Nastarengas voittaa näissä kitkan

Anonyymi

On ollut samankokoisia pyöriä parhaat nastat ja kitkat samaan autoon joita olen vaihdellut saman päivä aikana. Ajanut tammikuista/helmikuista - 5c keliä hiekkatiellä jossa on noin 5cm kovettunut kerros ja päällä vähän lunta.

Nastapyörällä voi ajaa saman pätkän kovemmin ja auto pysyy hallinnassa, kovempia jarrutuksia.

Sitten kestävyydessä eli nastat pysyy hyvänä erittäin pitkään jos ei kiihdyttele paikaltaan päällysteellä joka vääntää nastoja irti ja väljistyttää kiinnityksen. Tähän syyllistyy moni kun katsoo miten risteyksestä ja muualta lähdetään.

Nastapyörän kumiseos kestää ajamista päällysteellä ja sulalla hiekkatiellä pidempään luin kitkan.

Nastapyörillä ajaa enemmän vuosia ja kilometrejä kuin kitkapyörillä joissa kumi kuluu nopeammin. Eli säästyy rahaa.

—-----------------------------------------------------

Kitkapyörien etu on selvästi hiljaisemmat päällysteillä joissa ei ole lunta ja asfaltti kuluu paljon vähemmän jos sitä arvostaa. Jos revittelette isojen kaupunkien teillä niin kitkoista ei irtoa ja pyörähtele nastat.

7

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hauska tarina ja niin paljon mielikuvitusta ja valhetta että oikein naurattaa.

• Anonyymi

Älä muuta sano, kaikkihan nyt vähänkin tai paljonkin autolla ajaneet tietää kitkarenkaiden olevan huomattavasti äänekkäämmät kuin nastarenkaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä muuta sano, kaikkihan nyt vähänkin tai paljonkin autolla ajaneet tietää kitkarenkaiden olevan huomattavasti äänekkäämmät kuin nastarenkaat.

Juu ja joku vaihtelee yhtenään parhaita uusia renkaita edestakaisin ja käy ajelemassa pikataipaletta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja joku vaihtelee yhtenään parhaita uusia renkaita edestakaisin ja käy ajelemassa pikataipaletta.

Tiedä vaikka ottaisi siinä renkaanvaihtotauolla pieniä näkäräisiä.

• Anonyymi

Ostin ekat kitkat alle saksantuontiin, Conti Viking 7. Aikaisempi kokemus muutaman vuoden takaa koeajoautosta: yrittämällä yritin saada renkaita luistelemaan mutta pitivät kuin tauti. Nyt ei ole vielä rengas joutunut tosi testiin, mutta mielenkiinnolla odotan. Autoilen Helsingissä jossa tiet on ison osan vuodesta sulat. Kokemusta on nasterenkaista jotka liukuvat märällä sulalla asfaltilla siinä missä kitkat ottavat kiinni. Toisaalta maantiellä ei jaksa enää kuulla nastojen laulua. Nämä kitkat ovat hiljaiset ja mukavat. Talven jälkeen ollaan viisaampia. Jos en asuisi ruuhka-Suomessa, olisin pysynyt nastarenkaissa.

• Anonyymi

Osta auto , jossa on äänieristys vakiona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osta auto , jossa on äänieristys vakiona.

Ei tarvitse maksaa äänieristyksestä jos ei aja nastoilla. Itsellä on vielä pari viikon ajan nastat alla ennen kuin vaihtuu kitkoihin, kestän sen kuulosuojaimilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      976
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe