Mikon majat

mirkku

onko kukaan teistä käynyt mikon majojen ratsastusleireillä? itse olen menossa sinne leirille tänä kesänä. olis kiva jos joku ihana ihminen vois kertoo tallin hevosista ja muusta sellasesta... kiitos jo etukäteen! :)

18

2663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkis

      no ite käyny paikassa vuodesta -89 lähtien, itse asiassa yleensä mökkeilemässä ja kerran leirillä. mutta ratsastellut aina leiriläisten kanssa. (paikka on mulle kun toinen koti) elikkäs.. henkilökunta on oikein kivoja tyyppejä (joskin saattaa olla hieman "varovaisia") mutta ainakin on turvallista. hienot puitteet, iso kenttä ja maneesi, hyvät maastot ja maastoesterata :)
      ja hevoset.. ainakin mulle löytyy sieltä pari ihan täydellistä heppaa. aika paljon on suomenhevosia.

      tossa nyt jotain.. kysele lisää jos tulee kysyttävää :)

      • mirkku

        juu...voisikko vielä kertoo vähän enemmän niistä hepoista? esim.nimiä ja muuta sellasta... =)


      • mirkku

        juu...voisikko vielä kertoo vähän enemmän niistä hepoista? esim.nimiä ja muuta sellasta... =)


      • pikkis
        mirkku kirjoitti:

        juu...voisikko vielä kertoo vähän enemmän niistä hepoista? esim.nimiä ja muuta sellasta... =)

        btw.. millon oot menossa sinne leirille?
        niistä hevosista, laitan muutamasta jotain.

        lili: erittäin(!) vauhdikas pikkusettis.
        mistake: settis/nf risteytys. hoitaessa ilkee, menee tunneilla nätisti.
        billy: nf, aika vanha. vähän laiska, mutta varma.
        bella: aivan ihana nf, ihana ravi!
        kleopatra: issikka, vauhdikas. ylisöpö.
        kamomilla: suokki, mun lemppari. välillä löytyy vauhtia vaikka muille jakaa.
        tukeva: suokki. perusvarma.
        azuga: huippuhieno, kuumakalle. oisko pv.
        hallelujaa: suokki, omalaatuinen. reipas.
        pulle: iso suokki, reipas.

        oisinkohan muistanu kaikki.. ja sittenhän sieltä löytyy nuoria ja vanhoja heppoja joilla ei ratsasteta.


      • mirkku
        pikkis kirjoitti:

        btw.. millon oot menossa sinne leirille?
        niistä hevosista, laitan muutamasta jotain.

        lili: erittäin(!) vauhdikas pikkusettis.
        mistake: settis/nf risteytys. hoitaessa ilkee, menee tunneilla nätisti.
        billy: nf, aika vanha. vähän laiska, mutta varma.
        bella: aivan ihana nf, ihana ravi!
        kleopatra: issikka, vauhdikas. ylisöpö.
        kamomilla: suokki, mun lemppari. välillä löytyy vauhtia vaikka muille jakaa.
        tukeva: suokki. perusvarma.
        azuga: huippuhieno, kuumakalle. oisko pv.
        hallelujaa: suokki, omalaatuinen. reipas.
        pulle: iso suokki, reipas.

        oisinkohan muistanu kaikki.. ja sittenhän sieltä löytyy nuoria ja vanhoja heppoja joilla ei ratsasteta.

        juu kiitos tiedoista! x)


      • mirkku
        pikkis kirjoitti:

        btw.. millon oot menossa sinne leirille?
        niistä hevosista, laitan muutamasta jotain.

        lili: erittäin(!) vauhdikas pikkusettis.
        mistake: settis/nf risteytys. hoitaessa ilkee, menee tunneilla nätisti.
        billy: nf, aika vanha. vähän laiska, mutta varma.
        bella: aivan ihana nf, ihana ravi!
        kleopatra: issikka, vauhdikas. ylisöpö.
        kamomilla: suokki, mun lemppari. välillä löytyy vauhtia vaikka muille jakaa.
        tukeva: suokki. perusvarma.
        azuga: huippuhieno, kuumakalle. oisko pv.
        hallelujaa: suokki, omalaatuinen. reipas.
        pulle: iso suokki, reipas.

        oisinkohan muistanu kaikki.. ja sittenhän sieltä löytyy nuoria ja vanhoja heppoja joilla ei ratsasteta.

        oon menos sinne leirille juhannusviikol.... :)


      • pikkis
        mirkku kirjoitti:

        oon menos sinne leirille juhannusviikol.... :)

        itseasiassa mä oon tulossa sinne kans juhannukseks :)
        minkä ikänen oot?


      • mirkku
        pikkis kirjoitti:

        itseasiassa mä oon tulossa sinne kans juhannukseks :)
        minkä ikänen oot?

        no mä oon 13-v....entäpä sä?


      • riksu
        mirkku kirjoitti:

        no mä oon 13-v....entäpä sä?

        terse mirkku!! oon sittenki käyny tääl ku en ollu varma siitä et oonko:) hyvää vappua!!


      • mirkku
        riksu kirjoitti:

        terse mirkku!! oon sittenki käyny tääl ku en ollu varma siitä et oonko:) hyvää vappua!!

        hyvää vappua sullekkin!! :)


      • riksu
        mirkku kirjoitti:

        hyvää vappua sullekkin!! :)

        mä meen ens kesällä leirille ja kyselen jotain myös sieltä tallilta:)


      • pikkis
        riksu kirjoitti:

        mä meen ens kesällä leirille ja kyselen jotain myös sieltä tallilta:)

        nojuu, ite oon 18.


    • polly95

      oon käyny mikon majoilla.asun ähtäris, missä se mikon majojen talli onkin, ja tunnen hevosii aika hyvin. shettlannin poni-tammoja ovat: beltsi(beltsi on jo vanha) ja lili. lili on yleensä kiltti ja sillä on varsa jota on alettu kouluttaa, lili on musta väriltään niinkuin varsakin.sen lilin varsan nimi on wilpertti.
      beltsilläkin on varsa, vaikkakin aika paljon vanhelpi kuin lilin varsa. beltsi on musta ja beltsin varsan nimi on misteikki, misteikki on valkoinen sillä sen isäkin on valkoinen.
      misteikin isä on pili, ja se ei ole shettis, vaan joku toinen poni, (rotua en tiedä) ja se on paljon isompi kuin shettis. hevosii on muunmuuassa:

      azuga, weltsu (weltsu on azukan varsa) sintti (sintti on tosi ihana tinkeri, mutta se on vain vuokralla)villen-puhe, wili, tosi-tukeva, isabella, kleopatra(kleopatra on oikeastaan issikka eli se on poni) ja muitakin hevosii on. mikon majoilla on maneesi ja kenttä. nyt kerron niin tarkat tiedot hevosista kuin voin, eli ekana kerron nimen, sitten rodun, värin ,sukupuolen, ja varsasn tai jälkeläisen jos niitä on tai jos tiiän olevan.

      azuga
      (rotuu en tiiä)
      tamma
      musta
      varsana sillä on weltsu

      weltsu
      (rotuu en tiiä)
      ori(en ole varma onko se ori)
      musta
      emä:azuga

      kleopatra
      issikka
      tamma(en ole varma)
      ruskee( ruunikko tai rautias, en tiiä kumpi)
      merkit: piirto, ja joissain jaloissa ehkä sukka...

      tosi-tukeva
      (ori tai ruuna)
      suokkari
      ruskee...piirto päässä...

      tässä aika tarkkoi tietoen nyt kerro enempää kun ei oo aikaa, ja hevosiakin on paljon...

      • mirkku

        kiitos sullekkin tiedoista! :)


      • pikkis

        terve. kukas olet..? tunnen/tiiän sieltä niitä ratsastajia kun niin usein käyn, vaikka asunkin täällä pääkaupunkiseudulla. oon taas tässä toukokuun aikana ja juhannukseks tulossa sinnepäin. airalta sain just viestiä että tän kuun lopulla ois kisatkin siellä. saa nähä tuunko kattelemaan :)


      • santzu

        Korjaanpa tämän Sintti on yksityinen hevonen joten se ei ole tunti käytössä

        Tallin ponit/hevoset.
        t. Bell Ami II alias Beltsi synt.80 (?)
        rotu shettis
        "Beltsi on harmaa hapsinen eläkelläisponi, itsekin sillä aikanaan opettelin ratsastamaan."

        r. Best Mistake alias Missu synt.?
        rotu risteytys (Beltsi-Bili)
        "Missu muistuttaa hoitajaa välillä hampaiden terävyydestään, mutta päättäväisen hoitajan kohdatessaan, "alistuu" kohtaloonsa. Ratsastaessa pirteä mukava poni."

        t. Lili synt.93
        rotu shettis
        "Lili on mukava hoitaa ja käsitellä. Tamma omaa todella vauhdikkaat askeleet, joten laiskaksi ei ainakaan voi sitä väittää."

        r. Wilpertti synt.00
        rotu shettis
        "Wilpertti on vasta koulutusvaiheessa. Poika osaa jo hyvin kantaa ratsastajansa käynnissä ja ravissa, laukkaakin ovat tainneet mennä."

        r. Best Billy alias Bili
        synt. 86 rotu nf
        "Bili on jo vanha poni, mutta omaa taidot joita moni hevonen kadehtii. Bili osaa koulua mahtavasti, esteistä papparainen on jo eläkkeellä, mutta nuorempana pomppua riitti."

        t. Isabella alias Bella
        synt.? rotu?
        "Bella on osaava poni joka voi opettaa ratsastajaansa eteen päin. Karsinassa Bella uhittelee napurikarsinan asukkaalle, mutta hoitessa kiltti."

        t. Kleopatra frà... alias Kleo
        synt.? rotu issikka
        Kleopatra on Aira Vasikkaniemen omistuksessa mutta käy välillä tunneilla. Kleo on vielä opiskelemassa ratsun töitä joten kaikkea se ei vielä ratsun urasta ymmärrä. Mukava hoitaa."

        r. Tosi-Tukeva alias Tukeva, Tuxu ym.
        synt.? rotu sh
        "Tukeva on hyvin tasainen ratsu jota välillä laiskottaa, mutta kyllä ruunasta puhtiakin löytyy. Tukeva on hoitaessa todella kiltti."

        t. A.J Kamomilla alias Kamu
        synt.88 rotu sh
        "Kamu on ratsu joka palkitsee ratsastajan työn kauniilla liikkumisella. Hoitaessa kamu saattaa esittää kovista mutta oikeasti tamma on varsinainen nössö."

        t. Hallelujaa alias Halle
        synt.91 rotu sh
        "Halle on energinen suokkitamma joka antaa tunnilla kaikkensa. Tamma osaa perustaidot. Hoitaessa tosi mukava."

        r.Vallaton Ville alias Ville
        synt.01 rotu sh
        "Ville on Hallen poika ja on vasta ratsukoulutuksessa. Ville on herrasmies ja hurmuri."

        r. Villen Puhe alias Pulle
        synt.92 rotu sh
        "Pulle on ymmärtääkseni sm-tasolla kisannut koulua ja esteitä sillä on nyt hypätty aika paljon ja siitä herra nauttii."

        r. Krapia alias Krape
        synt.93 rotu sh
        "Krapia toimii välillä tunnilla, mutta pääasiallisesti toimii tallinomistajan eli Sanna Hietasen kouluratsuna. Krapia on osaava ja näyttävä kouluhevonen. Ja herrasmies."

        t. Azuga POL alias Azu
        synt.87 rotu puolalainen pv
        "Azu on pirtsakka tamma, osaa jos siltä vaaditaan, ihan voltista laukka väistöön asti. Esteet on tamman intohimo."

        r. Weltsu
        synt.00 rotu pv
        " Weltsu on vasta ratsukoulutuksessa. Weltsu on hyvä luonteinen poika, mutta suuren kokonsa ja hermojensa vuoksi välillä vaikea käsitellä."

        Tallin yksityiset:
        r. Jan Willem alias Wili
        synt.97 rotu tilastohevonen

        Sintti
        rotu tinker/Irish Cob

        t. Primavera EST alias Sirkku, Pirkko
        synt.96 rotu pv (eesti)

        t. Miss Scot alias Manta
        synt.92 rotu amer. lv

        t. Batida Bim alias Bimi
        synt.97 rotu amer. lv


      • mirkku
        santzu kirjoitti:

        Korjaanpa tämän Sintti on yksityinen hevonen joten se ei ole tunti käytössä

        Tallin ponit/hevoset.
        t. Bell Ami II alias Beltsi synt.80 (?)
        rotu shettis
        "Beltsi on harmaa hapsinen eläkelläisponi, itsekin sillä aikanaan opettelin ratsastamaan."

        r. Best Mistake alias Missu synt.?
        rotu risteytys (Beltsi-Bili)
        "Missu muistuttaa hoitajaa välillä hampaiden terävyydestään, mutta päättäväisen hoitajan kohdatessaan, "alistuu" kohtaloonsa. Ratsastaessa pirteä mukava poni."

        t. Lili synt.93
        rotu shettis
        "Lili on mukava hoitaa ja käsitellä. Tamma omaa todella vauhdikkaat askeleet, joten laiskaksi ei ainakaan voi sitä väittää."

        r. Wilpertti synt.00
        rotu shettis
        "Wilpertti on vasta koulutusvaiheessa. Poika osaa jo hyvin kantaa ratsastajansa käynnissä ja ravissa, laukkaakin ovat tainneet mennä."

        r. Best Billy alias Bili
        synt. 86 rotu nf
        "Bili on jo vanha poni, mutta omaa taidot joita moni hevonen kadehtii. Bili osaa koulua mahtavasti, esteistä papparainen on jo eläkkeellä, mutta nuorempana pomppua riitti."

        t. Isabella alias Bella
        synt.? rotu?
        "Bella on osaava poni joka voi opettaa ratsastajaansa eteen päin. Karsinassa Bella uhittelee napurikarsinan asukkaalle, mutta hoitessa kiltti."

        t. Kleopatra frà... alias Kleo
        synt.? rotu issikka
        Kleopatra on Aira Vasikkaniemen omistuksessa mutta käy välillä tunneilla. Kleo on vielä opiskelemassa ratsun töitä joten kaikkea se ei vielä ratsun urasta ymmärrä. Mukava hoitaa."

        r. Tosi-Tukeva alias Tukeva, Tuxu ym.
        synt.? rotu sh
        "Tukeva on hyvin tasainen ratsu jota välillä laiskottaa, mutta kyllä ruunasta puhtiakin löytyy. Tukeva on hoitaessa todella kiltti."

        t. A.J Kamomilla alias Kamu
        synt.88 rotu sh
        "Kamu on ratsu joka palkitsee ratsastajan työn kauniilla liikkumisella. Hoitaessa kamu saattaa esittää kovista mutta oikeasti tamma on varsinainen nössö."

        t. Hallelujaa alias Halle
        synt.91 rotu sh
        "Halle on energinen suokkitamma joka antaa tunnilla kaikkensa. Tamma osaa perustaidot. Hoitaessa tosi mukava."

        r.Vallaton Ville alias Ville
        synt.01 rotu sh
        "Ville on Hallen poika ja on vasta ratsukoulutuksessa. Ville on herrasmies ja hurmuri."

        r. Villen Puhe alias Pulle
        synt.92 rotu sh
        "Pulle on ymmärtääkseni sm-tasolla kisannut koulua ja esteitä sillä on nyt hypätty aika paljon ja siitä herra nauttii."

        r. Krapia alias Krape
        synt.93 rotu sh
        "Krapia toimii välillä tunnilla, mutta pääasiallisesti toimii tallinomistajan eli Sanna Hietasen kouluratsuna. Krapia on osaava ja näyttävä kouluhevonen. Ja herrasmies."

        t. Azuga POL alias Azu
        synt.87 rotu puolalainen pv
        "Azu on pirtsakka tamma, osaa jos siltä vaaditaan, ihan voltista laukka väistöön asti. Esteet on tamman intohimo."

        r. Weltsu
        synt.00 rotu pv
        " Weltsu on vasta ratsukoulutuksessa. Weltsu on hyvä luonteinen poika, mutta suuren kokonsa ja hermojensa vuoksi välillä vaikea käsitellä."

        Tallin yksityiset:
        r. Jan Willem alias Wili
        synt.97 rotu tilastohevonen

        Sintti
        rotu tinker/Irish Cob

        t. Primavera EST alias Sirkku, Pirkko
        synt.96 rotu pv (eesti)

        t. Miss Scot alias Manta
        synt.92 rotu amer. lv

        t. Batida Bim alias Bimi
        synt.97 rotu amer. lv

        kiitos sinullekkin! :D


    • Anonyymi

      Itse käyn ratsastus tunneilla mikonmajoilla joten tunnen aika hyvin sannan.Olen 11vuotta ja lempi hevoseni on lili tai Esteri.menen 10.10.2019 ratsastus kerhoon sinne joten sinne voi tulla. Kerho alkaa torstaina 10.10.2019 klo11 ja loppuu klo13.
      Tervetuloa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4520
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      124
      3919
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2471
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1473
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1178
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1173
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1143
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe