Älytön tämä tilanne että raskailla ajoneuvoilla joilla on 80 kmh laissa määrätty max nopeus.
Rajoittimet laitettu rikkomaan tuota lakia ja autot ajavat n 90kmh tunnissa, valtava ylitys ja kun puhutaan raskaista ja pitkistä yhdistelmistä. Milläkään perusteilla ei voi nykyistä tilannetta hyväksyä.
80kmh rajoitettu, liikenne sujuu paremmin, jokainen henkilöauton, moottoripyörän kuljettaja huomaa parempana, turva-välit, helpompi ohittaa yhdistelmä tai lyhyempi kuorma-auto, kuorma-autoissa putoaa kulutus merkittäväsi eli pakoputkesta tulevat päästöt pienevät.
Kuorma-autojen rajoitin laitettava 80kmh tuntiin joka on sallittu max nopeus
15
84
Vastaukset
- Anonyymi
Rajoitin on noin 88:ssa siksi, että kahdeksaakymppiä ajavalla kuskilla on vielä pieni reservi käytettävissä hätätilanteita varten. Jos perävaunu lähtee liukkaalla luistoon, ainoa tapa saada se oikenemaan on vetää lujempaa.
Miksi näet rekan perässä ajaessasi omassa mittarissasi lukeman 90km/h? Sinun autoosi on tehty tehtaalla mittarivirhettä ihan tahallaan 5...12%, jotta tuntisit matkasi edistyvän hitaammassakin vauhdissa. Kun rekan mittari on tarkka ja henkilöauton mittari ei saa näyttää koskaan alle, tulos on tässä. Todellisuudessa rekkakuskit ajavat varsin vähän ylinopeuksia. Siellä on ratissa ammattilainen.
Itse en ainakaan ole havainnut ongelmaa rekan ohittamisessa satasen rajoituksella. Kahdeksankympin alueella sitä ei tarvitse ohittaa. Silloin jätän vain sen verran väliä, ettei pakokaasu tule suoraan sisään eivätkä irtokivet ole enää kohdallani ilmassa. Sopivat sitten kiireisemmät siihen väliin kyttäämään sitä vähiten vaarallista ohituspaikkaa.- Anonyymi
Ihan paskaa sun juttu. Reservistä. Mä oon ajanut monta vuotta rajoitusasetuksella 80 ja oon täysin tientukkona raskaalle liikenteelle koska lähes kaikki ajaa ylinopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan paskaa sun juttu. Reservistä. Mä oon ajanut monta vuotta rajoitusasetuksella 80 ja oon täysin tientukkona raskaalle liikenteelle koska lähes kaikki ajaa ylinopeutta.
Juuri kun sulle kerrottiin, että auton mittari heittää 5-12% , eli ne isot pelottavat menee aika tarkasti sen 80km/h oikeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri kun sulle kerrottiin, että auton mittari heittää 5-12% , eli ne isot pelottavat menee aika tarkasti sen 80km/h oikeasti.
"Juuri kun sulle kerrottiin, että auton mittari heittää 5-12% , eli ne isot pelottavat menee aika tarkasti sen 80km/h oikeasti."
Höpö, höpö. Suomessa on pari öljy-yhtiötä, joiden väriessä olevat autot kulkevat 80-82 km/h tilaajan vaatimuksesta. Kevyttä tavaraa, vaikkapa kauppojen rullakoita kuljettavat yhdistelmät ajavat yleensä tuota 89 km/h. Sitten on oikea raskas liikenne, yleisimmin
puun kuljettajat, jotka ajavat aika lailla tuota 80 km/h nopeutta. - Anonyymi
Se reservi on jos ajaa esimerkiksi korkeintaan 80km/h niin sulla on vielä pieni reservi paikata ajoneuvon hallintaa kaasua lisäämällä. 88km/h nopeudessa ajetaan jo rajoitinta vasten, tämän pitäisi tietää ne ketkä on joskus ajaneet raskaanliikenteen nopeusrajoitetulla ajoneuvolla.'
Valitettava tosi asia on toki se että osa puukenkähomoista painaa koko ajan talla pohjassa ja sitten ahdistellaan edellä ajavia roikkumalla perseessä kiinni, no hom.. hommaahan se onkin.
- Anonyymi
Jos ajan nopeutta 80km/h niin rekat tulee perään roikkumaan ja jotkut jopa ohittavat. Ja tuo 80 on se minkä poliisin tutka voi mitata.
- Anonyymi
ootko huomannu, että siinä vieressä on kaista minkä kautta voi ohittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ootko huomannu, että siinä vieressä on kaista minkä kautta voi ohittaa.
En tiedä missä periferiassa asut, mutta meillä täällä rintamailla on sillä toisella kaistalla sen verran vastaantulijoita, että ohituspaikkoja ei niin vaan löydy.
- Anonyymi
Onneksi tie on aina vapaana, kun helvetillinen ruuhka on vain siellä takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä missä periferiassa asut, mutta meillä täällä rintamailla on sillä toisella kaistalla sen verran vastaantulijoita, että ohituspaikkoja ei niin vaan löydy.
No eihän se silloin ole sen rekan syy jos et voi ohittaa. Se on niiden vastaantulijoiden syy.
Turhaan meuhkaat rekkojen nopeuksista . TOOPE !
- Anonyymi
Jäin vaan miettimään, että minkälainen yksikkö on "kahdeksankymmentäkilometrituntia tuntia"
? - Anonyymi
Alottajalle tiedoksi että ei ne rajottimet sitä lakia riko vaan kuljettaja sitä rikkoo.
- Anonyymi
Aloittaja on aivan oikeassa!
- Anonyymi
Rekkakuskeista tehdään veturinkuljettajia, niin liikenne vähenee kummasti!🚆🚊🚝🚞🚃
- Anonyymi
Niin ja muut hakee eväänsä kaupoista sähköautoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899