Vanhoillislestadiolaisuus on alkanut levitä

Erityisesti sen sisällä vaikuttava Pyhän Hengen vaikutuksesta syntynyt herättävä liike. Se on saavuttanut ennen jo Kiinan ja nyt sitten Kolumbian.

41

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä herättävä liike, joka toimii vanhoillislestadiolaisuuden sisällä? SRK:han tekee jatkuvasti lähetystyötä useissa maissa, ei siihen tarvita mitään vanhoillislestadiolaisuuden sisällä olevaa erillistä liikettä, lähetyspuhujat toimivat Pyhän Hengen johdattamina. Mitä oikein tarkoitat, Tähtiryhmä?

    • Anonyymi

      SRK pakkomyy kattoremontteja ulkomailla. Jopa Afrikassa asti. Näin olen kuullut

    • Kun väki kotimaassa vähenee, se kaukana kakkimajoissa kasvaa. Näin tämä menee hellareillakin.

    • Anonyymi

      Lestatiolainen liike on leviämistilassa ja vanhat sedät aivan kummissaan.

      • Mikä Henki velluissa on?
        Jeesuksen ohje on upotuskaste, jossa sen vasta saa.
        Miten hoidatte kasteen;. Mark 16:15-18
        ”Ja hän [Jeesus Kristus] sanoi heille: ’Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa
        evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se
        tuomitaan kadotukseen.’ – –”
        Vasta kasteessa ihminen saa Pyhän Hengen, joten eikö se ole viisasta alkaa omista kastamattomista, ennekuin alkaa mennä maailmaan.
        Kasteessansa Saa Pyhän Hengen ja SYNITEN ANTEEKSI ANTAMISEN, joten vilkuttelun voi lopettaa.
        Apt 2:37-38
        ”Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille
        apostoleille: ’Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?’ Niin Pietari sanoi heille: ’Tehkää
        parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne
        anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.’”

        Muista olla tarkkana.


    • Anonyymi

      Ennen osasit trollata suhtkoht hyvin, mutta nyt alkaa ampuu yli.
      Kai nyt jokainen tietää liikkeemme nykyhetken. Se ei todellakaan leviä, vaan supistuu. Tietysti halutaan omille pitää sellaista käsitystä yllä, että tämä leviäisi uusille alueille. Nämä ovat kuitenkin maailmanmittakaavassa edelleen häviävän pieniä herätyksiä. Saatetaan jopa sanoa, että joka puolella maailmaa on valtavasti uskovaisia, koska jokainen lapsi syntyy uskovaisena. Itse vanhoillislestadiolaista uskoa tunnustavia on yhä vähemmän ja vähemmän. Sen voi todeta myös ihan täällä Suomessa. Osa on väläytellyt, jotta kultainen kynttilänjalka oltais siirtämässä täältä takaisin poijes. Eikö ennen juuri toisteltu ihan uupumuksiin asti, jotta Herran Henki lepää viimeisinä aikoina pohojanmmaalla. Nyt se sitte ollaanki viemässä muualle….

      • Hyvä kirjoitus, mutta mistä sait sen "Henki lepää pohjanmaalla"?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, mutta mistä sait sen "Henki lepää pohjanmaalla"?

        Muistan itsekin kuulleeni sen Suviseuroissa 80-90 luvuilla. Etkö itse? Nettiväitteiden mukaan sinullakin on vl-tausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistan itsekin kuulleeni sen Suviseuroissa 80-90 luvuilla. Etkö itse? Nettiväitteiden mukaan sinullakin on vl-tausta.

        Juuri tämä "pojanmaan" ylös nostaminen on niitä asioita, joka alkoi suistaa SRK;ta kristityistä arvoista pakanalliseen ihmis- uskoon.
        Nyt sitä ei pelasta mikään, ainoastaan eroavien mahdollinen kokoontuminen, joka on jo valmisteilla. Asia oli esillä tänäänkin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juuri tämä "pojanmaan" ylös nostaminen on niitä asioita, joka alkoi suistaa SRK;ta kristityistä arvoista pakanalliseen ihmis- uskoon.
        Nyt sitä ei pelasta mikään, ainoastaan eroavien mahdollinen kokoontuminen, joka on jo valmisteilla. Asia oli esillä tänäänkin.

        Tarkoitatko sitä, että Suomessa SRK-vanhoillisuudessa puuhataan splittiä? Kuka on se joka kokoustaa asian tiimoilta?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, mutta mistä sait sen "Henki lepää pohjanmaalla"?

        Mikä raamatunkohta, olisi mukava nähdä se.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä raamatunkohta, olisi mukava nähdä se.

        Varmaankin?
        Ehkä se on Vellujen raamatussa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Varmaankin?
        Ehkä se on Vellujen raamatussa.

        Sak. 6:8

        Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.


        Siinähä'n se on selvästi, pohjan maalla, 1776 Biblia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sak. 6:8

        Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.


        Siinähä'n se on selvästi, pohjan maalla, 1776 Biblia

        Kysymys on pohjoisesta maasta, joka on eriselitysten mukaan joko Kuola, tai Suomi.
        Mutta se voi olla myös Venäjä.

        8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

        Biblia on käännöksen käännös ja vailla viimeisä löytöjä Raamatun alkuperästä, ei siinä ole, eli se ei ole ukoton.

        Mutta alkuteksti kertoo (koinee) aivan toista käännettynä; kun sanoin: katso, maa pohjoisessa nosti vihani maan päälle

        Siinä ei lepäämisestä ole kertomusta.

        Yliopistossa aihe on kuuma, eikä sitä juuri käsitellä.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kysymys on pohjoisesta maasta, joka on eriselitysten mukaan joko Kuola, tai Suomi.
        Mutta se voi olla myös Venäjä.

        8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

        Biblia on käännöksen käännös ja vailla viimeisä löytöjä Raamatun alkuperästä, ei siinä ole, eli se ei ole ukoton.

        Mutta alkuteksti kertoo (koinee) aivan toista käännettynä; kun sanoin: katso, maa pohjoisessa nosti vihani maan päälle

        Siinä ei lepäämisestä ole kertomusta.

        Yliopistossa aihe on kuuma, eikä sitä juuri käsitellä.

        Jäi kirjoittamatta, alkuteksti on otettu Septuagintasta, jota valtaosa tutkijoista pitää luotettavimpana julkaisuna.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kysymys on pohjoisesta maasta, joka on eriselitysten mukaan joko Kuola, tai Suomi.
        Mutta se voi olla myös Venäjä.

        8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

        Biblia on käännöksen käännös ja vailla viimeisä löytöjä Raamatun alkuperästä, ei siinä ole, eli se ei ole ukoton.

        Mutta alkuteksti kertoo (koinee) aivan toista käännettynä; kun sanoin: katso, maa pohjoisessa nosti vihani maan päälle

        Siinä ei lepäämisestä ole kertomusta.

        Yliopistossa aihe on kuuma, eikä sitä juuri käsitellä.

        Mitäpä jos tuo: "Katso, maa pohjoisessa nosti vihani maan päälle" tarkoittaa ydinsotaa, jonka Venäjä on aloittava?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos tuo: "Katso, maa pohjoisessa nosti vihani maan päälle" tarkoittaa ydinsotaa, jonka Venäjä on aloittava?

        En pysty vastaamaan teologisesti tuohon Septuagintan näkemykseen ja vaikuttaa, etteivät kääntäjätkään ole asiasta vakuuttuneita.
        Hurja juttu kuitenkin.
        Kun nyt seuraa tuota Putinia, ajatus kyllä kävi mielessäni.


    • Anonyymi

      Kiinassa on ollut kritittyjä jo vuosisatoja. Onko vl-liike sinne yrittämässä kääntää kristityt srklaisuuteen ?

      • Voin luvata, että avaaja on ulkona ajatuksesta, kun lumi ukko.
        Kukaan vellu ei ole hengissä iltaan asti, jos alkaa manipuloida sitä kansaa, näin on käynyt edellisille, ja tuleville.


    • Anonyymi

      Ensin levis meijän vanha mersu, nyt sitten vanhoillislestadiolaisuus. Mihin tämä maailma on menossa?

      • Molemmat on menossa remonttiin.


    • Anonyymi

      Kolumbia on yksi maailman vaarallisimmista maista. Siellä listitään muukalaiset armotta.
      Tähtiryhmä voi mennä kokeileen.

      • Siellä on kuitenkin baptisti, ja helluntaiseurakuntia aika monta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siellä on kuitenkin baptisti, ja helluntaiseurakuntia aika monta.

        Kanada taitaa olla ainoa paikka amerikoissa johon uskaltaa lähteä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siellä on kuitenkin baptisti, ja helluntaiseurakuntia aika monta.

        Nuo seurakunnat ovat rosvojen koteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kanada taitaa olla ainoa paikka amerikoissa johon uskaltaa lähteä.

        Arkojen puhetta, olen käynyt usein.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Arkojen puhetta, olen käynyt usein.

        Kaikki ei pääse USAan jos on tullut tehtyä tuhmuuksia :-D Etelä-Amerikka on vaarallinen ne leikkaa kurkut auki siellä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Arkojen puhetta, olen käynyt usein.

        Jos on onnekas tulee ammutuksi. Jos ei ole onnekas katkaistaan raajat isolla veitsellä ja kurkku moottorisahalla tai puukolla. ihan tosi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ei pääse USAan jos on tullut tehtyä tuhmuuksia :-D Etelä-Amerikka on vaarallinen ne leikkaa kurkut auki siellä.

        Siksi he tarvitsevatkin evankelistoja.
        Jeesus sanoi, - ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.
        Joka kuukausi kuolee lähetystyöntekijöitä useita satoja kappaleita, mutta he ovat marttyyrejä, Jeesuksen edessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on onnekas tulee ammutuksi. Jos ei ole onnekas katkaistaan raajat isolla veitsellä ja kurkku moottorisahalla tai puukolla. ihan tosi.

        Tätä samaahan ne hoito kokouksetkin käyttivät. Ihmiset tekivät itsemurhia, joten ensin oma pesä kuntoon ja anteeksipyyntöön.


    • Anonyymi

      Liittyyköhän tämä " tahtiryhmä" jotenkin näihin ihmisiä kusettaviin remonttiporukoihin ja pohjanmaalaisiin huonekalukauppiaisiin?

      • Anonyymi

        hyvin onaivopesu ainakin uponnut.


    • Anonyymi

      en tiiä muttaeilen oltaisiintaa stultu arvioimaan vesiputkia kun nyt ollaan sielläpäin.

      hohoijaa minä olen täälläpäin mutta kylä ainuttakaan vesiputkitutkijaa ei tontille ilmesty se on varmaa se.

      • Anonyymi

        Ihan Posiolta asti ollaan täällä Espoossa, ja menossa korjaamaan lentokentän viemäriä, kun aivan ohikulkiessamme huomasimme teidän korsteeninne huonokuntoisuuden, ja kun vielä sattuu olemaan muurarikin mukana, niin eikös tehdä sopimus korsteenin ja koko hormiston uusimisesta. Jos nyt kerran mennään katolle, niin samalla voitaisiin koko katto uusia, ei muuta kuin mummo vain pistää puumerkkinsä paperiin ja hommat hoituu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan Posiolta asti ollaan täällä Espoossa, ja menossa korjaamaan lentokentän viemäriä, kun aivan ohikulkiessamme huomasimme teidän korsteeninne huonokuntoisuuden, ja kun vielä sattuu olemaan muurarikin mukana, niin eikös tehdä sopimus korsteenin ja koko hormiston uusimisesta. Jos nyt kerran mennään katolle, niin samalla voitaisiin koko katto uusia, ei muuta kuin mummo vain pistää puumerkkinsä paperiin ja hommat hoituu.

        Toivottavasti tuo muurari on vapaista suunnista, kun niillä on enemmän kokemusta ja toivoa tulihommeleista.


    • Anonyymi

      Jätkä kyllä nyt trollaa ihan huolella! Oon kyllä ennenki eppäilly jätkää trolliksi.

    • Anonyymi

      Joudunko siis helvettiin ,kun en ole saanut upotuskastetta vaikka seuraankin Jeesusta?

    • Anonyymi

      Et joudu.
      Et taivaaseen etkä helvettiin, koska nämä paikat/ tilat ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta.
      Ole rauhassa.

      • Anonyymi

        Vastauksesi on väärä!


    • Anonyymi

      Sain muuten tahtiryhmältä edullisen tarjouksen, lupasivat tervata pärekattoni edullisesti, ja siihen sisältyy ilmainen korsteenin nuohous. Lisäksi ensimmäisen osamaksun voisi kuitata vaikka vanhalla kissalla, jonka tervarit sitten veisivät mukanaan. T. Tyyne-Täti.

    • Anonyymi

      Hoitomiehet pidätetty pohjois-Korean rajalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe