"Asuimme Afganistanissa, ja ollessani 5-vuotias muutimme Moskovaan, jossa isäni oli suurlähettiläänä.
Nasima Razmyar, apulaiskaupunginjohtaja"
https://www.is.fi/uutiset/art-2000008388794.html
Oliko Neuvostoliitto ja Moskova turvapaikkashoppailuun edellyttävä paikka 1980 luvun lopulla?
5
79
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa, tämä on ns. salassa pidettävä asia, totuutta ei ole kerrottu. Tulivathan 1980 luvulla kaikki Suomeen tulleet somalit Moskovasta.
Moskovasta tulleella junalla tuli aina kerralla 20-30 somalimiestä. Tallinnan kautta laivalla suurin kertamäärä oli 600 somalia, siinä oli joukossa jo naisiakin.
Aina tulijoita oli SPR vastassa. Tulijat nousivat linja-autoihin SPR:n henkilökunnan kanssa ja ajoivat tuntemaan paikkaan.
Monella somalilla oli kädessään SPR:n logoilla varustettu salkku, missä oli englanniksi teksti, projekti Suomeen. - Anonyymi
Todellisuudessa Naziman isäukolta meni Moskovassa jo toistamiseen elättäjä konkkaan.
Kabulista oli tullut lähtö kun kommarisortovallan isännät joutuivat vetäytymään Afganistanista ja oikeutettua kansan kostoa pelännyt luopioylimyskin lähti perheineen turvaan Neuvostoliittoon.
Ja kun Neuvostoliitton ylläpitämä loishallinto romahti, oli taas luu kourassa.
Mikä tai kuka sai nämä(kin) entiset neuvostoloiset suuntaamaan Suomeen, se olisi mielenkiintoista tietää.
Tänne he kuitenkin junalla tulivat ja lihapadat oli heille katettuna.
Ja yksi verisimpiä ja tuhoisimpia pakolaisvirran juonteita, eli afgaanirikollisten tulo, sai alkunsa.- Anonyymi
holmsten1 kirjoitti:
Joo Porissa yx afgaani raiskasi,tappoi ja poltti 16v. Suomalaistyttön.
Järkyttävää😱
Päättäjien tehtävä aidat rajalle!!!!! - Anonyymi
holmsten1 kirjoitti:
Joo Porissa yx afgaani raiskasi,tappoi ja poltti 16v. Suomalaistyttön.
Ettei lausuttaisi väärää todistusta niin korjataan että raiskasi ja poltti elävältä 16 v. suomalaistytön.
No, tappoi polttamalla, miten sen nyt haluaa sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514