Vanhoillislestadiolaisuus on kutistumisvaiheessa

Anonyymi

Lähtijöitä on viime aikoina ollut runsaasti. Jokainen vl tietää varmasti useita omasta lähipiiristä, jotka ovat luopuneet uskoistaan. Ei ole vain yksi, tai kaksi, joiden lähipiirissä on ollut luopumusta. Miettikää vaikka sisaruksia, sukulaisia, tai kaveripiiriä..
Voiko teistä kukaan sanoa, että näistä kukaan ei ole jättänyt uskoa?

Perheitä on hajonnut. Useat ovat lähteneet joukolla koko perheen voimin pois. Koteihin on kannettu telkkareita, yms. Lapset ovat urheiluseuroissa jne. Tästä voimme havaita, että vanhoillislestadiolaisuus on kutistumisvaiheessa. Ja SRK joutuu nyt kovasti todistella, että vl-usko olisi leviämisvaiheessa; se vain leviää nyt maamme ulkopuolella. Kuinka Ruandassa, Nairobissa, Kairossa jne elävä usko leviää kovaa vauhtia. Totuus on kuitenkin, että vl-uskon vaikutus näissä Afrikan maissa on mitätöntä verrattuna karismaattisiin liikkeisiin. Länsimaat, joita pidetään sivistyksen kehtona, uskoista luovutaan kovaa kyytiä.

Ja miksi ennen puhujat toisti ehtimiseen, että lopun aikoina henki lepää pohjoisella pallonpuoliskolla. Nytkö se viiäänki täältä pois? Eräs puhuja vielä sanoi nyt hiljattain: usko palaa lähelle alkuperäisiä sijoja, joskin ei palaa enää Israeliin. Se kansa kun on aikoinaan sateensa saanut ja sateet eivät palaa takaisin sinne, mistä ovat poistuneet!!! Siis Jumala antaa eri aikoina sateita, joista pääsee hyötyy vain sen aikakauden ihmiset?!

56

2818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko on vain siirtymässä uusille alueille, Suomessa varsinainen etsikonaika on päättynyt. Uusilla alueilla tämä usko leviää voimakkaasti Pyhän Hengen voimasta.

      • Anonyymi

        Usko vähentyy joka alueella. Aivopestyt uskoo yliluonnolliseen...


      • Mikä usko ja mihin????


      • Anonyymi

        Ei ole mitään merkkejä laajoista herätyksistä maailmalla. On ihan kiistaton tosiasia, että kristinusko on ahdingossa. Erityisesti perinteinen kristinusko. Villit karismaattiset lahkot leviää mutta toisesta päästä lähtee sama määrä pettyneitä.. Eli nekään liikkeet eivät kasva leviämisestä huolimatta. Kristityitten määrä kokonaisuudessaan laskee jatkuvasti. Vanhoista kirjauskonnoista lähinnä vain islamin usko leviää. Jossain vaiheessa islamkin käy huipussaan ja lähtee samankaltaiselle lasku-uralle, mitä kristinusko nyt.


      • Näytä toteen Raamatulla, tai ole hiljaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään merkkejä laajoista herätyksistä maailmalla. On ihan kiistaton tosiasia, että kristinusko on ahdingossa. Erityisesti perinteinen kristinusko. Villit karismaattiset lahkot leviää mutta toisesta päästä lähtee sama määrä pettyneitä.. Eli nekään liikkeet eivät kasva leviämisestä huolimatta. Kristityitten määrä kokonaisuudessaan laskee jatkuvasti. Vanhoista kirjauskonnoista lähinnä vain islamin usko leviää. Jossain vaiheessa islamkin käy huipussaan ja lähtee samankaltaiselle lasku-uralle, mitä kristinusko nyt.

        Eikö ole. Yksin e- Amerikassa kastetaan parannuksen tehneitä Jeesukseen reilusti yli 100,000 kuukaudessa, paljonko lestadiolaisuudessa upotetaan?


    • Anonyymi

      Uskonnot syntyvät ja kuolevat. Ennen palvottiin Zeusta. Palvooko joku 2000:n vuoden päästä vielä Jeesusta?

      • "Palvooko joku 2000:n vuoden päästä vielä Jeesusta?"

        Tuota kysyttiin varmasti myös ajanlaskumme alussa.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        "Palvooko joku 2000:n vuoden päästä vielä Jeesusta?"

        Tuota kysyttiin varmasti myös ajanlaskumme alussa.

        Eiköhän Jeesus ole siihen mennessä temmannut omansa jo milleniumiin, sinnehän menee vain Kristityt.


    • Anonyymi

      Koko yhteiskunnan kannalta hyvä jos näin on käymässä. Toivottavasti yhteiset normit ja toimintatavat tekevät paluun lahkon vaikutusvallan heikentyessä.

    • Anonyymi

      Nykyään ihmiset ovat aina vain sivistyneempiä. Sivistyneet ja valveutuneet ihmiset osaavat pohtia, mitä se uskominen oikeasti on. Aina on ollut lohkoja ja lahkoja, eikä yksikään niistä toisiaan parempi. Vaikka kaikki ovat toisin väittäneet. Eli ihmisten tekemiä kaikki. Niin kauan kun sellaisessa yhteisössä viihtyy, on ok. Mutta sitten kun se ottaa enemmän kuin antaa, lähteminen houkuttaa. Silloin huomaa, ettei se ruoki myöskään uskonelämää.

    • Anonyymi

      Toivotaan että toiminta loppuu lähivuosina

      • Anonyymi

        En toivo toiminnan loppumista eikä niin tule käymään, mutta oppi on selkeytettävä/ hoitokokousvääryydet on selvitettävä.

        Hoitokokousaika toi yhteisön oppiin asioita, joista ei haluta puhua mutta jotka eivät ole korjaamattomina mihinkään kadonneet. Palstaa lukeneena minua kiinnostaa ja samalla ihmetyttää ihmisten käyttäytyminen. Joillekin törkeäkin julkinen käyttäytyminen toista kohtaan tuntuu olevan vain yleisestä saarnasta anteeksi otettava asia. Hoitajat eivät ole edes pyynnöstä / yhteydenotoista huolimatta ole selvittäneet jälkiään/törkeää käytöstään ja ovat vieläkin huonolla käytöksellään antamassa väärää esimerkkiä. Käsittääkseni ja tietämäni teot ovat niin hirveitä, että hoitajat eivät ilmeisesti kehtaa tunnustaa tekojaan. Mihin se hullunrohkeus katosi, kun he keksittyjen syiden perusteella kiusasivat ihmistä ja pilkkasivat hänen uskoaan. Jokainen "opettaja"/puhuja, joka ei ole pyynnöstäkäön korjannut julkista vääryyttään ja vielä saarnaa ja saarnaa hoitokokousten olleen siunauksellisia, tulee vapauttaa puhujan tehtävästä.


      • Anonyymi

        Niin loppuu, kuten myös lestojen valtavat kakaralaumatkin, joiden teko ulkoistetaan uusille etnisille ryhmille.


    • """Voiko teistä kukaan sanoa, että näistä kukaan ei ole jättänyt uskoa?"" Mitä uskoa, fokus on hukassa???

      Vl uskon voi jättää, mutta usea on ottanut Jeesuksen tilalle, jolloin usko muuttuu todella eläväksi ja pelastavaksi.

      Ne, mitkä mainitset, Tv;t, ja urheiluseurat eivät vaikuta muuta kun positiivisesti ihmisen uskonelämään, sen saa aikaan Raamatun sanoma; Kolossalaiskirje 2
      20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin
      21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?
      22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista.

      Kun Ihminen opettaa toiselle maalikkojen ohjeita, varo niitä.

      Taas ne mainitsemasi Afirkan maat ja Vl seurakunnat, oletko varma, että niissä itää yksikään VL sääntö, ja mikä on kokonaisuudessaan agenda.

      En pidä asiaa kovinkaan merkitsevänä, sillä tähtäyspiste on Jeesus, eikä seurakunta. Olen ollut lähetystyössä mukana.
      Olet kuitenkin rehellinen tunnustaen tosiseikat, mutta lähetystyössä kuuluu olla aina paikalla lähetyntekijä, joita SRK;ssa ei ole yhtään.

      Tuon hengen lepääminen pohjoisessa, on pelkkää huulenheittoa ja siihen ennen kaikkikaan syyllistyy Raamattua tuntemattomat maallikko saarnaajat, asia jota Raamattu ei tue.

      Henki ei ole sidoksissa mihinkään vaan tekee Jumalan tahdon kirkasten Kristusta, ympäri maailmaa.

      On hyvä tunnistaa saarnaajat, joilla ei ole alaleukaa ollenkaan, he palvelevat sulunvihollista lahkossaan.

      Kirjoitat, että usko ei palaa Israeliin??? Mikä usko, uskoko kommunismiin, vai vaaleaan maasturi Audiin.

      Israel on Jumalan silmäterä, joka pelastuu.
      Room. 11:26 
      Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. 
      Asian tiesi jo Jesaja; Jes. 59:20.

      Uskoa Jeesuskaan, ei vie mikään pois, mutta lahkoja viedään ja lopetetaan.
      Oletko käynyt Israelissa, minä olen ja heistä on asiassa mukana suuri nouseva määrä ihmisiä tunnustamaan Jeesuksen, ja jakamassa praktaatteja.

      Miten luulet "pohjoisen uskon" käyvän, kun Iankaikkisuus tulee VAIN Israeliin; Ilm 21;
      1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
      6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

      Näin siihen pohjoiseen jää vain savuavia raunioita ja Uusi Jerusalem on mitoiltaan 2304x2304 ja pyramidin korkeus sama, siellä ei ole enään aikaa, eikä ulkopuolella elä kukaan poisluettuna lähiavaruuden helvetti.

      Eikö seuroissa opeteta eskatologiaa?

      Siellä on KAIKKI usko kolmiteiseen Jumalaan, ei muualla.
      Mistä tiedät, että siellä sataa??

      Tulipa sinulle paljon luettavaa Raamatusta, Vl puhujat ovat vieneet Sinut syvälle saveen.

      • Anonyymi

        "On hyvä tunnistaa saarnaajat, joilla ei ole alaleukaa ollenkaan, he palvelevat sulunvihollista lahkossaan."

        Onhan paljon puhuva kommentti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "On hyvä tunnistaa saarnaajat, joilla ei ole alaleukaa ollenkaan, he palvelevat sulunvihollista lahkossaan."

        Onhan paljon puhuva kommentti.

        Tunnistan; He saarnaavat, että Ananias antoi synnit anteeksi Saulukselle, sekä Nainen pelastuu vain synnyttämisen kautta.
        He eivät jätä myöskään huomioimatta, että pelastus on vain lahkossamme.


      • Anonyymi

        Seko kieltä tuo uudet taivaat ja uusi maa. Miksi uusi maa, jos kerran taivas sijaitsee jossain epämääräisessä paikassa , jonne aina saarnoissa kuulee heti kuoltuaan pääsevän ja kuolinilmoituksissa kans näkee, miten enkeli vie vainajan taivaaseen, vaikka se päätyy ainoastaan maan rooppiin. Ja seko kieltä sekin, kuinka Jeesus tulee herättelemään ruumiit jollain ihme taikatempulla haudoista ylös ja miksi, kun nehän on menneet sinne taivaaseen heti kuoltuaan, niinkuin kuolinilmoituksissa väärin kerrotaan. Mitä eroa on kirkastetulla ruumiilla ja sielulla, joka aiemmin meni taivaaseen ja nyt se kirkastettu ruumis taiotaan ylös. Aivan älytöntä uskoa tuollaista soopaa, jota kirkkokin julistaa siunatessaan vainajaa, että sut herätellään ylös viimeisenä päivänä. Ei kukaan ole vielä noussut kuoltuaan henkiin,. Ei yksikään apostoli, vaan kaikki surmattiin raa´alla tavalla. Mitä voittamista se muka on, että joutuu tapetuksi uskonsa tähden ?
        Ihmisiä on tapettu hurjat määrät ja ei vaan kuulu Jeesusta tekemään loppua. Siinä sitä on arbeetia, koettaa saada kaikki kautta aikojen kuolleet taiotuksi takaisin elämään. Pitäisi lopettaa nämä tällaiset höpöksyt koppi kokonaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seko kieltä tuo uudet taivaat ja uusi maa. Miksi uusi maa, jos kerran taivas sijaitsee jossain epämääräisessä paikassa , jonne aina saarnoissa kuulee heti kuoltuaan pääsevän ja kuolinilmoituksissa kans näkee, miten enkeli vie vainajan taivaaseen, vaikka se päätyy ainoastaan maan rooppiin. Ja seko kieltä sekin, kuinka Jeesus tulee herättelemään ruumiit jollain ihme taikatempulla haudoista ylös ja miksi, kun nehän on menneet sinne taivaaseen heti kuoltuaan, niinkuin kuolinilmoituksissa väärin kerrotaan. Mitä eroa on kirkastetulla ruumiilla ja sielulla, joka aiemmin meni taivaaseen ja nyt se kirkastettu ruumis taiotaan ylös. Aivan älytöntä uskoa tuollaista soopaa, jota kirkkokin julistaa siunatessaan vainajaa, että sut herätellään ylös viimeisenä päivänä. Ei kukaan ole vielä noussut kuoltuaan henkiin,. Ei yksikään apostoli, vaan kaikki surmattiin raa´alla tavalla. Mitä voittamista se muka on, että joutuu tapetuksi uskonsa tähden ?
        Ihmisiä on tapettu hurjat määrät ja ei vaan kuulu Jeesusta tekemään loppua. Siinä sitä on arbeetia, koettaa saada kaikki kautta aikojen kuolleet taiotuksi takaisin elämään. Pitäisi lopettaa nämä tällaiset höpöksyt koppi kokonaan.

        Uskon sen varmasti, että se on miestäsi sekokieltä.
        Mutta Raamattu on kruunattu sillä ja sen varaan rakennan iankaikkisen elämäni.
        Pieni jae kokoelma selvittää asian sille, joka ottaa sanoman vastaan, mutta jos ei kelpaa, sekoahan se on,,, Hänelle.
        Asia on esillä kautta Raamatun, mutta otetaan siitä viimeisin otos; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Näin Johannes kuvaa mitä tuleman pitää.
        Asia on vakaa ja tosi.
        Siihen prosessiin, kun Jumala tuo Taivaassa rakentamansa Jumalan Valtakuntan Israeliin, niin loppuu tämä nykyinen aikakausi sekä maa.
        2/3 osaa maasta ja ihmisistä on Jumalan toimesta tuhottu, yksin tänä alue 2304kmx 2304Km ja pyramidin muoto,korkeus sama, josta Hesekiel 48 kertoo laajemminkin.
        Miksi se on uusi maa, siksi, kun yötä ei enään ole ja Pyhä virta antaa juomat ja elämän puu ravinnon, jossa on terveys mukana. Se on todellinen uusi maa ja mukana on Taivaan Pyhät sekä ne ihmiset, jotka maan päällä seurasivat Jeesusta ja todistivat Hänestä.
        Taivaassa on juuri sellainen kun näet, sinne ei ole mennyt yhtään lestadiolaista ja Jumalakin tulee valtakuntansa kassa alas, onko heitä siellä, epäilen, että vähän, sillä heillä ei ole Kristusta, Jeesusta ja Jeesus pelastaa vain omansa.
        Kysymys, miksi uusi maa pitää sinun pohtia, minun ei tarvitse, kun Jeesus, Jumala ja Johannes on sen luvannet.
        Kysy ensi kerran se, että näyttävät, missä lukee, että kuollut menee Taivaaseen? Ei missään, välivaraston on Tuonela, johon Jeesuskin meni ennen Taivaaseen nousemistaan.
        Sellaisille, joka kertoo enkeleiden olevan roudareita, kannattaa keksittyä johonkin muuhun kun opettajiksi, kompetenssi heillä on lähellä nollaa.
        Sehän on maallikko lahko, ei paljoa voi odottaakaan.
        Olet jo lähellä Jeesusta kun Hän on antanut Sinulle viisautta kyseenalaistaa sen turhan soopan, joka heillä on mm ruumiin kiertokulusta.
        Jo Raamatun alussa kerrotaan ihmisruumiista seuraavaa; 1 Moos 3; 9 Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat.
        Taas Uudessa Jerusalemissa olemme ylösnousemusruumiissa, joka elää ikuisesti.
        Mutta haet myös sitä, mitkä on kuolleiden osa, Jeesus herättää Heidät kaikki, jotka olivat Hänen ihmisiä, samanalisessa ylösnousemusruumissa. Luuk. 14:14 Autuas olet, kun aika tulee, sillä he eivät pysty palkitsemaan sinua. Sinä saat palkkasi silloin, kun vanhurskaat herätetään kuolleista.
        Kirkastettu ruumis on;  ”Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa.” (Ilm. 7:9.)
        Sama, kun Jeesuksella lähtiessä.
        Sielu on taas Jumalan omaisuutta, mutta senkin Jeesus valkisee, ennen Jumalalle luovutusta.
        Siunaus tulee olla yksikertainen, Lut kirkossa on muutenkin liikaa muotomenoja ja pukeutumia- sääntöjä puhujilla.
        Kuten yllä kirjoitin, kyllä ihminen herätetään tuomiolle, Jeesuksen omat saavat palkkatuomion, muut kadotustuomion.
        Herätettiinhän Jeesuskin.
        Ei kaikkia apostoleita surmattu, mutta vieläkin tänä päivän, Jeesuksen lähettejä tapetaan n 100 tuhatta kappaletta kuukaudessa. Mieti, kuka on tapettu seurakunnassasi Jeesuksen vuoksi.
        Kirjoitat lestadiolaisittain uskon tähden?
        Minkä uskon ja keneen, sitä he eivät itsekkään tiedä, lahko on todellisuudessa heidän agenda.
        Minä uskon Jeesuksen Herraksi ja kaikkivaltiaaksi.
        Se ei ole Jeesuksen vika, vaan ihmisten ja lahkojen, jotka ovat menneet saatanan kelkkaan. Kenet luulet Jeesuksen tappaneen.
        Ei ketään taijota nykyisen Maailman järjestyksen aikana, ja senkin aika rytinää, kun 1/3 ihmisistä, jotka ovat Jeesuksessa ja kastettu, nousee palkkatuomion jälkeen Paratiisiin.
        >> Pitäisi lopettaa nämä tällaiset höpöksyt koppi kokonaan. ** Älä hätäile. aika alkaa olla lopussa, mutta varmistu, että nimesi on Elämän kirjassa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Uskon sen varmasti, että se on miestäsi sekokieltä.
        Mutta Raamattu on kruunattu sillä ja sen varaan rakennan iankaikkisen elämäni.
        Pieni jae kokoelma selvittää asian sille, joka ottaa sanoman vastaan, mutta jos ei kelpaa, sekoahan se on,,, Hänelle.
        Asia on esillä kautta Raamatun, mutta otetaan siitä viimeisin otos; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Näin Johannes kuvaa mitä tuleman pitää.
        Asia on vakaa ja tosi.
        Siihen prosessiin, kun Jumala tuo Taivaassa rakentamansa Jumalan Valtakuntan Israeliin, niin loppuu tämä nykyinen aikakausi sekä maa.
        2/3 osaa maasta ja ihmisistä on Jumalan toimesta tuhottu, yksin tänä alue 2304kmx 2304Km ja pyramidin muoto,korkeus sama, josta Hesekiel 48 kertoo laajemminkin.
        Miksi se on uusi maa, siksi, kun yötä ei enään ole ja Pyhä virta antaa juomat ja elämän puu ravinnon, jossa on terveys mukana. Se on todellinen uusi maa ja mukana on Taivaan Pyhät sekä ne ihmiset, jotka maan päällä seurasivat Jeesusta ja todistivat Hänestä.
        Taivaassa on juuri sellainen kun näet, sinne ei ole mennyt yhtään lestadiolaista ja Jumalakin tulee valtakuntansa kassa alas, onko heitä siellä, epäilen, että vähän, sillä heillä ei ole Kristusta, Jeesusta ja Jeesus pelastaa vain omansa.
        Kysymys, miksi uusi maa pitää sinun pohtia, minun ei tarvitse, kun Jeesus, Jumala ja Johannes on sen luvannet.
        Kysy ensi kerran se, että näyttävät, missä lukee, että kuollut menee Taivaaseen? Ei missään, välivaraston on Tuonela, johon Jeesuskin meni ennen Taivaaseen nousemistaan.
        Sellaisille, joka kertoo enkeleiden olevan roudareita, kannattaa keksittyä johonkin muuhun kun opettajiksi, kompetenssi heillä on lähellä nollaa.
        Sehän on maallikko lahko, ei paljoa voi odottaakaan.
        Olet jo lähellä Jeesusta kun Hän on antanut Sinulle viisautta kyseenalaistaa sen turhan soopan, joka heillä on mm ruumiin kiertokulusta.
        Jo Raamatun alussa kerrotaan ihmisruumiista seuraavaa; 1 Moos 3; 9 Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat.
        Taas Uudessa Jerusalemissa olemme ylösnousemusruumiissa, joka elää ikuisesti.
        Mutta haet myös sitä, mitkä on kuolleiden osa, Jeesus herättää Heidät kaikki, jotka olivat Hänen ihmisiä, samanalisessa ylösnousemusruumissa. Luuk. 14:14 Autuas olet, kun aika tulee, sillä he eivät pysty palkitsemaan sinua. Sinä saat palkkasi silloin, kun vanhurskaat herätetään kuolleista.
        Kirkastettu ruumis on;  ”Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa.” (Ilm. 7:9.)
        Sama, kun Jeesuksella lähtiessä.
        Sielu on taas Jumalan omaisuutta, mutta senkin Jeesus valkisee, ennen Jumalalle luovutusta.
        Siunaus tulee olla yksikertainen, Lut kirkossa on muutenkin liikaa muotomenoja ja pukeutumia- sääntöjä puhujilla.
        Kuten yllä kirjoitin, kyllä ihminen herätetään tuomiolle, Jeesuksen omat saavat palkkatuomion, muut kadotustuomion.
        Herätettiinhän Jeesuskin.
        Ei kaikkia apostoleita surmattu, mutta vieläkin tänä päivän, Jeesuksen lähettejä tapetaan n 100 tuhatta kappaletta kuukaudessa. Mieti, kuka on tapettu seurakunnassasi Jeesuksen vuoksi.
        Kirjoitat lestadiolaisittain uskon tähden?
        Minkä uskon ja keneen, sitä he eivät itsekkään tiedä, lahko on todellisuudessa heidän agenda.
        Minä uskon Jeesuksen Herraksi ja kaikkivaltiaaksi.
        Se ei ole Jeesuksen vika, vaan ihmisten ja lahkojen, jotka ovat menneet saatanan kelkkaan. Kenet luulet Jeesuksen tappaneen.
        Ei ketään taijota nykyisen Maailman järjestyksen aikana, ja senkin aika rytinää, kun 1/3 ihmisistä, jotka ovat Jeesuksessa ja kastettu, nousee palkkatuomion jälkeen Paratiisiin.
        >> Pitäisi lopettaa nämä tällaiset höpöksyt koppi kokonaan. ** Älä hätäile. aika alkaa olla lopussa, mutta varmistu, että nimesi on Elämän kirjassa.

        Satusetä pistää parastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satusetä pistää parastaan.

        Tosi kattava vastaus. Sinä se ymmärrät Sanaa??


      • Anonyymi

        > Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.<
        ---Kertokoon, joka taitaa, että mitä näillä lupauksilla oikein käytännön läheisesti tarkoitetaan?
        Taivas on ilmakehä ja maa on maapallo. Aina sitä höpötetään, että uskovaiset menee taivaaseen heti kuoltuaan. Ei se voi tarkoittaa ilmakehää, mutta voisi tarkoittaa kaukaista avaruutta, vaikkapa Orionin tähtikuviota. Vai ei merta ole. Meri on tärkeä elementti elämän ylläpidolle, eli ilman merta eivät autuaatkaan voi elää, koska ei ole happea. Nämä raamatun kielikuvat ovat niin päättömiä kuin olla ja voi. Ruumiillista elämää autuaat eivät siis elä, vaan jotain henkimaailman sielu elämää, jota me ei tietenkään voida tieteellisesti ymmärtää.
        Mutta mitä sielut tekevät "taivaassa? Veisaavat lakkaamatta karitsan virttä. Ei kuulosta mukavalta, että pitää edelleen niitä itkuvirsiä veisata ja millä suulla, kun hengellä tai sielulla ei ole ruumista. Jaa että ylösnousemusruumis ilmestyy haudasta ja kaikki yht´aikaa. Aivan käsittämätöntä. Melkoista sekametelisoppaa, kun välillä puhutaan sielusta ja välillä ruumiista. Eniten kummastuttaa tuo uusi Jerusalem, joka lestadiolaisen tulkinnan mukaan ei tarkoita oikeata kaupunkia, vaan lestadiolaista seurakuntaa maan päällä.


    • Anonyymi

      Oulussa on katolinen seurakunta. VL on lahkon lahko. Ev.lut. on katolisesta kirkosta erkaantunut lahko. Naispappeus ja homoavioliitot. Avioero ja abortit ok. Leipäpappeus.

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan uskova voi sanoa mitään pahaa niistä, jotka pääsevät systeemistä pois?

      • Anonyymi

        Yleensä heitä odottaa Pyhitys.


    • Anonyymi

      Monet ovat saarnanneet että tämä on kukistumaton valtakunta mutta niinhän on olemassa monia muitakin uskontoja joita ei ole tähän päivään mennessä saatu kukistettua.

    • Anonyymi

      Raamatusta: .."Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja".. ei voi olla opetuslapseni.

      • Olisi hyvä laittaa Raamatun kohta, niin näyttää paremmalta.
        Luukkaan evankeliumi:
        14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.


    • Anonyymi

      Elämmekö viimeisiä aikoja:

      "Kun siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Daniel kautta, seisovan pyhässä paikassa – joka tämän lukee, se tarkatkoon – silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille" jne.

      "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina, sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka vertaista ei ole maailman alusta tähän asti ollut, eikä tule. Ja ellei sitä aikaa lyhennettäisi, ei yksikään liha pelastuisi, mutta valittujen tähden se aika lyhennetään." (Matt. 24:15-22). Kuinka teosofia selittää nämä salaisuudet?

      .."Maailmanloppu" on aina sellainen aika, jolloin materialismi, epäilys, ateismi ja uskottomuus pääsevät valtaan. Useimmat jälleensyntyvät sielut ovat silloin nuoria iältään. Kokeneempia sieluja – "valittuja" – jotka jo aiemmin eläessään ovat pyrkineet "Tietä" kohti ja päässeet "Juudeaan", uskon luvattuun maahan, on verrattain harvassa. "Hävityksen kauhistus" on suuri, koska ihminen "pyhimmässä paikassaan", hengessään, ei näe eikä palvele jumalaa.

      Sellaisina materialistisina aikoina täytyy valittujen "paeta vuorille", so. pysytellä henkensä ylängöillä ja näyttää korkeata esimerkkiä muille. Heitä käsketään rukoilemaan, ettei tämä heidän "pakonsa" olisi tarpeellinen sellaisina hetkinä, jolloin heidän hengessään vallitsee "talvi", so. alakuloisuus, voimattomuus ja väsymys, tai "sapatti", so. itsekylläinen lepo ja huomaamaton rauhallisuus.

      Mutta opettaessaan muita he saavat joitakuita herätetyiksi ja heidän työnsä ja ponnistustensa kautta ahdistuksen aikaa vähän lyhennetään, sillä jos ainoastaan nuoria, kokemattomia sieluja eläisi yhdessä, tuskin tulisi loppua ajan materialismille.

      Omatunto — heinäkuu 1907"
      https://www.teosofia.net/pe/maailmanloppu.htm

      • Anonyymi

        > Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina, sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka vertaista ei ole maailman alusta tähän asti ollut, eikä tule. Ja ellei sitä aikaa lyhennettäisi, ei yksikään liha pelastuisi, mutta valittujen tähden se aika lyhennetään." <

        Mitäs arvelisit tuolla talvella ja sapattina tarkoitettavan ?
        Sapatti, emmehän me edes pidä sapattia, jos sunnuntaita sillä tarkoitat, sillä Jeesushan vietti lepopäivää lauantaita ja me sunnuntaita, koska tuo lepopäivä muutettiin muutama vuosisata Jkr. Ja mitä ne lyhennetyt päivät meinaa ? Joskus ennen vuotta 2000 saarnattiin, että maailmanloppu tulee ennen vuotta 2000, koska päiviä on lyhennetty. Se oli kyllä väärä arvio, sillä ollaan jo yli 20 vuotta menty tuosta maagisesta rajasta ylitse.
        Ja ellei tuota aikaa olisi lyhennetty, ei yksikään liha pelastuisi. Kaikkea sitä höpötetään, sillä aikaa ei ole lyhennetty, vaan paremminkin pidennetty, kun aikaa on kulunut jo reilusti yli 2000 vuotta tuosta Jeesuksen sanomisesta.


    • Anonyymi

      Suviseuroista se kannattajamäärä näkyy melko hyvin. Huiput ovat Pori 2017 87 tuhatta, Oulunsalo 1982 85 tuhatta mutta sitten aiemmin 70-luvulla Turussa Artukaisten kentällä pidetyt Suviseurat 1975 35 tuhatta. Ekspansio oli juuri käynnistynyt. (Muistan, kun eräs puhuja sanoi, että uskovaiset olivat pieninlestadiolaisista herätysliikkeistä.) Sitä ennen voi katsella vanhoja suviseuravalokuvia, missä näkyy huivipäisiä mummoja ja pappoja puvut päällä. SRK-vanhoillislestadiolaisuus oli vähällä kuihtua pois, kun tuli puimatantereen puhdistus, hoitokokoukset, nuorisotyö ja ehdoton ehkäisykielto. Seuratkaa Suviseurojen kävijämäärää. Jos riittävä tilasto löytyy, 5 vuoden tai 10:n vuoden liukuva keskiarvo riittää. Jos SRK lakkaa julkaisemasta kävimäärätietoja tai muuttaa laskentaperustetta, on sekin osoitus jostakin. Jos 2022 suviseurat järjestetään, niissä näkyy koronan aiheuttama dippi ja väsymys. Vasta 2023 voi luotettavaa dataa alkaa kertymään, sikäli jos uusia koronavariantteja ei ala ilmaantua.

    • Anonyymi

      Nuoret tiedostaa lahkon tekopyhyyden ja salaamiset niin pois vain ja tervettä elämää kohden

    • Anonyymi

      Vellulaisuus kutistuu kuin kikkeli pakkasessa konsanaan...

      • Anonyymi

        Njet, vellulaisuus tulee nousemaan vielä kuin usva paskasta pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Njet, vellulaisuus tulee nousemaan vielä kuin usva paskasta pakkasella.

        Ruskaa pakkasessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruskaa pakkasessa...

        siihen se jähmetyy ja jäätyy


    • Anonyymi

      Lahkot uskomuksineen ovat vain ohimeneviä maanpäällisiä ilmiöitä, kuten ihmisen seksuaalisuus. Maailma muuttuu, jumalan sana pysyy.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista on, järjestetäänkö -22 suviseurat ja jos järjestetään, montako ihmistää osallistuu suviseuroihin. Veikkaan, että enimmillään väkeä on jotain 50-60 tuhatta, ei enempää. Vähäinen osallistujamäärä tarkoittaa pienempää tilitystä SRK:n kassaan. Jos koronaa on vielä kierrossa, ihmiset eivät varovaisuuttaan lähde. Rokottamattomissa tulee olemaan vielä kuolemantapauksia vaikka Omikron-lievempi variantti onkin kuin delta.

    • Anonyymi

      Tuskin kohta enää järjestetään Suviseuroja missään kentällä.

      • Anonyymi

        Niin maailman tilanne on ehkä eskaloitumassa pahimpaan tragediaan mitä on ollut niin miten siinä suviksia järjestetään?
        Aika näyttää miten käy.


    • Anonyymi

      Se tarkoittaa sitä että Matt 24 mukaan näemme ennusmerkkien täyttyvän ja Jeesuksen paluun. Se toteutuu.

      • Anonyymi

        Voipi tulla teille iso pettymys.


      • Anonyymi

        Nyt jos koskaan Jeesuksen olisi paras tulla ottamaan Maailman herruus valtaansa ja panna Venäjä ja Putler ojennukseen tuhoamalla koko kremlin valtakoneisto hengen voimallaan syösten tulta ja tulikiveä Putlerin palatsiin. On turhaa jatkaa sitä samaa höpöttämistä Jeesuksen pikaisesta tulemisesta, kun sitä ei vaan ole tullut eikä tule.


      • Anonyymi

        Kuka sen elämän maailmasta hävittää ? Jeesus vai hullut ydinasevallat ? Varmaan ensi kesään mennessä näemme, miten sota Ukrainan ja Venäjän kanssa päättyy vai laajeneeko ydin sodaksi ? Sota voi päättyä Ukrainan valloitukseen ja alistamiseen tai toinen skenaario on länsivaltojen puuttuminen konfliktiin siinä tapauksessa, että Venäjä käyttää kemiallisia tai ydinaseita murskataksensa kerralla koko Ukrainan kun ei tavanomaisilla aseilla pärjää. Jossain välissä Jeesus voisi tulla ja sehän se voisi päättää sodan, kun tämä taivaallinen valtias mahtikäskyllä saisi Venäjän asettumaan ja pelkäämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen elämän maailmasta hävittää ? Jeesus vai hullut ydinasevallat ? Varmaan ensi kesään mennessä näemme, miten sota Ukrainan ja Venäjän kanssa päättyy vai laajeneeko ydin sodaksi ? Sota voi päättyä Ukrainan valloitukseen ja alistamiseen tai toinen skenaario on länsivaltojen puuttuminen konfliktiin siinä tapauksessa, että Venäjä käyttää kemiallisia tai ydinaseita murskataksensa kerralla koko Ukrainan kun ei tavanomaisilla aseilla pärjää. Jossain välissä Jeesus voisi tulla ja sehän se voisi päättää sodan, kun tämä taivaallinen valtias mahtikäskyllä saisi Venäjän asettumaan ja pelkäämään.

        Tänä keväänä alkaa keskimääräisesti 72. sukupolvikausi Jeesuksen ylösnousemuksesta lukien. Tämä 72. polvikausi on kevät 2022-2050 kevät. Nykyinen alkoi keväällä 1994 ja päättyy maaliskuun lopulla tai huhtikuussa 2022 ja on 71. polvikausi. Jokainen polvikausi on tasan 28 vuotta eli 4 vuosiviikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä keväänä alkaa keskimääräisesti 72. sukupolvikausi Jeesuksen ylösnousemuksesta lukien. Tämä 72. polvikausi on kevät 2022-2050 kevät. Nykyinen alkoi keväällä 1994 ja päättyy maaliskuun lopulla tai huhtikuussa 2022 ja on 71. polvikausi. Jokainen polvikausi on tasan 28 vuotta eli 4 vuosiviikkoa.

        8*9=72


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä keväänä alkaa keskimääräisesti 72. sukupolvikausi Jeesuksen ylösnousemuksesta lukien. Tämä 72. polvikausi on kevät 2022-2050 kevät. Nykyinen alkoi keväällä 1994 ja päättyy maaliskuun lopulla tai huhtikuussa 2022 ja on 71. polvikausi. Jokainen polvikausi on tasan 28 vuotta eli 4 vuosiviikkoa.

        Lutherin laskelmien mukaan Jeesus ylösnousi vuonna 34.
        1. polvikausi: 34-62
        2. 62-90
        Jne etc

        ...
        68. 1910-1938
        69. 1938-1966
        70. 1966-1994
        71. 1994-2022
        72. 2022-2050
        73. 2050-2078
        ...
        Jne etc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherin laskelmien mukaan Jeesus ylösnousi vuonna 34.
        1. polvikausi: 34-62
        2. 62-90
        Jne etc

        ...
        68. 1910-1938
        69. 1938-1966
        70. 1966-1994
        71. 1994-2022
        72. 2022-2050
        73. 2050-2078
        ...
        Jne etc

        Sukupolvikaudet Jeesuksen ylösnousemuksesta menneisyyteen päin:
        -1. 6-34
        -2. 23 eaa-6 jaa
        -3. 51-23 eaa
        -4. 79-51 eaa
        Jne etc


    • Anonyymi

      Surkastumisvaihe menossa

    • Anonyymi

      Viime aikoina on taas ollut parannuksen tekijöitä kaikkialla Suomessa. Moni on saanut palaamisen armon. Erityisesti epävakaa maailman tilanne on saanut ihmisiä turvautumaan taas elävään uskoon.

      • Anonyymi

        Niin oli toisen maailman sodan aikaan ollut myös paljon parannuksen tekiöitä mutta sodan jälkeen niistä suurin osa oli päätynyt uudestaan maailmaan.


    • Anonyymi

      Tämä vuosisata on Idän vuosisata. Lestadiolaisuus kehittyi enimmäkseen 1900-luvulla. Kiina rules.

    • Anonyymi

      No onpa puhuja taas puhunut höpöjä.

      Ilmestyskirja puhuu Jumalan sanaa ja aivan toista Israelin lopun ajoista.
      Kun Totuuden Henki, Pyhä Henki on jättänyt kaikkia muita halveksivan seurakuntaepäjumalaansa palvelevan porukan niin tuo siitä seuraa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe