Onkos porukoilla induktiozlevyjä matkassa kesällä? Tuli vaan mieleen kun kaverilla on mökillä aurinkosähkö ja kunnon akut joilla jaksaa pyörittää induktioliettä. Poksuuko sulakkeet jos käyttäiskin induktiolevyä satamassa. Mulla on iso Agan alumiinininen kaasupullo, mutta tulipa mieleen.
Induktiolevy ja maasähkö
27
1233
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se kaasupullo toimii hyvin induktiolietenä kun siihen kytkee riittävästi maa- ja nolla- ja vaihesähköä.
- Anonyymi
Käytän satamissa 2kW levyä. Ei ole koskaan poksunut.
- Anonyymi
Eikö ole aika hankalaa pitää monenlaisia keittolevyjä mukana. Tilaa tahtoo olla aina liian vähän.
Kaasu on nopea. Pullo kestää kauan ja sen voi vaihtaa lähes kaikkialla. Jääkaappikin toimii samalla energialla. Kaasu on myös turvallinen kunhan se on huollettu ja kunnossa.- Anonyymi
Itsellä sattuu 5cm paksu levy mahtumaan hellan päältä nousevan kannen taakse täysin piiloon. Kaasu ei pärjää induktiolle nopeudessa eikä lämpötilan säädössä. Miinusta se, ettei ankkurissa "voi" kokkailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä sattuu 5cm paksu levy mahtumaan hellan päältä nousevan kannen taakse täysin piiloon. Kaasu ei pärjää induktiolle nopeudessa eikä lämpötilan säädössä. Miinusta se, ettei ankkurissa "voi" kokkailla.
Ketä voi ketä ei, matkaveneessä on diesel genu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kaasu ei pärjää induktiolle nopeudessa eikä lämpötilan säädössä."
Kuinkas nopeasti hiillytät grillinakin induktioliedellä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kaasu ei pärjää induktiolle nopeudessa eikä lämpötilan säädössä."
Kuinkas nopeasti hiillytät grillinakin induktioliedellä?Induktioliesi reagoi välittömästi. Nakki kärähtää minuutissa, kun laitan kylmän lieden yliteholle, jota se sietää väliaikaisesti. Liesi ei kuumene vaan pannun pinta, jolla nakki on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Induktioliesi reagoi välittömästi. Nakki kärähtää minuutissa, kun laitan kylmän lieden yliteholle, jota se sietää väliaikaisesti. Liesi ei kuumene vaan pannun pinta, jolla nakki on.
En ole kokkailija, mutta mitä olen ravintolan keittiöistä nähnyt, niin kaasuliesiä näyttää siellä kaikki hellat olevan.
Oletan, että jos joku muu systeemi olisi nopeampi, niin kokit ottaisivat sellaisen heti käyttöön.
Veneessä olen joskus kuumentanut boilerin vettä genulla ja todennut sen melko vaivalloiseksi.
On minulla ollut 300 Ah akkujakin, mutta ei niillä kovin paljoa 230V laitteita voi käyttää.
Kaasuliesi on osoittautunut erittäin hyväksi ystäväksi pentryssä D. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Induktioliesi reagoi välittömästi. Nakki kärähtää minuutissa, kun laitan kylmän lieden yliteholle, jota se sietää väliaikaisesti. Liesi ei kuumene vaan pannun pinta, jolla nakki on.
Nyt on kysymys nakin hiiltämisestä, ei minkään pannun hiiltämisestä.
Kaasulla saa tasaisen hiillipinnan nakin joka puolelle käden käänteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on kysymys nakin hiiltämisestä, ei minkään pannun hiiltämisestä.
Kaasulla saa tasaisen hiillipinnan nakin joka puolelle käden käänteessä.Taidan palauttaa induni. Manuaalissa olisi pitänyt lukea "TÄRKEÄÄ: Ei sovellu nakin hiiltämiseen."
- Anonyymi
Myös sähköhella ja -jääkaappi kestävät pitkään.
- Anonyymi
"Oletan, että jos joku muu systeemi olisi nopeampi, niin kokit ottaisivat sellaisen heti käyttöön."
Induktio hakkaa kaasun nopeudessa sata nolla. Se on myös säädettävyydeltään parempi erityisesti matalissa lämpötiloissa.
Siksi se myös koko ajan yleistyy nopeasti ammattikeittiöissä.
Liesiä vertailtaessa todellisen tehon merkitys on pieni, koska oleellista nopeudessa on se, miten lämpö saadaan siirrettyä kattilaan tai paistinpannuun. Tässä induktio on aivan ylivoimainen, vaikka lukujen valossa kaasu on paljon tehokkaampi.- Anonyymi
Lisäisin tuohon vielä turvallisuuden.
- Anonyymi
Tuttu kokki sanoi, että monissa paikoissa nykyään esim. pihvit "paistetaan" muovipussissa eri lämpöisissä vesihauteissa. Lopuksi pyöräytetään pannulla nätti pinta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttu kokki sanoi, että monissa paikoissa nykyään esim. pihvit "paistetaan" muovipussissa eri lämpöisissä vesihauteissa. Lopuksi pyöräytetään pannulla nätti pinta
Kätevää. Täytyykin liittää moottorin jäähdytysjärjestelmään haudutussäiliö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on se sous vide, jonka eräs tv-persoona kokkikisassa äänsi sous vaid.
- Anonyymi
Eiköhän tässä ole tarkoitus säästää kaasua hyödyntämällä laitureiden maasähköjä. Ohut levy mahtuu helposti mukaan veneen keittiöön ja vähentää kaasun kulutusta. 2 kW teho on tietenkin aika iso johonkin kyläsataman yhteisroikkaan. On kuitenkin paljon uusia laitureita, joissa syötöt riittää jo helposti tehokkammillekin sähkölaitteille. Lämmittähän monet myös maasähköllä venettä.
- Anonyymi
Varmaan enemmänkin kysymys turvallisuushakuisesta luopumisesta kaasust veneessä. Lieden kaasunkulutus on niin vähäistä, ettei sillä ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan enemmänkin kysymys turvallisuushakuisesta luopumisesta kaasust veneessä. Lieden kaasunkulutus on niin vähäistä, ettei sillä ole mitään merkitystä.
Mutta mielestäni ihan älytön idea, koska sitten on riippuvainen maasähköstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mielestäni ihan älytön idea, koska sitten on riippuvainen maasähköstä.
Matkan aikana ei saa edes kuumaa kahvikuppia, jos on vain induktioliesi eikä ole 3 kilowatin generaattoria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkan aikana ei saa edes kuumaa kahvikuppia, jos on vain induktioliesi eikä ole 3 kilowatin generaattoria.
Höpö höpö
- Anonyymi
Ei hyväksy katsastaja tuota induktioliettä. Nimittäin ei ole venekäyttöön kosteisiin tiloihin suunniteltu tuo laite. Vene hylätään. Ei ole koko katsastusjärjestelmän tuntema tuo induktioliesi.
- Anonyymi
Juu ei missään nimessä pidä hyväksyä induktiolieden käyttöä veneissä. Saaritoimikunta lisää induktiolieden käyttökiellon saariohjeistukseen. Tämä on välttämätöntä siksi että induktiivisen kentän läheisyydessä olevat kompassit ei demagnetoidu ja mene pilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ei missään nimessä pidä hyväksyä induktiolieden käyttöä veneissä. Saaritoimikunta lisää induktiolieden käyttökiellon saariohjeistukseen. Tämä on välttämätöntä siksi että induktiivisen kentän läheisyydessä olevat kompassit ei demagnetoidu ja mene pilalle.
Myös kosteisiin tiloihin suunnittelematon radio (katsastusvaruste) aiheuttaa hylkäämisen.
- Anonyymi
Kyllä täytyy katsastusvarusteisiin kuuluvan induktiolieden olla kosteisiin tiloihin sopiva. Mikä vilä parempaa on sen toimivuus veden alla.
Tuömmoisesta pätevä katsastaja ilahtuu ja antaa monen muun virheen mennä huomaamatta.
- Anonyymi
Itsellä on Taylorsin valopetrooliuuni, joka on luotettava, toimintavarma ja helposti täytettävissä. Niin joo, ja aivan perkeleen hidas. Itse ostin Motonetistä pienen keittolevyn ja vedenkeittimen, joita käytän maasähkössä - tämä 40 eur kokonaissijoitus paransi elämänlaatua huomattavasti! Merellä mennään Taylorsilla - maasähkön varassa muilla ratkaisuilla.
Veneessä on myös Taylorsin kamiina - joka ei ole ollut moneen vuoteen käytössä, koska maasähkön ollessa käytössä 20 eur sähkötöhötin lämmittää paljon pienemmällä vaivalla.
Voin suositella!- Anonyymi
Mullakin on Taylorsin valopetrooliliesi uuni. Uuni on mielestäni hyvin tehokas, kunhan esilämmitys hoidetaan kunnialla. Usein meinaa ruoat kärähtää siinä. Kotiuuni on hitaampi, jos ei oteta esilämmitystä huomioon.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401