Haikein mielin

Skillan! Toivotan Sinulle syvää vointia.
Kun tulit ystäviesi kanssa 80 :lle olin täällä 3 muun vakikirjoittajan kanssa hiukan pitkästyneenä hiljaiseen palstaan.
Iloinen olin, kun palsta vilkastui ja pysyikin pitkään hyväntuulisena jutustelusaittina. Eihän tällaisella keskustelupalstalla kovin syvällisiä edes harrasteta, mutta monta hyvää keskustelua on käyty.
Joka aamu olet jaksanut kirjoittaa ystävällisen viestisi meille. Kiitos siitä.

Kiitokset myös muillekin palstalaisille, Palsta on ollut ainakin minulle mukava henkireikä maailmaan näin pandemian sulkemassa elämässä. Varmasti monelle muullekin. Me olemme tutustuneet ja viihtyneet.
Ajan myötä tulee uusia kirjoittajia, sen aika on opettanut. Tännekin tuli pirttiläisten mukana niitä, jotka eivät pirtissä viihtyneet. Outoa vain on, että kuitenkin seurasivat pirttiläisten elämän menoa.

Toivon, että vielä jaksat jatkaa kirjoittamista. Uskon, että se on Sinullekin tärkeä päivittäinen tehtävä.
Minä kirjoitan tämän haikein mielin, koska tuntuu, että olen viimeinen, joka oli teitä tänne vastaanottamassa, kun muutto seitemänkymppisistä tuli. Kauankohan siitä jo on?

260

2273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haikein mielin minäkin muistelen ihanan SkillaNin avauksia aamuisin ja etenkin hänen niin ystävällisiä muistamisia hänen ketjuunsa kirjoittajista. Itse harvemmin kirjoitin, mutta ilolla luin hänen muistamisensa toisia kohtaan.

      • Ei nyt lähdetä ajattelemaan, että hän lopettaisi. Halusin vain kiittää kuluneesta ajasta ja toivon, ettei eiliset myrskyt häntä kovin järkyttäisi.
        Viestiini oli tullut lyöntivirhe. Toivotan Hyvää vointia, Skillan. :)


    • Kerrankos meille sattuu näitä lyöntivirheitä, mutta näkyy noita olevan toisillakin.

      Minä toivoisin, että "SkillaN" ilmestyisi tähän ketjuun, koska olet sinä "Makriina" sellainen hyvän tuoja kanssa.

      • Kiitos lämpimistä aatoksistanne kumpainenkin, haikea on mieli minullakin, olisin halunnut (ehkä joskus toteutuukin) jatkaa arkisten asioiden kirjoittelua.

        Olen ihmetellen ja surulla seurannut palstan viestittelyä ja huomannut kuinka väärin ja epäoikeuden mukaisesti asioita ymmärretään.
        Yhden ketjun mahdollisesta mukana olosta syntyi kauhea häly ja tyrmättiin kaikki kirjoittajia myöten, epäilyjä puoleen ja toiseen.
        Minunkin persoona saanut turhan paljon huomiota, toki hyvällä mielellä annettuja paljonkin, mutta myös osani olen saanut toruistakin.
        Kiero savolainen mummo, no sitähän olen, mutta en sanojan mummo kuitenkaan;) en mielestäni kierokaan;)
        Myös epäilyjä, että olisin anona esiintynyt ei pidä paikkaansa, en mielestäni koskaan ilkeile, en edes anonakaan.

        Katsotaan nyt jatkoa, mitä seuraa, jospa tähän ketjuun minkä Makriina aloitit, joku keksii sanottavaa ilman ketunhäntää kainalossa.
        Olen ajatellut, että olen saanut ketjuja aloitella, kohta kaksikymmentä vuotta, kieltoa ei ylläpidolta ole tullut.
        Se että minulla olisi jotain velvollisuuksia ketjun suhteen, sitäkään en ole niin kokenut.
        Olisi hyvin mieleistä, että voisimme kirjoitella tätä elämäämme, ei mitään suurta ja mahtavaa, vaan sitä ajatusta mikä sillä hetkellä päässä pyörii.

        Kiitos Makriina aloituksesta ja kaikille toisille joilta puolesta tulleita viestejä on tullut, jaksan uskoa, että pirtti ketjuna puolustaa paikkaansa.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Kiitos lämpimistä aatoksistanne kumpainenkin, haikea on mieli minullakin, olisin halunnut (ehkä joskus toteutuukin) jatkaa arkisten asioiden kirjoittelua.

        Olen ihmetellen ja surulla seurannut palstan viestittelyä ja huomannut kuinka väärin ja epäoikeuden mukaisesti asioita ymmärretään.
        Yhden ketjun mahdollisesta mukana olosta syntyi kauhea häly ja tyrmättiin kaikki kirjoittajia myöten, epäilyjä puoleen ja toiseen.
        Minunkin persoona saanut turhan paljon huomiota, toki hyvällä mielellä annettuja paljonkin, mutta myös osani olen saanut toruistakin.
        Kiero savolainen mummo, no sitähän olen, mutta en sanojan mummo kuitenkaan;) en mielestäni kierokaan;)
        Myös epäilyjä, että olisin anona esiintynyt ei pidä paikkaansa, en mielestäni koskaan ilkeile, en edes anonakaan.

        Katsotaan nyt jatkoa, mitä seuraa, jospa tähän ketjuun minkä Makriina aloitit, joku keksii sanottavaa ilman ketunhäntää kainalossa.
        Olen ajatellut, että olen saanut ketjuja aloitella, kohta kaksikymmentä vuotta, kieltoa ei ylläpidolta ole tullut.
        Se että minulla olisi jotain velvollisuuksia ketjun suhteen, sitäkään en ole niin kokenut.
        Olisi hyvin mieleistä, että voisimme kirjoitella tätä elämäämme, ei mitään suurta ja mahtavaa, vaan sitä ajatusta mikä sillä hetkellä päässä pyörii.

        Kiitos Makriina aloituksesta ja kaikille toisille joilta puolesta tulleita viestejä on tullut, jaksan uskoa, että pirtti ketjuna puolustaa paikkaansa.

        Kiero savolainen mummo, no sitähän olen, mutta en sanojan mummo kuitenkaan;) en mielestäni kierokaan;)
        Et todellakaan, olet mitä mukavin, ole hyvillä mielin (suosiostasi kateellinen korvesta on pidäkkeetön, ei voi hillitä itseään)


      • SkillaN kirjoitti:

        Kiitos lämpimistä aatoksistanne kumpainenkin, haikea on mieli minullakin, olisin halunnut (ehkä joskus toteutuukin) jatkaa arkisten asioiden kirjoittelua.

        Olen ihmetellen ja surulla seurannut palstan viestittelyä ja huomannut kuinka väärin ja epäoikeuden mukaisesti asioita ymmärretään.
        Yhden ketjun mahdollisesta mukana olosta syntyi kauhea häly ja tyrmättiin kaikki kirjoittajia myöten, epäilyjä puoleen ja toiseen.
        Minunkin persoona saanut turhan paljon huomiota, toki hyvällä mielellä annettuja paljonkin, mutta myös osani olen saanut toruistakin.
        Kiero savolainen mummo, no sitähän olen, mutta en sanojan mummo kuitenkaan;) en mielestäni kierokaan;)
        Myös epäilyjä, että olisin anona esiintynyt ei pidä paikkaansa, en mielestäni koskaan ilkeile, en edes anonakaan.

        Katsotaan nyt jatkoa, mitä seuraa, jospa tähän ketjuun minkä Makriina aloitit, joku keksii sanottavaa ilman ketunhäntää kainalossa.
        Olen ajatellut, että olen saanut ketjuja aloitella, kohta kaksikymmentä vuotta, kieltoa ei ylläpidolta ole tullut.
        Se että minulla olisi jotain velvollisuuksia ketjun suhteen, sitäkään en ole niin kokenut.
        Olisi hyvin mieleistä, että voisimme kirjoitella tätä elämäämme, ei mitään suurta ja mahtavaa, vaan sitä ajatusta mikä sillä hetkellä päässä pyörii.

        Kiitos Makriina aloituksesta ja kaikille toisille joilta puolesta tulleita viestejä on tullut, jaksan uskoa, että pirtti ketjuna puolustaa paikkaansa.

        En ole poistanut nimmariani ja huomaan, ettet sinäkään ole. Toivotaan kaikki, että tilanne joskus muuttuu ja saamme jälleen palata rauhallisesti omalle saitillemme. Kai nuo ahdistelijat voivat vähitellen tasaantua, niin että mekin mahdumme vielä tänne.

        Taivas on pilvessä, luntakin kuulemma jonnekin tulossa,
        Kynttilät nyt palamaan, käsityö käteen ja kissa polville.
        Talvihorros odottaa.


      • SkillaN kirjoitti:

        Kiitos lämpimistä aatoksistanne kumpainenkin, haikea on mieli minullakin, olisin halunnut (ehkä joskus toteutuukin) jatkaa arkisten asioiden kirjoittelua.

        Olen ihmetellen ja surulla seurannut palstan viestittelyä ja huomannut kuinka väärin ja epäoikeuden mukaisesti asioita ymmärretään.
        Yhden ketjun mahdollisesta mukana olosta syntyi kauhea häly ja tyrmättiin kaikki kirjoittajia myöten, epäilyjä puoleen ja toiseen.
        Minunkin persoona saanut turhan paljon huomiota, toki hyvällä mielellä annettuja paljonkin, mutta myös osani olen saanut toruistakin.
        Kiero savolainen mummo, no sitähän olen, mutta en sanojan mummo kuitenkaan;) en mielestäni kierokaan;)
        Myös epäilyjä, että olisin anona esiintynyt ei pidä paikkaansa, en mielestäni koskaan ilkeile, en edes anonakaan.

        Katsotaan nyt jatkoa, mitä seuraa, jospa tähän ketjuun minkä Makriina aloitit, joku keksii sanottavaa ilman ketunhäntää kainalossa.
        Olen ajatellut, että olen saanut ketjuja aloitella, kohta kaksikymmentä vuotta, kieltoa ei ylläpidolta ole tullut.
        Se että minulla olisi jotain velvollisuuksia ketjun suhteen, sitäkään en ole niin kokenut.
        Olisi hyvin mieleistä, että voisimme kirjoitella tätä elämäämme, ei mitään suurta ja mahtavaa, vaan sitä ajatusta mikä sillä hetkellä päässä pyörii.

        Kiitos Makriina aloituksesta ja kaikille toisille joilta puolesta tulleita viestejä on tullut, jaksan uskoa, että pirtti ketjuna puolustaa paikkaansa.

        Voi kiitos, SkillaN että laitoit viestiä ! Ikävä on ollut sinua ja kahvipirttiä, missä oli mukava alkaa päivänsä. Mielikin virittyi uuteen asentoon, jos oli vähän maassa ollut...

        Suruissani olen myös ollut siitä, että meno nyt muuttui tällaiseksi ja ajattelinkin, että jos tämä on se, mitä tahdotaan, on parasta siirtyä katsomoon, jos sinnekään.

        Hienoa, ettet vielä ole kadottanut uskoasi tulevaan. Silloin muidenkin on helpompi pitää toivoa yllä. Markriinalle myös kiitos tästä aloituksesta, saatiin SkillaN "langalle".

        Kaikkea hyvää kaikille !
        demeter1


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Kiitos lämpimistä aatoksistanne kumpainenkin, haikea on mieli minullakin, olisin halunnut (ehkä joskus toteutuukin) jatkaa arkisten asioiden kirjoittelua.

        Olen ihmetellen ja surulla seurannut palstan viestittelyä ja huomannut kuinka väärin ja epäoikeuden mukaisesti asioita ymmärretään.
        Yhden ketjun mahdollisesta mukana olosta syntyi kauhea häly ja tyrmättiin kaikki kirjoittajia myöten, epäilyjä puoleen ja toiseen.
        Minunkin persoona saanut turhan paljon huomiota, toki hyvällä mielellä annettuja paljonkin, mutta myös osani olen saanut toruistakin.
        Kiero savolainen mummo, no sitähän olen, mutta en sanojan mummo kuitenkaan;) en mielestäni kierokaan;)
        Myös epäilyjä, että olisin anona esiintynyt ei pidä paikkaansa, en mielestäni koskaan ilkeile, en edes anonakaan.

        Katsotaan nyt jatkoa, mitä seuraa, jospa tähän ketjuun minkä Makriina aloitit, joku keksii sanottavaa ilman ketunhäntää kainalossa.
        Olen ajatellut, että olen saanut ketjuja aloitella, kohta kaksikymmentä vuotta, kieltoa ei ylläpidolta ole tullut.
        Se että minulla olisi jotain velvollisuuksia ketjun suhteen, sitäkään en ole niin kokenut.
        Olisi hyvin mieleistä, että voisimme kirjoitella tätä elämäämme, ei mitään suurta ja mahtavaa, vaan sitä ajatusta mikä sillä hetkellä päässä pyörii.

        Kiitos Makriina aloituksesta ja kaikille toisille joilta puolesta tulleita viestejä on tullut, jaksan uskoa, että pirtti ketjuna puolustaa paikkaansa.

        "Suurta ja mahtavaa", kirjoittaa Skillan.
        Suuri ja mahtava Neuvostoliitto, lauloivat punaiset venäläiset aikoinaan.

        Sama sanapari ihan vain sattumalta.


    • Kohta viisitoista vuotta kirjoituskumppanuutta on Skillanin kanssa , vaikka samaa vuosikymmentä emme edustakaan. Se ei ole häirinnyt ajatusten vaihtoa eikä keskinäistä ymmärrystä eikä myöskään sulkenut pois osallistumista nikittöminä tai ilman vakionikkiä kirjoittavien kanssa keskusteluun. Täällä on usein todettu, miten epäonnistunut formaatti osaltaan vaikuttaa epäselvyyksien ja väärinkäsityksien syntyyn, kun vastaukset kohdistuvat miten sattuu.

      Eri aikaan eri palstoilla kirjoittaneet eivät pysty tietämään toistensa kirjoitustaustoista ja onko se tarpeenkaan? Me jotka nyt tällä hetkellä syystä tai toisesta tunnemme 80 ja myös sen Kahvipirtin omaksemme, miksemme voisi tämän hetken pohjalta harrastaa palstakeskustelua ilman, että ikäänkuin olisi velvollisuus setviä muiden vanhoja kaunoja ja valita puolia. Jokainen voi vastata vain omista sanoistaan, ja anonyyminä kirjoittavista en ainakaan minä pysty nikkiä päättelemään, eikä ole tarpeen sellaisia edes yrittää arvailla. Emme ihmisinä varmaankaan enää juuri muutu, tietysti persoona heijastuu varsinkin kun kirjoittaa kokemuksistaan. En näe mielekkääksi erottaa kokemusperäistä kerrontaa pelkästä yleisluontoisesta asioiden tasolla olevasta milipiteiden vaihdosta. Molemmille on paikkansa ja suosijansa, sääntöjen mukaan voi kirjoittaa myös vakinikillä ja sen myötä valottaa henkilökahtaista elämäänsä harkintansa mukaan. Kun palstalla on ollut selkeästi yksi tähän mahdollisuuden antava Skillanin aloittama ketju, jää vielä paljon tilaa yleisluontoiseen keskusteluun, ja niihinkin sopii niin anot kuin vakinikit.

      Toivon kaikkien taas pääsevän yli palstaharmeista ja jos vaan intoa ja kirjoitushalua riittää, yhdessä tätä kaamosaikaa viettämään. On suuria maailmanlaajuisia ongelmia, voihin emme juuri voi vaikuttaa, mutta niistäkin voi aina puhua. Nämä pienet arkiset ympyrämmekin kummasti laajenevat, kun luemme toistemme ympyröistä, ja kyllähän ne usein mukavasti sivuavat ja muistuttavat toisiaan ja virkistävästi myös eroavat toisistaan.

      Hyvää vointia!

      • Anonyymi

        Sinä ilmeisesti olet erityisasemassa, kun osannet Skillanin mielen mukaan kirjoitella maailmanlaajuisista ympyröistäsi ulkomaanmatkoineen, kotimaanmatkoineen, saaristomerireissuineen, puutarhanhoitoineen yms. korkeatasoisine elämänmuotoineen.

        Skillan nimittäin juuri tänään kirjoitti, kun tänne kirjoittaa, on mieleistä, että voisimme kirjoitella tätä elämänmenoamme siten, että ei mitään suurta ja mahtavaa,

        Kaikki eivät ilmeisesti osaa, koska anomyymitoiminta, jota Skillan havaintojeni mukaan ainakin osin tukee, jatkuvasti pilkkaa enimmäkseen Kainuun korvessa kiviä kääntävää kirjoittajaa.


      • Luin ihan kahteen kertaan tuon Ramoonan kommentin, en minä siinä kyllä mitään opetuksia havainnut.
        Ihan vain kerrontaa omista tunnoista ja näkemyksistä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Luin ihan kahteen kertaan tuon Ramoonan kommentin, en minä siinä kyllä mitään opetuksia havainnut.
        Ihan vain kerrontaa omista tunnoista ja näkemyksistä.

        Näyttäisi siltä, että täällä on menossa todellinen 80 palstan alasajo. Ei taida olla montaa ketjua, jota ei olisi sotkettu.
        Tahallaan väärinymmärtäminen ja hyökätään jokaisen tekstin kimppuun. Surullista.


    • Hyvää päivää!
      Olipa hyvä yllätys kun tulin selailemaan läppäriäni! Se oli
      SkillaniN viesti. Toivotaan, että jatkokin selviää.
      Olenhan minä seurannut "Kahvipirtin keskustelua." Luulen hyvin
      ymmärtäväni syyt, mitkä tähän ovat johtaneet. Niitä nyt ei ehkä kannata
      vatvoa. Se vain uuteen "roihuun." Et SkillaN ole mitenkään
      syyllinen tähän jupakointiin. Kyllähän se tiedetään .
      Olin jo ikäänkuin lähdössä kokonaan pois täällä kirjoittelusta. Onhan
      kuitenkin melko pian luonnollisista syistäkin tapahtuva. Ehdinhän
      kuitenkin jo saada tunnustakin:"Olen patologinen valehtelija".
      Välipä hänellä:))
      Nyt tälläkertaa on lopetettava näistä arkisista kotoisista syistä.

      • Nii-in Ynnämuu.
        Tähän ikään mennessä sitä ihminen on monena. Olet saanut oman arvonimesi, minulla hiukan ystävällisempi ehkä, "matriarkka". Tietysti hivelee, kun tulee huomatuksi. :)
        Katsotaan nyt mitä tulevaisuus tullessaan tuopi.


      • Anonyymi

        Turha rehvastella, kyllä me muut palstalaiset olemme vielä paljon parempia patologisia valehtelijoita, jopa osaamme suoltaa suun täydeltä sammakoitakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha rehvastella, kyllä me muut palstalaiset olemme vielä paljon parempia patologisia valehtelijoita, jopa osaamme suoltaa suun täydeltä sammakoitakin!

        nimmari jäi pois kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nimmari jäi pois kk

        Ja kirjoita vaan omasta puolestasi !


      • Anonyymi

        Hei. kaikki, teitä tervehdin iloisena! Kiitos tästä ketjusta teille kaikille!

        Kauan on tätä pandemia-aikaa jo ollut ja sulkeutuneen tilanteen teki pirtin muuttuminen
        vielä ikävämmäksi.
        Kiva on saada taas pirtti, jossa tunnelma on oikea ja hyvä! Hyvää jatkoa! Miaelina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kirjoita vaan omasta puolestasi !

        Arvelen, että kirjoittaja olisi ollut Birgit Perversdottir? T. Tyynetäti.


    • Anonyymi

      Anonyymi

      17.11.2021 09:05


      Minusta Skillan aiheuttaa itse häiriöitä tähän ketjuun.

      Ensiksi sätti korpikirjailijaa, mikä antoi pontta anolle, jonka toiminta vilkastui entisestään. Tämä ajoi vakikirjoittajat pois, Skillan mukaan lukien.

      Kyllä korpikirjailijan kanssa pärjää. Hän ei ole jankuttaja. Eläviä kuvauksia viestittää arjestaan. Juuri sitä mitä täällä muutkin tekevät. Jokainen on vain oma persoonansa. Tuollaiset jyräämisheitot ovat epämääräisiä kertheittoja, mutta anon suurentelemia ja jopa vuosien takaa.

      Tahto kaikilla, paitsi anotoiminnalla, on hyvä. Anothan elävät "lynkkausmielialassa". Ovat lisäksi ulkopuolisia. Eivät osallistu oman elämänsä kerrontaan. Pilkkaavat vaan.






      demeter1
      17.11.2021 15:17


      Olisit nyt Ano 9.05, vakuuttanut heti kärkeen: "en ole korppis"..)) Kun nyt Anojen uskottavuus toistuvasti asetetaan kyseenalaiseksi, niinkuin sinä itsekin teet.

      "SkillaN sätti korpikirjailijaa ja aiheutti itse häiriötä ketjuun", sanot. Minulle tuo "sättiminen" näkyi yrityksenä pitää ketju harmoonisempana kun toistuvasti on nähty, että korppiksen mukana olo ja hänen pastakäyttäytymisensä lisää sitä "aktiivista anonyymitoimintaa". Korppis on siis taas viaton uhri, sijaiskärsijä, mielestäsi ? SkillaN ja ynnämuu olivat Anojen manipuloimia, demeteristä puhumattakaan joka nyt jo itsekin kuuluu kelvottomien Anojen joukkoon.

      Korpikirjailijan kanssa pärjää, vakuutat. Hyvä jos pärjäät, mutta miksi muut eivät pärjää ? Heidän vikansa tietysti niinkuin aina ? Korpikirjailijan kanssa pärjää jos pysyy hänen alamaisenaan eikä aseta hänen näkemyksiään/henkilöään pienenkään kritiikin kohteeksi.

      Jokainen on oma persoonansa, sanot. Ja sekö sitten oikeuttaa myös häikäilemättömyyten muita kohtaan ? Esimerkkejä on näissäkin ketjuissa runsain mitoin. Nuo esimerkit eivät mielestäni ole mitään kertaheittoja vaan eräänlainen jäävuoden huippu, jyrättyjen" kokemaa, eikä niitä unohda. Mahdollisesti ne saavat lisäpontta yhdistyessään jyrättyjen aikaisempin kokemuksiin, mutta yhtä kaikki, täällä ne vaikuttavat ja aktivoituvat joka kerta, kun uusi jyrääminen, tai uusi läpinäkyvä käytöksenmuutos astuu kuvioon omaa nuhtettomuutta todistamaan.
      Jossakin vaiheessa tuli tunnustuskin : korppis koputti taas kepillä jäätä ja olihan se taas työvoitto hänelle kun jää petti ja pakka meni sekaisin. Tuttu kuvio sekin.

      Joku Ano tuolla esitti epäilyn siitä, että kirjautuneet - tai ainakin joku heistä..)) - naamioituivat Anoiksi , saivat tämän nykytilan aikaiseksi ja syyn vieritetyksi Anoille. Anojen kapina, palstanvaltaus ?
      En osaa nimetä ketään muuta kuin kk:n joka olisi näin taitava tuossa häslingin aikaansaamisessa, joten pieni epäily minullakin on Anona hääräämisessä myös hänen kohdallaan,. Jääköön tämä epäily nyt ilmaan.

      Kirjoitin nyt taas näin, kun kuulemma käytän jokaisen tilaisuuden korppiksen mollaamiseksi ja naljailukin on minulla verissä..)) Täytyyhän sitä mainettaan pitää yllä..))

      Mutta enkös minäkin saa olla oma persoonani ? Puolustaa itseäni ja vähän muitakin ?..))
      Vai onko se taas vain harvain ja valittujen oikeus ?

      • Anonyymi

        No, kirjoitteleppa taas, kun kk sanoo jotakin ajattelematonta.


      • Anonyymi

        Demeterin kirjoitus on loistava, nappiin kirjoitettu kooste ja vastine palstan "tehosekoittajasta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demeterin kirjoitus on loistava, nappiin kirjoitettu kooste ja vastine palstan "tehosekoittajasta".

        Demeterin kirjoitus on ilkeän ihmisen loppumatonta jankutusta. todella sitkeä riidanhaastaja ja epäsovun levittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demeterin kirjoitus on ilkeän ihmisen loppumatonta jankutusta. todella sitkeä riidanhaastaja ja epäsovun levittäjä.

        Mene itseesi kk 16:49 vihdoinkin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene itseesi kk 16:49 vihdoinkin !

        Niin menenkin rakkaan dildoni kanssa!


      • Anonyymi

        Miksi tänne tuon kopioi Korppis?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tänne tuon kopioi Korppis?

        Miksi sinä sitä minulta kysyt?

        Ei siinä ole minun kommentteja, joten kysy häneltä joka sen tänne toi, joku ano, uskoisin..

        No, en enää hämmennä tätä soppaa, sorry makriina, häivyn nyt.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi sinä sitä minulta kysyt?

        Ei siinä ole minun kommentteja, joten kysy häneltä joka sen tänne toi, joku ano, uskoisin..

        No, en enää hämmennä tätä soppaa, sorry makriina, häivyn nyt.

        "häivyn nyt"
        Onhan se lupaus, joka pitää, onhan ????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "häivyn nyt"
        Onhan se lupaus, joka pitää, onhan ????????

        Se on vissiin joku metafora...


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi sinä sitä minulta kysyt?

        Ei siinä ole minun kommentteja, joten kysy häneltä joka sen tänne toi, joku ano, uskoisin..

        No, en enää hämmennä tätä soppaa, sorry makriina, häivyn nyt.

        Eihän täällä kukaan jatkuvasti ole.
        Välillä voi häipyäkin.


      • Anonyymi

        DEmeterin viesti on tämän ketjun PARAS, rehellisin. ja fiksuin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi sinä sitä minulta kysyt?

        Ei siinä ole minun kommentteja, joten kysy häneltä joka sen tänne toi, joku ano, uskoisin..

        No, en enää hämmennä tätä soppaa, sorry makriina, häivyn nyt.

        Äläkä piä kiirutta takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläkä piä kiirutta takaisin.

        Kklle tämä:
        Äläkä piä kiirutta takaisin.


      • Sanotaan nyt vielä, että minä en tuota kirjoitusta edellisestä kahvipirtistä tänne siirtänyt.
        Raja se on "ilkeydelläkin"..))


    • Illankorvaa@

      On kai minunkin jotain sanottava. Josko saman sanoman esille toisin kuin demeter.

      "Enkös minäkin saa olla oma persoonani ? Puolustaa itseäni ja vähän muitakin ?..))
      Vai onko se taas vain harvain ja valittujen oikeus ?"

      Suosittelen demeterille avantouintia, josta juuri palasin kotiin. Käyn about joka ilta pulahtamassa joessa. Iloisia ihmisiä nämä avantouimarit, joista moni on löytänyt avun kehon kolotuksiin.

      Sinne jäisi sinunkin lonkkavaivasi ja vitut...kset persoonaani kontaan.

      Anona minäkö?

      No, en tykkää olla ano, en saisi sitä "kiihkeästi kerjäämäni huomiota", jota vaille olen jäänyt ; )

      Viisaskin vinksahtaa, kirjoitti Veikko Huovinen kirjassaan Sinuhe egyptiäinen, josta myöhemmin tehtiin menestys elokuva, Tuulen viemää ; )

      • Anonyymi

        Aivan sama, mitä selittelet.
        Sinä olet saanut palstoilla niin huonon maineen, että sitä ei voi millään enää korjata.
        Jokin sinun kommenteissasi ja ja asenteessasi saa karvat pystyyn.

        Olet antanut itsestäsi sellaisen kuvan, että kukaan ei ota vakavasti touhujasi.
        Kannattaisi ehkä syventyä miettimään, mistä kaikki vastahakoisuus ja hylkiminen aiheutuu.
        Kun yksittäinen kirjoittaja saa aikaan toisten takajaloille nousemisen, niin jostainhan sen on pakko juontua.

        Skillanin toivoisin jatkavan tätä suosittua pirtinvetämistä.
        Kohtuutonta häntä on syyllistää palstalla syntyneestä nokkapokasta ja erimielisyyksistä.
        Ei se kuitenkaan hänen suosiotaan täällä vähennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama, mitä selittelet.
        Sinä olet saanut palstoilla niin huonon maineen, että sitä ei voi millään enää korjata.
        Jokin sinun kommenteissasi ja ja asenteessasi saa karvat pystyyn.

        Olet antanut itsestäsi sellaisen kuvan, että kukaan ei ota vakavasti touhujasi.
        Kannattaisi ehkä syventyä miettimään, mistä kaikki vastahakoisuus ja hylkiminen aiheutuu.
        Kun yksittäinen kirjoittaja saa aikaan toisten takajaloille nousemisen, niin jostainhan sen on pakko juontua.

        Skillanin toivoisin jatkavan tätä suosittua pirtinvetämistä.
        Kohtuutonta häntä on syyllistää palstalla syntyneestä nokkapokasta ja erimielisyyksistä.
        Ei se kuitenkaan hänen suosiotaan täällä vähennä.

        Kukaan (yhtä lukuunottamatta) ei syyllistä skillania eikä hänen suosionsa ole kiinni jonkun muun riitelyn ja mahtailun halusta. Antaa tuon kateellisen purkaa sappeaan, turha siihen on noin paljon huomiota kiinnittää. Koska ei voi estää kenekään kirjoittamista, antaa tuollaisen olla kuin ilmaa vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan (yhtä lukuunottamatta) ei syyllistä skillania eikä hänen suosionsa ole kiinni jonkun muun riitelyn ja mahtailun halusta. Antaa tuon kateellisen purkaa sappeaan, turha siihen on noin paljon huomiota kiinnittää. Koska ei voi estää kenekään kirjoittamista, antaa tuollaisen olla kuin ilmaa vaan.

        Itserakas, omahyväinen ihminen on kaiken yläpuolella oleva olento erinomaisine kykyineen.
        Omahyväiset eivät pidä itseään omahyväisenä.
        Omahyväisyys on tietämättömän tapa olla hullu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itserakas, omahyväinen ihminen on kaiken yläpuolella oleva olento erinomaisine kykyineen.
        Omahyväiset eivät pidä itseään omahyväisenä.
        Omahyväisyys on tietämättömän tapa olla hullu.

        "Omahyväisyys on tietämättömän tapa olla hullu."
        Mistä tietämättömän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Omahyväisyys on tietämättömän tapa olla hullu."
        Mistä tietämättömän?

        Kysyy tietämätön :DDD
        Kaikesta !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyy tietämätön :DDD
        Kaikesta !!!

        tietämätön = tyhmä tässä tapauksessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tietämätön = tyhmä tässä tapauksessa

        kuka on tyhmä ?


      • Anonyymi

        Deme onkin sellainen filosofinen turhanjauhaja.
        Pitkiä kirjoituksia tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deme onkin sellainen filosofinen turhanjauhaja.
        Pitkiä kirjoituksia tulee.

        Ymmärtämättömälle ihmiselle fiksun ihmisen fiksu kirjoitus jäädä käsittämättömäksi.
        Muuten, filosofia on ollut koko länsimaisen sivistyksen perusta jo antiikin ajoista lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtämättömälle ihmiselle fiksun ihmisen fiksu kirjoitus jäädä käsittämättömäksi.
        Muuten, filosofia on ollut koko länsimaisen sivistyksen perusta jo antiikin ajoista lähtien.

        siis: ...voi jäädä käsittämättömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan (yhtä lukuunottamatta) ei syyllistä skillania eikä hänen suosionsa ole kiinni jonkun muun riitelyn ja mahtailun halusta. Antaa tuon kateellisen purkaa sappeaan, turha siihen on noin paljon huomiota kiinnittää. Koska ei voi estää kenekään kirjoittamista, antaa tuollaisen olla kuin ilmaa vaan.

        SkillaNilla on varmaan ollut hyvä lapsuus, sillä hänestä on kasvanut hyvä ihminen,
        viisas ja sivistynyt. Hänestä kaikki pitävät, on hyvä lukea hänen tekstejään.

        Monilla meillä on ollut ikävä häntä nyt, kun häirikkö on jo pitkään pilannut meidän ketjumme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama, mitä selittelet.
        Sinä olet saanut palstoilla niin huonon maineen, että sitä ei voi millään enää korjata.
        Jokin sinun kommenteissasi ja ja asenteessasi saa karvat pystyyn.

        Olet antanut itsestäsi sellaisen kuvan, että kukaan ei ota vakavasti touhujasi.
        Kannattaisi ehkä syventyä miettimään, mistä kaikki vastahakoisuus ja hylkiminen aiheutuu.
        Kun yksittäinen kirjoittaja saa aikaan toisten takajaloille nousemisen, niin jostainhan sen on pakko juontua.

        Skillanin toivoisin jatkavan tätä suosittua pirtinvetämistä.
        Kohtuutonta häntä on syyllistää palstalla syntyneestä nokkapokasta ja erimielisyyksistä.
        Ei se kuitenkaan hänen suosiotaan täällä vähennä.

        Skillan juuri on syyllinen teidän vedätykseen.
        Tuolla ylempänä ketjussa hän taas antaa ohjeita minkälaiset teidän kirjoitukset olisivat mieleisiä.
        Koittakaapa nyt kirjoitella mieleisiä kirjoituksia.


      • Anonyymi

        Juuri se sinun oma persoonasi on aiheuttanut kaikki ongelmat täällä.


    • Anonyymi

      Yks ja toinen täällä tyhmiä kirjoittelee, mutta ei saa sanoa tyhmäksi.

    • Anonyymi

      Kävin lukemassa tätä ketjua.
      Oletteko te tosiaankin niin vietäviä ja perässä vedettäviä, että on pakko olla jonkun vetämä ketju, mikä tahansa, että osaatte kirjoittaa aamusta, päivästä ja illasta?
      Täällä on kymmeniä ketjuja, mutta on myös määrätty joukko, joka haluaa keskustella van jonkun pirtissä, tai nojatuolissa, tai missä metsämökissä tahansa, muu ei kelpaa.

      Tuntuu ihmeelliseltä. Vedetytkö keskustelut ovat sitä mitä näiltä keskustelupalstoilta haetaan. Itse etsin asiallisia keskusteluja, joissa saisi esittää kysymyksen ja siihen joku vaikka vastaisikin, mutta ei, täällä pitää jonkun vetämässä ketjussa keskustella!
      Jos vetäjä menee, heti tulee haloo, kuin eksyneillä lapsilla pimeässä metsässä.
      Google tarjoaa chatti mahdollisuuden! Siellähän voi puhua valosta ja pimeästä "pienen piirin kesken , kun joku vetää."

      Olen ällikällä lyöty, tyhmänä en ummärrä. en ummärrä (ymmärrä) on hokema joka tulee mieleen.
      Hyvät ja pahat. Kaksi porukkaa joilla on ikuinen kina keskenään.
      Vain hyvien mielipiteet pitää hyväksyä, pahikset joutavat pellolle, tai korpeen, kuten olin huomaavinani.

      Köyhänkin pirtin lattialla konttaavasta lapsesta voi olla kehittynyt ihan mukava aikuinen, mutta se ei kelpaa suuren talon lasten leikkeihin.
      Älykkyyttä ei mitata missään niin tarkkaan, kuin täällä porukoissa.
      Usein joku on tyhmä tahallaan, mutta viisautta ei voi näytellä!

      ANO joka ei ole KORPPIS.
      Tuolla eräässä viestissä kehoitettiin, jotain anoa ilmoittamaan, tai toivottiin, että olisi ilmoittanut, olevansa ei korppis.
      Siinä nämä mitä luetusta jäi mieleen, kun ei siellä oikestaan muut anot haukkuja keränneetkään, nyt liityn joukkoon, vaikka ano2:sena.

      Pliis. Älkää kaiken aikaa käykö sanasotaa toisianne vastaan. Myötävirtaan vesikin virtaa paremmin.

      • Anonyymi

        Olivatko kaikki lukemasi kirjoituksen anoja?
        Anojen tarkoitus ei ole keskustella. He ovat kanssasi samaa mieltä, joten jokainen pirtissä käynti ja nojatuolikeskustelu on torpattava,
        Ei ole aikaa keskusteluun, eikä heillä ole asiaakaan. Pirtti pitää tuhota 600 kirjoituksen voimin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olivatko kaikki lukemasi kirjoituksen anoja?
        Anojen tarkoitus ei ole keskustella. He ovat kanssasi samaa mieltä, joten jokainen pirtissä käynti ja nojatuolikeskustelu on torpattava,
        Ei ole aikaa keskusteluun, eikä heillä ole asiaakaan. Pirtti pitää tuhota 600 kirjoituksen voimin.

        Kukaan (yhtä lukuunottamatta) ei syyllistä skillania eikä hänen suosionsa ole kiinni jonkun muun riitelyn ja mahtailun halusta. Antaa tuon kateellisen purkaa sappeaan, turha siihen on noin paljon huomiota kiinnittää. Koska ei voi estää kenekään kirjoittamista, antaa tuollaisen olla kuin ilmaa vaan.
        - - -
        SkillaNilla on varmaan ollut hyvä lapsuus, sillä hänestä on kasvanut hyvä ihminen,
        viisas ja sivistynyt. Hänestä kaikki pitävät, on hyvä lukea hänen tekstejään.

        Monilla meillä on ollut ikävä häntä nyt, kun häirikkö on jo pitkään pilannut meidän ketjumme.


      • Anonyymi

        " Kaksi porukkaa joilla on ikuinen kina keskenään."
        Mitkä ihmeen kaksi porukkaa ? On yksi porukka ja yksi häirikkö.
        Kuvaannollisesti yksi pikkulintuparvi, johon yksi korppikotka tekee jatkuvia hyökkäyksiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olivatko kaikki lukemasi kirjoituksen anoja?
        Anojen tarkoitus ei ole keskustella. He ovat kanssasi samaa mieltä, joten jokainen pirtissä käynti ja nojatuolikeskustelu on torpattava,
        Ei ole aikaa keskusteluun, eikä heillä ole asiaakaan. Pirtti pitää tuhota 600 kirjoituksen voimin.

        Eikö se ole kk:n tahto, että pirtti hajoaa, kaiken muunkin hän on halunnut hajottaa
        jyrätessään kaiket vuodet.
        Onko se kehittymättömän ja katkeran ihmisen kosto vai mitä se on ? Kun minulle ei ole mennyt mikään hyvin, ei muillakaan saisi mennä: "Kärsikää kaikki muutkin "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaksi porukkaa joilla on ikuinen kina keskenään."
        Mitkä ihmeen kaksi porukkaa ? On yksi porukka ja yksi häirikkö.
        Kuvaannollisesti yksi pikkulintuparvi, johon yksi korppikotka tekee jatkuvia hyökkäyksiään.

        Tuon nyt kaikki tietää, että kirjoittamisesi ei pidä paikkaansa.

        Olet häirikkö ja sieltä pahimmasta päästä.

        Naurettavaa kirjoitella tuollaisia, on niin paksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olivatko kaikki lukemasi kirjoituksen anoja?
        Anojen tarkoitus ei ole keskustella. He ovat kanssasi samaa mieltä, joten jokainen pirtissä käynti ja nojatuolikeskustelu on torpattava,
        Ei ole aikaa keskusteluun, eikä heillä ole asiaakaan. Pirtti pitää tuhota 600 kirjoituksen voimin.

        Ilmeisesti sinäkin olet tekistetöitynyt. Kirjoitat solvauksia ja arvosteluja muista anonyymeistä. Totuushan on, että pahimpia solvauksia kirjoittavat rekatut anonyymeinä ja peukuttavat sitten itseään.

        Reilusti olen ano.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan (yhtä lukuunottamatta) ei syyllistä skillania eikä hänen suosionsa ole kiinni jonkun muun riitelyn ja mahtailun halusta. Antaa tuon kateellisen purkaa sappeaan, turha siihen on noin paljon huomiota kiinnittää. Koska ei voi estää kenekään kirjoittamista, antaa tuollaisen olla kuin ilmaa vaan.
        - - -
        SkillaNilla on varmaan ollut hyvä lapsuus, sillä hänestä on kasvanut hyvä ihminen,
        viisas ja sivistynyt. Hänestä kaikki pitävät, on hyvä lukea hänen tekstejään.

        Monilla meillä on ollut ikävä häntä nyt, kun häirikkö on jo pitkään pilannut meidän ketjumme.

        Heippa m.elina, laitat aina rekatullasi peukkuja itsellesi ja muutamalle muulle. Nimim. Huomattu on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon nyt kaikki tietää, että kirjoittamisesi ei pidä paikkaansa.

        Olet häirikkö ja sieltä pahimmasta päästä.

        Naurettavaa kirjoitella tuollaisia, on niin paksua.

        kk , se on totta, myönnä pois vaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa m.elina, laitat aina rekatullasi peukkuja itsellesi ja muutamalle muulle. Nimim. Huomattu on

        Hän on yksi "jeesustelija", joka esittää hyvistä silloin, kun allekirjoittaa tekstinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olivatko kaikki lukemasi kirjoituksen anoja?
        Anojen tarkoitus ei ole keskustella. He ovat kanssasi samaa mieltä, joten jokainen pirtissä käynti ja nojatuolikeskustelu on torpattava,
        Ei ole aikaa keskusteluun, eikä heillä ole asiaakaan. Pirtti pitää tuhota 600 kirjoituksen voimin.

        Anonyymi
        18.11.2021 07:06
        UUSI

        Olivatko kaikki lukemasi kirjoituksen anoja?
        Anojen tarkoitus ei ole keskustella. He ovat kanssasi samaa mieltä, joten jokainen pirtissä käynti ja nojatuolikeskustelu on torpattava,
        Ei ole aikaa keskusteluun, eikä heillä ole asiaakaan. Pirtti pitää tuhota 600 kirjoituksen voimin.

        Kaikki se minä sieltä huomioin ja johon kiinnitin huomioni, selviää siitä kirjpituksesta, mutta ilmeisesti et ymmärrä lukemaasi,
        Kuulut ehkä heihin, joilla pitää olla keskustelussa vetäjä!
        Rekattujahan ne siinä joukossa ovatkin, ja osaa ajetaan pois koska johtajalla on aina oma roolinsa lauman sieluna.
        Jospa joskus koittaisi päivä, että , te suvaitsisitte toisianne ja oppisitte ymmärtämään luettua tekstiä, lukematta, kuten eräs sanoo, rivien väliejä, ne kun lyövät tyhjää.

        Jatkakaa, minulle ei ole nyt muuta mielessä!
        Kävelettekö eri puolilla katua, mustat ja siniset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan (yhtä lukuunottamatta) ei syyllistä skillania eikä hänen suosionsa ole kiinni jonkun muun riitelyn ja mahtailun halusta. Antaa tuon kateellisen purkaa sappeaan, turha siihen on noin paljon huomiota kiinnittää. Koska ei voi estää kenekään kirjoittamista, antaa tuollaisen olla kuin ilmaa vaan.
        - - -
        SkillaNilla on varmaan ollut hyvä lapsuus, sillä hänestä on kasvanut hyvä ihminen,
        viisas ja sivistynyt. Hänestä kaikki pitävät, on hyvä lukea hänen tekstejään.

        Monilla meillä on ollut ikävä häntä nyt, kun häirikkö on jo pitkään pilannut meidän ketjumme.

        Kukaan (yhtä lukuunottamatta) ei syyllistä skillania eikä hänen suosionsa ole kiinni jonkun muun riitelyn ja mahtailun halusta. Antaa tuon kateellisen purkaa sappeaan, turha siihen on noin paljon huomiota kiinnittää. Koska ei voi estää kenekään kirjoittamista, antaa tuollaisen olla kuin ilmaa vaan.

        ^^^^^^^^
        Tuohon on ihan pakko ottaa kantaa.
        Kuuluutko ehkä Astraalin ennustajiin, kun tiedät kuka ja mitä kirjoittaa?
        Kantss varmaan alkaa alalle yrittäjäksi, noin hyvillä avuilla!


    • Anonyymi

      ....rekisteröitynyt...

    • Anonyymi

      Aivan, Skillan ensin mollaa kk:n joistakin vanhoista asioista (sanonut muka tyhmäksi, mitä ei sitten tarkenna, kun pyydetään; jyrääminen), joita anotoiminta on täällä pyörittänyt niin, että totuus on jo senkin takia täys nolla, kärsinyt ainakin "iflaation". Ja anotoiminnan päässä nämä vieläkin pyörii.

      Nyt tässä ketjussa Skillan antaa ohjeistuksia. Hän kirjoitta jotenkin näin, että on mieleistä, että voisimme kirjoitella tätä elämäämme siten, että ei mitään suurta ja mahtavaa, vaan sitä ajatusta mitä sillä hetkellä päässä pyörii.

      • Anonyymi

        Joillakin voi mielessä pyöriä isojakin juttuja, ei vaan aina mitä tänään söisi ja sataako vai paistaako.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin voi mielessä pyöriä isojakin juttuja, ei vaan aina mitä tänään söisi ja sataako vai paistaako.

        Tai äijänsä korvien huuhtelu.


    • Anonyymi

      Kyllä se niin on, että aidot anot haluavat keskustella ja heillä/ meillä on aiheita ja mielipiteitä muillekin jakaa.

      Tuo "anotoiminta" jo sananakin viittaa siihen, että muutoin rekisteröityneet toimivat tietyn päämäärän saavuttamiseksi anoina. Ovatko he sopineet keskenään vai "imaiseeko meno" mukaan toimintaan sen "toiminta-anot" tietävät itse. Kaunaa näyttäisi olevan toinen toisiaan rekattuja kohtaan.

      • Anonyymi

        Ei täällä olisi juuri ollenkaan muita aloituksia kuin "kahvipirtti"
        jos eivät anot laittaisi aloituksia.

        Joku vuosi sitten 80 oli "kuollut" palsta, jossa suhtauduttiin hyvin epäluuloisesti,
        jos tänne anonyymit laittoivat aloituksia.

        Niihin tuli nojatuolilaisten kummastelevia kysymyksiä:
        " Kuka sen laittoi ?"
        "Tunteeko joku sen ?"
        "Tunnetaanko me tämän aloittaja ?"

        Suhtautuminen oli epäluuloisen torjuvaa,
        suurinpiirtein,
        että kuka uskaltaa tulla tänne meidän (!) reviirille,
        meidän (!) palstalle eikä ainakaan vastata kellekään vieraalle!"

        Kun aloituksen lisääntyivät on kaikille 80 täyttäneille tullut mahdollisuus osallistua
        johonkin keskusteluun 80 palstalla, kun "nojatuoli"/kahvipirtti on melko suljettu luotaantyöntävä piiri.

        Ei ole anonyymien eikä anonyymien aloittajien vika, jos yhden tietyn ihmisen pitää tunkea kuin torpedo joka ketjuun
        "torppaamaan" keskustelu epäsosiaalisella riitaa hakevalla käytöksellään.


      • "aidot anot haluavat keskustella ... jne."
        Miksi ette sitten keskustele?
        Kahvipirtin väki on antanut teille pirttinsä ja muutkin ketjut.
        Et kai sano esimerkiksi tämän ketjun tekstejä keskusteluksi?

        Esität käsityksenäsi, että rekisteröityneet olisivat sopineet keskenään toimintatavoista.
        Emme ole. En ainakaan minä, sillä en tiedä, miten edes sellainen sopimus voitaisiin muodostaa.
        Ilmeisesti anoilla tieto on hallinnassa.

        Toimiin nyt!
        Hyviä aloituksia ja keskusteluja odotetaan, kun nyt tilaisuus on tullut.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        "aidot anot haluavat keskustella ... jne."
        Miksi ette sitten keskustele?
        Kahvipirtin väki on antanut teille pirttinsä ja muutkin ketjut.
        Et kai sano esimerkiksi tämän ketjun tekstejä keskusteluksi?

        Esität käsityksenäsi, että rekisteröityneet olisivat sopineet keskenään toimintatavoista.
        Emme ole. En ainakaan minä, sillä en tiedä, miten edes sellainen sopimus voitaisiin muodostaa.
        Ilmeisesti anoilla tieto on hallinnassa.

        Toimiin nyt!
        Hyviä aloituksia ja keskusteluja odotetaan, kun nyt tilaisuus on tullut.

        Täällä on tietääkseni kaksi kirjoittajaa kertonut keskinäisestä live ystävyydestään ja he pitävät toistensa puolta.. Ei kai sekään ole kielletty.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        "aidot anot haluavat keskustella ... jne."
        Miksi ette sitten keskustele?
        Kahvipirtin väki on antanut teille pirttinsä ja muutkin ketjut.
        Et kai sano esimerkiksi tämän ketjun tekstejä keskusteluksi?

        Esität käsityksenäsi, että rekisteröityneet olisivat sopineet keskenään toimintatavoista.
        Emme ole. En ainakaan minä, sillä en tiedä, miten edes sellainen sopimus voitaisiin muodostaa.
        Ilmeisesti anoilla tieto on hallinnassa.

        Toimiin nyt!
        Hyviä aloituksia ja keskusteluja odotetaan, kun nyt tilaisuus on tullut.

        En esittänyt käsitystä, että rekisteröityneet olisivat
        "sopineet keskenään toimintatavoista".
        Kaikille avoimelle julkiselle palstalle ei tuntenut itseään tervetulleeksi, kun pieni piiri
        piti sitä omanaan.
        Jos teki aloituksen, siihen hyökkäsi joku itsekeskeinen tyyppi läiskimään kommentteja, joitten tarkoitusta ei voinut ymmärtää muuten kuin
        että hänen oli tarkoitus häiritä keskustelu. Näyttää täällä häiriköivän edelleen.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        "aidot anot haluavat keskustella ... jne."
        Miksi ette sitten keskustele?
        Kahvipirtin väki on antanut teille pirttinsä ja muutkin ketjut.
        Et kai sano esimerkiksi tämän ketjun tekstejä keskusteluksi?

        Esität käsityksenäsi, että rekisteröityneet olisivat sopineet keskenään toimintatavoista.
        Emme ole. En ainakaan minä, sillä en tiedä, miten edes sellainen sopimus voitaisiin muodostaa.
        Ilmeisesti anoilla tieto on hallinnassa.

        Toimiin nyt!
        Hyviä aloituksia ja keskusteluja odotetaan, kun nyt tilaisuus on tullut.

        Katsoppa tarkemmin, täälläkin 80 palstalla on anojen ihan toimivia aloutuksia. Harrastuksissa, joissa itse viihdyn kirjoitetaan paljon anonyymeinä.

        Tarkoitin tuolla rekisteröityneiden anotoimintana vuosia sitten rekisteröityneinä ( miksei tälläkin hetkellä, ei voi tietää) eri ikäpalstoilla olleita. Näitä "riitaketjuja" lukieessani sitä ei voi olla huomaamatta. Onhan heidän nimimerkkejä lueteltukin, joten se todistaa myös.

        Jokin aika sitten, olisiko ollu 70 , eräs rekisteröitynyt kertoi, että on ollut joku ryhmä, joka on sopinut keskenään kenen kimppuun hyökätään. Ilmeisesti profiileista saaneet sähköpostiosoitteet tai aiemmin täällä on kaiketi ollut mahdollisuus myös yksityisviesteihin. Sillä ryhmällä oli joku nimikin, se mainittiin, mutta en muista mikä. Onko tämä "anotoiminta" sitä samaa ryhmää en tiedä.
        Jollen väärin muista, niin Korppis on myös joskus kertonut tuosta ryhmästä.
        Kyllä minä teen aloituksia, silloin, kun on aikaa itsekin vastata.
        Tämä on siis vain minun, yhden anon näkemys. En ole yhteyksissä kehenkään "virtuaalikirjoittajaan".

        Sama ano 11:07


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä olisi juuri ollenkaan muita aloituksia kuin "kahvipirtti"
        jos eivät anot laittaisi aloituksia.

        Joku vuosi sitten 80 oli "kuollut" palsta, jossa suhtauduttiin hyvin epäluuloisesti,
        jos tänne anonyymit laittoivat aloituksia.

        Niihin tuli nojatuolilaisten kummastelevia kysymyksiä:
        " Kuka sen laittoi ?"
        "Tunteeko joku sen ?"
        "Tunnetaanko me tämän aloittaja ?"

        Suhtautuminen oli epäluuloisen torjuvaa,
        suurinpiirtein,
        että kuka uskaltaa tulla tänne meidän (!) reviirille,
        meidän (!) palstalle eikä ainakaan vastata kellekään vieraalle!"

        Kun aloituksen lisääntyivät on kaikille 80 täyttäneille tullut mahdollisuus osallistua
        johonkin keskusteluun 80 palstalla, kun "nojatuoli"/kahvipirtti on melko suljettu luotaantyöntävä piiri.

        Ei ole anonyymien eikä anonyymien aloittajien vika, jos yhden tietyn ihmisen pitää tunkea kuin torpedo joka ketjuun
        "torppaamaan" keskustelu epäsosiaalisella riitaa hakevalla käytöksellään.

        Anonyymi 11:47.
        Jospa nyt et kirjoittaisi muunnettua totuutta!
        Kun pirttiläiset tulivat 80.palstalle, olin minä täällä, toisena Rituliini, kolmantena Sini-Sirkku ja neljäntenä Kristiin23, harvemmin, jopa Ruunekin kävi moikkaamassa. Joskus ehkä joku vanha tuttu tai ano pistäytyi, hiljaista oli.
        Miksi väität, että olisimme halunneet torjua palstan vilkastumisen?

        Mitä me sinulle olemme tehneet, kun kerrot meidän suhtautuneen tulijoihin epäluuloisesti?
        Kuka sinut on täällä torjunut, meitä on vain 4, ilmoita kenestä puhut. Helppo on sanoa nimi. ja viitata ko. tilanteeseen.
        Minun on pakko nousta takajaloilleni, sillä me hyökkäyksesi on yllättävä puskarynnistys.

        Ala.arvoinen hyökkäys.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        "aidot anot haluavat keskustella ... jne."
        Miksi ette sitten keskustele?
        Kahvipirtin väki on antanut teille pirttinsä ja muutkin ketjut.
        Et kai sano esimerkiksi tämän ketjun tekstejä keskusteluksi?

        Esität käsityksenäsi, että rekisteröityneet olisivat sopineet keskenään toimintatavoista.
        Emme ole. En ainakaan minä, sillä en tiedä, miten edes sellainen sopimus voitaisiin muodostaa.
        Ilmeisesti anoilla tieto on hallinnassa.

        Toimiin nyt!
        Hyviä aloituksia ja keskusteluja odotetaan, kun nyt tilaisuus on tullut.

        "Toimiin nyt!
        Hyviä aloituksia ja keskusteluja odotetaan, kun nyt tilaisuus on tullut."

        Aloituksia on ollut koko ajan ! Nytkin monta kymmentä erilaista jos ei pitäydy vain etusivuun.

        "Aloituksia odotetaan". Niin varmasti, entä jos tekisitte niitä itsekin,
        ettekä vain "odottaisi" ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toimiin nyt!
        Hyviä aloituksia ja keskusteluja odotetaan, kun nyt tilaisuus on tullut."

        Aloituksia on ollut koko ajan ! Nytkin monta kymmentä erilaista jos ei pitäydy vain etusivuun.

        "Aloituksia odotetaan". Niin varmasti, entä jos tekisitte niitä itsekin,
        ettekä vain "odottaisi" ?

        Mahdollisimman monia kiinnostavia aloituksia on vaikea keksiä ja
        joskus aloittaja saa jopa moitteita miten huonon aloituksen on tehnyt
        - joltakin, joka ei itse tee koskaan yhtään aloitusta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En esittänyt käsitystä, että rekisteröityneet olisivat
        "sopineet keskenään toimintatavoista".
        Kaikille avoimelle julkiselle palstalle ei tuntenut itseään tervetulleeksi, kun pieni piiri
        piti sitä omanaan.
        Jos teki aloituksen, siihen hyökkäsi joku itsekeskeinen tyyppi läiskimään kommentteja, joitten tarkoitusta ei voinut ymmärtää muuten kuin
        että hänen oli tarkoitus häiritä keskustelu. Näyttää täällä häiriköivän edelleen.

        Mitä se muka todistaa, että luettelee nimimerkkejä syyllisiksi milloin mihinkin? Se todistaa vain luettelijan vainoharhaisuudesta.
        Itse olen ano, koska en halua antaa henkilötietojani ylläpidolle. Moni rekattu kirjoittaa maltillisesti eikä tule edes epäilyksiä mistään salaliitoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Toimiin nyt!
        Hyviä aloituksia ja keskusteluja odotetaan, kun nyt tilaisuus on tullut."

        Aloituksia on ollut koko ajan ! Nytkin monta kymmentä erilaista jos ei pitäydy vain etusivuun.

        "Aloituksia odotetaan". Niin varmasti, entä jos tekisitte niitä itsekin,
        ettekä vain "odottaisi" ?

        Pane ystäväiseni merkille, etä kirjoitat minun aloitttamassani ketjussa, jonka avasin "Haikein mielin",
        Haikeus menneeseen ei ole vähentynyt.
        On mummun nyt kyllä otettava kamferttia sokeripalassa.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        "aidot anot haluavat keskustella ... jne."
        Miksi ette sitten keskustele?
        Kahvipirtin väki on antanut teille pirttinsä ja muutkin ketjut.
        Et kai sano esimerkiksi tämän ketjun tekstejä keskusteluksi?

        Esität käsityksenäsi, että rekisteröityneet olisivat sopineet keskenään toimintatavoista.
        Emme ole. En ainakaan minä, sillä en tiedä, miten edes sellainen sopimus voitaisiin muodostaa.
        Ilmeisesti anoilla tieto on hallinnassa.

        Toimiin nyt!
        Hyviä aloituksia ja keskusteluja odotetaan, kun nyt tilaisuus on tullut.

        Kyllähän sinä Makriina sen tajuat, että nämä häiriköivät anot ovat rekatun nikin omaavia kirjoittajia. Turhaa on syytellä aitoja anoja. Anot, kun eivät pysty itseään peukuttamaan ja tuskin te maltilliset rekatut häiriköintiä peukutatte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En esittänyt käsitystä, että rekisteröityneet olisivat
        "sopineet keskenään toimintatavoista".
        Kaikille avoimelle julkiselle palstalle ei tuntenut itseään tervetulleeksi, kun pieni piiri
        piti sitä omanaan.
        Jos teki aloituksen, siihen hyökkäsi joku itsekeskeinen tyyppi läiskimään kommentteja, joitten tarkoitusta ei voinut ymmärtää muuten kuin
        että hänen oli tarkoitus häiritä keskustelu. Näyttää täällä häiriköivän edelleen.

        Persu varmaan.
        Persut jakavat aatettaan joka ketjuun.
        Niitä monet pitävät häirikköinä, kun ajattelevat toisin.

        Vasemmistolaiset taas hakevat tovereita. Jotkut eivät pidä heistä - varsinkin jos näkevät heidän toimivan piilovasemmistolaisina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sinä Makriina sen tajuat, että nämä häiriköivät anot ovat rekatun nikin omaavia kirjoittajia. Turhaa on syytellä aitoja anoja. Anot, kun eivät pysty itseään peukuttamaan ja tuskin te maltilliset rekatut häiriköintiä peukutatte?

        Minä en tajua mitään.
        Minä olen vain murheissani siitä, että olen menettänyt kirjoituspalstan, jonka parissa olen viettänyt monta vuotta.
        Minun on vaikea sisäistää, että palstalle ei enää kirjoiteta hyvillä mielin.
        Masentuuhan siitä jokainen, ja turhanpäiväiset heitot vain lisääntyvät.

        Kun ikää on liikaa, niin pienetkin asiat tuntuvat raskailta kestää. S24 on monelle ollut päivittäinen yhteydenotto pandemian supistamassa elämässämme.
        Onko joku ihme, että sitä nyt puolustetaan?
        Meitä toistakymmentä nuoremmille kirjoittajille ikääntyneiden mollaaminen ja pilkkaaminen on hauska harrastus.
        Siitä vaan, nyt teikäläisillä on kaksi 70 palstaa, kuten jo aikaisemminkin sanottiin.
        80 ikäisiä on täällä huomattavasti vähemmän kuin tulijoita, joten on kohtuullista, että avauksien kirjoittaminen tasaantuu kaikkien kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu varmaan.
        Persut jakavat aatettaan joka ketjuun.
        Niitä monet pitävät häirikköinä, kun ajattelevat toisin.

        Vasemmistolaiset taas hakevat tovereita. Jotkut eivät pidä heistä - varsinkin jos näkevät heidän toimivan piilovasemmistolaisina.

        Jaa, tuo Skillan taitaa olla piilovasemmistolainen.
        Savolaisista yleisesti puhutaan, että ovat kieroa porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tuo Skillan taitaa olla piilovasemmistolainen.
        Savolaisista yleisesti puhutaan, että ovat kieroa porukkaa.

        Jeps, nythän natsasi.
        Tuolla ylempänä Skillan sanoo olevansa kiero, mutta sitten sanoo, että ei olekaan kiero.
        Puhuu myös jotakin "ketunhännästä".
        Hänellä kyllä näyttäisi olevan taipumusta etsiä "hengenheimolaisia", joilta sitten toivoo miten kirjoiteltaisiin. Pientä ohjeistustakin antaa.
        Kai tämän "hengenyhteyden" etsinnän voi sitten nähdä toveruudenkin etsintänä, mitä sillä toveruudella sitten tarkoitetaankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tuo Skillan taitaa olla piilovasemmistolainen.
        Savolaisista yleisesti puhutaan, että ovat kieroa porukkaa.

        Hyvää päivää, sadetta kuitenkin on ja hämärää, mutta eipä anneta häiritä, iloa elämään ja haikeudet tipotiehen;)

        Olen samaa mieltä Makriinan kanssa tuosta 80 hiljaisuudesta aiemmin, kun minä tulin ikäisteni ketjuun kirjoittajina olivat juuri nuo Makriinan nimeämät.
        Nyt on toisin, aloituksia paljon ja keskusteluakin jossain käydään.
        Tuosta sopimuksesta en ole kuullut, ei kai nyt niin vakavasti kukaan tätä kirjoittelua ota, että kiusaamista yksissä tuumin sopisivat.

        Minun osuuteni on nyt tulla torujen uhriksi, syystä kun mainitsin korpikirjailijan mollaavan meitä vanhuksia ja minua ainakin, tosi kuin vesi, jos joku oikein viestejä lukee, mutta eipä tästä asiasta jatkoa.
        En mielestäni ole koskaan korostanut mitään ominaisuuksia minulla olevan, mummo joka haluasi kirjoitella, kun vielä pystyn.

        En mikään piilovasemmistolainen ole, olen asian tunnustanut, savolaiset ovat hyvin iloisia ja rehtejä luonteeltaan, minä muiden mukana;)
        Jokohan aihetta löytyisi torumiseen;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps, nythän natsasi.
        Tuolla ylempänä Skillan sanoo olevansa kiero, mutta sitten sanoo, että ei olekaan kiero.
        Puhuu myös jotakin "ketunhännästä".
        Hänellä kyllä näyttäisi olevan taipumusta etsiä "hengenheimolaisia", joilta sitten toivoo miten kirjoiteltaisiin. Pientä ohjeistustakin antaa.
        Kai tämän "hengenyhteyden" etsinnän voi sitten nähdä toveruudenkin etsintänä, mitä sillä toveruudella sitten tarkoitetaankin.

        Ikävää että nämä pahansuopaiset politiikan ja ideologian värittämät ennakkoluulot tuodaan näihin ikäihmisten keskusteluihin.
        P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tuo Skillan taitaa olla piilovasemmistolainen.
        Savolaisista yleisesti puhutaan, että ovat kieroa porukkaa.

        Piilovasemmistolainen?
        Hän on sanonut selkeästi olevansa perinteisesti sosiaalidemokraatti. Siinä ei ole yhtään mitään hävettävää eikä piiloteltavaa. Pikemminkin saa olla ylpeä kaikesta mitä sosiaalidemokratia on saanut aikaan yhteiskunnan kehityksen hyväksi sadan vuoden ajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppa tarkemmin, täälläkin 80 palstalla on anojen ihan toimivia aloutuksia. Harrastuksissa, joissa itse viihdyn kirjoitetaan paljon anonyymeinä.

        Tarkoitin tuolla rekisteröityneiden anotoimintana vuosia sitten rekisteröityneinä ( miksei tälläkin hetkellä, ei voi tietää) eri ikäpalstoilla olleita. Näitä "riitaketjuja" lukieessani sitä ei voi olla huomaamatta. Onhan heidän nimimerkkejä lueteltukin, joten se todistaa myös.

        Jokin aika sitten, olisiko ollu 70 , eräs rekisteröitynyt kertoi, että on ollut joku ryhmä, joka on sopinut keskenään kenen kimppuun hyökätään. Ilmeisesti profiileista saaneet sähköpostiosoitteet tai aiemmin täällä on kaiketi ollut mahdollisuus myös yksityisviesteihin. Sillä ryhmällä oli joku nimikin, se mainittiin, mutta en muista mikä. Onko tämä "anotoiminta" sitä samaa ryhmää en tiedä.
        Jollen väärin muista, niin Korppis on myös joskus kertonut tuosta ryhmästä.
        Kyllä minä teen aloituksia, silloin, kun on aikaa itsekin vastata.
        Tämä on siis vain minun, yhden anon näkemys. En ole yhteyksissä kehenkään "virtuaalikirjoittajaan".

        Sama ano 11:07

        "Korppis on myös joskus kertonut tuosta ryhmästä"
        Mitä korppis kirjoittaa sille on paras viitata kintaalla.
        Hän kirjoittaa vain saadakseen epäsopua aikaan ja palstalaiset tappelemaan keskenään.
        Siitä hän nauttii. Vahingonilosta.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Anonyymi 11:47.
        Jospa nyt et kirjoittaisi muunnettua totuutta!
        Kun pirttiläiset tulivat 80.palstalle, olin minä täällä, toisena Rituliini, kolmantena Sini-Sirkku ja neljäntenä Kristiin23, harvemmin, jopa Ruunekin kävi moikkaamassa. Joskus ehkä joku vanha tuttu tai ano pistäytyi, hiljaista oli.
        Miksi väität, että olisimme halunneet torjua palstan vilkastumisen?

        Mitä me sinulle olemme tehneet, kun kerrot meidän suhtautuneen tulijoihin epäluuloisesti?
        Kuka sinut on täällä torjunut, meitä on vain 4, ilmoita kenestä puhut. Helppo on sanoa nimi. ja viitata ko. tilanteeseen.
        Minun on pakko nousta takajaloilleni, sillä me hyökkäyksesi on yllättävä puskarynnistys.

        Ala.arvoinen hyökkäys.

        "Minun on pakko nousta takajaloilleni, sillä me hyökkäyksesi on yllättävä puskarynnistys."
        Mikä "hyökkäys" ?
        Sinäkin ennen niin asiallinen ihminen olet alkanut kärjistää kaiken !
        Miksi luet kommentteja kuin piru raamattua vai onko seura tehnyt kaltaisekseen ?
        KK:n seura.


        "Puskarynnistys" Mikä puskarynnistys ?
        Tämä on taas sitä ihmisarvon viemistä anonyymilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Korppis on myös joskus kertonut tuosta ryhmästä"
        Mitä korppis kirjoittaa sille on paras viitata kintaalla.
        Hän kirjoittaa vain saadakseen epäsopua aikaan ja palstalaiset tappelemaan keskenään.
        Siitä hän nauttii. Vahingonilosta.

        Reilujen kerho, toimi näillä palstoilla joskus viisitoista vuotta sitten, katosivat välillä ja sitten tekivät lyhytaikaisen paluun. En tiedä onko nämä nykyiset palstahäiriköt samaa jengiä. Olivat kuulemma joitakin hoitoalalla työskenteleviä yövuorossa päivystäviä, ainakin osa heistä, jotka ajankuluksi alkoivat kiusaamaan palstoilla. Torpedoivat kaikki keskustelut älyttömillä, omasta mielestään hauskoilla kommenteilla, joilla ei ollut mitään yhteyttä aloituksien aiheisiin.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Hyvää päivää, sadetta kuitenkin on ja hämärää, mutta eipä anneta häiritä, iloa elämään ja haikeudet tipotiehen;)

        Olen samaa mieltä Makriinan kanssa tuosta 80 hiljaisuudesta aiemmin, kun minä tulin ikäisteni ketjuun kirjoittajina olivat juuri nuo Makriinan nimeämät.
        Nyt on toisin, aloituksia paljon ja keskusteluakin jossain käydään.
        Tuosta sopimuksesta en ole kuullut, ei kai nyt niin vakavasti kukaan tätä kirjoittelua ota, että kiusaamista yksissä tuumin sopisivat.

        Minun osuuteni on nyt tulla torujen uhriksi, syystä kun mainitsin korpikirjailijan mollaavan meitä vanhuksia ja minua ainakin, tosi kuin vesi, jos joku oikein viestejä lukee, mutta eipä tästä asiasta jatkoa.
        En mielestäni ole koskaan korostanut mitään ominaisuuksia minulla olevan, mummo joka haluasi kirjoitella, kun vielä pystyn.

        En mikään piilovasemmistolainen ole, olen asian tunnustanut, savolaiset ovat hyvin iloisia ja rehtejä luonteeltaan, minä muiden mukana;)
        Jokohan aihetta löytyisi torumiseen;)

        Ajattelin kysyä mitä olet tunnustanut, mutta tuolla alempana se selvisi, että olet sosialidemokraatti.
        Kai olet huomannut, että anot tai anotoiminta lyö täällä kk:ta kuin vierasta sikaa. Sitten kahvipirtissä vielä "potkit potkittua". Ymmärrät varmaan, että ei tämä tällainen oikein inhimilliseltä näytä.
        Tähän samaan sysyyn. Kirjoitat olevasi iloinen ja rehti kuten savolaiset. Tuon savolaiset nyt ymmärtää heittona kotiinpäin, mutta että kohdistat sen itseesi on outoa. Jokainen on jäävi antamaan arvosanoja itsestään, yleisen oikeuskäsityksen mukaan.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Hyvää päivää, sadetta kuitenkin on ja hämärää, mutta eipä anneta häiritä, iloa elämään ja haikeudet tipotiehen;)

        Olen samaa mieltä Makriinan kanssa tuosta 80 hiljaisuudesta aiemmin, kun minä tulin ikäisteni ketjuun kirjoittajina olivat juuri nuo Makriinan nimeämät.
        Nyt on toisin, aloituksia paljon ja keskusteluakin jossain käydään.
        Tuosta sopimuksesta en ole kuullut, ei kai nyt niin vakavasti kukaan tätä kirjoittelua ota, että kiusaamista yksissä tuumin sopisivat.

        Minun osuuteni on nyt tulla torujen uhriksi, syystä kun mainitsin korpikirjailijan mollaavan meitä vanhuksia ja minua ainakin, tosi kuin vesi, jos joku oikein viestejä lukee, mutta eipä tästä asiasta jatkoa.
        En mielestäni ole koskaan korostanut mitään ominaisuuksia minulla olevan, mummo joka haluasi kirjoitella, kun vielä pystyn.

        En mikään piilovasemmistolainen ole, olen asian tunnustanut, savolaiset ovat hyvin iloisia ja rehtejä luonteeltaan, minä muiden mukana;)
        Jokohan aihetta löytyisi torumiseen;)

        "Tuosta sopimuksesta en ole kuullut"

        Ei kukaan muukaan ja se olikin vain Makriinan mielikuvituksen tuote/tulkinta jonkun kirjoituksen perusteella, missä ei yhtään mitään kirjoitettu sopimuksista

        vaan epäluuloisuudesta jos uusi tuli palstalle,
        jossa ei ennestään ollut kuin pieni sisäänlämpimiä kerho,
        ja palsta on sentään valtakunnallinen kaikille avoin palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piilovasemmistolainen?
        Hän on sanonut selkeästi olevansa perinteisesti sosiaalidemokraatti. Siinä ei ole yhtään mitään hävettävää eikä piiloteltavaa. Pikemminkin saa olla ylpeä kaikesta mitä sosiaalidemokratia on saanut aikaan yhteiskunnan kehityksen hyväksi sadan vuoden ajalla.

        Sosialidemokraatti-sanassa sosiali kirjoitetaan yhdella a:lla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin kysyä mitä olet tunnustanut, mutta tuolla alempana se selvisi, että olet sosialidemokraatti.
        Kai olet huomannut, että anot tai anotoiminta lyö täällä kk:ta kuin vierasta sikaa. Sitten kahvipirtissä vielä "potkit potkittua". Ymmärrät varmaan, että ei tämä tällainen oikein inhimilliseltä näytä.
        Tähän samaan sysyyn. Kirjoitat olevasi iloinen ja rehti kuten savolaiset. Tuon savolaiset nyt ymmärtää heittona kotiinpäin, mutta että kohdistat sen itseesi on outoa. Jokainen on jäävi antamaan arvosanoja itsestään, yleisen oikeuskäsityksen mukaan.

        Miksi korppis menee kahvipirttiin kirjoittelemaan. Hänhän se kehoitti kahvipirttiä siirtymään pois hänen ikäluokastaan tänne 80 plussaan, ettei oikein inhimilliseltä näytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin kysyä mitä olet tunnustanut, mutta tuolla alempana se selvisi, että olet sosialidemokraatti.
        Kai olet huomannut, että anot tai anotoiminta lyö täällä kk:ta kuin vierasta sikaa. Sitten kahvipirtissä vielä "potkit potkittua". Ymmärrät varmaan, että ei tämä tällainen oikein inhimilliseltä näytä.
        Tähän samaan sysyyn. Kirjoitat olevasi iloinen ja rehti kuten savolaiset. Tuon savolaiset nyt ymmärtää heittona kotiinpäin, mutta että kohdistat sen itseesi on outoa. Jokainen on jäävi antamaan arvosanoja itsestään, yleisen oikeuskäsityksen mukaan.

        Niinpä, kun muutoin toivoo paljon muitakin asioita, olis voinut myös toivoa olevansa iloinen ja rehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilujen kerho, toimi näillä palstoilla joskus viisitoista vuotta sitten, katosivat välillä ja sitten tekivät lyhytaikaisen paluun. En tiedä onko nämä nykyiset palstahäiriköt samaa jengiä. Olivat kuulemma joitakin hoitoalalla työskenteleviä yövuorossa päivystäviä, ainakin osa heistä, jotka ajankuluksi alkoivat kiusaamaan palstoilla. Torpedoivat kaikki keskustelut älyttömillä, omasta mielestään hauskoilla kommenteilla, joilla ei ollut mitään yhteyttä aloituksien aiheisiin.

        Elikkä riitaa ja torpedoimista on ollut jo 15 v. sitten. Mihinkäs se kissa karvoistaan.
        Toivoisin, että niputtamin ei olisi niin voimallista. Meitä aitoja anoja on. On myös rehellisiä rekattuja, uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piilovasemmistolainen?
        Hän on sanonut selkeästi olevansa perinteisesti sosiaalidemokraatti. Siinä ei ole yhtään mitään hävettävää eikä piiloteltavaa. Pikemminkin saa olla ylpeä kaikesta mitä sosiaalidemokratia on saanut aikaan yhteiskunnan kehityksen hyväksi sadan vuoden ajalla.

        Suomi täyttää 104 vuotta.
        Sosiaalidemokratia ja sosialidemokraatit olivat kuvioissa mukana jo tuolloin itsenäisyyden alkaessa. Puhut vain sadasta vuodesta.
        Jostain syystä itsenäisyyden alku on jäänyt pois.

        Huomattakoon kuitenkin, että jos sosialidemokraatit olisivat vuonna 1918 voittaneet, olisi Suomi nyt osa Venäjää. Leninin sorureiksihan Mannerheim heidät mainitsi. Leninin kanssa nämä sosialidemokraatit sopivat tuolloin, että Suomesta tulee sosialistinen työväentasavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tuo Skillan taitaa olla piilovasemmistolainen.
        Savolaisista yleisesti puhutaan, että ovat kieroa porukkaa.

        "Piilovasemmistolainen"!
        Suomessa on monipuoluejärjestelmä, joten ei kenenkään ole tarvetta olla piilossa, vaikka elämänkatsomus olisi sinne tai tänne.
        On vain niin, että niin politiikka kuin uskontokin nostattavat niin tulisia tunteita, että on aihetta toivoa, ettei niihin kajottaisi tällaisella kevyellä jutustelupalstalla.
        Politiikkahan on 70 n kirjoittajia sydäntä lähellä, joten monet ovat senkin vuoksi siirtyneet 80 palstalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minun on pakko nousta takajaloilleni, sillä me hyökkäyksesi on yllättävä puskarynnistys."
        Mikä "hyökkäys" ?
        Sinäkin ennen niin asiallinen ihminen olet alkanut kärjistää kaiken !
        Miksi luet kommentteja kuin piru raamattua vai onko seura tehnyt kaltaisekseen ?
        KK:n seura.


        "Puskarynnistys" Mikä puskarynnistys ?
        Tämä on taas sitä ihmisarvon viemistä anonyymilta.

        Ihmisarvo! Herraiijumala sentään.

        Minua on syytetty yhtäkkiä siitä, että olen ollut vastahakoinen, kun pirttiläiset tulivat tälle palstalle.
        Hämmästyin suuresti, koska olen varmaan pariinkin kertaan kertonut, kuinka hiljaista täällä oli, kun 4 vakituista yritti pitää keskustelua yllä. Sitten kerrotaankin kuinka olen ollut torjuvalla asenteella, kun pirttiläiset tänne siirtyivät.
        Kyllä katson sen hyökkäykseksi, sillä tilanne on tuulesta temmattu. Syyttäjä ei nimeään ilmaissut. Miksi tätä hyökkäystä mielestäsi olisi kutsuttava?

        Minulla on sellainen mielipide asiasta. Kuten joku on jo sanonut, niin jokaisella on täällä oikeus kirjoittaa mielipiteensä. Myös minun. Minun mielipiteeni ei ole niin painava, että olisin sillä viemässä sinun ihmisarvoasi.


    • Iltaa korvesta@ Keramiikassa syntyi iso joutsen, puutarhan kukille oli haastava työ, no lopputulos on jokatapauksessa ennalta arvaamaton.

      Aivan kuin nämä kirjoituksemme. Koskaan ei tiedä miten ne perille menee ja meneehän ne, usein myös väärin ymmärrettynä.


      Skillan 17.11

      "Olen ihmetellen ja surulla seurannut palstan viestittelyä ja huomannut kuinka väärin ja epäoikeuden mukaisesti asioita ymmärretään."

      Skillan 18.11

      "Minun osuuteni on nyt tulla torujen uhriksi, syystä kun mainitsin korpikirjailijan mollaavan meitä vanhuksia ja minua ainakin, tosi kuin vesi, jos joku oikein viestejä lukee."


      Tosi kuin vesi, näinkö olet viestini ymmärtänyt onkohan joku muukin?

      • Anonyymi

        Joko sinäkin alat venkuloida tuon ”ymmärtämisen” kanssa? Skillan kyllä osaa takuulla lukea ja ymmärtää lukemansa . Seliselit ja syyttelyt vaan pahentaa omaa asemaasi, jos nyt edes pahenemisenvaraa on. Kaverisi kääntää möläytyksensä metaforaksi, jota oppimaton rahvas ei ymmärrä.
        Samaa kaliiperia olette.


    • Anonyymi

      Joku kirjoittelee:
      "anot tai anotoiminta lyö täällä kk:ta kuin vierasta sikaa"

      Ei lyö. Kritisoi, koska kk on jyrännyt ja manipuloinut vuosikausia palstan kirjoittajia
      tavalla joka muistuttaa henkistä väkivaltaa tai voi olla sitä, sitä en osaa arvioida,
      mutta se on ollut häikäilemättömän armotonta.

      • Anonyymi

        Todellisuus on vuorovaikutusta ja kaikki vuorovaikutus on sattumanvaraista.
        Manipuloija ei ole tajunnut, että kun alat kiusaamaan todellisuus iskee jossain vaiheessa päin naamaa.


    • Anonyymi

      Myrkkysopan keittäjä joutuu loppujen lopuksi syömään itse keittämänsä
      myrkkysopan.

      • Anonyymi

        Onko vuorossa nyt teeskentelyvaihe kun myrkkysopan keittäjä "uhriutuu" ja on ressukka tullut niin väärinymmärretyksi että voi voi sentään ? Ei mene läpi. Se näytelmäkin on nähty
        niin säälittävän monta kertaa että EVVK.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko vuorossa nyt teeskentelyvaihe kun myrkkysopan keittäjä "uhriutuu" ja on ressukka tullut niin väärinymmärretyksi että voi voi sentään ? Ei mene läpi. Se näytelmäkin on nähty
        niin säälittävän monta kertaa että EVVK.

        En toki uhriinnu, luen kirjoituksia. En vedä herneitä nenään, en ota tätä luppoajanvietettä tosissani.

        Keskustelun taktiikoista on ollut mainintoja. Demeter on erikoistunut seuraamaan minun keskustelutaktiikkaa. Minä taas skillanin. Skillan heittää "ärsykkeen" ja ilmoittaa, että ei jatka asiasta enenpää. No, avuksi rientää skillanin "assistentit", jotka kertovat mitä skillan tarkoittaa.

        No, mikäpä hänessä.

        Minun kommenttini nyt ovat mitä ovat ja onneksi niitä ei kukaan ala puolestani selkeyttämään, pieleen menisi hyvä tarkoitus ;))


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En toki uhriinnu, luen kirjoituksia. En vedä herneitä nenään, en ota tätä luppoajanvietettä tosissani.

        Keskustelun taktiikoista on ollut mainintoja. Demeter on erikoistunut seuraamaan minun keskustelutaktiikkaa. Minä taas skillanin. Skillan heittää "ärsykkeen" ja ilmoittaa, että ei jatka asiasta enenpää. No, avuksi rientää skillanin "assistentit", jotka kertovat mitä skillan tarkoittaa.

        No, mikäpä hänessä.

        Minun kommenttini nyt ovat mitä ovat ja onneksi niitä ei kukaan ala puolestani selkeyttämään, pieleen menisi hyvä tarkoitus ;))

        Jospa olisit vetämättä toisten puolesta johtopäätöksiä kuka ketäkin "seuraa".


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En toki uhriinnu, luen kirjoituksia. En vedä herneitä nenään, en ota tätä luppoajanvietettä tosissani.

        Keskustelun taktiikoista on ollut mainintoja. Demeter on erikoistunut seuraamaan minun keskustelutaktiikkaa. Minä taas skillanin. Skillan heittää "ärsykkeen" ja ilmoittaa, että ei jatka asiasta enenpää. No, avuksi rientää skillanin "assistentit", jotka kertovat mitä skillan tarkoittaa.

        No, mikäpä hänessä.

        Minun kommenttini nyt ovat mitä ovat ja onneksi niitä ei kukaan ala puolestani selkeyttämään, pieleen menisi hyvä tarkoitus ;))

        Niinpä, siinä on kolmen rekisteröityneen korkeatasoista palstakeskustelua.

        Ei mitään kohdennettua "rekattujen toimintaa".


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En toki uhriinnu, luen kirjoituksia. En vedä herneitä nenään, en ota tätä luppoajanvietettä tosissani.

        Keskustelun taktiikoista on ollut mainintoja. Demeter on erikoistunut seuraamaan minun keskustelutaktiikkaa. Minä taas skillanin. Skillan heittää "ärsykkeen" ja ilmoittaa, että ei jatka asiasta enenpää. No, avuksi rientää skillanin "assistentit", jotka kertovat mitä skillan tarkoittaa.

        No, mikäpä hänessä.

        Minun kommenttini nyt ovat mitä ovat ja onneksi niitä ei kukaan ala puolestani selkeyttämään, pieleen menisi hyvä tarkoitus ;))

        Ainakin uhraat aikaasi palstoille ja muihin somejuttuihin valtavasti. Näyttää olevan se elämäsi siellä rapunalla olevan yhtä luppoaikaa. Tosissasi tunnut olevan, teet tutkimuksia pilkkujen paikoista ja kirjoittajien ”taktiikooista.” Tuskin muilla mitään taktiikkoja edes on,kirjoittavat aidosti.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En toki uhriinnu, luen kirjoituksia. En vedä herneitä nenään, en ota tätä luppoajanvietettä tosissani.

        Keskustelun taktiikoista on ollut mainintoja. Demeter on erikoistunut seuraamaan minun keskustelutaktiikkaa. Minä taas skillanin. Skillan heittää "ärsykkeen" ja ilmoittaa, että ei jatka asiasta enenpää. No, avuksi rientää skillanin "assistentit", jotka kertovat mitä skillan tarkoittaa.

        No, mikäpä hänessä.

        Minun kommenttini nyt ovat mitä ovat ja onneksi niitä ei kukaan ala puolestani selkeyttämään, pieleen menisi hyvä tarkoitus ;))

        Korppis olet oikeassa mitä kirjoitat Demestä ja Skillanista.
        Lisäisin listaasi vielä pari assistenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis olet oikeassa mitä kirjoitat Demestä ja Skillanista.
        Lisäisin listaasi vielä pari assistenttia.

        Oisit P laittanut nimesikin niinkuin yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis olet oikeassa mitä kirjoitat Demestä ja Skillanista.
        Lisäisin listaasi vielä pari assistenttia.

        22:27 on tod.näk. korppiksen oma kirjoitus, jossa "tukee itseään" hehheheeiiiiiihhhh
        jossa se raukka yrittää antaa kuvaa,
        että joku olisi hänen kanssaan samaa mieltä. Lapsellisen al-keel-lista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22:27 on tod.näk. korppiksen oma kirjoitus, jossa "tukee itseään" hehheheeiiiiiihhhh
        jossa se raukka yrittää antaa kuvaa,
        että joku olisi hänen kanssaan samaa mieltä. Lapsellisen al-keel-lista.

        👏👏👏 Oikein oivallettu !


      • Anonyymi kirjoitti:

        👏👏👏 Oikein oivallettu !

        Taas on tehty oivalluksia, no se on hyvä, että edes yritetään oivaltaa.

        Kiireinen päivä takana, kävin joessakin, nyt uni painaa silmiä.

        Hyvää yötä ja oivalletaan ja taputetaan oivalluksillemme ; )


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppis olet oikeassa mitä kirjoitat Demestä ja Skillanista.
        Lisäisin listaasi vielä pari assistenttia.

        Viikonloppua korvesta 😊

        No, mietin illalla kun luin ketjuja, että mikä minussa ärsyttää kirjoittajia, miksi he kokevat minut ylimielisenä.

        Olen kirjoittanut kahvipirtissä elämästäni, sellaisena kuin päiväni iltaan kääntyvät.
        Se ei ole ollut sopivaa, koska päivittäiset aktiviteettini ja harrastukseni koetaan mahtailuna tai niitä pahasti aliarvioidaan.

        Menin itseeni, pohdin.

        Olen saanut voimakasta,  luonnettani myötäilevän kotikasvatuksen. Minua ei ole lannistettu vaan kannustettu olemaan oma itseni.

        Nöyristely ja pokkurointi eivät ole luonteeseeni kuuluvia ominaisuuksia. En myöskään jengiydy sakin mukana vaan kuljen aina omaa tietäni.

        Olen ylpeä itsestäni, kirjoitan valehteleville totuuden vääristelijöille ylenmältä, korkeammalta jakkaralta 😁
        Huumorini ei näy hymiöillä, mutta sarkasmini iskee.

        En myöskään hyväksy väärien tietojen kirjoittajien suojelijoita.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        En toki uhriinnu, luen kirjoituksia. En vedä herneitä nenään, en ota tätä luppoajanvietettä tosissani.

        Keskustelun taktiikoista on ollut mainintoja. Demeter on erikoistunut seuraamaan minun keskustelutaktiikkaa. Minä taas skillanin. Skillan heittää "ärsykkeen" ja ilmoittaa, että ei jatka asiasta enenpää. No, avuksi rientää skillanin "assistentit", jotka kertovat mitä skillan tarkoittaa.

        No, mikäpä hänessä.

        Minun kommenttini nyt ovat mitä ovat ja onneksi niitä ei kukaan ala puolestani selkeyttämään, pieleen menisi hyvä tarkoitus ;))

        Korpikirjailija miksi minua seuraat, missä olen sinulle "ärsykkeitä" jakanut ja kaiken kaikkiaan yritän niin selkeästi kirjoittaa, että ei selittelyjä kaipaa.
        Jos joku ystävällinen yrittää selkeyttää asiaa, jota sinä olet mielesi mukaan tulkinnut, eihän se huono asia ole.
        Sovitaan, että emme huomio toisiamme, minä en sinua, sinä et minua.

        70 kahvipirtit voisimme jo jättää unholaan, myös sen haluan sanoa, ettei ylläpito ole kertaakaan ottanut minuun yhteyttä näitä pirtin avauksia tehdessäni, en edes itseäni aloittajaksi asettanut, se lankesi luonnostaan ja hyvin pelasi.
        Kai ylläpito hyväksyi sopuisan pirtin ja keskusteltiin sielläkin, mielipiteitä vaihdettiin.

        Anonyyminä kirjoittajia on paljon ja varmaan yhtä sopuisaa sakkia suurin osa, jos sinulle korpikirjailija kenkkuillaan, älä leimaa kaikkia.


      • SkillaN kirjoitti:

        Korpikirjailija miksi minua seuraat, missä olen sinulle "ärsykkeitä" jakanut ja kaiken kaikkiaan yritän niin selkeästi kirjoittaa, että ei selittelyjä kaipaa.
        Jos joku ystävällinen yrittää selkeyttää asiaa, jota sinä olet mielesi mukaan tulkinnut, eihän se huono asia ole.
        Sovitaan, että emme huomio toisiamme, minä en sinua, sinä et minua.

        70 kahvipirtit voisimme jo jättää unholaan, myös sen haluan sanoa, ettei ylläpito ole kertaakaan ottanut minuun yhteyttä näitä pirtin avauksia tehdessäni, en edes itseäni aloittajaksi asettanut, se lankesi luonnostaan ja hyvin pelasi.
        Kai ylläpito hyväksyi sopuisan pirtin ja keskusteltiin sielläkin, mielipiteitä vaihdettiin.

        Anonyyminä kirjoittajia on paljon ja varmaan yhtä sopuisaa sakkia suurin osa, jos sinulle korpikirjailija kenkkuillaan, älä leimaa kaikkia.

        En sinua seuraa enenpää kuin muitakaan julkisella keskustelupalstalla kirjoittavia. Aivan kuin sinäkin luen ja teen oman mielipiteeni luetusta.

        Kerro nyt kun juttusilleni antauduit syy hyökkäyksiisi osallistuessani Nojatuolin ja Kahvipirtin kirjoitteluun? Miksi koit minut mahtailijaksi ja kaiken osaavaksi ja tietäväksi sekä sinun viholliseksi?

        Olethan pyytänyt, että kirjoittelisimme tavallisista asioista päiviemme tapahtumista. Näin tein, mutta anot ilkkuivat paskahuusijutuillaan, et kuitenkaa puuttunut anojen kommentointeihin vaan minun?

        Jänskä kuinka et huomaa, että nämä samat anot ajavat ketjujasi nurin ja eivät hyväksy sinua vetäjänä.

        Minä en kuulu heidän joukkoon, en hauku, en nuole ketään anona. Miksi haukkuisin, tykkäsin kirjoittaa ketjuihisi.

        Sitäkään en ymmärtänyt, kun väitit, että aliarvioin vanhoja ihmisiä. Kumppanini on sinua vanhempi. Makriina on palstan helmi, neutraalikirjoittaja, jota ihailen. Hups, nyt poikkesin periaatteistani, taisin kehua.

        Mitä tulee ylläpitoon, mitä enempi kommentteja sitä enempi mainostuloja. Ei ylläpitoa kiinnosta yksittäiset kirjoittajat, ketjut tai poistot, poistot suorittaa robotti jos ne ovat vastoin sääntöjä.

        Jospa saisin vastauksen kysymyksiini jään odottamaan.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Korpikirjailija miksi minua seuraat, missä olen sinulle "ärsykkeitä" jakanut ja kaiken kaikkiaan yritän niin selkeästi kirjoittaa, että ei selittelyjä kaipaa.
        Jos joku ystävällinen yrittää selkeyttää asiaa, jota sinä olet mielesi mukaan tulkinnut, eihän se huono asia ole.
        Sovitaan, että emme huomio toisiamme, minä en sinua, sinä et minua.

        70 kahvipirtit voisimme jo jättää unholaan, myös sen haluan sanoa, ettei ylläpito ole kertaakaan ottanut minuun yhteyttä näitä pirtin avauksia tehdessäni, en edes itseäni aloittajaksi asettanut, se lankesi luonnostaan ja hyvin pelasi.
        Kai ylläpito hyväksyi sopuisan pirtin ja keskusteltiin sielläkin, mielipiteitä vaihdettiin.

        Anonyyminä kirjoittajia on paljon ja varmaan yhtä sopuisaa sakkia suurin osa, jos sinulle korpikirjailija kenkkuillaan, älä leimaa kaikkia.

        Näin sivusta vaan.
        Julkisella palstalla kun ollaan.
        Voist Sillan luopua noista joukkokommenteistasi, joilla vain korostat omaa asemaasi ja valtapyrimyksiäsi.
        Normaali keskustelu, jota muutkin keskustelijat käyttävät - siis kommentti suoraan kommenttiin, ei mitään "suitsutusia", siis kommenttia jokaiselle mukaanotetulle ja hyväksytylle arkielämänkertojalle yht'aikaisesti samassa kommentissasi.
        Jos et jaksa kaikille, niin kommentoi niin monelle kuin jaksat. Eihän nuo sinun kommenttisi mitään pitkiä ole yhtä kohden, jotta piankos ne menee aamuisin läpi yksi kerrallaan.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Viikonloppua korvesta 😊

        No, mietin illalla kun luin ketjuja, että mikä minussa ärsyttää kirjoittajia, miksi he kokevat minut ylimielisenä.

        Olen kirjoittanut kahvipirtissä elämästäni, sellaisena kuin päiväni iltaan kääntyvät.
        Se ei ole ollut sopivaa, koska päivittäiset aktiviteettini ja harrastukseni koetaan mahtailuna tai niitä pahasti aliarvioidaan.

        Menin itseeni, pohdin.

        Olen saanut voimakasta,  luonnettani myötäilevän kotikasvatuksen. Minua ei ole lannistettu vaan kannustettu olemaan oma itseni.

        Nöyristely ja pokkurointi eivät ole luonteeseeni kuuluvia ominaisuuksia. En myöskään jengiydy sakin mukana vaan kuljen aina omaa tietäni.

        Olen ylpeä itsestäni, kirjoitan valehteleville totuuden vääristelijöille ylenmältä, korkeammalta jakkaralta 😁
        Huumorini ei näy hymiöillä, mutta sarkasmini iskee.

        En myöskään hyväksy väärien tietojen kirjoittajien suojelijoita.

        "Olen ylpeä itsestäni, kirjoitan valehteleville totuuden vääristelijöille ylenmältä, korkeammalta jakkaralta"

        Salli mun naurraa !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin sivusta vaan.
        Julkisella palstalla kun ollaan.
        Voist Sillan luopua noista joukkokommenteistasi, joilla vain korostat omaa asemaasi ja valtapyrimyksiäsi.
        Normaali keskustelu, jota muutkin keskustelijat käyttävät - siis kommentti suoraan kommenttiin, ei mitään "suitsutusia", siis kommenttia jokaiselle mukaanotetulle ja hyväksytylle arkielämänkertojalle yht'aikaisesti samassa kommentissasi.
        Jos et jaksa kaikille, niin kommentoi niin monelle kuin jaksat. Eihän nuo sinun kommenttisi mitään pitkiä ole yhtä kohden, jotta piankos ne menee aamuisin läpi yksi kerrallaan.

        Ilmeosesti korppiksen tekstiä:

        "Voist Sillan luopua noista joukkokommenteistasi, joilla vain korostat omaa asemaasi ja valtapyrimyksiäsi."

        Kukaan muu ei ole samaa mieltä Skillanin "valtapyrkimyksistä".


    • Kyllä on risaiseksi mennyt ikäihmisten ´´keskustelu,´´
      Vaan minun mielestäni se on niin, että minkä kommentin hyvänsä ja kenen kommentin tahansa saa käännettyä negatiiviseksi, jos niin haluaa tehdä.

      • Hämärän hyssyä Savon suunnasta, voipa ihan hyvä päivä tulla sään puolesta ja kuivana kauppareissu onnistuu.

        Samaa mieltä Eliaana olen kanssasi tuosta keskustelun tasosta, kyllä pirttien arkinen elämän kerronta enemmän tyydyttää vaikka arvostelun kohteena aina vaan on.
        Aloitus mikä kertoi vanhuksen yksinäisyydestä on jo todiste siitä, että nämä viestittelyt tarpeeseen tulee.

        Ylempänä kirjoittaja arveli minulla olleen hyvä lapsuus, niin oli, ei rikkautta, mutta rakkautta sitä enemmän.
        Kahvia juodessa tuli äitini mieleen, hyvin vaatimaton ahkera ihminen hän oli ja häneen oli helppo saada yhteys, jopa kouluja käyneet vilpittömästi hänestä tykkäsivät.
        Aito ihminen hän oli, hyväksyi kaikki ihmiset sellaisenaan, ei osannut teeskennellä ja siksi oli hyvin tykätty.
        Isäni taas oli ylpeä luonne, mutta tykätty hyvänä työihmisenä ja lämmin tunne ailahtaa mielessä, kun muistan hänen melkein joka iltaisen kysymyksen, otatko voileivän, nälkäistä ei nukuta, pelkkiä valoisia muistoja lapsuudesta.
        Vielä aikuisena heidän huolenpitonsa lämmitti.
        Heidän elämän arvoja ole yrittänyt minäkin toteuttaa, aina vaan ei ymmärrystä löydy kanssaihmisiltä, ainakaan tällä palstalla.

        Aiheen ihmettelyyn antaa nämä nykyiset kirjoittajat, epäilyjä, syytöksiä, nolaamista, mikä onkaan tämän hyvinvoinnin keskellä syy moiseen?
        Voisiko tätä pohtia ihan vakavalla mielellä?


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Hämärän hyssyä Savon suunnasta, voipa ihan hyvä päivä tulla sään puolesta ja kuivana kauppareissu onnistuu.

        Samaa mieltä Eliaana olen kanssasi tuosta keskustelun tasosta, kyllä pirttien arkinen elämän kerronta enemmän tyydyttää vaikka arvostelun kohteena aina vaan on.
        Aloitus mikä kertoi vanhuksen yksinäisyydestä on jo todiste siitä, että nämä viestittelyt tarpeeseen tulee.

        Ylempänä kirjoittaja arveli minulla olleen hyvä lapsuus, niin oli, ei rikkautta, mutta rakkautta sitä enemmän.
        Kahvia juodessa tuli äitini mieleen, hyvin vaatimaton ahkera ihminen hän oli ja häneen oli helppo saada yhteys, jopa kouluja käyneet vilpittömästi hänestä tykkäsivät.
        Aito ihminen hän oli, hyväksyi kaikki ihmiset sellaisenaan, ei osannut teeskennellä ja siksi oli hyvin tykätty.
        Isäni taas oli ylpeä luonne, mutta tykätty hyvänä työihmisenä ja lämmin tunne ailahtaa mielessä, kun muistan hänen melkein joka iltaisen kysymyksen, otatko voileivän, nälkäistä ei nukuta, pelkkiä valoisia muistoja lapsuudesta.
        Vielä aikuisena heidän huolenpitonsa lämmitti.
        Heidän elämän arvoja ole yrittänyt minäkin toteuttaa, aina vaan ei ymmärrystä löydy kanssaihmisiltä, ainakaan tällä palstalla.

        Aiheen ihmettelyyn antaa nämä nykyiset kirjoittajat, epäilyjä, syytöksiä, nolaamista, mikä onkaan tämän hyvinvoinnin keskellä syy moiseen?
        Voisiko tätä pohtia ihan vakavalla mielellä?

        Eikös se syy ole kk?
        Sitähän määrätty anotoiminta täällä jatkuvasti vatkaa värittämällä jopa vuosikymmeniä vanhoja asioita ja irvistelemällä kk:n arkielämää.
        Itse myötäilet anotoimintaa, jopa liittymällä kk:n mollaajiin vanhoilla asioilla kahvipirtissä.
        Mollaa joskus kk.n vastaista anotoimintaa.
        Joku kohtuus asioilla pitää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se syy ole kk?
        Sitähän määrätty anotoiminta täällä jatkuvasti vatkaa värittämällä jopa vuosikymmeniä vanhoja asioita ja irvistelemällä kk:n arkielämää.
        Itse myötäilet anotoimintaa, jopa liittymällä kk:n mollaajiin vanhoilla asioilla kahvipirtissä.
        Mollaa joskus kk.n vastaista anotoimintaa.
        Joku kohtuus asioilla pitää olla.

        Eikö olisi syytä asuanomaisten vetää johtopäätökset ja toimia niiden mukaan. Jos te kolme, Demeter, SkillaN ja Korppis ette pysty keskustelemaan sovinnaisesti hyvässä hengessä, niin pitäytyisitte eri aloituksissa.
        Ehkä se anotoimintakin laantuu, jos ei tarvitse olla selittäjänä ja selventäjänä teksteille ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se syy ole kk?
        Sitähän määrätty anotoiminta täällä jatkuvasti vatkaa värittämällä jopa vuosikymmeniä vanhoja asioita ja irvistelemällä kk:n arkielämää.
        Itse myötäilet anotoimintaa, jopa liittymällä kk:n mollaajiin vanhoilla asioilla kahvipirtissä.
        Mollaa joskus kk.n vastaista anotoimintaa.
        Joku kohtuus asioilla pitää olla.

        En oikein ymmärrä, miksi kk:n syytä olisi, että hänen "ystävänsä" analysoivat kaiken aikaa hänen toimiaan.
        Kyllä kk. on inspiraation lähde todella monelle anolle, jotka kk:n ohella saman tien jyräävät alleen koko ikäihmisten palstan, kaiken varalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se syy ole kk?
        Sitähän määrätty anotoiminta täällä jatkuvasti vatkaa värittämällä jopa vuosikymmeniä vanhoja asioita ja irvistelemällä kk:n arkielämää.
        Itse myötäilet anotoimintaa, jopa liittymällä kk:n mollaajiin vanhoilla asioilla kahvipirtissä.
        Mollaa joskus kk.n vastaista anotoimintaa.
        Joku kohtuus asioilla pitää olla.

        "Joku kohtuus asioilla pitää olla."

        Todellakin ja se kohtuus täytyy olla myös "korppiksen" arvosteluun, joka ei ole saanut myötätuntoa, kuin itse kirjoittelemalla anona, tai Ploman puolustuksia.

        Aloitus koski SkillaNin ikävää/kaipuuta, siis haikeutta, koska oli pois palstalta ja saimme hänet takaisin, kunnes "korppis" taas tunki joukkoon, pilaten kaikki keskustelut.

        Nyt en keksi sanamuotoa, millä ilmaisisin "suruni", että Makriinan sovinnollinen aloitus taas tuhottiin syyttelyihin, kuka sanoi mitäkin ja milloin?

        "Itse myötäilet anotoimintaa, jopa liittymällä kk:n mollaajiin vanhoilla asioilla kahvipirtissä."

        Entä jos meillä toisillakin on samanlaisia muistoja ja olisimme samaa mieltä, niin miksi SkillaN ei voisi myös tuoda niitä esiin, meidän toistenkin puolesta?

        Jos entiset "Pirttiläiset" ovatkin inhokkeja joillekin, niin pysykää pois ja avatkaa oma ketjunne, jossa sitten teette ne arvostelunne. Kyllä kai kaikki osaa lukea muutakin, kuin Makriian aloitusta, tai SkillaNin.

        Eikös se niin mene, että "maassa maan tavalla" ja Kahvipirtti jättäkää rauhaan, joka on toiminut jo yli 20-v .

        Terkkuja SkillaN. Minullakin oli rakastava koti, jonne aina palasin lomillani ja jopa lapseni saivat viettää sitä maalaiselämään karjan parissa. Molemmat oppivat myös lypsämään lehmiä ja paistamaan karjalan piirakoita.

        Sitä "onnea" ei ole enää lapsenlapsillani ja tuskin he ovat tietoisiakaan, mitä menettävä, vai menettävätkö edes mitään, sillä digiaika ja muut viihdykkeet ovat ilmeisesti paremmat


      • SkillaN kirjoitti:

        Hämärän hyssyä Savon suunnasta, voipa ihan hyvä päivä tulla sään puolesta ja kuivana kauppareissu onnistuu.

        Samaa mieltä Eliaana olen kanssasi tuosta keskustelun tasosta, kyllä pirttien arkinen elämän kerronta enemmän tyydyttää vaikka arvostelun kohteena aina vaan on.
        Aloitus mikä kertoi vanhuksen yksinäisyydestä on jo todiste siitä, että nämä viestittelyt tarpeeseen tulee.

        Ylempänä kirjoittaja arveli minulla olleen hyvä lapsuus, niin oli, ei rikkautta, mutta rakkautta sitä enemmän.
        Kahvia juodessa tuli äitini mieleen, hyvin vaatimaton ahkera ihminen hän oli ja häneen oli helppo saada yhteys, jopa kouluja käyneet vilpittömästi hänestä tykkäsivät.
        Aito ihminen hän oli, hyväksyi kaikki ihmiset sellaisenaan, ei osannut teeskennellä ja siksi oli hyvin tykätty.
        Isäni taas oli ylpeä luonne, mutta tykätty hyvänä työihmisenä ja lämmin tunne ailahtaa mielessä, kun muistan hänen melkein joka iltaisen kysymyksen, otatko voileivän, nälkäistä ei nukuta, pelkkiä valoisia muistoja lapsuudesta.
        Vielä aikuisena heidän huolenpitonsa lämmitti.
        Heidän elämän arvoja ole yrittänyt minäkin toteuttaa, aina vaan ei ymmärrystä löydy kanssaihmisiltä, ainakaan tällä palstalla.

        Aiheen ihmettelyyn antaa nämä nykyiset kirjoittajat, epäilyjä, syytöksiä, nolaamista, mikä onkaan tämän hyvinvoinnin keskellä syy moiseen?
        Voisiko tätä pohtia ihan vakavalla mielellä?

        Hyvät eväät olet matkaasi saanut, SkillaN, ja hyvin olet onnistunut niitä myös muille välittämään.
        "Isien pahat teot siirtyvät lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen", mutta niin siirtyvät hyvätkin.
        Ja ellei ole ollut ihan noin onnekas, Elämä pyrkii tasaamaan tilejä ja antaa myöhemmin niitä "korjaavia kokemuksia", joiden avulla pystyy paikkaamaan syntyneitä vaurioita. Jos niin tahtoo.
        Eipä tässä nyt rohkene enempää filosofoida, lyhyestä virsi kaunis, sanotaan. Kun tekstin pituudestakin valitetaan ja tyhjänpäiväisyydestä..))

        Mutta kiva, että olet taas mukana ja jaksat Makriinan ja Eliaanan kanssa edustaa sitä kahvipirtin henkeä, mikä on ainakin minua nostanut ja rakentanut.
        Ja nyt kun suurennuslasilla syynätään jokainen sana täytyy vielä lisätä, että teidän kolmen nimeltä mainitun lisäksi mukana on varmasti monta muutakin rauhantahtoista, jotka eivät tahdo itseään esille tuoda, eivätkä siksi tule mainituiksi.
        Hyvää tätä päivää kaikille,
        demeter1


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Hämärän hyssyä Savon suunnasta, voipa ihan hyvä päivä tulla sään puolesta ja kuivana kauppareissu onnistuu.

        Samaa mieltä Eliaana olen kanssasi tuosta keskustelun tasosta, kyllä pirttien arkinen elämän kerronta enemmän tyydyttää vaikka arvostelun kohteena aina vaan on.
        Aloitus mikä kertoi vanhuksen yksinäisyydestä on jo todiste siitä, että nämä viestittelyt tarpeeseen tulee.

        Ylempänä kirjoittaja arveli minulla olleen hyvä lapsuus, niin oli, ei rikkautta, mutta rakkautta sitä enemmän.
        Kahvia juodessa tuli äitini mieleen, hyvin vaatimaton ahkera ihminen hän oli ja häneen oli helppo saada yhteys, jopa kouluja käyneet vilpittömästi hänestä tykkäsivät.
        Aito ihminen hän oli, hyväksyi kaikki ihmiset sellaisenaan, ei osannut teeskennellä ja siksi oli hyvin tykätty.
        Isäni taas oli ylpeä luonne, mutta tykätty hyvänä työihmisenä ja lämmin tunne ailahtaa mielessä, kun muistan hänen melkein joka iltaisen kysymyksen, otatko voileivän, nälkäistä ei nukuta, pelkkiä valoisia muistoja lapsuudesta.
        Vielä aikuisena heidän huolenpitonsa lämmitti.
        Heidän elämän arvoja ole yrittänyt minäkin toteuttaa, aina vaan ei ymmärrystä löydy kanssaihmisiltä, ainakaan tällä palstalla.

        Aiheen ihmettelyyn antaa nämä nykyiset kirjoittajat, epäilyjä, syytöksiä, nolaamista, mikä onkaan tämän hyvinvoinnin keskellä syy moiseen?
        Voisiko tätä pohtia ihan vakavalla mielellä?

        Voisi pohtia myös miksi iäkkäiden ihmisten, jotka haluavat seuratoimintaa, pitää yrittää harjoittaa sitä yleisellä palstalla?
        Tämä on mielestäni aivan olennainen kysymys.
        Ketjut ovat tarkoitetut: ketju/asia-keskusteluille kuten ketjun avaamisohjeista selviää, ei sille, että olisi määrätty vetäjä, joka nostaa monista asioista keskustelevan ketjun uudestaan ylös ja toivoo jokaisella olevan jonkinlaisen puumerkin.
        Ottakaa kuntaan yhteyttä. Siellä kyllä vanhuspavelut opastavat kuinka voi perustaa suljetun ketjun. Ei tarvitse omaa vanhaa päätä vaivat. On itsellänikin jo vanha pää ja tiedän, että digitalisaatioasiat ovat vaikeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi pohtia myös miksi iäkkäiden ihmisten, jotka haluavat seuratoimintaa, pitää yrittää harjoittaa sitä yleisellä palstalla?
        Tämä on mielestäni aivan olennainen kysymys.
        Ketjut ovat tarkoitetut: ketju/asia-keskusteluille kuten ketjun avaamisohjeista selviää, ei sille, että olisi määrätty vetäjä, joka nostaa monista asioista keskustelevan ketjun uudestaan ylös ja toivoo jokaisella olevan jonkinlaisen puumerkin.
        Ottakaa kuntaan yhteyttä. Siellä kyllä vanhuspavelut opastavat kuinka voi perustaa suljetun ketjun. Ei tarvitse omaa vanhaa päätä vaivat. On itsellänikin jo vanha pää ja tiedän, että digitalisaatioasiat ovat vaikeita.

        Niin justiinsa.
        Eikä voi vedota siihen, että ennen kyllä toimi hyvin, vaikka täällä oltiinkin.
        Tuo ei ole uskottavaa, koska vieläkin vuosikymmenien takaisia mielipahoja täällä vatvotaan.
        Nuorempana ei vain oltu niin "herkkähipiäisiä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi pohtia myös miksi iäkkäiden ihmisten, jotka haluavat seuratoimintaa, pitää yrittää harjoittaa sitä yleisellä palstalla?
        Tämä on mielestäni aivan olennainen kysymys.
        Ketjut ovat tarkoitetut: ketju/asia-keskusteluille kuten ketjun avaamisohjeista selviää, ei sille, että olisi määrätty vetäjä, joka nostaa monista asioista keskustelevan ketjun uudestaan ylös ja toivoo jokaisella olevan jonkinlaisen puumerkin.
        Ottakaa kuntaan yhteyttä. Siellä kyllä vanhuspavelut opastavat kuinka voi perustaa suljetun ketjun. Ei tarvitse omaa vanhaa päätä vaivat. On itsellänikin jo vanha pää ja tiedän, että digitalisaatioasiat ovat vaikeita.

        Pohdittavaa riittää.
        Aika erikoista, että torjujat, manipuloijat, muiden kimppuun kävijät eivät ole arvostelussasi mukana. Mielestäni yhden kirjoittajan seuraaminen ja hänen toimiensa reposteleminen ei ole asiakeskustelua, johon viittaat.

        Ymmärtäkää anot, että joudutte kaikki syyllisiksi palstojen häirintään, koska ei teitä toisistanne pystytä erottamaan. Monikaan ei ole niin tarkkasilmäinen, että tunnistaisi kirjoittajat pilkuista ja kysymysmerkeistä.
        Ikävät kirjoittelut lasketaan jokaisen anon piikkiin, mutta kun lukee tuolla toisaalla sovinnollisia ketjuja, joissa anot miettivät esimerkiksi omaa yksinäisyyttään ja vanhuudenpäiviään, niin ymmärtää kyllä, etteivät kaikki anot ole näissä kiivaissa ketjuissa mukana.

        Mistä löytyy teille rauha, että pääsette aggressiivisuudestanne eroon. Teillä on epäsopua Kk:n kanssa, ja välillä lukiessani hänen viestejään, saatan kyllä ymmärtää sen. Kk. on teidän silmätikkunne, ja tuntuu siltä, että kiivastus kumpaankin suuntaan jatkuu maailman tappiin asti.
        Sitä kysyn tässä tasapuolisesti jokaiselta osallistujalta.

        Kaikkensa joutuu sivullinenkin tekemään, ettei ala ottaa kantaa johonkin tyhmään ilmaisuun,.
        Pitää yrittää muistaa Koiviston sanat:
        "Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan."
        Edes yrittää muistaa. Edes yrittää noudattaa.
        Vaikeaa se on, tietäisipä Koivisto, kuinka vaikeaa!

        Ja kuinka vaikeaa on jäädä pois vuosien pituiselta yhteydenpidolta virtuaaliystäviin. Sekin teettää työtä.
        En ole vieläkään onnistunut, vaikka yritän koko ajan.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin justiinsa.
        Eikä voi vedota siihen, että ennen kyllä toimi hyvin, vaikka täällä oltiinkin.
        Tuo ei ole uskottavaa, koska vieläkin vuosikymmenien takaisia mielipahoja täällä vatvotaan.
        Nuorempana ei vain oltu niin "herkkähipiäisiä".

        Käsitykseni mukaan, tämä nykyinen vatvonta on tapahtuu eri henkolöiden toimesta, kun se kahvipirtti, missä ei vatvottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, miksi kk:n syytä olisi, että hänen "ystävänsä" analysoivat kaiken aikaa hänen toimiaan.
        Kyllä kk. on inspiraation lähde todella monelle anolle, jotka kk:n ohella saman tien jyräävät alleen koko ikäihmisten palstan, kaiken varalta.

        Onko teillä jotain ongelmia tulkita anojen kommentteja ?
        Ei kukaan ole jyrääjän puolella, arvioisin kahta lukuunottamatta, jotka
        häntä puolustelevat. Toinen anona (paloma) ja toinen Pirre, joskus kirjoittaa nimensä alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin justiinsa.
        Eikä voi vedota siihen, että ennen kyllä toimi hyvin, vaikka täällä oltiinkin.
        Tuo ei ole uskottavaa, koska vieläkin vuosikymmenien takaisia mielipahoja täällä vatvotaan.
        Nuorempana ei vain oltu niin "herkkähipiäisiä".

        Ei ole kysymys herkkähipiäisyydestä. Mitta vain on tullut monille täyteen luonnehäiriöisen
        sekoilua.

        Minkä oikeuden hän katsoo itsellään olevan aiheuttaa ihmisille jatkuvaa mielipahaa ?

        Sairasta mieltään voisi toteuttaa jossain muulla Tai mieluummin hakea psykiatrilta apua.
        Ongelma on se, että luonnehäiriöiset eivät tiedosta omaa ongelmaansa.
        Heistä heidän käytöksensä on normaalia. Ei auta vaikka luonnehäitiöistä kuinka
        monta vuotta yrittäisi kouluttaa tajuamaan itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohdittavaa riittää.
        Aika erikoista, että torjujat, manipuloijat, muiden kimppuun kävijät eivät ole arvostelussasi mukana. Mielestäni yhden kirjoittajan seuraaminen ja hänen toimiensa reposteleminen ei ole asiakeskustelua, johon viittaat.

        Ymmärtäkää anot, että joudutte kaikki syyllisiksi palstojen häirintään, koska ei teitä toisistanne pystytä erottamaan. Monikaan ei ole niin tarkkasilmäinen, että tunnistaisi kirjoittajat pilkuista ja kysymysmerkeistä.
        Ikävät kirjoittelut lasketaan jokaisen anon piikkiin, mutta kun lukee tuolla toisaalla sovinnollisia ketjuja, joissa anot miettivät esimerkiksi omaa yksinäisyyttään ja vanhuudenpäiviään, niin ymmärtää kyllä, etteivät kaikki anot ole näissä kiivaissa ketjuissa mukana.

        Mistä löytyy teille rauha, että pääsette aggressiivisuudestanne eroon. Teillä on epäsopua Kk:n kanssa, ja välillä lukiessani hänen viestejään, saatan kyllä ymmärtää sen. Kk. on teidän silmätikkunne, ja tuntuu siltä, että kiivastus kumpaankin suuntaan jatkuu maailman tappiin asti.
        Sitä kysyn tässä tasapuolisesti jokaiselta osallistujalta.

        Kaikkensa joutuu sivullinenkin tekemään, ettei ala ottaa kantaa johonkin tyhmään ilmaisuun,.
        Pitää yrittää muistaa Koiviston sanat:
        "Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan."
        Edes yrittää muistaa. Edes yrittää noudattaa.
        Vaikeaa se on, tietäisipä Koivisto, kuinka vaikeaa!

        Ja kuinka vaikeaa on jäädä pois vuosien pituiselta yhteydenpidolta virtuaaliystäviin. Sekin teettää työtä.
        En ole vieläkään onnistunut, vaikka yritän koko ajan.
        Mkr.

        Ainoa manipuloija täällä on jyrääjä.


    • Anonyymi

      Se on psykiatrinen kysymys, siksi liian vaikea.
      Hänen pitäisi ymmärtää hakeutua hoitoon aivan vain itsensäkin takia,
      ottamaan selvää siitä, MIKSI haluaa jyrätä muut.

      • Anonyymi

        Ei terveet hoitoa tarvitse !


      • Anonyymi

        Vaikuttaa siltä, että sulla on jyrähtänyt päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei terveet hoitoa tarvitse !

        Onko perässä juokseminen ja alituinen toisten kirjoittajien tekstien analysointi ja kaiveleminen tervettä?
        Olette riippuvaisia kk:n kirjoituksista, Ilman niiden ärsytystä ette voisi osallistua palstan kirjoitteluun.
        Kk ärsyttää tahallaan, nauttii teidän riippuvuudestanne. Ruokitte toisianne ja muut ovat voimattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko perässä juokseminen ja alituinen toisten kirjoittajien tekstien analysointi ja kaiveleminen tervettä?
        Olette riippuvaisia kk:n kirjoituksista, Ilman niiden ärsytystä ette voisi osallistua palstan kirjoitteluun.
        Kk ärsyttää tahallaan, nauttii teidän riippuvuudestanne. Ruokitte toisianne ja muut ovat voimattomia.

        Palstariippuvuus on taudin nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko perässä juokseminen ja alituinen toisten kirjoittajien tekstien analysointi ja kaiveleminen tervettä?
        Olette riippuvaisia kk:n kirjoituksista, Ilman niiden ärsytystä ette voisi osallistua palstan kirjoitteluun.
        Kk ärsyttää tahallaan, nauttii teidän riippuvuudestanne. Ruokitte toisianne ja muut ovat voimattomia.

        Kyllä se on päinvastoin. Kk tutkii pisteet ja rivin välit, tonkii arkistot ja tietää kaikkien rekattujen elämän tarinat ja niitä käyttää jyräyksessään. Näin on ihan itse kertonut. Mitään ei pysty syömään tai tekemään, ettei hyppäisi palstoille siitä raBortoimaan. Joka savimöykky ja pyykinpesu on maailman tärkein juttu saada julkisuuteen. Näyttää tosiaan nauttivan riippuvaisuudestaan. Jos hän häipyisi, kukaan ei perään kaipailisi. Voi täällä jokunen samalla tavalla riippuvainen olla kk lisäksi, samanhenkinen kaverinsa ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko perässä juokseminen ja alituinen toisten kirjoittajien tekstien analysointi ja kaiveleminen tervettä?
        Olette riippuvaisia kk:n kirjoituksista, Ilman niiden ärsytystä ette voisi osallistua palstan kirjoitteluun.
        Kk ärsyttää tahallaan, nauttii teidän riippuvuudestanne. Ruokitte toisianne ja muut ovat voimattomia.

        Hahhahahehehee jotkut anothan vedättää kk:ta mennen tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on päinvastoin. Kk tutkii pisteet ja rivin välit, tonkii arkistot ja tietää kaikkien rekattujen elämän tarinat ja niitä käyttää jyräyksessään. Näin on ihan itse kertonut. Mitään ei pysty syömään tai tekemään, ettei hyppäisi palstoille siitä raBortoimaan. Joka savimöykky ja pyykinpesu on maailman tärkein juttu saada julkisuuteen. Näyttää tosiaan nauttivan riippuvaisuudestaan. Jos hän häipyisi, kukaan ei perään kaipailisi. Voi täällä jokunen samalla tavalla riippuvainen olla kk lisäksi, samanhenkinen kaverinsa ainakin.

        Oletpas sinä tarkkaan lukenut kaikki Korppiksen tekstit! Oletko ulkoa opetellut vai muistiin tallettanut ku noin tarkasti luettelit kaikkea?

        Näkyy olevan Korppis todella tärkeä sinun elämässäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpas sinä tarkkaan lukenut kaikki Korppiksen tekstit! Oletko ulkoa opetellut vai muistiin tallettanut ku noin tarkasti luettelit kaikkea?

        Näkyy olevan Korppis todella tärkeä sinun elämässäsi.

        Juu kyllä näin on. korppiksen elämän tärkeimmät ihmiset on tällä palstalla. Totta töriset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpas sinä tarkkaan lukenut kaikki Korppiksen tekstit! Oletko ulkoa opetellut vai muistiin tallettanut ku noin tarkasti luettelit kaikkea?

        Näkyy olevan Korppis todella tärkeä sinun elämässäsi.

        Jyrääjä on niin monta kertaa täällä itse kirjoittanut "pölhöistä tutkiumuksistaan",
        ettei se vaadi tarkkaan lukemista.


    • Huomenta vaan kaikille. Johan tähän aamuun onkin kaikki oleellinen sanottu.

      • Heh, hyvä sinä, Makriina..)) Ei mitään lisättävää. Minullakin jo uhka päällä, siirto toiseen ketjuun, onneksi SkillaN on nimetty kaveriksi...


      • demeter1 kirjoitti:

        Heh, hyvä sinä, Makriina..)) Ei mitään lisättävää. Minullakin jo uhka päällä, siirto toiseen ketjuun, onneksi SkillaN on nimetty kaveriksi...

        Olisipa hieno homma, jos saisimme oman ketjun , sinne kaikki sopuisat anot ja rekatut yhteen hiileen puhallettaisiin;)
        Taitaa olla ylivoimainen kenenkään tehtäväksi, joten pyristellään vaan ja kirjoitellaan, Makriinakin, olemme aika myrskyjä saaneet kokea elämän taipaleen varrella ja koska tämä on 80 eiköhän olommekin ole enemmän kuin luvallista;)
        Odotellaan jos kyllästyminen tapahtuisi ja kaikki palaisi ennalleen, pirtin lämpöön päästäisiin;)

        Olen joskus ajatellut, että ylläpitokin voisi kantaa ottaa.


      • SkillaN kirjoitti:

        Olisipa hieno homma, jos saisimme oman ketjun , sinne kaikki sopuisat anot ja rekatut yhteen hiileen puhallettaisiin;)
        Taitaa olla ylivoimainen kenenkään tehtäväksi, joten pyristellään vaan ja kirjoitellaan, Makriinakin, olemme aika myrskyjä saaneet kokea elämän taipaleen varrella ja koska tämä on 80 eiköhän olommekin ole enemmän kuin luvallista;)
        Odotellaan jos kyllästyminen tapahtuisi ja kaikki palaisi ennalleen, pirtin lämpöön päästäisiin;)

        Olen joskus ajatellut, että ylläpitokin voisi kantaa ottaa.

        Niinpä, SkillaN. Ylläpito ei käsittääkseni puutu viestien sisältöön kuin ilmoitusten pohjalta. Ja jos meno on mennyt tällaiseksi, mitä ilmoittaa, kun kokonaisuudessa jokin mättää ?

        Monta palstamyrskyä olen minäkin joutunut kokemaan mutta en mitään tämän kaltaista.
        Kyllä liitän tämän ihan tuohon yleiseen keskusteluilmapiirin muutokseen joka heijastuu myös tänne. Minä-minä-kulttuurin seurannaisvaikutus ?

        Makriina tuolla "Onnistuuko samanhenkisten ketju" olevassa kirjoituksessaan näki myös koronan vaikuttavan meihin, sekin jätti jälkensä. Sitäkin pohdintaa olisi ollut hyvä jatkaa.
        Makriina on muutenkin jaksanut väsymättömästi 80 :ien oikeuksia puolustaa.

        Mutta yritetään kestää. Uskoisin, että täällä kuitenkin on vielä enemmistönä elämäänsä riittävän tyytyväisin ihmisiä, jolloin tuo keskinäinen kinastelu, toistensa pahantahtoinen seurailu ja -analysointi ei enää kiinnostaisi vaan voitaisi keskustella vertaisina, ei vastakkainasettelun näkökulmasta käsin.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Olisipa hieno homma, jos saisimme oman ketjun , sinne kaikki sopuisat anot ja rekatut yhteen hiileen puhallettaisiin;)
        Taitaa olla ylivoimainen kenenkään tehtäväksi, joten pyristellään vaan ja kirjoitellaan, Makriinakin, olemme aika myrskyjä saaneet kokea elämän taipaleen varrella ja koska tämä on 80 eiköhän olommekin ole enemmän kuin luvallista;)
        Odotellaan jos kyllästyminen tapahtuisi ja kaikki palaisi ennalleen, pirtin lämpöön päästäisiin;)

        Olen joskus ajatellut, että ylläpitokin voisi kantaa ottaa.

        Siellä omassa suljetussa "ketjussa" olisitte oman "pirttinne lämmössä". Saisitte itse määritellä keitä sinne hyväksytte, eikä se näkyisi julkisuudessa.
        Olisitte aivan eristyksissä pahasta maailmasta.
        Sitä kai te haluatte, eikä mitään valloittamista täältä julkiselta sektorilta.
        Yhteys kuntaan vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä omassa suljetussa "ketjussa" olisitte oman "pirttinne lämmössä". Saisitte itse määritellä keitä sinne hyväksytte, eikä se näkyisi julkisuudessa.
        Olisitte aivan eristyksissä pahasta maailmasta.
        Sitä kai te haluatte, eikä mitään valloittamista täältä julkiselta sektorilta.
        Yhteys kuntaan vaan.

        Ei muuta kuin suljettua facebook-ryhmää perustamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä omassa suljetussa "ketjussa" olisitte oman "pirttinne lämmössä". Saisitte itse määritellä keitä sinne hyväksytte, eikä se näkyisi julkisuudessa.
        Olisitte aivan eristyksissä pahasta maailmasta.
        Sitä kai te haluatte, eikä mitään valloittamista täältä julkiselta sektorilta.
        Yhteys kuntaan vaan.

        Miksi S24;ssä ei pirttiä suvaita?
        Mikä syy teillä on kieltää jonkun ketjun olemassaolo, kun palstoille kuitenkin mahtuu x-määrä aloituksia ja ketjuja?
        Pirtti on ollut itsekseen ja halukkaiden käyttämä parikymmentä vuotta, mutta nyt äkkiä siitä on tullut silmätikku ja ahdistus kaikille S24 osallistujille. Ei sinne ole kenelläkään mitään velvollisuutta osallistua.
        S24:ssä on suuri määrä erilaisin otsikoiden mukaisia palstoja. Oudolta tuntuu, että yksi on niin vaikea ohittaa.

        Jos tämä yksi ketju on niin vastenmielinen, ettei sitä kestetä 80 palstalla, niin ehdotan, että otatte yhteyttä ylläpitoon ja pyydätte sieltä apua.

        Saattaa nimittäin olla, että kirjoittajat eivät ole halukkaista pyytämään kunnan apua oman palstan luomiseen, sillä Suomessa on yli 300 kuntaa. Mitkä kunnat mielestäsi tulisi valjastaa pirtin kehittämisen? Kuinka monessa kunnassa S24 osallistujat asuvat?

        Mielenkiintoinen ehdotuksesi tarvitsisi hiukan lisätietoja, me ikäihmiset kun olemme hitaita syttymään uusiin ideoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä omassa suljetussa "ketjussa" olisitte oman "pirttinne lämmössä". Saisitte itse määritellä keitä sinne hyväksytte, eikä se näkyisi julkisuudessa.
        Olisitte aivan eristyksissä pahasta maailmasta.
        Sitä kai te haluatte, eikä mitään valloittamista täältä julkiselta sektorilta.
        Yhteys kuntaan vaan.

        Juu, pirtti vain rauhallisemmalle maaperälle, pois jukisuuden valokeilasta. Pientä tiedotusta vain julkisuuteen siitä, mihin voi pirtin jäsenyyshakemuksia jättää.

        Suomi24 somealustan ohjeet voinee pysyä entisellään ja niitä käytetään niin kuin muutkin käyttävät - ilman mitään vetäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, pirtti vain rauhallisemmalle maaperälle, pois jukisuuden valokeilasta. Pientä tiedotusta vain julkisuuteen siitä, mihin voi pirtin jäsenyyshakemuksia jättää.

        Suomi24 somealustan ohjeet voinee pysyä entisellään ja niitä käytetään niin kuin muutkin käyttävät - ilman mitään vetäjää.

        Miksi anot eivät jätä pirttiä sivuun kirjoittelustaan?'
        Sillähän siitä päästäisiin.
        Nyt sinne änkee epämääräinen lauma venyttämään yhden lauseen viesteillä ketjua satamäärin. Ymmärtäkää nyt, että sehän vain innostaa ylläpitoa ja mainostulot kasvavat. Boikotti on paras keino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi anot eivät jätä pirttiä sivuun kirjoittelustaan?'
        Sillähän siitä päästäisiin.
        Nyt sinne änkee epämääräinen lauma venyttämään yhden lauseen viesteillä ketjua satamäärin. Ymmärtäkää nyt, että sehän vain innostaa ylläpitoa ja mainostulot kasvavat. Boikotti on paras keino.

        Vetäjä, mikä ihmeen vetäjä? Tänne voi ja saa kirjoittaa kuka tahansa ilman
        mitään vetäjää. Lapsellista koko vetäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetäjä, mikä ihmeen vetäjä? Tänne voi ja saa kirjoittaa kuka tahansa ilman
        mitään vetäjää. Lapsellista koko vetäminen.

        Kuka tahansa voi aloittaa jostain aiheesta ketjun, ei siihen mitään juhlallisia avaamisia tarvita. Jotkut nikillisetkin varmaan aloittavat ketjuja ilman nikkiään, että olisi mutkattomampaa kaikkien osallistua, eikä tule velvollisuutta "paimentaa" ketjuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi anot eivät jätä pirttiä sivuun kirjoittelustaan?'
        Sillähän siitä päästäisiin.
        Nyt sinne änkee epämääräinen lauma venyttämään yhden lauseen viesteillä ketjua satamäärin. Ymmärtäkää nyt, että sehän vain innostaa ylläpitoa ja mainostulot kasvavat. Boikotti on paras keino.

        Millä rekatulla Sinä sinne änget?


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Miksi S24;ssä ei pirttiä suvaita?
        Mikä syy teillä on kieltää jonkun ketjun olemassaolo, kun palstoille kuitenkin mahtuu x-määrä aloituksia ja ketjuja?
        Pirtti on ollut itsekseen ja halukkaiden käyttämä parikymmentä vuotta, mutta nyt äkkiä siitä on tullut silmätikku ja ahdistus kaikille S24 osallistujille. Ei sinne ole kenelläkään mitään velvollisuutta osallistua.
        S24:ssä on suuri määrä erilaisin otsikoiden mukaisia palstoja. Oudolta tuntuu, että yksi on niin vaikea ohittaa.

        Jos tämä yksi ketju on niin vastenmielinen, ettei sitä kestetä 80 palstalla, niin ehdotan, että otatte yhteyttä ylläpitoon ja pyydätte sieltä apua.

        Saattaa nimittäin olla, että kirjoittajat eivät ole halukkaista pyytämään kunnan apua oman palstan luomiseen, sillä Suomessa on yli 300 kuntaa. Mitkä kunnat mielestäsi tulisi valjastaa pirtin kehittämisen? Kuinka monessa kunnassa S24 osallistujat asuvat?

        Mielenkiintoinen ehdotuksesi tarvitsisi hiukan lisätietoja, me ikäihmiset kun olemme hitaita syttymään uusiin ideoihin.

        Eikös se emäntä jo jättänyt pirttinsä tuuliajolle?

        Menkää nyt joku ihmeessä avaamaan ovet, että emäntä pääsee takaisin, vai paniko lukkoon lähteissään ja avaimen essun taskuun?

        Kuka sen koiran hännän nostaa, jos ei koira itse?
        Pyytäkää emäntää ohjaamaan teitä sisälle, kun itse lähti karkuun.
        Täällä lymyilee ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, pirtti vain rauhallisemmalle maaperälle, pois jukisuuden valokeilasta. Pientä tiedotusta vain julkisuuteen siitä, mihin voi pirtin jäsenyyshakemuksia jättää.

        Suomi24 somealustan ohjeet voinee pysyä entisellään ja niitä käytetään niin kuin muutkin käyttävät - ilman mitään vetäjää.

        Voisihan noita pirttejä perustaa kuka tahansa. Skillan ja Makriina perustavat kahveepirttejä joissa luonteelleen sopivasti turisevat päiviensä kulusta.

        Demeter ja Kristiina perustavat vit..lupirttejä joissa luonteelleen sopivasti jatkavat Korppiksen haukkumista.

        Kaikille sitä mikä eniten kiinnostaa!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se emäntä jo jättänyt pirttinsä tuuliajolle?

        Menkää nyt joku ihmeessä avaamaan ovet, että emäntä pääsee takaisin, vai paniko lukkoon lähteissään ja avaimen essun taskuun?

        Kuka sen koiran hännän nostaa, jos ei koira itse?
        Pyytäkää emäntää ohjaamaan teitä sisälle, kun itse lähti karkuun.
        Täällä lymyilee ...

        Tiedä nyt mihin kohtaan tämän nyt laittaisin, kun jo yhden viestin kirjoitin ja se katsosi salaperäisesti.
        Eli minusta tuo spekulointi kahvipirtin olemassaolosta ja siellä kirjoittamisesta on aika tarkoitushakuista. Tiettävästi ketään ei pirtin ole ovelta pois käännytetty, ainakaan SkillaNin toimesta. Päinvastoin. Tervetulleiksi hän on kaikki toivottanut ja toivonut pirttiin lisää viestejä ja kirjoittajia. Eikä hän ole tehnyt eroa rekattujen ja Anojen välillä.
        Miksi me tahdomme niin tehdä ?

        Mitään ohjeistusta SkillaN ei ole kirjoittajille antanut, mutta esittänyt useasti toiveen sopuista viestittämisestä. Eikö se ole meidän kaikkien toive ? Riitaketjuja löytyy tarpeeksi muualta ja ymmärtääkseni juuri tuosta syystä 80 on vetänyt myös nuorempaa väkeä.
        Ja nyt on tiukkaa "mielipiteen vaihtoa" täälläkin...


      • demeter1 kirjoitti:

        Tiedä nyt mihin kohtaan tämän nyt laittaisin, kun jo yhden viestin kirjoitin ja se katsosi salaperäisesti.
        Eli minusta tuo spekulointi kahvipirtin olemassaolosta ja siellä kirjoittamisesta on aika tarkoitushakuista. Tiettävästi ketään ei pirtin ole ovelta pois käännytetty, ainakaan SkillaNin toimesta. Päinvastoin. Tervetulleiksi hän on kaikki toivottanut ja toivonut pirttiin lisää viestejä ja kirjoittajia. Eikä hän ole tehnyt eroa rekattujen ja Anojen välillä.
        Miksi me tahdomme niin tehdä ?

        Mitään ohjeistusta SkillaN ei ole kirjoittajille antanut, mutta esittänyt useasti toiveen sopuista viestittämisestä. Eikö se ole meidän kaikkien toive ? Riitaketjuja löytyy tarpeeksi muualta ja ymmärtääkseni juuri tuosta syystä 80 on vetänyt myös nuorempaa väkeä.
        Ja nyt on tiukkaa "mielipiteen vaihtoa" täälläkin...

        Miksi otat kantaa skillanin puolesta, jotenkin niin tuttua hommaa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi otat kantaa skillanin puolesta, jotenkin niin tuttua hommaa.

        Koska näen asiat noin. Ja selityksen vaatiminen on taas "jotenkin niin tuttua hommaa".


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi otat kantaa skillanin puolesta, jotenkin niin tuttua hommaa.

        Ihan samaa teette sinä ja palomakin, puolustelette toisianne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisihan noita pirttejä perustaa kuka tahansa. Skillan ja Makriina perustavat kahveepirttejä joissa luonteelleen sopivasti turisevat päiviensä kulusta.

        Demeter ja Kristiina perustavat vit..lupirttejä joissa luonteelleen sopivasti jatkavat Korppiksen haukkumista.

        Kaikille sitä mikä eniten kiinnostaa!!!!!

        Mutta kun Kristiina-täti kirjoittaa vain osan jutuistaan kirjattuna. Ne ilkeimmät tulee nääs aina anona.


      • demeter1 kirjoitti:

        Koska näen asiat noin. Ja selityksen vaatiminen on taas "jotenkin niin tuttua hommaa".

        Oletko sitä mieltä, että skillan ei pysty itse keskustelemaan?

        Tämä on nyt sitä keskustelua jossa on vuorovaikutussuhde ei vain paljon kritisoitu päivän avaus ja sitten kerrotaan kuka on mitäkin saanut päivän aikana aikaseksi ja seuraavana aamuna päivän avaaja vastaa kenelle näkee sen aiheelliseksi ja jos ei nää aiheelliseksi vastata kysymykseen joku tulee häntä auttamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samaa teette sinä ja palomakin, puolustelette toisianne.

        Nyt keskustellaan kannanotoista ei puolustamisesta


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että skillan ei pysty itse keskustelemaan?

        Tämä on nyt sitä keskustelua jossa on vuorovaikutussuhde ei vain paljon kritisoitu päivän avaus ja sitten kerrotaan kuka on mitäkin saanut päivän aikana aikaseksi ja seuraavana aamuna päivän avaaja vastaa kenelle näkee sen aiheelliseksi ja jos ei nää aiheelliseksi vastata kysymykseen joku tulee häntä auttamaan.

        Onko se nyt niin vakavaa, jos joka kerta ei omat saavutukset tule huomioduksi? Voihan niistä kertoa vaikka facessa jossa ne noteerataan.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nyt keskustellaan kannanotoista ei puolustamisesta

        Kyllä puolustaminen on myös kannanotto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun Kristiina-täti kirjoittaa vain osan jutuistaan kirjattuna. Ne ilkeimmät tulee nääs aina anona.

        Kello jo yli viisi, ei herätetä ; ))


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi otat kantaa skillanin puolesta, jotenkin niin tuttua hommaa.

        Ja miksi itse tunget joukkoon, jonka teidät sinulle vastenmieliseksi?

        Onko aivan pakko?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kello jo yli viisi, ei herätetä ; ))

        ;DDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisihan noita pirttejä perustaa kuka tahansa. Skillan ja Makriina perustavat kahveepirttejä joissa luonteelleen sopivasti turisevat päiviensä kulusta.

        Demeter ja Kristiina perustavat vit..lupirttejä joissa luonteelleen sopivasti jatkavat Korppiksen haukkumista.

        Kaikille sitä mikä eniten kiinnostaa!!!!!

        Juu ja korppis perustaa ketjun, jossa hän pohtii kuka minkäkin nikin tai anon takana on.

        Paloma taas perustaa ketjun, jossa hän haukkuu kaikkia aloituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi itse tunget joukkoon, jonka teidät sinulle vastenmieliseksi?

        Onko aivan pakko?

        No ku ei oo muutakaan paikkaa, nyyhhhh!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä puolustaminen on myös kannanotto.

        Eli, oletko sitä mieltä, että kysymykseni jolla etsin ratkaisua meidän kahden välisiin ongelmiin selviää ulkopuolisen puolustuskannanotolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se nyt niin vakavaa, jos joka kerta ei omat saavutukset tule huomioduksi? Voihan niistä kertoa vaikka facessa jossa ne noteerataan.

        No, sovinnon etsiminen ei nyt näytä tulevan huomioiduksi? Tottakait jos tietäisin skillanin facen lähettäisin hänelle yksityisviestin. Kysyisin ilman teitä välikäsiä, miten tämä meidän kahden välinen ongelma voitaisiin ratkaista.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Eli, oletko sitä mieltä, että kysymykseni jolla etsin ratkaisua meidän kahden välisiin ongelmiin selviää ulkopuolisen puolustuskannanotolla.

        Katsoppas nyt mihin viestiin Demeter vastasi ja mitä sinä hänelle ja mitä minä sinulle eli kysynkin sinulta, oliko tuo puskaviesti sitten sinulta, mihin D vastasi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, sovinnon etsiminen ei nyt näytä tulevan huomioiduksi? Tottakait jos tietäisin skillanin facen lähettäisin hänelle yksityisviestin. Kysyisin ilman teitä välikäsiä, miten tämä meidän kahden välinen ongelma voitaisiin ratkaista.

        Se ongelma on siellä kainuun päässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppas nyt mihin viestiin Demeter vastasi ja mitä sinä hänelle ja mitä minä sinulle eli kysynkin sinulta, oliko tuo puskaviesti sitten sinulta, mihin D vastasi.

        Etenin loogisesti.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Etenin loogisesti.

        Eli D vastasi puskaviestiisi ja sinä vastasit sitten D:lle, mutta haluatko nyt selvittää välit D:n kanssa, loogisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi anot eivät jätä pirttiä sivuun kirjoittelustaan?'
        Sillähän siitä päästäisiin.
        Nyt sinne änkee epämääräinen lauma venyttämään yhden lauseen viesteillä ketjua satamäärin. Ymmärtäkää nyt, että sehän vain innostaa ylläpitoa ja mainostulot kasvavat. Boikotti on paras keino.

        "Miksi anot eivät jätä pirttiä sivuun kirjoittelustaan?'
        Sillähän siitä päästäisiin."

        Miksi korppis ei jätä pirttiä sivuun ?
        Sillähän siitä pääsisitte ja saisitte rauhan kirjoitella.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nyt keskustellaan kannanotoista ei puolustamisesta

        Etkö jo tajua jättää pirttiä rauhaan ?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, sovinnon etsiminen ei nyt näytä tulevan huomioiduksi? Tottakait jos tietäisin skillanin facen lähettäisin hänelle yksityisviestin. Kysyisin ilman teitä välikäsiä, miten tämä meidän kahden välinen ongelma voitaisiin ratkaista.

        Kaikki ongelmat ratkeavat kun olet pois palstalta omine ongelminesi.
        Eivät ne ratkea sinun riitahakuisuudellasi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Eli, oletko sitä mieltä, että kysymykseni jolla etsin ratkaisua meidän kahden välisiin ongelmiin selviää ulkopuolisen puolustuskannanotolla.

        "etsin ratkaisua"
        ???
        Et ole pystynyt kuin aiheuttamaan ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ongelma on siellä kainuun päässä.

        Nimenomaan p ä ä s s ä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli D vastasi puskaviestiisi ja sinä vastasit sitten D:lle, mutta haluatko nyt selvittää välit D:n kanssa, loogisesti?

        Oijoi ompas monimutkainen ketju. Kato vaan ettei löysät aivosi nyrjähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisihan noita pirttejä perustaa kuka tahansa. Skillan ja Makriina perustavat kahveepirttejä joissa luonteelleen sopivasti turisevat päiviensä kulusta.

        Demeter ja Kristiina perustavat vit..lupirttejä joissa luonteelleen sopivasti jatkavat Korppiksen haukkumista.

        Kaikille sitä mikä eniten kiinnostaa!!!!!

        "Demeter ja Kristiina perustavat vit..lupirttejä joissa luonteelleen sopivasti jatkavat Korppiksen haukkumista".

        KK:n ikiomaa käsialaa ? Muka jonkun toisen suulla . . . .
        Muut eivät täällä harrasta v-sanaa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        No, sovinnon etsiminen ei nyt näytä tulevan huomioiduksi? Tottakait jos tietäisin skillanin facen lähettäisin hänelle yksityisviestin. Kysyisin ilman teitä välikäsiä, miten tämä meidän kahden välinen ongelma voitaisiin ratkaista.

        Mitään vastauksia et minulta saa, kirjoitellaan ja yritetään kiertää toisemme.
        Minulla ei ole mitään sovinnon tekoa, kun en ole riidellytkään.
        Eihän tätä jaksa..


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nyt keskustellaan kannanotoista ei puolustamisesta

        Sinä et määrää mistä täällä keskustellaan. Ei sinun kanssasi voi edes keskustella,
        koska et osaa. Sinä vain jyräät muita niinkuin olet ihan itse kirjoittanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli D vastasi puskaviestiisi ja sinä vastasit sitten D:lle, mutta haluatko nyt selvittää välit D:n kanssa, loogisesti?

        Vittuako hästäät, olen yrittänyt aijemmin sopua Demen kanssa, mutta hän ei halua koska ei unohda jotain 15-vuotta sitten sanomaani.

        Nyt on kysymys Skillanista ja jos hän asettuu samaan linjaan demen kanssa en voi mitään.


      • SkillaN kirjoitti:

        Mitään vastauksia et minulta saa, kirjoitellaan ja yritetään kiertää toisemme.
        Minulla ei ole mitään sovinnon tekoa, kun en ole riidellytkään.
        Eihän tätä jaksa..

        Kiitos, että vastasit. Lakaistaan maton alle, yritetään olla kompastumasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Demeter ja Kristiina perustavat vit..lupirttejä joissa luonteelleen sopivasti jatkavat Korppiksen haukkumista".

        KK:n ikiomaa käsialaa ? Muka jonkun toisen suulla . . . .
        Muut eivät täällä harrasta v-sanaa.

        Vituttaako jos sanon, että ei osunut ; )


      • Anonyymi kirjoitti:

        "etsin ratkaisua"
        ???
        Et ole pystynyt kuin aiheuttamaan ongelmia.

        Näin näyttää käyneen. Nyt skillan uuden pirtin kivijalan muuraukseen ja kaikki rekatut ja anot käsikädessä soputalkoisiin pirtin penkkien jakoon. Minä lupaan pysyä poissa pirtistä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, sovinnon etsiminen ei nyt näytä tulevan huomioiduksi? Tottakait jos tietäisin skillanin facen lähettäisin hänelle yksityisviestin. Kysyisin ilman teitä välikäsiä, miten tämä meidän kahden välinen ongelma voitaisiin ratkaista.

        Huh huh noin niitä osoitteita yritetään kalastella 😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh noin niitä osoitteita yritetään kalastella 😬

        Kuule ei voi vähempää kiinnostaa kuhan kirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Demeter ja Kristiina perustavat vit..lupirttejä joissa luonteelleen sopivasti jatkavat Korppiksen haukkumista".

        KK:n ikiomaa käsialaa ? Muka jonkun toisen suulla . . . .
        Muut eivät täällä harrasta v-sanaa.

        Tuo v-sana on todiste että Korppis kirjotti tuon itse
        itseään kehuen kuten aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se nyt niin vakavaa, jos joka kerta ei omat saavutukset tule huomioduksi? Voihan niistä kertoa vaikka facessa jossa ne noteerataan.

        Se on ajettu joka paikasta ulos ?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Etenin loogisesti.

        "Etenin loogisesti."
        Logiikka ja sinä ette mahdu samaan lauseeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et määrää mistä täällä keskustellaan. Ei sinun kanssasi voi edes keskustella,
        koska et osaa. Sinä vain jyräät muita niinkuin olet ihan itse kirjoittanut.

        Tässä kohta minä puutun sivumennen puheeseen ja kysyn, oletteko todella sitä mieltä, että tästä ylöspäin parikymmentä yhden lauseen heittoa on "keskustelua?'
        Kovin olette vähään tyytyväiset.
        Eipä muuta "mielipidettä" tällä kertaa.

        Mkr., joka tietenkin on anona.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vittuako hästäät, olen yrittänyt aijemmin sopua Demen kanssa, mutta hän ei halua koska ei unohda jotain 15-vuotta sitten sanomaani.

        Nyt on kysymys Skillanista ja jos hän asettuu samaan linjaan demen kanssa en voi mitään.

        No kappas vaan, alkaa jyrääjän oikea luonne ja karkea tyyli tulla esille:

        "Vittuako hästäät"

        (maduixa on oikeassa)


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vituttaako jos sanon, että ei osunut ; )

        mitä se maduixa kirjoittikaan ......?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä se maduixa kirjoittikaan ......?

        muistelen sen olleen ploman ystävä se tietää jotain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo v-sana on todiste että Korppis kirjotti tuon itse
        itseään kehuen kuten aina

        Voe voe. Että V-SANASTA sitten tunnistat kirjoittajan. Kyllä tuo v-pirtti idea on minun ja pidän siitä kiinni.

        Katsos kun täällä on muitakin kirjoittajia kuin Korppis. Mutta jatkappa sinä niitä arveluitasi ja minä jatkan kirjoittelujani. Ai niin v-sana, v-sana, v-sana.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kiitos, että vastasit. Lakaistaan maton alle, yritetään olla kompastumasta.

        Siitä sai taas Skillan ivaa ja pilkkaa.
        Miten ihmeessä Korppis voit olettaa, että sinun kanssasi kukaan voisi sopia mitään.
        Sinun asenteesi, heti jos ei ole kanssasi samaa mieltä, on alistava ja pilkkaava.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näin näyttää käyneen. Nyt skillan uuden pirtin kivijalan muuraukseen ja kaikki rekatut ja anot käsikädessä soputalkoisiin pirtin penkkien jakoon. Minä lupaan pysyä poissa pirtistä.

        👏👏👏👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä sai taas Skillan ivaa ja pilkkaa.
        Miten ihmeessä Korppis voit olettaa, että sinun kanssasi kukaan voisi sopia mitään.
        Sinun asenteesi, heti jos ei ole kanssasi samaa mieltä, on alistava ja pilkkaava.

        Olen miehen näkökulmasta katsonut tätä menoa täällä.
        En kyllä Skillanin kanssa sopisi mitään. Kieronpuoleiselta savolaiselta vaikuttaa.
        Rakenteilla (nostoketju, vastaaminen haluamilleen samassa viestissä kerran päivässä, silittelevät vastaukset, yms) pitää suosiotaan pystyssä.
        Jopa toivoo millaisia olisivat "mieleiset" kirjoitukset ketjuu.

        Joten kirjoitelkaapa mieleisiä.


    • Anonyymi

      Eikös ole jo olemassa fasessa yksityinen jutturyhmä korppis paloma. Hehän voivat kutsua sinne ne nikit, joita haluavat. Skillan voi tehdä samoin, kai hän osaa facea käyttää.

      • Anonyymi

        Viisas ehdotus, ottakaa opiksi.


      • Anonyymi

        Milläs te sitten elätte, ilkeilevät anot?

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläs te sitten elätte, ilkeilevät anot?

        Pirre

        Mikäli noita sinun mainitsemiasi anoja ei olisi, niin ei sinullakaan olisi mitään, mitä kirjoittaisit palstoille.


      • Anonyymi

        Onhan Skillan jo valmiiksi facessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Skillan jo valmiiksi facessa!

        Kuvahaulla löytyy


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milläs te sitten elätte, ilkeilevät anot?

        Pirre

        Iltaa Pirre@

        Tämä palsta on, no olkoon. On aika liittyä anoihin ; )

        Kyllä tämä tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläs te sitten elätte, ilkeilevät anot?

        Pirre

        Kieroa jyrääjääkö meidän pitäisi palvoa kuten sinä ehkä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläs te sitten elätte, ilkeilevät anot?

        Pirre

        Puhut siis ilkeilevästä itsestäsi, Pirre. Sinähän olet myös kiero. Ilkeilet anona tosi räikeästi.
        Noh, anojen lisäksihän sinä räksytän erästä tiettyä rekattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieroa jyrääjääkö meidän pitäisi palvoa kuten sinä ehkä ?

        Minä ketään palvo, mutta hullua jahdata yksiä kirjoittajia, sairasta.

        Pirre


    • Anonyymi

      Johan täällä on kommentteja.
      Sellainenkin sattui silmään, että kaikki ne ano-kommentit, jotka ovat myötämielisiä Korppikselle, ovat Korppiksen itse kirjoittamia.
      Uskoo ken tahtoo, ilmeisesti heitä ei ole paljon. Koska Korppiksella on täällä laaja tuki - se nyt on aivan selvä asia.

      • Anonyymi

        ^^Sellainenkin sattui silmään, että kaikki ne ano-kommentit, jotka ovat myötämielisiä Korppikselle, ovat Korppiksen itse kirjoittamia.^^

        Jos et koskaan ole nähnyt väärin, nyt näit, kun tuon kirjoitit!
        Minä en puolusta sysiä, enkä seppiä.
        Molemmat on yhtä mustia.
        Hyvääkin voi olla molemmissa, mutta kun tuo noki....tus!


      • Anonyymi

        "kaikki ne ano-kommentit, jotka ovat myötämielisiä Korppikselle, ovat Korppiksen itse kirjoittamia."
        Sen huomaa "sokea reettakin", seassa voi olla pari ruosun ja P:n kommenttia. kaikki loput jyrääjän omia.

        Nythän sen aito minä alkaa tulla jo esille, toistuvine v-sanoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kaikki ne ano-kommentit, jotka ovat myötämielisiä Korppikselle, ovat Korppiksen itse kirjoittamia."
        Sen huomaa "sokea reettakin", seassa voi olla pari ruosun ja P:n kommenttia. kaikki loput jyrääjän omia.

        Nythän sen aito minä alkaa tulla jo esille, toistuvine v-sanoineen.

        Luulosairaat ajattelevat noin


    • Anonyymi

      Hyvät "vanhat" pirttiläiset !

      Miksi te olette menneet jyrääjän asettamiin ansoihin,
      joitten tarkoitus on saada teidät riitoihin keskenänne ?
      Tehän olitte sovussa ennenkuin jyrääjä aloitti manipulointinsa ?

      Jyrääjä on kirjoitellut omituisia juttuja, miten hän tekee "tutkimuksiaan",
      väijyy ja vaanii kirjoittajia, odottelee, heittelee "ansoja", tutkii ja vertailee
      välimerkkejä, pisteitä, kysymysmerkkejä ja muuta ei-järjelliseltä kuulostavaa.

      Sellaisen ihmisenkö annatte manipuloida itseänne ?
      (Hänen manipulointinsa kohdistuu kaikkiin, mutta nyt te olette erikoishuomion kohteena, valitettavasti)
      Yhdistäkää toki joukkonne entiseksi sopuisaksi pirtiksi !
      Teidät on manipuloitu toisianne vastaan, ettekö huomaa itse ?

      • Anonyymi

        Hyvä demeter, näin on.


      • Anonyymi

        Minun mielestäni olisi viisainta jättää kaikki negatiiviset kommentit huomiotta, eikä antaa tulipalon levitä valloilleen.

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni olisi viisainta jättää kaikki negatiiviset kommentit huomiotta, eikä antaa tulipalon levitä valloilleen.

        Pirre

        Haluat siis, että henkisen väkivalta saa jatkua ? Hyväksyt sen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat siis, että henkisen väkivalta saa jatkua ? Hyväksyt sen ?

        Jos jättää negatiiviset kommentoimatta, mmm miten se jatkaa väkivaltaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluat siis, että henkisen väkivalta saa jatkua ? Hyväksyt sen ?

        Kysymyslauseessa pitää olla kysymyssana.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Kysymyslauseessa pitää olla kysymyssana.

        Et muuten ymmärrä vai ;)


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Kysymyslauseessa pitää olla kysymyssana.

        Kysymysmerkillä voi osoittaa kysyväksi muunkin kuin kysymysmuotoisen ilmauksen.

        Et siis välitä matkustamisesta?

        Kisat sittenkin Suomeen?

        (Kielikello)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni olisi viisainta jättää kaikki negatiiviset kommentit huomiotta, eikä antaa tulipalon levitä valloilleen.

        Pirre

        Pirren mielestä kaikki mikä arvostelee hänen idoliaan korppikotkaa, pitää jättää huomiotta. Miksi? Tuo asenteesi on juuri kuin Pohjois-Koreassa. Pelko ohjaa mielipiteitä. Miksi pelkäät?


      • Anonyymi

        Pitäkää pirttinne.
        Ei sovi miehiseen olemukseen.
        Itseppähän olette pirttinne rakentaneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et muuten ymmärrä vai ;)

        Ei ole kysymys siitä, vaan siitä, että noin rakennettu lause jää helposti sinällään lukijan mieleen.
        Herää myös vaikutelma, että onko se tarkoituskin.
        Muutenkin tällaisilla palstoilla tulee väärinymmärryksiä helposti, miksi siis ei voi kysyä kysymyslauseella.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ei ole kysymys siitä, vaan siitä, että noin rakennettu lause jää helposti sinällään lukijan mieleen.
        Herää myös vaikutelma, että onko se tarkoituskin.
        Muutenkin tällaisilla palstoilla tulee väärinymmärryksiä helposti, miksi siis ei voi kysyä kysymyslauseella.

        Vastuu on lukijalla. Kirjoittaja ei vastaa lukijan ymmärryksen tasosta. Koita kehittää itseäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysymysmerkillä voi osoittaa kysyväksi muunkin kuin kysymysmuotoisen ilmauksen.

        Et siis välitä matkustamisesta?

        Kisat sittenkin Suomeen?

        (Kielikello)

        Voi, mutta kun Pirre sanoi ´´kaikki negatiiviset kommentit huomiotta´´ mikä siinä antaa aiheen olettaa, että hänen mielestään väkivalta saa jatkua ja hyväksyy sen.
        Minun mielestäni ei mikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastuu on lukijalla. Kirjoittaja ei vastaa lukijan ymmärryksen tasosta. Koita kehittää itseäsi.

        Kuulutko Sinä niihin, että kirjoittaa saa mitä ja miten vaan. Mitään vastuuta ei ole kun lukijalla.
        Mitä itse kunkin tasoon tulee, niin kommenttisi kertoo omastasi.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Voi, mutta kun Pirre sanoi ´´kaikki negatiiviset kommentit huomiotta´´ mikä siinä antaa aiheen olettaa, että hänen mielestään väkivalta saa jatkua ja hyväksyy sen.
        Minun mielestäni ei mikään.

        Henkinen väkivalta on yhtä tuomittavaa kuin fyysinen väkivalta.
        Ei kukaan anna lyödä itseään jatkuvasti ja ajattele: "Ei se mitään, jätän tämän huomiotta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni olisi viisainta jättää kaikki negatiiviset kommentit huomiotta, eikä antaa tulipalon levitä valloilleen.

        Pirre

        Kaksinaismoraalisi kukkii. Eikö sinun pitäisi ensin itse noudattaa tuota ohjetta ja sitten vasta ohjeistaa muita?

        Tuolla toisaalla kehoitat jotakin kirjoittajaa poistumaan palstalta. Sekö sitä sopua luo tänne?


      • 19.11. klo 20:10
        "Vanhat pirttiläiset" eivät ole riidoissa toistensa kanssa.
        Täällä ollaan vaiti, koska ketju täyttyy anoista, jotka keskustelevat keskenään pirttiläisten ominaisuuksista.
        Siihen on turhaa alkuperäisten pirttiläisten sekaantua.
        Anna toki neuvot, miten joukko voitaisiin yhdistää entiseksi sopuisaksi pirtiksi.
        Pirttiläisten voimat ovat lopussa.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        19.11. klo 20:10
        "Vanhat pirttiläiset" eivät ole riidoissa toistensa kanssa.
        Täällä ollaan vaiti, koska ketju täyttyy anoista, jotka keskustelevat keskenään pirttiläisten ominaisuuksista.
        Siihen on turhaa alkuperäisten pirttiläisten sekaantua.
        Anna toki neuvot, miten joukko voitaisiin yhdistää entiseksi sopuisaksi pirtiksi.
        Pirttiläisten voimat ovat lopussa.

        Sinäkö et millään anna periksi sitä, että näistä anoista suurin osa on rekattuja kirjoittajia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen väkivalta on yhtä tuomittavaa kuin fyysinen väkivalta.
        Ei kukaan anna lyödä itseään jatkuvasti ja ajattele: "Ei se mitään, jätän tämän huomiotta"

        Kukaan ei ole muuta väittänytkään, pitkään jatkuessaan on pahenpaakin, kun kerta huitaisu.
        Ihan siitä ei kuitenkaan ollut tuossa kommentissani kyse.
        Minun huomioni on se, että tällä palstalla, kun kun annetaan vastakommenttia, (joka on usein yhtä ikävä) se johtaa vaan tilanteen jatkumiseen loputtomiin.
        Kerrohan nyt sitten, mikä on Sinun ehdotuksesi tätä palstaa ajatellen.


    • Anonyymi

      Aloitus viittaa hautajaisiin, mutta kuoliko joku?

      • Anonyymi

        Jyrääjä yrittää lyödä asian leikiksi tai metaforaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyrääjä yrittää lyödä asian leikiksi tai metaforaksi.

        Niin justiinsa kun kukaan ei edes kuollut niin hehhehheheeee mitään vakavaa ei ole tapahtunut heheheee leikkiä se vaan oli ja saan kai jatkaa manipulaatiotani hehe
        ehdottaa jyrääjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyrääjä yrittää lyödä asian leikiksi tai metaforaksi.

        Hehhehhee, kaikki ootte tosikkoja ja pikkusieluja. Vain makriina on fiksu ja tajuaa miten tyhmiä ja kateellisia olette!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehhee, kaikki ootte tosikkoja ja pikkusieluja. Vain makriina on fiksu ja tajuaa miten tyhmiä ja kateellisia olette!

        En oo huomnnut ainoatakaan fiksua rekattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehhee, kaikki ootte tosikkoja ja pikkusieluja. Vain makriina on fiksu ja tajuaa miten tyhmiä ja kateellisia olette!

        Korppis unohti ettei ollutkaan rekattu, kun lipasi Makriinaa. Korjasin ettei mene nuolemiset aitoanojen piikkiin. Sattuuhan sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehhee, kaikki ootte tosikkoja ja pikkusieluja. Vain makriina on fiksu ja tajuaa miten tyhmiä ja kateellisia olette!

        Kannattaaki olla matriarkalle kade, koska hän on päässyt korppiksen suosioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo huomnnut ainoatakaan fiksua rekattua.

        Mainitse joku fiksu. Rekattu tai ei.
        Kiinnostaisi kovasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehhee, kaikki ootte tosikkoja ja pikkusieluja. Vain makriina on fiksu ja tajuaa miten tyhmiä ja kateellisia olette!

        Viesti suoraan avannosta 21:49


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo huomnnut ainoatakaan fiksua rekattua.

        Provokommentti 21:.56 jyrääjältä, minkä on tarkoitus mennä anojen piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehhee, kaikki ootte tosikkoja ja pikkusieluja. Vain makriina on fiksu ja tajuaa miten tyhmiä ja kateellisia olette!

        Saattaahan joku jopa pitää makriinaa fiksuna, vaikka hän ei nyt ihan palstan kaikkein älykkäämpien joukkoon (jota johtaa korppis) ole mahtunutkaan koskaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaahan joku jopa pitää makriinaa fiksuna, vaikka hän ei nyt ihan palstan kaikkein älykkäämpien joukkoon (jota johtaa korppis) ole mahtunutkaan koskaan!

        Jyrääjällä on vähiten älliä. Ei älykäs jyrää.


    • Anonyymi

      Hetken silmäilin mitä olette kirjuutelleet.
      Nyt pitäisi sanoa "ruma sana niin kuin se on", mutta jääköön sanomatta.

    • Anonyymi

      Niin se maailma muuttuu.
      Nyt odotan paljon enemmän Korppiken kommenttia tänne kuin Skillanin kommenttia.

      • Anonyymi

        Mitä enää odotat ? Siitä vaan valitsemaan. Kk:n kommentteja on rekattuna ja anona eri ketjuissa.


    • Anonyymi

      Oisko tuo " X" niin "reilu" kaveri, että kun sen kaveria mätkittäis päin naamaa
      se sanoisi kaverilleen: "Älä välitä, anna sen vaan mätkiä, jätä huomiotta !"

      Väkivalta on aina väkivaltaa, on se henkistä tai fyysistä.
      Normalisti ajatteleva ihminen ei hyväksy väkivaltaa missään tapauksessa
      eikä missään muodossa.

      • Anonyymi

        Älä nyt ota niin vakavasti.
        Nimimerkit ja anonyymit täällä vain kirjoittelevat.
        Ei satu kehenkään henkilökohtaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt ota niin vakavasti.
        Nimimerkit ja anonyymit täällä vain kirjoittelevat.
        Ei satu kehenkään henkilökohtaisesti.

        Niin on, täällähän voi päästää elämästään vaikka pelkkää lööperiä.
        Ei niiden todenperäisyyttä kukaan tarkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt ota niin vakavasti.
        Nimimerkit ja anonyymit täällä vain kirjoittelevat.
        Ei satu kehenkään henkilökohtaisesti.

        "Ei satu kehenkään henkilökohtaisesti." Huono veruke ja oikeutus ilkeilylle.
        Nimimerkin ja anonymiteetin takana on aina ihminen.


    • Anonyymi

      Tämä ketju on täynnä epäkypsien kirjoittajien tekstiä. Olisi syytä lukea ajatuksen kanssa sekä omat, että muiden kirjoitukset.
      Mitä tämä ketju antaa. On tämä sitä mitä me haluamme. Noh, teistä en tiedä, mutta minä en halua. Hävettää, että mummoikäiset ympäri Suomea osallistuvat näin ala-arvoiseen kirjoitteluun. Ja kyllä, häpeän itseänikin.

      • Anonyymi

        Niinkö kk ? Ehkä on vain yksi epäkypsä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö kk ? Ehkä on vain yksi epäkypsä ?

        Miten sinä jaksat kiertää hokemassa Korppista joka ketjussa?
        Mitä tyydytystä saat sotkien joka ketjun?


    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      184
      4065
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      210
      2041
    3. 133
      1607
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1273
    5. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      60
      994
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      75
      979
    7. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      162
      937
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      922
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      895
    10. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      894
    Aihe