Ristinivelen rasvaaminen

Mika

Jos auton ristinivelessä on rasvanippa, niin sitä on varmaankin tarkoitus käyttää aika ajoin?

Miten paljon tuollaiseen on tarkoitus rasvaa puristaa? Toiset sanovat että vain yksi puristus, ettei mene kumitiivisteet rikki ja toiset taas neuvovat että niin paljon että vanha rasva tulee pois. Mikähän olisi oikea suositus?

4

5326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi-82

Ainakin traktoreissa rasvaa puristetaan sen verran että vanhaa rasvaa alkaa vähän tulemaan pois.

• sopivasti

Ristiniveleen voi puristaa vaseliinia vaikka niin paljon että vanha rasva tulee pois. laita vaikka molybdeeni vaseliinia(harmaata rasvaa), se on hyvää laakereille. Tuo yhden puristuksen taktiikkaa käytetään muistaakseni vain kun laitettiin rasvaa kuorma-auton kytkimen painelaakerille.

• omaan

rasvaa niin paljon että vanhat tulee pois ,,, ei sieltä mitään tiivitetä säry...

• ...mistä roikkuu

"Toiset sanovat että vain yksi puristus, ettei mene kumitiivisteet rikki ja toiset taas neuvovat että niin paljon että vanha rasva tulee pois. Mikähän olisi oikea suositus?"

Riippuu ihan siitä, että onko siinä ristikossa kumia vai ei.

Tiivisteet ovat siitä hyviä, että rasva kuluu paljon hitaammin, kun epäpuhtaudet pysyvät ulkona... Mutta sen saa usein aika helposti rikottua. Jos se tiiviste menee rikki, niin siitä tulee hyödytön, ja sitten saa rasvata useammin, ja sitten ainakin pätee se ohje, että "rasvaa niin paljon että ulospursuava rasva on puhdasta". Suurinpiirtein noin lukee suuressa osassa traktoreiden manuaaleja kohdissa jossa rasvausta käsitellään... Nimimerkillä: "muutaman lukenut"

Itse olen huomannut semmoisen seikan, että käsikäyttöisellä prässillä tuntee milloin laakeri on täynnä rasvaa, ja kun paine alkaa lisääntymään, niin kannattaa lopettaa, koska siinä tapauksessa saattaa olla tiivistetty laakeri, tai mitä sitten onkaan rasvaamassa...

MoS:in tai molybdeenisulfidin hyöty on siinä, että se on nk. "EP" lisäaine, eli lisää paineen kestoa... Jos epäilee, että siellä saattaisi esiintyä jotain erittäin suuria pintapaineita, niin sitten kannattaa ehkä valita "EP" rasva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe