Yhteensä niitä tulee Ruotsille neljä. Missähän vaiheessa suomalaisten
ilmapuolustusjärjestelmän uudistaminen on? Eikös niistä jotain tarjouskilpaa ole käyty viime aikoina?
Ruotsalaiset saivat ensimmäisen Patriot-tuliyksikön
10
637
Vastaukset
- Anonyymi
.Ja sinulle olisi ..siis pitäisi ilmoittaa ensimmäisenä mitä on hankinnassa, vai...?
- Anonyymi
Vaiheessa oli ainakin vielä vuosi sitten.
https://yle.fi/uutiset/3-11617878- Anonyymi
Ei juma.. pahasti ajastaan jäljessä...! Ellei ajatuksena ole vain pitää ihmisiä siinä luulossa, ettei droneihin yms. pieniin vipeltäjiin puolustuksellisesta tai hyökkäyksellisestä näkökulmasta panosteta millään tavalla?
Hävittäjät, tankit ja tykistö yms... siinä käy samoin, kun kävi Armenialle. Jopa britit ovat suunnitelleet jättää tankit ja USA:n lentotukialukset on käymässä vanhoiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei juma.. pahasti ajastaan jäljessä...! Ellei ajatuksena ole vain pitää ihmisiä siinä luulossa, ettei droneihin yms. pieniin vipeltäjiin puolustuksellisesta tai hyökkäyksellisestä näkökulmasta panosteta millään tavalla?
Hävittäjät, tankit ja tykistö yms... siinä käy samoin, kun kävi Armenialle. Jopa britit ovat suunnitelleet jättää tankit ja USA:n lentotukialukset on käymässä vanhoiksi.Kiina sentään panostaa lentotukialuksiin. Heillähän on hyvä kokemus kopioimisesta.
- Anonyymi
suomalaiset käyttää vielä lihasvoimalla toimivaa manuaali käyttöistä it-tykkiä
- Anonyymi
Tiedätkö miksi sitä kutsutaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miksi sitä kutsutaan?
varmaan peruna tykiksi
- Anonyymi
Nato-jäsenyyden myötä näitä Patriot-ohjuksia saataneen ilmaiseksi muilta Naton jäsenmailta. Nehän suojaavat nimittäin kaikkia.
- Anonyymi
Missähän olet koulus käynyt, vai oletko käynyt lainkaan, vai ihan matkan varreltako jutut hankkinut?
- Anonyymi
NATO:n piraattikopiot Venäjän S300 ilmatorjuntaohjuksista?
Venäjän kalustossa on se hyvä puoli esimerkiksi patriot-ohjuksiin verrattuna, että niitä on halvempi valmistaa. NATO ja EU mailla ei ole enää mitään patentti- tai tekijänoikeus rajoituksia venäjän tekniikan suhteen, joten mitä tahansa venäjän kalustoa saa kopioida vapaasti. "piraatti"kopio kuuluukin olla sitaateissa.
Niissä ohjuksissa ja laukaisimissa saattaa olla jotain osia joissa tietojenkäsittely on toteutettu suoraan hardwarella / raudalla / laitteistolla ja tällöin kannattaa harkita että voisiko sen laskennan toteuttaa tavallisella prosessorilla / tietokoneella ohjelmistossa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569