Krav maga tampereella

mahdolinen aloittaja

Mitä eroa noilla tampereen kahdella krav magaa opettavalla seuralla on? Kuuluvat vissiin eri liittoihin?

Miten eron huomaa konkreettisesti? vai huomaako?
Peruskurssin hinta on molemmissa suunnilleen sama. Eli mitään eroa ei näin aloittelijan silmään näy. Onko kellään kokemuksia noista seuroista? millaisia vetäjiä/treenejä?

Onko muuten tietoa että voiko noiden seurojen peruskurssi reeneissä käydä "kattelemassa" jonkin aikaa? joissain lajeissa kun pitää jo toisiin reeneihin mennessä olla maksut maksettu..

34

5986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoMa

      No kannattaa kysyä montako vuotta kummankin seuran ohjaajat ovat toimineet ohjaajina ja kuinka paljon he ovat itse harjoitelleet ja mistä opit on saatu. Tuo on yksi asia mistä kannattaa ottaa selvää.

      Käy katsomassa salien tilat, sosiaalitilat, reenivehkeet ja tietysti millanen "henki" reeneissä tuntuu olevan.
      Lisäksi kinua ilmainen reeni molemmista seuroista ja tee sitten päätöksesi.

      • tänään

        Minkähänlainen guru tarttee olla että pääsee / voi ohjata KM peruskurssia, itse tutustuin lajiin Tampereella ensimmäisillä järjestetyillä peruskursseilla muistaakseni keväällä -97, silloin ohjaaja katseli kirjasta kuvia miten mikin liike tehdään, ei hirveesti vakuuttanut, mutta kai asiat ovat siitä kehittyneet.


      • sikl
        tänään kirjoitti:

        Minkähänlainen guru tarttee olla että pääsee / voi ohjata KM peruskurssia, itse tutustuin lajiin Tampereella ensimmäisillä järjestetyillä peruskursseilla muistaakseni keväällä -97, silloin ohjaaja katseli kirjasta kuvia miten mikin liike tehdään, ei hirveesti vakuuttanut, mutta kai asiat ovat siitä kehittyneet.

        No älä tollasia ääneen myönnä :D Ei se nyt sentään enää..


      • Magailija
        sikl kirjoitti:

        No älä tollasia ääneen myönnä :D Ei se nyt sentään enää..

        Mitenkähän se on mahdollista kun silloin ei vielä ole ollut kuvallista kirjaa magatekniikoista?


      • sikl
        Magailija kirjoitti:

        Mitenkähän se on mahdollista kun silloin ei vielä ole ollut kuvallista kirjaa magatekniikoista?

        ..ehkä toi heebo oli kuullu näin jostain.. :D kasvanut urbaanilegenda.. Ja kai sillon oli jo joku opus ollut? edes israeliksi..(?)


    • kyllä

      Nimenomaan kannattaa kysyä,mistä seurasta opit on saatu.

      • Toini

        Hei, mielestäni molemmissa seuroissa saa käydä katsomassa ennenkö tekee päätöksen. Se että, mistä opit on saatu ja kuinka kauan on treenattu, ei varmaan eroa paljon toisistaan. Kokeneit ohjaajia molemmissa ja ainakin chitaladan ohjaajat myös treenaavat itse. Sosiaalitiloilla tms. ei voi olla paljoa vaikutusta, koska siellä käydään treenaamassa pääasia hyvä opetus ja et, pääsee suihkuun.


      • Ohjaajien
        Toini kirjoitti:

        Hei, mielestäni molemmissa seuroissa saa käydä katsomassa ennenkö tekee päätöksen. Se että, mistä opit on saatu ja kuinka kauan on treenattu, ei varmaan eroa paljon toisistaan. Kokeneit ohjaajia molemmissa ja ainakin chitaladan ohjaajat myös treenaavat itse. Sosiaalitiloilla tms. ei voi olla paljoa vaikutusta, koska siellä käydään treenaamassa pääasia hyvä opetus ja et, pääsee suihkuun.

        Kuinkas monta vuotta kummankin seuran ohjaajat ovat sitten toimineet ohjaajina?


      • Mari
        Ohjaajien kirjoitti:

        Kuinkas monta vuotta kummankin seuran ohjaajat ovat sitten toimineet ohjaajina?

        Chitalada on vanhempi seura ja sen vanhoja harrastajia taitaa olla ohjaamassa myös siinä toisessa seurassa. Miksi tiet ovat erkaantuneet en osaa sanoa. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.


      • mahdolinen aloittaja
        Toini kirjoitti:

        Hei, mielestäni molemmissa seuroissa saa käydä katsomassa ennenkö tekee päätöksen. Se että, mistä opit on saatu ja kuinka kauan on treenattu, ei varmaan eroa paljon toisistaan. Kokeneit ohjaajia molemmissa ja ainakin chitaladan ohjaajat myös treenaavat itse. Sosiaalitiloilla tms. ei voi olla paljoa vaikutusta, koska siellä käydään treenaamassa pääasia hyvä opetus ja et, pääsee suihkuun.

        En mää suihkujen perusteella kyllä valitse missä reenaan, Ehkä reenit vaikuttaa kumminkin enemmän.


    • tutkin

      www.krav-maga.fi löytyy ohjaajien kuvat Chitaladasta, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...katsokaa Tampereen kohdalta
      http://www.krav-maga.fi/kouluttajat.htm

      Kyllä krav maga tampereen ohjaajat vakuuttavat enemmän, vaikka kuvia ei netissä olekaan

      • Tosissaan!!!

        Katsokaapa ylipäätään noita ohjaajien kuvia! Kaikilla vakava, asiantunteva ilme ja kaikilla käsien asento on melkeimpä identtinen. Kädet lepäävät toisiensa päällä edessä. Tämähän on myös se kuuluisa asento jossa Steven Seagal kohtaa vastutajansa. Treenaan itsekin Magaa mutta vasta näiden kuvien perusteella tajuan mikä erottaa treenaajan ohjaajasta!! ;)


      • tutustua
        Tosissaan!!! kirjoitti:

        Katsokaapa ylipäätään noita ohjaajien kuvia! Kaikilla vakava, asiantunteva ilme ja kaikilla käsien asento on melkeimpä identtinen. Kädet lepäävät toisiensa päällä edessä. Tämähän on myös se kuuluisa asento jossa Steven Seagal kohtaa vastutajansa. Treenaan itsekin Magaa mutta vasta näiden kuvien perusteella tajuan mikä erottaa treenaajan ohjaajasta!! ;)

        Ohjaajiin kannattaa ihan tutustua muutenkin, kuin katsella jotain liiton kuvia, joissa kaikilla sovittu sama asento. Chitaladassa tuskin päästetty ohjaamaan ketään, joka ei olisi pätevä ohjaajana.


      • Topias
        tutustua kirjoitti:

        Ohjaajiin kannattaa ihan tutustua muutenkin, kuin katsella jotain liiton kuvia, joissa kaikilla sovittu sama asento. Chitaladassa tuskin päästetty ohjaamaan ketään, joka ei olisi pätevä ohjaajana.

        Chitaladan opettajat ovat asiansa osaavia ja mukavia kavereita. Kuvien nauraja on varmasti fiksun ja älykkään oloinen, ainakin omasta ja äidin mielestä. Jatka sinä vaan nauramista, niin me muut jatkamme harjoittelua.


      • Harjoittelija
        Topias kirjoitti:

        Chitaladan opettajat ovat asiansa osaavia ja mukavia kavereita. Kuvien nauraja on varmasti fiksun ja älykkään oloinen, ainakin omasta ja äidin mielestä. Jatka sinä vaan nauramista, niin me muut jatkamme harjoittelua.

        Eikös joku ohjaaja jostain seurasta reputtanut IKMF:n ohjaajakoulutuksen?


      • Toini
        Harjoittelija kirjoitti:

        Eikös joku ohjaaja jostain seurasta reputtanut IKMF:n ohjaajakoulutuksen?

        Siis tää keskustelu. Tosiaan kuvia katsomalla ei voi päätellä yhtään mitään ohjaajien tasosta. Sen kuitenkin TIEDÄN, että Chitaladan ohjaajat ovat ovat täysin päteviä ohjaamaan. Kannattaa tosiaan keskittyä johonkin muuhun kun tähän lajiin, jos kuvat vaikuttavat siihen. Onhan niitä kaikkia, näyttely tai askartelukerhoja. Ja niistä reputtamisistakin kannattais ottaa eka selvää, ennenkö kirjottaa. Mutta hyvä, et sulle yhdelle kirjoittajalle ei se suihku oo tärkee vaan ne treenit.


      • tiikerinsilmä
        Toini kirjoitti:

        Siis tää keskustelu. Tosiaan kuvia katsomalla ei voi päätellä yhtään mitään ohjaajien tasosta. Sen kuitenkin TIEDÄN, että Chitaladan ohjaajat ovat ovat täysin päteviä ohjaamaan. Kannattaa tosiaan keskittyä johonkin muuhun kun tähän lajiin, jos kuvat vaikuttavat siihen. Onhan niitä kaikkia, näyttely tai askartelukerhoja. Ja niistä reputtamisistakin kannattais ottaa eka selvää, ennenkö kirjottaa. Mutta hyvä, et sulle yhdelle kirjoittajalle ei se suihku oo tärkee vaan ne treenit.

        Vittu taas tä menee tähän. Sovitanko että molemmat liitot on paskoja ja alotetaan kaikki han moo do.


      • Aloittelija2
        Toini kirjoitti:

        Siis tää keskustelu. Tosiaan kuvia katsomalla ei voi päätellä yhtään mitään ohjaajien tasosta. Sen kuitenkin TIEDÄN, että Chitaladan ohjaajat ovat ovat täysin päteviä ohjaamaan. Kannattaa tosiaan keskittyä johonkin muuhun kun tähän lajiin, jos kuvat vaikuttavat siihen. Onhan niitä kaikkia, näyttely tai askartelukerhoja. Ja niistä reputtamisistakin kannattais ottaa eka selvää, ennenkö kirjottaa. Mutta hyvä, et sulle yhdelle kirjoittajalle ei se suihku oo tärkee vaan ne treenit.

        Kirjoitit:
        "Ja niistä reputtamisistakin kannattais ottaa eka selvää"
        No voitko sitten selventää kuka on reputtanut ja minkä ohjaajakoulutuksen?


      • Toini
        Aloittelija2 kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "Ja niistä reputtamisistakin kannattais ottaa eka selvää"
        No voitko sitten selventää kuka on reputtanut ja minkä ohjaajakoulutuksen?

        Mun tehtäväni ei ole selvitellä kenenkään reputtamista, täällä palstoilla. Tiedän tai ainakin uskon tietäväni, kenestä on kyse ja kyseinen henkilö on itse ja kertaalleen selvittänyt asiaa tietämättömille. Kyseessä kuitenkin kokenut ohjaaja. En minä ainakaan hauku kumpaakaan seuraa/liittoa. Kerron vain ne tosi asiat jotka tiedän. ärsyttää vaan jotenkin kun tietämättömät kommentoivat, kuvia.
        Ei taida laji oikein olla hanskassa, kun ei tiedetä miksi ohjaajat seisovat kuvassa puhuttelu asennossa.
        Lisäksi jokainen on vapaa valitsemaan paikan missä harjoitella.


      • Aloittelija2
        Toini kirjoitti:

        Mun tehtäväni ei ole selvitellä kenenkään reputtamista, täällä palstoilla. Tiedän tai ainakin uskon tietäväni, kenestä on kyse ja kyseinen henkilö on itse ja kertaalleen selvittänyt asiaa tietämättömille. Kyseessä kuitenkin kokenut ohjaaja. En minä ainakaan hauku kumpaakaan seuraa/liittoa. Kerron vain ne tosi asiat jotka tiedän. ärsyttää vaan jotenkin kun tietämättömät kommentoivat, kuvia.
        Ei taida laji oikein olla hanskassa, kun ei tiedetä miksi ohjaajat seisovat kuvassa puhuttelu asennossa.
        Lisäksi jokainen on vapaa valitsemaan paikan missä harjoitella.

        "Kyseessä kuitenkin kokenut ohjaaja"
        No voitko kertoa mistä vuodesta asti hän on sitten toiminut ohjaajana?


      • ihmetttelijä

        Siis seura pitäsi valita vetäjien ulkonäön perusteella?


      • Toini
        Aloittelija2 kirjoitti:

        "Kyseessä kuitenkin kokenut ohjaaja"
        No voitko kertoa mistä vuodesta asti hän on sitten toiminut ohjaajana?

        Tarkoitin lähinnä tällä kokemuksella, sitä kuinka kauan hän on lajia itse harrastanut. Ohjannut ei hirveän pitkään, koska vaikka valmiuksia olisi ollut aiemmin, ohjaamaan hän joutui ns. pakkotilanteessa. Jos nyt keskustelemme samasta henkilöstä, mutta jos sinulla jotain muuta tietoa on asiasta, kirjoita edelleen. Ja jos kyseessä on sama henkilö, voin toki pyytää häntä itse vastaamaan.


      • lässytystä
        Toini kirjoitti:

        Tarkoitin lähinnä tällä kokemuksella, sitä kuinka kauan hän on lajia itse harrastanut. Ohjannut ei hirveän pitkään, koska vaikka valmiuksia olisi ollut aiemmin, ohjaamaan hän joutui ns. pakkotilanteessa. Jos nyt keskustelemme samasta henkilöstä, mutta jos sinulla jotain muuta tietoa on asiasta, kirjoita edelleen. Ja jos kyseessä on sama henkilö, voin toki pyytää häntä itse vastaamaan.

        Jostain yhdestä ohjaajasta ja kuvien asennoista. Molemmilla seuroilla monta ohjaajaa ja opetuksen tasoon vaikuttaa vahvasti myös seuran toiminta yleensä ja kuinka kauan seura ollut pystyssä, onko hyvin organisoitu jne. IKMF:n ohjaajakoulutuksen on läpässyt esim henkilö, jolla keltainen vyö taekwondossa, eikä muuta kokemusta kamppailulajeista ja jos kuusi vuotta lajia harrastanutta ei haluta "päästää" koulutuksesta "läpi", niin tyhmempikin ymmärtää, mistä on kyse. Kyllä itse ottaisin oppia ennemmin tältä kuusi vuotta lajia treenanneelta.
        Mutta niille, jotka valitsevat kamppailulajia siistien pukuhuoneiden ja lukittavien pukukaappien perusteella, suosittelen satujumppaa. Siellä ei haise hikikään.


      • ghghhgh
        lässytystä kirjoitti:

        Jostain yhdestä ohjaajasta ja kuvien asennoista. Molemmilla seuroilla monta ohjaajaa ja opetuksen tasoon vaikuttaa vahvasti myös seuran toiminta yleensä ja kuinka kauan seura ollut pystyssä, onko hyvin organisoitu jne. IKMF:n ohjaajakoulutuksen on läpässyt esim henkilö, jolla keltainen vyö taekwondossa, eikä muuta kokemusta kamppailulajeista ja jos kuusi vuotta lajia harrastanutta ei haluta "päästää" koulutuksesta "läpi", niin tyhmempikin ymmärtää, mistä on kyse. Kyllä itse ottaisin oppia ennemmin tältä kuusi vuotta lajia treenanneelta.
        Mutta niille, jotka valitsevat kamppailulajia siistien pukuhuoneiden ja lukittavien pukukaappien perusteella, suosittelen satujumppaa. Siellä ei haise hikikään.

        Kiinnostaisi tietää miksi hommaa Tampereella on jakautunut kahteen leiriin?
        Johtuuko se eri liittojen välisistä eroista vai siitä etteivät kaikki ohjaajat vain yksinkertaisesti mahdu saman katon alle?

        Krav maga on niin ylimainostettu ja nuori laji joka kopioi muita lajeja ja ohjaajaksi pääsee hyvin pienellä osaamisella, että ihmetyttää koko touhu noin yleensä. Riviharrastajat lulevat olevansa jonkin ihmelajin parissa vaikka todellisuudessa se on köyhä markkinavoimin kasan laitettu temppukoulu.


      • tiikerinsilmä
        ghghhgh kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää miksi hommaa Tampereella on jakautunut kahteen leiriin?
        Johtuuko se eri liittojen välisistä eroista vai siitä etteivät kaikki ohjaajat vain yksinkertaisesti mahdu saman katon alle?

        Krav maga on niin ylimainostettu ja nuori laji joka kopioi muita lajeja ja ohjaajaksi pääsee hyvin pienellä osaamisella, että ihmetyttää koko touhu noin yleensä. Riviharrastajat lulevat olevansa jonkin ihmelajin parissa vaikka todellisuudessa se on köyhä markkinavoimin kasan laitettu temppukoulu.

        Kiva kun kerroit taidanpa lopettaa harastuksen ja menen lähtiessä kertomaan valmentajille että ei ne okeesti mitään osaa.


      • Juubajuu
        ihmetttelijä kirjoitti:

        Siis seura pitäsi valita vetäjien ulkonäön perusteella?

        "Siis seura pitäsi valita vetäjien ulkonäön perusteella?"

        Tahtoisitko itse olla jonkun rumiluksen opetuksessa?


      • Toini
        lässytystä kirjoitti:

        Jostain yhdestä ohjaajasta ja kuvien asennoista. Molemmilla seuroilla monta ohjaajaa ja opetuksen tasoon vaikuttaa vahvasti myös seuran toiminta yleensä ja kuinka kauan seura ollut pystyssä, onko hyvin organisoitu jne. IKMF:n ohjaajakoulutuksen on läpässyt esim henkilö, jolla keltainen vyö taekwondossa, eikä muuta kokemusta kamppailulajeista ja jos kuusi vuotta lajia harrastanutta ei haluta "päästää" koulutuksesta "läpi", niin tyhmempikin ymmärtää, mistä on kyse. Kyllä itse ottaisin oppia ennemmin tältä kuusi vuotta lajia treenanneelta.
        Mutta niille, jotka valitsevat kamppailulajia siistien pukuhuoneiden ja lukittavien pukukaappien perusteella, suosittelen satujumppaa. Siellä ei haise hikikään.

        Olen samaa mieltä, olet oikeassa. tää keskustelu on ylipäätäänkin outoa, eikä varmaan edes kannattais enään kommentoida. Mutta.., täällä on tyyppejä jotka eivät tajua mitään, tai ehkä kuitenkin, mut sit on muut seikat kyseessä. Katselkaa vaan kuvia, mut muistakaa etteihän sitä kukaan rumuudelleen mitään voi, tai apua jos vika olikin kuvaajassa.


      • tiikerinsilmä
        Juubajuu kirjoitti:

        "Siis seura pitäsi valita vetäjien ulkonäön perusteella?"

        Tahtoisitko itse olla jonkun rumiluksen opetuksessa?

        eikös se näissä piireisä oo vaan plussaa jos on ruma.


      • Toini
        tiikerinsilmä kirjoitti:

        eikös se näissä piireisä oo vaan plussaa jos on ruma.

        Rumia saa ollakkin, se on aina plussaa. pääasia kai on et hommansa osaa. Kyl mäkin kattelin niitä kuvia nyt kun niistä oikeen keskusteltiin. Ja sen rumuuden lisäks se yks ohjaaja on viä niin vanha. Mutta asiansa osaava, ja muutenkin tosi kiltti.


      • Tosissaan!!!
        Toini kirjoitti:

        Mun tehtäväni ei ole selvitellä kenenkään reputtamista, täällä palstoilla. Tiedän tai ainakin uskon tietäväni, kenestä on kyse ja kyseinen henkilö on itse ja kertaalleen selvittänyt asiaa tietämättömille. Kyseessä kuitenkin kokenut ohjaaja. En minä ainakaan hauku kumpaakaan seuraa/liittoa. Kerron vain ne tosi asiat jotka tiedän. ärsyttää vaan jotenkin kun tietämättömät kommentoivat, kuvia.
        Ei taida laji oikein olla hanskassa, kun ei tiedetä miksi ohjaajat seisovat kuvassa puhuttelu asennossa.
        Lisäksi jokainen on vapaa valitsemaan paikan missä harjoitella.

        Voisitko vähän selventää.

        "Ei taida laji oikein olla hanskassa, kun ei tiedetä miksi ohjaajat seisovat kuvassa puhuttelu asennossa."

        Miten puhutteluasento liittyy mitenkään siihen miten kaverit poseeraa nettisivuillaan? Onko valokuvaaja kenties ottanut valokuvia heistä ilman lupaa ja he ovat olleet pakotettuja puuttumaan asiaan ensin verbaalisesti ja sitten....

        Mä en oo missään vaiheessa kyseenalaistanut näiden tyypppien osaamista, vaan ainoastaan tämän jäätävän tyylin kuvissa.


      • Toini
        Tosissaan!!! kirjoitti:

        Voisitko vähän selventää.

        "Ei taida laji oikein olla hanskassa, kun ei tiedetä miksi ohjaajat seisovat kuvassa puhuttelu asennossa."

        Miten puhutteluasento liittyy mitenkään siihen miten kaverit poseeraa nettisivuillaan? Onko valokuvaaja kenties ottanut valokuvia heistä ilman lupaa ja he ovat olleet pakotettuja puuttumaan asiaan ensin verbaalisesti ja sitten....

        Mä en oo missään vaiheessa kyseenalaistanut näiden tyypppien osaamista, vaan ainoastaan tämän jäätävän tyylin kuvissa.

        Kirjoitin sen laji hanskassa, koska joku tällä palstalla, sanoi ohjaajien olevan hyökkäysasennossa. Eli siis halusin kertoa mikä on asennon nimi. En varmaan ole väittänytkään, että juuri sinä olisit arvostellut heidän osaamistaan. Näillä kyseisillä ohjaajilla/seuralla on myös toiset sivut, löytynee hakusanalla chitalada tampere. Siellä heistä on myös vähemmän virallisia kuvia.
        Nämä nyt kyseessä olevat kuvat, josta keskustelu on alkanut, on otettu niin että, asento on sovittu.
        Hauskoja miehiä kaikki, vaikka ilme on mikä on.
        Eli tämä nyt niille kaikille, jotka kuvia alkoivat arvostella. Mikä sinänsä osoittaa vaav ihmisestä todellista kypsymättömyyttä ja tyhmyyttä.


    • Akma

      Älkää unohtako, että tampereella ja Valkeakoskella toimii myöskin Krav maga Amanuut Valkeakoskella toiminta on judoseura samurain alaisuudessa, opettaja on Israelilainen.
      Näitä kahta muuta ryhmittymää kävin katsomassa ja mielestäni Chitaladan km-toiminta oli erittäin tasokasta, saman huomasin käydessäni Combat Academyssa Ricarh Douiebib leirillä, toiminta oli hyvää, mutta oma lajin on Km-amanuut, se yhdistää Krav magan ja jiujitsun.

      • Uusi magaaja

        Niin mietinpä vaan, että mistä johtuu se, että suomessa on kaksi lajiliittoa näinkin pienellä lajilla? Olen uusi harrastaja, ja asia ei ole minulle selvinnyt. Niin ja olisikohan syytä mainita että asiallisia vastauksia, pliis...


      • Asiallinen
        Uusi magaaja kirjoitti:

        Niin mietinpä vaan, että mistä johtuu se, että suomessa on kaksi lajiliittoa näinkin pienellä lajilla? Olen uusi harrastaja, ja asia ei ole minulle selvinnyt. Niin ja olisikohan syytä mainita että asiallisia vastauksia, pliis...

        Ari Kankaan ollessa tasolla Graduate 2 hänellä menivät sukset ristiin Jyrki Saarion ja IKMF:n pääkouluttajan Eyal Yanilovin kanssa.
        Hän perusti oman liittonsa Nordic Krav Maga Federationin ja alkoi kouluttaa itse omia maga ohjaajiaan.
        Koulutuksen tasosta en ala kirjoittamaan. Varmaan parempi, että menet itse tarkastamaan molemmat seurat ja kyselet miten paljon ohjaajat ovat kouluttaneet itseään ja kenen opeissa ja miten kauan.
        Loppuviimein päätös on kuitenkin sinun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1932
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1403
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1275
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe