Tätä on jatkunut jo vuosia.
Toinen puoli minussa kaipaa kumppania, toinen puoli taas tykkää olla yksin harrastuksiensa parissa.
Kauhea dilemma.
Vaikea päätös
20
947
Vastaukset
Onko muilla samaa ongelmaa?
- Anonyymi
Ei
- Anonyymi
Ei ole. Ystävyys jo tuttujen kanssa on ainoa mikä sopii.
- Anonyymi
Onpas. Miehenä vaan ei oo vaihtoehtoja kuin harrastaa yksin.
- Anonyymi
Minulla sellainen tilanne, että haluan rakastua ikäiseeni ihmiseen ja haluan parisuhteen ja asua yhdessä, mutta se ei ole mahdollista ennen kuin oman elämän asiat ovat kunnossa. Sitten kun tuntuu, että vointi on selvästi parempi ja koetut rankat vuodet alkavat unohtua. On vakituinen työ, se lisää hyvinvointia monin tavoin ja lisää jaksamista ja tuo iloa elämään. Hyvinvoiva ihminen alkaa kiinnostua ihmistä ja silloin vastakkaisen sukupuolen edustajat alkavat kiinnostaa romanttisessakin mielessä.
- Anonyymi
Hetkessä eläjä kirjoittaa oman tunteensa mukaisesti eri aikoina. Parisuhde ei ole oikeastaan koskaan tosissaan kiinnostanut. Yksi sellainen riitti. Ihan ystävänä vain jo kauan tuntemieni ihmisten kanssa.
No minua kiinnostaa se, että mitä siitä kumppanista oikeasti haluat?
Kaipaatko perinteistä parisuhdetta vai jotakin ihan muita juttuja?
Sillä ei se parisuhdestatus autuaaksi tee.Miksi se sinua kiinnostaa?
En voi etukäteen sanoa, kun ihmiset kohtaavat, on kemiat jokaisella kohtaamiskerralla erilaiset. Ystäviä tietysti on ja hekin vievät sitä omaa aikaani, sillä ystävyyttä pitää vaalia ja pitää yllä. Pettymyksiäkin on tullut matkan varrella kun toinen on näytellyt ihan toista mitä sitten ei ole ollutkaan. Se tekee ihmisen varovaiseksi. En harrasta irtosuhteita, että pelkkä seksi ei vaan sytytä. Pitää olla enemmän ja korvien välissä.
En lähde parisuhteeseen missään nimessä minkään statuksen vuoksi, en ole koskaan sellaista ajatellutkaan. Sen verran ikää on, että tiedän enemmän kun luulet minun tietävän. En ole ihan noviisi mitä tulee ihmissuhteisiin.
Minusta on väärin sekin, että kun suhde päättyy otetaan tilalle nopeasti laastarisuhde. Se on sille laastarille tosi väärin. Sellainen suhde ei monesti kauaan jatku. Tietysti poikkeus vahvistaa aina säännön.
Sorry, en ole ehtinyt täällä aina vastaamaan. Hukkasin salasanasi ja löysin sen vihdoin viimein ihan vahingossa vain.Vadelmakiisseli kirjoitti:
Miksi se sinua kiinnostaa?
En voi etukäteen sanoa, kun ihmiset kohtaavat, on kemiat jokaisella kohtaamiskerralla erilaiset. Ystäviä tietysti on ja hekin vievät sitä omaa aikaani, sillä ystävyyttä pitää vaalia ja pitää yllä. Pettymyksiäkin on tullut matkan varrella kun toinen on näytellyt ihan toista mitä sitten ei ole ollutkaan. Se tekee ihmisen varovaiseksi. En harrasta irtosuhteita, että pelkkä seksi ei vaan sytytä. Pitää olla enemmän ja korvien välissä.
En lähde parisuhteeseen missään nimessä minkään statuksen vuoksi, en ole koskaan sellaista ajatellutkaan. Sen verran ikää on, että tiedän enemmän kun luulet minun tietävän. En ole ihan noviisi mitä tulee ihmissuhteisiin.
Minusta on väärin sekin, että kun suhde päättyy otetaan tilalle nopeasti laastarisuhde. Se on sille laastarille tosi väärin. Sellainen suhde ei monesti kauaan jatku. Tietysti poikkeus vahvistaa aina säännön.
Sorry, en ole ehtinyt täällä aina vastaamaan. Hukkasin salasanasi ja löysin sen vihdoin viimein ihan vahingossa vain.Niin.. tuli vain mieleeni erillissuhteet. Niissä ollaan kuin parisuhteessa, mutta ei kuin paita ja peppu. Kummallakin oma elämä jotka kulkevat rinnakkain. Se sopinee tilanteessa, jolloin ei ole varma haluaako jakaa elämäänsä ihan täysin.
Estääkös harrastukset sitten kumppanuuden muka?
Minusta kumppanuuteenkin kuuluu omaa aikaa ja harrastamista yksin.- Anonyymi
Komppaan tätä. Jos ihmisellä ei ole omia harrastuksia ja omaa aikaa, saattaa takertua liikaa kumppaniinsa. Jonkinlainen tasapaino on siis siinäkin hyvä olla.
Anonyymi kirjoitti:
Komppaan tätä. Jos ihmisellä ei ole omia harrastuksia ja omaa aikaa, saattaa takertua liikaa kumppaniinsa. Jonkinlainen tasapaino on siis siinäkin hyvä olla.
Joo. Ja tuohon voi lisätä kaverit ja ystävät. Heidänkin kanssaan on hyvä joskus päästä tuulettumaan, ihan keskenään.
Ei minusta kumppanuus poissulje elämistä. 😊En tarkoita nyt sitä. Jos joku estää, niin se että toinen osoittautuu näyttelijäksi ja valehtelijaksi. Näyttelee päinvastaista kun mitä on, mutta osoittautuukin hankalaksi persoonaksi. Siitä sitten tulee varovaiseksi ja haluaa olla itsekseen ja kun on ystäviäkin, niin siihen sitten tottuu ja ei ainakaan kevein perustein lähde mihin tahansa suhteeseen vain statuksen vuoksi vaan se suhde sitten tulee jos on tullakseen tai sitten ei, mutta jos se tulee, niin se alkaa sitten ihan ystävyyspohjalta.
Anonyymi kirjoitti:
Komppaan tätä. Jos ihmisellä ei ole omia harrastuksia ja omaa aikaa, saattaa takertua liikaa kumppaniinsa. Jonkinlainen tasapaino on siis siinäkin hyvä olla.
No minä nyt olen uppoutunut omiin harrastuksiini niin totaalisesti, että aikaa ei ole ollut tavata ystävieni lisäksi vastakkaista sukupuolta. Ystäväni ovat myös sinkkuja enimmäkseen.
Enemmänkin olisi harrastuksia jos ehtisin, mutta sitten kausiluonteisesti osa ja osa sitten kun on sen aika kun harrastan nyt tätä mitä nyt sillä hetkellä harrastan. Ei ole pakko aina roikkua yhdessä harrastuksessa koko elämäänsä, vaan voi vaihdella niitä harrastuksia ja palata jos kaipaa siihen entiseen harrastukseensa.Penseur kirjoitti:
Joo. Ja tuohon voi lisätä kaverit ja ystävät. Heidänkin kanssaan on hyvä joskus päästä tuulettumaan, ihan keskenään.
Ei minusta kumppanuus poissulje elämistä. 😊Kyllä minä sen tiedän ja olen sen kokenutkin, mutta kun on ollut huono suhde niin sitä tulee varovaiseksi ettei joudu kokemaan enää samaa mitä on tullut koettua kun on ollut suhteessa toisen ihmisen kanssa. Mutta kyllä moni ihminen sitä hellyyttä silti kaipaa, vaikka ei perusta irtosuhteista sen hölkäsen pöläystä.
Vadelmakiisseli kirjoitti:
Kyllä minä sen tiedän ja olen sen kokenutkin, mutta kun on ollut huono suhde niin sitä tulee varovaiseksi ettei joudu kokemaan enää samaa mitä on tullut koettua kun on ollut suhteessa toisen ihmisen kanssa. Mutta kyllä moni ihminen sitä hellyyttä silti kaipaa, vaikka ei perusta irtosuhteista sen hölkäsen pöläystä.
No pitää vaan löytää se sopiva ihminen kohdalle, ei siinä sen kummasempaa. 😊
Kaiketi nuo voi yhdistää jotenkin vai?
- Anonyymi
Ystävyys-kumppanuussuhde yhdistelmä, mutta vain sellaisen ihmisen kanssa, jonka on tuntenut vähintään puolet elämästään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävyys-kumppanuussuhde yhdistelmä, mutta vain sellaisen ihmisen kanssa, jonka on tuntenut vähintään puolet elämästään.
Hymy karehtii suupielissä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483