Vaikea päätös

Tätä on jatkunut jo vuosia.
Toinen puoli minussa kaipaa kumppania, toinen puoli taas tykkää olla yksin harrastuksiensa parissa.
Kauhea dilemma.

20

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko muilla samaa ongelmaa?

      • Anonyymi

        Ei


      • Anonyymi

        Ei ole. Ystävyys jo tuttujen kanssa on ainoa mikä sopii.


    • Anonyymi

      Onpas. Miehenä vaan ei oo vaihtoehtoja kuin harrastaa yksin.

      • Minäkin harrastan yksin, naisena.
        Mitä sinä sitten harrastat?


    • Anonyymi

      Minulla sellainen tilanne, että haluan rakastua ikäiseeni ihmiseen ja haluan parisuhteen ja asua yhdessä, mutta se ei ole mahdollista ennen kuin oman elämän asiat ovat kunnossa. Sitten kun tuntuu, että vointi on selvästi parempi ja koetut rankat vuodet alkavat unohtua. On vakituinen työ, se lisää hyvinvointia monin tavoin ja lisää jaksamista ja tuo iloa elämään. Hyvinvoiva ihminen alkaa kiinnostua ihmistä ja silloin vastakkaisen sukupuolen edustajat alkavat kiinnostaa romanttisessakin mielessä.

      • Anonyymi

        Hetkessä eläjä kirjoittaa oman tunteensa mukaisesti eri aikoina. Parisuhde ei ole oikeastaan koskaan tosissaan kiinnostanut. Yksi sellainen riitti. Ihan ystävänä vain jo kauan tuntemieni ihmisten kanssa.


    • No minua kiinnostaa se, että mitä siitä kumppanista oikeasti haluat?
      Kaipaatko perinteistä parisuhdetta vai jotakin ihan muita juttuja?
      Sillä ei se parisuhdestatus autuaaksi tee.

      • Miksi se sinua kiinnostaa?
        En voi etukäteen sanoa, kun ihmiset kohtaavat, on kemiat jokaisella kohtaamiskerralla erilaiset. Ystäviä tietysti on ja hekin vievät sitä omaa aikaani, sillä ystävyyttä pitää vaalia ja pitää yllä. Pettymyksiäkin on tullut matkan varrella kun toinen on näytellyt ihan toista mitä sitten ei ole ollutkaan. Se tekee ihmisen varovaiseksi. En harrasta irtosuhteita, että pelkkä seksi ei vaan sytytä. Pitää olla enemmän ja korvien välissä.
        En lähde parisuhteeseen missään nimessä minkään statuksen vuoksi, en ole koskaan sellaista ajatellutkaan. Sen verran ikää on, että tiedän enemmän kun luulet minun tietävän. En ole ihan noviisi mitä tulee ihmissuhteisiin.
        Minusta on väärin sekin, että kun suhde päättyy otetaan tilalle nopeasti laastarisuhde. Se on sille laastarille tosi väärin. Sellainen suhde ei monesti kauaan jatku. Tietysti poikkeus vahvistaa aina säännön.
        Sorry, en ole ehtinyt täällä aina vastaamaan. Hukkasin salasanasi ja löysin sen vihdoin viimein ihan vahingossa vain.


      • Vadelmakiisseli kirjoitti:

        Miksi se sinua kiinnostaa?
        En voi etukäteen sanoa, kun ihmiset kohtaavat, on kemiat jokaisella kohtaamiskerralla erilaiset. Ystäviä tietysti on ja hekin vievät sitä omaa aikaani, sillä ystävyyttä pitää vaalia ja pitää yllä. Pettymyksiäkin on tullut matkan varrella kun toinen on näytellyt ihan toista mitä sitten ei ole ollutkaan. Se tekee ihmisen varovaiseksi. En harrasta irtosuhteita, että pelkkä seksi ei vaan sytytä. Pitää olla enemmän ja korvien välissä.
        En lähde parisuhteeseen missään nimessä minkään statuksen vuoksi, en ole koskaan sellaista ajatellutkaan. Sen verran ikää on, että tiedän enemmän kun luulet minun tietävän. En ole ihan noviisi mitä tulee ihmissuhteisiin.
        Minusta on väärin sekin, että kun suhde päättyy otetaan tilalle nopeasti laastarisuhde. Se on sille laastarille tosi väärin. Sellainen suhde ei monesti kauaan jatku. Tietysti poikkeus vahvistaa aina säännön.
        Sorry, en ole ehtinyt täällä aina vastaamaan. Hukkasin salasanasi ja löysin sen vihdoin viimein ihan vahingossa vain.

        Niin.. tuli vain mieleeni erillissuhteet. Niissä ollaan kuin parisuhteessa, mutta ei kuin paita ja peppu. Kummallakin oma elämä jotka kulkevat rinnakkain. Se sopinee tilanteessa, jolloin ei ole varma haluaako jakaa elämäänsä ihan täysin.


    • Estääkös harrastukset sitten kumppanuuden muka?
      Minusta kumppanuuteenkin kuuluu omaa aikaa ja harrastamista yksin.

      • Anonyymi

        Komppaan tätä. Jos ihmisellä ei ole omia harrastuksia ja omaa aikaa, saattaa takertua liikaa kumppaniinsa. Jonkinlainen tasapaino on siis siinäkin hyvä olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan tätä. Jos ihmisellä ei ole omia harrastuksia ja omaa aikaa, saattaa takertua liikaa kumppaniinsa. Jonkinlainen tasapaino on siis siinäkin hyvä olla.

        Joo. Ja tuohon voi lisätä kaverit ja ystävät. Heidänkin kanssaan on hyvä joskus päästä tuulettumaan, ihan keskenään.

        Ei minusta kumppanuus poissulje elämistä. 😊


      • En tarkoita nyt sitä. Jos joku estää, niin se että toinen osoittautuu näyttelijäksi ja valehtelijaksi. Näyttelee päinvastaista kun mitä on, mutta osoittautuukin hankalaksi persoonaksi. Siitä sitten tulee varovaiseksi ja haluaa olla itsekseen ja kun on ystäviäkin, niin siihen sitten tottuu ja ei ainakaan kevein perustein lähde mihin tahansa suhteeseen vain statuksen vuoksi vaan se suhde sitten tulee jos on tullakseen tai sitten ei, mutta jos se tulee, niin se alkaa sitten ihan ystävyyspohjalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan tätä. Jos ihmisellä ei ole omia harrastuksia ja omaa aikaa, saattaa takertua liikaa kumppaniinsa. Jonkinlainen tasapaino on siis siinäkin hyvä olla.

        No minä nyt olen uppoutunut omiin harrastuksiini niin totaalisesti, että aikaa ei ole ollut tavata ystävieni lisäksi vastakkaista sukupuolta. Ystäväni ovat myös sinkkuja enimmäkseen.
        Enemmänkin olisi harrastuksia jos ehtisin, mutta sitten kausiluonteisesti osa ja osa sitten kun on sen aika kun harrastan nyt tätä mitä nyt sillä hetkellä harrastan. Ei ole pakko aina roikkua yhdessä harrastuksessa koko elämäänsä, vaan voi vaihdella niitä harrastuksia ja palata jos kaipaa siihen entiseen harrastukseensa.


      • Penseur kirjoitti:

        Joo. Ja tuohon voi lisätä kaverit ja ystävät. Heidänkin kanssaan on hyvä joskus päästä tuulettumaan, ihan keskenään.

        Ei minusta kumppanuus poissulje elämistä. 😊

        Kyllä minä sen tiedän ja olen sen kokenutkin, mutta kun on ollut huono suhde niin sitä tulee varovaiseksi ettei joudu kokemaan enää samaa mitä on tullut koettua kun on ollut suhteessa toisen ihmisen kanssa. Mutta kyllä moni ihminen sitä hellyyttä silti kaipaa, vaikka ei perusta irtosuhteista sen hölkäsen pöläystä.


      • Vadelmakiisseli kirjoitti:

        Kyllä minä sen tiedän ja olen sen kokenutkin, mutta kun on ollut huono suhde niin sitä tulee varovaiseksi ettei joudu kokemaan enää samaa mitä on tullut koettua kun on ollut suhteessa toisen ihmisen kanssa. Mutta kyllä moni ihminen sitä hellyyttä silti kaipaa, vaikka ei perusta irtosuhteista sen hölkäsen pöläystä.

        No pitää vaan löytää se sopiva ihminen kohdalle, ei siinä sen kummasempaa. 😊


    • Kaiketi nuo voi yhdistää jotenkin vai?

      • Anonyymi

        Ystävyys-kumppanuussuhde yhdistelmä, mutta vain sellaisen ihmisen kanssa, jonka on tuntenut vähintään puolet elämästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystävyys-kumppanuussuhde yhdistelmä, mutta vain sellaisen ihmisen kanssa, jonka on tuntenut vähintään puolet elämästään.

        Hymy karehtii suupielissä


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      184
      1432
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      80
      1080
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      876
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      865
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      83
      777
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      705
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      618
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      597
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe