Kävin ortopedillä kipeiden jalkapohjien takia. Molemmat jalat kipeytyivät huonoissa kengissä. Odotin saavani ohjeita, miten hoidan jalkapohjia, mutta lekuri tutki refleksit, jalkojen pulssin ja kokeili jalkoja ääniraudalla. Kaikki muut asiat oli hyvin, mutta en tuntenut äänirautaa parissa kohdassa juuri ollenkaan. Nyt olen menossa ENMG tutkimukseen, jonne on kuukauden jono. Ortopedi epäili polyneuropatiaa. Viime päivinä jalkoja on puuduttanut myös nilkan alueelta ja tuntunut jonkinlaista keljua kipunointia, joka ei satu, mutta sen aistii. Minulla ei ole diabetesta, kaikki veriarvot ovat hyvät (munuaiset, maksa, B12 ym). En tupakoi, enkä käytä alkoholia juuri ollenkaan. Olen muutenkin hyväkuntoinen, enkä syö mitään lääkkeitä. Mitähän tässä nyt voi odottaa?
Polyneuropatian epäily
Anonyymi
3
135
Vastaukset
- Anonyymi
Jäi mainitsematta, että olen mies 63 v.
- Anonyymi
Odota nyt sitä ENMG-tutkimusta. Se voi selventää tilannetta.
Ne huonot kengät varmaan oletkin jo heittänyt jätteisiin. Hei.Minulla todettiin 9vuotta sitten ENMG -tutkimuksessa polyneuropatia. Jalkoja kipunoi ja ylävartalossa pistelyä , joka on hankalan tuntuista. Käveleminen sattuu jalkoihin , muttaa onnistuu. Lääkkeenä on Gabrion 300mg 1-3 tpl. päivässä. Olisi mukava saada vertaishenkilö , jotta voisi jakaa kokemuksia sairaudesta. Asun Jyväskylässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1022204Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1142001Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.3021990Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441791Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2091647- 371435
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291255Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941153Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤701150- 521089