Kävin ortopedillä kipeiden jalkapohjien takia. Molemmat jalat kipeytyivät huonoissa kengissä. Odotin saavani ohjeita, miten hoidan jalkapohjia, mutta lekuri tutki refleksit, jalkojen pulssin ja kokeili jalkoja ääniraudalla. Kaikki muut asiat oli hyvin, mutta en tuntenut äänirautaa parissa kohdassa juuri ollenkaan. Nyt olen menossa ENMG tutkimukseen, jonne on kuukauden jono. Ortopedi epäili polyneuropatiaa. Viime päivinä jalkoja on puuduttanut myös nilkan alueelta ja tuntunut jonkinlaista keljua kipunointia, joka ei satu, mutta sen aistii. Minulla ei ole diabetesta, kaikki veriarvot ovat hyvät (munuaiset, maksa, B12 ym). En tupakoi, enkä käytä alkoholia juuri ollenkaan. Olen muutenkin hyväkuntoinen, enkä syö mitään lääkkeitä. Mitähän tässä nyt voi odottaa?
Polyneuropatian epäily
Anonyymi
3
147
Vastaukset
- Anonyymi
Jäi mainitsematta, että olen mies 63 v.
- Anonyymi
Odota nyt sitä ENMG-tutkimusta. Se voi selventää tilannetta.
Ne huonot kengät varmaan oletkin jo heittänyt jätteisiin. Hei.Minulla todettiin 9vuotta sitten ENMG -tutkimuksessa polyneuropatia. Jalkoja kipunoi ja ylävartalossa pistelyä , joka on hankalan tuntuista. Käveleminen sattuu jalkoihin , muttaa onnistuu. Lääkkeenä on Gabrion 300mg 1-3 tpl. päivässä. Olisi mukava saada vertaishenkilö , jotta voisi jakaa kokemuksia sairaudesta. Asun Jyväskylässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.923965Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973317Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1252617Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2121994Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201784Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m841741Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä961701- 1101539
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11301- 571202