Polyneuropatian epäily

Anonyymi

Kävin ortopedillä kipeiden jalkapohjien takia. Molemmat jalat kipeytyivät huonoissa kengissä. Odotin saavani ohjeita, miten hoidan jalkapohjia, mutta lekuri tutki refleksit, jalkojen pulssin ja kokeili jalkoja ääniraudalla. Kaikki muut asiat oli hyvin, mutta en tuntenut äänirautaa parissa kohdassa juuri ollenkaan. Nyt olen menossa ENMG tutkimukseen, jonne on kuukauden jono. Ortopedi epäili polyneuropatiaa. Viime päivinä jalkoja on puuduttanut myös nilkan alueelta ja tuntunut jonkinlaista keljua kipunointia, joka ei satu, mutta sen aistii. Minulla ei ole diabetesta, kaikki veriarvot ovat hyvät (munuaiset, maksa, B12 ym). En tupakoi, enkä käytä alkoholia juuri ollenkaan. Olen muutenkin hyväkuntoinen, enkä syö mitään lääkkeitä. Mitähän tässä nyt voi odottaa?

3

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jäi mainitsematta, että olen mies 63 v.

• Anonyymi

Odota nyt sitä ENMG-tutkimusta. Se voi selventää tilannetta.

Ne huonot kengät varmaan oletkin jo heittänyt jätteisiin.

• Hei.Minulla todettiin 9vuotta sitten ENMG -tutkimuksessa polyneuropatia. Jalkoja kipunoi ja ylävartalossa pistelyä , joka on hankalan tuntuista. Käveleminen sattuu jalkoihin , muttaa onnistuu. Lääkkeenä on Gabrion 300mg 1-3 tpl. päivässä. Olisi mukava saada vertaishenkilö , jotta voisi jakaa kokemuksia sairaudesta. Asun Jyväskylässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1728
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1648
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1144
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1097
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe