Ei kannata olla liian ylpeä.

Anonyymi

Kuka itsensä ylentää, se alennetaan.

Kuka itsensä alentaa, se ylennetään.

Kirous on langetettu.

16

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En nyt tiedä, mistä kenkä puristaa, tai mikä on vikana. Mutta noin ensin tulee mieleen, että jos joku ei vaikka tervehdi, tai sano mitään niin se ei välttämättä tarkoita sitä, että joku sillä tavalla itsensä ylentäisi, tai korottaisi itseään ylemmäksi. Syitä voi olla monia. Ujous, sosiaalisten tilanteiden pelko, omat huolet tms.

    • Anonyymi

      Minä itse ainakin ajattelen aina olevani kaikkia muita huonompi, alempana ja maan matonen, joka menisi mieluiten piiloon muilta ihmisiltä.

    • Anonyymi

      Kirouksia ei kannata koskaan langettaa kenellekään, eikä kenenkään ylle.

      Se tietää itselle vain huonoa karmaa.

      Monesta asiasta tässä elämässä suuttuu, vihastuu ja voi tuntea itsensä loukatuksi.
      Tiedän kokemuksesta tämän(kin) asian. Olen monesti suuttunut, toivonut jopa pahaa vihamiehiksi katsomilleni ihmisille. Mutta kun ajattelen asioita enemmän, monelta eri kantilta, niin ymmärrän, että jokaisessa ihmisessä on hyvät puolensa, vikansa, puutteensa, heikkoutensa ja vahvuutensa. Ne ominaisuudet on vain nähtävä.

      Monen ihmisen käytöksen ja persoonallisuuden takana on asioita, ja syitä, jotka vain itse asianosainen tietää.

      Kun sen tiedostaa ja ymmärtää, ja itse osaa asennoitua ja käyttäytyä hyvin ja asiallisesti, eikä provosoidu, niin on fiksu, eli hyvin viisas ja älykäs ja vahva henkisesti.

      • Anonyymi

        Kirous on jo langetettu, eikä poistu kenenkään kehoituksesta!


    • Anonyymi

      Aloituksesta tulee mieleen eräs uskonnon-/äidinkielen opettaja ala-asteelta 80-luvulta...

    • Anonyymi

      Kyllä on ihme porukkaa tässä kylässä.

    • Anonyymi

      Aloittajalle, kaikella ystävällisyydellä. En voi tietää, mitä on tapahtunut ja mistä ajatuksesi johtuvat.

      Jeesus sanoi yhden asian silti aika viisaasti. Että, miten kannattaisi suhtautua ympärillä oleviin ihmisiin: " Rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoajinne puolesta." Matteuksen 5 luvusta 43-48 löytyy myös muita hänen ajatuksiaan, ja hyvä jakso siitä, miten tulisi suhtautua vihamiehiksi katsomiaan kohtaan. Suosittelen lukemaan sen kyseisen osan Raamatusta Uudesta Testamentista. Ei siis tarvitse olla silti kuitenkaan mikään uskovainen, tai uskonnollinen lukeakseen joidenkin opettajien antamia vertauksia, tai käsityksiä.

      Antamalla anteeksi niille, jotka tekevät väärin itseäsi kohtaan, tai koet kokeneesi vääryyttä, vapautuu itsekin vihasta. Ja on helpompi olla ja tulla onnellisemmaksi.

      • Anonyymi

        Onpa outoo porukkaa täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa outoo porukkaa täällä.

        No on, etenkin tuo sinua aiemmin kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on, etenkin tuo sinua aiemmin kirjoittanut.

        Nettietiketti? Ja sen sääntöjen noudattaminen?

        Mikä oli aihe?

        Kirjoittakaa siitä, eikä tänne kirjoittavista.

        Jos osaatte kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Etkö saanut nukutuksi? Kellonajasta päätellen?

        Työnnä sinä itse se jokin, eli pääsi sinne ihan itse. Ja pidä se kanssa siellä.


    • Anonyymi

      Mihin katosi ihmisten keskustelutaito ja kyky selvittää asioita puhumalla? Keskustelkaa avoimesti ja asiallisesti kasvokkain ja keskenänne. Täällä keskustelupalstalla ja somessa eivät mitkään asiat ja epäselvyydet kuitenkaan selviä.
      Somella ( sosiaalinen media, ihan oikeastiko) ei tee yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Kas kun Siilinjärvellä onkin tapana keskustella kasvokkain jonkun muun asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun Siilinjärvellä onkin tapana keskustella kasvokkain jonkun muun asioista.

        Sehän on selvä, omat ongelmat/asiat lakaistaan maton alle ja toisten ongelmista/asioita huudellaan pitkin kyliä.
        Tätä tehdään joka paikkakunnalla, ei pelkästään täällä.

        Mutta ihan hyvä aloitus on.


    • Anonyymi

      Karies on hangattu.

    • Anonyymi

      Oletteko ihan terveitä?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe