Halkomotti maksaa Helsingissä jo 50 euroa!

Anonyymi

Helsingissä joutuu maksamaan viisikymmentä euroa, jos haluaa ostaa kuution koivu- tai havupuuhalkoja.

Kuutio pitkiä sekahalkoja maksaa kymmenen euroa vähemmän. Kuljetus- ja pilkkomiskustannukset lisätään kuutiohintaan.

19

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Minä ainakin ostin 10 kuutiota koivuklapia täällä härmässä,maksoi 500 e"!!!

      • Anonyymi

        Kuka puhuu kuutiosta ja kuka motista.
        Motti on se perinteinen usein metsään tehty pohja- ja pääpuilla tuettu 1mx1mx1m polttopuumitta, pinokuutio.
        Nykyihminen puhuu motista ja tarkoittaa 1 m3 häkkiin sikinsokin heiteltyjä kalikoita.
        Heittokuutiossa on pääasiassa ilmaa, puuta on vain 240 litraa

        Heittokuutiossa kuivaa koivua on 1000 kWh ja pinokuutiossa 1700 kWh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka puhuu kuutiosta ja kuka motista.
        Motti on se perinteinen usein metsään tehty pohja- ja pääpuilla tuettu 1mx1mx1m polttopuumitta, pinokuutio.
        Nykyihminen puhuu motista ja tarkoittaa 1 m3 häkkiin sikinsokin heiteltyjä kalikoita.
        Heittokuutiossa on pääasiassa ilmaa, puuta on vain 240 litraa

        Heittokuutiossa kuivaa koivua on 1000 kWh ja pinokuutiossa 1700 kWh

        Sitten on vielä kiintokuutio, jollaista mittaa esimerkiksi moto.


    • Anonyymi

      Moni kaupunkilainen ei tajua paljonko työtä ja kuluja sisältyy kuivaan halkomotilliseen polttopuuta ja kuvittelevat, että halkomottin kuljetus ei maksa mitään, mutta eivätpä viitsi lähteä itse noutamaan halkomottia, koska siitähän tulisi polttoainekuluja itselle.

      • Anonyymi

        Olisko ne sitten halvempia jos itse ne hakisi halonhakkaajalta peräkärryineen?


      • Älä muuta sano! Tuos kattoon äsköön Halpa-Hallis nuota 2 x 40 litran klapisäkkiä = 10 euroa.
        Ei siitäkää palio jää voittoa tekijälle ja mukavat löylyt saa parina ehtoona hyvinkin.


      • Anonyymi

        "Polttopuiden teko omasta metsästä on kalliimpaa,kuin valmiina ostaminen"!!!


    • Anonyymi

      Sähkökiuas on jo keksitty ja maalämpö.

      • Anonyymi

        en tarvitse


    • Anonyymi

      Sähkön hinta on nyt 115 e/MWh. Päälle tulee siirto ja verot eli yhteensä noin 215 e/MWh.

      • Anonyymi

        Jos pino-m3 koivuhalkoja maksaa 100 e, niin lämmön hinnaksi saunankiukaassa tulee noin 85 e/MWh.


    • Anonyymi

      Naapuri tuo aina tarvittavan määrän kuivaa klapia mökille "asevelihintaan", saunotaan, syödään ja juodaan hyvin ja haukutaan hallitus.

      • Anonyymi

        Syödään, juodaan ja naidaan. Näinhän se perus mökkiviikonloppu sujuu kesällä.


    • Anonyymi

      metsänreunassa maksaa 100e motti.

    • Anonyymi

      Saako niitä enää polttaakkaan? Kun tulee savua.

    • Anonyymi

      10 vuotta sitten TRE oli motti pihalle tuotuna 50 - 55 eeroo

    • Anonyymi

      Onpa tosi halpaa, pakko olla pimeetä halkokauppaa.

    • Anonyymi

      Meillä kaupunkikämpässä on kylmä. Voiko halkoja polttaa mikroasltouunissa?

      • Anonyymi

        Märkiä kyllä. Mikro ei sytytä kuivia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe