Alkoholiton elämä

Anonyymi

Hei ihmiset. Kaipaisin täältä vähän vertaistukea itselleni ja muiden kokemuksia, ketkä ovat mahdollisesti samanlaisessa tilanteessa. Olen 25 vuotias ja pyrkinyt lopettamaan alkoholinkäytön, koska en saa siitä minkäänlaista iloa ja jälkikäteen se tottakai aiheuttaa myös pahaa oloa. Olen huomannut kuitenkin viimeisen 4kk aikana, kun olen ollut juomatta, että olen alkanut etääntyä sosiaalisista tapahtumista todella paljon, sillä niissä alkoholikulttuuri on niin vahvasti läsnä. Kokeilin mennä itse selvinpäin näihin ''tilaisuuksiin'', mutta se vasta kauheata olikin.

Olen ollut ennen äärimmäisen sosiaalinen ja tykännyt juhlimisesta, mutta elämässäni tuli täyskäännös, kun juominen alkoi aiheuttaa vain toinen toistaan pahempia olotiloja, enkä yksinkertaisesti jaksa sitä enää. Nyt tunnen itseni ajoittain todella yksinäiseksi, sillä suurinosa kavereistani on viikonloput ulkona juhlimassa ja itse käyn esimerkiksi reenaamassa tai muuta vastaavaa, mutta sosiaaliset kontaktit tuntuvat jäävän todella vähälle ollessani selväpäinen. Kai tämä on vain suomalaista kulttuuria.

Onko muilla vastaavia kokemuksia asiasta ja miten olette pärjänneet?

6

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuvittele, Suomi taitaa olla ainoa maa, jossa juomattomuutta täytyy aina selitellä juhlissa.

• Anonyymi

Kannattaa toimia kuskina. Silloin ei tarvitse jatkuvasti puolustella oikeuttasi kieltäytyä alkoholipitoisesta litkusta.

• Anonyymi

Kyllä se on selvinpäin pirun nöyryyttävää myöntää olevansa alkoholisti, joka terveydellisistä syistä voi eikä saa nauttia alkoholia. Sen jälkeen KAIKKIA selvinpäin olevia epäillään alkoholisteiksi!

Tämä on erittäin väärin imo ofc

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on selvinpäin pirun nöyryyttävää myöntää olevansa alkoholisti, joka terveydellisistä syistä voi eikä saa nauttia alkoholia. Sen jälkeen KAIKKIA selvinpäin olevia epäillään alkoholisteiksi!

Tämä on erittäin väärin imo ofc

Kokeileppa pakollisten sydän/maksa -lääkkeiden kanssa ottaa edes lasillinen mietoa alkoholijuomaa. Voi kakka vähän lentää.

• Anonyymi

Juhlissa sukulaiset näkivät, etten ole kovin kunnossa. Seuraavana aamuna ysä toimitti mut pakosta sairaalaan ja lääkäri toisensa jälkeen totesi, että pelasti henkeni.

Hitottaa olla hengestään velkaa kenellekään ja tulisiko mun nyt kohdella isääni jotenkin eritavalla? Nyt on miljoona lääkettä ja ehdoton alkoholikielto.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13