Miten alkoholi vaikuttaa marevan käyttöön.. Läheiseni elintavat vaatisi korjausta, alkoholi ja tupakka näyttelee liian isoa roolia hänen elämässä. Lisäksi olen alkanut epäilemään että muitakin piristeitä käytössä...
Vastaukset 2
- Anonyymi
Kannattaisko lukea Marevanin käyttöohjeet, siellä kerrotaan vastaus aloittajan kysymykseen ?!
Mitähän seuraavaksi? - Anonyymi
"Alkoholi ei sovi Marevan-potilaalle. Alkoholi tehostaa lääkkeen vaikutusta, jolloin potilas altistuu verenvuodolle. Lääkkeen lisääntyneen vaikutuksen näkee INR-kokeesta. Runsaamman alkoholin käytön jälkeen INR voi nousta hyvinkin korkealle.
--
Satunnainen alkoholin kohtuukäyttö eli __1-2 annosta__ vuorokaudessa ei vaikuta Marevan-hoidon tehoon. Yksi alkoholiannos tarkoittaa pulloa keskiolutta, 12 cl viiniä tai 4 cl vahvaa alkoholia. Alkoholia pitää välttää kokonaan, jos potilaalla on alkoholin aiheuttama sydänlihassairaus (kardiomyopatia) tai jokin maksasairaus.” (sydän.fi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.812546Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt422136Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.30996- 32877
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154798Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58660Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi6568- 21515
Vihdoinkin tarjolla sushia!
Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su78511- 33502