Olen aloitteleva kevytyrittäjä. Valitsin laskutuspalveluksi Kassavirtasen. Siinä pitää valita laskulle alv-kanta. En itse kuulu alv-rekisteriin, joten pitääkö minun valita nolla, vai valitsenko 24, kun minä en varsinaisesti laskuta vaan Kassavirtanen?
Laskutus alvilla vai ilman
7
154
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan nollana
- Anonyymi
Kassavirtasen asiakaspalvelu neuvoi, että laita 24. Kuulemma 15000 €:n alviton verohomma koskee vain niitä, joilla on oma Y-tunnus tai tekee alvittomia töitä.
- Anonyymi
Laskutuspalvelufirmat laskuttaa aina ALV:illisena.
Jos laitat jollekin Kassavirtaselle laskutettavaksi 200 € laskun, niin ne tekee siitä asiakkaallesi laskun jossa ALV:iton osuus on 161,29€ ja ALV:n osuus 38,71€. Sinä saat tuon 161,29€ osuuden itsellesi. - Anonyymi
Se alv-kantahan riippuu ihan siitä mitä työtä laskutat. Pssst. Kannattaa vilkaista Arvotyö Oy, he osaavat neuvoa kunnolla laskutuksesta tai niin sopiessasi tekevät puolestasi laskut.
- Anonyymi
> Se alv-kantahan riippuu ihan siitä mitä työtä laskutat. Pssst.
Käytännössä kaikki laskutettavat työsuoritukset ovat Alv 24% verokannalla laskutettavia.
Poikkeuksena vain terveydenhoidolliset, lääkärien hammaslääkärien ym työt, samoin taksikuskin homma, jossa verokanta on 10%.
https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/verot-ja-maksut/arvonlisaverotus/arvonlisaveroprosentit/
Noita taksihommia ja muita harvemmin kuitenkaan laskutetaan Kassavirtasten kautta. - Anonyymi
Valitse op:n kevytyrittäjä. Saat hyvän käyttöliittymän ja oman y-tunnuksen.
- Anonyymi
Tämä OP:n tarjoama malli "kevytyrittäjyydestä" on kaikkein oudoin kevytyrittäjjyytenä markkinoitava ja tarjoiltava malli.
Siinä kevytyrittäjäksi aikovan on perustettava normaalisti oma Toiminimi. OP:n osuudeksi hommassa jää, että Toiminimen laskut kiertävät asiakkaille OP:n kautta. Samoin OP tarjoaa tälle "kevytyrittäjälle" kirjanpidon palveluja.
Ihan perinteisenä, tavalllisena yrittäjänä en oikein hiffaa tuon OP:n paketin etuja. Mikä siinä ylipäätään tekee tuosta kevytyrittäjyyttä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869