Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten päiväosastolle päätyy

Anonyymi

Moi, oon 14v tyttö ja oon aika varma et mulla on jonkinlainen syömishäiriö, joko laihuushäiriö tai epätyypillinen laihuushäiriö. Haluisin apua ja parantua (en siis oo puhunu tästä mistään kellekkää aikuiselle) mutta en tiedä mistä hakisin apua. Haluaisin päiväosastolle kunnes pääsen parempaan jamaan ku kotona ja koulussa siit ei tuu mitää, mutta pitääkö olla tietyn laiha, että sinne pääsee. Bmi mulla on 16-17. Mua pelottaa sikana hakee apua ku entö jos sanotaan vaan että ei oo nii paha ja soittaa kotiin tiedoks, ku mun vanhemmat vaa suuttuis ja tyrkyttäis enemmän ruokaa suuhun. Jos meen puhumaan vaikka kuraattorille nii se soittaa kyl mun vanhemmille sen tiiän jo mut lähetetäänkö mut sitte nuorisoasemalle vai niiku saanko ravintosuunnitelman vai mitä? Mitä sitten tapahtuu ja jos olette olleet päiväosastolle syömishäiriön takia miten jouduitte sinne?

2

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moi, ei pidä olla tietyn laiha. Se olis ihan sairasta. Kaikki riippuu miten kotona sujuu. Itse ollut sairaalassa ja yötä yli osastolla monta kertaa ja se on ollut vaan sen takia koska kuoleman riski, ja sitten että kotona ei sujunut. Mutta jos nyt vapaa ehtoselle syömishäiriö osastolle tahdot, sinne on kriteerit ja lääkärin tehtävä lähete. (Puhun nyt itse Ulfåsasta koska muista ei kokemusta) sun tapauksessasi varmaan ensin sairaalaan tarkistus - diagnoosi, jos sun tila on tosi huono niin sit jäät kuntoutukseen sairaalaan - jos ei niin takasin kotiin atsin kanssa. Ja sit alkaa kontrollit. Kuraattori ei asialle mitään voi tehdä, paitsi tietty soittaa sun vanhemmille mut ei se mitään muuta. Sh osastolle pitkät jonot, itse menossa Ulfåsaan parin viikon päästä, nyt sairaalassa sen ajan kuntoutumassa. Mutta kannattaa kertoa että olet vapaa ehtoinen hoitoon!! Sitten saatat saada lähetteen sh klinikalle! Muuta en valitettavasti osaa sanoa. Hienoa että haluat parantua ja toivon että paranet mahdollisimman hyvin. Hyvää pääsiäistä, syö paljon pääsiäisherkkuja! <3

    • Anonyymi

      Apua tulipa mun viesti myöhään.. katoin että olit kirjoittanut 2022, toivottavasti olet parantunut! Mitä kuuluu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe