Onko viranomaista, jolle valittaa?

Anonyymi

Lokakuun puolivälissä sain DanskeBankilta ilmoituksen, missä todettiin minun saaneen epäilyttävän laskun Harrodsin tavaratalosta Lontoosta. Soitin pankkiin ja totesin, että en ole käynyt siellä tällä vuosituhannella enkä liioin ostanut yhtään mitään ja totesin, että veloitus on asiaton eikä pitäisi maksaa. Tuolloin luottokorttini vaihdettiin, koska numero oli todennäköisesti joutunut vääriin käsiin.

Nyt luottokortin lokakuun maksut on pankki maksanut ja kas mokomaa, tuo maksu on myös mukana, vaikka olin kieltänyt sen.

Kenelle voin valittaa, kun pankki ei ilmeisesti tee mitään?

Miksi pankki suosii rikollista toimintaa?

38

1707

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä näin suuri murhe seuraavaksi?

      • Anonyymi

        Minulle yli tuhat euroa taskusta vastoin tahtoni ilmaisua on iso asia.


    • Anonyymi

      Tee rikosilmoitus poliisille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ohje on mahdoton. Entä jos esitetään hyvin suuri lasku, joka on seökeästi petoksen yritys?


      • Anonyymi

        Täällä keskustellaan, mistä hämärämiehet ja ketkut eivät tietenkään pidä.


      • Anonyymi

        Juuri näin, reklamaatio tehtävä ja lasku on maksettava. Pankki hyvittää maksut (jos hyvittää), kun reklamaatio prosessi on valmis, voi kestää jopa 2kk:a..

        Ja jos kokee kärsineensä vääryyttä niin finanssivalvontaan yhteys, ei suomi24:n kautta asia hoidu 😅


    • Anonyymi

      Lasku kuuluu maksaa kokonaisuudessaan ja tapahtumat hyvitetään kun reklamaation käsittely on valmis, eli ihan oikein on pankki toiminut.

      • Anonyymi

        ”5.4 Jos laskua ei ole tullut tai siinä on virhe

        Jos kuluttaja esittää huomautuksia yritykselle laskun oikeellisuudesta ja/tai laskutettavasta tuotteesta, yrityksen on lähdettävä selvittämään esitettyjen huomautusten aiheellisuutta ja oikaistava havaitut virheet oma-aloitteisesti. Yritys ei saa ryhtyä perintätoimiin ennen kuin huomautusten asiallisuus on selvitetty.

        Tämä periaate koskee myös tilannetta, jossa kuluttaja esittää väitteen, ettei ole saanut laskua lainkaan tai oikeaan aikaan. Yrityksen on esitettävä selvitys siitä, että lasku on lähetetty ajoissa ja oikeaan osoitteeseen. Tapaukset, joissa lähetetty lasku ei ole saapunut kuluttajalle, joudutaan ratkaisemaan tapauskohtaisten seikkojen perusteella.

        Jos kuluttaja on riitauttanut vain osan laskusta, hänen tulee maksaa riidaton osa eräpäivänä. Jos selvitys osoittaa kuluttajan huomautuksen aiheettomaksi, kuluttaja on velvollinen maksamaan laskun eräpäivänä, ellei muusta ajankohdasta sovita.”

        https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/maksaminen-ja-laskutus/#5.4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”5.4 Jos laskua ei ole tullut tai siinä on virhe

        Jos kuluttaja esittää huomautuksia yritykselle laskun oikeellisuudesta ja/tai laskutettavasta tuotteesta, yrityksen on lähdettävä selvittämään esitettyjen huomautusten aiheellisuutta ja oikaistava havaitut virheet oma-aloitteisesti. Yritys ei saa ryhtyä perintätoimiin ennen kuin huomautusten asiallisuus on selvitetty.

        Tämä periaate koskee myös tilannetta, jossa kuluttaja esittää väitteen, ettei ole saanut laskua lainkaan tai oikeaan aikaan. Yrityksen on esitettävä selvitys siitä, että lasku on lähetetty ajoissa ja oikeaan osoitteeseen. Tapaukset, joissa lähetetty lasku ei ole saapunut kuluttajalle, joudutaan ratkaisemaan tapauskohtaisten seikkojen perusteella.

        Jos kuluttaja on riitauttanut vain osan laskusta, hänen tulee maksaa riidaton osa eräpäivänä. Jos selvitys osoittaa kuluttajan huomautuksen aiheettomaksi, kuluttaja on velvollinen maksamaan laskun eräpäivänä, ellei muusta ajankohdasta sovita.”

        https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/maksaminen-ja-laskutus/#5.4

        Eli pankin sanelemat pykälät eivät usein paina mitään. Laki menee edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”5.4 Jos laskua ei ole tullut tai siinä on virhe

        Jos kuluttaja esittää huomautuksia yritykselle laskun oikeellisuudesta ja/tai laskutettavasta tuotteesta, yrityksen on lähdettävä selvittämään esitettyjen huomautusten aiheellisuutta ja oikaistava havaitut virheet oma-aloitteisesti. Yritys ei saa ryhtyä perintätoimiin ennen kuin huomautusten asiallisuus on selvitetty.

        Tämä periaate koskee myös tilannetta, jossa kuluttaja esittää väitteen, ettei ole saanut laskua lainkaan tai oikeaan aikaan. Yrityksen on esitettävä selvitys siitä, että lasku on lähetetty ajoissa ja oikeaan osoitteeseen. Tapaukset, joissa lähetetty lasku ei ole saapunut kuluttajalle, joudutaan ratkaisemaan tapauskohtaisten seikkojen perusteella.

        Jos kuluttaja on riitauttanut vain osan laskusta, hänen tulee maksaa riidaton osa eräpäivänä. Jos selvitys osoittaa kuluttajan huomautuksen aiheettomaksi, kuluttaja on velvollinen maksamaan laskun eräpäivänä, ellei muusta ajankohdasta sovita.”

        https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/maksaminen-ja-laskutus/#5.4

        Eihän tässä asiakas ole ilmeisesti edes ollut yhteydessä Harrodsiin.. Eihän Danske ole tässä kuin laskun toimittajan roolissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä asiakas ole ilmeisesti edes ollut yhteydessä Harrodsiin.. Eihän Danske ole tässä kuin laskun toimittajan roolissa

        Kenen pitäisi olla yhteydessä Harrodsiin? Asiassa on tapahtunut selvä luottokorttipetos, rikos, joka kuuluu poliisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä asiakas ole ilmeisesti edes ollut yhteydessä Harrodsiin.. Eihän Danske ole tässä kuin laskun toimittajan roolissa

        Olisi pitänyt toimittaa lasku poliisille, eikä maksaa sitä.


      • Anonyymi

        Ketkut mielellään suhmuroivat asiat keskenään. Julkisuus on myrkkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi pitänyt toimittaa lasku poliisille, eikä maksaa sitä.

        Ei poliisi sitä maksa


    • Anonyymi

      Haasta pankista henkilö oikeuteen kuka maksun on tehnyt. Pankille et voi mitään

      • Anonyymi

        Kyllä ne luottokorttilaskut tulee maksaa kokonaisuudessaan,kun korttireklamaatio käsitelty hyvittivät mahdolliset reklamoidut tapahtumat vasta tämän jälkeen.


      • Anonyymi

        Pankki vastaa, eivät sen työntekijät.


      • Anonyymi

        Ei sitä maksua kukaan pankin työntekijä ole tehnyt


    • Anonyymi

      Sama homma Kelan , sosiaalitoimen jne. Mielivaltaisuuksissa. Soittakaa provosoikaa ja nauhottakaa puhelu. Sit ei kun haastamaan . muistakaa että työttömälle ja varattomille on oikeusapu ilmaista.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Riippuu haluaako hoitaa asian kuntoon vai valittaa

      • Anonyymi

        En minäkään itse rupeaisi selvittelemään mitään. Asia Finelle tai poliisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään itse rupeaisi selvittelemään mitään. Asia Finelle tai poliisille.

        Aikanaan sitten asia kyllä selvitetään, se ei jää heikoimman osapuolen tappioksi, kuten ilman viranomaisapua tuppaa käymään.


    • Anonyymi

      ”Jos ostos on maksettu luottokortilla, kuluttaja voi ongelmatilanteissa vaatia myyjän lisäksi hyvitystä aina myös luotonantajalta. Luotonantajan puoleen voi kääntyä tilanteessa, jossa yritys ei toimita ostosta, ostoksesta on laskutettu väärin tai tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe. Luotonantaja ei ole velvollinen palauttamaan enempää kuin luottoyhtiölle on maksettu.”

      https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/laskutustavat/

      • Anonyymi

        Aloituksen perusteella kysymys on rikos-, ei riita-asiasta, joten asia kuuluu poliisille.


      • Anonyymi

        Rikosasiassa osapuolet eivät voi sopia tai järjestellä mitään. Asia kuuluu viranomaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosasiassa osapuolet eivät voi sopia tai järjestellä mitään. Asia kuuluu viranomaisille.

        On olemassa asianomistajarikoksia. Eli jos uhri kokee, että asia on sovittu, niin asia ei etene.


    • Anonyymi

      Melkoista soopaa.

      Tee rikosilmoitus varastetuista korttitiedoista. Se on kuitenkin se tapahtunut rikos( ellet itse antanut niitä, niin silloin rikos on sinun puolelta). Pankin virkailija ei ole rikos, pankki ei ole rikos. Luottokorttimaksukaan ei ole rikos. Se ei auta, että jonotat infoon, hypit tasajalkaa tai kirjoitat suomi24.

      Lisäksi teet pankkiin reklamaation vilpillisestä veloituksesta luottokortilta. Voit liittää reklamaatioon tekemäsi rikosilmoituksen.

      • Anonyymi

        Juuri näin tulee toimia. Turhaa täällä vinkuu, kaikilla pankeilla sama ohjeistus.


      • Anonyymi

        Korttitietojen oikeudeton käyttäminen on rikos. Heppulit täällä taas tekemässä taas syyttömästä syyllstä. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korttitietojen oikeudeton käyttäminen on rikos. Heppulit täällä taas tekemässä taas syyttömästä syyllstä. Miksi?

        Pankit yleensä sujuvasti lipsahtavat vastuista.


    • Anonyymi

      "Lokakuun puolivälissä sain DanskeBankilta ilmoituksen, missä todettiin minun saaneen epäilyttävän laskun Harrodsin tavaratalosta Lontoosta. Soitin pankkiin ja totesin, että en ole käynyt siellä tällä vuosituhannella enkä liioin ostanut yhtään mitään ja totesin, että veloitus on asiaton eikä pitäisi maksaa. Tuolloin luottokorttini vaihdettiin, koska numero oli todennäköisesti joutunut vääriin käsiin."

      Missähän vaiheessa tämä tarina mahtanee nyt olla.

      Pankki on toiminut aivan oiken kun sen algoritmi on hälyttänyt epäilyttävästä maksutapahtumasta ja sitten ko. asioita hoitava henkilö ottanut oitis yhteyttä kortinhaltijaan.

      Miksi maksu on kaikesta huolimatta mennyt, on arvoitus ja sen selvittämiseksi tietenkin aivan ensin yhteys pankkiin tilanteen selvittämiseksi.

      Yleensähän pankit IA-softan antaman hälaytyksen seurauksena hyllyttävät epäilyttävät maksutapahtumat (jos ehtivät) ja ottavat yhteyttä kortinhaltijaan maksutapahtuman varmistamiseksi.

      Pankeilla on ihan oma yskikkö, joka näitä tapahtumia tarkkailee realiajassa. Aiheesta oli taannoin ulkolaisella kanavalla kiinnostava dokkari.

      Pankit korvaavat vuosittain melkoisia määriä asiakkaileen varastettujen korttitietojen vuoksi tehdyistä maksuista, mutta toki selvittelevät korvauksen perusteeksi sitä missä yhteydessä korttitiedot ovat voineet luistaa vääriin käsiin.

      • Anonyymi

        Unohtui edellä manita, että jos johonkin maksukortiin kohdistuu paljon IA-softan hälyttämiä epäilyttäviä maksuja lyhyellä ajalla, niin pankki kiireellä jäädyttää kortin ja ottaa yhteyttä kortinhaltijaan.


      • Anonyymi

        Eikö se jo järki sanele että välttäkää tälläistä hölmöjen tanskalaisen roskapankkia. Hölmöläisten juuttien tanskan maa on sekaisin kuin seinäkello hallitsemattoman maahanmuuton seurauksista ja se sekavuus heijastuu maallman laajuisesti.

        https://mvlehti.net/2018/08/27/koopenhaminassa-paloi-autoja-tanskan-poliisi-selittelee/

        Jos oltaisiin järkeviä niin tanskalaisille täytyisi saada maahantulokielto suomeen, jos tämä olisi hoksattu aiemmin niin Tehtaankatu 1997 murhenäytelmää ei olisi tarvittu kärsiä. Ja väkevät kaupparajoitteet, päästäisiin eroon pilaantuneista tanskalaiskinkuista, roskajournalisimista ja tälläisistä roskapankeista joka hävittää jopa kokonaisia ihmisten omaisuuksia lue tästä

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d223612-110f-494d-9528-227b99840a31

        Kysy itseltäsi, jos pankin iholla on jopa FBI niin miten uskallat käyttää niin epäluotettavaa pankkia mietipäs sitä

        https://thepaypers.com/payments-general/seb-swedbank-danske-bank-shares-drop-amid-us-investigation-report-on-money-laundering--1246343

        ps Dansken bankin rahanpesusotkuja käsittävät sotkujen caset on avattu taas uudestaan hehe

        mm Danske Bankin pasilan konttorin epäasiallinen asiakaspalvelu sai näkyvyyttä norjankin lehdissä kuluvilla viikoilla. Erään henkilön kokemus luuria korvaan viikon ajalta 40 x ja vajakiksi nimittelyä. Tanskan poliisissa on asiasta prosessi vireillä joten palataan astialle pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se jo järki sanele että välttäkää tälläistä hölmöjen tanskalaisen roskapankkia. Hölmöläisten juuttien tanskan maa on sekaisin kuin seinäkello hallitsemattoman maahanmuuton seurauksista ja se sekavuus heijastuu maallman laajuisesti.

        https://mvlehti.net/2018/08/27/koopenhaminassa-paloi-autoja-tanskan-poliisi-selittelee/

        Jos oltaisiin järkeviä niin tanskalaisille täytyisi saada maahantulokielto suomeen, jos tämä olisi hoksattu aiemmin niin Tehtaankatu 1997 murhenäytelmää ei olisi tarvittu kärsiä. Ja väkevät kaupparajoitteet, päästäisiin eroon pilaantuneista tanskalaiskinkuista, roskajournalisimista ja tälläisistä roskapankeista joka hävittää jopa kokonaisia ihmisten omaisuuksia lue tästä

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d223612-110f-494d-9528-227b99840a31

        Kysy itseltäsi, jos pankin iholla on jopa FBI niin miten uskallat käyttää niin epäluotettavaa pankkia mietipäs sitä

        https://thepaypers.com/payments-general/seb-swedbank-danske-bank-shares-drop-amid-us-investigation-report-on-money-laundering--1246343

        ps Dansken bankin rahanpesusotkuja käsittävät sotkujen caset on avattu taas uudestaan hehe

        mm Danske Bankin pasilan konttorin epäasiallinen asiakaspalvelu sai näkyvyyttä norjankin lehdissä kuluvilla viikoilla. Erään henkilön kokemus luuria korvaan viikon ajalta 40 x ja vajakiksi nimittelyä. Tanskan poliisissa on asiasta prosessi vireillä joten palataan astialle pian.

        Vain vajakille voi lyödä luurin korvaan 40 kertaa. Normiälyinen ymmärtää vähemmällä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe