Onko viranomaista, jolle valittaa?

Anonyymi

Lokakuun puolivälissä sain DanskeBankilta ilmoituksen, missä todettiin minun saaneen epäilyttävän laskun Harrodsin tavaratalosta Lontoosta. Soitin pankkiin ja totesin, että en ole käynyt siellä tällä vuosituhannella enkä liioin ostanut yhtään mitään ja totesin, että veloitus on asiaton eikä pitäisi maksaa. Tuolloin luottokorttini vaihdettiin, koska numero oli todennäköisesti joutunut vääriin käsiin.

Nyt luottokortin lokakuun maksut on pankki maksanut ja kas mokomaa, tuo maksu on myös mukana, vaikka olin kieltänyt sen.

Kenelle voin valittaa, kun pankki ei ilmeisesti tee mitään?

Miksi pankki suosii rikollista toimintaa?

38

1641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä näin suuri murhe seuraavaksi?

      • Anonyymi

        Minulle yli tuhat euroa taskusta vastoin tahtoni ilmaisua on iso asia.


    • Anonyymi

      Tee rikosilmoitus poliisille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ohje on mahdoton. Entä jos esitetään hyvin suuri lasku, joka on seökeästi petoksen yritys?


      • Anonyymi

        Täällä keskustellaan, mistä hämärämiehet ja ketkut eivät tietenkään pidä.


      • Anonyymi

        Juuri näin, reklamaatio tehtävä ja lasku on maksettava. Pankki hyvittää maksut (jos hyvittää), kun reklamaatio prosessi on valmis, voi kestää jopa 2kk:a..

        Ja jos kokee kärsineensä vääryyttä niin finanssivalvontaan yhteys, ei suomi24:n kautta asia hoidu 😅


    • Anonyymi

      Lasku kuuluu maksaa kokonaisuudessaan ja tapahtumat hyvitetään kun reklamaation käsittely on valmis, eli ihan oikein on pankki toiminut.

      • Anonyymi

        ”5.4 Jos laskua ei ole tullut tai siinä on virhe

        Jos kuluttaja esittää huomautuksia yritykselle laskun oikeellisuudesta ja/tai laskutettavasta tuotteesta, yrityksen on lähdettävä selvittämään esitettyjen huomautusten aiheellisuutta ja oikaistava havaitut virheet oma-aloitteisesti. Yritys ei saa ryhtyä perintätoimiin ennen kuin huomautusten asiallisuus on selvitetty.

        Tämä periaate koskee myös tilannetta, jossa kuluttaja esittää väitteen, ettei ole saanut laskua lainkaan tai oikeaan aikaan. Yrityksen on esitettävä selvitys siitä, että lasku on lähetetty ajoissa ja oikeaan osoitteeseen. Tapaukset, joissa lähetetty lasku ei ole saapunut kuluttajalle, joudutaan ratkaisemaan tapauskohtaisten seikkojen perusteella.

        Jos kuluttaja on riitauttanut vain osan laskusta, hänen tulee maksaa riidaton osa eräpäivänä. Jos selvitys osoittaa kuluttajan huomautuksen aiheettomaksi, kuluttaja on velvollinen maksamaan laskun eräpäivänä, ellei muusta ajankohdasta sovita.”

        https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/maksaminen-ja-laskutus/#5.4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”5.4 Jos laskua ei ole tullut tai siinä on virhe

        Jos kuluttaja esittää huomautuksia yritykselle laskun oikeellisuudesta ja/tai laskutettavasta tuotteesta, yrityksen on lähdettävä selvittämään esitettyjen huomautusten aiheellisuutta ja oikaistava havaitut virheet oma-aloitteisesti. Yritys ei saa ryhtyä perintätoimiin ennen kuin huomautusten asiallisuus on selvitetty.

        Tämä periaate koskee myös tilannetta, jossa kuluttaja esittää väitteen, ettei ole saanut laskua lainkaan tai oikeaan aikaan. Yrityksen on esitettävä selvitys siitä, että lasku on lähetetty ajoissa ja oikeaan osoitteeseen. Tapaukset, joissa lähetetty lasku ei ole saapunut kuluttajalle, joudutaan ratkaisemaan tapauskohtaisten seikkojen perusteella.

        Jos kuluttaja on riitauttanut vain osan laskusta, hänen tulee maksaa riidaton osa eräpäivänä. Jos selvitys osoittaa kuluttajan huomautuksen aiheettomaksi, kuluttaja on velvollinen maksamaan laskun eräpäivänä, ellei muusta ajankohdasta sovita.”

        https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/maksaminen-ja-laskutus/#5.4

        Eli pankin sanelemat pykälät eivät usein paina mitään. Laki menee edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”5.4 Jos laskua ei ole tullut tai siinä on virhe

        Jos kuluttaja esittää huomautuksia yritykselle laskun oikeellisuudesta ja/tai laskutettavasta tuotteesta, yrityksen on lähdettävä selvittämään esitettyjen huomautusten aiheellisuutta ja oikaistava havaitut virheet oma-aloitteisesti. Yritys ei saa ryhtyä perintätoimiin ennen kuin huomautusten asiallisuus on selvitetty.

        Tämä periaate koskee myös tilannetta, jossa kuluttaja esittää väitteen, ettei ole saanut laskua lainkaan tai oikeaan aikaan. Yrityksen on esitettävä selvitys siitä, että lasku on lähetetty ajoissa ja oikeaan osoitteeseen. Tapaukset, joissa lähetetty lasku ei ole saapunut kuluttajalle, joudutaan ratkaisemaan tapauskohtaisten seikkojen perusteella.

        Jos kuluttaja on riitauttanut vain osan laskusta, hänen tulee maksaa riidaton osa eräpäivänä. Jos selvitys osoittaa kuluttajan huomautuksen aiheettomaksi, kuluttaja on velvollinen maksamaan laskun eräpäivänä, ellei muusta ajankohdasta sovita.”

        https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/maksaminen-ja-laskutus/#5.4

        Eihän tässä asiakas ole ilmeisesti edes ollut yhteydessä Harrodsiin.. Eihän Danske ole tässä kuin laskun toimittajan roolissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä asiakas ole ilmeisesti edes ollut yhteydessä Harrodsiin.. Eihän Danske ole tässä kuin laskun toimittajan roolissa

        Kenen pitäisi olla yhteydessä Harrodsiin? Asiassa on tapahtunut selvä luottokorttipetos, rikos, joka kuuluu poliisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä asiakas ole ilmeisesti edes ollut yhteydessä Harrodsiin.. Eihän Danske ole tässä kuin laskun toimittajan roolissa

        Olisi pitänyt toimittaa lasku poliisille, eikä maksaa sitä.


      • Anonyymi

        Ketkut mielellään suhmuroivat asiat keskenään. Julkisuus on myrkkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi pitänyt toimittaa lasku poliisille, eikä maksaa sitä.

        Ei poliisi sitä maksa


    • Anonyymi

      Haasta pankista henkilö oikeuteen kuka maksun on tehnyt. Pankille et voi mitään

      • Anonyymi

        Kyllä ne luottokorttilaskut tulee maksaa kokonaisuudessaan,kun korttireklamaatio käsitelty hyvittivät mahdolliset reklamoidut tapahtumat vasta tämän jälkeen.


      • Anonyymi

        Pankki vastaa, eivät sen työntekijät.


      • Anonyymi

        Ei sitä maksua kukaan pankin työntekijä ole tehnyt


    • Anonyymi

      Sama homma Kelan , sosiaalitoimen jne. Mielivaltaisuuksissa. Soittakaa provosoikaa ja nauhottakaa puhelu. Sit ei kun haastamaan . muistakaa että työttömälle ja varattomille on oikeusapu ilmaista.

    • Anonyymi

      Tiedetään miksi vartija valvoo.
      https://youtu.be/PyruLdiIbZk
      Jokainen muurinaukko vaatii valvojansa.
      https://youtu.be/p44myQNlOwM
      Voi ihmistä, voi.

    • Anonyymi

      Riippuu haluaako hoitaa asian kuntoon vai valittaa

      • Anonyymi

        En minäkään itse rupeaisi selvittelemään mitään. Asia Finelle tai poliisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään itse rupeaisi selvittelemään mitään. Asia Finelle tai poliisille.

        Aikanaan sitten asia kyllä selvitetään, se ei jää heikoimman osapuolen tappioksi, kuten ilman viranomaisapua tuppaa käymään.


    • Anonyymi

      ”Jos ostos on maksettu luottokortilla, kuluttaja voi ongelmatilanteissa vaatia myyjän lisäksi hyvitystä aina myös luotonantajalta. Luotonantajan puoleen voi kääntyä tilanteessa, jossa yritys ei toimita ostosta, ostoksesta on laskutettu väärin tai tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe. Luotonantaja ei ole velvollinen palauttamaan enempää kuin luottoyhtiölle on maksettu.”

      https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/laskutustavat/

      • Anonyymi

        Aloituksen perusteella kysymys on rikos-, ei riita-asiasta, joten asia kuuluu poliisille.


      • Anonyymi

        Rikosasiassa osapuolet eivät voi sopia tai järjestellä mitään. Asia kuuluu viranomaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosasiassa osapuolet eivät voi sopia tai järjestellä mitään. Asia kuuluu viranomaisille.

        On olemassa asianomistajarikoksia. Eli jos uhri kokee, että asia on sovittu, niin asia ei etene.


    • Anonyymi

      Melkoista soopaa.

      Tee rikosilmoitus varastetuista korttitiedoista. Se on kuitenkin se tapahtunut rikos( ellet itse antanut niitä, niin silloin rikos on sinun puolelta). Pankin virkailija ei ole rikos, pankki ei ole rikos. Luottokorttimaksukaan ei ole rikos. Se ei auta, että jonotat infoon, hypit tasajalkaa tai kirjoitat suomi24.

      Lisäksi teet pankkiin reklamaation vilpillisestä veloituksesta luottokortilta. Voit liittää reklamaatioon tekemäsi rikosilmoituksen.

      • Anonyymi

        Juuri näin tulee toimia. Turhaa täällä vinkuu, kaikilla pankeilla sama ohjeistus.


      • Anonyymi

        Korttitietojen oikeudeton käyttäminen on rikos. Heppulit täällä taas tekemässä taas syyttömästä syyllstä. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korttitietojen oikeudeton käyttäminen on rikos. Heppulit täällä taas tekemässä taas syyttömästä syyllstä. Miksi?

        Pankit yleensä sujuvasti lipsahtavat vastuista.


    • Anonyymi

      "Lokakuun puolivälissä sain DanskeBankilta ilmoituksen, missä todettiin minun saaneen epäilyttävän laskun Harrodsin tavaratalosta Lontoosta. Soitin pankkiin ja totesin, että en ole käynyt siellä tällä vuosituhannella enkä liioin ostanut yhtään mitään ja totesin, että veloitus on asiaton eikä pitäisi maksaa. Tuolloin luottokorttini vaihdettiin, koska numero oli todennäköisesti joutunut vääriin käsiin."

      Missähän vaiheessa tämä tarina mahtanee nyt olla.

      Pankki on toiminut aivan oiken kun sen algoritmi on hälyttänyt epäilyttävästä maksutapahtumasta ja sitten ko. asioita hoitava henkilö ottanut oitis yhteyttä kortinhaltijaan.

      Miksi maksu on kaikesta huolimatta mennyt, on arvoitus ja sen selvittämiseksi tietenkin aivan ensin yhteys pankkiin tilanteen selvittämiseksi.

      Yleensähän pankit IA-softan antaman hälaytyksen seurauksena hyllyttävät epäilyttävät maksutapahtumat (jos ehtivät) ja ottavat yhteyttä kortinhaltijaan maksutapahtuman varmistamiseksi.

      Pankeilla on ihan oma yskikkö, joka näitä tapahtumia tarkkailee realiajassa. Aiheesta oli taannoin ulkolaisella kanavalla kiinnostava dokkari.

      Pankit korvaavat vuosittain melkoisia määriä asiakkaileen varastettujen korttitietojen vuoksi tehdyistä maksuista, mutta toki selvittelevät korvauksen perusteeksi sitä missä yhteydessä korttitiedot ovat voineet luistaa vääriin käsiin.

      • Anonyymi

        Unohtui edellä manita, että jos johonkin maksukortiin kohdistuu paljon IA-softan hälyttämiä epäilyttäviä maksuja lyhyellä ajalla, niin pankki kiireellä jäädyttää kortin ja ottaa yhteyttä kortinhaltijaan.


      • Anonyymi

        Eikö se jo järki sanele että välttäkää tälläistä hölmöjen tanskalaisen roskapankkia. Hölmöläisten juuttien tanskan maa on sekaisin kuin seinäkello hallitsemattoman maahanmuuton seurauksista ja se sekavuus heijastuu maallman laajuisesti.

        https://mvlehti.net/2018/08/27/koopenhaminassa-paloi-autoja-tanskan-poliisi-selittelee/

        Jos oltaisiin järkeviä niin tanskalaisille täytyisi saada maahantulokielto suomeen, jos tämä olisi hoksattu aiemmin niin Tehtaankatu 1997 murhenäytelmää ei olisi tarvittu kärsiä. Ja väkevät kaupparajoitteet, päästäisiin eroon pilaantuneista tanskalaiskinkuista, roskajournalisimista ja tälläisistä roskapankeista joka hävittää jopa kokonaisia ihmisten omaisuuksia lue tästä

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d223612-110f-494d-9528-227b99840a31

        Kysy itseltäsi, jos pankin iholla on jopa FBI niin miten uskallat käyttää niin epäluotettavaa pankkia mietipäs sitä

        https://thepaypers.com/payments-general/seb-swedbank-danske-bank-shares-drop-amid-us-investigation-report-on-money-laundering--1246343

        ps Dansken bankin rahanpesusotkuja käsittävät sotkujen caset on avattu taas uudestaan hehe

        mm Danske Bankin pasilan konttorin epäasiallinen asiakaspalvelu sai näkyvyyttä norjankin lehdissä kuluvilla viikoilla. Erään henkilön kokemus luuria korvaan viikon ajalta 40 x ja vajakiksi nimittelyä. Tanskan poliisissa on asiasta prosessi vireillä joten palataan astialle pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se jo järki sanele että välttäkää tälläistä hölmöjen tanskalaisen roskapankkia. Hölmöläisten juuttien tanskan maa on sekaisin kuin seinäkello hallitsemattoman maahanmuuton seurauksista ja se sekavuus heijastuu maallman laajuisesti.

        https://mvlehti.net/2018/08/27/koopenhaminassa-paloi-autoja-tanskan-poliisi-selittelee/

        Jos oltaisiin järkeviä niin tanskalaisille täytyisi saada maahantulokielto suomeen, jos tämä olisi hoksattu aiemmin niin Tehtaankatu 1997 murhenäytelmää ei olisi tarvittu kärsiä. Ja väkevät kaupparajoitteet, päästäisiin eroon pilaantuneista tanskalaiskinkuista, roskajournalisimista ja tälläisistä roskapankeista joka hävittää jopa kokonaisia ihmisten omaisuuksia lue tästä

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d223612-110f-494d-9528-227b99840a31

        Kysy itseltäsi, jos pankin iholla on jopa FBI niin miten uskallat käyttää niin epäluotettavaa pankkia mietipäs sitä

        https://thepaypers.com/payments-general/seb-swedbank-danske-bank-shares-drop-amid-us-investigation-report-on-money-laundering--1246343

        ps Dansken bankin rahanpesusotkuja käsittävät sotkujen caset on avattu taas uudestaan hehe

        mm Danske Bankin pasilan konttorin epäasiallinen asiakaspalvelu sai näkyvyyttä norjankin lehdissä kuluvilla viikoilla. Erään henkilön kokemus luuria korvaan viikon ajalta 40 x ja vajakiksi nimittelyä. Tanskan poliisissa on asiasta prosessi vireillä joten palataan astialle pian.

        Vain vajakille voi lyödä luurin korvaan 40 kertaa. Normiälyinen ymmärtää vähemmällä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe