Saitko sinä lapsena risua, remmiä ja tukkapöllyä?
Minä sain, mutta liian vähän!
Kun minä olin lapsi ja tehnyt pahaa tuli risua tai remmiä paljaille pakaroille että paukkui ja vihloi.
Ulisin ja ulvoin:
"UI UI UII SATTUU äitiiii (tai) isää älä lyö enää mä olen kiltti jo"!
Sama juttu, mutta jos risua ei ollu heti varalla käyttöä varten keittiössä oven vieressä missä sillä oli paikkansa, minun piti se itse käydä pihakoivusta taittamassa.
Muutaman kerran väärin valitulla, liian paksulla risulla piiskattuna opin valitsemaan koivusta kaikkein ohuimman risun, eli oksanpään, joka jousti eikä sattunut juuri ollenkaan.
Silti oli tärkeää ulista parin iskun jälkeen..
"UI UI UII SATTUU äitiiii (tai) isää älä lyö enää mä olen kiltti jo"!
Äiti ainakin lopetti piiskaamisen kai säälistä kun lapseen noin kovasti sattuu..
Monta kertaa pahanteostani käynnistyi pikaoikeuden päätöksellä, josta ei ehtinyt valittaa ankara tukkapölly, kun isä kouraisi hiuksista kiinni ja perusti niistä päähäni kieppuvan karusellin jonka aikana kaikki näytti kieppuvan..*ikkuna-*seinä-*ovi-*ikkuna... Siinä ei voinut eikö ehtinyt lupailla kiltteyttä, vaan suusta pääsi pitkä valitusvirsi..🥶🥶🥶
AiAiAiAiAiAiAiAiAi🥶🥶🥶
Omille lapsilleni käytin samaa kurinpitoa kai hyvin harvoin koska he ansaitsivat sitä lajia harvemmin kuin minä..
Nykyään jos kurittaa lasta risulla tai remmillä piiskaten, tai perustaa päähän karusellin voi saada syytteen ja sakot ja tuomitaan maksamaan kärsimys- korvauksia ja maksamaan lapsen oikeudenkäynti kulut ja voi saada nimensä ja kuvansa Iltalehtiin ja sadistin maineen, jos lapsi kantelee opettajalle, kouluterveyden hoitajalle tai jollekin muulle ulkopuoliselle ja näyttää todisteeksi mustelmia, kuhmuja, naarmuja, tai tukon irronneita hiuksia.
Sen takia pitää varoa fyysistä kurittamista, lievääkin.
Risua, remmiä ja tukkapöllyä
33
1098
Vastaukset
- Anonyymi
Tuttua. Minä sain aina SA INT armeijan solkivyöstä. Kerrat voi laskea pakaroista vieläkin niistä arpeutuneista reijistä jotka tuli siitä että aina tuli remmiä metallinen solkipää edellä ja niinmpäin solki että sen lukon pikä naula tuli kuin Piippo tikka perseelle. Tuosta saisikin jo nykyään ehdollista ja kovat korvaukset maksettavaksi ja uutisen TV kanaville.
- Anonyymi
Meillä sai pakarat kyytiä kotikurinpito-lautakunnan tuomiolla kun läiskittiin perseelle housujen läpi naulaisella laudanpätkällä . Naulat oli ruosteessa. Vieläkin onnun kun taisi vasen Iskiashermo venähtää🌝🌝🌝
- Anonyymi
Meillä ei piiskattu eikö annettu tukkapöllyä.
Jaeltiin kivuliaita luunappeja.
Pikkurikkeistä vähemmällä vauhdilla joista tuli otsaan pelkkiä sinertäviä kuhmuja.
Isommista rikkeistä tuli täyden kaasun luunapoeja joista tuli kalloon lommoja.
Kuhmut on silottunut 50 vuodessa kokonaan pois ajan kanssa, mutta muutama lommo on jäänyt kalloon niistä vauhdikkaimista. - Anonyymi
"Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee"
- Anonyymi
Aika karua luettavaa. Risua taidettiin joskus saada kuvaannollisesti/hupimielessä, tukkapöllyä kyllä joskus ja se tosiaan opettaa pienenäkin määränä. Remmistä riitti esittely.
- Anonyymi
Vai, että ihan hupi,ielessä, kyllä siitä oli hupi kaukana kun mäiske alkoi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai, että ihan hupi,ielessä, kyllä siitä oli hupi kaukana kun mäiske alkoi
Sellaista teatraalista läpsyttelyä, kaikkia osapuolia nauratti.
- Anonyymi
Nykyään joutuu maksamaan jos haluaa piiskaa paljaalle pyllylle !
- Anonyymi
Tähän on tultu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän on tultu!
Siis tähän on tultu nimenomaan nykyhallituksen maalitus, syyllistämis, Woke, Cancel ja Intersektionaalisen feminismin takia,
- Anonyymi
Isoäidilläni meni isäni kanssa välit poikki kun se kuuli ettei isäni ollut kertaakaan kurittanut minua vedoten omiin kivuliaisiin kokemuksiinsa. Mummo pyysikin minut kesällä pariksi viikoksi hoitoon ja silloin vitsaa ei säästelty todellakaan. Pari viimeistä päivää mummoni yritti rasvailla ruoskaniskuja kuntoon mutta niinhän siinä kävi että isäni huomasi. Välit poikki ei mennyt edes kuolinvuoteelle. Olin mummolleni kuin kotiorja ja jos en kaupunkilaispoikana heti osannut maalaistöitä vitsaa tuli heti ja totta se piti itse hakea se vitsa pihakoivusta.
- Anonyymi
Kivuliaita muistoja sinulla, otan osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivuliaita muistoja sinulla, otan osaa.
No oli siitä nyt se hyöty että en ole mitään lakeja rikkonut eikä mikään työ ole minulle vierasta. Ties mikä hippi minusta olisi tullut ilman mummoani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No oli siitä nyt se hyöty että en ole mitään lakeja rikkonut eikä mikään työ ole minulle vierasta. Ties mikä hippi minusta olisi tullut ilman mummoani.
Minä sain omalta isältäni norjaa koivunoksaa pyllylle, jos oltiin mummolassa käymässä. Kotona käytettiin kärpäslätkää, myöhemmin nahkavyötä.
Kun kerran ennen murrosikää olin mahallani isän polvien päällä piiskattavana, hän erehtyi sanomaan, että tätä tehdään siksi, kun vanhempani rakastavat minua. Silloin sain elämäni ensimmäisen erektion, joka tökkäsi isän reiteen. Hän työnsi minut äkkiä pois ja käski vetää housut jalkaan.
Varmaan siitä johtuen olen aikuisenakin salaisesti nauttinut nöyryytyksistä ja kuvittelen niitä aktiivisesti saadakseni itseni kiihottumaan. Nyttemmin olen yksin asuva, keski-ikäinen, lapseton ja pitkäaikaistyötön (viimeksi elänyt palkallani 13 vuotta sitten). Sakkorangaistuksia on tullut useita, tupakkaa on poltettu vuosikymmeniä, huumeita on tullut kokeiltua ja kerran ajokorttikin lähti määräajaksi kännissä ajamisen takia.
Nykyään ei oikein viina eikä tupakka maistu, eikä sellaiseen olisi oikeastaan rahaakaan. Töihin minua ei enää ilmeisesti oteta, joten unelmoin pääsystä takuueläkkeelle.
- Anonyymi
1960-1970luvulla alkoi saakelin vapaa kasvatus. Lapsia ei saanut torua, eikä niiltä saanut kieltää mitään. Asuttiin kerrostalossa. Monen perheen kakarat leikki hiekkalaatikolla lmuovisinen pikku lapioineen ja pikku ämpäreineen ja muovisinen pikku kuorma-autoineen. Yksi rakensi hiekkalinnaa, toinen teki hiekkakakkuja hokien, "tule tule hyvä kakku, älä tule pahakakku..." Kuorma-autokuski ajoi hiekkaa laatikossa peruuttaen autoa itsekin selkä taaksepäin kakkujen ja linnan tekijöin päin... ja pärisi moottorin ääntä suullaan huulet lerpattaen~~~~~prrr~~~~~prrrrrrr ! Kuskilla ei ollut peruutuspeiliä joten hän peruutti itsensä suoraan kakuntekijän hyvään kakkuun joka meni tuhannen pi llun päreiksi ja leipuri alkoi ulvomaan Äitiiiiiiiiiiii Äitiiiiiiiii, toi rikkoi mun kakun", Kolmannen kerroksen avoinna olevaan ilmestyi äiti ja huusi - "kuka se oli"?
Leipuri vastasi, "Toi Mäkisen Jorma"!
Äiti poistui hetkeksi ikkunasta ja palasi pian takaisin, heitti muovisen pienen jääkiekkomailan alas ikkunasta ja huusi, - "LYÖ TÄLLÄ"!- Anonyymi
Asuimme onneksi omakotitalossa.
- Anonyymi
Ei nää nykyajan vapaan kasvatuksen saaneet piimähiha vellihousu kukkakeppipojat kelpaa edes armeijaan kun ne ei kestä komentelua,niille tulee kuulemma post traumaattinen stressireaktio komennoista, - ASENTO - KÄÄNNÖS - VASEMPAAN PÄIN, TAAKSE POISTU - MAAHAN - YLÖS - RIVIIN JÄRJESTY - ASENTO - OJENNUS - LEPO
- Anonyymi
Koiranketjulla ihan huolella ei auta ankaralta armoa anella. Lauerma on erikseen ansainnut mielensä toki.
- Anonyymi
hakkako joku demari koiraansa kettingilä. ei jakoon
- Anonyymi
Koiraakaan ei saa enää kasvattaa, se on intersektionaalinen perheen jäsen.
- Anonyymi
Aika julmaa touhua.
- Anonyymi
Saakohan enää ottaa pihtaavalta vaimolta väkisin käyttäen lempeää väkivaltaa mikä oli ainakin 1950 luvulla lain mukaan sallittua?
- Anonyymi
Saati penseältä mieheltään??
- Anonyymi
Muistaakseni siinä lempeälä väkivallalla ei saanu lyödä nyrkillä tajua kankaalle mutta sai kamoa ja kaataa ja pitää ranteista kiiinni ja potkia monot jaloissa nilkkoja että avaa V-tyyliin koivet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saati penseältä mieheltään??
Olen pitkään suunitellut rakentaa itse seksinuken silikonista, sellaisen jolla on iso Pygmi perse, jos tiedätte millainen ja ostan sellasen naisten pitkätukkasen peruukin.
Anonyymi kirjoitti:
Olen pitkään suunitellut rakentaa itse seksinuken silikonista, sellaisen jolla on iso Pygmi perse, jos tiedätte millainen ja ostan sellasen naisten pitkätukkasen peruukin.
Laitatko peruukin itselles??
- Anonyymi
Jossain päin on seksinukkeja pantavaksi. En muista, missä sellaista palvelua tarjotaan, mutta jossakin. Uutisesta muistan vaan sen, että yrittäjä valitteli sitä, kuinka huonossa kunnossa nuket olivat käytön jälkeen.
Keskuudessamme on siis miehiä, jotka suhteissaan ja fantasioissaan ovat valmiita hakkaamaan kumppaneitaan kuin viimeistä päivää, aivan tohjoksi. Se että Suomi on yksi Euroopan väkivaltaisimpia maita, on ihan faktaa. Ja tämä tulos siis ilman maahanmuuttajiakin. Päihteet, huono kasvatus, tukahduttava uskonto, työttömyys tai töiden epäsäännöllisyys, elämänhallinnan puute, kaikki nämä saavat hulluja aikaan miehissä, jos kyllä naisissakin.- Anonyymi
Se oli Suomessa. Joku julkkis perusti sen seksinukkebisneksen, mutta nuket ei kestänyt härmänjätkien hurjaa panemista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli Suomessa. Joku julkkis perusti sen seksinukkebisneksen, mutta nuket ei kestänyt härmänjätkien hurjaa panemista
Ostin yhden nuken jalka puuttuu ja pää jää vetävän käteen mutta eipä se tahtia haittaa. Tuntuma on melko hyvä näissä nukeissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin yhden nuken jalka puuttuu ja pää jää vetävän käteen mutta eipä se tahtia haittaa. Tuntuma on melko hyvä näissä nukeissa.
Tosin en tiedä miltä se aito tuntuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin en tiedä miltä se aito tuntuu.
Onko sillä väliä jos homma toimii.
- Anonyymi
Onhan se parempi että hakataan huoranukkeja paskaksi, kuin että oikeita ihmisiä. Veloitus ja hinnoittelu tietysti vahingon mukaan.
Minä sain silloin kun olin 14 vuotias niin koulussa piiskaa opettajalta muiden luokkalaisten edessä paljaalle pyllylle. Oli kyllä nöyryyttävää mutta kun näin vanhempana alkaa miettimään niin aika kiihottava tilanne. Siitä sitten pari viikkoa eteen päin niin sainkin jo raudoissa piiskaa kun yritin rimpuilla, lyödä opettajaa ja karata olisin ehkä onnistunutkin mutta siinä luokassa oli myös mies puoleinen opettaja joka sai minut sitten kuriin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186229Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631593992Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503325Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4762812Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2761823Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341486- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1631327Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141283