Maailmassa on alettu enemmän ja enemmän tekemään toimenpiteitä ilmastonmuutoksen hillitsemiseen ja ilmeisesti päästökauppa on yksi tärkeimmistä työkaluista sen toteuttamiseen. Olen yrittänyt etsiä sijoitusinstrumenttia osallistuakseni ko. markkinoille.
Amerikassa kaikki on suurempaa ja parempaa. Sieltä löytyykin
KraneShares Global Carbon ETF
Kraneshares sijoittaa Euroopan, Kalifornian ja Kiinan hiilipörsseihin. Tässä instrumentissa kiinnostaa juurikin tämä monen eri alueen hajautus. Myös sekin vetoaa, että kyseessä on ETF.
Valitettavasti eurooppalaisena ei ole mahdollista ostaa tätä ETF:ää vaikkakin se nordnetin tarjonnasta löytyy. Kiitos tästä eurooppalaisille säännöksille joiden on tarkoitus suojella meitä impivaaralaisia.
Ainoa hiili-instrumentti nordnetissä on Wisdomtree
WisdomTree Carbon ETC
Siihen on tullut nyt laitettua jonkin verran rahaa. Kivastihan sen nousukulma on ollut sangen jyrkkä. Tämän instrumentin toiminta-alue rajoittuu Eurooppaan ja se ei ole ETF.
Miten mahtaa olla, onko muita varteenotettavia sijoitusinstrumentteja meille, jotka haluavat ottaa osaa tähän päästökaupparuljanssiin? Mielestäni olemme tässä markkinassa vasta alussa. Kiina avasi oman hiilipörssinsä vasta viime vuonna. Eli nyt pitäisi saada jalkaa oven väliin.
Päästökauppa
Anonyymi
0
101
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.113940Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo114840En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568