Iloa elämään

Anonyymi

Masentunut. Mistä saat iloa ja sisältöä elämääsi?

Itse en löydä sitä yhtään mistään 😔

19

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En mistään. Viinakaan ei auta, väsyttää ja vituttaa vaan kahta kauheammin.

      • Anonyymi

        Sama homma, viinan oton jälkeen vituttaa vielä enemmän.


    • Anonyymi

      Vaikeimpina hetkinä en minäkään. Kaikki tuntuu turhalle ja järjettömälle, tyhjälle.
      Mutta auttaminen, muodossa tai toisessa, ihmisen tai eläimen auttaminen tuo sisältöä ja tarkoituksellisuutta elämään, ainakin hetkittäin.
      Ja liikunta, vaikka reipas lenkki, parantaa vähän oloa.

    • Anonyymi

      Iloa vai. Pahapaha. Empä tiiä. En kai mistään.

      Viinalla saa turrutettua pahaa oloa. Mutta ei siitä iloa tule.

      Sisältöä elämää taas niin tekee niitä juttuja mitkä itseä kiinnostaa tai huvittaa. Itsellämusan kuuntelu ja netflixin pohjoismainen tuotanto. Loput on sitten pakkopullaa.

      • Anonyymi

        Välillä huonoja hetkiä

        Sit voi iloita paremmista ajoista

        Muuten ei huomaa


    • Anonyymi

      Ei mistään on juurikin se paras paikka mistä sitä voi saada. Ainakaan se ei ole keneltäkään pois

      • Anonyymi

        Tarkoitin vähän niinkuin Zen-tyylisesti. Suosittelen lukemaan eckhart tollen kirjaa nykyhetken voima, tai englanniksi. The power of now. Löytyy myös äänikirjana youtubesta englanniksi.


    • Anonyymi

      No on mulla yks ilon aihe kyllä. Poika. Ei voi olla nauramatta välillä. Ja semmosen pikkulapset vaikka vaan tuntemattomat kaupassa kun sieltä kaikkea tulee suusta niin ei meinaa pokka pitää.

      Skidit on parasta.

      • Anonyymi

        Joo, lapset, koirat ja kissat on teeskentelemättömän aitoja.


    • Anonyymi

      Sama homma. Nyt ravitsemusterapiaan jonossa 3,5 v. Ehdottivat tähän tilaan jo KIRURGIAA! Mistäköhän sitä saisi vai pitääkö odottaa taas 3, 5 VUOTTA? Pääseekö suoraan vai vaaditaanko loboTOMIAA? Ovat kuulemma ajamassa alas kirurgian yksiköitä ”täältäpäin”! Tarkoittaako tämä siis, että kuinka kauan virallisesti ihmisten nyt täytyy odottaa apua? 7 vuotta??? Kuilu rikkaan eliitin ja köyhäilistön väillä kasvaa?

      Mikä on hoitotakuu? Köyhällä sitä ei taida olla. Voidaanko esittää jotain vastausta? Pimitetäänkö jotain, vai mikä syy? Osaako kaupunki ja ”yliopisto”sairaala sanoa? Minulla käytössä ”pyöröoventaktiikka” sanoi lääkäri? MITÄ TARKOITTAA Käytännössä? Onko muilla sama homma? Leimaahan mulla on passissa kyllä, mutta vääränlaista! Ahdistaa. Nyt pitäisi mennä taas uudelle ihmiselle puhumaan? HULLUN LEIMAT esillä. Uskaltaako aikaa varata?

      Ollaan ilmeiseti vähennetty väkeä? Ja koronatilanteessa? Henkilökunta jatkuvasti sairauslomilla kuulemma? Pitääkö saada lisää väkeä? Voiko näyttää virallisia tilastoja sairaanhoito piiriltä? Miten tiukka kORONATILANNE nyt? Asiantuntijoilta eikä poliitiikoilta! EBM! Suhareita on nähty jo kasapäin! Onko huolehdittu esim. laboraatiohenkilö kunnan riittävyydestä? Ilmeisesti tämä lihavuus vaatii jo spirometriaa. Mahdanko mahtua PUTKEEN?? Millainen tuubi kyseessä? Ylimääräistä löytyy, koska minulla tämä PAHA LÄÄKEKOUKKU JA HOITORIIPPUVUUS!kiitos näiden BENTSO JA NEUROLEPTILÄÄKKEIDEN ja puoskareiden, jotka niitä määräsivät? Kiitti #####!Onko pitkät jonot? Voiko käydä lähikunnassa kun tässä kaupungissa ei viitsi sattuneesta syystä? Kuinka kauas pitää ajaa? Kuka peittelee ja mitä JA mistä syystä? ### Huoli herää JO POTILASturvallisuudesta. Minäpä jatkan sohvalle ”odottelemaan”

    • Anonyymi

      ITE KIRJOTAN PAPERILLE JA TEEN VARMAAN 20-30 VIHKON SARJAA.. MEIKÄ HALUAA KOIRAN JOSKUS

      • Anonyymi

        Koira olis kiva. Mulla vaan on paha allergia ja astma. Oli kerran akvaario mutta se oli tylsä pitemmän päälle.


    • Anonyymi

      En koe olevani masentunut, mutta en saa elämääni iloa tai sisältöä mistään. Suoritan vaan tätä vaatimatonta elämää päivästä toiseen ja toivon joka päivä, että se jäisi viimeisekseni. Mitään merkitystä tai järkeä tässä touhussa ei ole. Olen kokeillut kaikenlaista eikä mikään tuota iloa. Olen myös muuten aika tunteeton.

      • Anonyymi

        Onkohan tässä yhteiskunnassa joku pielessä? Miksi meistä tulee tämmösiä.


    • Anonyymi

      Mä tunnun mokaavan aina kaiken. Koitan parhaani, mutta sössin ihan totaalisesti sekä ystävyyssuhteeni että talouteni. Enkä oikein osaa auttaa itseäni enkä muita vaikka sitä haluaisinkin.

      • Anonyymi

        1


    • Anonyymi

      Kirjoittelen kaikenlaista. Tosin ihan pahimmassa vaiheessa ei kirjoittaminenkaan onnistu. Ajatukset ja mielikuvitus ovat jumissa. Itselläni menee voimavaroja siihenkin, että yritän olla näyttämättä pahaa oloani ja koitan käyttäytyä normaalisti. Tykkään luonnosta, saatan pysähtyä iltalenkillä istuskelemaan puistonpenkille tunniksikin ihan vaan kuuntelemaan jotain lintuja tai veden solinaa, Yksinäisyys auttaa muutenkin, silloin voi rentoutua hetkeksi ja olla oma itsensä epätoivoineen. Ehkä oma pahoinvointini on jostain surun ja masennuksen rajamaastosta, joka tapauksessa hyvin usein haluaisin kokonaan pois täältä tai ainakin paeta jonnekin, missä saan olla yksin ja itkeä hetken.

    • Anonyymi

      Siitä että voi auttaa muita kohtalotovereita kunhan ensin itse voi paremmin. Kirppikset ja kierrätyskeskus on mukavia paikkoja viettää aikaa. Luonto ja valokuvaaminen. Lemmikit tuo iloa elämään. Avanto, sinne oikeesti jää säryt ja murheet

    • Anonyymi

      Vähänhän tämä on kompa kysymys. Olisiko sitä masentunut jos sitä osaisi jotenkin nauttia elämästä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe