Mitäs projekteja palstalaisilla on ensi kaudeksi?
Itse keräsin jo rahapotin systeemipilottia varten, mutta mieli on sikäli muuttunut, että taitaa kevään projektiksi tulla veneen kylkien maalaus. Ensin suunnittelin maalauttamista, mutta hinta olisi ollut 6000 euroa (37 jalkaa). Hempelin tavarat olisivat olleet kalliit, Double coat halvempi, mutta se vaatii yli 20 asteen lämpötilan. Taidan maalata Temadurilla ja tehdä pohjatyöt Hempelin ohjeiden mukaan. Maalit maksaa muutamia satasia, välineet ehkä pari sataa.
Parantelut ja korjailut
21
938
Vastaukset
- Anonyymi
Kaiun ajattelin asentaa, kun se on jo olemassa. Gelcoatissa pari korjausta kansirakenteissa ja sitlootassa, otettava niitä auki nyt ja keväällä kiinni ja nätiksi. Peräsimen aksilassa vähä väljää, mutta en taida jaksaa siihen paneutua. Kun sen tekee niin pitäis samalla tarkastaa koko lapa, silmämääräisesti hyvä mutten jaksa edes miettiä murheen määrää jos se kelissä paukahtais poikki. 80 luvun raikas Scandi kyseessä. Tuota peräsimen aksilan pientä klappia en osaa pitää minään ongelmana, ei sitä havaitse kuin kuivilla kun peräsintä halailee ja nitkuttaa.
- Anonyymi
Uudet kiinntysköydet meinasin ostaa. Tai ainakin poijuköyden. Jos rahat riittää, kun nyt inflaatio ja haittaverot nostaa hintoja.
- Anonyymi
Missäs noin halvalla saa maalautettua? 11 v sitten kyselin hintoja 33-jalkaisen kylkien maalaukselle ja ei löytynyt alle 10 000 € tekijää. Jätin sitten ostamatta maalausta vaatineen sinikylkisen veneen.
- Anonyymi
Turun seudulla yksi ammattimies ilmoitti tällaisen hinnan. 10 tonnilla olisi jo pohjakin puhallettu, epoksoitu ja myrkkymaalattu samalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turun seudulla yksi ammattimies ilmoitti tällaisen hinnan. 10 tonnilla olisi jo pohjakin puhallettu, epoksoitu ja myrkkymaalattu samalla.
Aika kallista. Mun paatin pohja putsattiin edellistalvena Helsinkiläisellä nimekkäällä telakalla. Maksoi muistaakseni 750€ alv eli tonnin, 35-jalkainen purjevene. Maalasin itse epoksit, 4 kiekkaa Hempeliä muutama satku ja myrkyt päälle. Kokonaiskustannus tais olla 1500€ luokkaa.
Tai siis vanha sanontahan menee että köyhälle kaikki on kallista. Tuo kymmpitonni edellä kuvatusta on ryöstö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kallista. Mun paatin pohja putsattiin edellistalvena Helsinkiläisellä nimekkäällä telakalla. Maksoi muistaakseni 750€ alv eli tonnin, 35-jalkainen purjevene. Maalasin itse epoksit, 4 kiekkaa Hempeliä muutama satku ja myrkyt päälle. Kokonaiskustannus tais olla 1500€ luokkaa.
Tai siis vanha sanontahan menee että köyhälle kaikki on kallista. Tuo kymmpitonni edellä kuvatusta on ryöstö.Puhehan oli kylkien maalauksesta, joka on aika paljon vaativampi ja kalliimpi operaatio, jos siistin haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhehan oli kylkien maalauksesta, joka on aika paljon vaativampi ja kalliimpi operaatio, jos siistin haluaa.
Jep, kiitos, luin huonosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhehan oli kylkien maalauksesta, joka on aika paljon vaativampi ja kalliimpi operaatio, jos siistin haluaa.
Joo, etenkin sininen kylki on hankala. Minulla on valkoiset kyljet. Niissä ei maalauksen epäonnistumista huomaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, etenkin sininen kylki on hankala. Minulla on valkoiset kyljet. Niissä ei maalauksen epäonnistumista huomaa.
Harvemmin niitä valkoisia edes maalataan muuten kuin vakuutusyhtiön piikkin vahinkojen jälkeen. Itse en ainakaan tiedä yhtään valkokylkistä venettä maalatun. Sinisiä tiedän useita, uusimmat alle 10 v ikäisinä. Ja monet kamalan näköisiä ennen maalausta. Kovalla myllytyksellä saa muutamaksi viikoksi siistiksi.
- Anonyymi
Uudet mittarit, uusi plotteri, ehkä autopilotti. Pedestaalin varustekaarta joutuu todennäköisesti muokkaamaan.
- Anonyymi
Työn alla on keulaan lasikuituinen ankannokka. Tai se on oikeastaan sivutaso, joka asennetaan lasikuituisen melko kapean keulanokan viereen. Tuetaan terästangolla alemmaksi keulaan. Båtsystemsin kasettiportaat upotetaan siihen tason alapuolelle. Tason leveys 330, pituus noin 800 ja paksuus 80. Puusta lesti, keväämmällä muotti ja sitten valmis kappale. Samoilla höyryillä teen myös lasikuituisen kotelon plotteria varten.
- Anonyymi
Uudet kansirakenteet.
- Anonyymi
Rullafokka ja uuden isopurjeen teko, spiirariki. Viimevuotinen spiiratanko toiminee edelleen. Teen itse lähes kaiken, alle satasen budjetilla ajattelin selviytyä. Veneeni on pienehkö avopurkkari laitakölillä, 4,8m.
- Anonyymi
Oho. Onko kuvia vastaavasta omasta tai vastaavasta? Itselläkin olen purjejollaa remontoimassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho. Onko kuvia vastaavasta omasta tai vastaavasta? Itselläkin olen purjejollaa remontoimassa.
Joo tarinaa ja videoita löytyy vanhasta tellu-ryhmässä: https://t.me/joinchat/G7rjA9X20dbyKGiU . Valitettavasti en pääse enää itse päivittämään kun sakasana hukkui mutta suunnitelmissa on jatkaa eri alustalla. Sellainen tee-ite -tyyppinen ryhmä.
- Anonyymi
Ensi kaudelle tulee tykki keulakannelle. Ammun vesirajaan välinpitämättömästi väistämissääntöihin suhtautuvia! Väistäminen on asia, mikä eniten purjehduksessa korpeaa. Eniten kiukkua aiheuttaa moottorilla ajavat purjeveneet. Tuntuu, että näiden kipparit tulee purjehtivan veneen päälle n. 90 % varmuudella. Motskareiden kanssa ei ongelmaa, koska nopeampina pystyvät ketterästi väistämään.
- Anonyymi
Ehdotan myös laakia merkkikuviotta ajosta, jossa kukkoileva purjehtia ajaa koneella purjeet ylhällä ilman kolmiota, ammu ensin masto alas ja toinen vesirajan alle.
- Anonyymi
Kylkien maalaus ja puisen ruffin puhtaaksi hionta ja lakkaus. Varustepuolella uusi plotteri. Maalauksen teetän, muun teen itse. Tulee se maksamaan, mutta kun ulkonäöllä on väliä.
- Anonyymi
Joo, ei kehtaa ajella, jos kyljet on räjähtäneet.
- Anonyymi
Sähköt tinattomalla kaapelilla uusiksi keskuksineen. Tutkan asennus ja plotterin poisto. Pääkoneen täyshaalaus. Ja kunhan veneen saa veteen, niin maasähköjärjestelmän asennus.
- Anonyymi
Istumalaatikon penkkien luukut ja takatuupparin telineen puulevy on työn alla. Ikkunoiden uusinta harkinnassa. Pohjan maalausta on useampia vuosia vältelty, taitaa ensi kausikin mennä vanhoilla.
Muuten pitäisi olla botski iskussa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391