Parantelut ja korjailut

Anonyymi

Mitäs projekteja palstalaisilla on ensi kaudeksi?

Itse keräsin jo rahapotin systeemipilottia varten, mutta mieli on sikäli muuttunut, että taitaa kevään projektiksi tulla veneen kylkien maalaus. Ensin suunnittelin maalauttamista, mutta hinta olisi ollut 6000 euroa (37 jalkaa). Hempelin tavarat olisivat olleet kalliit, Double coat halvempi, mutta se vaatii yli 20 asteen lämpötilan. Taidan maalata Temadurilla ja tehdä pohjatyöt Hempelin ohjeiden mukaan. Maalit maksaa muutamia satasia, välineet ehkä pari sataa.

21

927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaiun ajattelin asentaa, kun se on jo olemassa. Gelcoatissa pari korjausta kansirakenteissa ja sitlootassa, otettava niitä auki nyt ja keväällä kiinni ja nätiksi. Peräsimen aksilassa vähä väljää, mutta en taida jaksaa siihen paneutua. Kun sen tekee niin pitäis samalla tarkastaa koko lapa, silmämääräisesti hyvä mutten jaksa edes miettiä murheen määrää jos se kelissä paukahtais poikki. 80 luvun raikas Scandi kyseessä. Tuota peräsimen aksilan pientä klappia en osaa pitää minään ongelmana, ei sitä havaitse kuin kuivilla kun peräsintä halailee ja nitkuttaa.

    • Anonyymi

      Uudet kiinntysköydet meinasin ostaa. Tai ainakin poijuköyden. Jos rahat riittää, kun nyt inflaatio ja haittaverot nostaa hintoja.

    • Anonyymi

      Missäs noin halvalla saa maalautettua? 11 v sitten kyselin hintoja 33-jalkaisen kylkien maalaukselle ja ei löytynyt alle 10 000 € tekijää. Jätin sitten ostamatta maalausta vaatineen sinikylkisen veneen.

      • Anonyymi

        Turun seudulla yksi ammattimies ilmoitti tällaisen hinnan. 10 tonnilla olisi jo pohjakin puhallettu, epoksoitu ja myrkkymaalattu samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turun seudulla yksi ammattimies ilmoitti tällaisen hinnan. 10 tonnilla olisi jo pohjakin puhallettu, epoksoitu ja myrkkymaalattu samalla.

        Aika kallista. Mun paatin pohja putsattiin edellistalvena Helsinkiläisellä nimekkäällä telakalla. Maksoi muistaakseni 750€ alv eli tonnin, 35-jalkainen purjevene. Maalasin itse epoksit, 4 kiekkaa Hempeliä muutama satku ja myrkyt päälle. Kokonaiskustannus tais olla 1500€ luokkaa.
        Tai siis vanha sanontahan menee että köyhälle kaikki on kallista. Tuo kymmpitonni edellä kuvatusta on ryöstö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kallista. Mun paatin pohja putsattiin edellistalvena Helsinkiläisellä nimekkäällä telakalla. Maksoi muistaakseni 750€ alv eli tonnin, 35-jalkainen purjevene. Maalasin itse epoksit, 4 kiekkaa Hempeliä muutama satku ja myrkyt päälle. Kokonaiskustannus tais olla 1500€ luokkaa.
        Tai siis vanha sanontahan menee että köyhälle kaikki on kallista. Tuo kymmpitonni edellä kuvatusta on ryöstö.

        Puhehan oli kylkien maalauksesta, joka on aika paljon vaativampi ja kalliimpi operaatio, jos siistin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhehan oli kylkien maalauksesta, joka on aika paljon vaativampi ja kalliimpi operaatio, jos siistin haluaa.

        Jep, kiitos, luin huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhehan oli kylkien maalauksesta, joka on aika paljon vaativampi ja kalliimpi operaatio, jos siistin haluaa.

        Joo, etenkin sininen kylki on hankala. Minulla on valkoiset kyljet. Niissä ei maalauksen epäonnistumista huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, etenkin sininen kylki on hankala. Minulla on valkoiset kyljet. Niissä ei maalauksen epäonnistumista huomaa.

        Harvemmin niitä valkoisia edes maalataan muuten kuin vakuutusyhtiön piikkin vahinkojen jälkeen. Itse en ainakaan tiedä yhtään valkokylkistä venettä maalatun. Sinisiä tiedän useita, uusimmat alle 10 v ikäisinä. Ja monet kamalan näköisiä ennen maalausta. Kovalla myllytyksellä saa muutamaksi viikoksi siistiksi.


    • Anonyymi

      Uudet mittarit, uusi plotteri, ehkä autopilotti. Pedestaalin varustekaarta joutuu todennäköisesti muokkaamaan.

    • Anonyymi

      Työn alla on keulaan lasikuituinen ankannokka. Tai se on oikeastaan sivutaso, joka asennetaan lasikuituisen melko kapean keulanokan viereen. Tuetaan terästangolla alemmaksi keulaan. Båtsystemsin kasettiportaat upotetaan siihen tason alapuolelle. Tason leveys 330, pituus noin 800 ja paksuus 80. Puusta lesti, keväämmällä muotti ja sitten valmis kappale. Samoilla höyryillä teen myös lasikuituisen kotelon plotteria varten.

    • Anonyymi

      Uudet kansirakenteet.

    • Anonyymi

      Rullafokka ja uuden isopurjeen teko, spiirariki. Viimevuotinen spiiratanko toiminee edelleen. Teen itse lähes kaiken, alle satasen budjetilla ajattelin selviytyä. Veneeni on pienehkö avopurkkari laitakölillä, 4,8m.

      • Anonyymi

        Oho. Onko kuvia vastaavasta omasta tai vastaavasta? Itselläkin olen purjejollaa remontoimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho. Onko kuvia vastaavasta omasta tai vastaavasta? Itselläkin olen purjejollaa remontoimassa.

        Joo tarinaa ja videoita löytyy vanhasta tellu-ryhmässä: https://t.me/joinchat/G7rjA9X20dbyKGiU . Valitettavasti en pääse enää itse päivittämään kun sakasana hukkui mutta suunnitelmissa on jatkaa eri alustalla. Sellainen tee-ite -tyyppinen ryhmä.


    • Anonyymi

      Ensi kaudelle tulee tykki keulakannelle. Ammun vesirajaan välinpitämättömästi väistämissääntöihin suhtautuvia! Väistäminen on asia, mikä eniten purjehduksessa korpeaa. Eniten kiukkua aiheuttaa moottorilla ajavat purjeveneet. Tuntuu, että näiden kipparit tulee purjehtivan veneen päälle n. 90 % varmuudella. Motskareiden kanssa ei ongelmaa, koska nopeampina pystyvät ketterästi väistämään.

      • Anonyymi

        Ehdotan myös laakia merkkikuviotta ajosta, jossa kukkoileva purjehtia ajaa koneella purjeet ylhällä ilman kolmiota, ammu ensin masto alas ja toinen vesirajan alle.


    • Anonyymi

      Kylkien maalaus ja puisen ruffin puhtaaksi hionta ja lakkaus. Varustepuolella uusi plotteri. Maalauksen teetän, muun teen itse. Tulee se maksamaan, mutta kun ulkonäöllä on väliä.

      • Anonyymi

        Joo, ei kehtaa ajella, jos kyljet on räjähtäneet.


    • Anonyymi

      Sähköt tinattomalla kaapelilla uusiksi keskuksineen. Tutkan asennus ja plotterin poisto. Pääkoneen täyshaalaus. Ja kunhan veneen saa veteen, niin maasähköjärjestelmän asennus.

    • Anonyymi

      Istumalaatikon penkkien luukut ja takatuupparin telineen puulevy on työn alla. Ikkunoiden uusinta harkinnassa. Pohjan maalausta on useampia vuosia vältelty, taitaa ensi kausikin mennä vanhoilla.

      Muuten pitäisi olla botski iskussa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe