Kotoudun, sopeudun, opin kielen ja ammatin - mitä ihmettä tämä nyt on?

https://areena.yle.fi/1-50621330
Vuonna 2015 pakolaisena maahan tullut nuori mies Ayman Saleh on valmistunut lähihoitajaksi ja saanut kansalaisuuden tänä vuonna. Hän hoitaa potilaita Meilahden sairaalassa, puhuu suomea ja on kiitollinen Suomelle. Kannattaa katsoa tämän nuoren miehen lyhyt haastattelu .

Ehkäpä ne teidän juttunne pakolaismiehistä, jotka tulivat Suomeen vain makoilemaan, jotka eivät sopeudu eivätkä kotoudu, ovatkin vain karkea yleistys asiasta, joka on paljon monisyisempi.

Ehkäpä ei kannattaisi ihan silmät ummessa niellä kaikkea sitä sontaa, mitä teille syötetään.

Hyvää itsenäisyyspäivää.
Toivottaa, Moktar. ;)

23

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä on kansan kokonaisuus

      >> A Clean and Tidy Life

      • Anonyymi

        -- The noise of Mecca

        Lyä vain puita takkahan, Jumalall on palio mettää.


    • Ikävä kyllä ei yksi pääsky kesää tee, on vanha suomalainen sananlasku ! Eli jos suurin osa on ns. kotoutamisen piirissä eli Kelan ruokittavan niin vielä kannata hekseleitä paukuttaa.

    • Anonyymi

      Ei malta paskakasa pysyä edes itsenäisyyspäivänä poissa mokuttamasta.

    • Anonyymi

      Ehkäpä ei kannattaisi ihan silmät ummessa niellä kaikkea sitä sontaa, mitä teille syötetään.



      Turhaan siis yrität sontaasi tarjota syötäväksi.

    • Anonyymi

      Tyhjennä kuppisi

      Yliopiston professori meni tapaamaan kuuluisaa zen-mestaria.

      Mestarin tarjoillessa teetä äänetönnä, professori puhui koko ajan zenistä. Mestari kaatoi vieraansa kupin täyteen ja jatkoi sitten kaatamista.

      Professori tuijotti ylitsevuotavaa kuppia, kunnes hänen suustaan pulpahti: "Kuppi valuu yli! Ei siihen mahdu enempää!" .

      Mestari vastasi: "Sinä olet kuten tämä kuppi. Kuinka voin näyttää sinulle zenin, ellet ensin tyhjennä kuppiasi?"

    • No jopa taas nousi möly moisesta asiasta.

      Yritin vain kainosti ehdottaa, että jospa se pakolaisten kotoutuminen ja sopeutuminen suomalaiseen yhteiskuntaan on hieman monisyisempi asia, kuin äkkipoika saattaisi uskoakaan.

      Ajatteleminen ja uusin näkökulmien pohtiminen on usein paikallaan ja terveellistäkin.
      Terveisin, Moktar. ;)

    • Anonyymi

      Tyätä vailla ku Laturin sonni.
      - ku ei muuhun pystynyt

      • Lähti kertalaakista taivaaseen kuin Pispalan laturi. ;)


      • Anonyymi

        Kun on vähä hullu, niin saa paremmin syärä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun on vähä hullu, niin saa paremmin syärä.

        Ku on riitävä paljo hullu, niin saa syörä naapurin lautaselta, sano persuäijä. ;)


    • Anonyymi

      Aamuhun asti meni ja luurit kateis

      Juatihin, jotta kusi tikus paloo.

      • Ja katottihin klasista ku saha palo komiasti, sano entinen sahuri. ;)


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        Ja katottihin klasista ku saha palo komiasti, sano entinen sahuri. ;)

        Ansiota sekin, sanoo Taka-Tuppu kun ongellen lähti.


    • Anonyymi

      Mitäs me herraan kelloosta, meill on tinki tyä.

      • Anonyymi

        Soon jo suuri sonsar joka hurstihousujen läpi tuntuu.


    • Anonyymi

      Kyllä sä ny huusaat väärää lapaa.

      • Höpö höpö taas.

        Ihan turhaa esität. ;)


    • Anonyymi

      Hyvin huomaa sen, että reuhkalla ei ole lapsia eikä akkaa.
      Tämäkin ilta hänellä kulunut yksinäisenä öyhöttäen. Muilla sentään on kotonaan seuraa, poloisella on vain me muut kirjoittajat, ainoana henkireikänään ja yhteytenään ulkomaailmaan.

    • Anonyymi

      Yksittäistapaus. Ollaan juhlatuulella eikä tutkita numeroita sen enempää.

    • Anonyymi

      ja kohta luemme parin vuoden päästä miten kunnioitti suomea?

    • Anonyymi

      voi herran jumala, kansalaisuuksia jaetaan karkkihyllyltä. Kymmenen vuotta ehdoton alaraja ja matut ulos suomesta.

      • Anonyymi

        "Kymmenen vuotta ehdoton alaraja ja matut ulos suomesta."

        Tuo ei onnistu mitenkään näitä osaajia ei saada täältä hölmölästämme millään pois.
        Näille törkyläjille myönnetään kansalaisuus niin he sikailevat vieläkin enempi ja rikoksia tehtailevat liukuhihnalta.
        Ne muuttajat jotka työllistyvät ovat muita mitä nämä islamisti mulkerot.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe