A6 2.0 Tfsi vai 2.4 V6

Anonyymi

A6 Audia olen tässä suunnitellut kakkosautoksi. Bensa (kilometrejä tulee noin 12tkm/v) pitäisi olla sekä automaatti.
Vm noin 2005 malleja löytyy kohtuu paljon ml ollessa noin 200-260tkm, hintaa noin 5000eur.
Kokemusta A6:sta ei ole, ilmeisen tilava ja hyvä ajettava?
Nyt pähkäilen kumpi moottori olisi Audiin parempi, lähinnä luotettavuus. 2.4 on ilmeisen luotettava, mutta kallis esim jakopään huollon osalta. Tfsi ilmeisesti melko vikaherkempi noilla kilometreillä?
Suorituskyky noissa on aikalailla sama. Tfsi jälleenmyyminen varmaan helpompaa, koska kulutus pienempi.
Multitronic kummassakin ja on jo ilmeisesti aika luotettava kumppani?
Kertokaa omia kokemuksia asiaan.

11

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa suunnitelin minäkin. Soitto automaatti laatikon korjaajalle torppasi oston jos multitronic.

    • Anonyymi

      Olet nyt ostamassa vanhaa autoa jolla on ajettu jo jonkunverran. Siinä on lisäksi perusongelmina:

      -vaihdelaatikko, korjaus maksaa, 5000 euroa?
      -moottorivaihtoehto 1, kuluttaa öljyä, korjaus, 8000 euroa?
      -moottorivaihtoehto 2, jakopää on ikävässä paikassa, korjaus 4000 euroa?

      Noiden riskien lisäksi tulee vanhan auton jännittävät ongelmat ja korjaukset ja automerkki, jossa ei osat ole mitenkään edullisia.

      Jos on pakko saada A6 audi tuosta ikäluokasta niin ainakin minä ottaisin manuaalivaihteisen dieselin.

    • Anonyymi

      Ei viidellä tonnilla saa kunnon autoa saati priimiumia.

    • Anonyymi

      Jos olet tee se itse mies ja sinulla tilat missä korjata mitä tarvitsee, mutta jos olet korjaamoiden varassa unohtaisin täysin moiset Audit. Kummassakin liuta kalliita ”tyyppivikoja” tiedossa, tosin varmaan jo kertaalleen korjattuja noin paljon ajetut. Molemmat myös aika janoisia tehoihin nähden. Harkitse tarkkaan..

      • Anonyymi

        Kyllähän se mahdollista on, mutta saa olla kovan luokan tee se itse mies että laittaa multitronicin kuntoon.

        Myös männänrenkaiden vaihto tai moottorin nosto pois, jakopään vaihtamista varten, on mielestäni kovan luokan suorituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se mahdollista on, mutta saa olla kovan luokan tee se itse mies että laittaa multitronicin kuntoon.

        Myös männänrenkaiden vaihto tai moottorin nosto pois, jakopään vaihtamista varten, on mielestäni kovan luokan suorituksia.

        Niin ovat, siksi kannattaa harkita ko. Audin hankintaa. Korjaamolla teetettynä hinnat karkaavat korkealle ja ei ole kannattavaa.


    • Anonyymi

      ... Ilmeisesti samoilla spekseillä VW Tsi & DSG kannattaa kierrättää kaukaa?

    • Anonyymi

      Jätä väliin ja osta japsi. Toinen vaihtoehto on lisätä budjettiin 0 perään. Sillä saat kunnon A6:sen

      A6 joskus omistaneena voin suositella, mutta ei 5te hintaluokassa

    • Anonyymi

      Minä en vilkaisekkaan Audia, vaikka rahaa on 20 tuhatta jolla nyt etsin autoa . En kylläkään muitakaan saksanromuja osta ! Parempia löytyy kyllä .

      • Anonyymi

        Ok. Tämä selvä ja selkeä juttu.


      • Anonyymi

        Hienosti vastasit kysymykseen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe