Aurinko pysäytti Jumalan

1. Mooseksen kirjan 18. luvussa on tarina, jossa Jahve patikoi kahden velipoikansa kanssa jalkaisin keskipäivän kuumuudessa kohti Sodomaa ja Gomorraa. Päivä oli niin kuuma, että Jumala joutui pysähtymään Aabrahamin teltalle Mamren tammiston varjoon, juomaan vettä ja nauttimaan Aabrahamin tarjoamaa hiukopalaa.

Aurinko siis uuvutti ja pysäytti Jumalan. Uskotko?

21

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rukous ei toimi - Mikä voi olla syynä?
      Syy rukouksien toimimattomuuteen löytyy usein rukoilijasta, käyttövarasta, voimassaoloajasta tai hihhulin lukkiutumisesta. Jos Jumala ei toimi, voit usein ratkaista ongelman itse.

      Miksi Jumala ei toimi? Lue tarkemmat ohjeet:
      aloita alusta ja mieti sekä lue uudelleen
      kovempaaan ääneen huutaen

    • Anonyymi

      > Päivä oli niin kuuma, että Jumala joutui pysähtymään

      Itse en löytänyt mainintaa Raamatusta, että Jumala joutui pysähtymään.

      • No eipä ollut yllätys, ettet löytänyt. Aabraham sen sanoi ääneen, Jahve joutui pysähtymään ja lepäämään.

        5Minä haen hiukan syötävää, niin että voitte virkistäytyä ennen kuin jatkatte matkaanne. Levähtääksenne te varmaan poikkesitte minun, palvelijanne luo.» He sanoivat: »Hyvä on, tee niin.»


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        No eipä ollut yllätys, ettet löytänyt. Aabraham sen sanoi ääneen, Jahve joutui pysähtymään ja lepäämään.

        5Minä haen hiukan syötävää, niin että voitte virkistäytyä ennen kuin jatkatte matkaanne. Levähtääksenne te varmaan poikkesitte minun, palvelijanne luo.» He sanoivat: »Hyvä on, tee niin.»

        Ei tuossa sanota, että Jumala joutui pysähtymään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa sanota, että Jumala joutui pysähtymään.

        ”Ei tuossa sanota, että Jumala joutui pysähtymään.”

        Ei saatana, mikä vänkääjäidiootti 🤣🤣🤣

        Poiketa levähtämään tarkoittaa yhtä kuin pysähtyä lepäämään.


    • Anonyymi

      Eikö aloituksesta voi päätellä, että jos aurinko voi pysäyttää Jumalan, on sen oltava Jumalan tekemä. Silloin siis Jumala on kaiken Luoja ja näin ollen kaikkivaltias.

      • ”Eikö aloituksesta voi päätellä, että jos aurinko voi pysäyttää Jumalan, on sen oltava Jumalan tekemä.”

        Ahaa, ja jos Jumala pysäyttää minut, täytyy Jumalan olla minun tekemä.

        Ei saatana tätä hihhulien logiikkaa 🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Seinä pysäyttää minut, vaikka se olisi kirvesmies Koikkalaisen tekemä. Ihmettelen logiikkaasi.
        (Ei Koikkalainen)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seinä pysäyttää minut, vaikka se olisi kirvesmies Koikkalaisen tekemä. Ihmettelen logiikkaasi.
        (Ei Koikkalainen)

        ”Ihmettelen logiikkaasi.”

        Eikö yleisesti ole niin päin, että kohteen tekijä päättää sen kohtalosta? Jos minä teen vaikkapa saviruukun niin minä voin tuhota (pysäyttää) sen ruukun eikä ruukku tuhoa (pysäytä) minua. Jos siis Jahve uuvahtaa ja joutuu lepäilemään auringon kuumuuden vuoksi niin Jahvehan on alisteinen auringon aiheuttamille olosuhteille ja tuskin hän silloin on luonut aurinkoa. Hän olisi voinut taikoa auringon piiloon niin olisi jaksanut patikoida Sodomaan ja Gomorraan asti.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ”Ihmettelen logiikkaasi.”

        Eikö yleisesti ole niin päin, että kohteen tekijä päättää sen kohtalosta? Jos minä teen vaikkapa saviruukun niin minä voin tuhota (pysäyttää) sen ruukun eikä ruukku tuhoa (pysäytä) minua. Jos siis Jahve uuvahtaa ja joutuu lepäilemään auringon kuumuuden vuoksi niin Jahvehan on alisteinen auringon aiheuttamille olosuhteille ja tuskin hän silloin on luonut aurinkoa. Hän olisi voinut taikoa auringon piiloon niin olisi jaksanut patikoida Sodomaan ja Gomorraan asti.

        Sillä kertaa koko kylän miesten suorittamat raiskaukset onnistuivat koska kaupunki ei tuhoutunut.
        😁


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ”Eikö aloituksesta voi päätellä, että jos aurinko voi pysäyttää Jumalan, on sen oltava Jumalan tekemä.”

        Ahaa, ja jos Jumala pysäyttää minut, täytyy Jumalan olla minun tekemä.

        Ei saatana tätä hihhulien logiikkaa 🤣🤣🤣

        Ateisti se ei vaan tajua. Jumala on Kaikkivaltias eikä Häntä voi pysäyttää mikään muu kuin Hän itse tai jokin, jonka Hän on tehnyt niin mahtavaksi, että se voi pysäyttää Hänetkin.

        Ateistin taas voi pysäyttää poliisikin vaikka siihen joskus vähän aikaa meneekin

        https://www.youtube.com/watch?v=Wlb_PETKSRc


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti se ei vaan tajua. Jumala on Kaikkivaltias eikä Häntä voi pysäyttää mikään muu kuin Hän itse tai jokin, jonka Hän on tehnyt niin mahtavaksi, että se voi pysäyttää Hänetkin.

        Ateistin taas voi pysäyttää poliisikin vaikka siihen joskus vähän aikaa meneekin

        https://www.youtube.com/watch?v=Wlb_PETKSRc

        "Jumala on Kaikkivaltias...se voi pysäyttää Hänetkin."

        No eihän hän ole sitten kaikkivaltias. Ja herää epäily, että voiko tällainen Jumala luoda itseään mahtavamman asian kuten tässä tapauksessa aurinko.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        "Jumala on Kaikkivaltias...se voi pysäyttää Hänetkin."

        No eihän hän ole sitten kaikkivaltias. Ja herää epäily, että voiko tällainen Jumala luoda itseään mahtavamman asian kuten tässä tapauksessa aurinko.

        Vain ateisti epäilee, uskova uskoo.


    • Anonyymi

      Jumala pysähtyi jo alkuräjähdyksessä, koska ei oo äijää näkynyt sen koommin muualla kuin juutalaisten keksimissä satukertomuksissa.

      • Näkyy koko ajan luomakunnassa. Vai ootko edes käynyt koskaan muualla kuin kaupungin kiviseiniä katsomassa.


      • Anonyymi
        EbA_N3n kirjoitti:

        Näkyy koko ajan luomakunnassa. Vai ootko edes käynyt koskaan muualla kuin kaupungin kiviseiniä katsomassa.

        Ei näy. Siitä on vain huhupuheita parhaimmillaankin parin tuhannen vuoden takaa. Mutta metsässä on peikkoja, kaivoissa asuu näkki ja saunassa tonttu. Niistä on sentään kirjattuja siminnäkijähavaintoja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy. Siitä on vain huhupuheita parhaimmillaankin parin tuhannen vuoden takaa. Mutta metsässä on peikkoja, kaivoissa asuu näkki ja saunassa tonttu. Niistä on sentään kirjattuja siminnäkijähavaintoja

        No, viimeistään muutaman vuosikymmenen päästä olet toista mieltä.
        Nyt kannattaa vakavasti miettiä asioita, kohta voi olla myöhäistä.


    • Anonyymi

      Homosexi reissu niillä.
      😁

    • Anonyymi

      Kuka nyt Raamatun taruja uskoisi?

    • Anonyymi

      Sehän oli Nasaretin Jeesus, joka käveli kahden kaverinsa kanssa, ja pysähtyi Abramin luokse, matkallaan katsomaan Sodoman ja Gomorran tilannetta.

      Ei kai se ihme, jos Herran tuli kuuma, kun on ihan tavallinen pieni ihminen ja aurinko porottaa kuumasti?

      Toki on myös Jumala siihen uskovien mielestä...

      • Anonyymi

        Vaikenemisen kulttuuri paljastaa käyttäjistään paljon.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe