1. Mooseksen kirjan 18. luvussa on tarina, jossa Jahve patikoi kahden velipoikansa kanssa jalkaisin keskipäivän kuumuudessa kohti Sodomaa ja Gomorraa. Päivä oli niin kuuma, että Jumala joutui pysähtymään Aabrahamin teltalle Mamren tammiston varjoon, juomaan vettä ja nauttimaan Aabrahamin tarjoamaa hiukopalaa.
Aurinko siis uuvutti ja pysäytti Jumalan. Uskotko?
Aurinko pysäytti Jumalan
21
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Rukous ei toimi - Mikä voi olla syynä?
Syy rukouksien toimimattomuuteen löytyy usein rukoilijasta, käyttövarasta, voimassaoloajasta tai hihhulin lukkiutumisesta. Jos Jumala ei toimi, voit usein ratkaista ongelman itse.
Miksi Jumala ei toimi? Lue tarkemmat ohjeet:
aloita alusta ja mieti sekä lue uudelleen
kovempaaan ääneen huutaen - Anonyymi
> Päivä oli niin kuuma, että Jumala joutui pysähtymään
Itse en löytänyt mainintaa Raamatusta, että Jumala joutui pysähtymään.No eipä ollut yllätys, ettet löytänyt. Aabraham sen sanoi ääneen, Jahve joutui pysähtymään ja lepäämään.
5Minä haen hiukan syötävää, niin että voitte virkistäytyä ennen kuin jatkatte matkaanne. Levähtääksenne te varmaan poikkesitte minun, palvelijanne luo.» He sanoivat: »Hyvä on, tee niin.»- Anonyymi
Moses_Zuckerkandl kirjoitti:
No eipä ollut yllätys, ettet löytänyt. Aabraham sen sanoi ääneen, Jahve joutui pysähtymään ja lepäämään.
5Minä haen hiukan syötävää, niin että voitte virkistäytyä ennen kuin jatkatte matkaanne. Levähtääksenne te varmaan poikkesitte minun, palvelijanne luo.» He sanoivat: »Hyvä on, tee niin.»Ei tuossa sanota, että Jumala joutui pysähtymään.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa sanota, että Jumala joutui pysähtymään.
”Ei tuossa sanota, että Jumala joutui pysähtymään.”
Ei saatana, mikä vänkääjäidiootti 🤣🤣🤣
Poiketa levähtämään tarkoittaa yhtä kuin pysähtyä lepäämään.
- Anonyymi
Eikö aloituksesta voi päätellä, että jos aurinko voi pysäyttää Jumalan, on sen oltava Jumalan tekemä. Silloin siis Jumala on kaiken Luoja ja näin ollen kaikkivaltias.
”Eikö aloituksesta voi päätellä, että jos aurinko voi pysäyttää Jumalan, on sen oltava Jumalan tekemä.”
Ahaa, ja jos Jumala pysäyttää minut, täytyy Jumalan olla minun tekemä.
Ei saatana tätä hihhulien logiikkaa 🤣🤣🤣- Anonyymi
Seinä pysäyttää minut, vaikka se olisi kirvesmies Koikkalaisen tekemä. Ihmettelen logiikkaasi.
(Ei Koikkalainen) Anonyymi kirjoitti:
Seinä pysäyttää minut, vaikka se olisi kirvesmies Koikkalaisen tekemä. Ihmettelen logiikkaasi.
(Ei Koikkalainen)”Ihmettelen logiikkaasi.”
Eikö yleisesti ole niin päin, että kohteen tekijä päättää sen kohtalosta? Jos minä teen vaikkapa saviruukun niin minä voin tuhota (pysäyttää) sen ruukun eikä ruukku tuhoa (pysäytä) minua. Jos siis Jahve uuvahtaa ja joutuu lepäilemään auringon kuumuuden vuoksi niin Jahvehan on alisteinen auringon aiheuttamille olosuhteille ja tuskin hän silloin on luonut aurinkoa. Hän olisi voinut taikoa auringon piiloon niin olisi jaksanut patikoida Sodomaan ja Gomorraan asti.- Anonyymi
”Ihmettelen logiikkaasi.”
Eikö yleisesti ole niin päin, että kohteen tekijä päättää sen kohtalosta? Jos minä teen vaikkapa saviruukun niin minä voin tuhota (pysäyttää) sen ruukun eikä ruukku tuhoa (pysäytä) minua. Jos siis Jahve uuvahtaa ja joutuu lepäilemään auringon kuumuuden vuoksi niin Jahvehan on alisteinen auringon aiheuttamille olosuhteille ja tuskin hän silloin on luonut aurinkoa. Hän olisi voinut taikoa auringon piiloon niin olisi jaksanut patikoida Sodomaan ja Gomorraan asti.Sillä kertaa koko kylän miesten suorittamat raiskaukset onnistuivat koska kaupunki ei tuhoutunut.
😁 - Anonyymi
”Eikö aloituksesta voi päätellä, että jos aurinko voi pysäyttää Jumalan, on sen oltava Jumalan tekemä.”
Ahaa, ja jos Jumala pysäyttää minut, täytyy Jumalan olla minun tekemä.
Ei saatana tätä hihhulien logiikkaa 🤣🤣🤣Ateisti se ei vaan tajua. Jumala on Kaikkivaltias eikä Häntä voi pysäyttää mikään muu kuin Hän itse tai jokin, jonka Hän on tehnyt niin mahtavaksi, että se voi pysäyttää Hänetkin.
Ateistin taas voi pysäyttää poliisikin vaikka siihen joskus vähän aikaa meneekin
https://www.youtube.com/watch?v=Wlb_PETKSRc Anonyymi kirjoitti:
Ateisti se ei vaan tajua. Jumala on Kaikkivaltias eikä Häntä voi pysäyttää mikään muu kuin Hän itse tai jokin, jonka Hän on tehnyt niin mahtavaksi, että se voi pysäyttää Hänetkin.
Ateistin taas voi pysäyttää poliisikin vaikka siihen joskus vähän aikaa meneekin
https://www.youtube.com/watch?v=Wlb_PETKSRc"Jumala on Kaikkivaltias...se voi pysäyttää Hänetkin."
No eihän hän ole sitten kaikkivaltias. Ja herää epäily, että voiko tällainen Jumala luoda itseään mahtavamman asian kuten tässä tapauksessa aurinko.- Anonyymi
"Jumala on Kaikkivaltias...se voi pysäyttää Hänetkin."
No eihän hän ole sitten kaikkivaltias. Ja herää epäily, että voiko tällainen Jumala luoda itseään mahtavamman asian kuten tässä tapauksessa aurinko.Vain ateisti epäilee, uskova uskoo.
- Anonyymi
Jumala pysähtyi jo alkuräjähdyksessä, koska ei oo äijää näkynyt sen koommin muualla kuin juutalaisten keksimissä satukertomuksissa.
Näkyy koko ajan luomakunnassa. Vai ootko edes käynyt koskaan muualla kuin kaupungin kiviseiniä katsomassa.
- Anonyymi
EbA_N3n kirjoitti:
Näkyy koko ajan luomakunnassa. Vai ootko edes käynyt koskaan muualla kuin kaupungin kiviseiniä katsomassa.
Ei näy. Siitä on vain huhupuheita parhaimmillaankin parin tuhannen vuoden takaa. Mutta metsässä on peikkoja, kaivoissa asuu näkki ja saunassa tonttu. Niistä on sentään kirjattuja siminnäkijähavaintoja
Anonyymi kirjoitti:
Ei näy. Siitä on vain huhupuheita parhaimmillaankin parin tuhannen vuoden takaa. Mutta metsässä on peikkoja, kaivoissa asuu näkki ja saunassa tonttu. Niistä on sentään kirjattuja siminnäkijähavaintoja
No, viimeistään muutaman vuosikymmenen päästä olet toista mieltä.
Nyt kannattaa vakavasti miettiä asioita, kohta voi olla myöhäistä.
- Anonyymi
Homosexi reissu niillä.
😁 - Anonyymi
Kuka nyt Raamatun taruja uskoisi?
- Anonyymi
Sehän oli Nasaretin Jeesus, joka käveli kahden kaverinsa kanssa, ja pysähtyi Abramin luokse, matkallaan katsomaan Sodoman ja Gomorran tilannetta.
Ei kai se ihme, jos Herran tuli kuuma, kun on ihan tavallinen pieni ihminen ja aurinko porottaa kuumasti?
Toki on myös Jumala siihen uskovien mielestä...- Anonyymi
Vaikenemisen kulttuuri paljastaa käyttäjistään paljon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733305
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272353Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311861Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja251286Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197