Tulee kipeitä pateja päänahkaan. Vähä ku finnit. Ja jää arpia päänahkaan vaikkei puristelisikaan
Onko päänahassa akne vai karvatupentulehus?
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmeisesti kuppa
- Anonyymi
Ettei vaan olisi luteita. Tsekkaapa tyynysi.
- Anonyymi
No eii kai
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eii kai
Ne on aika yleisiä nykyisin.
- Anonyymi
Jos sillä olis luteita, niin eiköhän niitä puremia olis silloin muuallakin kuin päässä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sillä olis luteita, niin eiköhän niitä puremia olis silloin muuallakin kuin päässä?
Jos ne asuu sen karvahatussa? Ehkä sillä on päänahka arempi ja muualle ei tule näppylöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullon ollu syvä akne ihossa teininä. Joten enpä ihmettelis jos se on nyt päänahkassaki tai karvatupentulehus. Ne on mätäpäitä neki päänahan paukamat.
Ja todelka rasvanen iho ongelmana pesut ei auta
- Anonyymi
Noista vaihtoehdoista en tiedä, mutta itselläni yksi shampoo aiheutti päänahkaan just tollasia finnimäisiä ja pirun kipeitä näppyjä. Ne oli just sellasia aknenäpyn tuntosia.
- Anonyymi
Onko sulla villapipo? Ehkä se kuivattaa liikaa päänahkaa.
- Anonyymi
Voi olla allergia. Pesuaine, esim. hatussa. Voi johtua myös hiestä hatussa tai...
Jokin haava päässä ja sinne pesiytynyt bakteeri. Keloidit. Bakteerit ja Keloidit sopivat jos olet esim. raapinut päänahkaasi tai kammannut liian kovaa.
Käy näyttämässä lääkärille. Jos siellä on bakteeritulehdus saat antibioottikuurin. Muutoin voi tulla vaikka verenmyrkytys jos se johtuu bakteereista.
Heti lääkäriin.
Vaikea antaa diagnoosia täällä palstalla kun ei näe ja diagnoosin voi antaa vain lääkäri. - Anonyymi
Koeta vaihtaa shampoota ja hoitoainetta. Huomioi myös että hoitoainetta ei hierota päänahkaan vaan hiusten pituuteen. Minulle tuli aikanaan kun käytin yhtä merkkiä pitkän aikaa. Mutta nyt kun olen käyttänyt muuta merkkiä ja ei lähellä päänahkaa niin ei ole enää vaivannut.
- Anonyymi
Ps. Kannattaa pidentää hoitoaineen pesuväliä. Pesen kerran viikossa hoitoaineella muuten pelkällä shampoolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps. Kannattaa pidentää hoitoaineen pesuväliä. Pesen kerran viikossa hoitoaineella muuten pelkällä shampoolla.
Aika pitkä väli onkin ku käyny viimeks suihkussa lokakuussa.
Ja tää päänahkavaiva ollu vuodesta 2018 ainaki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693