Onko päänahassa akne vai karvatupentulehus?

Anonyymi

Tulee kipeitä pateja päänahkaan. Vähä ku finnit. Ja jää arpia päänahkaan vaikkei puristelisikaan

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilmeisesti kuppa

• Anonyymi

Ettei vaan olisi luteita. Tsekkaapa tyynysi.

• Anonyymi

No eii kai

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eii kai

Ne on aika yleisiä nykyisin.

• Anonyymi

Jos sillä olis luteita, niin eiköhän niitä puremia olis silloin muuallakin kuin päässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sillä olis luteita, niin eiköhän niitä puremia olis silloin muuallakin kuin päässä?

Jos ne asuu sen karvahatussa? Ehkä sillä on päänahka arempi ja muualle ei tule näppylöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mullon ollu syvä akne ihossa teininä. Joten enpä ihmettelis jos se on nyt päänahkassaki tai karvatupentulehus. Ne on mätäpäitä neki päänahan paukamat.
        Ja todelka rasvanen iho ongelmana pesut ei auta

• Anonyymi

Noista vaihtoehdoista en tiedä, mutta itselläni yksi shampoo aiheutti päänahkaan just tollasia finnimäisiä ja pirun kipeitä näppyjä. Ne oli just sellasia aknenäpyn tuntosia.

• Anonyymi

Onko sulla villapipo? Ehkä se kuivattaa liikaa päänahkaa.

• Anonyymi

Voi olla allergia. Pesuaine, esim. hatussa. Voi johtua myös hiestä hatussa tai...
      Jokin haava päässä ja sinne pesiytynyt bakteeri. Keloidit. Bakteerit ja Keloidit sopivat jos olet esim. raapinut päänahkaasi tai kammannut liian kovaa.
      Käy näyttämässä lääkärille. Jos siellä on bakteeritulehdus saat antibioottikuurin. Muutoin voi tulla vaikka verenmyrkytys jos se johtuu bakteereista.
      Heti lääkäriin.
      Vaikea antaa diagnoosia täällä palstalla kun ei näe ja diagnoosin voi antaa vain lääkäri.

• Anonyymi

Koeta vaihtaa shampoota ja hoitoainetta. Huomioi myös että hoitoainetta ei hierota päänahkaan vaan hiusten pituuteen. Minulle tuli aikanaan kun käytin yhtä merkkiä pitkän aikaa. Mutta nyt kun olen käyttänyt muuta merkkiä ja ei lähellä päänahkaa niin ei ole enää vaivannut.

• Anonyymi

Ps. Kannattaa pidentää hoitoaineen pesuväliä. Pesen kerran viikossa hoitoaineella muuten pelkällä shampoolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. Kannattaa pidentää hoitoaineen pesuväliä. Pesen kerran viikossa hoitoaineella muuten pelkällä shampoolla.

Aika pitkä väli onkin ku käyny viimeks suihkussa lokakuussa.

Ja tää päänahkavaiva ollu vuodesta 2018 ainaki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe