Koulu kiusaaminen ei vähene Liperissä? Avoin keskustelu.

Anonyymi

Hyvät vanhemmat,kertokaa miksi koulujen rehtorit/johtajat ei saa kuriin koulukiusaamista.
Jokainen vanhempi haluaa,ettei kiusaamista olisi ja kysynkin miten siihen teidän mielestä pitäisi puuttua?
Missä on tehty virhe?
Kertokaa kokemuksianne ja miten voi parantaa lasten yhdessä oloa?

14

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko opettajilla liian vähän oikeuksia?
      Kiusaaja olisi siirettävä toiseen kouluun,ei uskalla aloittaa samaa siellä heti!

    • Anonyymi

      Kenenkä lapset ne siellä kiusaavat? Opettajienko ja rehtorin...eiköhän se kaikki lähde kotikasvatuksesta. Jos omat vanhemmat ei pysty opettamaan lapsilleen käytöstapoja, niin kuinka sitten, opettajako? Jos opettaja koulussa puuttuu kiusaajan käyttäytymiseen, niin tää kiusaaja itkee kotonaan isille ja äidille, jotka käyvät sit opettajan kimppuun. Kyllä siinä on keinot vähissä. Sitä paitsi ainahan on kiusattu koulussa ja muuallakin. Parasta ois kasvattaa kiusatulle paksumpi nahka tai kovemmat nyrkit. Kyllä se kiusaaminen loppuu kun kiusattu vetää kiusaajalta hampaat kurkkuun.

      • Anonyymi

        Näinkö teillä kasvatetaan uusia kiusaajia, jotka jatkavat hampaat kurkkuun tyylillä työpaikoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinkö teillä kasvatetaan uusia kiusaajia, jotka jatkavat hampaat kurkkuun tyylillä työpaikoilla?

        Ei, vaan otetaan näiltä nykyisiltä kiusaajilta luulot pois. Väkivalta lopettaa väkivallan, niin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan otetaan näiltä nykyisiltä kiusaajilta luulot pois. Väkivalta lopettaa väkivallan, niin se on.

        Lopettaako kiusaaminen sitten kiusaamisen? Havaintojeni mukaan myös korkeasti oppineet kiusatut jatkavat vuorostaan kiusaamista työelämässä. Hehän osaavat kiusaamisen eri vivahteet jo aikaisemmin opitun mallin mukaan ja kokemusta on, miltä ilkeys tuntuu sielunelämässä. Lyödäänkö heiltä työpaikalla sitten hampaat kurkkuun? Kiusaamisen kohteeksi voi joutua kuka tahansa ilman mitään näkyvää syytä, kunhan ei vain sovi kiusaajan raameihin. Jotkut ihmiset vaan ovat niin ilkeitä, että nauttivat toisen häkellyksestä ja kärsimyksestä. Alkukantaisesta nautinnosta kiusaamisessa on kysymys. Monelle kiusaajalle onkin sitten lähes kestämätön paikka, kun kiusattu menestyy elämässä paremmin kuin hän itse. Sittenhän voi jatkaa kiusaamista ja mollaamista täällä Suomi24:llä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan otetaan näiltä nykyisiltä kiusaajilta luulot pois. Väkivalta lopettaa väkivallan, niin se on.

        Itse aikoinaan olin lälly lapsen kiusattavana.Kaiken lärppi opetajalle,ihan kaiken mitä tein.
        No,siinä sitten jälki-istuntoo joka toinen päivä oli.
        Kunnes turpiin annoin ja hänen vanhemmatkin soitti minulle,että xxxx vuotaa verta.
        Sanoin,kun lapsena olin puhelimessa: vuotaa edellee jos kokoajan lärppii kaikesta opettajalle,ihan kaikesta räkänokka valitti..
        Se loppui sitten siihen,kun lopetti opettajien perseen nuolemisen ja harmittaa kyllä kun ei oppinu nopeammin,että piti moukaroida muutaman kerran.
        Mutta,se että lapset nuolee opettajan persettä ja haluavat mielyttää,se on väärin ja opettajat ovat osa syyllisiä tähän.
        Osa oli ok mutta osa ...
        En kannata väkivaltaa mutta joskus se opettaa,kun perseen nuolijat saa opikseen.
        Yhtä kaikki,vanhemmat ovat avain kaikkeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettaako kiusaaminen sitten kiusaamisen? Havaintojeni mukaan myös korkeasti oppineet kiusatut jatkavat vuorostaan kiusaamista työelämässä. Hehän osaavat kiusaamisen eri vivahteet jo aikaisemmin opitun mallin mukaan ja kokemusta on, miltä ilkeys tuntuu sielunelämässä. Lyödäänkö heiltä työpaikalla sitten hampaat kurkkuun? Kiusaamisen kohteeksi voi joutua kuka tahansa ilman mitään näkyvää syytä, kunhan ei vain sovi kiusaajan raameihin. Jotkut ihmiset vaan ovat niin ilkeitä, että nauttivat toisen häkellyksestä ja kärsimyksestä. Alkukantaisesta nautinnosta kiusaamisessa on kysymys. Monelle kiusaajalle onkin sitten lähes kestämätön paikka, kun kiusattu menestyy elämässä paremmin kuin hän itse. Sittenhän voi jatkaa kiusaamista ja mollaamista täällä Suomi24:llä.

        ...vähänniinkuin paikallisen firman "johtaja", joka on täysi narsisti.


    • Anonyymi

      Se on kato niin, et jos lapsen vanhempi on ollut joskus aikanaan koulukiusaaja, niin hänenkin lapsestaan tulee kiusaaja. Muakin kiusattiin aikanaan koulussa, ja siit jäi pysyvät henkiset arvet. Siksipä elelenkin yksikseen, ei oo lapsia eikä tule, koska en kestäisi ajatusta, et minunkin lastani kiusattais, niinkuin minua.

      Aikanaan Liperin koulussa käydessäni " mielessä
      ennenaikainen lähtö tästä maailmasta oman käden kautta " oli arkipäivää, joka päivä piti olla joku syy, miksi mun pitää mennä kouluun kiusattavaksi, ehkä se oli uskomus siitä, että huomenna on parempi päivä.

      • Anonyymi

        Aikanaan Liperin koulussa käydessäni " mielessä
        ennenaikainen lähtö tästä maailmasta oman käden kautta " oli arkipäivää, joka päivä piti olla joku syy, miksi mun pitää mennä kouluun kiusattavaksi, ehkä se oli uskomus siitä, että huomenna on parempi päivä.

        Kiesus,kun olisin voinut auttaa..
        Onneksi selvisit !


    • Anonyymi

      Koulukiusaamista esiintyy niin kauan kuin kouluja on olemassa. Koulukiusaamista ja muunlaistakaan kiusaamista ei tulla saamaan kuriin ikinä, kiusaaminen ja kiusatuksi tuleminen ovat oleellinen osa ihmiskokemusta. Ei kannata hankkia lapsia tähän maailmaan jos ei halua ottaa riskiä että ne joutuvat kiusaamisen uhreiksi tai kasvavat kiusaajiksi.

    • Anonyymi

      Ei kannata hankkia lapsia tähän maailmaan jos ei halua ottaa riskiä että ne joutuvat kiusaamisen uhreiksi tai kasvavat kiusaajiksi.

      Lapset on mahtavia ja elämän rikkaus,että elämä jatkuu !
      On vain ongelmana tämä yhteiskunta jota naiset johtaa,ei ollut ennen näin.
      Naiset ovat vain hyssyttelijöitä(ei kaikki),mutta suurin osa opettajista on .
      Tarvitaan kunnon miehiä,ääntä ja auktoriteettia!!
      Mattisenlahden koululla on mies opettaja ja jolla on ääntä mutta hyvällä tavalla!
      Hänellä on auktoriteetiia lapsii ja he kunnioittavat häntä ystävyydellä mutta tietävät jos virheitä tulee..

      • Anonyymi

        Lisääntyminen on pohjimmiltaan itsekäs teko, siinä pakottaa jonkun olemassaoloon vain jotta vanhemmat voisi tuntea itsensä tärkeiksi. Suurin osa ihmisistä jäisi mieluummin syntymättä kokonaan jos syntymisestä voisi päättää itse.


    • Anonyymi

      Ennen oli mies opettajia jotka piti kurin kohdallaan.Nyt näit' ringissä seisovia naisia varhaiskasvatuksessa ja ala-aste/ylä aste vain heikkoja naisia pitää järjestystä.
      Nainen ei valitettavasti osaa pitää mitään järjestystä vaan pyrkii aina sanomaa,ettei ongelmaa ole!
      Mies opettajan auktoriitteetti riittää yleensä.
      En halveksi naisia,koska pidän heistä.
      Kuitenkin mies on mies aina ja lapsikin huomaa sen !!

      • Anonyymi

        Totta akat pois koulusta ja miehet tilalle. Löytyy se kuri kus*päille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      111
      2401
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      448
      1809
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      95
      1417
    4. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1403
    5. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      21
      1341
    6. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      336
      1269
    7. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1249
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      195
      1115
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1099
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      225
      1031
    Aihe