Joulu ei ole kristillinen juhla

Anonyymi

Alkuseurakunnan kristityt eivät viettäneet joulua, koska Raamatussa ei ole käskyä viettää joulua eikä Jeesus edes syntynyt joulukuussa. Jeesus syntyi syksyllä, kun paimenet olivat vielä kedolla ja karjatallit tyhjillään. Joulukuussa ei olisi Joosefille ja Marialle ollut tilaa karjatalleissa, koska silloin karja on sisällä talven kylmyyden ja maaperän vetisyyden takia.

Kristinusko muuttui 300-luvulla messiaanisesta juutalaisuudesta roomalaiseksi klassiseksi kristinuskoksi, mikä otti joulujuhlan Sol Invictus-epäjumalan syntymäjuhlasta 25.12. ja samalla siirsi sapatin roomalaisten auringonepäjumalan lepopäivälle sunnuntaille (sun-day, Sol Invictus). Sana joulu tulee muinaisgermaanisesta pakanajuhlasta yulesta. Pakanauskonnoissa uhrattiin keskitalvella sikoja, mistä on tullut traditio syödä joulukinkkua. Katoliset papit sitten väänsivät väkisin erilaisia selityksiä sille, miksi joulu on Jeesuksen syntymäjuhla.

Netissä on paljon julkaisuja, joissa juutalaiset lainopettajat selittävät, miksi juutalaiset eivät usko Jeesukseen (why jews reject Jesus). Yksi keskeinen syy on, että Tooran mukaan Messias ei syö joulukinkkua. Messias ei tule kumoamaan lakia vaan saattamaan koko maailman noudattamaan Tooraa, joten hän ei ole roomalainen sianlihan syöjä eikä joulun juhlija. Todellisuudessa Jeesus ei syönyt sianlihaa eikä myöskään rikkonut sapattikäskyjä. Juutalaisten väärinkäsitys tulee klassisen kristinuskon opetuksista ja Paavalin kirjeiden vääristä tulkinnoista.

Tämä on syy, miksei juutalaisuus ja klassinen kristinusko tule koskaan viettämään yhdessä joulujuhlaa Jeesuksen syntymän muistoksi. Juutalaisia ei paaduta vain heidän oma epäuskonsa vaan myös klassinen kristinusko, joka julistaa toista Jeesusta.

2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

165

1147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristinusko muuttui messiaanisesta juutalaisuudesta roomalaiseksi klassiseksi kristinuskoksi just ja tasan apostolisena aikana kun juutalaiset kielsivät kristittyjä tulemasta synagogiin, joten suuta suikemmalle siellä.

      • Anonyymi

        Kristinusko on ollut alun perin juutalaisuutta, joka uskoi Jeesuksen olevan Messias. Roomalaiset laskivat kristityt juutalaisiksi, minkä takia kristityillä oli samat erityisoikeudet, mitä oli myös juutalaisilla. Juutalaiset laskivat kristityt nasaretilaiseksi lahkoksi, kuten Apostolien tekojen kirjassa lukee.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Paavali profetoi, että hänen jälkeensä tulee raatelevia susia, siis vääriä profeettoja ja vääriä opettajia, jotka vievät seurakunnan harhaan. Se tapahtui koko voimalla 300-luvulta alkaen Roomassa, jolloin Raamatun laki korvattiin roomalaisilla opeilla, jotka kirjattiin myöhemmin katolisen kirkon katekismukseen. Katolinen katekismus on käytännössä korvannut Raamatun käskyt ja sen mukaan myös luterilaiset ovat tehneet oman versionsa katekismuksesta. Tämän lain muutoksen profetoi myös Daniel.

        Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi

        Ap.t 20:29 Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän joukkoonne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä.
        30 Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko on ollut alun perin juutalaisuutta, joka uskoi Jeesuksen olevan Messias. Roomalaiset laskivat kristityt juutalaisiksi, minkä takia kristityillä oli samat erityisoikeudet, mitä oli myös juutalaisilla. Juutalaiset laskivat kristityt nasaretilaiseksi lahkoksi, kuten Apostolien tekojen kirjassa lukee.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Paavali profetoi, että hänen jälkeensä tulee raatelevia susia, siis vääriä profeettoja ja vääriä opettajia, jotka vievät seurakunnan harhaan. Se tapahtui koko voimalla 300-luvulta alkaen Roomassa, jolloin Raamatun laki korvattiin roomalaisilla opeilla, jotka kirjattiin myöhemmin katolisen kirkon katekismukseen. Katolinen katekismus on käytännössä korvannut Raamatun käskyt ja sen mukaan myös luterilaiset ovat tehneet oman versionsa katekismuksesta. Tämän lain muutoksen profetoi myös Daniel.

        Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi

        Ap.t 20:29 Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän joukkoonne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä.
        30 Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        >>Juutalaiset laskivat kristityt nasaretilaiseksi lahkoksi, kuten Apostolien tekojen kirjassa lukee.<<

        Raamatun mukaan Jeesusta tuli kutsua Nasaretilaiseksi, koska hän on VT:n teksteissä mainittu Vesa, joka on hebreaksi Nozri. Jeesus syntyi Betlehemissä ja kasvoi aikuiseksi Nasaretissa.

        “Joosef heräsi, otti mukaansa lapsen ja hänen äitinsä ja palasi Israelin maahan. Mutta kun hän kuuli, että Juudean kuninkaaksi oli Herodeksen jälkeen tullut tämän poika Arkelaos, hän ei uskaltanut mennä sinne. Saatuaan sitten unessa ohjeen hän meni Galileaan ja asettui siellä kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret. Näin tapahtui, jotta kävisi toteen profeettojen ennustus: häntä kutsutaan Nasaretilaiseksi.” (Matt 2:21-23)


    • Anonyymi

      Minua onkin aina kummastuttanut syödä kinkkua (siis sikaa) muuka juutalaiseen perheeseen syntyneen lapsen syntymäjuhlan kunniaksi. Sehän vaikuttaa liki rienaamiselta.

      • Sika on ikivanha suomalainen ruoka kuten ruisleipä. Täällä on aina osattu säilöä se oikein ja turvallisesti toisin kuin etelän paimentolaisten keskuudessa.


      • Anonyymi

        Älä syö.

        Mutta juutalaisuuteen selvästikin kuuluu aina kieltää myös muilta tuo vapaus.

        Kristinusko ei ole juutalaisuutta, vaan pakanoiden / gojimien usko, (eikä helluntailaisuus ole kumpaakaan), joten hoitakaa te omat asianne.

        Itselleni on ihan sama vaikka jättäisitte kokonaan syömättä. Ehkä Paavolanne ja muut huijariprofeettanne pian kieltävät teiltä tämänkin.

        Hyvää iltaa KTS. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä syö.

        Mutta juutalaisuuteen selvästikin kuuluu aina kieltää myös muilta tuo vapaus.

        Kristinusko ei ole juutalaisuutta, vaan pakanoiden / gojimien usko, (eikä helluntailaisuus ole kumpaakaan), joten hoitakaa te omat asianne.

        Itselleni on ihan sama vaikka jättäisitte kokonaan syömättä. Ehkä Paavolanne ja muut huijariprofeettanne pian kieltävät teiltä tämänkin.

        Hyvää iltaa KTS. 🙂

        Soffiina taas oikees täs!

        HYVÄ Soffiina!


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Sika on ikivanha suomalainen ruoka kuten ruisleipä. Täällä on aina osattu säilöä se oikein ja turvallisesti toisin kuin etelän paimentolaisten keskuudessa.

        Sika on ikivanha suomalainen ruoka kuten ruisleipä. Täällä on aina osattu säilöä se oikein ja turvallisesti toisin kuin etelän paimentolaisten keskuudessa.

        Lihan syöjät sikailelevat pyhän juhlan aikana.Oli aika jolloin moinen sikailu oli juhlaa,mutta nyt ovat jo mukana vegaanit vahvasti kuvassa mukana,jotka peilaavat alastoman totuuden tästä sikailusta!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole käskyä viettää temppelin vihkimisen vuosipäivää, mutta silti Jeesus meni oman henkensä uhalla juhlimaan Hanukkaa Jerusalemissa ja oli lähellä tulla kivitetyksi.

      • Anonyymi

        Jeesuksen aikana ei ollut Raamattua. Ei Vanhaa Testamenttia eli Tanakia eikä tietenkään Uutta Testamenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen aikana ei ollut Raamattua. Ei Vanhaa Testamenttia eli Tanakia eikä tietenkään Uutta Testamenttia.

        Kyllä oli. Paavali julisti evankeliumia Mooseksen lakia lukien, koska laissa on profetioita Messiaasta.

        Ap.t 28:23 He sopivat Paavalin kanssa uudesta tapaamisesta, ja määräpäivänä heitä tuli useampia hänen majapaikkaansa. Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.


      • Anonyymi

        >>>Raamatussa ei ole käskyä viettää temppelin vihkimisen vuosipäivää, mutta silti Jeesus meni oman henkensä uhalla juhlimaan Hanukkaa Jerusalemissa<<<

        Olet väärässä. Jeesus kyllä oli silloin temppelissä, mutta missään ei sanota, että hän olisi juhlinut Hanukkaa.


      • Anonyymi

        Johanneksen evankeliumissa mainittu temppelin vihkimisen vuosipäivä ei ole hanukka.


    • Anonyymi

      soffi säilyttää saman terävän kielensä ja mustan mielensä loppuun asti ilmeisesti,

      • Anonyymi

        Helluntailainen ei tietenkään tuomitse itse ketjun aloitusta, joka on jälleen suunnattu kristinuskoa vastaan. Joka joulu te iloitsette yrittäessänne pahoittaa kristittyjen mielet siitä, että ilman erillistä käskytystä juhlimme Kristuksen syntymää.

        Te lennätte kuin häijy varisparvi omilta foorumeiltanne häiriköimään kristittyjä, joita te itse ette ole. Tässä on koko helluntailaisuuden olemus: USA:n Ku klux klan perusti pilkallisen uususkontonne, koostaen siihen kaikki kristinuskon jo ammoin kieltämät harhaopit sekä näiden muunnoksina joitain uudempiakin, "hengellistäen" nämä pinnallisilla "tulkinnoillanne" ja joita on lähes 20.

        Koko olemassaolonne tarkoitus, anabaptismista alkaen, on ollut hyökätä Kristuksen herruutta vastaan.

        Antikristillisen, okkultistisen juutalaisuuden, amerikkalaisen noidan perustaman antikristillisen adventismin te tunnustatte, mutta kristinuskon te kiellätte.

        Saatana on teidän herranne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen ei tietenkään tuomitse itse ketjun aloitusta, joka on jälleen suunnattu kristinuskoa vastaan. Joka joulu te iloitsette yrittäessänne pahoittaa kristittyjen mielet siitä, että ilman erillistä käskytystä juhlimme Kristuksen syntymää.

        Te lennätte kuin häijy varisparvi omilta foorumeiltanne häiriköimään kristittyjä, joita te itse ette ole. Tässä on koko helluntailaisuuden olemus: USA:n Ku klux klan perusti pilkallisen uususkontonne, koostaen siihen kaikki kristinuskon jo ammoin kieltämät harhaopit sekä näiden muunnoksina joitain uudempiakin, "hengellistäen" nämä pinnallisilla "tulkinnoillanne" ja joita on lähes 20.

        Koko olemassaolonne tarkoitus, anabaptismista alkaen, on ollut hyökätä Kristuksen herruutta vastaan.

        Antikristillisen, okkultistisen juutalaisuuden, amerikkalaisen noidan perustaman antikristillisen adventismin te tunnustatte, mutta kristinuskon te kiellätte.

        Saatana on teidän herranne.

        Mistä nää uuskastajaperkeleet sikiääkin tänne foorumille?

        Levittävät saatanallisia lahko-oppeja ja puolijudaistisia älyttömyyksiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen ei tietenkään tuomitse itse ketjun aloitusta, joka on jälleen suunnattu kristinuskoa vastaan. Joka joulu te iloitsette yrittäessänne pahoittaa kristittyjen mielet siitä, että ilman erillistä käskytystä juhlimme Kristuksen syntymää.

        Te lennätte kuin häijy varisparvi omilta foorumeiltanne häiriköimään kristittyjä, joita te itse ette ole. Tässä on koko helluntailaisuuden olemus: USA:n Ku klux klan perusti pilkallisen uususkontonne, koostaen siihen kaikki kristinuskon jo ammoin kieltämät harhaopit sekä näiden muunnoksina joitain uudempiakin, "hengellistäen" nämä pinnallisilla "tulkinnoillanne" ja joita on lähes 20.

        Koko olemassaolonne tarkoitus, anabaptismista alkaen, on ollut hyökätä Kristuksen herruutta vastaan.

        Antikristillisen, okkultistisen juutalaisuuden, amerikkalaisen noidan perustaman antikristillisen adventismin te tunnustatte, mutta kristinuskon te kiellätte.

        Saatana on teidän herranne.

        >>Helluntailainen ei tietenkään tuomitse itse ketjun aloitusta, joka on jälleen suunnattu kristinuskoa vastaan. <<

        Aloitus ei ole suunnattu kristinuskoa vastaan vaan pikkemminkin kehotus palata takaisin alkuperäiseen ja aitoon kristinuskoon, mitä harjoitti mm. apostolit ja alkuseurakunta.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        28::23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Helluntailainen ei tietenkään tuomitse itse ketjun aloitusta, joka on jälleen suunnattu kristinuskoa vastaan. <<

        Aloitus ei ole suunnattu kristinuskoa vastaan vaan pikkemminkin kehotus palata takaisin alkuperäiseen ja aitoon kristinuskoon, mitä harjoitti mm. apostolit ja alkuseurakunta.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        28::23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen

        Jos jotkut haluavat viettää Kristuksen syntymäjuhlaa, se ei kuulu teille!

        Jättäkää kristityt rauhaan! 500 vuotta te olette roikkuneet kristittyjen rinnalla, tekeytyen muka uskonveljiksi, samalla hiljaa nälvien, houkutellen kristittyjä amerikkalaiseen, ku klux klanilaiseen uususkontoonne, tarjoamassa omia, satanistisia, ihmistekoja korostavia oppejanne.

        Olkaa te viettämättä tai viettäkää mitä haluatte. Toisen uskoisten asiat ja juhlat eivät kuulu teille. Pysykää te meistä kaukana!

        Ja pitäkää ne✈️🛩️✈️🛩️💥 jenkkikoneenne ja -ohjuksenne 💥 🚁🚁🚁✡️🚁🚁samoin omalla mantereellanne! Jättäkää💣💥 eurooppalaiset rauhaan! Samalla asialla olette, onhan helluntailaisuus 🚁🤠 Pentagonsta ohjattu lumeuskonto,🛩️🛩️💥 jonka ainoa tarkoitus krstinuskon💥🚁🚁🚁 vastaisuus, sekä toimia poliittisena ja sotilaallisena manipuloijana kristillistä Eurooppaa ja etenkin 💣💥 kristillistä Venäjää vastaan!

        Olette rikollisia.✡️ 🤠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jotkut haluavat viettää Kristuksen syntymäjuhlaa, se ei kuulu teille!

        Jättäkää kristityt rauhaan! 500 vuotta te olette roikkuneet kristittyjen rinnalla, tekeytyen muka uskonveljiksi, samalla hiljaa nälvien, houkutellen kristittyjä amerikkalaiseen, ku klux klanilaiseen uususkontoonne, tarjoamassa omia, satanistisia, ihmistekoja korostavia oppejanne.

        Olkaa te viettämättä tai viettäkää mitä haluatte. Toisen uskoisten asiat ja juhlat eivät kuulu teille. Pysykää te meistä kaukana!

        Ja pitäkää ne✈️🛩️✈️🛩️💥 jenkkikoneenne ja -ohjuksenne 💥 🚁🚁🚁✡️🚁🚁samoin omalla mantereellanne! Jättäkää💣💥 eurooppalaiset rauhaan! Samalla asialla olette, onhan helluntailaisuus 🚁🤠 Pentagonsta ohjattu lumeuskonto,🛩️🛩️💥 jonka ainoa tarkoitus krstinuskon💥🚁🚁🚁 vastaisuus, sekä toimia poliittisena ja sotilaallisena manipuloijana kristillistä Eurooppaa ja etenkin 💣💥 kristillistä Venäjää vastaan!

        Olette rikollisia.✡️ 🤠

        "Jos jotkut haluavat viettää Kristuksen syntymäjuhlaa, se ei kuulu teille!"

        Mutta miksi vietätte sitä vääränä päivänä? Piti ottaa suomalainen perinteinen juhla ja änkeä oma juhlanne sen tilalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos jotkut haluavat viettää Kristuksen syntymäjuhlaa, se ei kuulu teille!

        Jättäkää kristityt rauhaan! 500 vuotta te olette roikkuneet kristittyjen rinnalla, tekeytyen muka uskonveljiksi, samalla hiljaa nälvien, houkutellen kristittyjä amerikkalaiseen, ku klux klanilaiseen uususkontoonne, tarjoamassa omia, satanistisia, ihmistekoja korostavia oppejanne.

        Olkaa te viettämättä tai viettäkää mitä haluatte. Toisen uskoisten asiat ja juhlat eivät kuulu teille. Pysykää te meistä kaukana!

        Ja pitäkää ne✈️🛩️✈️🛩️💥 jenkkikoneenne ja -ohjuksenne 💥 🚁🚁🚁✡️🚁🚁samoin omalla mantereellanne! Jättäkää💣💥 eurooppalaiset rauhaan! Samalla asialla olette, onhan helluntailaisuus 🚁🤠 Pentagonsta ohjattu lumeuskonto,🛩️🛩️💥 jonka ainoa tarkoitus krstinuskon💥🚁🚁🚁 vastaisuus, sekä toimia poliittisena ja sotilaallisena manipuloijana kristillistä Eurooppaa ja etenkin 💣💥 kristillistä Venäjää vastaan!

        Olette rikollisia.✡️ 🤠

        Soffiinaa kannattaa kuunnella. Soffiinassa on enemmän järkeä kuin tällä palstalla notkuvissa helluntalaisissa, baptisteissa, adventisteissa, messiaanisissa sun muissa mattiloissa ja paavoloissa yhteensä!


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Soffiinaa kannattaa kuunnella. Soffiinassa on enemmän järkeä kuin tällä palstalla notkuvissa helluntalaisissa, baptisteissa, adventisteissa, messiaanisissa sun muissa mattiloissa ja paavoloissa yhteensä!

        Kuulet Palestiinan lipun heiluttaja ja kristittyjen vastustaja KTS, Soffiina on sinun mielikuvituksessa syntynyt oma alteregosi. Sinä tarvitset ammattiapua.


    • Anonyymi

      <<Juutalaisten väärinkäsitys tulee klassisen kristinuskon opetuksista ja Paavalin kirjeiden vääristä tulkinnoista.<<

      Miten tulkitaan väärin, kun Paavali kertoo tekevänstä sitä pahaa mitä vihaa, ja nyt kun tosi Jumala on teurastettu lampaana ja kirottu ristille, saa palvella lihalla synnin lakia, kun ensin perkaa pois taivasten valtakunnan uskomalla, että Jumala petti ihmisen jo paratiisissa saatanan avulla, ja menee sitten tulenliekkeihin, kun on maatunut ensin maaksi odottamalla fyysistä ylösnousemusta?! Voi hyvä Luoja.

      • Anonyymi

        Pitäisikö siis tulkita oikein niin, että juutalainen Paavali ei tietenkään tarkoita tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, eikä tarkoita lampaana teurastamisella ja Jahven ylipapin ateriana Jeesuksen syömistä lampaana, joka on tosi Jumala, vaikka niin sanookin, eikä myöskään väittämällä saatanan olleen Jumalan paratiisissa, niin että syntyi perisynti hänen mukaan, tietenkään tarkoita Jumalan pettäneen ihmisen, eikä sitäkään - vaikka sanookin - että häntä uskova menee tulenliekkeihin, ettei uskova joudukaan tuleen? No, miksi Paavali sitten sanoo niin?


      • Anonyymi

        "Miten tulkitaan väärin"

        Raamattu varoittaa niistä pastoreista, jotka vääristelevat Paavalin kirjoituksia oikeuttamaan elämään ilman lain käskyjä. Rietasten eksymys tarkoittaa alkukielellä laittomuutta.

        2 Piet 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten tulkitaan väärin"

        Raamattu varoittaa niistä pastoreista, jotka vääristelevat Paavalin kirjoituksia oikeuttamaan elämään ilman lain käskyjä. Rietasten eksymys tarkoittaa alkukielellä laittomuutta.

        2 Piet 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,

        <<Raamattu varoittaa niistä pastoreista, jotka vääristelevat Paavalin kirjoituksia oikeuttamaan elämään ilman lain käskyjä.<<

        Miksi Jeesus sitten piti teurastaa tosi Jumalana ja pääsiäisen lampaana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Raamattu varoittaa niistä pastoreista, jotka vääristelevat Paavalin kirjoituksia oikeuttamaan elämään ilman lain käskyjä.<<

        Miksi Jeesus sitten piti teurastaa tosi Jumalana ja pääsiäisen lampaana?

        Golgatan risti ei lopettanut lakia, mutta antoi armon kautta uuden alun elämälle, jotta lakia voisi noudattaa. Joka ei lakia halua noudattaa, hän ei saa myöskään Kristuksen uhria syntiensä sovitukseksi.

        “Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:” (Hebr 10:26-28, FinPR)


    • Anonyymi

      <<Pakanauskonnoissa uhrattiin keskitalvella sikoja, mistä on tullut traditio syödä joulukinkkua. Katoliset papit sitten väänsivät väkisin erilaisia selityksiä sille, miksi joulu on Jeesuksen syntymäjuhla.<<

      Oletko nyt ihan varma, että siansyönti kuuluu jouluun missään muualla maailmassa kuin Suomessa, kun köyhä kansa söi nälissään sen ainoan possunsa paleltuneiden, viimeisten juuresten kanssa, jotka kellarista vielä löytyivät ja suolasi loppulihat kevättalveksi?

      • Anonyymi

        Joululaatikoiden imelyys tulee juuri paleltumisesta; pese kuorimattomat perunat, laita ne pakastimeen, jäädytä. Ota jouluna, heitä kuumaan veteen kiehumaan, keitä kypsäksi, survo, lisää maitoa, voita ja siirappia sekä suola. Paista uunissa. Siinä sinulle imelletty perunalaatikko ilman minuutinkaan seisottamista imellyttämistä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joululaatikoiden imelyys tulee juuri paleltumisesta; pese kuorimattomat perunat, laita ne pakastimeen, jäädytä. Ota jouluna, heitä kuumaan veteen kiehumaan, keitä kypsäksi, survo, lisää maitoa, voita ja siirappia sekä suola. Paista uunissa. Siinä sinulle imelletty perunalaatikko ilman minuutinkaan seisottamista imellyttämistä varten.

        Unohtui - luonnollisesti perunat kuoritaan kuumina, kun ne ovat kypsiä ennen survomista.


      • Anonyymi

        Kyllä kuului Skandinaviassa ja muissa germaanisissa maissa.


      • Anonyymi

        Jassoo, Raamatusta siis kannattaa siirtyäkin Kalevalaan ja laulaa ne suohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joululaatikoiden imelyys tulee juuri paleltumisesta; pese kuorimattomat perunat, laita ne pakastimeen, jäädytä. Ota jouluna, heitä kuumaan veteen kiehumaan, keitä kypsäksi, survo, lisää maitoa, voita ja siirappia sekä suola. Paista uunissa. Siinä sinulle imelletty perunalaatikko ilman minuutinkaan seisottamista imellyttämistä varten.

        Meillä ei ole koskaan syöty paleltuneita perunoita. Perunalaatikon imeltyminen tehdään lisäämällä muusiin vehnäjauhoja ja pitämällä ' hellan kulmalla' tai uusissa ihan pienellä lämmöllä yli yön. Perunoita ei käytetä poerkkana-, lanttu- tai maksalaatikossa ollenkaan, vaan rikottuja ohrasuurimoita. Imelyys saadaan siirapilla haluttaessa.

        Et varmaan ole koskaan tehnyt itse?


    • Anonyymi

      Ei, vaan vapaa-ajattelijoitten hoksausjuhla.

    • Anonyymi

      <<Netissä on paljon julkaisuja, joissa juutalaiset lainopettajat selittävät, miksi juutalaiset eivät usko Jeesukseen (why jews reject Jesus).<<

      Tikku teidän kanssanne. Kyllä se usko perustuu Kristukseen (tosi Jumala, joka uhrataan itsen puolesta) kristinuskossa, eikä Jeesukseen. Ja vastaavasti Jeesus käski uskomaan opetuksiinsa ja sanoo Raamatun mukaan, että persoonaan uskominen on laittomuuden tekemistä.

      • Anonyymi

        Sitä minä en nyt sitten ymmärrä, että miksi on uhrattava itsen puolesta, kun kuulemma, jos ei noudata Mooseksen lakia, jota Jeesus vastusti, niin se onkin Paavalin sanoman vääristelyä, ja Paavali itse keksi koko kristuskultin.


    • Anonyymi

      <<2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.<<

      Niin kavalasti se käärme (saatana paratiisissa) petti Eevan, että ihminen tuli jopa tiedolla jumalien kaltaiseksi Jumalan omin sanoin Raamatun luomiskertomuksen mukaan:

      1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.<<

    • Anonyymi

      <<4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.<<

      Niinpä tämä jumalantappouskonto Kristuksena käyttäen Jeesusta uhrina on Paavalin itse tekemä evankeliumi, sen toisen - Jeesuksesta kertovan - hän kiroaa kuin Jeesuksen tosi Jumalana ristille, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.

      Galatalaiskirje:

      <<1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.<<

      Saatanan avulla kirotaan eikä Jumalan.

      • Anonyymi

        Ja nyt uskovaisille kysymys: mitä opettaa se evankeliumi vastoin Paavalin syntiopin evankeliumia, jossa Jeesus kirotaan ristille tosi Jumalana ja syödään Jahven ylipapin ateriana teurastettuna lampaana uhrina ehtoollisella kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä (Augsgurgin tunnustus), jonka Paavali kiroaa?


    • Anonyymi

      "Kristinusko muuttui 300-luvulla messiaanisesta juutalaisuudesta roomalaiseksi klassiseksi kristinuskoksi, mikä otti joulujuhlan Sol Invictus-epäjumalan syntymäjuhlasta 25.12. "

      Sol Invictus, eli "Voittamattoman auringon” juhlan perusti keisari Aurelianus vasta vuonna 274 jKr, vastavedoksi kristityille tärkeäksi tulleelle päivälle.
      Melko nopeasti 300-luvulla keisari Konstantinos Suuri lopetti kristittyjen vainoamisen ja teki kristinuskosta valtionuskonnon. Samalla 25. joulukuuta palautettiin Jeesuksen syntymäpäiväjuhlaksi.

      • Anonyymi

        "Sol Invictus, eli "Voittamattoman auringon” juhlan perusti keisari Aurelianus vasta vuonna 274 jKr, vastavedoksi kristityille tärkeäksi tulleelle päivälle."

        Sol Invictuksen -juhla ei ollut ainoa pakanallinen juhla joulukuussa. Roomalaisilla on silloin mm. saturnalia-juhla ja muissakin pakanauskonnoissa oli kaikenlaisia juhlia liittyen talvipäivän seisaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sol Invictus, eli "Voittamattoman auringon” juhlan perusti keisari Aurelianus vasta vuonna 274 jKr, vastavedoksi kristityille tärkeäksi tulleelle päivälle."

        Sol Invictuksen -juhla ei ollut ainoa pakanallinen juhla joulukuussa. Roomalaisilla on silloin mm. saturnalia-juhla ja muissakin pakanauskonnoissa oli kaikenlaisia juhlia liittyen talvipäivän seisaukseen.

        Piispa Huovinenkin tästä muutaman sanan sanoi kolumnissaan Auringonpalvontaa Kirkko- ja kaupunkilehdessä:

        <<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<

        Kristus onkin Voittamaton Aurinko, Sol Invictus, kuvitteellinen hahmo, jolla ei ole Jeesuksen kanssa mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piispa Huovinenkin tästä muutaman sanan sanoi kolumnissaan Auringonpalvontaa Kirkko- ja kaupunkilehdessä:

        <<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<

        Kristus onkin Voittamaton Aurinko, Sol Invictus, kuvitteellinen hahmo, jolla ei ole Jeesuksen kanssa mitään tekemistä.

        "Kristus onkin Voittamaton Aurinko, Sol Invictus, kuvitteellinen hahmo, jolla ei ole Jeesuksen kanssa mitään tekemistä."

        Auringon jumalaa juhlittiin perinteisesti elokuussa, mutta ei vuoden pimeimpänä aikana.
        Keisari Aurelianus tosin yritti tehdä Jeesuksesta aurinkojumalan, mutta epäonnistui koska aika pian kristinuskosta tuli rooman valtionuskonto, ja antiikin roomalainen uskonto unohtui ja hylättiin.


    • Anonyymi

      "Tämä on syy, miksei juutalaisuus ja klassinen kristinusko tule koskaan viettämään yhdessä joulujuhlaa Jeesuksen syntymän muistoksi. "

      Varhaiskristityt olivat juutalaisia. Juutalaisuudessa uskotaan, että suuret profeetat sikiävät samana vuodenpäivänä kuin kuolevat. Jeesus kuoli pääsiäisenä 25. maaliskuuta, ja on myös siinnyt 25 maaliskuuta ja syntynyt 9 kuukautta myöhemmin 25. joulukuuta.
      Jeesuksen syntymäpäivää on aina juhlittu tuona päivänä jo juutalaisten varhaiskristittyjen toimesta.

      • Juutalaisuudessa uskotaan kaikenlaisiin juttuihin. Ei tarkoita sitä että meidän pitäisi uskoa niihin.


      • Anonyymi

        Joo, mutta Jeesus ihmisenä syntyi syyskuussa.


    • Anonyymi

      Koko jeesus on satuolento ja sen syntymäajan laittaminen juuri talvipäivänseisauksen ajaksi ihan vitsi. Joulu- käsitteellä riistettiin ja ryöstettiin ikivanha sinänsä uskonnoista vapaa talvipäivänseisauksen ja päivän pitenemistä merkitsevä juhlan aika teennäisten kristillisten palvelukseen.
      No, sen verran se ns. joulukin saattaa siirtyä kuten tänä vuonna tapahtuu että talvipäivänseisaus on meillä jo 21.12, hyvä niin.

      • Anonyymi

        Talvipäivänseisaus on aina 21.12. Silloin Aurinko 'kuolee'. Entisaikojen astrologit eivät pystyneet huomaamaan päivän pidentymistä kuin vasta kolmen päivän jälkeen jolloin 'Aurinko nousi kuolleista'.


      • Anonyymi

        Älä sotke Jeesusta ja Kristusta, joista jälkimmäinen on Paavain syntioppiin kuuluva kulttihahmo, piispa Huovisen sanon uusi nimi pakanahallitsija Sol Invictukselle, Voittamattomalle Auringolle. On muuten vapauden patsaan hahmo. Jeesus oli taas oman aikansa opettaja oppilaineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sotke Jeesusta ja Kristusta, joista jälkimmäinen on Paavain syntioppiin kuuluva kulttihahmo, piispa Huovisen sanon uusi nimi pakanahallitsija Sol Invictukselle, Voittamattomalle Auringolle. On muuten vapauden patsaan hahmo. Jeesus oli taas oman aikansa opettaja oppilaineen.

        Piispa Huovinen on väärässä eikä ole riittävästi perehtynyt historiallisiin faktoihin.


    • Anonyymi

      Raamatussa on lueteltu Herran asettamat juhlat, joiden lisääminen tai poistaminen on erikseen kielletty. Jeesus itsekin toisti ko. käskyt.

      ”Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan.” (5 Moos 4:2)

      ”Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.” (Matt 5:19,20)

      Daniel profetoi Antikristuksesta, joka tulee muuttamaan juhla-ajat ja lain. Sen takia Antikristusta kutsutaan laittomuuden ihmiseksi, koska hän ei lakia noudata. Koska katolinen kirkko muutti kaikki kirkolliset juhlat roomalaisiksi, eräät kirkkokunnat ovat nähneet paavin olevan ainakin yksi antikristuksista.

      ”Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.” (Dan 7:25)

      • Anonyymi

        Mistä olet vakuuttunut, että juuri nuo kuuluvat siihen vain 20 prosettiin Jeesuksen aitoja sanoja, eikä siihen 70 prosenttiin, jotka Raamatussa on Paavalin saarnaajien lisäyksiä (vrt. wikipedia, evankeliumit).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet vakuuttunut, että juuri nuo kuuluvat siihen vain 20 prosettiin Jeesuksen aitoja sanoja, eikä siihen 70 prosenttiin, jotka Raamatussa on Paavalin saarnaajien lisäyksiä (vrt. wikipedia, evankeliumit).

        Olen vakuuttunut, että sinä jaat valetietoa, mihin ei ole mitään todellista näyttöä.


    • Anonyymi

      Alku oli lupaavaa.
      Tietenkään Jeesus ei syö sikaa, olihan hän ympärileikattu Juutalaisen äidin lapsi ja siirsi demonit sikalaumaan joka hukuttautyi johonkin järveen kaippa.
      😁

      • Anonyymi

        Ei ollut ympärileikattu, eikä ollut edes juutalainen (benjaminilainen kuten Paavali), koska sanoi oppilailleen, jotka kysyivät, että onko ympärileikkaus välttämätöntä, että jos olisi, niin äidit synnyttäisi valmiiksi ympärileikattuja lapsia.


      • Anonyymi

        Ja jotenkin on sellainen tunne, ettei tuo demonitarinakaan ole totta, vaikka niin hilpeästi osuukin joulun sikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotenkin on sellainen tunne, ettei tuo demonitarinakaan ole totta, vaikka niin hilpeästi osuukin joulun sikaan.

        Mutta ei kenelläkään ole pääsiäisen uhrilampaan syömisessä mitään ongelmaa, eikä edes ehtoollisella kun Jeesus syödään tuona teurastettuna uhrilampaana kuvitelen (tunnustuksen mukaan) ruumiin olevan todellisesti läsnä (muuten syömällä tulee Paavalin uhkauksen mukaan vikapääksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut ympärileikattu, eikä ollut edes juutalainen (benjaminilainen kuten Paavali), koska sanoi oppilailleen, jotka kysyivät, että onko ympärileikkaus välttämätöntä, että jos olisi, niin äidit synnyttäisi valmiiksi ympärileikattuja lapsia.

        Eivät Juutalaiset olisi saaneet surmauttaa ei juutalaista!
        Se on varmaa!
        😁


      • Anonyymi

        Jeesuksen mukaan on ihan ok syödä sikaa.
        Jeesus ei piittaa mistään juutalaisten ruokasäädöksistä. Se mikä menee suusta sisään, ei saastuta Jeesuksen mukaan.

        Tuomaan evankeliumissa on kyseinen Jeesuksen opetus dokumentoitu hiukan tarkemmin: "Kun menette mihin maahan tahansa ja kuljekelette maaseudulla, kun ihmiset ottavat teidät sisälle, syökää mitä teille tarjotaan ja parantakaa sairaat heidän keskuudestaan. Kaiken jälkeen, se mikä menee suustasi sisään ei sinua saastuta, se mikä suustasi tulee ulos, se saastuttaa sinut."


    • Joulu (Yule) on germaaninen talvipäiväseisaukseen ajoittuva juhla.

      Joissain maissa on alettu juhlimaan samaan aikaan ns. ”Kristuksen messua” eli Christmas:ia. Toki tämäkin on saanut vaikutteita erilaisista pakanallisista perinteistä.

      • Anonyymi

        Yule-käsitteen ja -sanan, maillemme n. v. 900 j.Kr hyökännyt goottivihollinen tyrkytti suomenkieleemme: "juhla", "joulu".

        Tuon ajan (ja edelleenkin) muinaisuskoisilla, suomalaisillakin, oli milloin minkäkin tarkoituksen juhla lähes joka päivä tai ainakin viikko. Ihmiset ympäri maapalloa juhlivat ketkä ja kuka mitäkin. Ei mikään yksittäinen ryhmä omista joitain päivämääriä.

        Joulu / keskitalven Juhla on eri ihmisillä erimerkityksinen. Jotkut juhlivat silloin "voittamatonta aurinkoa", jotkut pakanauskoiset talvipäivän seisausta, jotkut Jeesuksen syntymäpäivää. Kenenkään ei ole pakko juhlia muiden juhlaa / joulua. Siksi onkin rikollista tämä helluntailaisten jatkuva hyökkäys juuri ja nimenomaan kristittyjen juhlapäivää / joulua vastaan.

        Huomatkaa, että pakanajoulun viettoa vastaan he eivät koskaan hyökkää!

        Viettäkööt omia juhliaan milloin viettävät, heillä on eri jeesus kuin kristityillä. Helluntailaisten jeesus / antikristus syntyi syyskuussa. Mutta kristittyjen ei pidä olla millään tavoin osallisia heidän jeesuksissaan ja teoissaan. Meidän Herramme syntyi keskitalvella, tarkka päivämäärä ei tiedossa.

        Hyökkäävätkö kristityt heitä ja heidän saatananuskoaan vastaan? Eivät. He saavat täysin vapaasti ja kristittyjen (toivottavasti) heitä häiriköimättä mennä omine jeesuksineen vaikka helvettiin.

        Ainoastaan heidän selkeät rikoksensa, kuten talous- ja seurakunnissaan (etenkin lapsiin kohdistuva) seksuaali- ja muu väkivaltarikollisuus (jonka uhri itse olen ollut ja edelleen olen) tulee selkeästi ja lujaan ääneen tuomita. Väkivaltarikoksiin voi sisällyttää myös tämän heidän jatkuvan, eri tavoin henkisen ja hengellisen väkivaltansa, eli sanalliset hyökkäyksensä ja painostuksensa kristittyjä vastaan. Milloin pilkaten kristillistä kastetta, milloin muita kristittyjen uskonoppeja, häiriköiden myös juhlapyhiämme.

        Helluntailaiset uskovat, etteivät maalliset lait koske heitä. Myös heitä tulisi koskea sekä maallinen että taivaallinen laki ja tuomio.

        Poliisille ei kuitenkaan kannata tehdä ilmoitusta. Olen yrittänyt. PolPoa ei kristittyihin kohdistuva väkivalta kiinnosta. (PolPoon kuuluu myös itse helluntailaisia.)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yule-käsitteen ja -sanan, maillemme n. v. 900 j.Kr hyökännyt goottivihollinen tyrkytti suomenkieleemme: "juhla", "joulu".

        Tuon ajan (ja edelleenkin) muinaisuskoisilla, suomalaisillakin, oli milloin minkäkin tarkoituksen juhla lähes joka päivä tai ainakin viikko. Ihmiset ympäri maapalloa juhlivat ketkä ja kuka mitäkin. Ei mikään yksittäinen ryhmä omista joitain päivämääriä.

        Joulu / keskitalven Juhla on eri ihmisillä erimerkityksinen. Jotkut juhlivat silloin "voittamatonta aurinkoa", jotkut pakanauskoiset talvipäivän seisausta, jotkut Jeesuksen syntymäpäivää. Kenenkään ei ole pakko juhlia muiden juhlaa / joulua. Siksi onkin rikollista tämä helluntailaisten jatkuva hyökkäys juuri ja nimenomaan kristittyjen juhlapäivää / joulua vastaan.

        Huomatkaa, että pakanajoulun viettoa vastaan he eivät koskaan hyökkää!

        Viettäkööt omia juhliaan milloin viettävät, heillä on eri jeesus kuin kristityillä. Helluntailaisten jeesus / antikristus syntyi syyskuussa. Mutta kristittyjen ei pidä olla millään tavoin osallisia heidän jeesuksissaan ja teoissaan. Meidän Herramme syntyi keskitalvella, tarkka päivämäärä ei tiedossa.

        Hyökkäävätkö kristityt heitä ja heidän saatananuskoaan vastaan? Eivät. He saavat täysin vapaasti ja kristittyjen (toivottavasti) heitä häiriköimättä mennä omine jeesuksineen vaikka helvettiin.

        Ainoastaan heidän selkeät rikoksensa, kuten talous- ja seurakunnissaan (etenkin lapsiin kohdistuva) seksuaali- ja muu väkivaltarikollisuus (jonka uhri itse olen ollut ja edelleen olen) tulee selkeästi ja lujaan ääneen tuomita. Väkivaltarikoksiin voi sisällyttää myös tämän heidän jatkuvan, eri tavoin henkisen ja hengellisen väkivaltansa, eli sanalliset hyökkäyksensä ja painostuksensa kristittyjä vastaan. Milloin pilkaten kristillistä kastetta, milloin muita kristittyjen uskonoppeja, häiriköiden myös juhlapyhiämme.

        Helluntailaiset uskovat, etteivät maalliset lait koske heitä. Myös heitä tulisi koskea sekä maallinen että taivaallinen laki ja tuomio.

        Poliisille ei kuitenkaan kannata tehdä ilmoitusta. Olen yrittänyt. PolPoa ei kristittyihin kohdistuva väkivalta kiinnosta. (PolPoon kuuluu myös itse helluntailaisia.)

        Tietenkin jokainen voi juhlia, mitä haluaa, koska vaan! Mutta ei pidä lähteä vääristelemään historiaa.

        Kristilliset juhlapäivät ajoitettiin tarkoituksella vanhojen pakanallisten juhlien paikoille. Kristinusko lähti leviämään Roomassa aikoinaan. Varhaiset kristityt eivät juhlineet Jeesuksen syntymää jouluna vaan tämä oli Saturtalia-juhlan aikaa, johon liittyi mm. lahjojen vaihtoa. Heillä ei ollut tietoa, koska Jeesus on syntynyt - eikä sitä tiedetä vieläkään. Roomalainen kirkko liitti Jeesuksen syntymäjuhlan joulukuun loppuun vasta 336. Tarkoitus oli ilmeisesti heikentää pakanallisia perinteitä tuomalla niihin kristillistä sisältöä.

        https://www.britannica.com/story/why-is-christmas-in-december


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yule-käsitteen ja -sanan, maillemme n. v. 900 j.Kr hyökännyt goottivihollinen tyrkytti suomenkieleemme: "juhla", "joulu".

        Tuon ajan (ja edelleenkin) muinaisuskoisilla, suomalaisillakin, oli milloin minkäkin tarkoituksen juhla lähes joka päivä tai ainakin viikko. Ihmiset ympäri maapalloa juhlivat ketkä ja kuka mitäkin. Ei mikään yksittäinen ryhmä omista joitain päivämääriä.

        Joulu / keskitalven Juhla on eri ihmisillä erimerkityksinen. Jotkut juhlivat silloin "voittamatonta aurinkoa", jotkut pakanauskoiset talvipäivän seisausta, jotkut Jeesuksen syntymäpäivää. Kenenkään ei ole pakko juhlia muiden juhlaa / joulua. Siksi onkin rikollista tämä helluntailaisten jatkuva hyökkäys juuri ja nimenomaan kristittyjen juhlapäivää / joulua vastaan.

        Huomatkaa, että pakanajoulun viettoa vastaan he eivät koskaan hyökkää!

        Viettäkööt omia juhliaan milloin viettävät, heillä on eri jeesus kuin kristityillä. Helluntailaisten jeesus / antikristus syntyi syyskuussa. Mutta kristittyjen ei pidä olla millään tavoin osallisia heidän jeesuksissaan ja teoissaan. Meidän Herramme syntyi keskitalvella, tarkka päivämäärä ei tiedossa.

        Hyökkäävätkö kristityt heitä ja heidän saatananuskoaan vastaan? Eivät. He saavat täysin vapaasti ja kristittyjen (toivottavasti) heitä häiriköimättä mennä omine jeesuksineen vaikka helvettiin.

        Ainoastaan heidän selkeät rikoksensa, kuten talous- ja seurakunnissaan (etenkin lapsiin kohdistuva) seksuaali- ja muu väkivaltarikollisuus (jonka uhri itse olen ollut ja edelleen olen) tulee selkeästi ja lujaan ääneen tuomita. Väkivaltarikoksiin voi sisällyttää myös tämän heidän jatkuvan, eri tavoin henkisen ja hengellisen väkivaltansa, eli sanalliset hyökkäyksensä ja painostuksensa kristittyjä vastaan. Milloin pilkaten kristillistä kastetta, milloin muita kristittyjen uskonoppeja, häiriköiden myös juhlapyhiämme.

        Helluntailaiset uskovat, etteivät maalliset lait koske heitä. Myös heitä tulisi koskea sekä maallinen että taivaallinen laki ja tuomio.

        Poliisille ei kuitenkaan kannata tehdä ilmoitusta. Olen yrittänyt. PolPoa ei kristittyihin kohdistuva väkivalta kiinnosta. (PolPoon kuuluu myös itse helluntailaisia.)

        Rooman keisari tuhosi Apollo Jumalan palvonnan käskyllä viettää Jeesuksen mielivaltaisesti määrättyä syntymäpäivää!
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yule-käsitteen ja -sanan, maillemme n. v. 900 j.Kr hyökännyt goottivihollinen tyrkytti suomenkieleemme: "juhla", "joulu".

        Tuon ajan (ja edelleenkin) muinaisuskoisilla, suomalaisillakin, oli milloin minkäkin tarkoituksen juhla lähes joka päivä tai ainakin viikko. Ihmiset ympäri maapalloa juhlivat ketkä ja kuka mitäkin. Ei mikään yksittäinen ryhmä omista joitain päivämääriä.

        Joulu / keskitalven Juhla on eri ihmisillä erimerkityksinen. Jotkut juhlivat silloin "voittamatonta aurinkoa", jotkut pakanauskoiset talvipäivän seisausta, jotkut Jeesuksen syntymäpäivää. Kenenkään ei ole pakko juhlia muiden juhlaa / joulua. Siksi onkin rikollista tämä helluntailaisten jatkuva hyökkäys juuri ja nimenomaan kristittyjen juhlapäivää / joulua vastaan.

        Huomatkaa, että pakanajoulun viettoa vastaan he eivät koskaan hyökkää!

        Viettäkööt omia juhliaan milloin viettävät, heillä on eri jeesus kuin kristityillä. Helluntailaisten jeesus / antikristus syntyi syyskuussa. Mutta kristittyjen ei pidä olla millään tavoin osallisia heidän jeesuksissaan ja teoissaan. Meidän Herramme syntyi keskitalvella, tarkka päivämäärä ei tiedossa.

        Hyökkäävätkö kristityt heitä ja heidän saatananuskoaan vastaan? Eivät. He saavat täysin vapaasti ja kristittyjen (toivottavasti) heitä häiriköimättä mennä omine jeesuksineen vaikka helvettiin.

        Ainoastaan heidän selkeät rikoksensa, kuten talous- ja seurakunnissaan (etenkin lapsiin kohdistuva) seksuaali- ja muu väkivaltarikollisuus (jonka uhri itse olen ollut ja edelleen olen) tulee selkeästi ja lujaan ääneen tuomita. Väkivaltarikoksiin voi sisällyttää myös tämän heidän jatkuvan, eri tavoin henkisen ja hengellisen väkivaltansa, eli sanalliset hyökkäyksensä ja painostuksensa kristittyjä vastaan. Milloin pilkaten kristillistä kastetta, milloin muita kristittyjen uskonoppeja, häiriköiden myös juhlapyhiämme.

        Helluntailaiset uskovat, etteivät maalliset lait koske heitä. Myös heitä tulisi koskea sekä maallinen että taivaallinen laki ja tuomio.

        Poliisille ei kuitenkaan kannata tehdä ilmoitusta. Olen yrittänyt. PolPoa ei kristittyihin kohdistuva väkivalta kiinnosta. (PolPoon kuuluu myös itse helluntailaisia.)

        Soffiiina taas oikees. Aina näin joulun alla nää aktivoituu nää perkeleen hulluntailaiset sun muut adverbiaalinistit ja ties kuinka monennen baptismiriitin baptistit.

        Mistä näitä syöpäläisiä sikiää?


    • Anonyymi

      Hävitysjuhlat on lystikkäitä, kalliita mutta lystikkäitä......

      • Anonyymi

        Aloittajalle, joulu ei ole kristillinen juhla? Miten niin ja mitä sitten?
        Sana kristillisyys on pakanallinen ilmaisu, kristityiksi itseään nimittävät ovat pakanoita.
        Kun kristityt levittivät uskontoaan pakolla maailmaan, se tehtiin raakuudella ja verenvuodatuksella. Mitä hienoa siinä on? Sano olevasi kristitty niin tunnustat olevasi murhaajien kannattaja.
        Minulle riittää kun sanon että olen uskossa Jumalaan, en ole kristitty.
        Kristityt ovat kaikkein pahimpia tuomitsijoita ja itsensä autuaaksi julistajia, vaikka heidän kirjansa sanoo että älä tuomitse.
        En ole koskaan kuullut esim.Jehovan todistajien arvostelevan kristittyjä. Heille riittää se että he puhuvat vain uskosta jossa he ovat.
        Kristityt sen sijaan haukkuvat kaikki muut uskonnot harhaopiksi, ja Jehovan todistajat paholaisen kirkoksi jossa on pahat henget mukana.
        Se siitä suvaitsevaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle, joulu ei ole kristillinen juhla? Miten niin ja mitä sitten?
        Sana kristillisyys on pakanallinen ilmaisu, kristityiksi itseään nimittävät ovat pakanoita.
        Kun kristityt levittivät uskontoaan pakolla maailmaan, se tehtiin raakuudella ja verenvuodatuksella. Mitä hienoa siinä on? Sano olevasi kristitty niin tunnustat olevasi murhaajien kannattaja.
        Minulle riittää kun sanon että olen uskossa Jumalaan, en ole kristitty.
        Kristityt ovat kaikkein pahimpia tuomitsijoita ja itsensä autuaaksi julistajia, vaikka heidän kirjansa sanoo että älä tuomitse.
        En ole koskaan kuullut esim.Jehovan todistajien arvostelevan kristittyjä. Heille riittää se että he puhuvat vain uskosta jossa he ovat.
        Kristityt sen sijaan haukkuvat kaikki muut uskonnot harhaopiksi, ja Jehovan todistajat paholaisen kirkoksi jossa on pahat henget mukana.
        Se siitä suvaitsevaisuudesta.

        No miksi sitten tulet kristittyjen foorumille?

        Olet itse pahantahtoinen, murhaaja.

        Pysy täältä pois, oman jumalasi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle, joulu ei ole kristillinen juhla? Miten niin ja mitä sitten?
        Sana kristillisyys on pakanallinen ilmaisu, kristityiksi itseään nimittävät ovat pakanoita.
        Kun kristityt levittivät uskontoaan pakolla maailmaan, se tehtiin raakuudella ja verenvuodatuksella. Mitä hienoa siinä on? Sano olevasi kristitty niin tunnustat olevasi murhaajien kannattaja.
        Minulle riittää kun sanon että olen uskossa Jumalaan, en ole kristitty.
        Kristityt ovat kaikkein pahimpia tuomitsijoita ja itsensä autuaaksi julistajia, vaikka heidän kirjansa sanoo että älä tuomitse.
        En ole koskaan kuullut esim.Jehovan todistajien arvostelevan kristittyjä. Heille riittää se että he puhuvat vain uskosta jossa he ovat.
        Kristityt sen sijaan haukkuvat kaikki muut uskonnot harhaopiksi, ja Jehovan todistajat paholaisen kirkoksi jossa on pahat henget mukana.
        Se siitä suvaitsevaisuudesta.

        Amerikan jehovia pedofiilejä pääkonttori suojelee kieltäytymällä antamasta tietoja paikallisista johtajista!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikan jehovia pedofiilejä pääkonttori suojelee kieltäytymällä antamasta tietoja paikallisista johtajista!
        😁

        FBI:lle, liittovaltion tuomareille jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sitten tulet kristittyjen foorumille?

        Olet itse pahantahtoinen, murhaaja.

        Pysy täältä pois, oman jumalasi kanssa.

        Suuta suikemmalle saatananpalvoja kun Soffiinasta puhut!


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Suuta suikemmalle saatananpalvoja kun Soffiinasta puhut!

        Kuka sinunlaista Palestiinan lipun liehuttajaa uskoo? Soffiina on sinun alter-egosi, joka on syntynyt vain sinun mielikuvituksessasi. Sinä todellakin tarvitset ammattiapua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinunlaista Palestiinan lipun liehuttajaa uskoo? Soffiina on sinun alter-egosi, joka on syntynyt vain sinun mielikuvituksessasi. Sinä todellakin tarvitset ammattiapua.

        Te väkivallan anabaptistihuijarit omine jumalinenne ja syyskuun jeshuoinenne kuuluisitte, ette mielisairaalaan, vaan vankilaan.

        Mutta kun on tuttuja poliiseja, juristeja ja tuomareita, olette hyvin onnistuneet rikoksinenne luikahtelemaan kuin syöksylaskijat keppien välistä.

        Tiedän nimittäin vuosikymmenien varrelta rikoksianne, joko itse, tai muiden kokemina ja joista näistä syistä ette koskaan joutuneet vastaamaan.

        Jo pelkästään jatkuvat, uhrejanne säälimättömään, henkiseen ja hengelliseen väkivaltaan perustuvat, alati vaihtuvat suurvalta-sotilaalliset ja -poliittiset valheprofetianne ja vihanlietsontanne, valhetulkintanne esim. "pedonmerkistä" tai herjaavat väitteenne milloin kenestäkin Antikristuksesta, valheprofetianne 1. ylösnousemuksen ajankohdasta, jota te rahvaanomaisesti kutsutte vain "tempaukseksi". Kristuksen toista tulemusta!

        Te itse olette todistaneet, että kaikki teissä perustuu valheeseen. Jopa oppianne te muuttelette sen mukaan, millä vippastulkinnalla kulloinkin voisitte parhaiten rahaa tehdä. Ette te mitään kristittyjä ole.

        Te uotte aina riidat mukananne. Tulette kristittyjen foorumeille pilkkaamaan uskoamme. Kyseessä on uskonrauhan häirintä, kristittyjen vaino.

        Teissä on tuo tyypillinen amerikkalainen antikristillinen henki, vihollisen käytös, tulette muille kuuluville alueille, milloin muiden kirkkoihin foorumeille, nyt aseinenne jopa Eurooppaan. Olette aina sodan ja vihan asialla, varastatte toisen omaa. Kun kerran muu maailma vastasi teille ja saitte kokea parin rahatorninne romahduksen, koko maailman piti teitä lohduttaa! Kyllä tuli itku!

        Saitte, minkä itse ansaitsitte.

        Mutta ketkä lohduttaisivat teidän uhejanne? Nyt jälleen Euroopassa lietsotte sodan!

        Painukaa Helvettiin, sinne oman herranne luo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te väkivallan anabaptistihuijarit omine jumalinenne ja syyskuun jeshuoinenne kuuluisitte, ette mielisairaalaan, vaan vankilaan.

        Mutta kun on tuttuja poliiseja, juristeja ja tuomareita, olette hyvin onnistuneet rikoksinenne luikahtelemaan kuin syöksylaskijat keppien välistä.

        Tiedän nimittäin vuosikymmenien varrelta rikoksianne, joko itse, tai muiden kokemina ja joista näistä syistä ette koskaan joutuneet vastaamaan.

        Jo pelkästään jatkuvat, uhrejanne säälimättömään, henkiseen ja hengelliseen väkivaltaan perustuvat, alati vaihtuvat suurvalta-sotilaalliset ja -poliittiset valheprofetianne ja vihanlietsontanne, valhetulkintanne esim. "pedonmerkistä" tai herjaavat väitteenne milloin kenestäkin Antikristuksesta, valheprofetianne 1. ylösnousemuksen ajankohdasta, jota te rahvaanomaisesti kutsutte vain "tempaukseksi". Kristuksen toista tulemusta!

        Te itse olette todistaneet, että kaikki teissä perustuu valheeseen. Jopa oppianne te muuttelette sen mukaan, millä vippastulkinnalla kulloinkin voisitte parhaiten rahaa tehdä. Ette te mitään kristittyjä ole.

        Te uotte aina riidat mukananne. Tulette kristittyjen foorumeille pilkkaamaan uskoamme. Kyseessä on uskonrauhan häirintä, kristittyjen vaino.

        Teissä on tuo tyypillinen amerikkalainen antikristillinen henki, vihollisen käytös, tulette muille kuuluville alueille, milloin muiden kirkkoihin foorumeille, nyt aseinenne jopa Eurooppaan. Olette aina sodan ja vihan asialla, varastatte toisen omaa. Kun kerran muu maailma vastasi teille ja saitte kokea parin rahatorninne romahduksen, koko maailman piti teitä lohduttaa! Kyllä tuli itku!

        Saitte, minkä itse ansaitsitte.

        Mutta ketkä lohduttaisivat teidän uhejanne? Nyt jälleen Euroopassa lietsotte sodan!

        Painukaa Helvettiin, sinne oman herranne luo.

        Anabaptistit profeettoineen Vietnamissa:
        https://youtu.be/nZ_zNUmr8fM

        Tämä ja paljon muuta, ehkä jo ensi viikolla Euroopassa!
        ✈️🛩️💥✈️💣💥🤠✡️🛩️💥🛩️💥✈️✈️✈️✈️💥💥💥💥


    • Jos kristikunta juhlii Jeesuksen syntymää jouluna niin se on kristillinen juhla. 🙂

      Vappu ei varmaan sinun mielestäsi ole työväen juhla vaan ylioppilaiden?

      • Anonyymi

        "Jos kristikunta juhlii Jeesuksen syntymää jouluna niin se on kristillinen juhla."

        Ei ole, koska Jumala ei ole käskenyt viettämään joulua vaan pikemminkin kieltänyt asettamasta uusia juhlia käskettyjen lisäksi. Sen takia joulun veitto on syntiä.

        Patmoksen blogissa on mielenkiintoinen kommentti asiaan liittyen:

        "Buc
        10.12.2021 10:37

        Eikö joulu etymologisesti viittaa germaanien kekriin (mässäillään, juodaan simaa ja ennen kaikkea syödään possua kuin Valhallassa, jotta seuraavakin satokausi onnistuu), joka tosin on kristinuskon tai oikeammin Rooman valtakunnan loppukauden säädöksien vaikutuksesta on siirtynyt keskitalveen?

        Raamatullisempaa ois viettää vaikka kolmen kuninkaan juhlaa loppiaisena lahjoja antaen.

        Kuvaavaa on, että ns. kristinuskon suosituimmat riittejä ei tahdo sellaisenaan löytyä Raamatusta: kummi-instituutio, joulu ja avioliitto (mikä sekään ei ole sakramentti protestanteilla ja Raamatussa enemmänkin metafora seurakunnan ja Jeesuksen suhteesta).

        Toisin sanoen uskon puhdistamiseksi on vielä työtä tehtäväksi!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kristikunta juhlii Jeesuksen syntymää jouluna niin se on kristillinen juhla."

        Ei ole, koska Jumala ei ole käskenyt viettämään joulua vaan pikemminkin kieltänyt asettamasta uusia juhlia käskettyjen lisäksi. Sen takia joulun veitto on syntiä.

        Patmoksen blogissa on mielenkiintoinen kommentti asiaan liittyen:

        "Buc
        10.12.2021 10:37

        Eikö joulu etymologisesti viittaa germaanien kekriin (mässäillään, juodaan simaa ja ennen kaikkea syödään possua kuin Valhallassa, jotta seuraavakin satokausi onnistuu), joka tosin on kristinuskon tai oikeammin Rooman valtakunnan loppukauden säädöksien vaikutuksesta on siirtynyt keskitalveen?

        Raamatullisempaa ois viettää vaikka kolmen kuninkaan juhlaa loppiaisena lahjoja antaen.

        Kuvaavaa on, että ns. kristinuskon suosituimmat riittejä ei tahdo sellaisenaan löytyä Raamatusta: kummi-instituutio, joulu ja avioliitto (mikä sekään ei ole sakramentti protestanteilla ja Raamatussa enemmänkin metafora seurakunnan ja Jeesuksen suhteesta).

        Toisin sanoen uskon puhdistamiseksi on vielä työtä tehtäväksi!"

        "Raamatullisempaa ois viettää vaikka kolmen kuninkaan juhlaa loppiaisena lahjoja antaen."

        Ei olisi tämänkään juhlan viettäminen raamatullista, koska sitä ei ole Raamatussa määrätty kristilliseksi juhlaksi.


      • Anonyymi

        "Jos kristikunta juhlii Jeesuksen syntymää jouluna niin se on kristillinen juhla. 🙂"


        Yleensä syntymäpäiväjuhlia juhlitaan olevaisen syntymäpäivänä .
        Taruolentojen syntymäpäiviä voi tietysti juhlia tietysti ihan minä päivänä vaan ihan miten kukin itse haluaa vaikka joka päivä toisaalta on ymmärrettävää että kristikunta halusi sijoittaa taruolentonsa keksityn syntymäpäivän pakanallisen juhlan aikaan koska muutenhan kukaan ei koskaan juhlisi kyseisen taruhahmon synttäreitä .

        Toisaalta siinä tehtiin taruolentoa kohtaan pienoinen moka kun juhlapäivällinen on perinteisesti eläimestä joka tarujen mukaan oli hahmon mielestä saastainen elukka mutta kai se kertoo vain kristikunnan omankin kunnioituksen puutteesta kyseistä taruhahmoa kohtaan mietin vain muslimeitakin eivät taitaisi hyväksyä profeettansa "syntymän juhlimisen" kunniaksi jos tällaista viettäisivät pääateriaksi sikaa niin kuin suomessa kristityt ovat perinteisesti jeesuksen kunniaksi valmistaneet ja suunpielet sianrasvassa ylensyöneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kristikunta juhlii Jeesuksen syntymää jouluna niin se on kristillinen juhla. 🙂"


        Yleensä syntymäpäiväjuhlia juhlitaan olevaisen syntymäpäivänä .
        Taruolentojen syntymäpäiviä voi tietysti juhlia tietysti ihan minä päivänä vaan ihan miten kukin itse haluaa vaikka joka päivä toisaalta on ymmärrettävää että kristikunta halusi sijoittaa taruolentonsa keksityn syntymäpäivän pakanallisen juhlan aikaan koska muutenhan kukaan ei koskaan juhlisi kyseisen taruhahmon synttäreitä .

        Toisaalta siinä tehtiin taruolentoa kohtaan pienoinen moka kun juhlapäivällinen on perinteisesti eläimestä joka tarujen mukaan oli hahmon mielestä saastainen elukka mutta kai se kertoo vain kristikunnan omankin kunnioituksen puutteesta kyseistä taruhahmoa kohtaan mietin vain muslimeitakin eivät taitaisi hyväksyä profeettansa "syntymän juhlimisen" kunniaksi jos tällaista viettäisivät pääateriaksi sikaa niin kuin suomessa kristityt ovat perinteisesti jeesuksen kunniaksi valmistaneet ja suunpielet sianrasvassa ylensyöneet.

        Papit kommentoivat tällä tavoin:

        Tärkeintä on muistaa Jeesuksen syntymää.

        Sama juttu lopun ajoista.:

        Odotus on tärkeintä, ei tuleminen.

        Fiksuja siellä ollaan.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kristikunta juhlii Jeesuksen syntymää jouluna niin se on kristillinen juhla. 🙂"


        Yleensä syntymäpäiväjuhlia juhlitaan olevaisen syntymäpäivänä .
        Taruolentojen syntymäpäiviä voi tietysti juhlia tietysti ihan minä päivänä vaan ihan miten kukin itse haluaa vaikka joka päivä toisaalta on ymmärrettävää että kristikunta halusi sijoittaa taruolentonsa keksityn syntymäpäivän pakanallisen juhlan aikaan koska muutenhan kukaan ei koskaan juhlisi kyseisen taruhahmon synttäreitä .

        Toisaalta siinä tehtiin taruolentoa kohtaan pienoinen moka kun juhlapäivällinen on perinteisesti eläimestä joka tarujen mukaan oli hahmon mielestä saastainen elukka mutta kai se kertoo vain kristikunnan omankin kunnioituksen puutteesta kyseistä taruhahmoa kohtaan mietin vain muslimeitakin eivät taitaisi hyväksyä profeettansa "syntymän juhlimisen" kunniaksi jos tällaista viettäisivät pääateriaksi sikaa niin kuin suomessa kristityt ovat perinteisesti jeesuksen kunniaksi valmistaneet ja suunpielet sianrasvassa ylensyöneet.

        Jeesus on. Eikö sinulla ole edes alkeet hallussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kristikunta juhlii Jeesuksen syntymää jouluna niin se on kristillinen juhla."

        Ei ole, koska Jumala ei ole käskenyt viettämään joulua vaan pikemminkin kieltänyt asettamasta uusia juhlia käskettyjen lisäksi. Sen takia joulun veitto on syntiä.

        Patmoksen blogissa on mielenkiintoinen kommentti asiaan liittyen:

        "Buc
        10.12.2021 10:37

        Eikö joulu etymologisesti viittaa germaanien kekriin (mässäillään, juodaan simaa ja ennen kaikkea syödään possua kuin Valhallassa, jotta seuraavakin satokausi onnistuu), joka tosin on kristinuskon tai oikeammin Rooman valtakunnan loppukauden säädöksien vaikutuksesta on siirtynyt keskitalveen?

        Raamatullisempaa ois viettää vaikka kolmen kuninkaan juhlaa loppiaisena lahjoja antaen.

        Kuvaavaa on, että ns. kristinuskon suosituimmat riittejä ei tahdo sellaisenaan löytyä Raamatusta: kummi-instituutio, joulu ja avioliitto (mikä sekään ei ole sakramentti protestanteilla ja Raamatussa enemmänkin metafora seurakunnan ja Jeesuksen suhteesta).

        Toisin sanoen uskon puhdistamiseksi on vielä työtä tehtäväksi!"

        Joulu on Jeesuksen juhla koko kristikunnassa.
        Sitä ei voi muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulu on Jeesuksen juhla koko kristikunnassa.
        Sitä ei voi muuttaa.

        Jumala ei ole käskenyt juhlimaan joulua, joten se ei ole kristillinen juhla.

        Ne jotka joulua juhlivat, he vääristelevät Raamattua, Jeesuksen syntymäaikaa ja lisäksi juhlivat joulua roomalaisten pakanauskontojen perinteiden kautta. Näin ollen joulun viettäminen on syntiä, koska Raamatussa ei ole käskyä sellaista juhlaa viettää.

        5 Moos 12:29 "Kun Herra, teidän Jumalanne, on hävittänyt ne kansat, joiden maan te nyt menette ottamaan haltuunne, ja kun te olette asettuneet asumaan heidän maahansa,
        30 varokaa, ettette myöhemminkään joudu heidän pauloihinsa jäljittelemällä heidän tapojaan. Älkää ottako selkoa siinä maassa asuvien kansojen jumalista älkääkä kyselkö, miten nuo kansat palvelivat jumaliaan.
        31 Te ette saa Herraa, Jumalaanne, palvellessanne noudattaa näiden kansojen tapoja, sillä kaikki se, mitä ne ovat tehneet palvoessaan jumaliaan, on Herralle iljetystä, jota hän vihaa. Ne kansat ovat uhranneet jumalilleen polttouhreina jopa poikiaan ja tyttäriään.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole käskenyt juhlimaan joulua, joten se ei ole kristillinen juhla.

        Ne jotka joulua juhlivat, he vääristelevät Raamattua, Jeesuksen syntymäaikaa ja lisäksi juhlivat joulua roomalaisten pakanauskontojen perinteiden kautta. Näin ollen joulun viettäminen on syntiä, koska Raamatussa ei ole käskyä sellaista juhlaa viettää.

        5 Moos 12:29 "Kun Herra, teidän Jumalanne, on hävittänyt ne kansat, joiden maan te nyt menette ottamaan haltuunne, ja kun te olette asettuneet asumaan heidän maahansa,
        30 varokaa, ettette myöhemminkään joudu heidän pauloihinsa jäljittelemällä heidän tapojaan. Älkää ottako selkoa siinä maassa asuvien kansojen jumalista älkääkä kyselkö, miten nuo kansat palvelivat jumaliaan.
        31 Te ette saa Herraa, Jumalaanne, palvellessanne noudattaa näiden kansojen tapoja, sillä kaikki se, mitä ne ovat tehneet palvoessaan jumaliaan, on Herralle iljetystä, jota hän vihaa. Ne kansat ovat uhranneet jumalilleen polttouhreina jopa poikiaan ja tyttäriään.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Ei ole kieltänytkään.


      • Anonyymi

        Raamatussa ei puhuta mitään kylkiluusta,
        😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kieltänytkään.

        fariseuksia ne on jotka sanovat: "älä koske, älä maista" (älä tee sitä, älä tee tätä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        fariseuksia ne on jotka sanovat: "älä koske, älä maista" (älä tee sitä, älä tee tätä !!

        Ei vaan kolossalaiset pakanauskontojen harjoittajat, joiden uskonnoissa lihan syönti oli tabu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei puhuta mitään kylkiluusta,
        😬

        Mitä sekoilet?
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sekoilet?
        😁

        Itse sekoilet jos väität alkutekstien ja sanatarkan käännöksen puhuvan kylkiluusta.
        😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kristikunta juhlii Jeesuksen syntymää jouluna niin se on kristillinen juhla."

        Ei ole, koska Jumala ei ole käskenyt viettämään joulua vaan pikemminkin kieltänyt asettamasta uusia juhlia käskettyjen lisäksi. Sen takia joulun veitto on syntiä.

        Patmoksen blogissa on mielenkiintoinen kommentti asiaan liittyen:

        "Buc
        10.12.2021 10:37

        Eikö joulu etymologisesti viittaa germaanien kekriin (mässäillään, juodaan simaa ja ennen kaikkea syödään possua kuin Valhallassa, jotta seuraavakin satokausi onnistuu), joka tosin on kristinuskon tai oikeammin Rooman valtakunnan loppukauden säädöksien vaikutuksesta on siirtynyt keskitalveen?

        Raamatullisempaa ois viettää vaikka kolmen kuninkaan juhlaa loppiaisena lahjoja antaen.

        Kuvaavaa on, että ns. kristinuskon suosituimmat riittejä ei tahdo sellaisenaan löytyä Raamatusta: kummi-instituutio, joulu ja avioliitto (mikä sekään ei ole sakramentti protestanteilla ja Raamatussa enemmänkin metafora seurakunnan ja Jeesuksen suhteesta).

        Toisin sanoen uskon puhdistamiseksi on vielä työtä tehtäväksi!"

        Patmos ei ole koskaan ollut joulua vastaan joten jos sinne joku kyykäärme on päässyt soheltamaan blogiin niin täytynee tehdä virallinen valitus puljulle.


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Patmos ei ole koskaan ollut joulua vastaan joten jos sinne joku kyykäärme on päässyt soheltamaan blogiin niin täytynee tehdä virallinen valitus puljulle.

        Eikös Joulu ole ollut ihan yleinen kristikunnan juhla jo satoja vuosia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole käskenyt juhlimaan joulua, joten se ei ole kristillinen juhla.

        Ne jotka joulua juhlivat, he vääristelevät Raamattua, Jeesuksen syntymäaikaa ja lisäksi juhlivat joulua roomalaisten pakanauskontojen perinteiden kautta. Näin ollen joulun viettäminen on syntiä, koska Raamatussa ei ole käskyä sellaista juhlaa viettää.

        5 Moos 12:29 "Kun Herra, teidän Jumalanne, on hävittänyt ne kansat, joiden maan te nyt menette ottamaan haltuunne, ja kun te olette asettuneet asumaan heidän maahansa,
        30 varokaa, ettette myöhemminkään joudu heidän pauloihinsa jäljittelemällä heidän tapojaan. Älkää ottako selkoa siinä maassa asuvien kansojen jumalista älkääkä kyselkö, miten nuo kansat palvelivat jumaliaan.
        31 Te ette saa Herraa, Jumalaanne, palvellessanne noudattaa näiden kansojen tapoja, sillä kaikki se, mitä ne ovat tehneet palvoessaan jumaliaan, on Herralle iljetystä, jota hän vihaa. Ne kansat ovat uhranneet jumalilleen polttouhreina jopa poikiaan ja tyttäriään.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Herkeä jo jumalauta rienaamasta !


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Herkeä jo jumalauta rienaamasta !

        Pyllistä välillä Mekkaan niin helpottaa!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole käskenyt juhlimaan joulua, joten se ei ole kristillinen juhla.

        Ne jotka joulua juhlivat, he vääristelevät Raamattua, Jeesuksen syntymäaikaa ja lisäksi juhlivat joulua roomalaisten pakanauskontojen perinteiden kautta. Näin ollen joulun viettäminen on syntiä, koska Raamatussa ei ole käskyä sellaista juhlaa viettää.

        5 Moos 12:29 "Kun Herra, teidän Jumalanne, on hävittänyt ne kansat, joiden maan te nyt menette ottamaan haltuunne, ja kun te olette asettuneet asumaan heidän maahansa,
        30 varokaa, ettette myöhemminkään joudu heidän pauloihinsa jäljittelemällä heidän tapojaan. Älkää ottako selkoa siinä maassa asuvien kansojen jumalista älkääkä kyselkö, miten nuo kansat palvelivat jumaliaan.
        31 Te ette saa Herraa, Jumalaanne, palvellessanne noudattaa näiden kansojen tapoja, sillä kaikki se, mitä ne ovat tehneet palvoessaan jumaliaan, on Herralle iljetystä, jota hän vihaa. Ne kansat ovat uhranneet jumalilleen polttouhreina jopa poikiaan ja tyttäriään.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Mitä se sinulle kuuluu, mitä muun uskoiset tekevät?
        Et kuulu meihin. Pysy omiesi luona!🚪

        Poistukaa häiriköimästä kristittyjä.
        Pitääkö jälleen yrittää tehdä teistä rikosilmoitus?

        Voisi mennä läpi, ellei siellä aina olisi joku anabaptisti-kyttä valmiina, nopeasti heittämässä ilmoituksia roskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu, mitä muun uskoiset tekevät?
        Et kuulu meihin. Pysy omiesi luona!🚪

        Poistukaa häiriköimästä kristittyjä.
        Pitääkö jälleen yrittää tehdä teistä rikosilmoitus?

        Voisi mennä läpi, ellei siellä aina olisi joku anabaptisti-kyttä valmiina, nopeasti heittämässä ilmoituksia roskiin.

        Anabaltistit juhlivat joulua, pura vihasi muihin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Joulu ole ollut ihan yleinen kristikunnan juhla jo satoja vuosia?

        On. Joulu on kristikunnan juhla.

        Mutta helluntailaiset = anabaptistit eivät ole kristittyjä, vaan antikristittyjä, jotka kristittyjä esittäen ovat jo 500 vuoden ajan pyrkineet tuhoamaan kristinuskoa sisältäpäin.

        Heitä ei saa koskaan pitää kristittyjen ystävinä, sillä vihollisia he ovat, kaikki heidän tekonsa ovat vihollisuutta. On naiivia uskoa heistä mitään hyvää. Aina kun Saatanan lähettämä anabaptistikäärme tulee lähelle, se samalla maireasti hymyillen sanoo jotain ilkeää, kristittyjä ja muun uskoisia nälvivää.

        Hellareiden pitää aina olla "vitsikkäitä", samalla pyrkien ottamaan tilanteissa oma johtajuutensa. Jos 1 hellarin kutsuu vieraaksi tilaisuuteen, jossa 100 erilaista kristittyä, hellari aina asettuu etummaiselle sijalle, alkaen johtaa tilaisuutta. He eivät kunnioita toisen kotia, muiden uskoa, eivät voi hiljaa ja kunnioittavasti käyttäytyä häissä, ei hautajaisissa.

        Vaikkeivät olisi mitään sukua, niin jo heti hellari ohittaa muut, nousee ja alkaa vitsaillen "jutella mukavia". Ihmiset eivät osaa sanoa nopeasti: "Kiitos puheenvuorosta", vaan häkeltyneinä jäävät suu auki kuuntelemaan, kun esim. luterilaisen suvun kokoontumisessa, lähes ventovieras hellari alkaa "vitsaillen" johtamaan tilaisuutta. Ei mitään käytöstapoja.

        Näin he käyttäytyvät tälläkin foorumilla. Tulevat kuokkavieraina keskelle luterilaisten foorumia ja varkaina ottavat haltuun kaikki keskusteluketjut, alkaen nälviä luterilaisten ja muiden kristittyjen tapoja ja uskoa. Tekevät omia uskoamme pilkkaavia aloituksia. Alkavat johtaa keskusteluja antikristillisiksi, eli kristittyjen vastaisiksi.

        Kun anabaptistikäärme 🐍 tulee yhtään lähelle, sitä pitää heittää suoraan kivellä! Suihkuttaa tulella kohti. Anabaptistilla ei ole koskaan ystävälliset aikeet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On. Joulu on kristikunnan juhla.

        Mutta helluntailaiset = anabaptistit eivät ole kristittyjä, vaan antikristittyjä, jotka kristittyjä esittäen ovat jo 500 vuoden ajan pyrkineet tuhoamaan kristinuskoa sisältäpäin.

        Heitä ei saa koskaan pitää kristittyjen ystävinä, sillä vihollisia he ovat, kaikki heidän tekonsa ovat vihollisuutta. On naiivia uskoa heistä mitään hyvää. Aina kun Saatanan lähettämä anabaptistikäärme tulee lähelle, se samalla maireasti hymyillen sanoo jotain ilkeää, kristittyjä ja muun uskoisia nälvivää.

        Hellareiden pitää aina olla "vitsikkäitä", samalla pyrkien ottamaan tilanteissa oma johtajuutensa. Jos 1 hellarin kutsuu vieraaksi tilaisuuteen, jossa 100 erilaista kristittyä, hellari aina asettuu etummaiselle sijalle, alkaen johtaa tilaisuutta. He eivät kunnioita toisen kotia, muiden uskoa, eivät voi hiljaa ja kunnioittavasti käyttäytyä häissä, ei hautajaisissa.

        Vaikkeivät olisi mitään sukua, niin jo heti hellari ohittaa muut, nousee ja alkaa vitsaillen "jutella mukavia". Ihmiset eivät osaa sanoa nopeasti: "Kiitos puheenvuorosta", vaan häkeltyneinä jäävät suu auki kuuntelemaan, kun esim. luterilaisen suvun kokoontumisessa, lähes ventovieras hellari alkaa "vitsaillen" johtamaan tilaisuutta. Ei mitään käytöstapoja.

        Näin he käyttäytyvät tälläkin foorumilla. Tulevat kuokkavieraina keskelle luterilaisten foorumia ja varkaina ottavat haltuun kaikki keskusteluketjut, alkaen nälviä luterilaisten ja muiden kristittyjen tapoja ja uskoa. Tekevät omia uskoamme pilkkaavia aloituksia. Alkavat johtaa keskusteluja antikristillisiksi, eli kristittyjen vastaisiksi.

        Kun anabaptistikäärme 🐍 tulee yhtään lähelle, sitä pitää heittää suoraan kivellä! Suihkuttaa tulella kohti. Anabaptistilla ei ole koskaan ystävälliset aikeet.

        Sofffiina taas TÄYSIN oikees!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sekoilet jos väität alkutekstien ja sanatarkan käännöksen puhuvan kylkiluusta.
        😬

        Sekopää.
        Papit puhuvat kylkiluun kappaleesta josta Jumala teki Eevan Lilithin karattua puutteessa Aatamin luota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekopää.
        Papit puhuvat kylkiluun kappaleesta josta Jumala teki Eevan Lilithin karattua puutteessa Aatamin luota.

        Papit puhuu nykyään läpiä päähänsä muutenkin.
        Katso alkuteksti!


    • Tää lössi on tuttu meille Soffiinan kanssa. Aina joulun alla alkaa tää niitten jumalaton vyörytys!

      • Anonyymi

        Taidat olla palstan ainoa kaksineuvoinen.
        😁


      • Anonyymi

        Kuule nyt KTS, kun anabaptisti sihisee valhettaan, tahraa puhtaan likaiseksi: 🐍ssssshhhhssssss...


    • Anonyymi

      Raamattu ei kiellä joulunviettoa! Ei Raamattu kiellä myöskään syntymäpäivän viettoa, vappua, juhannusta yms. Raamattu ei kiellä mitään juhlia. Raamattu ei myöskään määrää meitä juhlimaan mitään juhlia, vaikka Vanhan Testamentin juutalaisilla oli todella monta pakollista juhlapäivää.

      • Joulu kirkastaa Kristusta.
        Mikä sen mieleisempi juhla Jumalalle. ✨


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Joulu kirkastaa Kristusta.
        Mikä sen mieleisempi juhla Jumalalle. ✨

        Sun helluntaipuljussas on monta joulun vihhaajaa. Mitäs meinaat tehä asian eteen?


      • KTS kirjoitti:

        Sun helluntaipuljussas on monta joulun vihhaajaa. Mitäs meinaat tehä asian eteen?

        Miksi puhut taas palturia? Onko se hyve teille musulmaaneille?


      • KTS kirjoitti:

        Sun helluntaipuljussas on monta joulun vihhaajaa. Mitäs meinaat tehä asian eteen?

        En ole hellari sen enempää kuin sinäkään muslimi.


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Miksi puhut taas palturia? Onko se hyve teille musulmaaneille?

        Ketjun aloittaja kuuluu todennäköisesti saman puljun joulunvihhaajasiipeen. Mitäs meinaat tehä asian etteen?


      • KTS kirjoitti:

        Ketjun aloittaja kuuluu todennäköisesti saman puljun joulunvihhaajasiipeen. Mitäs meinaat tehä asian etteen?

        Todista!


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Todista!

        Aloittajan tekstinpätkä: "klassinen kristinusko julistaa toista Jeesusta."

        Eli mm. Ahvion komppaamasta klassisesta kristunuskosta sanoo näin. Mitäs siihen sanot?


      • KTS kirjoitti:

        Aloittajan tekstinpätkä: "klassinen kristinusko julistaa toista Jeesusta."

        Eli mm. Ahvion komppaamasta klassisesta kristunuskosta sanoo näin. Mitäs siihen sanot?

        Ahvio kuvaa hyvin klassista kristinuskoa.


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Ketjun aloittaja kuuluu todennäköisesti saman puljun joulunvihhaajasiipeen. Mitäs meinaat tehä asian etteen?

        Tarkemmin sanoen juutalais-siipeen.

        Juutalaisilla on jo 2000 vuotta ollut tuo kristinuskon vastainen agenda, monella rintamalla niinsanotusti. Tällä hetkellä ovat väsäämässä sotaa Venäjää vastaan, käyttäen jo vuosia alibinaan toiminutta Ukrainaa (jonka ylisuurella rahalainalla huijasivat haltuunsa, kun ukrainalaiset eivät tietenkään kyenneet sitä takaisin maksamaan. Sama tapahtui juuri Suomessa, hävittäjäkauppoja käyttäen. USA sai Suomen haltuunsa.)

        Helluntailaisethan ovat Pentagonin ja juutalaisten satanistien uskollisia tukijoita, kuten olemme nähneet. Joulumme häpäisy on vain yksi työsarka tuon illuminaatin laaja-alaisessa agendassa.

        Tietkö, aiemmin juutalaiset maksoivat pientä rahakorvausta kibbutzeilla työskenneilleille gojimeille. Nykyään kuulemma "israelinystävät" joutuvat maksamaan juutalaisille siitä, että saavat työskennellä heidän hyväkseen esim. Israelin armeijan leireissä. Tämä on aiheuttanut jopa työttömyyttä Israelissa, mutta minä-minä-hellari omavanhurskautuessaan ei tästä piittaa. Luulevat vieläpä ihan tosissaan Kristuksen, Messiaan heidät tuosta myyräntyöstä vielä palkitsevankin!

        Helluntailaiset eivät hengellisesti ja teologisesti tunnusta kristinuskoisia, mutta juutalaisuuden he tunnustavat. Onhan täällä se messiaaninen kabbalistikin hillunut opetuksineen (Moshe). Luuletko KTS, onko joku näistä juuri tuo Moshe?


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Ahvio kuvaa hyvin klassista kristinuskoa.

        Eli: sanotte, että klassista kristinuskoa tunnustavilla on toinen Jeesus kuin teillä laitalahkolaisilla.

        Ja toisessa kohdin kiellätte, ettette muka näin sano / opeta! Olette täysin epäjohdonmukaisia valheissanne, teitä johtaakin Jeesus-vastaisuus, eikä tuo aggressio vaadi teiltä logiikkaa.

        Totta on: meillä kristityillä on eri Jeesus kuin teillä. Meidän Jeesuksemme on Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan (Isä, Poika ja Pyhä Henki) ihmiseksi syntynyt Poika-persoona ja joka syntyi keskitalvella. Tämä varma tieto perustuu muinaiseen temppelikirjanpitoon.

        Teidän Jeshuanne on joku syyskuussa syntynyt, meidän Jeesukseemme nähden antikristus. Sillä keskitalven / joulun aikaan syntynyttä Jeesustamme se, Syyskuunjeesus teidän kauttanne vastustaa. He ovat kaksi eri henkeä. Näin te itse olette selvästi asianne esittäneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli: sanotte, että klassista kristinuskoa tunnustavilla on toinen Jeesus kuin teillä laitalahkolaisilla.

        Ja toisessa kohdin kiellätte, ettette muka näin sano / opeta! Olette täysin epäjohdonmukaisia valheissanne, teitä johtaakin Jeesus-vastaisuus, eikä tuo aggressio vaadi teiltä logiikkaa.

        Totta on: meillä kristityillä on eri Jeesus kuin teillä. Meidän Jeesuksemme on Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan (Isä, Poika ja Pyhä Henki) ihmiseksi syntynyt Poika-persoona ja joka syntyi keskitalvella. Tämä varma tieto perustuu muinaiseen temppelikirjanpitoon.

        Teidän Jeshuanne on joku syyskuussa syntynyt, meidän Jeesukseemme nähden antikristus. Sillä keskitalven / joulun aikaan syntynyttä Jeesustamme se, Syyskuunjeesus teidän kauttanne vastustaa. He ovat kaksi eri henkeä. Näin te itse olette selvästi asianne esittäneet.

        Sinun olisi syytä tutustua klassiseen kristinuskoon ja vapautua sielä laitalahkostasi.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Sinun olisi syytä tutustua klassiseen kristinuskoon ja vapautua sielä laitalahkostasi.

        Klassinen kristinusko ei ole alkuperäistä kristinuskoa. Klassinen kristinusko syntyi vasta myöhemmillä vuosisadoilla Roomassa, kun kirkko hylkäsi juutalaisuuden ja otti tilalle roomalaisten pakanauskontojen tapoja ja oppeja. Raamattu käytännössä kumottiin katolisen kirkon katekismuksella. Juutalaiset juhlat siirrettiin roomalaisiin pakanajuhlien paikalle.

        Jeesus ei tullut perustamaan mitään uutta uskontoa. Alkuperäinen kristinusko on juutalaisuutta, joka uskoo Jeesuksen olevan Kristus. Tämän asian katolinen kirkko muutti ja siten kristinusko muuttui ns. klassiseksi kristinuskoksi, joka ei ole enää kristinuskoa. Joulu ei ole kristillinen juhla.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
        ---
        28:23 He sopivat Paavalin kanssa uudesta tapaamisesta, ja määräpäivänä heitä tuli useampia hänen majapaikkaansa. Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Klassinen kristinusko ei ole alkuperäistä kristinuskoa. Klassinen kristinusko syntyi vasta myöhemmillä vuosisadoilla Roomassa, kun kirkko hylkäsi juutalaisuuden ja otti tilalle roomalaisten pakanauskontojen tapoja ja oppeja. Raamattu käytännössä kumottiin katolisen kirkon katekismuksella. Juutalaiset juhlat siirrettiin roomalaisiin pakanajuhlien paikalle.

        Jeesus ei tullut perustamaan mitään uutta uskontoa. Alkuperäinen kristinusko on juutalaisuutta, joka uskoo Jeesuksen olevan Kristus. Tämän asian katolinen kirkko muutti ja siten kristinusko muuttui ns. klassiseksi kristinuskoksi, joka ei ole enää kristinuskoa. Joulu ei ole kristillinen juhla.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
        ---
        28:23 He sopivat Paavalin kanssa uudesta tapaamisesta, ja määräpäivänä heitä tuli useampia hänen majapaikkaansa. Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.

        Taidat olla joku liberaali tai peräti ateisti?


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Taidat olla joku liberaali tai peräti ateisti?

        Sinä et osaa Raamattua, minkä takia olet eksynyt.

        Matt 22:29 Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et osaa Raamattua, minkä takia olet eksynyt.

        Matt 22:29 Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Minä kysyin sinulta jotain!


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Minä kysyin sinulta jotain!

        Sinulle vastattiin. Olet itse harhaoppinen laitalahkolainen. Et pysty edes Raamattua lukemaan ja sitä uskomaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle vastattiin. Olet itse harhaoppinen laitalahkolainen. Et pysty edes Raamattua lukemaan ja sitä uskomaan.

        Et vastannut kysymykseeni, mutta trollilta sen toki ymmärtääkin.


      • Anonyymi

        Kylvät taas valheitasi, musulmaani!
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kylvät taas valheitasi, musulmaani!
        😁

        Sopii lukea ketju läpi, se paljastaa pimeitä puolia sun puljustas


    • Aina kun me Soffiinaan kanssa saadaan ketjun kyykäärmeet eli anabaptistit ja jeshuaanis-mashialaiset tolaltaan niin tiijetään et ollaan oikealla tiellä!
      :D

    • Tuus Soffiina kattoon miten taas laitalahkolaiset mesoaa ketjussa kuokkimassa jonka pitäisi olla osa kunnon luterilaista menoa.
      :D

      • Anonyymi

        Olet kuin rikkinäinen levy.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuin rikkinäinen levy.
        😁

        Keskity sinäkin mieluummin vastaamaan aloittajan väitteeseen ja lopeta tuo saakelin koukkuilu!


      • Anonyymi

        Juu, olen kyllä paikalla.
        Katso tuolta edeltä. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olen kyllä paikalla.
        Katso tuolta edeltä. 🙂

        Hyvä Soffiina!


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Keskity sinäkin mieluummin vastaamaan aloittajan väitteeseen ja lopeta tuo saakelin koukkuilu!

        Joulu on kristillinen juhla ja piste!


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Hyvä Soffiina!

        Onko se Soffiina oikea vai vasen tumppusi? 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se Soffiina oikea vai vasen tumppusi? 🤣

        Anabaptistin sielunmaailmaa. Kaiken halelyyjjan keskellä ne on pelkkiä perkeleitä.
        1.
        Jumala ompi linnamme
        ja vahva turva aivan,
        on miekkamme ja kilpemme
        ajalla vaaran, vaivan.
        Se vanha vainooja,
        kavala, kauhea,
        on kiivas, kiukkuinen
        ja julma, hirmuinen.
        Vain Herra hänet voittaa.

        2.
        On turha oma voimamme
        vääryyden valtaa vastaan.
        Me turman vallat voitamme
        Herrassa ainoastaan.
        Hän, Kristus, kuningas,
        on voitonruhtinas,
        lyö joukot helvetin,
        ne tallaa jalkoihin
        ja voiton meille saattaa.

        3.
        Jos täyttyisikin maailma
        nyt valheen enkeleistä,
        niin pimeys ei voittoa
        kuitenkaan saisi meistä.
        Ne olkoot raivoissaan
        ja syöskööt kiukkuaan.
        Nyt valheen vallat on
        jo saaneet tuomion.
        Ne yksi sana kaataa.

        4.
        Se sana seisoo vahvana,
        ne ei voi sitä kestää.
        Kun kanssamme on Jumala,
        ken meiltä voiton estää?
        Jos veis he henkemme,
        osamme, onnemme,
        ne heidän olkohon,
        vaan meidän iät on
        Jumalan valtakunta.

        (Martti Luther / Elias Lönnroth)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anabaptistin sielunmaailmaa. Kaiken halelyyjjan keskellä ne on pelkkiä perkeleitä.
        1.
        Jumala ompi linnamme
        ja vahva turva aivan,
        on miekkamme ja kilpemme
        ajalla vaaran, vaivan.
        Se vanha vainooja,
        kavala, kauhea,
        on kiivas, kiukkuinen
        ja julma, hirmuinen.
        Vain Herra hänet voittaa.

        2.
        On turha oma voimamme
        vääryyden valtaa vastaan.
        Me turman vallat voitamme
        Herrassa ainoastaan.
        Hän, Kristus, kuningas,
        on voitonruhtinas,
        lyö joukot helvetin,
        ne tallaa jalkoihin
        ja voiton meille saattaa.

        3.
        Jos täyttyisikin maailma
        nyt valheen enkeleistä,
        niin pimeys ei voittoa
        kuitenkaan saisi meistä.
        Ne olkoot raivoissaan
        ja syöskööt kiukkuaan.
        Nyt valheen vallat on
        jo saaneet tuomion.
        Ne yksi sana kaataa.

        4.
        Se sana seisoo vahvana,
        ne ei voi sitä kestää.
        Kun kanssamme on Jumala,
        ken meiltä voiton estää?
        Jos veis he henkemme,
        osamme, onnemme,
        ne heidän olkohon,
        vaan meidän iät on
        Jumalan valtakunta.

        (Martti Luther / Elias Lönnroth)

        Hyvä Soffiina!


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Hyvä Soffiina!

        🎄 👱🏻‍♀️ 🙂 ✨

        Sph


    • Anonyymi

      Joulu on valon juhla ja jeesustelijat omi sen 🤣 painukaa sinne hiekkakansan maille jeesuksinne suksimaan 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Jeesuksen syntymäpäivä on kerrottu Raamatussa ja se ei ole 25.12.

      Juutalaiskalenteri perustuu taivaankappaleiden kiertoon ja asentoon. Ilmestykirjan mukaan Jeesus syntyi, kun Neitsyen tähtikuviossa oli aurinko vatsan kohdalla ja kuu jalkojen alla. Niin on ollut Jom Teruahina, pasuunansoitonjuhlan aikana 11.9.3 eaa. Evankelumien kertomukset Jeesuksen syntymän olosuhteista tukevat sitä, että Jeesuksen syntymä ajoittuu syksyyn. Jom Teruah on myös ainoa Mooseksen laissa oleva juhla, jonka juhlimisen syytä ei kerrota, joten on ilmeistä, että se olisi Jeesuksen oikea syntymäpäivä.

      Ilm 12:1 Taivaalla näkyi suuri tunnusmerkki: nainen, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä.
      2 Hän oli raskaana ja huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana.
      ---
      5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

      Tämä asia on kerrottu jo ensimmäisen kerran Mooseksen laissa.

      1 Moos 37:9 Joosef näki vielä toisen unen ja kertoi senkin veljilleen: "Taas minä näin unta, ja siinä aurinko, kuu ja yksitoista tähteä kumartuivat minun eteeni."
      10 Kun hän oli kertonut tämän isälleen ja veljilleen, isä nuhteli häntä: "Mitä tuollaiset unet ovat olevinaan? Pitäisikö minun ja äitisi ja veljiesi muka tulla kumartamaan sinua?"
      11 Veljet olivat kateellisia Joosefille, ja hänen isäänsä nämä tapaukset jäivät askarruttamaan.

      • Anonyymi

        Tämä viesti ei kuulu kristittyjen foorumille, vaan teidän juutalaisten omalle. Pilkatkaa siellä kristittyjä koko sielujenne syvimmän pahuuden mukaan.

        Jos tuot juutalaisuutta tänne, odota hetki, minäkin tuon. Saatte kaikki kohta luettavaksenne Talmudia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti ei kuulu kristittyjen foorumille, vaan teidän juutalaisten omalle. Pilkatkaa siellä kristittyjä koko sielujenne syvimmän pahuuden mukaan.

        Jos tuot juutalaisuutta tänne, odota hetki, minäkin tuon. Saatte kaikki kohta luettavaksenne Talmudia...

        57. Abodah Zarah 25b: Rabbien päätöksiä siitä, miten tiellä tulee kävellä ei-juutalaisten kanssa, oltava varuillaan heidän suhteensa. Kristityistä (koko läntisestä maailmasta) erityisesti:
        58. Sepher Or Israel 177b: Ota kristityt hengiltä; tapa heidät, niin miellytät Jumalaa kuin suitsuttaisit hänelle.
        59. Zohar III, 227b: Ainoa tarvittava uhri on se, että poistamme epäpuhtaat (= kristityt) keskuudestamme.
        60. Hilkoth Akum X,1: Kristityt joko käännytettävä tai tapettava.
        61. Zohar I 219b: Kristittyjen johtajat epäjumalanpalvelijoita, heidät on tapettava.
        62. Sanhedrin 46a: Rabbi M. sanoi, että Nooan perillinen, joka kiroaa Jumalan Nimen (Jahve) käyttämällä sen korviketta (Jeesus Kristus), on syyllinen ja hänelle langetetaan kuolemantuomio.
        63. Hilkoth Akum X,7: Missä juutalaiset ovat niskan päällä, siellä ei saa jättää yhtäkään epäjumalanpalvelijaa (= kristittyä) henkiin.
        64. Abodah Zarah 26a,b: Kristityt voidaan heittää kaivoon ja jättää sinne.
        65. Orach Chaiim 480 Hagah: "Aja, Jumala, ne, jotka eivät usko sinuun, pois vihassasi ja murskaa heidät kappaleiksi. Tuo pikaisesti kaikki epäuskoiset syytettyjen penkille. Tuhoa hetkessä kaikki valtakuntasi viholliset. Kitke arvottomat kansat kokonaan pois, hajota ja tuhoa ne. Tuhoa heidät! Tuhoa heidät heti, heti tällä hetkellä!"
        66. Hilkoth Akum X,2: Kristinuskoon kääntyneet juutalaiset tulee tappaa ja heitä on vainottava loppuun asti.
        67. Iore Dea 158,2, Hagah: Luopiot, jotka kääntyvät kristittyjen mielitekoihin ja palvontamenoihin, tulee surmata.
        68. Choschen Hammishpat 388,15: Ne, jotka antavat israelilaisten rahoja kristityille, on tapettava.
        69. Jalkut Simoni 245: Jokainen, joka vuodattaa kristittyjen veren, saa Jumalan hyväksynnän aivan kuin olisi uhrannut hänelle.
        70. Zohar I, 160a: Juutalaisten täytyy aina yrittää pettää kristittyjä. Juutalaisten täytyy vapautua heistä ja tulla heidän hallitsijoikseen.
        71. Zohar I, 25a: Epäjumalanpalvelijat (kristityt) on pyyhittävä pois maan päältä. Heidän muistonsa on hävitettävä.
        72. Pesahim 49a: On sallittua tappaa kristittyjä paastopäivinä, ei tarvita rukouksia.
        73. Choschen Hammishpat 425,5: Ne, jotka eivät usko Tooraa, tulee surmata. Jolla on voimia tappaa heidät, tappakoon heidät avoimesti miekalla; ellei ole voimia, petkuttakoon heidät eri tavoin kuolemaan. (Maimonides, Hilkoth teschubhah III,8, sanoo, että kristityt [ja muut] kieltävät Tooran lain) - - Myös juutalaiset, jotka kääntyvät kristinuskoon, on tapettava.
        74. Zohar I, 219b: "On varmaa, että vankeutemme jatkuu, kunnes epäjumalia palvelevien ei-juutalaisten (= kristittyjen) hallitsijat on tuhottu."
        75. Obadiam (rabbi Kimchi): Puhuessaan viimeisinä päivinä tapahtuvasta Edomin tuhosta profeetat tarkoittivat Roomaa (siis kristittyä maailmaa), Jes. 34:1. Kun Rooma on tuhottu, Israel saa vapauden.
        76. Tseror Hammor (rabbi Abraham): Heti kun Rooma (länsimaat, kristitty maailma) on tuhottu, israelilaisille koittaa vapaus.
        77. Zohar II, 43a: Aasi tarkoittaa ei-juutalaista, joka on ostettava vapaaksi....Mutta jos hän kieltäytyy tulemasta vapaaksi ostetuksi, silloin hänen kallonsa on murskattava; - - heidät tulee ottaa pois elävien kirjoista, sillä heistä on sanottu: "Joka tekee syntiä minua vastaan, sen minä otan pois Elämän kirjasta."
        78. Zohar I, 38b, 39a: Neljännen taivaan palatseissa ovat ne, jotka ovat surreet Siionia ja Jerusalemia, ja kaikki ne, jotka ovat tuhonneet epäjumalanpalvelijakansoja (= kristittyjä kansoja). Ne, jotka ovat tappaneet epäjumalia palvelevia ihmisiä (= kristittyjä), puetaan purppuravaatteisiin, jotta heidät tunnettaisiin ja heitä voitaisiin kunnioittaa.
        79. Iore Dea 148: Juutalaista kehotetaan aina pitämään piilossa viha, joka hänellä on kristittyjä kohtaan.
        80. Choschen Hammishpat 156,5 Hagah: On luvallista pettää kristittyjä ja ottaa heidän rahansa, sillä kristittyjen varallisuutta on pidettävä yhteisenä omaisuutena, joka kuuluu sille, joka sen ensimmäisenä ottaa.
        81. Choschen Hamishpat 183,7: Juutalainen saa pitää, mitä kristitty maksaa erehdyksessä liikaa. Juutalaisten täytyy jakaa keskenään se, mitä he huijaamalla veloittavat liikaa kristityiltä.
        82. Choschen Hamishpat 266,1: Jos juutalainen löytää kristityn kadottamaa omaisuutta, hän saa pitää sen.
        83. Iore Dea 157,2 Hagah: Jos juutalainen voi pettää kristittyjä tekeytymällä kristillisten oppien kannattajaksi, hän saa ryhtyä pet
        87. Baba Kama 113a: Juutalainen saa valehdella ja vannoa väärän valan oikeudessa saadakseen kristityn tuomituksi.
        1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        2. Kiddushin 68a: Ei-juutalaiset ovat eläimiä, aaseja.

        6. Jebamoth 98a: Kaikki ei-juutalaisten lapset ovat oikeudellisesti äpäriä, koska ei-juutalaiset ovat vain eläimiä.
        9. Ketuboth 3b; Sanhedrin 74b: Ei-juutalaisen siemen(neste) on eläimen siemenen veroinen. Kristityn yhdyntä elukan yhdyntä.

        Terv. juutalaisen talmudismin henkilökohtaisesti kokenut, aasiakin alempi

        Gojtar🐐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        57. Abodah Zarah 25b: Rabbien päätöksiä siitä, miten tiellä tulee kävellä ei-juutalaisten kanssa, oltava varuillaan heidän suhteensa. Kristityistä (koko läntisestä maailmasta) erityisesti:
        58. Sepher Or Israel 177b: Ota kristityt hengiltä; tapa heidät, niin miellytät Jumalaa kuin suitsuttaisit hänelle.
        59. Zohar III, 227b: Ainoa tarvittava uhri on se, että poistamme epäpuhtaat (= kristityt) keskuudestamme.
        60. Hilkoth Akum X,1: Kristityt joko käännytettävä tai tapettava.
        61. Zohar I 219b: Kristittyjen johtajat epäjumalanpalvelijoita, heidät on tapettava.
        62. Sanhedrin 46a: Rabbi M. sanoi, että Nooan perillinen, joka kiroaa Jumalan Nimen (Jahve) käyttämällä sen korviketta (Jeesus Kristus), on syyllinen ja hänelle langetetaan kuolemantuomio.
        63. Hilkoth Akum X,7: Missä juutalaiset ovat niskan päällä, siellä ei saa jättää yhtäkään epäjumalanpalvelijaa (= kristittyä) henkiin.
        64. Abodah Zarah 26a,b: Kristityt voidaan heittää kaivoon ja jättää sinne.
        65. Orach Chaiim 480 Hagah: "Aja, Jumala, ne, jotka eivät usko sinuun, pois vihassasi ja murskaa heidät kappaleiksi. Tuo pikaisesti kaikki epäuskoiset syytettyjen penkille. Tuhoa hetkessä kaikki valtakuntasi viholliset. Kitke arvottomat kansat kokonaan pois, hajota ja tuhoa ne. Tuhoa heidät! Tuhoa heidät heti, heti tällä hetkellä!"
        66. Hilkoth Akum X,2: Kristinuskoon kääntyneet juutalaiset tulee tappaa ja heitä on vainottava loppuun asti.
        67. Iore Dea 158,2, Hagah: Luopiot, jotka kääntyvät kristittyjen mielitekoihin ja palvontamenoihin, tulee surmata.
        68. Choschen Hammishpat 388,15: Ne, jotka antavat israelilaisten rahoja kristityille, on tapettava.
        69. Jalkut Simoni 245: Jokainen, joka vuodattaa kristittyjen veren, saa Jumalan hyväksynnän aivan kuin olisi uhrannut hänelle.
        70. Zohar I, 160a: Juutalaisten täytyy aina yrittää pettää kristittyjä. Juutalaisten täytyy vapautua heistä ja tulla heidän hallitsijoikseen.
        71. Zohar I, 25a: Epäjumalanpalvelijat (kristityt) on pyyhittävä pois maan päältä. Heidän muistonsa on hävitettävä.
        72. Pesahim 49a: On sallittua tappaa kristittyjä paastopäivinä, ei tarvita rukouksia.
        73. Choschen Hammishpat 425,5: Ne, jotka eivät usko Tooraa, tulee surmata. Jolla on voimia tappaa heidät, tappakoon heidät avoimesti miekalla; ellei ole voimia, petkuttakoon heidät eri tavoin kuolemaan. (Maimonides, Hilkoth teschubhah III,8, sanoo, että kristityt [ja muut] kieltävät Tooran lain) - - Myös juutalaiset, jotka kääntyvät kristinuskoon, on tapettava.
        74. Zohar I, 219b: "On varmaa, että vankeutemme jatkuu, kunnes epäjumalia palvelevien ei-juutalaisten (= kristittyjen) hallitsijat on tuhottu."
        75. Obadiam (rabbi Kimchi): Puhuessaan viimeisinä päivinä tapahtuvasta Edomin tuhosta profeetat tarkoittivat Roomaa (siis kristittyä maailmaa), Jes. 34:1. Kun Rooma on tuhottu, Israel saa vapauden.
        76. Tseror Hammor (rabbi Abraham): Heti kun Rooma (länsimaat, kristitty maailma) on tuhottu, israelilaisille koittaa vapaus.
        77. Zohar II, 43a: Aasi tarkoittaa ei-juutalaista, joka on ostettava vapaaksi....Mutta jos hän kieltäytyy tulemasta vapaaksi ostetuksi, silloin hänen kallonsa on murskattava; - - heidät tulee ottaa pois elävien kirjoista, sillä heistä on sanottu: "Joka tekee syntiä minua vastaan, sen minä otan pois Elämän kirjasta."
        78. Zohar I, 38b, 39a: Neljännen taivaan palatseissa ovat ne, jotka ovat surreet Siionia ja Jerusalemia, ja kaikki ne, jotka ovat tuhonneet epäjumalanpalvelijakansoja (= kristittyjä kansoja). Ne, jotka ovat tappaneet epäjumalia palvelevia ihmisiä (= kristittyjä), puetaan purppuravaatteisiin, jotta heidät tunnettaisiin ja heitä voitaisiin kunnioittaa.
        79. Iore Dea 148: Juutalaista kehotetaan aina pitämään piilossa viha, joka hänellä on kristittyjä kohtaan.
        80. Choschen Hammishpat 156,5 Hagah: On luvallista pettää kristittyjä ja ottaa heidän rahansa, sillä kristittyjen varallisuutta on pidettävä yhteisenä omaisuutena, joka kuuluu sille, joka sen ensimmäisenä ottaa.
        81. Choschen Hamishpat 183,7: Juutalainen saa pitää, mitä kristitty maksaa erehdyksessä liikaa. Juutalaisten täytyy jakaa keskenään se, mitä he huijaamalla veloittavat liikaa kristityiltä.
        82. Choschen Hamishpat 266,1: Jos juutalainen löytää kristityn kadottamaa omaisuutta, hän saa pitää sen.
        83. Iore Dea 157,2 Hagah: Jos juutalainen voi pettää kristittyjä tekeytymällä kristillisten oppien kannattajaksi, hän saa ryhtyä pet
        87. Baba Kama 113a: Juutalainen saa valehdella ja vannoa väärän valan oikeudessa saadakseen kristityn tuomituksi.
        1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        2. Kiddushin 68a: Ei-juutalaiset ovat eläimiä, aaseja.

        6. Jebamoth 98a: Kaikki ei-juutalaisten lapset ovat oikeudellisesti äpäriä, koska ei-juutalaiset ovat vain eläimiä.
        9. Ketuboth 3b; Sanhedrin 74b: Ei-juutalaisen siemen(neste) on eläimen siemenen veroinen. Kristityn yhdyntä elukan yhdyntä.

        Terv. juutalaisen talmudismin henkilökohtaisesti kokenut, aasiakin alempi

        Gojtar🐐

        Laita arviot Jeesuksesta myös ja miten hänet oikeasti tapettiin!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita arviot Jeesuksesta myös ja miten hänet oikeasti tapettiin!
        😁

        Kun nyt välttämättä pyydät:

        Joh. 19: 1-22 📖
        1 Silloin Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet.
        2 Ja sotamiehet väänsivät kruunun orjantappuroista, panivat sen hänen päähänsä ja pukivat hänen ylleen purppuraisen vaipan
        3 ja tulivat hänen luoksensa ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas"; ja he antoivat hänelle korvapuusteja.

        4 Pilatus meni taas ulos ja sanoi heille: "Katso, minä tuon hänet ulos teille, tietääksenne, etten minä löydä hänessä yhtäkään syytä".
        5 Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään. Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"

        6 Kun siis ylipapit ja palvelijat näkivät hänet, huusivat he sanoen: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa, sillä minä en löydä hänessä mitään syytä".
        7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".

        8 Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
        9 ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
        10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"

        11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."

        12 Tämän tähden Pilatus koetti päästää hänet irti. Mutta juutalaiset huusivat sanoen: "Jos päästät hänet, et ole keisarin ystävä; jokainen, joka tekee itsensä kuninkaaksi, asettuu keisaria vastaan".

        13 Kun Pilatus kuuli nämä sanat, antoi hän viedä Jeesuksen ulos ja istui tuomarinistuimelle, paikalle, jonka nimi on Litostroton, hebreaksi Gabbata.
        14 Ja oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes hetki. Ja hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!"
        15 Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinnaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari".

        16 Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen.
        17 Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi.
        18 Siellä he hänet ristiinnaulitsivat ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle.

        19 Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".
        20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
        21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
        22 Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt välttämättä pyydät:

        Joh. 19: 1-22 📖
        1 Silloin Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet.
        2 Ja sotamiehet väänsivät kruunun orjantappuroista, panivat sen hänen päähänsä ja pukivat hänen ylleen purppuraisen vaipan
        3 ja tulivat hänen luoksensa ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas"; ja he antoivat hänelle korvapuusteja.

        4 Pilatus meni taas ulos ja sanoi heille: "Katso, minä tuon hänet ulos teille, tietääksenne, etten minä löydä hänessä yhtäkään syytä".
        5 Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään. Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"

        6 Kun siis ylipapit ja palvelijat näkivät hänet, huusivat he sanoen: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa, sillä minä en löydä hänessä mitään syytä".
        7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".

        8 Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
        9 ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
        10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"

        11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."

        12 Tämän tähden Pilatus koetti päästää hänet irti. Mutta juutalaiset huusivat sanoen: "Jos päästät hänet, et ole keisarin ystävä; jokainen, joka tekee itsensä kuninkaaksi, asettuu keisaria vastaan".

        13 Kun Pilatus kuuli nämä sanat, antoi hän viedä Jeesuksen ulos ja istui tuomarinistuimelle, paikalle, jonka nimi on Litostroton, hebreaksi Gabbata.
        14 Ja oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes hetki. Ja hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!"
        15 Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinnaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari".

        16 Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen.
        17 Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi.
        18 Siellä he hänet ristiinnaulitsivat ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle.

        19 Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".
        20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
        21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
        22 Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".

        Mitä sekoilet?
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        57. Abodah Zarah 25b: Rabbien päätöksiä siitä, miten tiellä tulee kävellä ei-juutalaisten kanssa, oltava varuillaan heidän suhteensa. Kristityistä (koko läntisestä maailmasta) erityisesti:
        58. Sepher Or Israel 177b: Ota kristityt hengiltä; tapa heidät, niin miellytät Jumalaa kuin suitsuttaisit hänelle.
        59. Zohar III, 227b: Ainoa tarvittava uhri on se, että poistamme epäpuhtaat (= kristityt) keskuudestamme.
        60. Hilkoth Akum X,1: Kristityt joko käännytettävä tai tapettava.
        61. Zohar I 219b: Kristittyjen johtajat epäjumalanpalvelijoita, heidät on tapettava.
        62. Sanhedrin 46a: Rabbi M. sanoi, että Nooan perillinen, joka kiroaa Jumalan Nimen (Jahve) käyttämällä sen korviketta (Jeesus Kristus), on syyllinen ja hänelle langetetaan kuolemantuomio.
        63. Hilkoth Akum X,7: Missä juutalaiset ovat niskan päällä, siellä ei saa jättää yhtäkään epäjumalanpalvelijaa (= kristittyä) henkiin.
        64. Abodah Zarah 26a,b: Kristityt voidaan heittää kaivoon ja jättää sinne.
        65. Orach Chaiim 480 Hagah: "Aja, Jumala, ne, jotka eivät usko sinuun, pois vihassasi ja murskaa heidät kappaleiksi. Tuo pikaisesti kaikki epäuskoiset syytettyjen penkille. Tuhoa hetkessä kaikki valtakuntasi viholliset. Kitke arvottomat kansat kokonaan pois, hajota ja tuhoa ne. Tuhoa heidät! Tuhoa heidät heti, heti tällä hetkellä!"
        66. Hilkoth Akum X,2: Kristinuskoon kääntyneet juutalaiset tulee tappaa ja heitä on vainottava loppuun asti.
        67. Iore Dea 158,2, Hagah: Luopiot, jotka kääntyvät kristittyjen mielitekoihin ja palvontamenoihin, tulee surmata.
        68. Choschen Hammishpat 388,15: Ne, jotka antavat israelilaisten rahoja kristityille, on tapettava.
        69. Jalkut Simoni 245: Jokainen, joka vuodattaa kristittyjen veren, saa Jumalan hyväksynnän aivan kuin olisi uhrannut hänelle.
        70. Zohar I, 160a: Juutalaisten täytyy aina yrittää pettää kristittyjä. Juutalaisten täytyy vapautua heistä ja tulla heidän hallitsijoikseen.
        71. Zohar I, 25a: Epäjumalanpalvelijat (kristityt) on pyyhittävä pois maan päältä. Heidän muistonsa on hävitettävä.
        72. Pesahim 49a: On sallittua tappaa kristittyjä paastopäivinä, ei tarvita rukouksia.
        73. Choschen Hammishpat 425,5: Ne, jotka eivät usko Tooraa, tulee surmata. Jolla on voimia tappaa heidät, tappakoon heidät avoimesti miekalla; ellei ole voimia, petkuttakoon heidät eri tavoin kuolemaan. (Maimonides, Hilkoth teschubhah III,8, sanoo, että kristityt [ja muut] kieltävät Tooran lain) - - Myös juutalaiset, jotka kääntyvät kristinuskoon, on tapettava.
        74. Zohar I, 219b: "On varmaa, että vankeutemme jatkuu, kunnes epäjumalia palvelevien ei-juutalaisten (= kristittyjen) hallitsijat on tuhottu."
        75. Obadiam (rabbi Kimchi): Puhuessaan viimeisinä päivinä tapahtuvasta Edomin tuhosta profeetat tarkoittivat Roomaa (siis kristittyä maailmaa), Jes. 34:1. Kun Rooma on tuhottu, Israel saa vapauden.
        76. Tseror Hammor (rabbi Abraham): Heti kun Rooma (länsimaat, kristitty maailma) on tuhottu, israelilaisille koittaa vapaus.
        77. Zohar II, 43a: Aasi tarkoittaa ei-juutalaista, joka on ostettava vapaaksi....Mutta jos hän kieltäytyy tulemasta vapaaksi ostetuksi, silloin hänen kallonsa on murskattava; - - heidät tulee ottaa pois elävien kirjoista, sillä heistä on sanottu: "Joka tekee syntiä minua vastaan, sen minä otan pois Elämän kirjasta."
        78. Zohar I, 38b, 39a: Neljännen taivaan palatseissa ovat ne, jotka ovat surreet Siionia ja Jerusalemia, ja kaikki ne, jotka ovat tuhonneet epäjumalanpalvelijakansoja (= kristittyjä kansoja). Ne, jotka ovat tappaneet epäjumalia palvelevia ihmisiä (= kristittyjä), puetaan purppuravaatteisiin, jotta heidät tunnettaisiin ja heitä voitaisiin kunnioittaa.
        79. Iore Dea 148: Juutalaista kehotetaan aina pitämään piilossa viha, joka hänellä on kristittyjä kohtaan.
        80. Choschen Hammishpat 156,5 Hagah: On luvallista pettää kristittyjä ja ottaa heidän rahansa, sillä kristittyjen varallisuutta on pidettävä yhteisenä omaisuutena, joka kuuluu sille, joka sen ensimmäisenä ottaa.
        81. Choschen Hamishpat 183,7: Juutalainen saa pitää, mitä kristitty maksaa erehdyksessä liikaa. Juutalaisten täytyy jakaa keskenään se, mitä he huijaamalla veloittavat liikaa kristityiltä.
        82. Choschen Hamishpat 266,1: Jos juutalainen löytää kristityn kadottamaa omaisuutta, hän saa pitää sen.
        83. Iore Dea 157,2 Hagah: Jos juutalainen voi pettää kristittyjä tekeytymällä kristillisten oppien kannattajaksi, hän saa ryhtyä pet
        87. Baba Kama 113a: Juutalainen saa valehdella ja vannoa väärän valan oikeudessa saadakseen kristityn tuomituksi.
        1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        2. Kiddushin 68a: Ei-juutalaiset ovat eläimiä, aaseja.

        6. Jebamoth 98a: Kaikki ei-juutalaisten lapset ovat oikeudellisesti äpäriä, koska ei-juutalaiset ovat vain eläimiä.
        9. Ketuboth 3b; Sanhedrin 74b: Ei-juutalaisen siemen(neste) on eläimen siemenen veroinen. Kristityn yhdyntä elukan yhdyntä.

        Terv. juutalaisen talmudismin henkilökohtaisesti kokenut, aasiakin alempi

        Gojtar🐐

        Sinä sekoitat puurot ja vellit keskenään. Ortodoksijuutalaisten Talmudissa on Raamatun ulkopuolisia käskyjä, ns. perinnäissääntöjä. VT:n profeetat arvostelivat juutalaisia näistä perinnäissäännöistä, joilla kumotaan Tooraa. Sen takia ultraortodoksit ja ortodoksijuutalaisuus ei ole oikeaa juutalaisuutta ollenkaan, koska se ei perustu Mooseksen lakiin vaan sen kanssa ristiriidassa olevaan Talmudiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sekoitat puurot ja vellit keskenään. Ortodoksijuutalaisten Talmudissa on Raamatun ulkopuolisia käskyjä, ns. perinnäissääntöjä. VT:n profeetat arvostelivat juutalaisia näistä perinnäissäännöistä, joilla kumotaan Tooraa. Sen takia ultraortodoksit ja ortodoksijuutalaisuus ei ole oikeaa juutalaisuutta ollenkaan, koska se ei perustu Mooseksen lakiin vaan sen kanssa ristiriidassa olevaan Talmudiin.

        Jos ET ole Juutalainen!
        Älä työnnä krusifiksi lusikkaa niiden soppaan.
        Viha on valtavaa jos sekaannut heihin.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        57. Abodah Zarah 25b: Rabbien päätöksiä siitä, miten tiellä tulee kävellä ei-juutalaisten kanssa, oltava varuillaan heidän suhteensa. Kristityistä (koko läntisestä maailmasta) erityisesti:
        58. Sepher Or Israel 177b: Ota kristityt hengiltä; tapa heidät, niin miellytät Jumalaa kuin suitsuttaisit hänelle.
        59. Zohar III, 227b: Ainoa tarvittava uhri on se, että poistamme epäpuhtaat (= kristityt) keskuudestamme.
        60. Hilkoth Akum X,1: Kristityt joko käännytettävä tai tapettava.
        61. Zohar I 219b: Kristittyjen johtajat epäjumalanpalvelijoita, heidät on tapettava.
        62. Sanhedrin 46a: Rabbi M. sanoi, että Nooan perillinen, joka kiroaa Jumalan Nimen (Jahve) käyttämällä sen korviketta (Jeesus Kristus), on syyllinen ja hänelle langetetaan kuolemantuomio.
        63. Hilkoth Akum X,7: Missä juutalaiset ovat niskan päällä, siellä ei saa jättää yhtäkään epäjumalanpalvelijaa (= kristittyä) henkiin.
        64. Abodah Zarah 26a,b: Kristityt voidaan heittää kaivoon ja jättää sinne.
        65. Orach Chaiim 480 Hagah: "Aja, Jumala, ne, jotka eivät usko sinuun, pois vihassasi ja murskaa heidät kappaleiksi. Tuo pikaisesti kaikki epäuskoiset syytettyjen penkille. Tuhoa hetkessä kaikki valtakuntasi viholliset. Kitke arvottomat kansat kokonaan pois, hajota ja tuhoa ne. Tuhoa heidät! Tuhoa heidät heti, heti tällä hetkellä!"
        66. Hilkoth Akum X,2: Kristinuskoon kääntyneet juutalaiset tulee tappaa ja heitä on vainottava loppuun asti.
        67. Iore Dea 158,2, Hagah: Luopiot, jotka kääntyvät kristittyjen mielitekoihin ja palvontamenoihin, tulee surmata.
        68. Choschen Hammishpat 388,15: Ne, jotka antavat israelilaisten rahoja kristityille, on tapettava.
        69. Jalkut Simoni 245: Jokainen, joka vuodattaa kristittyjen veren, saa Jumalan hyväksynnän aivan kuin olisi uhrannut hänelle.
        70. Zohar I, 160a: Juutalaisten täytyy aina yrittää pettää kristittyjä. Juutalaisten täytyy vapautua heistä ja tulla heidän hallitsijoikseen.
        71. Zohar I, 25a: Epäjumalanpalvelijat (kristityt) on pyyhittävä pois maan päältä. Heidän muistonsa on hävitettävä.
        72. Pesahim 49a: On sallittua tappaa kristittyjä paastopäivinä, ei tarvita rukouksia.
        73. Choschen Hammishpat 425,5: Ne, jotka eivät usko Tooraa, tulee surmata. Jolla on voimia tappaa heidät, tappakoon heidät avoimesti miekalla; ellei ole voimia, petkuttakoon heidät eri tavoin kuolemaan. (Maimonides, Hilkoth teschubhah III,8, sanoo, että kristityt [ja muut] kieltävät Tooran lain) - - Myös juutalaiset, jotka kääntyvät kristinuskoon, on tapettava.
        74. Zohar I, 219b: "On varmaa, että vankeutemme jatkuu, kunnes epäjumalia palvelevien ei-juutalaisten (= kristittyjen) hallitsijat on tuhottu."
        75. Obadiam (rabbi Kimchi): Puhuessaan viimeisinä päivinä tapahtuvasta Edomin tuhosta profeetat tarkoittivat Roomaa (siis kristittyä maailmaa), Jes. 34:1. Kun Rooma on tuhottu, Israel saa vapauden.
        76. Tseror Hammor (rabbi Abraham): Heti kun Rooma (länsimaat, kristitty maailma) on tuhottu, israelilaisille koittaa vapaus.
        77. Zohar II, 43a: Aasi tarkoittaa ei-juutalaista, joka on ostettava vapaaksi....Mutta jos hän kieltäytyy tulemasta vapaaksi ostetuksi, silloin hänen kallonsa on murskattava; - - heidät tulee ottaa pois elävien kirjoista, sillä heistä on sanottu: "Joka tekee syntiä minua vastaan, sen minä otan pois Elämän kirjasta."
        78. Zohar I, 38b, 39a: Neljännen taivaan palatseissa ovat ne, jotka ovat surreet Siionia ja Jerusalemia, ja kaikki ne, jotka ovat tuhonneet epäjumalanpalvelijakansoja (= kristittyjä kansoja). Ne, jotka ovat tappaneet epäjumalia palvelevia ihmisiä (= kristittyjä), puetaan purppuravaatteisiin, jotta heidät tunnettaisiin ja heitä voitaisiin kunnioittaa.
        79. Iore Dea 148: Juutalaista kehotetaan aina pitämään piilossa viha, joka hänellä on kristittyjä kohtaan.
        80. Choschen Hammishpat 156,5 Hagah: On luvallista pettää kristittyjä ja ottaa heidän rahansa, sillä kristittyjen varallisuutta on pidettävä yhteisenä omaisuutena, joka kuuluu sille, joka sen ensimmäisenä ottaa.
        81. Choschen Hamishpat 183,7: Juutalainen saa pitää, mitä kristitty maksaa erehdyksessä liikaa. Juutalaisten täytyy jakaa keskenään se, mitä he huijaamalla veloittavat liikaa kristityiltä.
        82. Choschen Hamishpat 266,1: Jos juutalainen löytää kristityn kadottamaa omaisuutta, hän saa pitää sen.
        83. Iore Dea 157,2 Hagah: Jos juutalainen voi pettää kristittyjä tekeytymällä kristillisten oppien kannattajaksi, hän saa ryhtyä pet
        87. Baba Kama 113a: Juutalainen saa valehdella ja vannoa väärän valan oikeudessa saadakseen kristityn tuomituksi.
        1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        2. Kiddushin 68a: Ei-juutalaiset ovat eläimiä, aaseja.

        6. Jebamoth 98a: Kaikki ei-juutalaisten lapset ovat oikeudellisesti äpäriä, koska ei-juutalaiset ovat vain eläimiä.
        9. Ketuboth 3b; Sanhedrin 74b: Ei-juutalaisen siemen(neste) on eläimen siemenen veroinen. Kristityn yhdyntä elukan yhdyntä.

        Terv. juutalaisen talmudismin henkilökohtaisesti kokenut, aasiakin alempi

        Gojtar🐐

        Ja missä nuo ovat? Linkki?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin, katolisen kirkon piispakin tunnusti, että joulu on pakanallinen ja kaupallinen juhla:

        Sisiliassa Noton roomalaiskatolinen hiippakunta on pyytänyt julkisesti anteeksi lasten vanhemmilta, koska hiippakunnan piispa Antonio Staglianò oli kertonut lapsiryhmälle, ettei joulupukkia ole olemassa.

        Piispa Staglianò sanoi viime viikolla uskonnollisessa tilaisuudessa myös, että juomavalmistaja Coca-Cola on valinnut joulupukin punaisen asun markkinointisyistä.

        Lasten vanhemmat kauhistuivat piispan kommenteista.

        Noton hiippakunta sanoi Facebookissa perjantaina julkaisemassaan viestissä, että piispa Staglianòn tarkoituksena ei ollut murskata lasten unelmia kaksi viikkoa ennen joulua.

        Hiippakunnan viestintäjohtaja, pastori Alessandro Paolino kirjoitti Facebookissa uutistoimisto AP:n mukaan, että Staglianò yritti painottaa joulun todellista merkitystä sekä tarinaa Pyhästä Nikolauksesta.

        Pyhä Nikolaus oli piispa, jonka kerrotaan jakaneen lahjoja köyhille. Häntä pidetään esikuvana joulupukki-hahmolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, katolisen kirkon piispakin tunnusti, että joulu on pakanallinen ja kaupallinen juhla:

        Sisiliassa Noton roomalaiskatolinen hiippakunta on pyytänyt julkisesti anteeksi lasten vanhemmilta, koska hiippakunnan piispa Antonio Staglianò oli kertonut lapsiryhmälle, ettei joulupukkia ole olemassa.

        Piispa Staglianò sanoi viime viikolla uskonnollisessa tilaisuudessa myös, että juomavalmistaja Coca-Cola on valinnut joulupukin punaisen asun markkinointisyistä.

        Lasten vanhemmat kauhistuivat piispan kommenteista.

        Noton hiippakunta sanoi Facebookissa perjantaina julkaisemassaan viestissä, että piispa Staglianòn tarkoituksena ei ollut murskata lasten unelmia kaksi viikkoa ennen joulua.

        Hiippakunnan viestintäjohtaja, pastori Alessandro Paolino kirjoitti Facebookissa uutistoimisto AP:n mukaan, että Staglianò yritti painottaa joulun todellista merkitystä sekä tarinaa Pyhästä Nikolauksesta.

        Pyhä Nikolaus oli piispa, jonka kerrotaan jakaneen lahjoja köyhille. Häntä pidetään esikuvana joulupukki-hahmolle.

        Lapsenkaltaiset uskovaiset vihaavat ton perusteella minuakin!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, katolisen kirkon piispakin tunnusti, että joulu on pakanallinen ja kaupallinen juhla:

        Sisiliassa Noton roomalaiskatolinen hiippakunta on pyytänyt julkisesti anteeksi lasten vanhemmilta, koska hiippakunnan piispa Antonio Staglianò oli kertonut lapsiryhmälle, ettei joulupukkia ole olemassa.

        Piispa Staglianò sanoi viime viikolla uskonnollisessa tilaisuudessa myös, että juomavalmistaja Coca-Cola on valinnut joulupukin punaisen asun markkinointisyistä.

        Lasten vanhemmat kauhistuivat piispan kommenteista.

        Noton hiippakunta sanoi Facebookissa perjantaina julkaisemassaan viestissä, että piispa Staglianòn tarkoituksena ei ollut murskata lasten unelmia kaksi viikkoa ennen joulua.

        Hiippakunnan viestintäjohtaja, pastori Alessandro Paolino kirjoitti Facebookissa uutistoimisto AP:n mukaan, että Staglianò yritti painottaa joulun todellista merkitystä sekä tarinaa Pyhästä Nikolauksesta.

        Pyhä Nikolaus oli piispa, jonka kerrotaan jakaneen lahjoja köyhille. Häntä pidetään esikuvana joulupukki-hahmolle.

        Pyhä Nikolaus eli Santa Claus ja Joulupukki ovat kaksi eri hahmoa.

        Pyhä Nikolaus oli kristikunnan alussa Myrassa toiminut piispa,

        Joulupukkia taas ei todellakaan ole koskaan ollut olemassa, vaan on keksitty hahmo. Amerikkalainen "Santa Claus" ei kuvaa Myran piispaa, vaikka onkin anastanut tältä nimen, vaan on yksistään Coca-cola-firman kaupallinen hahmo.

        Suomalainen Joulupukki ja tarina Korvatunturista on myös täysin keksitty, kaupallinen hahmo. Suomalaisuuteen ei ole koskaan kuulunut "joulupukkia". On ollut kavereineen (myöh. "tontut") taloja kierrelleitä, julmasti pukeutuneita kekri-pukkeja, sekä nuutti-pukkeja, jotka eivät suinkaan tuoneet lahjoja, vaan vaativat niitä: kekrinä ruokaa ja viinaa, samaten Nuutin päivänä, jolloin suomalainen Joulu päättyy. 1920-luvulla näistä sekä coca-cola-pukista luotiin suomalainen "Joulupukki"-satuhahmo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Nikolaus eli Santa Claus ja Joulupukki ovat kaksi eri hahmoa.

        Pyhä Nikolaus oli kristikunnan alussa Myrassa toiminut piispa,

        Joulupukkia taas ei todellakaan ole koskaan ollut olemassa, vaan on keksitty hahmo. Amerikkalainen "Santa Claus" ei kuvaa Myran piispaa, vaikka onkin anastanut tältä nimen, vaan on yksistään Coca-cola-firman kaupallinen hahmo.

        Suomalainen Joulupukki ja tarina Korvatunturista on myös täysin keksitty, kaupallinen hahmo. Suomalaisuuteen ei ole koskaan kuulunut "joulupukkia". On ollut kavereineen (myöh. "tontut") taloja kierrelleitä, julmasti pukeutuneita kekri-pukkeja, sekä nuutti-pukkeja, jotka eivät suinkaan tuoneet lahjoja, vaan vaativat niitä: kekrinä ruokaa ja viinaa, samaten Nuutin päivänä, jolloin suomalainen Joulu päättyy. 1920-luvulla näistä sekä coca-cola-pukista luotiin suomalainen "Joulupukki"-satuhahmo.

        Etenkin Euroopan katolilaiset juhlivat Pyhää Nikolausta ja tämän hahmon voi nähdä mukana keski-eurooppalaisessa Joulun vietossa.

        Siltikin se on hahmona eri kuin suomalainen Joulupukki. Aivan kuten venäläinen Pakkasherrakin on näihin molempiin nähden aivan eri hahmo.


    • Anonyymi

      > Joulu ei ole kristillinen juhla

      Riippuu täysin siitä, miten Joulun viettää. Mutta, olisi ehkä hyvä vaihtaa Suomessakin nimeksi Kristuksen Messu. :)

      • Anonyymi

        Ei ole mitään oikeaa tapaa viettää joulua, koska joulu ei ole edes kristillinen juhla.


    • Niin no mitä väliä, ei muutenkaan eletä alkuseurakunnan ajoissa.

      Jouluhan voi viettää hyvin monella tavalla. Suomalaisen perinteen mukaanhan se on perheen juhla ja lahjoja on laitettu jo hyvän aikaa mutta siihen on myös liittynyt kulttuurinen harrastunnelma vai kuka muistaa aikaa jolloinka esimerkiksi kaupat olivat tosiaan melkein viikon kiinni.

      Toki nykyajan taloudellinen hyvinvointi on mahdollistanut kalliiden lahjojen ostamisen mutta ihan yhtä hyvin sen oman perheen, suvun, lähipiirin kanssa voi sopia jonkun rahallisen rajan ja sen, että jokaiselle ostetaan vain yksi lahja ja mahdollisimman tarkoituksen mukainen mitä ihminen tarvisi muutenkin.

      Joulukirkko ja jokaisen perheen omat jouluperinteen ovat sitten oma osansa tuota.

      Ja jos tänä päivänä joku kapinoi kaikkea tuota vastaan sekin on ihan ok, onpa jo nykyään muodikasta olla puoliautistinen mökkihöperö joka ei kalenteria katsele eikä kellekään laita edes pikku pakettia , ettei tule ruokkineeksi kulutuksen konetta.

    • Anonyymi

      Ei ole. Joulun viettäminen on on ihan perkeleestä. Mitä helvettiä sitä lahjojakaan.
      Eletään mieluummin hiekkakansan aikaa, ihan vaan sandaaleissa vedetään vitusti .

    • Anonyymi

      Juu, juu. No mitä siitä koko palsta on pelkkä vitsi jota jaetaan monilla kanavilla että tuo ihan tiedoksi. Hulluimmat jututhan täällä on.
      On täällä nähty muutama asiallinenkin kirjoittelija mutta nehän ei änkyröitä olekaan vai kuinka te teette eron aitouskovat. Ihan ateistinakin tuota miettii että mitkä aitouskovat . Te olette ihan ulkopäin tullut uskonliiike suomeen, ette oikeastaan edes kuulu tänne :d

      • Anonyymi

        Sosiaalisessa mediassa on väkeä laidasta laitaa. Jos täällä haluaa keskustella, niin pitää valita, mitä lukee ja mitä ei.


    • Anonyymi

      << Jeesus syntyi syksyllä, kun paimenet olivat vielä kedolla ja karjatallit tyhjillään. Joulukuussa ei olisi Joosefille ja Marialle ollut tilaa karjatalleissa, koska silloin karja on sisällä talven kylmyyden ja maaperän vetisyyden takia.>>

      Paimenet olivat kedolla keväästä syksyyn, mutta öisin vain erityisestä syystä, kun lampaat karitsoivat, jotta synnytys sujuisi hyvin. Milloin lampaat karitsoivat luonnollisesti? Keväällä tietenkin. Miksi keväällä? Koska silloin karitsat saavat syödä tuoretta ruohoa koko kesän, jotta vahvistuisivat. Mitä lampaita paimennettiin erityisesti? Tietenkin lampaita, jotka synnyttivät uhrikaritsat. Raamatun täydellisyys: Todellinen uhrikaritsa, Herramme Jeesus Kristus, syntyi samaan aikaan keväällä, kuin uhrikaritsat.

      • Anonyymi

        >>>Paimenet olivat kedolla keväästä syksyyn, mutta öisin vain erityisestä syystä, kun lampaat karitsoivat, jotta synnytys sujuisi hyvin. Milloin lampaat karitsoivat luonnollisesti? Keväällä tietenkin.<<<

        Et näytä tunteva paimentolaisuutta. Paimenet vartioivat lampaita pedoilta yötä päivää vuoroissa ja nukkuivat laumansa kanssa. Talveksi lampaat vietii talleihin, joten Jeesus ei syntynyt joulukuussa.


      • <<Lampaat kyllä synnyttävät ihan omatoimisesti karitsansa, joten paimenten apua ei siinä yleensä tarvita.>>

        Ehkei, mutta kun oli kyse lampaista, jotka synnyttivät uhrikaritsat, niin lampaat saivat erityistä huolenpitoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Paimenet olivat kedolla keväästä syksyyn, mutta öisin vain erityisestä syystä, kun lampaat karitsoivat, jotta synnytys sujuisi hyvin. Milloin lampaat karitsoivat luonnollisesti? Keväällä tietenkin.<<<

        Et näytä tunteva paimentolaisuutta. Paimenet vartioivat lampaita pedoilta yötä päivää vuoroissa ja nukkuivat laumansa kanssa. Talveksi lampaat vietii talleihin, joten Jeesus ei syntynyt joulukuussa.

        <<Et näytä tunteva paimentolaisuutta>>

        En kovin hyvin. Laidunkausi alkaa Israelissa varmaankin joskus maalis-huhtikuussa, jolloin lampaat karitsoivat - pääsiäisen aikoihin.


    • Anonyymi

      Tässä on tapahtunut kulttuurillista omimista. Hyi hyi!

      • Anonyymi

        Jahve Jumala ja Allah omivat monista uskonnoista ja kulttuureista.
        😁


    • Anonyymi

      Mitä siitä sitten ? Vietä sinä niin ankea joulu kuin sielu sietää, ei sitä kukaan sinulta kiellä.

    • Anonyymi

      Juhlat kristinuskossa ovat syntyneet tapahtumista, joilla on merkitystä uskon totuuksille - yksi niistä on Jumalan syntyminen ihmiseksi. Raamatussa ei ole edes määräystä juhlia Jeesuksen ylösnousemusta, mikä taasen on kristillisen uskon todellinen sanoma. Tuo logiikka ei yksinkertaisesti päde ollenkaan.

      Kristityt juhlivat joulua Jeesuksen syntymäjuhlana ja se on se merkittävä asia: Jumala syntyy ihmiseksi, ottaa ihmisen osan ja sitoutuu ihmisluontoon. TÄMÄ on merkittävä juhlan aihe. Ilman tätä ei pelastus olisi mahdollinen.

      -DeadManWalks

      Ps. Lukaiskaapa tämä.
      https://www.areiopagi.fi/2013/12/onko-joulu-sittenkin-alunperin-kristillinen-juhla/#top

      • Anonyymi

        Kamppailee tuulimyllyjä vastaan kuin Don Quijote.
        😁


    • Anonyymi

      Joulun seutu satuilujen jeesuksen syntymineen on sijoitettu härskisti talvipäivän seisauksen ajankohtaan joka paljon ennen nykyisiä uskontoja on alkujaan ollut juhlan aihe sinänsä, alkavathan tästä ajankohdasta päivät pidentyä ja valo lisääntyä.

      • Anonyymi

        "Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon
        maassa, niille loistaa valkeus"
        Jes: 9: 1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon
        maassa, niille loistaa valkeus"
        Jes: 9: 1

        Tuo jae pimeystä ja valosta tarkoittaa ihan muuta kuin talvipäivän seisausta tai joulua.

        Tässä epäkristillisen joulun juhlijoille päivän sana:

        Luuk 11:34 Silmäsi on sinun ruumiisi lamppu. Kun silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu. Kun silmäsi ovat huonot, ruumiisi on pimeä.
        35 Pidä siis varasi, ettei se valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.
        36 Jos koko ruumiisi on valaistu eikä mikään osa sinusta ole pimeänä, ruumiisi on kauttaaltaan valoisa, aivan kuin lamppu valaisisi sinua loisteellaan."

        Matt 6:22 "Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu.
        23 Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys!


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      615
      4403
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3520
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      70
      3207
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2971
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2324
    6. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2267
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2241
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2060
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2015
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      1973
    Aihe