Tecfidera ollut lääkkeenä MS-tautiin nyt useita vuosia. Tänä aikana ollut enemmän tulehduksia, tartuntatauteja ja pitkittynyttä yskää kuin koskaan aiemmin. Turvalab-testeissä eli laajassa verenkuvassa valkosolut myös välillä hieman koholla. Tällaista ei ole myöskään ollut aiemmin.
Elämäntavoissa ei muutosta.
Onko se Tecfidera nyt siis immunosupressiivi vai ei? Jotkut sanovat että on, toiset sanovat että ei ole.
Tecfideran käyttäjä, onko sinulla ollut tulehduksia, pitkittynyttä flunssaa, yskää sen aikana enemmän kuin aiemmin?
Tecfidera heikentää vastustuskykyä?
2
1085
Vastaukset
- Anonyymi
https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=17563&i=BIOGEN_TECFIDERA
[quote=lääkeinfo]Tecfidera saattaa pienentää veren valkosolumäärää. Pieni valkosolumäärä voi suurentaa infektiovaaraa[/quote] - Anonyymi
Käsittäkseni Tecfidera ei ole biologinen lääke. Ilmeisesti toisen luokan lääkkeistä ainakin osa on. Mutta tosiaan tuo, jos se yksi arvo on matala on suurempi riski sairastua. Minulle vastattiin, että Tecfideran kohdalla pitäisi maata sairaalassa keuhkokuumeessa tms.tosi pahoja oireita, ennenkuin varsinaisesti katsotaan haitat huonoksi. Jos sairastaa flunssaa usein, mutta ei pahana niin silloin ei paha sivuvaikutus? Tämä varmaan niin riippuu henkilöstä miten asian esittävät.
Alussa flunssia oli ja ms oireita flunssan jälkeen. Sittemmin ne loppui eikä flunssa ole vaivannut normaalia enempää. Mutta muita vaikutuksia on, mitkä omia päätelmiäni. Säännöllinen kuukautiskierto alkoi heittää 7vrk suuntaan tai toiseen. Ikävänä vaivana ihon sieni-infektio jaloissa, mikä tulee aina takaisin, sekä uusimpana ontelosyylät eli molluskat. Molluskat on lasten tauti ja aikuiselle tulee vain jos immuunipuutos. Terveille aikuisille ei pitäisi tulla vaikka sille altistuis, koska immuuni estää sen aktivoitumisen. Olen saanut sen lapselta.
Eli tämä molluska ainakin on selkeä lääkkeeseen liittyvä haitta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332374Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401547
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311363Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281300Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752