Onko itselataava järkevä ostos?

Anonyymi

Auton vaihto ja nykyinen bensa vehje menossa vaihtoon. Vaihtoehtoja on paljon ja aika lyhyitä päivä ajoja tulee poislukien kesämökki joka noin 150 km päässä. Bensa autoa eikä diisseliä en viitsi ostaa vaan suuntaus olisi nykyaikaisiin ekologisiin voimalähteisiin, plugareissa taitaa kantamat olla jotain 60 km ja sitten bensalla, tämä voisi olla yksi vaihtoehto. Sähköautolla en tiedä pääseekö mökkimatkaa lataamatta, mökillä kylläkin sähköt? Kaasu hypridi olisi yksi vaihtoehto, tankkauspiste 2 km päässä ja se olisi aika edullista ajoa. Sitten on itselataava jossa ei tarvitsis ladata ollenkaan, lupailevat puolet ajasta sähköllä? Eli pitäis valita plugarin, kaasuauton tai itselataavan väliltä?

44

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kotona ja mökillä pystyy lataamaan, sähköautoilla pääsee noin 400 - 500 km eli mökkimatkat menee ok. Plugari myös järkevä jos pääasialliset päivittäiset ajot noin 40 - 50 km. Kaasuauto on edullinen ajaa jos tankkauspiste lähellä ja siinäkin bensatankki jos kaasu loppuu, on siis hyvä vaihtoehto. Itselataavaa ei lasketa virallisesti hypridiksi vaan on bensa auto, puolet ajasta sähköllä on mainostemppu, 5,9 litraa keskimääräinen kulutus oli Corolla hypridille Moottori lehden mittauksissa. Itselataava on noista huonoin vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Toyotan itselataavalla mennään puolet ajasta sähköllä Toyotalla ajetaan maailmassa eniten sähköisiä kilometrejä Toyotan itselataavan täyshypridin kulutus on uskomattoman pientä noin 3.3 litraa sadalla kilometrilla. Toyota kestää pelkillä huolloilla jopa puolimiljoonaa kilometria Toyota on katsastusvarmin. Ei mikään muu merkki pysty samaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan itselataavalla mennään puolet ajasta sähköllä Toyotalla ajetaan maailmassa eniten sähköisiä kilometrejä Toyotan itselataavan täyshypridin kulutus on uskomattoman pientä noin 3.3 litraa sadalla kilometrilla. Toyota kestää pelkillä huolloilla jopa puolimiljoonaa kilometria Toyota on katsastusvarmin. Ei mikään muu merkki pysty samaan.

        Tojottajan herkät sensorit ovat havainneet Toyotasta negatiivisen kirjoituksen. Vastatoimenpiteet on aktivoitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan itselataavalla mennään puolet ajasta sähköllä Toyotalla ajetaan maailmassa eniten sähköisiä kilometrejä Toyotan itselataavan täyshypridin kulutus on uskomattoman pientä noin 3.3 litraa sadalla kilometrilla. Toyota kestää pelkillä huolloilla jopa puolimiljoonaa kilometria Toyota on katsastusvarmin. Ei mikään muu merkki pysty samaan.

        Tuo on kyllä taas valetta, itsehinkkaavat kuluttaa helposti 6,5-7,5 litraa.
        Ladattava hybrid on sopiva jos ajot on pääosin lyhyttä, niin suurin osa menee sähköllä ja ne harvemmat pitkät lisäksi osittain bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan itselataavalla mennään puolet ajasta sähköllä Toyotalla ajetaan maailmassa eniten sähköisiä kilometrejä Toyotan itselataavan täyshypridin kulutus on uskomattoman pientä noin 3.3 litraa sadalla kilometrilla. Toyota kestää pelkillä huolloilla jopa puolimiljoonaa kilometria Toyota on katsastusvarmin. Ei mikään muu merkki pysty samaan.

        Puolet ajasta mutta korkeintaan kolmannes matkasta sähköllä.


      • Anonyymi

        500 kilometrin toimintasäteen omaavalla sähikäisellä ei pääse edes helsingistä turkuun, ja takaisin motarilla ilman välilatausta, joten se siitä pitkästä toimintamatkasta. Skoda Enyag on siitä hyvä esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan itselataavalla mennään puolet ajasta sähköllä Toyotalla ajetaan maailmassa eniten sähköisiä kilometrejä Toyotan itselataavan täyshypridin kulutus on uskomattoman pientä noin 3.3 litraa sadalla kilometrilla. Toyota kestää pelkillä huolloilla jopa puolimiljoonaa kilometria Toyota on katsastusvarmin. Ei mikään muu merkki pysty samaan.

        👍👍👍


      • Anonyymi

        Se onn sääli että alakouluikäiset pääsevät kirjoittelemaan tänne. Käsitteet täysin hukassa hybridien suhteen. "Ei ole virallisesti hybridi". Mikähän se mahtaa olla hybridin määritelmä, aika monella tuntuu olevan perusasiat hukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onn sääli että alakouluikäiset pääsevät kirjoittelemaan tänne. Käsitteet täysin hukassa hybridien suhteen. "Ei ole virallisesti hybridi". Mikähän se mahtaa olla hybridin määritelmä, aika monella tuntuu olevan perusasiat hukassa.

        Itselataavat lasketaan bensa- autoiksi, vaikka kuinka Corollan kyljessä lukee hyprid.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet ajasta mutta korkeintaan kolmannes matkasta sähköllä.

        Ei läheskään kolmannesta matkasta pelkästään sähköllä. Toyota laskee sähköajoksi senkin, kun sekä polttomoottori ja sähkömoottori käyvät samaan aikaan.
        Ihan huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500 kilometrin toimintasäteen omaavalla sähikäisellä ei pääse edes helsingistä turkuun, ja takaisin motarilla ilman välilatausta, joten se siitä pitkästä toimintamatkasta. Skoda Enyag on siitä hyvä esimerkki.

        Mutta oli puhe max 150 km matkasta. Sähköauto järkevin, jos kaikki päivittäiset ajot jää tuon alle.


    • Anonyymi

      Onko sellaista järkevää muilta kysellä ja varsinkaan täältä muussa mielessä kuin palstan aktivoinnin takia ?

      • Anonyymi

        Eikös tämä ole keskustelua automerkeistä palsta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä ole keskustelua automerkeistä palsta?

        Tämä on s-a-i-r-aan ihmisen palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on s-a-i-r-aan ihmisen palsta.

        Ok, kai täällä muitakin on? Vai oletko sinäkin jotenkin sairas?


      • Anonyymi

        On jos vastaajat ovat järjellä varustettuja.


    • Anonyymi

      Itselataava hybridi-Toyota tulee vielä vuosia olemaan kaikkein järkevin ostos Suomessa. Latausmahdollisuutta ei läheskään kaikilla ole, joten itselataavien autojen käyttö on ainoa tapa saada nopeasti kaupunkikulutus puotoamaan puoleen.

      • Anonyymi

        Se on juurikin näin. Suurin osa suomalaisista asuu kerrostaloissa joissa on vain lämmitystolppa kymmenen amperin sulakkeella varustettuna jossa sisätilalämppärinkin käyttö saattaa olla kielletty. Ei siinä mitään patterivolkkaria latailla. Hybriditoyota se sijaan pelittää kaikkialla, oli sähköä tai ei niin jopa puolet mennään sähköllä.
        Eikö olekin ihmeellinen juttu? Ei sitä muuten maailman ykköseksi pääsisikään. Vetytoyota tulevaisuudessa saattaisi kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juurikin näin. Suurin osa suomalaisista asuu kerrostaloissa joissa on vain lämmitystolppa kymmenen amperin sulakkeella varustettuna jossa sisätilalämppärinkin käyttö saattaa olla kielletty. Ei siinä mitään patterivolkkaria latailla. Hybriditoyota se sijaan pelittää kaikkialla, oli sähköä tai ei niin jopa puolet mennään sähköllä.
        Eikö olekin ihmeellinen juttu? Ei sitä muuten maailman ykköseksi pääsisikään. Vetytoyota tulevaisuudessa saattaisi kiinnostaa.

        Suomessa on lähes 1200000 pientaloa, 65000 asuinkerrostaloa ja 85000 rivitaloa. Kyllä niitä latausmahdollisuuksia löytyy tai voidaan lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on lähes 1200000 pientaloa, 65000 asuinkerrostaloa ja 85000 rivitaloa. Kyllä niitä latausmahdollisuuksia löytyy tai voidaan lisätä.

        Voidaan 'lisätä' sinä sen sanoit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan 'lisätä' sinä sen sanoit.

        Niitähän lisätäänkin tarpeen mukaan. Poislukien tietysti vuokrakasarmit, joissa asukkaat eivät päätä kuin pihan kukista, jos niistäkään.


    • Anonyymi

      Oma mielipiteeni on: Ei kaasuautoja, koska niitä on vain volkkarin merkeillä, ja myös volkkari lopettaa niiden valmistuksen.
      Sähköauto jos rahat riittää ja on kotona mahdollisuus tehokkaaseen lataukseen. Ei mikään suko rasia.
      Ladattava hybrid, jos myös on latausmahdollisuus.
      Täys hybrid kuten toyota, jos ei lataus mahdollisuutta ja haluaa ajaa huolettomalla autolla. Kuitenkin kulutus on pieni.
      Kevythybrid, jos haluaa että tskaluukussa on hybrid sana.

    • Anonyymi

      Itselataava on pelkkä huijaus, siihen ei kannata sotkeentua ja jo ostettaessa vanhentunutta tekniikkaa. Plugari, sähkö tai kaasu ok riippuen omista tarpeista.

      • Anonyymi

        Aika monella merkillä on sitten ”huijaus” hybrid autoja markkinoilla. Esimerkiksi: Honda, Mazda, Toyota, Renault..


      • Anonyymi

        Itselataava on pelkkä huijaus, siihen ei kannata sotkeentua ja jo ostettaessa vanhentunutta tekniikkaa. Plugari, sähkö tai kaasu ok riippuen omista tarpeista.

        *********

        Monesti naurattaa nämä Toyotavastaisten henkilöiden kirjoitukset. He suosittelevat käyttökelvotonta plugaria, jolla pääsee taloudellsiesti sähköllä vain 30 km, sähköautoa, jolla pääsee pakkasessa alle 100 km tai kaasuautoa, joiden tankkausasemia on aivan liian harvassa täällä periferiassa. Suositusten ulkopuolelle jää vain itselataava hybridi-Toyota, joka on ylivoimaisesti joukon paras vaihtoehto. Hybridi-Tojotassa on kaupunkiajossa sähköauton ajomukavuus ja hyvä taloudellisuus sekä maantieajossa polttomoottoriauton pitkä toimintamatka (1000 km) paukkupakkasillakin.


    • Anonyymi

      Kyllä 👍👍👍👍

      • Anonyymi

        Huijaus on aina ja ainoastaan yhdistetty pelkästään ja ihan ansaitusti saksalaiseen törkeästä huijauksesta kiinni jääneeseen kansanautokonserniin jonka iso johtajakin sai siitä toiminnasta pitkän vankeustuomion kymmenien miljardien sanktioden lisäksi. En nyt ainakaan muista että ketään muuta olisi lusimaan laitettu moisesta toiminnasta. Itselataava hybridit ovat kaikkein ostetuimpia autoja.


    • Anonyymi

      Jos et bensa- tai dieselautoa halua ostaa, niin sitten kaikki ei ladattavat hybridit ovat poissa laskuista, sillä ne ovat bensa- tai dieselautoja - yleensä bensa. Ladattavatkin hybridit ovat osittain noita, eli osta sähköauto. Kyllä sillä 150 km pääsee oli kesä tai talvi.

      Corollamies

      • Anonyymi

        Vielä otsikon kysymykseen vastaus: "Itselataavia" on kymmeniä merkkejä ja malleja. Varmasti löydät niistä järkevän vaihtoehdon sekä myös vähemmän järkevän

        Corollamies


      • Anonyymi

        Silloin kun kehitys on kehittynyt niin pitkälle että se sähkö pystytään tuottamaan siinä autossa itsessään ja halvalla niin voisin kuvitella ostavani sellaisen jos silloin vielä olen hengissa ja kortti voimassa. Muuten en osta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun kehitys on kehittynyt niin pitkälle että se sähkö pystytään tuottamaan siinä autossa itsessään ja halvalla niin voisin kuvitella ostavani sellaisen jos silloin vielä olen hengissa ja kortti voimassa. Muuten en osta!

        Niinpä, kuka sitä kaapelijumppaa haluaisi? Sähkömoottori on hyvä. Polttokennostako se energialähde tulee? Saisi mökillekin samalla sähköt ilman perusmaksua??


    • Anonyymi

      Itselataavuus ihan höpöä. Voit vaan ajatella sen bensamoottoriseksi, tietyn verran (ei mitenkään erikoisen vähän) kuluttavaksi autoksi.

    • Anonyymi

      Onhan tämä nyt selväksi tullut. Itselataava on pelkkä polttis mikä tullaan mm EU:ssa kieltämään, eli huonoin vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Kulkee 100% bensan voimalla mutta silti autossa on sekä polttis että sähkömoottori akusto.
        Osaa tyhmempikin vältellä tuollaista turhaa tekniikkaa sisältävää härpäkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulkee 100% bensan voimalla mutta silti autossa on sekä polttis että sähkömoottori akusto.
        Osaa tyhmempikin vältellä tuollaista turhaa tekniikkaa sisältävää härpäkettä.

        Olen samaa mieltä siitä, että tyhmät ihmiset välttelevät itselataavaa hybridi-Tojotaa, mutta viisaat ihmiset ostavat niitä ja ovat hyvin tyytyväisiä autoihinsa pakkasellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että tyhmät ihmiset välttelevät itselataavaa hybridi-Tojotaa, mutta viisaat ihmiset ostavat niitä ja ovat hyvin tyytyväisiä autoihinsa pakkasellakin.

        Rekisteröintitilastotkin kertovat siitä, että Toyotan itselataavat hybridiautot ovat kuukaudesta toiseen kaikkein halutuimpia. Ihmiset arvostavat autoissa helppokäyttöisyyttä ja luotettavuutta. Siksi valinta osuu niin usein Toyotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekisteröintitilastotkin kertovat siitä, että Toyotan itselataavat hybridiautot ovat kuukaudesta toiseen kaikkein halutuimpia. Ihmiset arvostavat autoissa helppokäyttöisyyttä ja luotettavuutta. Siksi valinta osuu niin usein Toyotaan.

        Kyllä kansa tietää. Itselataava Toyota on paras ostos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kansa tietää. Itselataava Toyota on paras ostos.

        Näin se on mennyt jo kauan vakka tuskaisimmat toyotavihaajat ja kadehtijat yrittävät jo huutaa eeuutakin apuun kun oma merkki kusettaa


    • Anonyymi

      Itselataava ei kulje metriäkään jos tankissa ei ole bensaa.

    • Anonyymi

      Nämä itselataavat ovat kuin perus bensa vehkeitä. Itse ostin peugeot 2008 bensakoneella vielä kun sellaisen sai. En halua itselataavaa hybridiä.

    • Anonyymi

      Itselataavat kuuluvat EU:n kieltolistalle ja verottaja hoitaa loput. Itselataava on markkinointi hömppää johon jotkut lankeaa ja oikeasti pelkkä bensa auto, ei muuta. Itselataavat ehdottomasti kaupaan ja nyt kuuluu typerimpien hankintojen listalle.

      • Anonyymi

        Volsumyyjäkö siellä itkee kohtaloaan? Eeeuustakin jo toivotaan huijarin pelastajaa kun sähköauto on ainoa oljenkorsi kun on pakko yrittää vihertyä ja puhdistautua omasta törkeästä päästöhuijauksesta


    • PLUG IN VISIOINTIA
      Toivoisi plug in autojen valmistajien kehittävän sellaisen auton, joka toimisi sähkökatkon aikana talon energiavarastona ja energian tuottajana. Itänaapurin uhkien ja muiden sähkökatkoksien aikana. Ajatus, autoon suunniteltava ajotiloihin lisäksi ”sähkön tuotto” tila. Sekä 3- vaihde sähkönluovutus pistoke ( jos ohjelmistolla ei voida lataus kaapelia käyttää sähkön luovutuksen sähkön tuotto tilassa). Ajattelisin, kun hätätilanne ja sähköverkostosta ei tule sähköä kytketään pääkytkin asentoon off. Auto yhdistetään sähköverkkoon esim moottorikoskettimesta. Auton akuston tulee tuottaa 3- vaihe sähköä. Auto laitetaan sähkön tuottotilaan, niin se tuottaa sähköa tarpeen mukaan. Pari vuotta sitten lähetin suomen autotehtaalle vastaavan, mutta kehittymättömänä ehdotuksen. Em. Energian tuottoyksikölle löytyisi käyttösovellutuksia pilvin pimein.
      Kysymykseni, onko mahdollista toteuttaa?
      Matu76

      • Anonyymi

        Tietenkin on mahdollista. Joissain täyssähköautoissa tuollainen jo on, esim. Leafissa, oli varmasti joissain muissakin, olisiko ollut VW ID.3/4? Plugareista en tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      20
      3365
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      12
      2785
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2414
    4. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1817
    5. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      49
      1555
    6. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1418
    7. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1381
    8. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1335
    9. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1253
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

      Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      262
      1115
    Aihe