Epäilikö Johannes vankilassa, että oliko Jeesus oikea Kristus ja Messias ?

Anonyymi

Johanneksen epäilyä väittävät vl-puhujat ja jotkut aika yleisesti kirkonkin puhujat.

Raamatussa kerrotaan, että Johannes täyttyi Totuuden Hengellä, Pyhällä Hengellä jo äidinsä kohdussa, Pyhä Henki kirkastaa Kristusta . Näin ollen Johannes oli myös Jeesuksen kastaneena ja Jumalan valittuna taatusti tietoinen kuka Jeesus oli.

Luther kirkkopostillassaan todistaa samaa:
"Johannes oli sielläkin (vankilassa) kestänyt perkeleen juonet, eikä vaipunut epätoivoon, vaan hän tiesi varmuudella Jeesuksen oikeaksi Kristukseksi. Hän ohjasi kaikki omat opetuslapsensa ja kansan Kristuksen tykö. Eipä Johannes ollut tullut kiinnittääkseen opetuslapsiaan ja kansaa itseensä vaan Kristukseen ja Hänen alamaisuuteensa. Katso Jumalan karitsa, joka pois ottaa maailman synnin."

Niin.. jo ei ole Pyhää Henkeä niin puhutaan omiaan.

57

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun Jeesus käski viedä Johannekselle sanan niin Jeesus lähetti ne kysyjät takaisin, jotta Johannes näkisi Kristus uskon syntyneen hänen entisissä opetuslapsissaan niin hän näki että hekin on nyt saatettu Kristuksen omaksi.

      Eli Johannes kaikessa opasti kansaa ja opetuslapsiaan oikeaan osoitteeseen, eli kirkasti Pyhän Hengen voimassa kaiken aikaa Herraansa Jeesusta Kristusta.

      Oi kunpa mekin niin tekisimme emmekä hairahtunutta ihmiskutoista seurakuntaa tai muutakaan eksyttävää.

      • Anonyymi

        Tuossa on myös erittäin huomionarvoista, että Herramme viittasi aiemmin kirjoitettuun Jumalan sanaan, jossa profeettain ennustukset täyttyvät. Johanneksen opetuslapset oli ohjattu oikeaan osoitteeseen.

        Se on myös meille kallis opetus, että otammme kirjoitetun Jumalan sanan kokonaisena totena ja uskomme ja ojentaudumme sen mukaan.

        Ennen kijoritetulla Jumalan sanalla Herraamme myös erämaan kiusauksissa kumosi pahoalisen houkutukset.


      • Miksi et pane tueksi Raamatun lauseita.
        Henkihän laskeutui vasta kasteessa; Luuk. 3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
        Hyvä on tarkoituksesi, mutta silloin ei kukaan puhunut Kristuksesta, vaan luvatusta Messiaasta.
        Tällä maan päällä nyt, käytetään enemmän kreikkalaista Kristus nimitystä ja tässäkin on hyvä esimerkki siitä, että Hengen saa vasta kasteessa. Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
        Tästä johtuu, ettei Henki ja armolahjat ole kastamattomilla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi et pane tueksi Raamatun lauseita.
        Henkihän laskeutui vasta kasteessa; Luuk. 3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
        Hyvä on tarkoituksesi, mutta silloin ei kukaan puhunut Kristuksesta, vaan luvatusta Messiaasta.
        Tällä maan päällä nyt, käytetään enemmän kreikkalaista Kristus nimitystä ja tässäkin on hyvä esimerkki siitä, että Hengen saa vasta kasteessa. Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
        Tästä johtuu, ettei Henki ja armolahjat ole kastamattomilla.

        Kerrotk pinnasänky mikä noista Pietarin sanoista on se joka tuottaa Pyhän Hengen, onko se "kääntykää, vaiko ottakaa kaste" vaiko molemmat yhdessä?

        jos se on molemmat yhdessä, miksi sanot että Henki puuttuu kastamattomilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotk pinnasänky mikä noista Pietarin sanoista on se joka tuottaa Pyhän Hengen, onko se "kääntykää, vaiko ottakaa kaste" vaiko molemmat yhdessä?

        jos se on molemmat yhdessä, miksi sanot että Henki puuttuu kastamattomilta?

        .."Kuitenkin kaksi polkua, se joka johtaa kääntymykseen ja se mikä johtaa siitä lopulliseen päämäärään, ovat perustaltaan yksi.

        »Minä olen tie, totuus ja elämä», sanoi Jeesus Kristus, ja tämä soveltuu jokaiseen mieleen luonnostaan kuuluvaksi kristillis-buddhalaiseksi periaatteeksi.

        »Et voi kulkea polulla, ennen kuin sinä olet itse tullut poluksi», sanoo Hiljaisuuden ääni. Kaikki on tässä ja nyt, matkan alku ja loppu ovat sisäisiä. Kääntymys tien alkupäässä ja valaistuminen lopussa ovat todella saman ajan rajoitusten tuolla puolen olevan prosessin kaksi osaa"..(kääntymys buddhalaisuudessa teosofia.net).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotk pinnasänky mikä noista Pietarin sanoista on se joka tuottaa Pyhän Hengen, onko se "kääntykää, vaiko ottakaa kaste" vaiko molemmat yhdessä?

        jos se on molemmat yhdessä, miksi sanot että Henki puuttuu kastamattomilta?

        Pietarin sanat eivät, kuten ei myöskään kenetkään muut sanat, poisluettuna kaikkivaltias Jeesus, ei Henkeä ihmiseen saa, eikä saata,
        Henki toimii itsenäisesti, kuten itse tahtoo, eikä Pietu sitä sanonutkaan,
        Jekuissa on kohta, minkä jokainen voi toiselle kertoa, kuten minä Sinulle; Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Henki kuuluu siihen prosessiin, mutta ei ihmisen antamana, vaan Hän kirkastaa Kristusta siinä prosessissa.

        Fariseuksille asia oli yhtä vaikeaa kun tyystin kastamattomille lestadiolaisille, jotka jopa haukkuvat Jeesuksen seuraajia, kuten minua "jeesustelijaksi", niin Hän ei mene pilkkaajien joukkoon.

        Panen sen piispantason fariseuksen jutustelun esille, Hänhän ei uskaltautunut tavata Jeesusta kun yöllä, pimeässä.

        Joh 3,
        1 Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen.
        2 Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
        3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Avaan Jeesuksen sanoman; 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Hän sanoo 2 kertaa totisesti, joka tarkoittaa EHDOTTOMASTI, eli vahvistettuna.
        Jos ihminen ei synny uudesti, ei pääse Jumalan Valtakuntaan? Moniko vL on syntynyt uudesti? Tuskin monikaan, mutta väittävät olevansa Jumalan Valtakunta?
        Tässä jo tulee mieleen Hitler; VALHEEN ON OLTAVA NIIN SUURI, ETTEI KUKAAN SITÄ USKALLA KYSEENALAISTAA. Juuri valheessa elätte.
        Miten sitten saa toimimaan tämän jakeen, 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Se vaatii kasteen, josta Pietari sanoo ja täyttyy Pyhällä Hengellä.

        Kasteen saa, jos tunnustaa Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi ihmisten edessä1 Kasteen voi suorittaa kuka vain Kristitty, vaikka minä voin ja haluan kastaa Sinut, kunhan teet ensin parannuksen Jeesukseen, kuten Pietari Damaskon tiellä.

        Kaste (upotus ja kaste Jeesukseen, ei veroluetteloon ripottelu) on pelastumisen edellytys saada nimi Elämän Kirjaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Pietarin sanat eivät, kuten ei myöskään kenetkään muut sanat, poisluettuna kaikkivaltias Jeesus, ei Henkeä ihmiseen saa, eikä saata,
        Henki toimii itsenäisesti, kuten itse tahtoo, eikä Pietu sitä sanonutkaan,
        Jekuissa on kohta, minkä jokainen voi toiselle kertoa, kuten minä Sinulle; Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Henki kuuluu siihen prosessiin, mutta ei ihmisen antamana, vaan Hän kirkastaa Kristusta siinä prosessissa.

        Fariseuksille asia oli yhtä vaikeaa kun tyystin kastamattomille lestadiolaisille, jotka jopa haukkuvat Jeesuksen seuraajia, kuten minua "jeesustelijaksi", niin Hän ei mene pilkkaajien joukkoon.

        Panen sen piispantason fariseuksen jutustelun esille, Hänhän ei uskaltautunut tavata Jeesusta kun yöllä, pimeässä.

        Joh 3,
        1 Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen.
        2 Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
        3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Avaan Jeesuksen sanoman; 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Hän sanoo 2 kertaa totisesti, joka tarkoittaa EHDOTTOMASTI, eli vahvistettuna.
        Jos ihminen ei synny uudesti, ei pääse Jumalan Valtakuntaan? Moniko vL on syntynyt uudesti? Tuskin monikaan, mutta väittävät olevansa Jumalan Valtakunta?
        Tässä jo tulee mieleen Hitler; VALHEEN ON OLTAVA NIIN SUURI, ETTEI KUKAAN SITÄ USKALLA KYSEENALAISTAA. Juuri valheessa elätte.
        Miten sitten saa toimimaan tämän jakeen, 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Se vaatii kasteen, josta Pietari sanoo ja täyttyy Pyhällä Hengellä.

        Kasteen saa, jos tunnustaa Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi ihmisten edessä1 Kasteen voi suorittaa kuka vain Kristitty, vaikka minä voin ja haluan kastaa Sinut, kunhan teet ensin parannuksen Jeesukseen, kuten Pietari Damaskon tiellä.

        Kaste (upotus ja kaste Jeesukseen, ei veroluetteloon ripottelu) on pelastumisen edellytys saada nimi Elämän Kirjaan.

        Olipa taas kommentti. Missä sinun jekuissa on kohta. Jos ko. kommenttiin vastaa, niin normaali ihminen vastaa parhaan taitonsa mukaan, eikä selitä lestat sitä lestat tätä. Uskottavuus on huono, jos vääntää raamattua siten, että Saulkin muuttuu Pietariksi.
        Vapaitten suuntien hapatusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas kommentti. Missä sinun jekuissa on kohta. Jos ko. kommenttiin vastaa, niin normaali ihminen vastaa parhaan taitonsa mukaan, eikä selitä lestat sitä lestat tätä. Uskottavuus on huono, jos vääntää raamattua siten, että Saulkin muuttuu Pietariksi.
        Vapaitten suuntien hapatusta.

        Kasteessa usein muuttui myös nimi, ja muistin sen uuden nimen väärin.
        Suurkiitos että oikaisit.
        Muuta virhettä en käsittääkseni tehnyt.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kasteessa usein muuttui myös nimi, ja muistin sen uuden nimen väärin.
        Suurkiitos että oikaisit.
        Muuta virhettä en käsittääkseni tehnyt.

        Laitan nyt kuitenkin sen nimen, jota Saul alkoi itsestään käyttää, se oli Paavali, eli hebreaksi vähäinen.
        Tämä ei ole vapaiden suuntien hapatusta, ja Vellut eivät sitä tiedä. mutta minulle tuli virhe, ja nyt korjaan sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotk pinnasänky mikä noista Pietarin sanoista on se joka tuottaa Pyhän Hengen, onko se "kääntykää, vaiko ottakaa kaste" vaiko molemmat yhdessä?

        jos se on molemmat yhdessä, miksi sanot että Henki puuttuu kastamattomilta?

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se kadotetaan.

        Ilman uskoa on mahdotoin kelvata Jumalalle.
        Kaste on hyvän omantunnon liitto.

        Ensin usko ja sitten kaste.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotk pinnasänky mikä noista Pietarin sanoista on se joka tuottaa Pyhän Hengen, onko se "kääntykää, vaiko ottakaa kaste" vaiko molemmat yhdessä?

        jos se on molemmat yhdessä, miksi sanot että Henki puuttuu kastamattomilta?

        Koko lause, Ilman kastetta ei saa syntejä anteeksi, eikä Henkeä samalla toimituksella.
        Siinä ihminen liitetään Kristukseen, joten kaste on sisäinen merkki, samalla kun ulkoinenkin.
        UT;ssa ei ole yhtään Pyhää, jolla ei ole kastetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas kommentti. Missä sinun jekuissa on kohta. Jos ko. kommenttiin vastaa, niin normaali ihminen vastaa parhaan taitonsa mukaan, eikä selitä lestat sitä lestat tätä. Uskottavuus on huono, jos vääntää raamattua siten, että Saulkin muuttuu Pietariksi.
        Vapaitten suuntien hapatusta.

        Mikä oli Paavalin ( jos kirjoitin Pietarin, se oli vahinko) nimi ennen kastetta? Sekö oli kysymys? Tietääkseni en ole maininnut asiayhteydessä Pietua.
        Apt 9 kertoo, lue kokonaan sen alku; 3 Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
        Siinä se selviää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se kadotetaan.

        Ilman uskoa on mahdotoin kelvata Jumalalle.
        Kaste on hyvän omantunnon liitto.

        Ensin usko ja sitten kaste.

        Uskokin tulee priorisoida Jeesukseen, ei Jumalaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Pietarin sanat eivät, kuten ei myöskään kenetkään muut sanat, poisluettuna kaikkivaltias Jeesus, ei Henkeä ihmiseen saa, eikä saata,
        Henki toimii itsenäisesti, kuten itse tahtoo, eikä Pietu sitä sanonutkaan,
        Jekuissa on kohta, minkä jokainen voi toiselle kertoa, kuten minä Sinulle; Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Henki kuuluu siihen prosessiin, mutta ei ihmisen antamana, vaan Hän kirkastaa Kristusta siinä prosessissa.

        Fariseuksille asia oli yhtä vaikeaa kun tyystin kastamattomille lestadiolaisille, jotka jopa haukkuvat Jeesuksen seuraajia, kuten minua "jeesustelijaksi", niin Hän ei mene pilkkaajien joukkoon.

        Panen sen piispantason fariseuksen jutustelun esille, Hänhän ei uskaltautunut tavata Jeesusta kun yöllä, pimeässä.

        Joh 3,
        1 Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen.
        2 Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
        3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Avaan Jeesuksen sanoman; 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Hän sanoo 2 kertaa totisesti, joka tarkoittaa EHDOTTOMASTI, eli vahvistettuna.
        Jos ihminen ei synny uudesti, ei pääse Jumalan Valtakuntaan? Moniko vL on syntynyt uudesti? Tuskin monikaan, mutta väittävät olevansa Jumalan Valtakunta?
        Tässä jo tulee mieleen Hitler; VALHEEN ON OLTAVA NIIN SUURI, ETTEI KUKAAN SITÄ USKALLA KYSEENALAISTAA. Juuri valheessa elätte.
        Miten sitten saa toimimaan tämän jakeen, 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Se vaatii kasteen, josta Pietari sanoo ja täyttyy Pyhällä Hengellä.

        Kasteen saa, jos tunnustaa Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi ihmisten edessä1 Kasteen voi suorittaa kuka vain Kristitty, vaikka minä voin ja haluan kastaa Sinut, kunhan teet ensin parannuksen Jeesukseen, kuten Pietari Damaskon tiellä.

        Kaste (upotus ja kaste Jeesukseen, ei veroluetteloon ripottelu) on pelastumisen edellytys saada nimi Elämän Kirjaan.

        Sekopää. Damadcon tiellä oli Paavali eikä se mitään parannusta tehnyt vaan Jeesus kaatoi sen ketoon ja vasta sen jälkeen veivät kasteelle....tyhmä .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laitan nyt kuitenkin sen nimen, jota Saul alkoi itsestään käyttää, se oli Paavali, eli hebreaksi vähäinen.
        Tämä ei ole vapaiden suuntien hapatusta, ja Vellut eivät sitä tiedä. mutta minulle tuli virhe, ja nyt korjaan sen.

        Juutalainen ✡️✡️🕎✡️✡️✡️🤩🤡🤡🤡🦨valehtelee eksyttää vihaa Jeesusta peite silmillä . Saul oli ennen kristityksi kääntymistä rabbi ja nimi oli Saul. Paulus kreikaksi. Kyllä te olette oikeita kieroja paskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se kadotetaan.

        Ilman uskoa on mahdotoin kelvata Jumalalle.
        Kaste on hyvän omantunnon liitto.

        Ensin usko ja sitten kaste.

        Joka kastetaan ja uskoo se pelastuu näin sitä on käännetty lauseita kieroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotk pinnasänky mikä noista Pietarin sanoista on se joka tuottaa Pyhän Hengen, onko se "kääntykää, vaiko ottakaa kaste" vaiko molemmat yhdessä?

        jos se on molemmat yhdessä, miksi sanot että Henki puuttuu kastamattomilta?

        Tehän ette ymmärrä mitä kääntyä tarkoittaa. Kyse ei nyt enää ollut parannuksen kasteesta vaan pelastukseen kääntyä tarkoittaa muista jumalista Messias Kristus uskoon siksi on yksi usko häneen joka pelastaa. Kaikki muu on mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .."Kuitenkin kaksi polkua, se joka johtaa kääntymykseen ja se mikä johtaa siitä lopulliseen päämäärään, ovat perustaltaan yksi.

        »Minä olen tie, totuus ja elämä», sanoi Jeesus Kristus, ja tämä soveltuu jokaiseen mieleen luonnostaan kuuluvaksi kristillis-buddhalaiseksi periaatteeksi.

        »Et voi kulkea polulla, ennen kuin sinä olet itse tullut poluksi», sanoo Hiljaisuuden ääni. Kaikki on tässä ja nyt, matkan alku ja loppu ovat sisäisiä. Kääntymys tien alkupäässä ja valaistuminen lopussa ovat todella saman ajan rajoitusten tuolla puolen olevan prosessin kaksi osaa"..(kääntymys buddhalaisuudessa teosofia.net).

        Jeesus on itse valkeus totuus eikä mikään ihmisen valaistuminen . Käänny sinä Jeesuksen uskoon pelastat sielusi .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Pietarin sanat eivät, kuten ei myöskään kenetkään muut sanat, poisluettuna kaikkivaltias Jeesus, ei Henkeä ihmiseen saa, eikä saata,
        Henki toimii itsenäisesti, kuten itse tahtoo, eikä Pietu sitä sanonutkaan,
        Jekuissa on kohta, minkä jokainen voi toiselle kertoa, kuten minä Sinulle; Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Henki kuuluu siihen prosessiin, mutta ei ihmisen antamana, vaan Hän kirkastaa Kristusta siinä prosessissa.

        Fariseuksille asia oli yhtä vaikeaa kun tyystin kastamattomille lestadiolaisille, jotka jopa haukkuvat Jeesuksen seuraajia, kuten minua "jeesustelijaksi", niin Hän ei mene pilkkaajien joukkoon.

        Panen sen piispantason fariseuksen jutustelun esille, Hänhän ei uskaltautunut tavata Jeesusta kun yöllä, pimeässä.

        Joh 3,
        1 Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen.
        2 Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
        3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Avaan Jeesuksen sanoman; 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Hän sanoo 2 kertaa totisesti, joka tarkoittaa EHDOTTOMASTI, eli vahvistettuna.
        Jos ihminen ei synny uudesti, ei pääse Jumalan Valtakuntaan? Moniko vL on syntynyt uudesti? Tuskin monikaan, mutta väittävät olevansa Jumalan Valtakunta?
        Tässä jo tulee mieleen Hitler; VALHEEN ON OLTAVA NIIN SUURI, ETTEI KUKAAN SITÄ USKALLA KYSEENALAISTAA. Juuri valheessa elätte.
        Miten sitten saa toimimaan tämän jakeen, 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Se vaatii kasteen, josta Pietari sanoo ja täyttyy Pyhällä Hengellä.

        Kasteen saa, jos tunnustaa Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi ihmisten edessä1 Kasteen voi suorittaa kuka vain Kristitty, vaikka minä voin ja haluan kastaa Sinut, kunhan teet ensin parannuksen Jeesukseen, kuten Pietari Damaskon tiellä.

        Kaste (upotus ja kaste Jeesukseen, ei veroluetteloon ripottelu) on pelastumisen edellytys saada nimi Elämän Kirjaan.

        Ei Paavali mitään parannusta tehnyt vaan Jeesus käännytti sen kristityksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kasteessa usein muuttui myös nimi, ja muistin sen uuden nimen väärin.
        Suurkiitos että oikaisit.
        Muuta virhettä en käsittääkseni tehnyt.

        Sen nimi ei muuttunut mihinkään . Rooman kansalaisena juutalaisena sen nimi oli hebreaksi Saul mutta kreikaksi Paulus Paul . Mikä helvetti teitä hyttysen siivilöijät vaivaa oikeasti . Menkää kouluun oppimaan kieliä .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laitan nyt kuitenkin sen nimen, jota Saul alkoi itsestään käyttää, se oli Paavali, eli hebreaksi vähäinen.
        Tämä ei ole vapaiden suuntien hapatusta, ja Vellut eivät sitä tiedä. mutta minulle tuli virhe, ja nyt korjaan sen.

        Ootsä kyllä valehtelija kerta kaikkiaan. Saul on hebreaa. Paul Paulus KREIKKAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se kadotetaan.

        Ilman uskoa on mahdotoin kelvata Jumalalle.
        Kaste on hyvän omantunnon liitto.

        Ensin usko ja sitten kaste.

        Joka kastetaan se saa uskon.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Koko lause, Ilman kastetta ei saa syntejä anteeksi, eikä Henkeä samalla toimituksella.
        Siinä ihminen liitetään Kristukseen, joten kaste on sisäinen merkki, samalla kun ulkoinenkin.
        UT;ssa ei ole yhtään Pyhää, jolla ei ole kastetta.

        Ja kastettuja ihmisiä lestat kiroaa syrjii vakoilee laittaa saatanalle kieltää musiikin laulun tavalliset asiat . Sairaita ihmisiä. Myllynkivi kaulassa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä oli Paavalin ( jos kirjoitin Pietarin, se oli vahinko) nimi ennen kastetta? Sekö oli kysymys? Tietääkseni en ole maininnut asiayhteydessä Pietua.
        Apt 9 kertoo, lue kokonaan sen alku; 3 Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
        Siinä se selviää.

        Kuule sen nimi on Saul hebreaksi Paul Paulus kreikaksi eikä se ole mihinkään muuttunut Paavali on latinaa .....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen ✡️✡️🕎✡️✡️✡️🤩🤡🤡🤡🦨valehtelee eksyttää vihaa Jeesusta peite silmillä . Saul oli ennen kristityksi kääntymistä rabbi ja nimi oli Saul. Paulus kreikaksi. Kyllä te olette oikeita kieroja paskoja.

        Kaikesta aistii, että olet SRK;n mobilisoima rakkikoira, mutta eivät tajunneet, että olet hieman pimeä.
        14 kommenttia, vailla mitään järkeä eilisillalla.
        Täysin seko, mutta niinhän on Hänen Kerhosakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas kommentti. Missä sinun jekuissa on kohta. Jos ko. kommenttiin vastaa, niin normaali ihminen vastaa parhaan taitonsa mukaan, eikä selitä lestat sitä lestat tätä. Uskottavuus on huono, jos vääntää raamattua siten, että Saulkin muuttuu Pietariksi.
        Vapaitten suuntien hapatusta.

        Eikö ole vaikeaa elää niin vajaata elämää, että kaksi virhettä?
        Asiayhteys kuitenkin säilyi, mutta tyhmä sitä ei tajua.
        Missä se ilmenee pinnan kolumnissa. että Saul muuttuu Pietariksi?
        Ei asiakommentointia, vaan pelkkää oikeinkirjoitukseen paneutumista, nolatakseen kirjoittaja.
        Lestadiolaiset todella tekevät, sitä ja tätä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekopää. Damadcon tiellä oli Paavali eikä se mitään parannusta tehnyt vaan Jeesus kaatoi sen ketoon ja vasta sen jälkeen veivät kasteelle....tyhmä .

        Niin tyhmä. Juuri siellä Paavali teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen ja löysi totisen Jumalan, siitä on maininta UT;ssa 4 kertaa.
        Mitä Sinun mielestä siellä sitten tapahtui, minun mielestä, jota Raamattu tukee, Hän otti vastaan Jeesuksen Herrana ja lähti seuraamaan Häntä, ja otti kasteen, jolloin sain Pyhän Hengen.
        Onko sinut upotettu kasteessa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen ✡️✡️🕎✡️✡️✡️🤩🤡🤡🤡🦨valehtelee eksyttää vihaa Jeesusta peite silmillä . Saul oli ennen kristityksi kääntymistä rabbi ja nimi oli Saul. Paulus kreikaksi. Kyllä te olette oikeita kieroja paskoja.

        Hieman korjausta. Paavali ei ole Kreikkaa, vaan paikallinen nimi paikallisille ihmisille,


    • Anonyymi

      Mandealaiset pitävät Johannes Kastajaa tärkeimpänä ja viimeisenä profeettana. Heitä on suunnilleen yhtä paljon kuin vanhoillislestadiolaisia, Suomessakin joitakin pakolaisina tulleita.

      • Se johtuu siitä, etteivät he tunnusta, että Jeesus nasaretilainen on luvattu Messias.
        Näin ajattelee valtaosa myös ortodoksi Israelilaista. Heidän aika ei ole vielä tullut.


    • Anonyymi

      Kysy niiltä "uskovaisilta" vangeilta joita nytkin on kiven sisällä...

      • Anonyymi

        Jeesus ei pelasta lasten raiskaajia. Ei muuta.


    • Anonyymi

      Raamatussa EI kerrota mitään kohdussa täyttymisestä, siitä on hyvä alkaa asian tutkiminen.

      • Anonyymi

        Luuk. 1:41
        Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan ja hän täyttyi Pyhällä Hengellä.


      • Luetko nämä;

        Matt. 22:10

        Palvelijat menivät ja keräsivät kaikki, jotka he tapasivat, niin pahat kuin hyvät, ja häähuone täyttyi aterialle tulleista.
        Luuk. 1:41

        Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan ja hän täyttyi Pyhällä Hengellä.
        Luuk. 1:67

        Sakarias, lapsen isä, täyttyi Pyhällä Hengellä ja puhui profeetallisin sanoin:
        Luuk. 2:40

        Lapsi kasvoi, vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo seurasi häntä.
        Jaak. 2:23

        Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 1:41
        Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan ja hän täyttyi Pyhällä Hengellä.

        niin Elisabeth täyttyi, osaat nyt sen verran lukea !


      • Käykö tämä; Luuk 1;15 Hän on oleva suuri Jumalan mies. Viiniä ja väkijuomaa hän ei juo. Jo äitinsä kohdusta asti hän on täynnä Pyhää Henkeä.
        Ellei, pannaan lisää.


      • Anonyymi

        Elisabet täyttyi pyhällä hengellä Maria oli hengessä ja Johannes oli onko pakko tapella Luojaa vastaan aivovammanen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Luetko nämä;

        Matt. 22:10

        Palvelijat menivät ja keräsivät kaikki, jotka he tapasivat, niin pahat kuin hyvät, ja häähuone täyttyi aterialle tulleista.
        Luuk. 1:41

        Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan ja hän täyttyi Pyhällä Hengellä.
        Luuk. 1:67

        Sakarias, lapsen isä, täyttyi Pyhällä Hengellä ja puhui profeetallisin sanoin:
        Luuk. 2:40

        Lapsi kasvoi, vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo seurasi häntä.
        Jaak. 2:23

        Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä.

        Vanhurskautettiin jo ollessaan ympörileikkaamaton ja näki edeltä Jeesuksen että jumal on voimallinen kuolleista herättämään poikansa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Käykö tämä; Luuk 1;15 Hän on oleva suuri Jumalan mies. Viiniä ja väkijuomaa hän ei juo. Jo äitinsä kohdusta asti hän on täynnä Pyhää Henkeä.
        Ellei, pannaan lisää.

        Johannes oli erakko profeetta joka kastoi parannukseen mutta vasta Jeesuksen jälkeen tuli se pelastus kaste.


    • Anonyymi

      Ihan sanon teille johanneksen kannattajat!
      Ei ole korkeampaa ,kuin Kristus ja Jumala !
      Kokeilkaa,kun on paha olla kumpi tuo helpotuksen elämään,kun rukoilet?
      Johannes vai Kristus jeesus?
      Johannes oli ihminen ja piste !
      Kristus on puoliksi ihminen ja Jumalasta oleva !
      Hänen tarkoitus oli saada ihmiskunta yhteen osoittaen Rakkautta ja oikeellisuutta!

      • Anonyymi

        Naiset tappoi Johanneksen . Oli profeetta.


    • Anonyymi

      MUISTAKAA TOTUUS !

      ISÄ
      KRISTUS
      PYHÄHENKI
      TAIVAAN SUURET ENKELIT

      missä johannes?

      • Odottaa Palkkatuomiota Tuonelassa.


      • Anonyymi

        Johannes taivaassa


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Odottaa Palkkatuomiota Tuonelassa.

        Kun Jeesus nousi kuolleista HAUDAT AUKESI ja pyhät nousi ulos haudoistaan ....osaatko lukea.


    • Johannes ei koskaan puhunut kristuksesta, Hän puhui Messiaasta.
      Lutherhan opetti enemmän saatanasta, mitä Jeesuksesta.

      • Anonyymi

        Kreikan kielellä Kristus hebrean Messias voideltu. Johannes puhui Jumalan Karitsasta . Synnitön. Jeesus opetti myös saatanasta.


      • Anonyymi

        Kukaan ei opeta niin saatanallisesti kuin Jussi.


      • Anonyymi

        Ei puhunut Kristukseta eikä Messiaasta. Puhui tulevasta ja toisesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei opeta niin saatanallisesti kuin Jussi.

        Mainitsetko vaikka kaksi asiaa, missä Hän opettaa väärin, jos Pinnaa morkkaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puhunut Kristukseta eikä Messiaasta. Puhui tulevasta ja toisesta .

        Tarkenna?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kreikan kielellä Kristus hebrean Messias voideltu. Johannes puhui Jumalan Karitsasta . Synnitön. Jeesus opetti myös saatanasta.

        Jumalan Karitsa on Messias.


    • Anonyymi

      Pidättekös kalevalanpäivän muuten. Lukemalla tajuaa ettei kannattaisi.

    • Anonyymi

      Johannes turpakii,KRISTUS ON AINOA OIKEA !

    • Anonyymi

      Oliko se johannes sörnäisten vai riihimäen vankilassa?

      Ja joo, kyllä se johanneksen suu taisi täyttyä siellä kohdussa pyhän hengen sijaan lapsivedellä (lue: pissalla)

    • Anonyymi

      En ole viestiketjua lukenut, vain aloituksen, mutta eikö se ollut Paavali eikä Johannes, joka epäili vankilassa ollessaan, onko Jeesus todella Jumalan poika, jonka piti tuleman?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe