Napatyrä ja suolistovaivaivat

Anonyymi

Kävin napatyräleikkauksessa, jonka jälkeen kaikki suolen toimintaan liittyvät vatsavaivat katosivat ihan tyystin, tuntui aivan uskomattomalta kun 20 vuotta vaivanneet oireet oli ohi ja ihmetys oli suuri, että voiko olla tosi, että näin hyvältä on tuntunut silloin joskus kun vatsa on ollut normaali, eikä jatkuvaa paineen tunnetta ja turvonnutta kovaa mahaa.

Leikkauksen jälkeen en joutunut syömään mitään kipulääkkeitä, tunsin ainoastaan nipistelyä navan kohdalla sisäpuolella.
Tämä nipistely loppui kuin seinään reilun viikon päästä leikkauksesta, jälkeenpäin itse epäilin tikkien repeytyneen irti liiallisen ponnistamisen vuoksi. Tämän jälkeen tunsin kuinka vatsa alkoi jälleen turpoamaan ja tunsin vatsan oikella puolella jonkin kovan joka ei sinne kuulu, epäilin että olisi ollut tyräverkko, joka sitten muutaman päivän aikana katosi johonkin syvemmälle kun ei enää tunnu.
Tästä alkoi siis jälleen ihan samat suolistovaivat, jotka vaivasi ennen tyräleikkausta. Vatsa turvonnut siihen aiempaan tilaan jälleen, myös kylkiluiden väliin nousee pullistuma ponnistaessa, tätäkään pullistumaa ei leikkauksen jälkeen heti ollut, mutta nyt siis palannut.
Nyt olen hankalassa tilanteessa, koska leikkaava lääkäri on sitä mieltä, että kaikki on tyrän osalta kunnossa. Itse tunnen selällään maaten ja navan kohdalta painellen, kuinka jotain painuu alaspäin.
Leikkauksen jälkeen maha on kuvattu magneetilla, sekä tietokonekuvauksessa ja näissä ei lääkäreiden mielestä ole mitään poikkeavaa nähtävissä. Myös ultraäänellä katsottu, siitä ultralääkäri sanoi heti tehdessään, ettei näe tällä luotettavasti verkkoa.
Aika ikävä asia, kun itse tiedän mitä tunnen, mutten saa lääkäreitä vakuutettua asiasta. Tuntuu siltä, että kun vatsavaivat on ollut pitkään, niin lääkäreitä on todella vaikea saada uskomaan omia tuntemuksia.
Mitähän tässä tilanteessa voisi tehdä? Ajattelin ehdottaa, että tähän tehtäisiin vatsaontelon tähystys, on kuitenkin niin pitkään ollut ongelmia.

2

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Epäilin siis lääkärille, että verkko olisi irronnut, mutta lääkäri oli heti sitä mieltä, että ei irtoa, on niin hyvin kiinni. Mutta miksi sitten leikkauksesta annetaan muutama viikko sairauslomaa ja kaikenlainen ponnistelu on alkuun kiellettyä, jos mitään ei voi kerta sattua.
      Onko muilla kellä napatyrä ollut, niin ollut suoliston kanssa myös jotain ongelmia? Minulla siis todettu joskus aikanaan ärtynyt suoli, mutta sehän nyt todetaan kun mitään muuta selitystä ei löydetä.

    • Anonyymi

      Lääkäreitä on vaikea saada uskomaan tuntemuksiaan ja jos ei magneettikuvissa ja muissa tutkimuksissa todeta mitään, tilanne on vaikea.
      Jos itsellä olisi, menisin tutkimustuloksien kanssa käymään yksityiselle
      gastrolääkärille kysymään ns. "toista mielipidettä", mikä voisi olla syy.
      Se pitää olla hyvä kokenut lääkäri. Valitsen aina kunninahimoisen alallaan,
      joka on väitellyt tohtoriksi, ihan omaa oletusta vain, että niillä on vahvempi kiinnostus ratkoa potilaan pulmaa.

      Vastaanottokäynti maksaa 150 euron paikkeilla.
      Olen saanut taistella omien vaivojen kanssa, ei tosin napatyrän.

      Kunnallisella ei edes lähetettä laitettu mihinkään.
      Kipujen takia oli pakko mennä yksityiselle. Tutkimukset maksoivat lähes pari tonnia, (magneettikuva kolonoskopia)
      mutta sain selvyyden asiaan, diagnoosin ja hoito-ohjeita
      ja sielunrauhan ! Ei tarvinnut pelätä esim. syöpää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe