jarruputkien vaihto

Jani

Olen tässä vaihtelemassa 316 bemariin jarruputkia taakse.Katselin sitä miten ne saisi irti sieltä ja tulin tulokseen että takaakselisto tarvisi irroittaa.kun ei sinne sormia eikä työkaluja taida väliin saada.
Oliko havaintoni oikeia vai onko siihen joku helpompikonsti olemassa.putket pitää katkoa koska niissä ei ole enää mistä ottaa kiinni saati kääntää.
niin ja auto on vm 85

10

4049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jii

      Alkuperäisille paikoilleen laitettuna putkien vaihto on tosi paska homma. Omassa vedin uuden putken pääsylinteriltä taakse, jakoblokin kiinnitin perän suojapeltiin, josta vedin jarruletkut ja putket eteenpäin. Vanhat letkut leikkasin poikki juuresta ja jätin paikoilleen. Ko. "viritys" on pelannut 2 vuotta moitteetta, eivätkä ole katsastuksessa vittuilleet. Alkuperäisiä putkia ja letkuja irroitellessa ja uusia asentaessa palaa hermot ja tupakkia eli ei maksa vaivaa.

      • aki M

        Kyllähän se on parasta laittaa ne putket kulkemaan sieltä, mistä tehtaan paappa ne on suunnitellut kulkemaan. Näin saat kaikkein parhaimman lopputuloksen, eikä auton mahdollinen tuleva ostajakaan rupea ***tuilemaan "rautalankavirityksistä". Voihan se toki toimia, vaikka putket vetääkin lyhintä reittiä, mutta kyllä tympii, jos jotain muuta remonttia tehdessä ne suoraan vedetyt putket on edessä.

        Samalla kun laitat uudet jarruputket, ja otat pois sen taka-akseliston, niin voitkin vaihtaa samalla ne kumihelat sinne takapalkin päihin. Jos jarruputket on vaihtokunnossa, niin uskoisin noiden helojenkin olevan aika finaalissa. Ajettavuus voi parantua kummasti...


      • TOME
        aki M kirjoitti:

        Kyllähän se on parasta laittaa ne putket kulkemaan sieltä, mistä tehtaan paappa ne on suunnitellut kulkemaan. Näin saat kaikkein parhaimman lopputuloksen, eikä auton mahdollinen tuleva ostajakaan rupea ***tuilemaan "rautalankavirityksistä". Voihan se toki toimia, vaikka putket vetääkin lyhintä reittiä, mutta kyllä tympii, jos jotain muuta remonttia tehdessä ne suoraan vedetyt putket on edessä.

        Samalla kun laitat uudet jarruputket, ja otat pois sen taka-akseliston, niin voitkin vaihtaa samalla ne kumihelat sinne takapalkin päihin. Jos jarruputket on vaihtokunnossa, niin uskoisin noiden helojenkin olevan aika finaalissa. Ajettavuus voi parantua kummasti...

        bemarissa se nyt on just ja sama onko siellä takana jarruja ollenkaan kun ne ei mihinkään kulje.. ajettavuus ei noissa paskoissa parane muutoin kuin autoa vaihtamalla... eli ei mitenkään.. myykää ne museoautonne pois ja käykää ajamassa uutta corollaa.. takaan ettette puhu enää mitään noista teinirasseistanne


    • keimo

      Niinpä justiinsa... jatketaan asian vierestä. Siis verrataan toyota-omistajankin mielestä vm. -85 BMW:tä ja vm. 2002 Toyotaa!!! Olen samaa mieltä, että em. autot ovat samalla viivalla, mutta en siltikään vaihtaisi edes vanhaa E30:ni uuteen corollaan! Alkaa tulla totuuden siementä esille vertailuissa!!!
      PS. En kyllä osaa autta jarruputkiongelmaan, kun en ole itse joutunut vaihtamaan, mutta taka-akselisto ei ole monella pultilla kiinni...

      • Jani

        Heh.tulihan niitä hyviä kommenttejakin(corolla...jee jee.no itse en japanilasiin sekaannu)
        No tämä bemu on yhden tutun auto mistä nämä putket pitäisi vaihtaa.Eilen aloin irrottelemaan sitä perää pois sieltä.on aika ikävä ottaa muuten,kun joutuu ilmeisesti ottamaan kardaanin pois.kokonaan,ei voi jättää roikumaan.Tuntuu vaan että se perä ottaa siitä kiinni ja ei suostu tulemaan alas.no illalla katsotaan miten homma etenee kun pääsen sinne alle taas.
        Joo kävi mielessa että pitäisikö vaihtaa putket menemään 10 vasemalle,helpottaisi ensi kertaa.Mutta voi olla ettei auto kestä enää toista 17 vuotta,joten voi olla turhaa.
        Juu ja niistä kummeista,ne näyttää tosiaan huonoilta siellä perässä.mitä nyt eilen niitä katselin.takimmainen on kokonaan irti siitä vulkanoinnista.
        Mutta oli täällä onneksi asiallista kommentiakin.Harmi kun nuo corollan omistajat eivät osaa olla mainostamatta "viattomia& maan mainioita" ajopelejään.


      • henkka
        Jani kirjoitti:

        Heh.tulihan niitä hyviä kommenttejakin(corolla...jee jee.no itse en japanilasiin sekaannu)
        No tämä bemu on yhden tutun auto mistä nämä putket pitäisi vaihtaa.Eilen aloin irrottelemaan sitä perää pois sieltä.on aika ikävä ottaa muuten,kun joutuu ilmeisesti ottamaan kardaanin pois.kokonaan,ei voi jättää roikumaan.Tuntuu vaan että se perä ottaa siitä kiinni ja ei suostu tulemaan alas.no illalla katsotaan miten homma etenee kun pääsen sinne alle taas.
        Joo kävi mielessa että pitäisikö vaihtaa putket menemään 10 vasemalle,helpottaisi ensi kertaa.Mutta voi olla ettei auto kestä enää toista 17 vuotta,joten voi olla turhaa.
        Juu ja niistä kummeista,ne näyttää tosiaan huonoilta siellä perässä.mitä nyt eilen niitä katselin.takimmainen on kokonaan irti siitä vulkanoinnista.
        Mutta oli täällä onneksi asiallista kommentiakin.Harmi kun nuo corollan omistajat eivät osaa olla mainostamatta "viattomia& maan mainioita" ajopelejään.

        kyllä sen näkee et toi bemari on hyvin suunniteltu jos koko takapään saa purkaa ennen ku saa putket vaihdettuu... suunniteltu tai sitten ei.. osta samalla elämä vai mitä?


      • opelius

        Volkkarissa pitää purkaa etupää et pääsee polttimon vaihtamaan kungaskuluttaja ja hintaa tuli vai vähän yli tonni??


    • kallexi

      kyllä Bemari-äijät on tyhmiä...heheheheheheh

    • Anonyymi

      Kuka saatanan nahkapolvihousunero keksi peittää 520i:n konehuoneessa jarrupääsylinterin ja siis NESTESÄILIÖN muovin ALLE??????
      Vaikkei sinne säiliöön yleensä olekaan lisättävää, niin jo mielenrauhan takiakin pitäisi olla taso tarkistettavissa. Liekö missään muussa merkissä näin tyhmästi?

      Myöhäsyntyistä, kun jokin hälytys piipittää sitten ruudussa; BRAKE FLUID LEVEL LOW!

      • Anonyymi

        Mulle tuli pikku vahinko pöksyyn. Mitä ihmettä nyt sit häh?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe