Moi, yritän kirjoittaa lyhyen ja selkeän kuvauksen.
Vaimoni muutti pois omistusasunnostamme. Kadun sitä, että kysyin saammeko me tulla mukaan, koska sillä hetkellä menetin lapseni osoitteen hallinnan. Vaimoni erosi, koska komensin häntä tekemään kotitöitä. Hän pelkää sitä, että ihmiset eivät kuuntele hänen tunteitaan, ja kun painan asiaa toistuvasti sen yli, hän muuttuu saamattomaksi.
Lapseni voi hyvin, on iloinen, terve, kokee kunnioitusta, selittämistä ja luottaa minun takiani.
Meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus synnytysosastolta puhuttelutapani takia äitiä kohtaan. Sitten vaimoni teki niitä joka kerta kun tein vastoin hänen tahtoaan. Päiväkoti teki niitä selän takana, kun yritin piristää lasta tavoilla, jotka olivat poikkeavia. Lastenneuvola teki yhden, koska en suostunut vastaamaan vanhempia koskeviin kysymyksiin ja lapsen tarkastus oli ok. Poistuin huoneesta ja kolautin oven auki jalallani. Kieltäydyin menemästä takaisin.
Meillä kävi perhetyö, joka ei auttanut parisuhdetilanteeseen.
Muutin pois äidin eron jälkeen, koska sossu uhkasi äidin soittavan poliisit. Meillä ei koskaan ollut sellaisia tilanteita. Pyysin lapsen osoitetta äidiltä, joka sanoi antavansa sen sitten, kun lapsi on isompi. Se kuului minulle, koska olen parempi vanhempi.
Lapsi vietiin päiväkodista ensimmäiseen kiireelliseen sijoitukseen, koska pyysin sosiaalityöntekijää puhumaan äidille, joka valehteli jättäneensä lapsen yksin, koska hän halusi minun ottavan vuoron lapsen kanssa eikä mennä töihin. Todellisuudessa äiti vei roskat alas lapsen kanssa. Sosiaalityöntekijä ei puhunut hänelle. Asuin hostellissa, jossa olin rakentanut lapselle ja minulle pikkuhuoneen ja se oli sossun mielestä sopimaton. Hän ei käynyt katsomassa.
Lapsi tuotiin laitokseen sillä ehdolla, että äiti muuttaa sinne. Minulle tehtiin rajoituspäätös ja pidin lasta sylissä tunnin aamuisin. Sanoin olevani täydellinen isä ja sossun mukaan sen takia 2 kk kului ilman toimenpiteitä, siis laitospaikan kulut tuhlattiin ja kukaan ei käynyt siellä. Myöhemmin sain käydä siellä aina kun halusin.
Äiti valehteli kaikille, että olimme palanneet yhteen. Asuin taas lapseni ja äidin kotona.
Kotiin tuotiin psykoterapeutti. Olin väittänyt, ettei meillä ole lapsenhoidon ongelmaa vaan parisuhdeongelma. Muutaman kuukauden jälkeen sossu lopetti sen, koska psykoterapeutti ei ollut tehnyt psykoterapeuttista työtä vaan vain tarkkaillut.
Kesä oli rauhallinen. En vienyt lasta päiväkotiin heinä-elokuussa ja välillä pidin häntä autossa kuljetustyössäni. Pidin huolta hänen mielialastaan lastenohjelmilla, konsolilla, ruoalla, ikkunat tummennetut, turvaistuimessa lisäpehmusteet, juttelin ja pidin jaloista kiinni ja menimme leikkipuistoon auringonpaisteessa. Sossu oli puhunut autossa istumisesta rentoon sävyyn, eikä kieltänyt sitä.
Äiti toi lapsen kotiin kumppanin ja muutin viereiseen taloon. Siellä lapsi voisi käydä äidin luona koska tahansa ja kokisi, että isän ja äidin ero ei vaikuttaisi häneen. Pyysin taas lapsen osoitetta ja minusta äiti toimi väärin muuttaessaan pois omistusasunnosta, pakottaessaan isän pois lapsen kotoa, kieltäytyessään antamasta lapsen osoitetta paremmalle vanhemmalle ja tuodessaan kumppanin lapsen kotiin.
Siksi otin itse yhteyttä sosiaalityöntekijään. He olivat tulossa luokseni kotikäynnille, jolloin kieltäydyin kaikesta lastensuojelusta. Syy lastensuojeluilmoituksiin oli parisuhdeongelmissa, jotka olivat nyt lopullisesti ohi. Tiesin olevani hyvä isä ja halusin irtautua äidistä ja lastensuojelusta.
Vein lapsen päiväkotiin, koska se aukesi kesän jälkeen ja minulla oli satunnaisia työvuoruoja. Lapsi vietiin toisen kerran kiireelliseen sijoitukseen ja sossu ilmoitti, että hänet otetaan huostaan.
Sossu kirjoitti, että
1. Vanhempien välinen vuorovaikutus, ja niiden vaikutus lapseen
2. ikätasoinen hoito ja kasvatus
3. Isän näyttämä malli yhteiskunnassa ja sosiaalisissa tilanteissa
4. Äidin haluttomuus ja kyvyttömyys hoitaa lasta, väsyminen ja jättäminen
5. syömättömyys aiheuttaa painonlaskua
6. Puutteellinen rajaaminen
7. Tukitoimista kieltäytyminen
8. istuminen autossa
9 Asumis- ja nukkumisjärjestelyjen vaihtelevuus ja ennakoimattomuus
10. Isä ei kykene reflektoimaan omaa toimintaansa
11. Isä ei kykene erottamaan vanhemman ja lapsen roolia
12. Isä ei kykene erottamaan omia tunteitaan ja ajatuksiaan lapsen vastaavista
13. Neuvolan lastensuojeluilmoitukset
14. Päiväkodin lastensuojeluilmoitukset
15. Isän puhumattomuus
16. Isän pelottavuus ja uhkaavuus
17. Päiväkodin epäsäännöllisyys
18. Vaihtotilanteiden ennakoimattomuus ja turvattomuus
19. lapsen aggressiivinen ja omaehtoinen käytös sijoituspaikassa
20. lapsen valikoivat ruokailutottumukset sijoitus
21. reagointi rajaamistilanteisiin
Terveen lapsen huostaanottotapaus
Anonyymi
1
88
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.806552- 1486087
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5013916Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1232371- 421539
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4201458- 741265
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471094Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan611076Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja1431033