En jaksais enään tänä naamaa ja kun tuossa joku sanoikin et mitäs sitä kotona voivotella. Mutten oo enään mikään murkku, 25v :(
Mihin otan ekana yhteyttä kun tahdon jotain lääkitystä? Ja tarviiko syödä ehkäsypillereitä kun saa lääkitystä vai kelpaako muukin ehkäsy? Kun siis tietääkseni on toooosi vaarallista jos tulis raskaaksi jos syö esim Roacuttania. (?)
Onko pk seudulla mitään yksityistä mitä suosittelette tai ihanko kandee mennä t-keskukseen? Onko hinnat eri? Jos keksin vielä lisää kysymyksiä niin laitan :P
Paljon aknelääkkeet maksaa?
8
2452
Vastaukset
- Salli
hophophop nyt heti ihotautilääkärille!!
- kuurilainen
No lääkäriin vaan, ei ne pure :) Jos sulla on pahakin ongelma, niin suosittelisin yksityistä ihotautilääkäriä, mikäli vaan rahatilanne antaa periksi. Terveyskeskuksesta voi saada kyllä lähetteen julkiselle ihotautilääkärille, joka on halvempi, mutta jonoa voi olla paljonkin.
Terveyskeskuslääkäriinkin voi mennä, mutta mulle siitä ei ainakaan ollut mitään hyötyä. Yleislääkärit eivät ehkä muutenkaan jaksa/pysty perehtyä ongelmaasi niin hyvin kuin erikoislääkäri. Täällä meillä terveyskeskus maksaa sen 21 euroa/kalenterivuosi ja siellä voi sitten rampata vaikka joka päivä valittelemassa. Ihotautilääkäri maksoi ekalla kerralla n.50 euroa (tohon on laskettu kelan korvaus mukaan)
Mä syön tota Roaccutania, ja aika "helposti" sen sai. Verikokeet maksoi sen toiset 50 euroa ja kontrollikäynti 2 kk:n päästä lääkkeiden alottamisesta 37 euroa.
Tosiaan tossa Roassa on nyt se uusi laki, että lääkäri saa määrätä vaan kuukauden lääkkeet kerralla ja raskaustestit on pakollisia, mutta mä sanoin sille että mulla kun ei ole poikaystävää, joten en tarvii ehkäsyä nyt, niin se kirjotti mulle koko loppukuurin yhellä reseptillä (n.5 kk:n lääkkeet) Hän kirjoitti reseptiin, että erikoisluvalla poiketaan säännöistä, tai jotain tollasta :) Poikaystävä-tilannehan saattaa muuttua, ja silloin tietty pitää alkaa käyttää ehkäisyä! Nuo e-pillerithän on sitten pakollisia niille, jotka ehkäisyä tarvitsevat. (tosin itse en kyllä ikinä söisi e-pilsuja, koska tätä aknea en halua enää ikinä takaisin) Ja raskaustestiksi ei kelpaa pelkkä kotitesti. Eli kannattaa lempata poikkis kuurin ajaksi ;) ;)- h-a
voi rähmä, kun "poikkis" on 4v kestänyt avioliitto :D Ehkä roa ei o mulle sit... en taho pillereitä, sekoo pääääääää :D
- Nanna
Mulla ei ole mahdollisuutta kaupungin terveyskeskuksessa ihotautilääkärille, joten mites nuo yksityiset perii maksua? Saako Kelalta korvausta? Olen kuullut, että roaccuttan lääkkeet maksavat melkoisen paljon jo itsessään...?
- ---
Nanna kirjoitti:
Mulla ei ole mahdollisuutta kaupungin terveyskeskuksessa ihotautilääkärille, joten mites nuo yksityiset perii maksua? Saako Kelalta korvausta? Olen kuullut, että roaccuttan lääkkeet maksavat melkoisen paljon jo itsessään...?
Mä syön tota ratiopharmin rinnakkaislääkettä, ja ekan kerran kun hain niin 100 tabua maksoi 45 euroa. (muistaakseni 81 euroa oli se koko hinta, josta miinustettiin kelan korvaus) Pari päivää sitten hain 180 tabun satsin ja ne maksoi 75 euroa. Roaccutan-nimellä se on kait vähän kalliimpi.
- h-a
Huomenna on apteekkireissu, oikein perusteellinen semmoinen. Tarvis listaa mitkä voiteet tepsii!
Itelläni pintakuiva-rasvanen iho ja pientä kuivaa näppyä vähän joka paikassa mutta leukaan nyt tullut inhottavasti oikeen finnejä isolla äffällä :) Kokonaisuudessaan iho ei ole kovin kivan näköinen, värikartta :(:( - eräs aknemies
No oletkos kokeillut erimerkkisiä e-pillereitä? Kuullut että vois helpottaa aknea.
- h-a
Olen käyttänyt Diane Novaa aikoinaan mutta lopetin, tulin raskaaksi, ja nyt tahdon olla "hormoonivapaa", ne pillerit nimittäin tekevät eukon kun eukon sekopääksi :D hih. Lisää vauvojakin voisi tulla, joten en viitsi ... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745