Hyvä allergialääke?

Kissa-allergia

Joudun väkisin jonkun verran kissan kanssa tekemisiin, jonka takia nenäni on koko ajan tukossa. Kuinka nopeasti allergialääkkeen pitäisi auttaa? Olen nimittäin kokeillut parin päivän ajan Zyrteciä ja Histeciä ym. allergiseen nuhaan tarkoitettuja nenäsuihkeita, mutta mistään ei ole ollut apua. Mitään näistä en ole kuitenkaan käyttänyt pitkäaikaisesti, sillä olisin luullut, että allergialääkkeen täytyisi tehota välittömästi oireita helpottaen. Eli kuinka kauan täytyy esim. Zyrteciä käyttää, ennenkuin voi alkaa odottaa tuloksia? Vai eikö nämä lääkkeet vain yksinkertaisesti ole sopineet tähän minun oireeseeni?

11

13600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riti

      mä olen moniallerginen ja mulle auttaa KESTINE 2 tapua pv,ei ole sivuvaikutuksia eikä väsytä

    • Kissa-allergia

      Kuinka nopeasi vaikutuksen huomaa, kun tällaisen allergialääkkeen pitäisi alkaa vaikuttaa?
      Ajan takaa sitä, että täytyykö syödä viikko, ennenkuin voi sanoa, että auttaako juuri tämä lääke nenän tukkoisuuteeni, vai pitäisikö sen auttaa välittömästi saman vuorokauden aikana ensimmäisen tabletin tai nenäsuihkeen ottamisen jälkeen?

      • .....

        Minun nenäsuihkeeni selostuksessa kerrotaan, että paras teho saavutetaan muutaman päivän käytön jälkeen.


    • kokenut

      Olen myös "jollekkin" allerginen, testit näyttivät että en koiralle, mutta oireita tulee...
      Käytin kestineä pitkään, nyt olen vaihtanut zyxaliin, apteekissa sanottiin että viikossa pitäisi selvitä auttaako.

    • Vaikea astma

      Minulle ei auta mitkään lääkkeet ja ainoa keino on pysyä pois kissa- koira- ja muista eläinpaikoista. En ole testien mukaan edes allerginen eläimille, mutta saan rajuja astmakohtauksia, nenä vuotaa ja silmiä kirvelee. Hometaloja, hajuvesiä, tupakansavua en kestä yhtään voimakkaista lääkityksistä huolimatta. Edes kortisonin "suojassa" en kykene olemaan eläin- ja hometiloissa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

      Älä leiki terveydelläsi. Voit saada vaikka anafylaktisen shokin ja menehtyä. Ystäväni 19-vuotias poika kuoli mentyään kissataloon. Hänellä oli ollut astma 8 kk:n ikäisestä. Edes paikalle kutsuttu ambulanssi ei kyennyt enää pelastamaan tätä nuorta miestä.

    • nimistä

      lääkettä määrättiin pojalleni kissa-allergiaan. sitä ei käytetä jatkuvasti,vaan vain silloin kun tiedetään että joudutaan kissan kanssa tekemisiin. se on kyl auttanut,mut entiä sit aikuisilla..

    • haahuilija

      Minä syön kestineä.Ainoa joka tehoaa.Paketissa nimenomaan sanotaan että vaikutus tulee parin päivän perässä, joten pikapillereitä ne eivät ole.Sama on suihkeissa.Aloitan syömään noin 3pv ennen eläinpaikkaan menoa niin ehtii tehota.

    • Merja

      Minä olen allerginen vaikka mille, siitepölyille yms. Olen muutaman vuoden käyttänyt Flixonase-nenäsumutetta, eikä koko aikana ole ollut yhtään allergista nuhakohtausta. Kesätkin kuluvat nykyään niiskuttamatta. Nykyään tuota lääkettä saa reseptittäkin apteekeista.

    • Marsilla

      Mä kokeilin flixonase nenäsumutetta ja autto välittömästi! Mulla oireina jatkuva nuha, aivastelu ja tukkoisuus. Mulla on kaksi kissaa ja ne ovat minulle todella rakkaita ja en tiedä miten selviän jos niistä joudun luopumaan, Ne on mun elämäni, kaikeni.
      Täytyy kyl nyt men lääkärille selvittää, johtuuko oireet kissoista vai huomeilmasta.
      Kouluun kun menen niin alkaa ainakin kaikki mainitsemani oireet..

    • astmaatikko

      moi,
      pyydä lääkäriltä duact. se auttaa jos on tukkoinen olo.

    • Zfr

      Cetiritzina vaikuttaa minussa muutamassa tunnissa. Voi johtua siitäkin, etten ole paljon lääkkeitä käyttänyt vaan vältellyt allergeenejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4723
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4562
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      617
      4168
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3117
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2671
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2203
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      220
      2152
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1765
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe