Hyvä allergialääke?

Kissa-allergia

Joudun väkisin jonkun verran kissan kanssa tekemisiin, jonka takia nenäni on koko ajan tukossa. Kuinka nopeasti allergialääkkeen pitäisi auttaa? Olen nimittäin kokeillut parin päivän ajan Zyrteciä ja Histeciä ym. allergiseen nuhaan tarkoitettuja nenäsuihkeita, mutta mistään ei ole ollut apua. Mitään näistä en ole kuitenkaan käyttänyt pitkäaikaisesti, sillä olisin luullut, että allergialääkkeen täytyisi tehota välittömästi oireita helpottaen. Eli kuinka kauan täytyy esim. Zyrteciä käyttää, ennenkuin voi alkaa odottaa tuloksia? Vai eikö nämä lääkkeet vain yksinkertaisesti ole sopineet tähän minun oireeseeni?

11

16779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riti

mä olen moniallerginen ja mulle auttaa KESTINE 2 tapua pv,ei ole sivuvaikutuksia eikä väsytä

• Kissa-allergia

Kuinka nopeasi vaikutuksen huomaa, kun tällaisen allergialääkkeen pitäisi alkaa vaikuttaa?
      Ajan takaa sitä, että täytyykö syödä viikko, ennenkuin voi sanoa, että auttaako juuri tämä lääke nenän tukkoisuuteeni, vai pitäisikö sen auttaa välittömästi saman vuorokauden aikana ensimmäisen tabletin tai nenäsuihkeen ottamisen jälkeen?

• .....

Minun nenäsuihkeeni selostuksessa kerrotaan, että paras teho saavutetaan muutaman päivän käytön jälkeen.

• kokenut

Olen myös "jollekkin" allerginen, testit näyttivät että en koiralle, mutta oireita tulee...
      Käytin kestineä pitkään, nyt olen vaihtanut zyxaliin, apteekissa sanottiin että viikossa pitäisi selvitä auttaako.

• Vaikea astma

Minulle ei auta mitkään lääkkeet ja ainoa keino on pysyä pois kissa- koira- ja muista eläinpaikoista. En ole testien mukaan edes allerginen eläimille, mutta saan rajuja astmakohtauksia, nenä vuotaa ja silmiä kirvelee. Hometaloja, hajuvesiä, tupakansavua en kestä yhtään voimakkaista lääkityksistä huolimatta. Edes kortisonin "suojassa" en kykene olemaan eläin- ja hometiloissa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Älä leiki terveydelläsi. Voit saada vaikka anafylaktisen shokin ja menehtyä. Ystäväni 19-vuotias poika kuoli mentyään kissataloon. Hänellä oli ollut astma 8 kk:n ikäisestä. Edes paikalle kutsuttu ambulanssi ei kyennyt enää pelastamaan tätä nuorta miestä.

• nimistä

lääkettä määrättiin pojalleni kissa-allergiaan. sitä ei käytetä jatkuvasti,vaan vain silloin kun tiedetään että joudutaan kissan kanssa tekemisiin. se on kyl auttanut,mut entiä sit aikuisilla..

• haahuilija

Minä syön kestineä.Ainoa joka tehoaa.Paketissa nimenomaan sanotaan että vaikutus tulee parin päivän perässä, joten pikapillereitä ne eivät ole.Sama on suihkeissa.Aloitan syömään noin 3pv ennen eläinpaikkaan menoa niin ehtii tehota.

• Merja

Minä olen allerginen vaikka mille, siitepölyille yms. Olen muutaman vuoden käyttänyt Flixonase-nenäsumutetta, eikä koko aikana ole ollut yhtään allergista nuhakohtausta. Kesätkin kuluvat nykyään niiskuttamatta. Nykyään tuota lääkettä saa reseptittäkin apteekeista.

• Marsilla

Mä kokeilin flixonase nenäsumutetta ja autto välittömästi! Mulla oireina jatkuva nuha, aivastelu ja tukkoisuus. Mulla on kaksi kissaa ja ne ovat minulle todella rakkaita ja en tiedä miten selviän jos niistä joudun luopumaan, Ne on mun elämäni, kaikeni.
      Täytyy kyl nyt men lääkärille selvittää, johtuuko oireet kissoista vai huomeilmasta.
      Kouluun kun menen niin alkaa ainakin kaikki mainitsemani oireet..

• astmaatikko

moi,
      pyydä lääkäriltä duact. se auttaa jos on tukkoinen olo.

• Zfr

Cetiritzina vaikuttaa minussa muutamassa tunnissa. Voi johtua siitäkin, etten ole paljon lääkkeitä käyttänyt vaan vältellyt allergeenejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      109
      5143
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      264
      2120
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      91
      1736
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1200
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      341
      1187
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1110
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1109
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      152
      1101
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1059
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      994
    Aihe