Helluntailaiset lukevat kuin piru Raamattua.
Joku avauksessaan väittää Danielin luvanneen Jeesuken palaavan kohta, vaikka sellaista ei ole Raamatussa.
Ei voisikaan olla kun Daniel eli paljon ennen Jeesusta, eikä hän odotellut muuta kuin maallista kuningasta.
Jeesus itse sanoi Raamatussa opetuslapsilleen tulevansa tempaisemaan jo silloin sen sukupolven aikana:
Matt. 24.34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Myös Paavali sanoi Jeesuksen tulevan tempaisemaan jo omana elinaikanaan:
1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Turha siis vääristellä Jeesuksen ja Paavalin sanoja omaa etua tavoitellakseen.
Jeesus ei palannut tempaisemaan
128
670
Vastaukset
- Anonyymi
Sinussakin vaikuttaa Hitlerin henki. Vainoat helluntailaisia, kuten monet luterialaiset.
- Anonyymi
Sinussakin vaikuttaa Hitlerin henki. Vainoat helluntailaisia, kuten monet luterialaiset.
En ole kirjoittaja en aloittaja.
Helluntalaiset on amerikan roskaa ja luterilaiset on roskaa,kun papit on naisia ja meikkaavat.
Kumpikaan teistä ei ole oikealla tiellä. - Anonyymi
"Joku avauksessaan väittää Danielin luvanneen Jeesuken palaavan kohta, vaikka sellaista ei ole Raamatussa.
Ei voisikaan olla kun Daniel eli paljon ennen Jeesusta, eikä hän odotellut muuta kuin maallista kuningasta."
Daniel odotti juutalaisten pakkosiirtolaisuuden Bayloniassa päättyvän pian. Olihan siitä Jeremia ennustanut, että se kestäisi 70 vuotta.
Daniel sai myös laajoja näkyjä tulevaisuudesta. Dan7-9 luvut.
9. luvun lopussa on hämmästyttävän tarkka ennustus siitä, miten juutalaiset saisivat vielä 490 vuoden ajanjakson uudeksi armonajaksi kansana.
Ajanjakson alussa 49 vuoden aikana tultaisiin temppeli rakentamaan vaikeissa olosuhteissa.
Kyseisen ajanjakson lopulla voideltu ruhtinas Messias saapuisi. Messias myös surmattaisiin.
Lisäksi enkeli selitti laajaa näkyä, että Jerusalemin kaupunki ja sen pyhäkkö tultaisiin hävittämään.
Messias myös sovittaisi synnin.
Hän myös tulisi lakkauttamaan temppelipalveluksen uhrimenoineen. - Anonyymi
Kun moni ymmärtäisi Rakkauden ! Se ei ole hitler ei lahko 1800-luvun amerikasta.
Kaikki nämä ovat yhteydessä tosiiinsa.
Kuten lahkot Suomessa.
Alistetaan,kontrolloidaan,röyhkeitä paskiaisa kun jättävät eronnet yksin.
Lahkot ovat juurise pahan alku ja heitä ei pitäisi olla.
Mieti,miltä sinusta tuntuu,että sinua ohjataan jonkun 1800-luvun äijän ohjein joka ei tiennyt mistään mitään tai sinua kontrolloidaan,kytätään ja ahdistetaan olemaan,kun"me" Jumalan oikeat oppineet?
Se on kidutusta ihmiselle,heikolle miten lahkon manipuloi,kuten jehovat,adeventistit,lestaadiolaiset,mormoonit ja kaikki kontallaan olevat lahkot.
Nämä paskiaset ei anna ihisen kasvaa ja olla oikea ihminen?
Sitten seuraa huume ja päihde helvettiä ihmiselle.Joitan on rikottu pedofilialla ja se on todella synkkä rikos,kun rikokkovat lapsuuden pyhän.
Älkää hyvät ihmiset liittykö lahkoon, lehdissä lukee ihan tarpeeksi miten omaisuus on viety tai pedofilian koura on käynyt.
Potkikaa kaikki nämä saastaiset lahkot pois!
- Anonyymi
ole huoletta peku ei ole vaaraa tempaisusta kohdallasi noilla mentaaleilla !
äkvään jäät ellei muutosta tule.- Anonyymi
Myy peku vaan autoja ja oo hiljaa!
- Anonyymi
Jälleen hyvä esim. kuinka uskomattomat yrittävät järjellä selittää raamattua. Metsään mennään. Treen Yliopistossa tarvitaan järkeä. Tämä sukupolvi esim. Luuk.21: 25- ei todella tarkoita sukupolvea 30-luvulla. Jeesus puhuu viikunapuusta ja muista puista tässä yhteydessä. Todella esim. Kenia ei itsenäistynyt 30-luvulla. Vaan itsenäistyi 12.12.1963. Rupea vuodesta 1963 laskemaan sukupolven ikää. Kirjoitat puuta heinää.
Jos Raamatussa lukee, että tempaus tapahtuu opetuslapsien elämän ja Paavalin elämän aikana, niin silloin se olisi pitänyt tapahtua, eikä 2000 vuotta myöhemmin.
Niilo Yli-Mainio on yksi hyvä esimerkki "vääristä profeetoista" kun sanoi kirjassaan "Yö ilman unelmia" tempaisun tapahtuvan vuosituhannen vaihteessa ja nyt siitä takarajasta on kulunut jo melkein 22 vuotta.Pe.ku kirjoitti:
Jos Raamatussa lukee, että tempaus tapahtuu opetuslapsien elämän ja Paavalin elämän aikana, niin silloin se olisi pitänyt tapahtua, eikä 2000 vuotta myöhemmin.
Niilo Yli-Mainio on yksi hyvä esimerkki "vääristä profeetoista" kun sanoi kirjassaan "Yö ilman unelmia" tempaisun tapahtuvan vuosituhannen vaihteessa ja nyt siitä takarajasta on kulunut jo melkein 22 vuotta.Niilo Yli- vainio ei sanonutkaan olevansa profeetta. Mutta hän oli Armolahjoitettu Jumalan palvelija. Hän toimi Armolahjojensa mukaisesti Jumalan johdattamana.
Jumala antaa Armolahjat uskoville Tahtonsa mukaisesti.
Room. 12:
1. Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla.
Room. 6:13; 1. Kor. 6:20
2. Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne,
niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.
Gal. 1:4; Ef. 4:23; Ef. 5:10; Ef. 5:17; Kol. 1:9; 1. Tess. 4:3; 1. Piet. 4:1-2
3. Sen armon perusteella, joka minulle on annettu, sanon teille jokaiselle: älkää ajatelko itsestänne liikoja, enempää kuin on aihetta ajatella, vaan pitäkää ajatuksenne kohtuuden rajoissa, kukin sen uskon määrän mukaan, jonka Jumala on hänelle antanut.
Room. 1:5; 1. Kor. 12:11; 2. Kor. 10:13; Ef. 4:7
4. Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä,
1. Kor. 10:17; 1. Kor. 12:12; Ef. 4:16; Kol. 1:24
5. samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä.
6. Meillä on saamamme armon mukaan erilaisia armolahjoja. Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa.
1. Kor. 12:4-11; Ef. 4:11; 1. Piet. 4:10-11
7. Palvelutehtävän saanut palvelkoon, opetustehtävän saanut opettakoon,
1. Tim. 4:16
8. rohkaisemisen lahjan saanut rohkaiskoon. Joka antaa omastaan, antakoon pyyteettömästi; joka johtaa, johtakoon tarmokkaasti; joka auttaa köyhiä, auttakoon iloisin mielin.
2. Kor. 9:7
9. Olkoon rakkautenne vilpitöntä. Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä.
2. Kor. 6:6; 1. Piet. 1:22
10. Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne.
Gal. 5:26; Fil. 2:3; 1. Tess. 4:9
11. Älkää olko velttoja, olkaa innokkaita, palakoon teissä Hengen tuli, palvelkaa Herraa.
Ap. t. 18:25; Ilm. 3:15
12. Toivokaa ja iloitkaa, ahdingossa olkaa kestäviä, rukoilkaa hellittämättä.
Room. 15:13; Room. 5:3; Ef. 6:18; Kol. 4:2; 1. Tess. 5:17
13. Auttakaa puutteessa olevia pyhiä, osoittakaa vieraanvaraisuutta.
Room. 16:1; Hepr. 13:2; 1. Piet. 4:9
14. Siunatkaa niitä, jotka teitä vainoavat, siunatkaa älkääkä kirotko.
Matt. 5:44
15. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
sir 7:34-35; Luuk. 1:58
1.Kor.12:
4. Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama.
Room. 12:6-8; Ef. 4:4; Hepr. 2:4
5. Myös palvelutehtäviä on monenlaisia, mutta Herra on sama.
Ef. 4:11
6. Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama.
Ef. 4:6
7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi.
1. Kor. 14:26; Ef. 4:12
8. Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
9. toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan,
Mark. 16:18
10. joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.
Room. 12:6; 1. Kor. 13:1-2
11. Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.
Room. 12:3; 1. Kor. 7:7Välva kirjoitti:
Niilo Yli- vainio ei sanonutkaan olevansa profeetta. Mutta hän oli Armolahjoitettu Jumalan palvelija. Hän toimi Armolahjojensa mukaisesti Jumalan johdattamana.
Room. 12:
1. Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla.
2. Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne,
niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.
3. Sen armon perusteella, joka minulle on annettu, sanon teille jokaiselle: älkää ajatelko itsestänne liikoja, enempää kuin on aihetta ajatella, vaan pitäkää ajatuksenne kohtuuden rajoissa, kukin sen uskon määrän mukaan, jonka Jumala on hänelle antanut.
4. Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä,
5. samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä.
6. Meillä on saamamme armon mukaan erilaisia armolahjoja. Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa.
8. rohkaisemisen lahjan saanut rohkaiskoon. Joka antaa omastaan, antakoon pyyteettömästi; joka johtaa, johtakoon tarmokkaasti; joka auttaa köyhiä, auttakoon iloisin mielin.
10. Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne.
11. Älkää olko velttoja, olkaa innokkaita, palakoon teissä Hengen tuli, palvelkaa Herraa.
1.Kor.12:
6. Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama.
7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi.
8. Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
10. joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.
11. Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.
Room. 12:3; 1. Kor. 7:7>Niilo Yli- vainio ei sanonutkaan olevansa profeetta.
Mutta profetoi kuitenkin? Miksi?Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
>Niilo Yli- vainio ei sanonutkaan olevansa profeetta.
Mutta profetoi kuitenkin? Miksi?Pyhä Henki voi ilmoittaa tulevia ja sen hetkisiä asioita Uudestisyntyineille ihmisille, vaikka he eivät olisikaan profeettoja. Näin tapahtuu jokaiselle uudestisyntyneelle. Emmehän voi edes tulla uskoonkaan ilman Jumalan vaikutusta.
- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Niilo Yli- vainio ei sanonutkaan olevansa profeetta. Mutta hän oli Armolahjoitettu Jumalan palvelija. Hän toimi Armolahjojensa mukaisesti Jumalan johdattamana.
Room. 12:
1.Kor.12:
Room. 12:3; 1. Kor. 7:7"Armolahjoitettu Jumalan palvelija."
Oletko ihan tosissasi? Keksitkö itse näitä sanoja?
Mitä kamala suomenkieltä!! Jos minulla on työnantajani minun käyttööni antama auto, niin olenko autoitettu. Jos minulle on tarjottu aamiainen, olenko aamiaistettu? Jos vaimoni ostaa minulle uimahousut ja pukee ne päälleni, olenko uimahousuitettu?
Hyvänen aika sentään! Anonyymi kirjoitti:
"Armolahjoitettu Jumalan palvelija."
Mitä kamala suomenkieltä!! Jos minulla on työnantajani minun käyttööni antama auto, niin olenko autoitettu. Jos minulle on tarjottu aamiainen, olenko aamiaistettu? Jos vaimoni ostaa minulle uimahousut ja pukee ne päälleni, olenko uimahousuitettu?
Hyvänen aika sentään!Olet autoistettu, aamiaistettu ja uimahousuistettu. Keskimmäinen johdannainen oli siis oikein ja kaksi muuta ihan hilikulla. 👍
Armolahjaistettu olisi ehkä oikein siitä aihepiiristä, sillä armolahjoitettu viittaisi henkilön esiintyvän itse lahjan roolissa kuin jokin Hefnerin puputyttö.Matt.12:
31. Sen tähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.Välva kirjoitti:
Matt.12:
31. Sen tähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.No mitä mieltä itse olet siitä että Pyhä Henki kertoo uskoville täysin virheellisiä ajankohtia? Hieno homma, vai?🤔
- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Matt.12:
31. Sen tähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.Hahhahhah, sinä otat oikeuden omiin käsiisi!
Me, jotka oikeasti tunnemme Raamatun, tiedämme, että Pyhän hengen pilkka tarkoittaa Jumalan hylkäämistä. Jumalaakin voi haukkua ja vähätellä ja jopa kirotakin ja senkin saa anteeksi, koska Jumala ymmärtää ihmistä, jonka hän on luonut. Kun Jumala ymmärtää ja antaa anteeksi, niin miksi ei Pyhä henki? - Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Olet autoistettu, aamiaistettu ja uimahousuistettu. Keskimmäinen johdannainen oli siis oikein ja kaksi muuta ihan hilikulla. 👍
Armolahjaistettu olisi ehkä oikein siitä aihepiiristä, sillä armolahjoitettu viittaisi henkilön esiintyvän itse lahjan roolissa kuin jokin Hefnerin puputyttö.Tuon logiikan mukaan olisin siis armolahjoiStettu. Niinkö? Ei istu suomenkieleen sekään.
Anonyymi kirjoitti:
Tuon logiikan mukaan olisin siis armolahjoiStettu. Niinkö? Ei istu suomenkieleen sekään.
Armolahjaistettu on oikein, ei armolahjoistettu.
- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Niilo Yli-Mainio on yksi hyvä esimerkki "vääristä profeetoista" kun sanoi kirjassaan "Yö ilman unelmia" tempaisun tapahtuvan vuosituhannen vaihteessa ja nyt siitä takarajasta on kulunut jo melkein 22 vuotta.Amerikan roska on peku 1800-luvun höpinöitä.
Kuka viinajuottolan ja pokerin peluu amerikaan uskoo.
Silloin oli vaikka mitä poppaukkoa ja akkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahhahhah, sinä otat oikeuden omiin käsiisi!
Me, jotka oikeasti tunnemme Raamatun, tiedämme, että Pyhän hengen pilkka tarkoittaa Jumalan hylkäämistä. Jumalaakin voi haukkua ja vähätellä ja jopa kirotakin ja senkin saa anteeksi, koska Jumala ymmärtää ihmistä, jonka hän on luonut. Kun Jumala ymmärtää ja antaa anteeksi, niin miksi ei Pyhä henki?Hahhahhah, sinä otat oikeuden omiin käsiisi!
Me, jotka oikeasti tunnemme Raamatun.
Ihanko noin tunnet?
Tuntuu,että olet maanikko ja pakonomainen vajaa hörhö.
Kukaan ei tunne Raamattua oikein mutta sinä tai te lahkolaiset julistatte olevanne tuntevia.
Teidän tuntemus määrää miten ihmisen olisi oikein elää,eikö?
Puhut kuin ruuneber:)
Suoraan sanottuna,et tunne Jumalaa et pyhää henkeä,älä valehtele,että tunnet lahkolainen! - Anonyymi
Armolahjaistettu on oikein, ei armolahjoistettu.
Silti...järjetöntä suomenkielen raiskaamista!
Anonyymi kirjoitti:
Silti...järjetöntä suomenkielen raiskaamista!
Ei ollenkaan. Oikein johdettu on oikein johdettu, pitääpä joku siitä tai ei.
- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Niilo Yli-Mainio on yksi hyvä esimerkki "vääristä profeetoista" kun sanoi kirjassaan "Yö ilman unelmia" tempaisun tapahtuvan vuosituhannen vaihteessa ja nyt siitä takarajasta on kulunut jo melkein 22 vuotta."Jos Raamatussa lukee, että tempaus tapahtuu opetuslapsien elämän ja Paavalin elämän aikana, niin silloin se olisi pitänyt tapahtua, eikä 2000 vuotta myöhemmin."
Tuo on varsin kapea tulkinta noista Raamatun kohdista.
Esim Paavalin teksti Tess4:13-18 voidaan ymmärtää ,että hän puhuu kollektiivisesi "me"-muodossa.
Ei siis nimenomaan siitä, että hän itse olisi elossa Jeesuksen tullessa toisen kerran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Armolahjoitettu Jumalan palvelija."
Hyvänen aika sentään!"Jos minulla on työnantajani minun käyttööni antama auto, niin olenko autoitettu. Jos minulle on tarjottu aamiainen, olenko aamiaistettu? Jos vaimoni ostaa minulle uimahousut ja pukee ne päälleni, olenko uimahousuitettu?"
Hyvin keksitty.
Juuri noinhan kieli kehittyy.
Joku keksii uusia ilmaisuja.
Ensin ne ihmetyttävät.
Sitten niitä aletaan käyttää.
Niin uusista ilmaisuista tulee vähitellen vakiintunutta kieltä. Anonyymi kirjoitti:
Me, jotka oikeasti tunnemme Raamatun, tiedämme, että Pyhän hengen pilkka tarkoittaa Jumalan hylkäämistä. Jumalaakin voi haukkua ja vähätellä ja jopa kirotakin ja senkin saa anteeksi, koska Jumala ymmärtää ihmistä, jonka hän on luonut. Kun Jumala ymmärtää ja antaa anteeksi, niin miksi ei Pyhä henki?Se mikä on Raamatussa, alkutekstien mukaisesti, on Jumalan ilmoitus.
Jumalan ilmoitusta ei saa muuttaa.
Ilm. 22:
.......
Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen päälleen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan.
5. Moos. 4:2; 5. Moos. 12:32; Sananl. 30:6
19. Jos joku ottaa jotakin pois tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala häneltä pois sen osan, joka hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
5. Moos. 12:32; Ilm. 3:5; Ilm. 21:2; Ilm. 21:27
....- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me, jotka oikeasti tunnemme Raamatun, tiedämme, että Pyhän hengen pilkka tarkoittaa Jumalan hylkäämistä. Jumalaakin voi haukkua ja vähätellä ja jopa kirotakin ja senkin saa anteeksi, koska Jumala ymmärtää ihmistä, jonka hän on luonut. Kun Jumala ymmärtää ja antaa anteeksi, niin miksi ei Pyhä henki?Koska PH:n haistelu ärsyttää Jahveee
- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Niilo Yli-Mainio on yksi hyvä esimerkki "vääristä profeetoista" kun sanoi kirjassaan "Yö ilman unelmia" tempaisun tapahtuvan vuosituhannen vaihteessa ja nyt siitä takarajasta on kulunut jo melkein 22 vuotta.Niilo Yli-Mainio on yksi hyvä esimerkki "vääristä profeetoista"
Kiesus tääkin äijä hölmöili Suomen lehdissä aikoinaan..saatiin nauraa lahkolaiselle!
Kyllä lahkot on ne väärät profeetat amerikan paskasta ja suomen/ruotsin lapista , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me, jotka oikeasti tunnemme Raamatun, tiedämme, että Pyhän hengen pilkka tarkoittaa Jumalan hylkäämistä. Jumalaakin voi haukkua ja vähätellä ja jopa kirotakin ja senkin saa anteeksi, koska Jumala ymmärtää ihmistä, jonka hän on luonut. Kun Jumala ymmärtää ja antaa anteeksi, niin miksi ei Pyhä henki?Me, jotka oikeasti tunnemme Raamatun,
mutta ette ymmärrä sanoja! Te vain hoette ja kirjoitatte jakeita raamatusta.
En usko että kukaan teistä ymmärtää lahkolaiset sitä todellista mitä teille ja meille Raamatussa sanotaan..
Te,kuvittelette olevanne ja kun olette lukeeneet mutta minun ei tarvinnut,kuin aukaista Raamattu..
Minä tiedän sen ihan yhdellä sanalla!
Ja te vain taistelette ja tappelette..
- Anonyymi
Pysykää luterilaiset omalla palstalla kun ette ymmärrä raamattua. Sitä ei voikaan ymmärtää ilman PH:ä.
- Anonyymi
Maailman ylimielisin kommentti, ja vielä hellarin suusta.
- Anonyymi
Pyhän hengen opetus on sitä kun toistetaan jonkun toisen ihmisen keksimiä oppeja eikä tiedetä edes mihin niiden teologia perustuu.
Jeesus sanoo itse ,että...sitä hetkeä ei tiedä edes poika vaan ainoastaan Isä.
Osa opetuslapsista odotti varmaan Jeesuksen paluun tulevan heidän aikanaan...
Te näette yms.....voi myös tarkoitttaa juutalaisia viimeisessä sukupolvessa eli nyt oleva.
Monet profetiat kertovat siitä hetkestä ja mitä silloin tapahtuu ja niin Jeesuksen profetia.
1948 Israel tuli takaisin kartalle ja Jeesus sanoi mm te kuulette ääniä sodista sodan melskeistä ,mutta tämä ei ole vielä loppu.
Te kuulette voi juuri tarkoittaa juutalaisia ennen 1948 esim 1 ja 2 maailmansota ja kerronnallisesti niin ,että Israel ei ole siinä sodassa mukana vaan te kuulette.
Näin 120v voidaan laskea joko elokuu n kun 1 ww alkoi tai sitten noin 1948 vuoden paikkeilta.
Totuus on ,että kukaan ei tiedä sitä tarkkaa hetkeä ,mutta sukupolven näemme nyt.
Kaikki palaset on pelilaudalla ja ihan kohta paikallaan.
Niin se menee....>Kaikki palaset on pelilaudalla ja ihan kohta paikallaan.
Niin se menee....
Ei ole pelilautaa eikä palasia. Niin todellisuus menee.
Ihan kohta tapahtuu kaikenlaista, mutta mitään niistä et tiedä ennalta. Arvata toki voit, ja jos paljon arvaa, osuus joskus melkein oikeaankin.Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
>Kaikki palaset on pelilaudalla ja ihan kohta paikallaan.
Niin se menee....
Ei ole pelilautaa eikä palasia. Niin todellisuus menee.
Ihan kohta tapahtuu kaikenlaista, mutta mitään niistä et tiedä ennalta. Arvata toki voit, ja jos paljon arvaa, osuus joskus melkein oikeaankin.Älä nyt viitsi ....
- Anonyymi
Peku ei ymmärrä Hengellistä todellisuutta.
Siinä on hänen oma ongelmansa."Hengelliseen todellisuuteen" tuntuu olevan vaikea törmätä, ellei ensin nollaa kuuppaansa denialismin suuntaan.🤔
- Anonyymi
Tarkoitat kai vain sitä, ettei hän usko juuri niin kuin sinä? Tuskin sinäkään hengellistä todellisuutta ymmärrät. Esimerkiksi sitä, että henkimaailman olennot, kuten Jumala, enkelit, serafit, kerubit, Jumalan pojat ja satanit ovat kaikki Raamatun hepreankielessä Elohimeja. Heitä kutsutaan Raamatussa jumaliksi. Jumala jakoi näitä jumalia eri kansoille palveltavaksi ja otti itselleen vain israelin kansan, jonka Jumalaksi hän ryhtyi.
Tämä on osa sitä hengellistä todellisuutta, jota harva seurakunta opettaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat kai vain sitä, ettei hän usko juuri niin kuin sinä? Tuskin sinäkään hengellistä todellisuutta ymmärrät. Esimerkiksi sitä, että henkimaailman olennot, kuten Jumala, enkelit, serafit, kerubit, Jumalan pojat ja satanit ovat kaikki Raamatun hepreankielessä Elohimeja. Heitä kutsutaan Raamatussa jumaliksi. Jumala jakoi näitä jumalia eri kansoille palveltavaksi ja otti itselleen vain israelin kansan, jonka Jumalaksi hän ryhtyi.
Tämä on osa sitä hengellistä todellisuutta, jota harva seurakunta opettaa.Ei näköjään ymmärtänyt kun meni ihan hiljaiseksi.
- Anonyymi
Olet oikeassa. Jeesus ja opetuslapset odottivat Jeesuksen palaavan pian. Se osoittaa sen, ettei Jeesus tiennyt milloin hän saapuu takaisin. Sanoihan hän, ettei sitä hetkeä tiedä kukaan muu kuin Isä Jumala. Se kertoo selvästi sen, ettei Jeesus ole kaikkitietävä.
- Anonyymi
Joopa joo taas kerran.
Jos ei ymmärrä Hengellisiä asioita ja todellisuutta, ei käsitä sitä, mitä Raamattu sanoo oikeasti.
Eli tämän on se Hengellinen Totuus, jonka kautta asiat selviävät ymmärtäväiselle eli Hengellisille:
19 Ja useita juutalaisia oli tullut Martan ja Marian luokse lohduttamaan heitä heidän veljensä kuolemasta.
20 Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, meni hän häntä vastaan; mutta Maria istui kotona.
21 Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
22 Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."
23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Mutta sokean ja ymmärtämättömän mukaan, kuten Pekukin on, Jeesus sanoin tässäkin, ettei ihminen kuole koskaan fyysiesti !
Mutta eihän se nyt niin mennyt eikä Jeesus niin sanonut ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo taas kerran.
Jos ei ymmärrä Hengellisiä asioita ja todellisuutta, ei käsitä sitä, mitä Raamattu sanoo oikeasti.
Eli tämän on se Hengellinen Totuus, jonka kautta asiat selviävät ymmärtäväiselle eli Hengellisille:
19 Ja useita juutalaisia oli tullut Martan ja Marian luokse lohduttamaan heitä heidän veljensä kuolemasta.
20 Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, meni hän häntä vastaan; mutta Maria istui kotona.
21 Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
22 Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."
23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Mutta sokean ja ymmärtämättömän mukaan, kuten Pekukin on, Jeesus sanoin tässäkin, ettei ihminen kuole koskaan fyysiesti !
Mutta eihän se nyt niin mennyt eikä Jeesus niin sanonut !Minulle ei kulu sinun pekuttelusi, eikä fyysisen kuoleman tiskasi. Totesin faktan mutta sinä et kestänyt sitä, koska se tarkoittaisi sitä, että Jeesus ei ole Jumala. Ja Jeesushan ei ole Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle ei kulu sinun pekuttelusi, eikä fyysisen kuoleman tiskasi. Totesin faktan mutta sinä et kestänyt sitä, koska se tarkoittaisi sitä, että Jeesus ei ole Jumala. Ja Jeesushan ei ole Jumala.
Ei ole Jeesus jumala. Mutta nämä kirkon väärentämät käsitykset ovat joillekin uskonkappaleita samoin kuin kolminaisuusoppi.
Anonyymi kirjoitti:
Minulle ei kulu sinun pekuttelusi, eikä fyysisen kuoleman tiskasi. Totesin faktan mutta sinä et kestänyt sitä, koska se tarkoittaisi sitä, että Jeesus ei ole Jumala. Ja Jeesushan ei ole Jumala.
Juu, Raamatun mukaan Jeesus ei ole Jumala.
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi muslimien ja jehovien mukaan Jeesus ei tosiaan ole Jumalan osa. Kristillisten kirkkojen ja yhteisöjen mukaan kyllä on.
Niin tai näin, asialla on tuskin mitään todellista merkitystä.- Anonyymi
Esimerkiksi muslimien ja jehovien mukaan Jeesus ei tosiaan ole Jumalan osa. Kristillisten kirkkojen ja yhteisöjen mukaan kyllä on.
Niin tai näin, asialla on tuskin mitään todellista merkitystä.No on sillä se merkitys, että mikäli kristityt pitää Jeesusta Jumalana, palvelevat he tietämättään Jeesusta epäjumalana. Sen taas heidän Isä Jumalansa kieltää ja se kuulemma johtaa vain sinne helvetti-nimiseen paikkaan.
- Anonyymi
"Jeesus ja opetuslapset odottivat Jeesuksen palaavan pian. Se osoittaa sen, ettei Jeesus tiennyt milloin hän saapuu takaisin. Sanoihan hän, ettei sitä hetkeä tiedä kukaan muu kuin Isä Jumala."
Jlan näkökulmasta tuhat vuotta on yksi päivä.
Siis Jeesuksen toinen tulemus on hyvin lähellä.
Ihmisen näkökulmasta meillä on aikaa yleensä enintään 80 vuotta.
Tätä tekstiä lukevilla on aikaa todennäköisesti noin 1 pv-60 vuotta.
Sen jälkeen ihminen nukkuu kuoleman unta.
Seuraava tapahtuma, minkä ihminen tajuaa, on kun Jeesus herättää hänet kuolleista.
Näin jokaisen ihmisen näkökulmasta Jeesuksen toinen tuleminen on lähellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus ja opetuslapset odottivat Jeesuksen palaavan pian. Se osoittaa sen, ettei Jeesus tiennyt milloin hän saapuu takaisin. Sanoihan hän, ettei sitä hetkeä tiedä kukaan muu kuin Isä Jumala."
Jlan näkökulmasta tuhat vuotta on yksi päivä.
Siis Jeesuksen toinen tulemus on hyvin lähellä.
Ihmisen näkökulmasta meillä on aikaa yleensä enintään 80 vuotta.
Tätä tekstiä lukevilla on aikaa todennäköisesti noin 1 pv-60 vuotta.
Sen jälkeen ihminen nukkuu kuoleman unta.
Seuraava tapahtuma, minkä ihminen tajuaa, on kun Jeesus herättää hänet kuolleista.
Näin jokaisen ihmisen näkökulmasta Jeesuksen toinen tuleminen on lähellä."Se osoittaa sen, ettei Jeesus tiennyt milloin hän saapuu takaisin"
Ei tiennyt tarkkaa päivää, mutta sanoi kuitenkin tulevan silloin eläneen sukupolven aikana. - Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Juu, Raamatun mukaan Jeesus ei ole Jumala.
Kolminaisuusoppi voitti äänestyksen muinaisessa kirkolliskokouksessa. "Yhden miehen enemmistö"..
- Anonyymi
Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta." Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?" Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. (Mat 24:1-13)
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon - silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on, ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
(Mat 24:14-42)
Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee. Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa? Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän! Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi. (Mat 24:43-47)
Onkos teillä lukihäiriö, ettei ymmärrä, "tämä sukupolvi" tarkoitusta?
Siinä kerrottiin tuleva ja se sukupolvi ei katoa, kun ajankohta on.- Anonyymi
Voihan sitä vääntää Raamattua vaikka korkkiruuville saadakseen sen näyttämään haluamaltaan.
- Anonyymi
Eikä tuossa Tessalokinalaiskirjeesäkään ole ongelmaa, ellei ole lukihäiriötä.
Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1Te 4:13-18)
Siinä tarkoitetaan sitä sukupolvea, joka on elossa. Lue tarkkaan - että me - jotka olemme elossa. Se on suomennettuna, että juuri -ne - me - jotka ovat elossa, silloin kuo tapahtuu. Herran paluussa. Ihmettelen, että joku ontuu tekstissä- Anonyymi
Höpöhöpö! Raamattua ei kirjoitettu sinulle. Sen kohderyhmä oli ihmiset, jotka elivät 2000-4000 vuotta sitten. Korkkiruuvaamisesi ei toimi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö! Raamattua ei kirjoitettu sinulle. Sen kohderyhmä oli ihmiset, jotka elivät 2000-4000 vuotta sitten. Korkkiruuvaamisesi ei toimi!
Edelleen pysyn väitteessä ja väitän, tarkentakaa lukemista ja pohtikaa.
Siitähän tuodaan aikaa esiin, se, että hetkeä ei tiedetä. Se ei silloin tarkoita lukutapaanne, ett juuri siinä seisovien sukupolvi.
Vieläpä Jerusalemista - rabbien opetus kumoaa teidän näköalanne päätelmät.
Luulisi heidät, kun asia on "käännöksineen" heidän näköisensä, kielellisesti heidän puheensa tapa - niin savolaisten ei kannata alkaa ikäänkuin meidän käännösvirsien sanoituksia, sekä päätelmiä hakea.
Sopii miettiä, eikä jäädä kaivamaan jotain tikkua siitä, että sen on oltava näin, kun sanotaan tämä sukupolvi.
Ei se ihan noin ole, vaan tapahtumat, mitkä ajan lopussa tulee - se sukupolvi on asian kanssa tekemisissä. Jopa tämä rabbiininen opetus tuo esiin siitä tulevasta, että se vaino - minkä he joutuvat vielä kokemaan, niin tuo "sakemannien kaasujutut" on pientä.
Noin vapaasti muistista esitettynä ja tiivistettynä.
Meidän on vaikea monesti puhua - kun meillä ei ole Herrankansan kielilläpuhumisen, ajatuksen ja tiedon lahjaa. Me puhumme savolaisittain, ja tällä tarkoitan sitä, että vastuu on kuulijalla. Vastuu on siinä, ettei kaikkea kirjoiteta omiin kiviimme ikäänkuin laiksi, että näin se tapahuu. Se ei savonkielellä toimi. Lupsakkoohan sellaanen puhe voe olla, mutta korkeintaan puhutaan kalakukoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen pysyn väitteessä ja väitän, tarkentakaa lukemista ja pohtikaa.
Siitähän tuodaan aikaa esiin, se, että hetkeä ei tiedetä. Se ei silloin tarkoita lukutapaanne, ett juuri siinä seisovien sukupolvi.
Vieläpä Jerusalemista - rabbien opetus kumoaa teidän näköalanne päätelmät.
Luulisi heidät, kun asia on "käännöksineen" heidän näköisensä, kielellisesti heidän puheensa tapa - niin savolaisten ei kannata alkaa ikäänkuin meidän käännösvirsien sanoituksia, sekä päätelmiä hakea.
Sopii miettiä, eikä jäädä kaivamaan jotain tikkua siitä, että sen on oltava näin, kun sanotaan tämä sukupolvi.
Ei se ihan noin ole, vaan tapahtumat, mitkä ajan lopussa tulee - se sukupolvi on asian kanssa tekemisissä. Jopa tämä rabbiininen opetus tuo esiin siitä tulevasta, että se vaino - minkä he joutuvat vielä kokemaan, niin tuo "sakemannien kaasujutut" on pientä.
Noin vapaasti muistista esitettynä ja tiivistettynä.
Meidän on vaikea monesti puhua - kun meillä ei ole Herrankansan kielilläpuhumisen, ajatuksen ja tiedon lahjaa. Me puhumme savolaisittain, ja tällä tarkoitan sitä, että vastuu on kuulijalla. Vastuu on siinä, ettei kaikkea kirjoiteta omiin kiviimme ikäänkuin laiksi, että näin se tapahuu. Se ei savonkielellä toimi. Lupsakkoohan sellaanen puhe voe olla, mutta korkeintaan puhutaan kalakukoista."Vieläpä Jerusalemista - rabbien opetus kumoaa teidän näköalanne päätelmät.
Luulisi heidät, kun asia on "käännöksineen" heidän näköisensä, kielellisesti heidän puheensa tapa - niin savolaisten ei kannata alkaa ikäänkuin meidän käännösvirsien sanoituksia, sekä päätelmiä hakea."
Kuules kun ne rabitkin ovat vain ihmisiä. Nykyaikainen raamatuntutkimus menee heittämällä ohi sinunkin Raamatun ymmärtämyksesi. Nykyään tiedetään paljon enemmän Raamatun ajan kulttureista ja siitä, miten nimen omaan 2000 vuotta sitten eläneet uskoivat ja mitä ajattelivat, ja minkälainen maailmankuva heillä oli. Raamatunkielien tutkimus on edennyt harppauksin viimeisen 20 vuoden aikana kun ollaan päästy digitoimaan Jeesuksen ajan eri raamatunkäännöksiä ja aikalaisten muita kirjoituksia. Raamatussa on silti edelleen kymmenittäin sanoja, joiden merkitystä ei oikeasti tiedetä, joten niille on jouduttu keksimään merkitys. Ja kymmenittäin sanoja, joiden merkitykset on tulkittu väärin. Kaikki yli 10 vuotta vanhat raamatunselitysteokset ovat auttamattomasti vanhentuneita.
Mietipäs sitten niitä rabbejasi, jotka eivät ole edes kuulleet uusimmista tutkimuksista. Edes Pyhä henki ei voi auttaa väärissä raamatuntulkinnoissa niitä, jotka jääräpäisesti pitävät kiinni vanhoista vääristä tulkinnoistaan. Turha siis ylistää rabbeja, jotka ilmiselvästi eivät seuraa aikaansa. Suomenkielinen Raamattu on käännetty parhaalla mahdollisella suomenkielellä. Kyllä savonkielelläkin pärjää sitä lukien. Se, että annetaan tekstille joitakin muita merkityksiä kuin suomenkielenkääntäjät ovat sille ammattitaitoisesti antaneet, on allegorisoimista vailla aikansa kontekstia ja siten suoraa valehtelemista. Jos Raamatussa lukee, että tämä sukupolvi, niin se tarkoittaa tätä sukupolvea; sitä, jolle kyseinen lause on sanottu ja kirjoitettu, vain noin 50 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jos se tarkoittaisi jotakin muuta, Raamatussamme lukisi jotakin muuta.
Toisin sanoen, Jeesus todella uskoi itse, että palaa takaisin jo sen sukupolven aikana, jolle hän asian ilmaisi. Niin uskoi Paavalikin vielä 20 vuotta kääntymyksensä jälkeen mutta Paavalin teksteistä voi helposti huomata, kuinka miehen mieli muuttuu kun hän vanhenee. Ennen kuolemaansa hän on muuttanut täysin mieltään eikä enää sano, että Jeesus tulisi hänen elinaikanaan. Poloinen kun ei kaikesta odottamisestaan huolimatta nähnyt Jeesuksen paluuta. Lue nyt ihmeessä sitä Raamattuasi AJATUKSELLA ja vertaile tekstejä ja niiden merkityksiä myös kirjoitusajan mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"aamattua ei kirjoitettu sinulle. Sen kohderyhmä oli ihmiset, jotka elivät 2000-4000 vuotta sitten."
Ihminen ei ole muuttunut näinä muutamana tuhantena vuotena.
Raamattu ja evankeliumi on tarkoitettu ja kirjoitettu kaikille ihmisille.
Raamattu on sikäli ajaton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vieläpä Jerusalemista - rabbien opetus kumoaa teidän näköalanne päätelmät.
Luulisi heidät, kun asia on "käännöksineen" heidän näköisensä, kielellisesti heidän puheensa tapa - niin savolaisten ei kannata alkaa ikäänkuin meidän käännösvirsien sanoituksia, sekä päätelmiä hakea."
Kuules kun ne rabitkin ovat vain ihmisiä. Nykyaikainen raamatuntutkimus menee heittämällä ohi sinunkin Raamatun ymmärtämyksesi. Nykyään tiedetään paljon enemmän Raamatun ajan kulttureista ja siitä, miten nimen omaan 2000 vuotta sitten eläneet uskoivat ja mitä ajattelivat, ja minkälainen maailmankuva heillä oli. Raamatunkielien tutkimus on edennyt harppauksin viimeisen 20 vuoden aikana kun ollaan päästy digitoimaan Jeesuksen ajan eri raamatunkäännöksiä ja aikalaisten muita kirjoituksia. Raamatussa on silti edelleen kymmenittäin sanoja, joiden merkitystä ei oikeasti tiedetä, joten niille on jouduttu keksimään merkitys. Ja kymmenittäin sanoja, joiden merkitykset on tulkittu väärin. Kaikki yli 10 vuotta vanhat raamatunselitysteokset ovat auttamattomasti vanhentuneita.
Mietipäs sitten niitä rabbejasi, jotka eivät ole edes kuulleet uusimmista tutkimuksista. Edes Pyhä henki ei voi auttaa väärissä raamatuntulkinnoissa niitä, jotka jääräpäisesti pitävät kiinni vanhoista vääristä tulkinnoistaan. Turha siis ylistää rabbeja, jotka ilmiselvästi eivät seuraa aikaansa. Suomenkielinen Raamattu on käännetty parhaalla mahdollisella suomenkielellä. Kyllä savonkielelläkin pärjää sitä lukien. Se, että annetaan tekstille joitakin muita merkityksiä kuin suomenkielenkääntäjät ovat sille ammattitaitoisesti antaneet, on allegorisoimista vailla aikansa kontekstia ja siten suoraa valehtelemista. Jos Raamatussa lukee, että tämä sukupolvi, niin se tarkoittaa tätä sukupolvea; sitä, jolle kyseinen lause on sanottu ja kirjoitettu, vain noin 50 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jos se tarkoittaisi jotakin muuta, Raamatussamme lukisi jotakin muuta.
Toisin sanoen, Jeesus todella uskoi itse, että palaa takaisin jo sen sukupolven aikana, jolle hän asian ilmaisi. Niin uskoi Paavalikin vielä 20 vuotta kääntymyksensä jälkeen mutta Paavalin teksteistä voi helposti huomata, kuinka miehen mieli muuttuu kun hän vanhenee. Ennen kuolemaansa hän on muuttanut täysin mieltään eikä enää sano, että Jeesus tulisi hänen elinaikanaan. Poloinen kun ei kaikesta odottamisestaan huolimatta nähnyt Jeesuksen paluuta. Lue nyt ihmeessä sitä Raamattuasi AJATUKSELLA ja vertaile tekstejä ja niiden merkityksiä myös kirjoitusajan mukaan."Toisin sanoen, Jeesus todella uskoi itse, että palaa takaisin jo sen sukupolven aikana, jolle hän asian ilmaisi."
Raamatun tekstikokonaisuus ei tuo tuota tulkintaa.
Päinvastoin.
Kannattaa lukea laajempi kokonaisuus eikä jumittua yhteen sanaan tai jakeeseen.
Jeesus sanoi myös, että loppu tulee vasta sitten kun ilosanoma Jeesuksesta on viety kaikille kansoille.
Matt24:14. Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan koko maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhansii vuosii sitten, ja kirjoitettiin silloisille juutalaisille
- Anonyymi
miksi pekua kiinnostaa tempaamiset kun et ole kiinnostunut olemaan siinä mukana !
nuotiolla istut edelleen, kun Jeesusta odottavat temmataan yks kaks kuin kipinä nuotiosta !
ja mit sitten onko Jeesus Jumala vaiko ei ole, mitä sillä on merkitystä tempaamisiin, taikka koronaan, taikka suomen umpivelkaan !?
kyllä ne jotka valtaistuimella istuu tietää paikkansa, kupa ihminenkin tietäisi.>miksi pekua kiinnostaa tempaamiset kun et ole kiinnostunut olemaan siinä mukana !
Pitääkö siis ruveta metsoksi, jotta saa aitouskovilta luvan olla kiinnostunut metsojen soidinmenoista?
Niin... hyvä on kun on valveutuneita kristittyjä ,jotka valvoo ja pohtii ja kirjoittaa ja pitää ääntä ylhäällä.Niin on hyvä ja siinä saa ateistitkin lukea samalla.
Toki tulee vielä aika ,että sananvapaus kristityillä ei ole niin selvä asia kuin vielä nyt on.
Uskosta luopuminen se Suuri luopumus saa myös monet Herran radiot hiljenemään ,mutta kun kristityt tämän näette niin olkaa ovelia ja luovia ja kirjoittakaa vaikka kirjeitä ja jakakaa postilaatikkoihin.
Se työ ,mitä teette Kristuksen käsinä ja jalkoina niin se ei jää palkitsematta aikanaan kirkkaudessa.
Ne on sellaisia palkkiota ,mitä tässä tuhoutuvassa maailmassa ei voi edes osata kuvitellakkaan.Jeesuksen ja Paavalin sanat Raamatussa kertovat Jeesuksen tulevan tempaisemaan silloin eläneen sukupolven aikana:
Matt. 24.34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Jeesuksen ja Paavalin sanat Raamatussa kertovat Jeesuksen tulevan tempaisemaan silloin eläneen sukupolven aikana:
1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.Niinhän se Pavel luuli että kaikki tapahtuu jo hänen elinaikanaan. Mitään tempausta ei tule kun Matt 24 ei sellaista Jeesus maininnut.
Pe.ku kirjoitti:
Jeesuksen ja Paavalin sanat Raamatussa kertovat Jeesuksen tulevan tempaisemaan silloin eläneen sukupolven aikana:
1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.Niin..tuon asian voi katsoa kahdella tavalla...tämä sukupolvi ei katoa ,joka näkee kaiken tämän.
Jos asiaa miettii profetian näkökulmasta niin voi ajatella ,että näkijä näkee ja kertoo mitä näkee ja tapahtumat ja tämä eli tuo sukupolvi näkee kaikki ne tapahtumat alusta loppuun.MrHyvis kirjoitti:
Niin..tuon asian voi katsoa kahdella tavalla...tämä sukupolvi ei katoa ,joka näkee kaiken tämän.
Jos asiaa miettii profetian näkökulmasta niin voi ajatella ,että näkijä näkee ja kertoo mitä näkee ja tapahtumat ja tämä eli tuo sukupolvi näkee kaikki ne tapahtumat alusta loppuun."Jos asiaa miettii profetian näkökulmasta niin...."
Jaa, pidät siis Jeesuksen sanoja profetiana, joka ei voi toteutua.- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
"Jos asiaa miettii profetian näkökulmasta niin...."
Jaa, pidät siis Jeesuksen sanoja profetiana, joka ei voi toteutua.Sanan selitykset eivät ole ateismin asiaa - koska ymmärrys puuttuu. Pyhä Henki opettaa vain ateistille Jeesuksen uhrikuolemaa ja se on siinä. Jos sitä ei halua vastaanottaa - niin sellainen halullinen jää omin nokkineen tähän aikaan.
Eli jakeen nikkareille - ei meilläkään ole tyhänpäiväistä aikaa - Jeesus ei aikonut rukoilla maailman puolesta - ts. korottaa maailmanvallan valtaa. Hän jättää maailman tuomiolleen.
Maailmassa voisi saivartelija uskomattomat tuudittautua jaenikkareina siihen, että "kaikki pelastuvat" peukalopaikkaa ja liha, sekä maailma ei muutukaan heidän sydämessä.
Mutta, ei se niin mene - Perkele joukkouneen on heitetty ulos ja ulkona olijoille on luettu sana myös helvetin tulesta, sekä kuinka sinne joutuu.
Siksi lähtökohta ateisteille on aina Pyhän Hengen opissa, että mennään ristin juurelle katsomaan omia töitä, eli kuinka ateistit rakensivat puuseppänä ristin ja haluavat tappaa.
Se pitää ateismin nähdä ja oppia, että miksi se sen tekevät.
Siellä rakentamansa ristin juurella opitaan näkemään sijaisuhri - Jumalan rakkaus.
Mitä hänelle tehtiin, haluttiin huutaa, ristiinnaulitse hänet, eli ei tarvita Jumalan lain päämäärää, eli rakkautta- valtakuntaa- pyhyyttä- elämää - elämänantajaa jne.
Se on oppina maailman kätten tahtotyöstä, se on tähän maailmaan tarkoitettu oppi ja opetus - metaforamainen näköala, mistä lapsikaan ei eksy.
Se on yksinkertainen, se on silmän - korvan kautta - sydämeen käyvä opetus - Kainin tiestä, tapetaan sanoman tuoja- tapetaan Aabel - joka julisti sijaisuhrin näköalaa.,
Näköalaa -- joka pukisi alastomat uudelleen - siihen - joka olisi iankaikkisen elämän armolahja.
Edenissä puettiin - Abel- oppia julisti - warjolain kansa - pappeineen - seremonialakeineen julisti - siihen asti, että seremonialaki päättyi - ja Golgatan julistus alkoi - kertakaikkinen uhri- ts. ELÄMÄ - Tätä Pyhä Henki kirkastaa ristin ja uhrikaritsan jännitteessä.
Ja tätä katselemalla herätetään kivikova sydän elämänlähteellä - elämäksi.
Hänellä on Elämä - ja Jumala on Elämänantaja - Luoja -kuin luomisessa, jossa katsotaan kaikkea -se on hyvä ja se siunataan levolla, metaforamaisesti puhuttuna, sydämelle.
Lepo tulee Jumalantyönä - sapatti - ja kun sen sydämelleen saa- ymmärtää, hyväksyy samanmielisyyden Herran kanssa - niin Sapatin Herra- Jeesus astuu sydämeen ja näin Jumalan Valtakunta on sisäisesti meissä- tämä on Pyhän Hengen työ ja tässä alkaa se Sanan opetus, joka ei saivartele tyhjää suunsoittoa, vaan Sana on tullut eläväksi.
Samanmieliset Herrassa ymmärtävät evankeliumin, ilosanoman, Pelastus on Jumalan työ meissä. ja siksi Pyhä Henki on voima, joka kirkastaa armon - ja elämän sisällön ja tämä on juuri sijaisuhrin, elämänleivän ja muistoaterian, happamattoman viinin merkitys - rikkumaton lunastus - veri. Se antaa elämän - Kristuksessa.
Viaton kuoli - opimme näkemään sen, ja vikaset teki parannuksen ja näin Valtakunta on halullisten kautta - tosi - ja näin Pyhä Henki kastaa Apostolisen seurakunnan tulella - Jumalan kansa on nyt Herran huone - jossa Hän käyskentelee kansansa keskellä.
Tämä asetetaan kerran Valtakunnallisesti ikuiseksi ja lasimerellä veisaa Mooseksen ja Karitsan virttä he - jotka ovat heittäneen omat kruununsa - Jumalan Valtaistuimen juureen. Siinäkin esitetään metaforamaisesti tämän ajan ymmärrykselle, –
Emme ole hyvän ja pahantiedon pullaa hallitsemassa, vaan Elämänpuulla.,
Hyvän ja pahantiedonpuun valtiaana rienaaja ja ihmiset julistaa vain omaa valtaansa, eikä anna sen olla Herran aluetta. Rienaaja on aina halannut Jumalan valtaa - siksi se täälläkin maan alhaisuudessa rienaa - halullistensa kanssa ja saavat tämän pimeän valta- alueen hallintaansa, että oppivat pahan hedelmän näkyvyyden.
Maailma tappaa - murhaa - tekee kaiken pahan ja sitä katselemme juuri puuseppinä, kun saimme sen ristin rakennettua Jeesukselle, Minkä teitte yhdelle minun vähimmistäni, sen teette "LUOJANA" hänelle. Siis rakkaudeton elämä maailmassa on puuseppien aluetta.
Rakkaudeton kotielämä- rakkaudeton lähimmäiselämä - rakkaudeton siellä ja täällä,, se on maailman elämä. Siksi sen paikka on kadotus. Siinä ei voi olla iankaikkisen elämän lahjaa - vaan synnin palkka on kuolema, jossa syntiä tekevä sielu kuolee.
Jumalan valta ulottuu tuomiolla väärän yli. >KM - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Niin..tuon asian voi katsoa kahdella tavalla...tämä sukupolvi ei katoa ,joka näkee kaiken tämän.
Jos asiaa miettii profetian näkökulmasta niin voi ajatella ,että näkijä näkee ja kertoo mitä näkee ja tapahtumat ja tämä eli tuo sukupolvi näkee kaikki ne tapahtumat alusta loppuun.Kaikkea voi katsoa ihan mitenitse lystää mutta Raamattu ei katso sitä kuin yhdellä ainoalla tavalla. Se on sillä tavalla kuin siinä lukee. Esitäpä raamatunpaikka, joka käskee lukemaan nuo Jeesuksen sanat muulla tavalla kuin itse teksti ja sen sanat sanovat.
Pe.ku kirjoitti:
"Jos asiaa miettii profetian näkökulmasta niin...."
Jaa, pidät siis Jeesuksen sanoja profetiana, joka ei voi toteutua.En vaan Jeesus profetoi tilanteen siihen kun se tulee..milloin tulee.
Aika on salattu.
Jotkut asiat on salattuja.Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea voi katsoa ihan mitenitse lystää mutta Raamattu ei katso sitä kuin yhdellä ainoalla tavalla. Se on sillä tavalla kuin siinä lukee. Esitäpä raamatunpaikka, joka käskee lukemaan nuo Jeesuksen sanat muulla tavalla kuin itse teksti ja sen sanat sanovat.
Jeesus sanoi itse ,että ei tiedä sitä hetkeä ja se on raamatussa.
Profetia kuitenkin kertoo ,mitä tapahtuu sillä se ei ole vielä tapahtunut.
Ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää.- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."Jeesuksen ja Paavalin sanat Raamatussa kertovat Jeesuksen tulevan tempaisemaan silloin eläneen sukupolven aikana:"
Kun lukee koko luvun 24, niin huomaa helposti, että noin ei voi Jeesuksen sanoja tulkita.
Esim evankeliumia saarnataan kaikille kansoille ennen Jeesuksen toista tulemista.
Matt24:14. Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan koko maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu."
Meidät ,jotka olemme elossa.
Meidät kristityt ,jotka olemme elossa...tarkoittaa myös sitä ,että ....kuolleet ,jotka Kristuksessa ovat kuolleet herätetään ensin ja he nousevat Herraa vastaan taivaalle ja meidät kristityt ,jotka olemme elossa eli olemme sillä hetkellä maanpäällä oleva sukupolvi niin meidät temmataan yhdessä niiden kanssa ,jotka maasta ovat nousseet.- Anonyymi
Mihin nämä temmatut menevät? Leijuvat yläilmoissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin nämä temmatut menevät? Leijuvat yläilmoissa?
Pitää ymmärtää 30-50 luvun jKr. maailmankuva niin ymmärtää tämänkin. Ei lainkaan vaikeaa.
Anonyymi kirjoitti:
Pitää ymmärtää 30-50 luvun jKr. maailmankuva niin ymmärtää tämänkin. Ei lainkaan vaikeaa.
Juu, ja sama maailmankuva on Raamatun mukaan myös Jeesuksella ja Jumalalla.
Olivat yhtä ymmärtämättömiä.
- Anonyymi
Tyypillinen aloitus. Lihan mukaan yritetään selittää raamattua. Ei vaan onnistu. Teorian mukaan Jeesuksen tulo olisi pitänyt tapahtua vv 33- 113. Jeesus ei valehdellut. Lihassa raamattu ei vaan avaudu . Ei näin Lutterin seuraajat.
Jaa, yrität vetää esiin pyhähenki-kortin.
Meinaat, että Raamatussa oleva teksti tarkoittaa ihan eriä asiaa kuin se mitä siinä lukee.
Jos Raamatussa lukee vaikka "Jeesus", niin oikeasti se on "Paavali"- Anonyymi
Millainen on tyypillinen aloitus? Sellainenko, jonka alussa on tekstiä? No sitten olet oikeassa.
- Anonyymi
Jeesu shuusi eräässä juhlassa mm; joka janoaa, tulkoon ja juokoon !
oliko Jeesus alkanut vesikauppiaaksi, mitä peku meinaat?- Anonyymi
Höpöhöpö! Raamattu itse selittää tuon asian eli Jeesus sanoo olevansa elämän leipä ja vesi ja vieläpä selittää mitä se tarkoittaa. Kerropa sinä, missä Raamattu kehottaa tulkitsemaan Jeesuksen paluuta koskevat lauseet jollakin muulla tavalla kuin tekstissä lukee. Näytä missä Jeesus selittää, että hänen sanomansa tarkoittaa jotakin muuta kuin itse tuon lauseen sanat tarkoittavat. Sellaiset ohjeet olisi jokaisen uskovan hyvä saada. Odotan innolla vastaustasi, leivän nälkäinen kun olen.
Herran paluun hetki salattu ....me emme tiedä sitä tarkalleen ,mutta meille on annettu raamatussa sen ymmärtämiseen ajanjaksona tiedot.
Siksi miljoonat uskovat ympäri maailmaa ymmärtää ,että NYT on se sukupolvi kun viimeisimmätkin profetiat on täyttyneet ,mitä edelliset sukupolvet ei ymmärtänyt ja kaiken keskiössä on ISRAEL.
Siinä on se airue ja voimme toki katsoa ympärille ja miettiä ,miksi tällainen hirmuinen tekninen kehitys ,joka myös mahdollistaa ilm.kirjan pedonmerkit yms.
Ällistyttävän tarkat profetiat raamatussa ja ympärillä oleva maailma käy pala palalta paikoilleen.....
Jeesus saapuu pian.Tehkää parannus kuolleista töistä ja katse Kristukseen.- Anonyymi
Sunnuntai on pedonmerkki. Sirukortit ovat käytössä. Tuli tässä mieleeni, kun tulee aika, niin voihan kortin päivityksessä tulla kysymys pitääkö sunnuntain pyhänä, jos ei niin naps kortti suljettu. Välttämättä ei näin mutta tuli vaan mieleeni sellainen vaihtoehto. Nähtäväksi jää kuinka kaikki menee, mutta sunnuntai on varsinainen pedonmerkki.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sunnuntai on pedonmerkki. Sirukortit ovat käytössä. Tuli tässä mieleeni, kun tulee aika, niin voihan kortin päivityksessä tulla kysymys pitääkö sunnuntain pyhänä, jos ei niin naps kortti suljettu. Välttämättä ei näin mutta tuli vaan mieleeni sellainen vaihtoehto. Nähtäväksi jää kuinka kaikki menee, mutta sunnuntai on varsinainen pedonmerkki.
1234567---Adventistien sapattisääntöjä ei löydy Raamatusta. Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä. Opit ja väitteet päivän pyhittämistä ovat tyhjän jauhamista.
Apostolien teoissa mainitaan mm. muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. 'JOKA PÄIVÄ' Paavali toteutti Heran käskyä saarnata evankeliumia kaikille kansoille: Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
Paavali todisti myös: Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
Paavali ei erotellut päiviä pyhiin ja arkipäiviin tai viikonpäivään joka kadottaa, vaan opetti lakkaamatta yötä päivää. "en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa". Uuden testamentin kirjeistä löytyy koko Jumalan tahto.
Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Kuules kaveri rahanhimoiset napsauttavat sunnuntain, sapatti sivuseikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Joko höpönassu olet ottanut sunnuntaisirun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuules kaveri rahanhimoiset napsauttavat sunnuntain, sapatti sivuseikka.
Saa KAIKKI suuret ja pienet kumartamaan itseään peto. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.
Sunnuntai on pedonmerkki, sapatti on vastaavasti Jumalan merkki.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa KAIKKI suuret ja pienet kumartamaan itseään peto. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.
Sunnuntai on pedonmerkki, sapatti on vastaavasti Jumalan merkki.
1234567---Adventisti, palvot lauantaita eli Saturnuksen päivää. Saturnus on yksi saatanan ilmentymä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventisti, palvot lauantaita eli Saturnuksen päivää. Saturnus on yksi saatanan ilmentymä.
Kuljet vaarallista tietä !
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko höpönassu olet ottanut sunnuntaisirun?
Kaikkea voi käyttää väärinkin. Sirut hyviä vaikkapa eksyneen löytymiseen.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventisti, palvot lauantaita eli Saturnuksen päivää. Saturnus on yksi saatanan ilmentymä.
Hahhahhahhahhah! Osoitat vain kuinka huonosti tunnet historiasi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistien sapattisääntöjä ei löydy Raamatusta. Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä. Opit ja väitteet päivän pyhittämistä ovat tyhjän jauhamista.
Apostolien teoissa mainitaan mm. muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. 'JOKA PÄIVÄ' Paavali toteutti Heran käskyä saarnata evankeliumia kaikille kansoille: Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
Paavali todisti myös: Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
Paavali ei erotellut päiviä pyhiin ja arkipäiviin tai viikonpäivään joka kadottaa, vaan opetti lakkaamatta yötä päivää. "en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa". Uuden testamentin kirjeistä löytyy koko Jumalan tahto.
Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa.Kyllä Jeesuksen lauantai-sapatti on Raamatussa.
Launtai oli silloin viikon viimeinen päivä ja arki alkoi sunnuntaista. - Anonyymi
"hirmuinen tekninen kehitys ,joka myös mahdollistaa ilm.kirjan pedonmerkit yms"
Turha tekniikkaa on sotkea Raamatussa kuvattiin henkien taisteluun.
Sitä käydään seurakunnassa ja tässä maailmassa.
Ei tykein ja panssarivaunuin ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---" Nähtäväksi jää kuinka kaikki menee, mutta sunnuntai on varsinainen pedonmerkki."
Ei tällä hetkellä ole mitään pedon merkkiä.
Mutta sen tulo on Raamatussa ennustettu.
Koska kyseessä on henkien taistelu, niin mikään sirukortti tms pedon merkki ei ole.
Vertaa Ef6 kuvattuihin Jlan sotavarusteisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Adventisti, palvot lauantaita eli Saturnuksen päivää."
Jlan omalla sormellaan kirjoittamasta käskystä on kyse.
Ei ole viisasta ylenkatsoa Jlan kirjoittamaa perustuslain kohtaa. Sinun kannattaisi lukea mitä Raamatussa sanotaan asiasta, eikä mielivaltaisesti muutella Raamatun sanomaa.
- Anonyymi
"Pysykää luterilaiset omalla palstalla kun ette ymmärrä raamattua. Sitä ei voikaan ymmärtää ilman PH:ä."
Mitä tarkoittaa PH? Tarkoittaako se "paskan hajua"?- Anonyymi
pH-asteikolla mitataan happamuutta.
Se kun "P"-kirkainkin on kirjoitettu isolla, tarkoittanee tosi-hapanta?
- Anonyymi
Jeesus ei missään kohden maininnut tempauksesta sanaakaan. Sen sanoi Paavali. Mutta kun Paavali ei ole Jeesus niin luultavimmin se oli hänen omaa mielikuvitustaan.
Jeesukseen uskova uskoo Jeesusta, ei Paavalia.- Anonyymi
Jeesus myös sanoo tempaavansa.
Ei tietenkään Suomen kielellä sanonut, kuten luulet. Raamatun mukaan Jeesus ja Paavali olivat molemmat tempaisemassa silloin eläneen sukupolven aikana ja syylle on historiallinen selityskin.
Juutalaiset olivat vainon kohteina, joka huipentui noin 70-vuonna Jerusalemin piiritykseen.MrHyvis kirjoitti:
Kannattaa lukea raamattu niin kyllä sieltä löytyy .
"Kannattaa lukea raamattu niin kyllä sieltä löytyy ."
Juu, samaa mieltä.
Nuokin laittamani kaksi raamatunkohtaa on tyystin jäänyt lukematta helluntailaisilta
- Anonyymi
Tämä on kyllä mielenkiintoinen keskustelu, Pe.ku. Näyttää siltä, että hyvinkin suuri osa kommentoijista ei usko kirjoitettua sanaa vaan keksivät omia selityksiään aloituksen aiheesta.
Naurettavin yritys kumota aloitus on väite, että jos lukee Raamattua niin kuin Raamatun teksti suomenkielellä sanoo, niin ei omaa Pyhää henkeä 🤣 Sehän onkin se Pyhä henki, joka käskee valehtelemaan sanoille aivan uudet merkitykset.
Mihin tarvitaan koko Raamattua, jos lapsi, joka ei osaa valehdellen keksiä Raamatun sanalle omia merkityksiään, tai kuten minä, yksinkertaisinkin ihminen, ei voisi tulla oikeaan uskoon Raamatun kautta?- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Juu, helluntailainen repäisee taskustaan pyhähenki-kortin, joka kerta kun on jauhot suussa.
mutta pekulla ei ole mistä tempaista !
eikä jauhojakaan liiemmin ole suussa eikä kaapissa.
myllyn ääni heikkenee äkvässä ja lakkaa viimein kokonaan, sen pituinen se, yhden miehen ilkkuminen.
- Anonyymi
Helluntailaiset lukevat kuin piru Raamattua.
1800-luvun opein.. Viina jenkkilä ja orjat..kaikki silmän kääntäjät.
Helluntalaiset on ihan roskaa!Mukava huomata, että on jopa joku helluntailainen, joka on avauksen jakeet luettuaan huomannut olevansa väärässä ja kanta muuttunut.
Raamatun profetioita on paljon ,mitä täytyy tapahtua ennen kuin Jeesus palaa.
Ne tapahtumat ei olisi millään pystyneet tapahtumaan n 2000v sitten.
Profetiat siis kertoo tästä sukupolvesta mihin kaiken lisäksi voidaan kirjoittaa tämä tekninen kehitys yhden sukupolven mukana.
Ällistyttävä muutos.Totaalinen sellainen ja antikristus kohta on näyttämöllä ja pian saapuu sitten Kuningasten Kuningas ja ottaa vallan ,joka ei katoa enää koskaan."Profetiat siis kertoo tästä sukupolvesta"
Jeesus kertoi saapuvansa apostolien sukupolven aikana.
Ei Jeesus kertonut, että tulee sinun sukupolven aikana.
Kuvittelet, että Jeesus tulee pelkästään sinun takiasi, koska sinä olet omasta mielestäsi tärkeämpi kuin kukaan muu koskaan.Pe.ku kirjoitti:
"Profetiat siis kertoo tästä sukupolvesta"
Jeesus kertoi saapuvansa apostolien sukupolven aikana.
Ei Jeesus kertonut, että tulee sinun sukupolven aikana.
Kuvittelet, että Jeesus tulee pelkästään sinun takiasi, koska sinä olet omasta mielestäsi tärkeämpi kuin kukaan muu koskaan.Jätän tuon sinun sonnan väliin ja keskityn tuohon mitä kirjoitit...Jeesus sanoi ,että ei tiedä sitä päivää ,mutta profetoi mitä silloin tapahtui.
Profetioita on niin paljon ja kaikki osuu ällistyttävästi kohdalleen.
Toki onhan vääristelijöitä..valehtelijoita..yms ,jotka kääntää raamatun totuuden valheeksi ,mutta sekin on profetoitu eli ei tule yllätyksenä TÄSSÄ SUKUPOLVESSA.MrHyvis kirjoitti:
Jätän tuon sinun sonnan väliin ja keskityn tuohon mitä kirjoitit...Jeesus sanoi ,että ei tiedä sitä päivää ,mutta profetoi mitä silloin tapahtui.
Profetioita on niin paljon ja kaikki osuu ällistyttävästi kohdalleen.
Toki onhan vääristelijöitä..valehtelijoita..yms ,jotka kääntää raamatun totuuden valheeksi ,mutta sekin on profetoitu eli ei tule yllätyksenä TÄSSÄ SUKUPOLVESSA."sonnan väliin"
Arvasinkin, että alkaa tulla ihan asiattomuuksia.
Jeesus sanoo Raamatussa tulevansa silloisen sukupolven aikana, eikä sinun sukupolvesi aikana.Jauhot siis suussa ja asiattomaksi menee MrHyviksellä.
Miksi et voi asiallisesti keskustella?
Uskovaisena luulisi sinun lukevan oikein Raamattua, mutta vääristelet sitä.Pe.ku kirjoitti:
Jauhot siis suussa ja asiattomaksi menee MrHyviksellä.
Miksi et voi asiallisesti keskustella?
Uskovaisena luulisi sinun lukevan oikein Raamattua, mutta vääristelet sitä.Kyllä...meni ihan sanattomaksi kerta kaikkiaan.
Näyttää siltä, että helluntailaisilla on Raamatusta perusasiakin hukassa, eli lain noudattaminen.
Jeesus Raamatussa täyttää lain ja kertoo, ettei sitä koskaan kumota ainakaan ennen maailmanloppua.
Ps 119:142 Sinun oikeamielisyytesi on ikuinen, sinun lakisi on totuus.
Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.- Anonyymi
Tervehys Peku ja Hyvää Joulua. Kuitenkin Jeesus jakeessa 36 jatkaa sanomaansa. KYllä vahvasti näyttää että Jumala ja Jeesus ovat erillisinä Taivaassa mutta toimivat yhdessä, paitsi tässä edellä mainitussa asiassa Isä Jumala päättää tuon ajankohdan.
36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.Kiitokset ja Hyvää joulua.
Jeesus kertoi sen tapahtuvan silloisen sukupolven aikana tietmättä tarkempaa päivää.
Mutta joka tapauksessa silloisen sukupolven aikana.
Jotkut historioitsijat olettavat sen tarkoittavan silloista juutalaisvihaa, joka huipentui Jerusalemin piiritykseen noin vuonna 70.
Vihan aika oli siis tuo aika silloin ja siitä kirjoitettiin Raamattuun.
>>Jeesus ei palannut tempaisemaan>>
Vielä muutama päivä aikaa.Tuo vuodenvaihteeseen väittämäsi tempaus jää toteutumatta.
Olet ennenkin erehtynyt jokaisessa väitteessäsi.- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Tuo vuodenvaihteeseen väittämäsi tempaus jää toteutumatta.
Olet ennenkin erehtynyt jokaisessa väitteessäsi.Mitä useammin hakkaa päätään seinään, sen useammin erehtyy.
Joillein väärässä olosta on tullut tapa. Anonyymi kirjoitti:
Mitä useammin hakkaa päätään seinään, sen useammin erehtyy.
Joillein väärässä olosta on tullut tapa.En ymmärrä miten pään hakkaaminen seinään liittyy erehtymiseen, jollei tässä sitten viitata aivosolujen kuolemiseen, joka saattaa olla seurausta pään hakkaamisesta seinään.
Myönnetään että se todennäköisesti jää toteutumatta mutta odotetaan silti vuoden loppuun.
Aika ahkera olet jos olet lukenut kaikki kirjoitukseni kahdenkymmenen vuoden ajalta ja todennut että olen erehtynyt joka kerta.- Anonyymi
Olit siis taas väärässä ja huomasit sen vasta kun joku toinen kertoi.
Anonyymi kirjoitti:
Olit siis taas väärässä ja huomasit sen vasta kun joku toinen kertoi.
Sinun älykkyytesi ei siis riittänyt sen ymmärtämiseen että maininnat Jeesuksen paluusta vuoden 2021 aikana on esitetty sarkastisessa sävyssä.
- Anonyymi
Lähimmäisestäsi tykkää.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232396- 1171512
- 621355
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m261231- 1171114
KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.341096Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r711064Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571017Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31960Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53956