Diesel audi vei enemmän litroja kuin nykyinen bensa

Anonyymi

Oli 4 kuukautta tuollainen 3,0 V6 176kw diesel audi, matka-ajossa vei enemmän litroja kuin nykyinen bensa auto ja eroa yli litran jokaiselle sataselle.

Kyläajossa/pätkäajossa vielä isompi ero, 3 litraa enemmän tuollainen diesel kuin hiljainen bensa-auto joka puhkuu lämmintäkin muutaman sadan metrin jälkeen.

Eroa tulee siinä kun auto painaa todella paljon enemmän ja v6 3 litran kone vaatii enemmän polttoainetta että saadaan vaikka se 30hp irti tai jotain jolla auto liikkuu norm nopeudella. Enemmän mäntiä, kiertokankia, vastusta.

Kyllähän nuo on jo menneen ajan autoja ja valmistus loppuu lähiaikoina. Uusia ei myydä suomessakaan kun ei ostajia, tuontikin on hiipunut. Harmittaa vielä korkea käyttövoimavero joka pitää normaaleilla ajoilla ja kilometreillä.

10

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä, toisella oli mukava ajella ja nyt ajelet jollain onnettomalla ritsalla. Pitää myös se huomioida. Aikansa kutakin, mutta aika moni tulee haileasti muistelemaan kunnon autoja joilla saattoi päästellä mukavasti, vetää isoa kärryä, eikä tarvinnut latailla yhtenään.

    • Anonyymi

      Sain onneksi myytyä 800eur korkeammalla hinnalla kuin ostin! Ostin kun sain riittävän halvalla.

      Kannatti ostaa yksityiseltä käteisellä.

      Jos olisi joku ostanut autoliikkeestä pari tonnia palanut taivaan tuuliin.

    • Anonyymi

      V6 on jo miehekäs kone....matkaajossa mainio pannu....vain köyhä alkaa miettimään kulutusta jos ajaa 3 litran koneella.

      • Anonyymi

        "V6 on jo miehekäs kone....matkaajossa mainio pannu....vain köyhä alkaa miettimään kulutusta jos ajaa 3 litran koneella."

        Juu. Lueskelin just juttuja noiden V6 moottoreiden jakopääongelmsta.

        Moottorissa on neljä ketjua, joissa jokaisella on oma kiristäjä ja ohjuri, jokainen on myös hajoava osa. Taitaa olla niin, että tuo jakopää vaatii todennäköisesti huomiota, syystä tai toisesta, noin 100tkm välein.

        No, sattuuhan sitä, kaikissa autoissa on hajoavia osia, mutta audi on sijoittanut tuon jakopään näppärästi mootorin takapäähän, joten sen vaihtaminen vaatii mootorin irrotuksen autosta.

        Ei nuo jakopään osatkaan aivan ilmaiset olleet. Kustannukset riippuu vähän siitä, miten paljon sieltä halutaan vaihtaa, mutta jos sanotaan että osien hinta on 2000 euroa, niin ollaan oikeassa hintaluokassa.

        Englannissa joku näihin erikoistunut pikkupaja tekee tuon homman 4500 eurolla, merkkiliikkeessä hinta liikkuu haarukassa 8.000 - 11.000 euroa.

        Ilmeisesti tämä sama ongelma löytyy myös uudemmissa, ketjukäyttöisissä V8 moottoreissa.

        Ajelen itse vanhalla pösöllä ja joskus tuntuu että onhan se vähän ruppana. Mutta itse vaihdoin siihen jakopäänhihnan kerrostalon parkkipaikalla ja kun vaihdoin vesipumpunkin samalla, jäi kustannukset satasen paikkeille. Audi on siis todellakin rahamiesten auto.


      • Anonyymi

        Juuri niin, juuri näin.

        Tuosta eco6 normin 3.0 V6 padasta irtoaa 257 kW ja 89 km/h keskivauhdilla kulutus on alle 6 litraa; 83 km/h vauhdilla laittomat alle 6 litraa. Kiihtyy vaivattomasti nelkkuna sataseen alle 5 sekunnissa -voimaa on.

        Kyllä naapuritkin ovat olleet tyytyväisiä tähän Audiin. Itekkiin oon tykänny.


    • Anonyymi

      Jotenkin epäilen että se bensaverrokki ei ollut saman teho/kokoluokan auto.

      Jos tuollaisen Audin kulutusta vertaa johonkin Toyota Yarikseen niin varmasti bensa-auton kulutus on pienempi.

    • Anonyymi

      Paljonko oli keskikulutus tuolla diesel-vehkeellä?

    • Anonyymi

      Ja, onpas kumma.
      Tuosta eco6 normin 3.0 V6 padasta irtoaa 257 kW ja 89 km/h keskivauhdilla kulutus on alle 6 litraa; 83 km/h vauhdilla laittomat alle 6 litraa.
      Kyllä naapuritkin ovat olleet tyytyväisiä täähän Audiin.

    • Anonyymi

      Diesel paljon mukavampi ajaa kun vääntöä, toi 3 litran diesel kuitenkin aika ripeä verrattuna bensaan.

      • Anonyymi

        "toi 3 litran diesel kuitenkin aika ripeä verrattuna bensaan."

        Vertaa keskenään samanlaista dieseliä ja samanlaista bensakonetta.

        Kolmelitrainen diesel ahdettuna on ehkä "nopea" mutta samankokoinen bensamoottori ahdettuna on oikeasti nopea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe