Saksa sulkee vuoden loppuun mennessä 3 ydinvoimalaa

Anonyymi

Jotka tuottavat tällä hetkellä noin puolet Saksan ydinenergiasta.

Ydinenergiasta luopumisen vuoksi Saksa on nyt yhä enemmän riippuvainen hiilestä.

Nesteytettyä maakaasua (LNG) kuljettavat tankkeritkin ovat suuntaamassa Aasian sijaan Eurooppaan. Yhdysvaltalainen LNG-tankkeri Minerva Chios kääntyi lähellä Intiaa ja on nyt matkalla Eurooppaan. Toinen Yhdysvaltain LNG-alus vaihtoi kurssia lähellä Malaccan salmia.

https://www.ft.com/content/4885b7f5-97a2-4e66-af91-a9211956b0f5

"Euroopan kaasumarkkinat ovat nyt selvät. Aasian ja Euroopan välinen hintaero on nyt kaikkien aikojen suurin", sanoo energiayhtiö Plattsin toimitusjohtaja Ciaran Roe."

22

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Homma menee nyt niin kuin jenkit haluavat. Nordstream2 jää käyttämättä, kun kaasu ostetaan lännestä. Tämä kaasukiista on todellinen syy lännen uhitteluun Ukrainassa.

      • Anonyymi

        Ja homma menee juuri kuten vihreätkin haluavat?

        Saksa luopuu täysin päästöttömästä ydinvoimasta, ja alkaa tupruttelemaan hiilidioksidia kaasupolttimoissaan, jollonka sakemannit joutuu ostamaan ihan *ITUSTI päästökauppaituhippihuuhaata, jollonka germaani-inkapipot tulee pysymään hyvissä pössyissä vuosituhannen loppuun saakka! Tai ainakin siihen saakka kunnes tulevat takasin järkiinsä?


    • Anonyymi

      Suomen vihreätkin ovat olleet ydinvoimavastaisia.
      Niinistön Villen aikana lähtivät jopa hallituksesta sen takia.
      Nyt Ville puuhaa taas kovia kiristyksiä ilmastotalkoissa. Tuleeko taas lyöneeksi kirveen kiveen kun taloudellinen puoli on toisarvoista.
      Suomi ei tule kestämään vihreiden linjauksia.
      Saksa on huomannut tehneensä vääriä päätöksiä, ja maksaa nyt niistä kallisti, mutta tehtyjä päätöksiä on vaikea perua.
      Toivottavasti meidän päättäjillä olisi enemmän järkeä, ettei joka muotioikun perään innostuttaisi, ilman parempaa tietämystä.

      • Anonyymi

        Luonto on jo puoliksi tuhottu. Ei sitä velkaa voida koskaan maksaa takaisin. Vielä voidaan pelastaa jotain, mutta se vaatii asennemuutosta. Suomen metsiä ei ole tarkoitettu kiinalaisten takapuolten pyyhintään.


    • Anonyymi

      Olet sitä mieltä, että paperi-ja selluteollisuutta olisi meiltä ajettava alas.
      Sehän ei vähennä yhtään metsien käyttöä, siirtää vain sitä muualle, jossa metsien istutus, ja jälkihoito on huonolla tolalla. Ja mistä revitään sen jälkeen vientitulot. Niillä juuri pidetään hyvinvointiyhteiskuntaa pystyssä.
      On helppoa vaatia suojelua, mutta miten paljon se tulee laskemaan elintasoa, niin sitä kansalaiset eivät tule hyväksymään, kun se tulee jokaisen eteen konkreettisesti.

      • Anonyymi

        Vastasitko "22.12.2021 15:30" viestiin? Jos kyllä niin.

        Kyllä, olen sitä mieltä, että keskenkasvuisen kuitupuun käyttöä pitää Suomessa vähentää, ja siirtyä metsänhoideossa yhä enemmän jatkuvan kasvatuksen menetelmään. Ainakin kaikissa valtion metsissä pitää lopettaa avohakkuut per heti.

        Elintason laskusta lässyttäminen on joutavaa propagandaa. Bulkkituotanto ei nosta suomalaisten elintasoa, vaan tuhoaa ainoastaan ympäristöä. Metsäyhtiöt ovat tunnettuja ahneudestaan.

        Suomessa pitää puun osalta keskittyä tuottamaan paremman jalostusasteen tuotteita, mutta sekin vaatii metsien laatuun panostamista. Nykyinen räkäpuu ei kelpaa oikein mihinkään. Puusepänteollisuuskin joutuu tuottamaan raaka-aineensa Suomeen ulkomailta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasitko "22.12.2021 15:30" viestiin? Jos kyllä niin.

        Kyllä, olen sitä mieltä, että keskenkasvuisen kuitupuun käyttöä pitää Suomessa vähentää, ja siirtyä metsänhoideossa yhä enemmän jatkuvan kasvatuksen menetelmään. Ainakin kaikissa valtion metsissä pitää lopettaa avohakkuut per heti.

        Elintason laskusta lässyttäminen on joutavaa propagandaa. Bulkkituotanto ei nosta suomalaisten elintasoa, vaan tuhoaa ainoastaan ympäristöä. Metsäyhtiöt ovat tunnettuja ahneudestaan.

        Suomessa pitää puun osalta keskittyä tuottamaan paremman jalostusasteen tuotteita, mutta sekin vaatii metsien laatuun panostamista. Nykyinen räkäpuu ei kelpaa oikein mihinkään. Puusepänteollisuuskin joutuu tuottamaan raaka-aineensa Suomeen ulkomailta.

        Eli siis pitäisi tuottaa tuotteita, joiden tuottamiseen kuluisi paljon energiaa, aikaa ja ehkä muita luonnonvaroja. Sellainen kallis tuote pitäisi vielä saada kaupaksi. Kun raaka-aine eli puu vielä kasvatettaisiin kitukasvuisesti vanhaksi ennen kuin se hakattaisiin, pitäisi hinnan olla todella hyvä, että myös metsänomistaja sillä eläisi.

        Vai onko ajatuksesi, että metsät yhtiöiden omistukseen ja entiset omistajat helpottamaan työvoimapulaa kortistoon, jossa heihin voidaan kohdistaa työllistämistoimenpiteitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasitko "22.12.2021 15:30" viestiin? Jos kyllä niin.

        Kyllä, olen sitä mieltä, että keskenkasvuisen kuitupuun käyttöä pitää Suomessa vähentää, ja siirtyä metsänhoideossa yhä enemmän jatkuvan kasvatuksen menetelmään. Ainakin kaikissa valtion metsissä pitää lopettaa avohakkuut per heti.

        Elintason laskusta lässyttäminen on joutavaa propagandaa. Bulkkituotanto ei nosta suomalaisten elintasoa, vaan tuhoaa ainoastaan ympäristöä. Metsäyhtiöt ovat tunnettuja ahneudestaan.

        Suomessa pitää puun osalta keskittyä tuottamaan paremman jalostusasteen tuotteita, mutta sekin vaatii metsien laatuun panostamista. Nykyinen räkäpuu ei kelpaa oikein mihinkään. Puusepänteollisuuskin joutuu tuottamaan raaka-aineensa Suomeen ulkomailta.

        en ole koskaan ymmärtänyt miksi hyvää kuitupuuta pitää myydä 11-15 euroa kuutio.

        järjen köyhyyttä, paitsi ostajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis pitäisi tuottaa tuotteita, joiden tuottamiseen kuluisi paljon energiaa, aikaa ja ehkä muita luonnonvaroja. Sellainen kallis tuote pitäisi vielä saada kaupaksi. Kun raaka-aine eli puu vielä kasvatettaisiin kitukasvuisesti vanhaksi ennen kuin se hakattaisiin, pitäisi hinnan olla todella hyvä, että myös metsänomistaja sillä eläisi.

        Vai onko ajatuksesi, että metsät yhtiöiden omistukseen ja entiset omistajat helpottamaan työvoimapulaa kortistoon, jossa heihin voidaan kohdistaa työllistämistoimenpiteitä?

        Puun kasvamiseen käyttämää energiaa ei tarvitse tuottaa erikseen. Puu osaa käyttää sitä aivan itse omin nokkinensa.

        Puu ei kitukasva, puu kasvaa normaalisti. Avainsana on puun ikä.

        Ja tietenkään metsään ei levitetä mitään vesistöt pilaavia lannoitteita, jotka huonontavat puun laatua.

        Jatkojalostuksessa puutavara voidaan sahata vaikka traktorin käyttämällä kenttäsirkkelillä. Ei tarvita mitään megaluokan sellunkeittokompleksia. Sahausjätteistä saa tehdä mitä kukin haluaa, vaikka huussin kuiviketta.

        Yhtiöiden ja yksityisten omistamat metsät ovat avainsyy luontokatoon. Koska maata ei valmisteta, niin kaikki maaperään liittyvät omistukset pitäisi tietenkin olla yhteiskunnan hallussa.

        Kannatan kyllä maaomaisuuden sosialisoimista yhteiskunnalle, jotta luonnonvarojen hyödyntäminen saadaan kestävälle pohjalle.


      • Anonyymi

        Joo, kasvatetaan vain tukkipuuta, ei lainkaan kuitupuuta. Tukista saa aina paremman hinnan.


    • Tämä osittaa, että on niitä muuallakin tyhmiä ja huonosti tulevaisuuden ennakoivia politiikkoja kuin Suomessa. Uraani halkeaa ja tuottaa lamppuun valkeaa vielä monessa valtiossa.....

    • Anonyymi

      Suomi tukee EU:n sosiaalirahaston kautta.

    • Anonyymi

      Saksa ostakoon sähkön Ranskasta, jossa kannabis-Vihreät eivät sotke asioita.
      Ranskassa sähkö kallistuu ja kansa alkaa kapinoida.

    • Anonyymi

      saksa sitten siirtyi mustaa siirtymään teollisuuden painostuksen myötä vaikutuksessa ,koko vihdeä siirtymä sitten haukkasi paskaan eussa,

    • Anonyymi

      "Luonto on jo puoliksi tuhottu. Ei sitä velkaa voida koskaan maksaa takaisin. Vielä voidaan pelastaa jotain, mutta se vaatii asennemuutosta. Suomen metsiä ei ole tarkoitettu kiinalaisten takapuolten pyyhintään."
      Missä se luonto on puoliksi tuhottu?
      Ns. kehittyvät maat , jotka on jopa saaneet helpotuksia päästöjen suhteen - Kiina, Intia, Indonesia ym., siellä ne tuhot näkyvät.

      "en ole koskaan ymmärtänyt miksi hyvää kuitupuuta pitää myydä 11-15 euroa kuutio.
      järjen köyhyyttä, paitsi ostajalle."
      Järjen köyhyyttä jos ei ymmärrä että kartellit määrää ne hinnat. Ja joillekin on elinkeinona se metsätalous joten myytävä on.

      "Saksa ostakoon sähkön Ranskasta, jossa kannabis-Vihreät eivät sotke asioita.
      Ranskassa sähkö kallistuu ja kansa alkaa kapinoida."
      Ranskasta ostetty sähkö onkin Euroopan vähähiilisintä.
      Miettikääs vihreät sitä.

    • Anonyymi

      Greenpeachin natsit julistavat "FÜhR(er) ATOMSTROMFREIES EUROPA".

      No Suomikin on osa Eurooppaa.

    • Anonyymi

      Ruotsi rakentaa saman verran lisää.

    • Anonyymi

      Täytyy polttaa hiiltä tulee olemaan pulaa energiasta

    • Anonyymi

      Saksalainen teollisuus kärsii kovasti

    • Anonyymi

      Ilman öljyä ei ole sähköä, että se fossiilittomuudesta ja bioilusta.

    • Anonyymi

      Saksalla on kiire päätä tupruttamaan hiilidioksidia taivaalle. Maakaasu on hiilidioksidipahis, eikä mikään ympäristöystävällinen, kuten jotkut haluavat uskotella. Vai ovatko saksalaiset saaneet ympäristölämpenemisen jo pysäytettyä, kun ydinvoimasta luovutaan?

    • Anonyymi

      Tulee olemaan pulaa energiasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe