Nyt on mahdollisuus todistaa järkevyytensä.
Järkevä ketju
33
604
Vastaukset
- Anonyymi
Syö särkeä, se kasvattaa järkeä!
- Anonyymi
Suurkala on iso saalis tai sitten ei Joona: 2
- Anonyymi
Miten aloittaja katsoo todistavansa järkevyytensä ?
- Anonyymi
Miten niin ? Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan ? Ovatko kaikki muuttuneet yht'äkkiä järkeviksi ?
- Anonyymi
Odotan aloittajalta varsinaista asiasisältöä ! Mikä mahdollistaa järkevyytensä todistamisen juuri nyt ? Siihenhän on mahdollisuus aina, jos edellytykset ihmisellä
on olemassa.- Anonyymi
No kun tuolla valitettiin, ettei palstalla ole yhtään järkevää ketjua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun tuolla valitettiin, ettei palstalla ole yhtään järkevää ketjua.
Onneksi ei ole mitään todistamisen tarvetta. Itsetunto on terve ja kunnossa.
Toisin kuin besserwissereillä ja luonnevikaisilla. - Anonyymi
Järkeviä viestejä tässä ketjussa on monia, sinun silmiisi osui nyt joku rukiin kauna. etkä huomannut lukea mitään muuta kuin aloituksen.
Aloituksen pitäisikin olla lyhyt ja ytimekäs, että lukijat osaavat valita aloituksen, jonka alle sitten mielipiteitänsä kirjoittavat.
Minulle tässä on järkeä, aloituksesta alkaen ja järkevyys jatkuu pieniä järkevyydestä poikkeamisia lukuun ottamatta, mutta se tuskin on aloittajan vika, jos joku kirjoitti sellaisen mielipiteen, joka ei saa kaikkien kirjoittajien kannatusta.
Meitä on monta ja yhden järkevyys voi olla toiselle ärsyttävää.
Minua ärsyttävät turhat vanhojen juttujen takaisin kaivamiset. Olisi niitä esiin otettavia ja moitteiden jakamista mielessä minullakin, mutta "anna vanhojen olla" sanoi isäni kun kerroin kuinka minua kosiskeli eräs isäntämies, minua paljon vanhempi, rikaskin, mutta tottelin isää. Olen pitänyt mielessäni, että kun en huolinut rikasta, sain köyhän, mutta kun itse valitsin, en eronnut ja mennyt sille "vanhalle", joka aina minua odotti.
Onnellinen olen ollut köyhänkin kanssa, eikä raha tuo kuulemani mukaan onnea tullessaan. Olisin varmasti ollut nämä yli 60 vuotta kaiken aikaa rikas ja onneton. Mitä iloa silloin elämässä olisi?
Voi kuinka paljon elämässä on tapahtunut, järkevää ja järjetöntä tekemistä, mutta yleensä harmituksen ja veetutuksen jälkeen onkin seurannut sellainen ahaa aika, että aina ei ole jalat pysyneet maassa!
Tiedätkö, tai oletko kokenut sellaisen tunteen. Siinä tilanteessa velatkin muuttuvat saataviksi, eikä tule mieleenkään katua mitään tekemäänsä. Ajoittain on hyvä nähdä, että metsässä on muutakin, kuin suuria honkia.
Löysin metsästä jotain suurta, kun meni sinne kiukuissani, aikeena iskeä kiveä kivellä, kun asiat olivat hiukan ristiriidassa, mutta halasinkin puita ja löysin tunnetilan jota ei mikään voi korvata.
Se on muiden ihmisten ja omien virheiden hyväksyminen sellaisina kuin ovat.
Asiat lutviutuvat, kuin pultti paikalleen, jos et yritä väärille jengoille!
Niin, siinäkin asiassa on järkevyydestä hyötyä. - Anonyymi
Aloittaja antoi ihan jokaiselle mahdollisuuden kertoa jotain järkevyydestä.
Olen samaa mieltä, jos sitä on sen voi todistaa olemalla järkevä, vaikka vain omasta mielestänsä.
Yritän olla järkevästi näyttämättä kaikille kuinka tyhmä olen.
Terveisin palstan seuraaja.
PS. >>>>>kirjoitin hetkeä tätä aiemmin viestin,
> Anonyymi
29.12.2021 04:51 <
jossa viittaan aloituksen ytimekkääseen otsikkoon, jäi vain kirjottajan tiedot, eli "palstan seuraaja" kertomatta. <<<<<<<
Tässä nyt sitten samalla tulee kerrottua senkin "järkevyyteen pyrkimisen" kirjoittaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkeviä viestejä tässä ketjussa on monia, sinun silmiisi osui nyt joku rukiin kauna. etkä huomannut lukea mitään muuta kuin aloituksen.
Aloituksen pitäisikin olla lyhyt ja ytimekäs, että lukijat osaavat valita aloituksen, jonka alle sitten mielipiteitänsä kirjoittavat.
Minulle tässä on järkeä, aloituksesta alkaen ja järkevyys jatkuu pieniä järkevyydestä poikkeamisia lukuun ottamatta, mutta se tuskin on aloittajan vika, jos joku kirjoitti sellaisen mielipiteen, joka ei saa kaikkien kirjoittajien kannatusta.
Meitä on monta ja yhden järkevyys voi olla toiselle ärsyttävää.
Minua ärsyttävät turhat vanhojen juttujen takaisin kaivamiset. Olisi niitä esiin otettavia ja moitteiden jakamista mielessä minullakin, mutta "anna vanhojen olla" sanoi isäni kun kerroin kuinka minua kosiskeli eräs isäntämies, minua paljon vanhempi, rikaskin, mutta tottelin isää. Olen pitänyt mielessäni, että kun en huolinut rikasta, sain köyhän, mutta kun itse valitsin, en eronnut ja mennyt sille "vanhalle", joka aina minua odotti.
Onnellinen olen ollut köyhänkin kanssa, eikä raha tuo kuulemani mukaan onnea tullessaan. Olisin varmasti ollut nämä yli 60 vuotta kaiken aikaa rikas ja onneton. Mitä iloa silloin elämässä olisi?
Voi kuinka paljon elämässä on tapahtunut, järkevää ja järjetöntä tekemistä, mutta yleensä harmituksen ja veetutuksen jälkeen onkin seurannut sellainen ahaa aika, että aina ei ole jalat pysyneet maassa!
Tiedätkö, tai oletko kokenut sellaisen tunteen. Siinä tilanteessa velatkin muuttuvat saataviksi, eikä tule mieleenkään katua mitään tekemäänsä. Ajoittain on hyvä nähdä, että metsässä on muutakin, kuin suuria honkia.
Löysin metsästä jotain suurta, kun meni sinne kiukuissani, aikeena iskeä kiveä kivellä, kun asiat olivat hiukan ristiriidassa, mutta halasinkin puita ja löysin tunnetilan jota ei mikään voi korvata.
Se on muiden ihmisten ja omien virheiden hyväksyminen sellaisina kuin ovat.
Asiat lutviutuvat, kuin pultti paikalleen, jos et yritä väärille jengoille!
Niin, siinäkin asiassa on järkevyydestä hyötyä.No oli siinä litaniaa.Oikea inspiraatio
- Anonyymi
Etten ruikuta yksinäisyytäni. yritin olla tänään järkevä 27.12.21. Tutvni oli jo puolivuotta ohjeistanut minua menemään Kontula ostoskeskus Hlsinki 94. diakoisalaitos ylläpitämä D-asema.Toisen kerran jo kävi niin ettei ovet auenet minulle. 1 kertta ovikelon soitoon ei vastattu ,ihmisiä sisällä.Mitä ovikellolla tekee oven karmin vieressä jos se ei toimi? No tänän koputeluni oveen nainen tulee ,avaa oven sanoo: Kintiö täys. Mitä sitten ovessa lappu Avoimet ovet tarkoitaa? Jos sisän ei pääse? Kerokaa viisat mitä tarkoitaa a voimet ovet?
- Anonyymi
Kysy ystävällisesti sieltä D-asemalta mitä se heille tarkoittaa.
- Anonyymi
Tämähän on mukava paikka, kaikille avoin, mutta ei aina avoin.
https://www.hdl.fi/blog/d-asema-kontula/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän on mukava paikka, kaikille avoin, mutta ei aina avoin.
https://www.hdl.fi/blog/d-asema-kontula/Kontulan ostarilla on paljon juottoloita ja basaaritouhua.
- Anonyymi
Tämäkin ketju todella osoittaa, kuinka korkeatasoiseksi palsta muuttuu kun rekatut jäävät pois ja vain anot kirjoittavat.
Tätä on odotettu ja toivottu.- Anonyymi
Rekattuhan se siinäkin kirjoittelee anona.
Mihin tarvitsette moista todistusta.
Kun tulet toimeen itsesi ja muitten kanssa, kun kiinnostusta riittää se kuvastaa on halua käyttää järkeä, tylsistyminen näkyy kirjoituksistasi.- Anonyymi
Minusta ei ole oman järkeni arvioijaksi, mutta minne olen ollut menossa, sinne olen perille löytänyt.
Tuttava soitti aviomiehellensä autosta, kun oli eksynyt jonnekin sivutielle. Mies kysyi, että missä olet? Jos tietäisin missä olen, niin eihän minun tarvis sinulta kysyä, vastasi rouva. Hän ei ollut katsonut edes valatien numeroa, jolta oli viimeksi pikkutielle kääntynyt. No ei sinun päätäsi järki ainakaan pakota, sanoi mies vaimolleen ja pyysi kääntymään takaisin samaan suuntaan mistä tuli. Olihan rouva osunut oikealle tielle, ja osasi kotiin ennen iltaa. Tuokin voi olla järkevyyden mittari. Osata takaisin kotiin. Moni eksyy, kun järki on jättänyt tyhjän tilan siihen kohtaa aivoissa, jossa muistin pitäisi toimia.
Moni 80 ikäinen kärsii ainakin mustin heikkenemisestä.
Itse aioin eilen soittaa ja tilata hierojalle aikaa. Huomasin sitten seisovani telkkarin kaukosäädin kädessäni, kun tajusin, että ei sillä soiteta, avasin telkkarin ja soitto unohtui. Onneksi hieroja soitti ja tarjosi vapaata aikaa.
Hänellä toimii intuitio! Järkikin.Minä muistan takavuosina uutisen maantiellä hortoilleesta henkilöautosta, joka kulki vastavirtaan onneksi niin hitaasti, että muu liikenne pystyi väistämään. Kun auto saatiin pysähtymään, löytyi kuskin paikalta täysin muistinsa kadottanut ikämies, joka ei löytänyt kotiin ja pelkääjän paikalta itkuinen vaimo, joka oli yrittänyt neuvoa ja opastaa, mutta mies ei tajunnut eikä kuunnellut.
Muisti voi ilmeisesti kadota kertalaakista.
Sitä ennen haipuvaa muistia korvaa jääräpäisyys, joka saattaa aiheuttaa ongelmatilanteita, esimerkiksi juuri auton ratissa. Olin kerran ikääntyneen sukulaismiehen kyydissä, ja hän kääntyi vastavirtaan yksisuuntaiselle kadulle. Huusin, että hei, kielletty ajosuunta, ja hän vastasi ajaneensa tästä koko ikänsä, ja hän ei meinaa tapojaan muuttaa, vaikka liikenne ohjattaisiin kuinka tahansa.
Kaukaa viisaana jätin oman korttini kuivumaan, kun täytin 70, sillä en ajanut kuin satunnaisesti silloin tällöin joitakin kauppareissuja, ja ajattelin, että kaikille on varmasti turvallisempaa, jos siirryn bussin asiakkaaksi.
Kaikesta mitä kahtaamme tulee tunne ja sitten järki astuu peliin ja rupeaa analysoimaan asioita.
Tavalliselle kansalaisille riittää tavallinen järki, varsinkin, jos se sisältää ns. maalaisjärkeä.
Me ihmiset, ainakin suurin osa, elää ihan normi arkeaan, mitä se sitten itse kullakin on, silloin juuri maalaisjärki on kaikkein käyttökelpoisin.
Jos taas ihminen rupeaa ratkomaan, jotain uutta tuntematonta, sanotaan, että hän järkeilee.
Sanotaan, että viisaus kasvaa iän muota, mutta pitää olla järkeä sen käyttämiseen.
Tuohon omaan järkevyyteen olen jäävi sanomaan oikein mitään, kai sekin vaihtelee, väliin on kovinkin järkevä ja sitten taas ihan hölmö.- Anonyymi
Yritin varhaisen aamukahvikuppini vierellä analysoida järkeviksi kokemiani ratkaisuja ja löysin muutaman sellaisen, joiden perusteellisesta pohtimisesta ja päätöksen tekemisestä on ollut taloudellista hyötyä, muun edun lisäksi.
Järkevyyteni ei riitä ostamaan sähköautoa.
Paitsi, että järkeilin sen tarpeellisuutta, järkeilin valtion kassamenoja!
Hallituksen viherpipertäjät maksava sellaisen hankinnasta avustusta! Rikkaille auto valtionvaroin, kuin pääministerin ruoka!
Ei mahdu mun järkeeni, kun joka puolella terveydenhoitomenoissa on rahasta pulaa, kun ei ole varaa palkata lisää hoitajia sairaaloihin, hoitajapula rasittaa vanhustenhoitoa, kun rahan ahneet yksityisetkin hoitolat tinkivät lisähenkilökunnan palkkaamisesta, lisää rahaa omistajien pussiin. Mutta, että yhteiskunnalliset laitokset eivät määrä rahojen puutteessa voi palkata lisää henkilökuntaa, siinä olis valtion kassan AUTONOSTAJILLE suunnatun rahan oikea osoite. Köyhällä ei ole varaa ostaa sähköautoa, ei tukienkaan kanssa, mutta maan Tyttöhallitus jakaa rahaa omiin, itselle tärkeisiin kohteisiin.
Kun pääsee valtaan, ei köyhä tule mieleen.
Köyhyys unohtuu, kun järkevyys puuttuu päätöksien teosta.
- Anonyymi
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
T: fiksu- Anonyymi
Todellisessa reaalielämässä juttu menee kylläkin niiin, että oikeassa olijat ovat useimmiten väärässä. - Nm. Luulo ei ole tiedon väärtti
- Anonyymi
Biden: USA vastaa päättäväisesti, jos Venäjä hyökkää Ukrainaan, kirjoittaa IL etusivulla tämänpäiväisessä lehdessä.
Onko nykyisestä sodalla ja valloituksella uhkaavalla mahtivaltiolla, sen korkeimmalla päättäjällä, joskus yksinvaltiaalta vaikuttavalla Putinilla, ihan kaikki asiat ajateltu ja julkituotu järkevästi?
Järkevästi ajatellen, hän haluaa/ näytti haluavan taas yhden naapurivaltion kaapata tuosta vain hallintaansa.
Pelottaako palstan kirjoittajia mahdollinen naapurivaltion hyökkäys?
Kaikesta huolimatta, elämme jännitteisiä aikoja, joihin koronan lisäksi on nyt syntynyt jonkinlainen johtamisyritys meidänkin päättäjiemme päätöksistä.
Presidenttimme ei ole paljon kommentoinut, mutta jännittäviä aikoja tulevaan vuoteen on viritetty.
Nyt ei ole kyse meidän puolueidemme politiikasta, vaan kahden mahtivaltion keskeinen vallankäytön mittari.
Järkevyyttä molemmilta osapuolilta voisi nyt toivoa ja ylläpitää kaiken sorttista rauhaa.
Sodan kokeneet ikäpolvet eivät enää haluaisi kokea sellaisen ajan kauhuja, sellainen yleiskuva syntyi lukiessa asiaan liittyviä kommentteja eri lähteistä.Viime päivinä on tv:ssä esitetty ajankuvaa suomettuneesta Suomesta. Mielenkiintoinen sarja, jonka juontajana on Jari Tervo. Toivon, että kaikki sen katsoivat, sillä se antaa taustatietoa monille sellaisille seikoille, jotka jäivät kansalaisille aikanaan hämäriksi.
- Anonyymi
Makriina kirjoitti:
Viime päivinä on tv:ssä esitetty ajankuvaa suomettuneesta Suomesta. Mielenkiintoinen sarja, jonka juontajana on Jari Tervo. Toivon, että kaikki sen katsoivat, sillä se antaa taustatietoa monille sellaisille seikoille, jotka jäivät kansalaisille aikanaan hämäriksi.
haloooo,
se ohjelma on pelkästään ja vain Jari Tervon näkövinkkelistä tehty
EI koko suomen totuus ollenkaan,,,,,,,,,,,,,,,,,
tyhmää pitää totuutena kun koko totuus aivan toinen ,,,,,,,,,,,,
aina kaikki dokumentit todellisuudessa on vain sen tuottajan näkökulmasta katsottuna tuotettua tietoa, vain hänen mielipiteitään,
tommoset dokumetit voi olla suurta manipulointia
jopa valhetta sisältävää ,,,
kyllä jokaisen tervejärkisen kansalaisen pitää tajuta ja uskoa mitä ITSE on kokenu ja nähny ja mikä on oikea totuus,,,
TOTUUS EI PALA TULESSAKAAN,,,, Anonyymi kirjoitti:
haloooo,
se ohjelma on pelkästään ja vain Jari Tervon näkövinkkelistä tehty
EI koko suomen totuus ollenkaan,,,,,,,,,,,,,,,,,
tyhmää pitää totuutena kun koko totuus aivan toinen ,,,,,,,,,,,,
aina kaikki dokumentit todellisuudessa on vain sen tuottajan näkökulmasta katsottuna tuotettua tietoa, vain hänen mielipiteitään,
tommoset dokumetit voi olla suurta manipulointia
jopa valhetta sisältävää ,,,
kyllä jokaisen tervejärkisen kansalaisen pitää tajuta ja uskoa mitä ITSE on kokenu ja nähny ja mikä on oikea totuus,,,
TOTUUS EI PALA TULESSAKAAN,,,,Et siis katsonut sarjaa. Se on Areenassa. Siinä haastatellaan kymmeniä eri poliitikkoja vuosikymmenien ajalta.
Myös Kekkosen valtiomiestaidot tulevat siinä näkyviin, joten suosittelen kyllä, että katsot.- Anonyymi
Makriina kirjoitti:
Et siis katsonut sarjaa. Se on Areenassa. Siinä haastatellaan kymmeniä eri poliitikkoja vuosikymmenien ajalta.
Myös Kekkosen valtiomiestaidot tulevat siinä näkyviin, joten suosittelen kyllä, että katsot.Tiedä itse kokeneena eläneenä nähneenä sen aikaisen suomen,
KEKKONEN OLI ja ON edeleen suomen paras presidentti kautta-aikain,,,
Kekkonen oli koko suomen kansan presidentti,
joka muuta väittää valehtelee omasta pienestä näkökulmasta
ilmaiseet mielipiteensä
joka ei ole ollenkaan koko kansan mielipide,
Kekkosta ikuisesti kaivaten ,,, suomi neidon oma vanhus,,
jokinverran ole katsonu dokumentteja,
pääasiallisesti tulee ilmi Kekkosen viisaus politiikassa,
niinkuin pitääki,
Kekkonen oli upea presidentti,
piti huolen suomen turvallisuudesta ja tulevaisuudesta,
Kekkonen oli henkeen ja vereen suomalainen MIES, suurilla kirjaimilla,
olen myös nähny tahallissesti vääristeleviä dokumentteja
jotka loukkaa pahoin katsjoaa, kansaamme,
joten katson myös varauksella muutamien tuottajien dokumentteja,
joita en arvosta ,
ovat vähemmän koko suomen kansan asialla, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedä itse kokeneena eläneenä nähneenä sen aikaisen suomen,
KEKKONEN OLI ja ON edeleen suomen paras presidentti kautta-aikain,,,
Kekkonen oli koko suomen kansan presidentti,
joka muuta väittää valehtelee omasta pienestä näkökulmasta
ilmaiseet mielipiteensä
joka ei ole ollenkaan koko kansan mielipide,
Kekkosta ikuisesti kaivaten ,,, suomi neidon oma vanhus,,
jokinverran ole katsonu dokumentteja,
pääasiallisesti tulee ilmi Kekkosen viisaus politiikassa,
niinkuin pitääki,
Kekkonen oli upea presidentti,
piti huolen suomen turvallisuudesta ja tulevaisuudesta,
Kekkonen oli henkeen ja vereen suomalainen MIES, suurilla kirjaimilla,
olen myös nähny tahallissesti vääristeleviä dokumentteja
jotka loukkaa pahoin katsjoaa, kansaamme,
joten katson myös varauksella muutamien tuottajien dokumentteja,
joita en arvosta ,
ovat vähemmän koko suomen kansan asialla,Tämä nyt suosittelemani dokumenttisarja käsittelee nimenomaan suomettumisen aikaa ja Kekkosen aikakautta. Se antaa näkökulmaa siihen aikaan ja korostaa myös Kekkosen suurta osaa NL:n ja Suomen suhteissa. Sarja on osa historiaamme, joten suosittelen sen vuoksi sen katsomista. Areenassa se on, ja varmaan tulee vielä uusintanakin.
Hyvää Uutta Vuotta!
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä nyt suosittelemani dokumenttisarja käsittelee nimenomaan suomettumisen aikaa ja Kekkosen aikakautta. Se antaa näkökulmaa siihen aikaan ja korostaa myös Kekkosen suurta osaa NL:n ja Suomen suhteissa. Sarja on osa historiaamme, joten suosittelen sen vuoksi sen katsomista. Areenassa se on, ja varmaan tulee vielä uusintanakin.
Hyvää Uutta Vuotta!
Mkr.SORI,,,,, mutta minua on aina loukannu sana " SUOMETTUMINEN "
olen henkeen ja vereen rehellinen suomalainen itsenäisen suomen kannattaja,
kuten KEKKONENKI OLI, koko kansan presidentti,
ikinä en ole ymmärtäny sanan merkitystä ,,, " suomettuminen "
se loukkaa aina kun joku mainitsee sen sanan keskustelujen yhteydessä,
suomettuminen kuulostaa korvassa rumalta KIROSANALTA,
mitä on suomettuminen, mehän olemme suomalaisia, suomen kansallle on
OMA SUOMI maailman rakkain maa,
miksi joku haukkuu KEKKOSTA suomettumisesta,, ???????????????
EI YMMÄRRÄ,
kehtaatteki,, hävetkää,, Anonyymi kirjoitti:
SORI,,,,, mutta minua on aina loukannu sana " SUOMETTUMINEN "
EI YMMÄRRÄ,
kehtaatteki,, hävetkää,,Suosittelen vilpittömästi sarjaa. Se antaa sinulle taustaa tuolle kaikkien inhoamalle sanalle.
Kukaan ei sitä halua kuulla, mutta sitä ei Suomessa keksittykään. Alun alkaen se on saksalainen luonnehdinta Suomen politiikasta.
Kekkonen joutui tasapainoilemaan NL:n ja lännen välissä ja pitämään suhteita kunnossa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SORI,,,,, mutta minua on aina loukannu sana " SUOMETTUMINEN "
EI YMMÄRRÄ,
kehtaatteki,, hävetkää,,Kekkonen oli Suomen Tito hullu ikävöi häntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kekkonen oli Suomen Tito hullu ikävöi häntä.
16:28
tiedätkö mitä raamattu sanoo,,,
no sanompa sinulleki tidoksi
" joka toista hulluksi sanoo on i t s e hullu "
raamatun sana ON TOTTA,
joten hakeudu pikaisesti hoitoon,,,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle754009Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt2023302Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473006Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle772671Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3792408- 1812072
- 781605
- 361586
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231418Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391392