Mistä rohkeutta poistua kotoa?

Anonyymi

Olen nyt erakoitunut aika täydellisesti. Minulla pelkoon poistua kotoa liittyy ajatus, ettei minulla olisi oikeutta mennä edes kävelemään ulos. Olen niin huono ja arvoton, etten saisi "häiritä" olemassaolollani muita ihmisiä. Järjellä tajuan, että minulla on yhtäläinen oikeus mennä vaikka sinne lenkkipolulle. Onkohan täällä kukaan saanut jostain apua tällaiseen? Miten saisin rohkeutta?

11

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene vaan olet ihan samalainen kuin muut ihmiset.Saat olla omasi toki ja rauhassa.
      Katso mitä luonto antaa sinulle,siellä on todella paljon hyvää.
      Näe luonnon kauneus ja sen tuoma rauha.
      Pienin askelin eteenpäin, sillä olet tärkeä!
      Sinä,et häiritse ketään !
      Olet ihminen, kuin me muut .
      Rakkautta elämääsi toivon !
      Pienin askelin elämään, eikö vain..?

      • Anonyymi

        Kiitos rohkaisevista sanoista. On kyllä ihana tietää, että tuolla maailmalla on kaltaisiasi hyviä ihmisiä.

        Tänään on ollut niin toivoton olo. Itkettää vaan, kun en uskalla mennä viemään edes roskia. Olen niin pettynyt itseeni... Miten oonkaan päätynyt tähän tilanteeseen...


    • Anonyymi

      Tulisi nöyrästi kohdata tämä ”henkilö” joka saa sinun tuntemaan arvottomuutta, ja siitä johtuvaa pelkoa. Usko pois se olet sinä itse, joka sanelet säännöt itse kunkin arvosta, näin meitä epäsuorasti opetetaan täällä kunnian kentillä. Itseäni auttoi, kun tutustuin tällaiseen integroitumattomaan hahmoon. Kutsu pelkosi teelle, keskustelkaa miten peloista vapautuu, pelkohan on expertti siinä asiassa.

      • Anonyymi

        "Itseäni auttoi, kun tutustuin tällaiseen integroitumattomaan hahmoon."

        Mielenkiintoista, voitko kertoa tästä "tekniikasta" lisää?
        -ap


    • Anonyymi

      Mitä tapahtuu tai voi tapahtua, jos lähdet ulos?

      Onkohan kotipaikkakunnallasi jotain järjestöä, josta tulisi ystävä viemään sinut ulos, jos ihan hirveästi pelottaa. Siinä näkisit, että saat varmasti liikkua ihan rauhassa. Ja jos joku sattuisikin tervehtimään, vastaat: "Päivää, päivää!"

      • Anonyymi

        tai vaikka vaan terve tai hei tai millä muulla tahansa sanalla. Se mikä omaan suuhun parhaiten sopii


    • Anonyymi

      Nyt oon ollut kolme viikkoa poistumatta kotoa lainkaan. Pelkään ihan kaikkea mahdollista, mitä ulkomaailmassa voi tapahtua... Jos oiskin mahdollisuus tukihenkilöön, mutta en ole löytänyt sellasta tahoa, jonka kautta niitä saisi.

      Tuntuu, etten kestä enää. Oon aivan yksin. En osaa ratkaista tätä mitenkään...

      • Anonyymi

        Olisi ehkä viisainta, että soittaisit huomenna terveyskeskukseen ja varaisit ajan hoitajalle. Sinne menoon voisit vaikka valmistautua juttelemalla chatissa jonkun tukihenkilön kanssa. Spr:llä on ystävä palvelu josta voi pyytää ystävää. Se ei ole tarkoitettu vain vanhuksille vain myös vaikka mielenterveyden kanssa kamppaileville. Ota yhteyttä oman kuntasi spr:ään


      • Anonyymi

        Tai...hiukan tarkennusta. Ajoit autollasi päivällä keskustaan päin. Että se siitä erakkoelämästä.
        Sekin vielä, että miksi lähettelet niitä 502 Bad Gatevay sivuja koneelleni?
        Terv. 100m luoteeseen patioiltasi


      • Anonyymi

        Mieli.fi - sivuston kautta saisitko apua tilanteessasi pikaisesti? Kriisipuhelin ja chattimahdollisuus on 24h/vrk. Apua on tarjolla, haethan sitä ❤️


    • Anonyymi

      Parempaa huomista sinulle. Toivottavasti olet päässyt kynnyksen yli.
      Alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo. Tsemppiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe