Taksi Helsinki on kallis

Anonyymi

Tänään hesarissa:

”Harmi menee nopeasti ohi, sillä nyt ei ole kiire. Yango-kyyti Haagasta Laaksoon Keskuspuiston laidalle on myös hätkähdyttävän halpa: 5,30 euroa. Samasta vajaan neljän kilometrin matkasta Taksi Helsinki olisi veloittanut 20,90 euroa.”

Miksi maksaa 4x hinta täysin samantasoisesta kuskista? Ei kannata ei.

34

1337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hinnan saa alas, kun ei maksa mitään lakisääteisiä maksuja, ei veroja, ei vakuutuksia, ei eläkemaksuja, ei sosiaaliturvamaksuja, eikä mitään muutakaan.

      Kolarin sattuess voi tulla kalliiksi, koska kukaan ei maksa mahdollisia sairaus- tai jopa vammautumisesta aiheutuvia maksuja.

      • Anonyymi

        Johan kun ei yhtään suomalaista ole taksi liikenteessä. Miten mustan kyytiin uskaltaa lähteä kun tullen mennen huijaavat varsinkin vanhuksia kyllä suomi on turvaton maa. Ja vielä mainostetaan onnellisten maa. Niin varmaan huijareitten mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan kun ei yhtään suomalaista ole taksi liikenteessä. Miten mustan kyytiin uskaltaa lähteä kun tullen mennen huijaavat varsinkin vanhuksia kyllä suomi on turvaton maa. Ja vielä mainostetaan onnellisten maa. Niin varmaan huijareitten mielestä.

        Kuka nyt kyytiin haluaa kun musta iso mies kurkkiia ikkunasta huh. Ajattelis vähän ennen kuin valittaa kun ei ole ajoja. Menis afrikkaan ajamaan


      • Anonyymi

        Pelkät vakuutusmaksut ovat moninkertaiset ammattiliikenteessä. !!!


    • Anonyymi

      Taksi Helsingissä pitää saada rahaa myös kotona olevalle "isännälle" Onhan jopa huvittavaa että joku itseään autoilijana pitävä vain yhden auton toiminimi " yrittäjä" ei usein itse aja ollenkaan. Ei ihme että pitää olla ilmaa hinnoissa.

      • Anonyymi

        No höpön höpön. Ei koskaan ole yhden auton autoilija elänyt itse ajamatta tai tekemättä jotain muuta työtä. Ja varsinkin nykyään ei yhden auton yrittäjän edes kannata pitää kuljettajaa. Eli kyllä sieltä ratin takaa löytyy useimmiten yrittäjä itse


      • Anonyymi

        Se että perinteiset taksit pystyvät ajamaan kelakyydit niin halvalla kertoo jo kuinka paljon ilmaa on hinnoissa. Taksi Helsinki ja Lähitaksi ovat tehneet kannattavuuslaskelmat ja ilmoittaneet hintatason kilpailutukseen jolla yrittäjät pystyvät ajamaan kyydit voitollisesti.


      • Anonyymi

        Isännän hommassa on aika paljon kaikenlaista mitä te rengit ette osaa edes kuvitellakkaan. Siksi monesta rengistä tuleekin se " vuoden autoilija" jolta vouti hakee auton ja luvat veks .
        Sitten onkin aika siirtyä Suomi24 palstalle ruikuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No höpön höpön. Ei koskaan ole yhden auton autoilija elänyt itse ajamatta tai tekemättä jotain muuta työtä. Ja varsinkin nykyään ei yhden auton yrittäjän edes kannata pitää kuljettajaa. Eli kyllä sieltä ratin takaa löytyy useimmiten yrittäjä itse

        nimenomaan "jotain muuta työtä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että perinteiset taksit pystyvät ajamaan kelakyydit niin halvalla kertoo jo kuinka paljon ilmaa on hinnoissa. Taksi Helsinki ja Lähitaksi ovat tehneet kannattavuuslaskelmat ja ilmoittaneet hintatason kilpailutukseen jolla yrittäjät pystyvät ajamaan kyydit voitollisesti.

        Yksikään kelakyyti ei ole kannattava, th ja ltx tekivät tarjouksen kysymättä autoilijoilta


    • Anonyymi

      Samat "isännät" on käsi ojossa odottamassa erilaisia kustannustukia valtiolta Lähtisivät itse ajamaan niin ei tarvitsisi tukien perään itkeä.
      Isäntähän on täysin ylimääräinen kulu.
      Tarvitaan asiakas-auto-ja kuski-
      Taksi Helsingin hinnoissa on oltava valtavasti ilmaa jos ovat noin paljon kalliimpia.

      • Anonyymi

        Olet tyhmyyden tiivistymä, jos on auto ja 1 kuljettaja, niin sehän on isäntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyhmyyden tiivistymä, jos on auto ja 1 kuljettaja, niin sehän on isäntä.

        Ei auto ja 1 kuljettaja tarkoita sitä että kuljettaja olisi isäntä, miksi olisi ??
        Mistä tuo aivopieru tuli ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auto ja 1 kuljettaja tarkoita sitä että kuljettaja olisi isäntä, miksi olisi ??
        Mistä tuo aivopieru tuli ?

        No jos osaa yhteen ja vähennyslaskua edes alakoulun oppimäärän, ymmärtää , että se on juuri tuo 1 auto, ja sen auton omistaja, toiminimen haltija jne jne ajaa sitä autoa.
        Taksimies on ammatinharjoittaja eikä suinkaan mikään johtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos osaa yhteen ja vähennyslaskua edes alakoulun oppimäärän, ymmärtää , että se on juuri tuo 1 auto, ja sen auton omistaja, toiminimen haltija jne jne ajaa sitä autoa.
        Taksimies on ammatinharjoittaja eikä suinkaan mikään johtaja.

        Eipä ole välttämättä - tutullani on yksi auto tmi pohjalta ja ei aja sitä
        itse juurikaan. (Taksi Helsinki) Eikä ole varmaan ainoa...?
        Ei aja kuin muutamia vuoroja vuodessa. Silti hakenut ja saanut kaikki kustannustuet.....

        Tarkoitukseni oli ihmetellä kun valitetaan että korona vei asiakkaat, niin
        silti pitäisi vanhaan malliin pystyä elämään yhden auton varassa ajamatta.

        Tarvitaan siis auto kuski asiakas - mitään " ylimääräistä" isäntää ei luulisi enää tarvittavan neljänneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos osaa yhteen ja vähennyslaskua edes alakoulun oppimäärän, ymmärtää , että se on juuri tuo 1 auto, ja sen auton omistaja, toiminimen haltija jne jne ajaa sitä autoa.
        Taksimies on ammatinharjoittaja eikä suinkaan mikään johtaja.

        Aivan oikein- noinhan sen tulisi juuri mennä- usein meneekin varsinkin nykyisin kun kilpailua on tullut.

        Kyllä vanhat isännät vieläkin sinnittelevät olemattomilla ajoilla . Kartelliaikaan se oli mahdollista että renki ajoi ja isäntä oli ajamatta.
        Varmaan monella nyt hätäkädessä....
        Kyllä taksissa pärjää kun ajaa itse ja toki siihen sitten joku renki ajamaan silloin kun itse ei kokoajan voi olla töissä.


    • Anonyymi

      Halpis sovellusaplikaatioiden ns. yrittäjät ei tee mitään kannattavaa liiketoimintaa vaan vapaaehtoistyötä. Sovellusyhtiöiden (määrämillä) hinnoilla ei ole taloudellisesti kannattavaa tehdä yhtään mitään, ainakaan kalliissa Suomessa. Järkyttävää riistämistä, orjuuttamista ja maahanmuuttajat menevät tuohon lankaan. Ihminen pisteytetään kuin joku tuote, ilman omaa luovaa persoonallisuuttaan. Muokataan sovellusyhtiöitten tavoitteiden persoonaton varjo, joka tuhlaa arvokasta elämänsä aikaa tällaiseen, jossa taatusti pysyy köyhänä tai rutiköyhänä, sehän näillä halpis hinnoilla oikein varmistetaan ja myös yhteiskunta joutuu osallistumaan talkoisiin sosiaaliturvan muodossa. Ihminen loppupeleissä vain katkeroituu, masentuu tällaisella yrittämisellä kun verot ja lakisääteiset eläkemaksut yms. realisoituvat yrittäjälle ja se ei ole sitten halpaa hoitoa yhteiskunnalle.

      • Anonyymi

        Miten ihmeessä perinteiset taksit pystyy ajamaan samalla hinnalla Kela asiakkaat mitä Uber ja Yango ajaa hiljaisen kysynnän aikana asiakkaita? Perinteisillä takseilla tuppaa olemaan vielä kalliimmat autot ja niillä on usein rengit töissä joten kulurakenne on entistä kovempi.

        Kuitenkin välityskeskukset ovat laskeneet että sillä hintatasolla millä osallistuttiin Kelan kilpailutuksiin liiketoiminta on kannattavaa, mutta se ei sitten ole kuitenkaan kannattavaa Uber ja Yango kuskeille jooden kyytejä vielä subventoidaan.


    • Anonyymi

      Se käsittääkseni perustuu siihen että teillä "perinteisillä" on muutakin keikkaa ja erittäin monipuolisesti.

      • Anonyymi

        Luulet että Yangot eivät sja muuta keikkaa ollenkaan? Ja niissä on dynaaminen hinnoittelu eli hinnat eivät aina ole niin alhaisia.


    • Anonyymi

      Yango, ja rahat Putinille!

      Vain köyhät käyttää, kirjoitti Hesari mitä vaan.

      Paikallistuntemus mitä sattuu, ja kielitaito somali ja puutteellinen englanti.

      Kuitti sähköisenä.

      Lieneekö edes Alv-erittelyä?

      • Anonyymi

        Kannattaisi joskus kokeilla kilpailevia palveluita.

        Ei tule edes kalliiksi ja samalla voi oppia jotain.

        Esim. että omat työt ei jatku kauaa tällä menolla jos hinta on 4x.


      • Anonyymi

        Miten Putin saa rahat Yangosta joka on isolta osin Amerikkalaisten instituutionaalisten sijoittajien omistama?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi joskus kokeilla kilpailevia palveluita.

        Ei tule edes kalliiksi ja samalla voi oppia jotain.

        Esim. että omat työt ei jatku kauaa tällä menolla jos hinta on 4x.

        Minä olen oppinut että ajavat usein yksisuuntaista vastaan muuta liikennettä, eivät ilmesty nouto-osoitteeseen mutta laskuttavat silti, vaativat jo kyydissä olevan asiakkaan peruuttamaan tilauksensa ja maksamaan suoraan kuskille jne jne.
        Voipi olla että työt ei tosiaan jatku kauaa tuolla meiningillä, mutta mitäs siitä, firma nurin ja uusa pystyyn, ja homma jatkuu.


    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa?

    • Anonyymi

      Yango kulkee venäläisten veronmaksajien rahoilla.
      20 € on tuosta matkasta äärinmäisen halpa, toisinsanoen tappiollinen.
      TH:n kuski tienaa 2,5-6 €/h, päiväpalkka jää muutamaan kympiin, niin voidaan sanoa, että TH on Stadin halvin pirssi.

      • Anonyymi

        Sehän on hyvä jos venäläiset veronmaksajat lappaa rahaa Suomen talouteen. Eli Yangoa kannattaa suosia koska Suomen talous kasvaa venäläisten subventointien avulla.


    • Anonyymi

      Yango on osa venäjän Hybridi sodan käyntiä.
      Venäjän tuella Syyria pommittaa kansalaisiaan. Ja Israel sekä Yhdysvallat naapurimaissa. Nuoret miehet lähtevät sotaa karkuun. Ja jättävät perheensä kuolemaan. Täällä he sitten alkavat ajaa uberia ja yangoa. Tukevat sillä lailla sitten venäjän, Israelin sekä USAn politiikkaa. Ja itseasiassa hyväksyvät näin heidän politiikan. Suomalaiset ihmiset ummistavat silmät näiden alustojen häikäilemättömältä ihmis riistolta ja käyttävät näitä palveluita. Myös asiakkaat ovat vastuussa seurauksista jota sodat Lähi idässä aiheuttaa.
      Esim. Lapsia hukkuu Välimereen kun Woltti kuskeja houkutellaan valheellisin lupauksin orjatöihin Eurooppaan.
      En ymmärrä miten joku voi syödä Woltista tilattua ruokaa kun alkaa miettiä miten paljon inhimillistä kärsimystä se on aiheuttanut.

    • Anonyymi

      Sillon kun on nälkä niin tulee syötyä voltin ja hattivatin + amppeerin ruokaa ilman omantunnontuskia.

    • Anonyymi

      Halvin voittaa, valitettavasti. Jos toinen maksaa 50 euroja ja toinen 30 euroa niin kumman valitset? Toisen kuski saa 50 euroa extraa ajamalla tietyn määrän kyytejä. Se pärjää jolla on pätäkkää. Ei pysty kilpailemaan pidemmällä tähtäimellä suuren luokan toimijoille. Kuluttaja on kyllä hintatietoinen, ei kannata alkarvioida.

    • Anonyymi

      Aliarvioida

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Veriteko Kajaanissa.

      Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      73
      5043
    2. Anna vihje jonka vain te tiedätte

      Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      217
      3145
    3. Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat

      Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko
      Sinkut
      294
      2775
    4. Kelkkailijat

      Oliko kelkkailijat ähtäriläisiä.
      Ähtäri
      15
      2493
    5. Taitaa olla kaikki ohi

      Meidän väliltä.
      Ikävä
      109
      1696
    6. Kajaanin puukotus

      Mikä oli tappamisen motiivi,ja kuka tappoi toisen tuostan noin vaan?
      Kajaani
      11
      1646
    7. Jösses! Jutta ja Juha Larm eivät usko silmiään piharempan jälkeen: "Apua!" - Katso kuvat!

      Jutta ja Juha Larmilla on vastavalmistunut mökki, mutta voimat ja ideat on lopahtaneet pihan suhteen. He saavat Huvila &
      Kesämökki
      18
      1634
    8. Mistä tietää, että toinen on kiinnostunut sinusta

      Mitä merkkejä olette huomanneet tai mitä miten itse ilmennätte kiinnostusta?
      Ikävä
      88
      1376
    9. Kyllä mä sua rakastan mutta ei me voida olla me

      On tuhat syytä miksei vaan voida olla. Pitää sunkin hyväksyä se . Parempi kun ei nähdäkään enää, sattuu liikaa. Naiselle
      Ikävä
      102
      1210
    10. Raju auto-onnettomuus Kemijärvellä

      Kuinka sitä noin hurjastellaan? Pykikö renkaat? Oliko liikaa vauhtia ja tie liukas? Ikävä juttu!
      Kemijärvi
      18
      1057
    Aihe