Tänään oli ystävällisiä autoilijoita liikkeellä

Anonyymi

Itse olin liikkeellä fillarilla ja ajoin kevyenliikenteen väylää pitkin. Autoilijat päästivät useassa risteyksessä minut menemään ensiksi, vaikka he itse tulivat kolmion takaa.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu ei ne yleensä päästä. Älä vaan totu siihen, että autoilijat noudattaisivat liikennesääntöjä. Sellaisen kuvitteleminen on vaarallista pyörällä tai jalan liikkuville.

      • Anonyymi

        Varsinkin liikenneympyröiden yhteydessä olevilla suojateillä pitää olla todella tarkkana. En tiedä miksi, mutta ne tuntuvat olevan monille autoilijoille vaikeita paikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin liikenneympyröiden yhteydessä olevilla suojateillä pitää olla todella tarkkana. En tiedä miksi, mutta ne tuntuvat olevan monille autoilijoille vaikeita paikkoja.

        Pyörät sijoittuu usein etuviistossa oleville katvealueille. Niiden havaitseminen vaatii jonkin verran tarkkaavaisuutta. Jotkut ajelee liian huolimattomasti omissa ajatuksissaan. Joillekin ehkä myös ympyrässä ajaminen voi olla uusi ja/tai jännä asia niin että pelkkä ohjailu vie liikaa huomiota. Jotkut ei ymmärrä sääntöjä. Jotkut ei piittaa säännöistä muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörät sijoittuu usein etuviistossa oleville katvealueille. Niiden havaitseminen vaatii jonkin verran tarkkaavaisuutta. Jotkut ajelee liian huolimattomasti omissa ajatuksissaan. Joillekin ehkä myös ympyrässä ajaminen voi olla uusi ja/tai jännä asia niin että pelkkä ohjailu vie liikaa huomiota. Jotkut ei ymmärrä sääntöjä. Jotkut ei piittaa säännöistä muutenkaan.

        Pitäisi ymmärtää, että autoilijalla on liikenneympyrässä paljon tarkkailtavia asioita ja silloin yksi voi jäädä vahingossa vähemmälle huomiolle. Pyöräilijä tulee usein etuviistosta A-palkin takaa katveesta autoilijan näkökenttään liikenneympyrässä, joten pyöräilijän havaitseminen autosta voi jäädä viimetippaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ymmärtää, että autoilijalla on liikenneympyrässä paljon tarkkailtavia asioita ja silloin yksi voi jäädä vahingossa vähemmälle huomiolle. Pyöräilijä tulee usein etuviistosta A-palkin takaa katveesta autoilijan näkökenttään liikenneympyrässä, joten pyöräilijän havaitseminen autosta voi jäädä viimetippaan.

        En muista, että olisi koskaan ollut mitään vaikeuksia nähdä kaikki, myös pyöräilijät ja kävelijät, joita tulee väistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ymmärtää, että autoilijalla on liikenneympyrässä paljon tarkkailtavia asioita ja silloin yksi voi jäädä vahingossa vähemmälle huomiolle. Pyöräilijä tulee usein etuviistosta A-palkin takaa katveesta autoilijan näkökenttään liikenneympyrässä, joten pyöräilijän havaitseminen autosta voi jäädä viimetippaan.

        Tässäkin tilanteessa riskit minimoituisivat, jos pyöräilijä velvoitettaisiin AINA suojatiellä taluttamaan pyörää. Kiertoliittymissä siis oikeus mennä ennen autoa, mutta taluttaen. Tällä pienellä toimella liikenteen turvallisuus nousisi hurjan harppaukseneikä aiheuttaisi mitään kuluja yhteiskunnalle. Helppoa ja nerokasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin tilanteessa riskit minimoituisivat, jos pyöräilijä velvoitettaisiin AINA suojatiellä taluttamaan pyörää. Kiertoliittymissä siis oikeus mennä ennen autoa, mutta taluttaen. Tällä pienellä toimella liikenteen turvallisuus nousisi hurjan harppaukseneikä aiheuttaisi mitään kuluja yhteiskunnalle. Helppoa ja nerokasta!

        Ja autoilija työntämään autoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ymmärtää, että autoilijalla on liikenneympyrässä paljon tarkkailtavia asioita ja silloin yksi voi jäädä vahingossa vähemmälle huomiolle. Pyöräilijä tulee usein etuviistosta A-palkin takaa katveesta autoilijan näkökenttään liikenneympyrässä, joten pyöräilijän havaitseminen autosta voi jäädä viimetippaan.

        Hiljemmalla vauhdilla on helpompi huomioida kaikki asiat tilanteessa. Näennäinen kiire ja hosuminen ovat vaaraksi liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin tilanteessa riskit minimoituisivat, jos pyöräilijä velvoitettaisiin AINA suojatiellä taluttamaan pyörää. Kiertoliittymissä siis oikeus mennä ennen autoa, mutta taluttaen. Tällä pienellä toimella liikenteen turvallisuus nousisi hurjan harppaukseneikä aiheuttaisi mitään kuluja yhteiskunnalle. Helppoa ja nerokasta!

        Yhtä hyvin autoilija voi tulla tilanteeseen huomattavasti hiljaisemmalla vauhdilla, että ennättää huomioida ihan kaiken. Ei myöskään pidä ajaa huolimattomasti omissa ajatuksissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljemmalla vauhdilla on helpompi huomioida kaikki asiat tilanteessa. Näennäinen kiire ja hosuminen ovat vaaraksi liikenteessä.

        Siis laitetaan pyöräilijöille 5 km/h rajoitus ja stop-merkit ennen jokaista paikkaa, missä on mahdollista ajaa auton alle. Turvallisuus olisi tämän jälkeen maailman huippua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis laitetaan pyöräilijöille 5 km/h rajoitus ja stop-merkit ennen jokaista paikkaa, missä on mahdollista ajaa auton alle. Turvallisuus olisi tämän jälkeen maailman huippua.

        Joo laita vaan. Milloin teet sen?


    • Anonyymi

      Mikähän siinä on kun joka kymmenes autoilija jopa väistää silloin kun pitää?

      • Anonyymi

        Mitenkähän se selittyy, että yli puolet pyöräilijöistä ei väistä tilanteissa joissa lain mukaan pitäisi? Onko tähän kenelläkään järkevää selitystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän se selittyy, että yli puolet pyöräilijöistä ei väistä tilanteissa joissa lain mukaan pitäisi? Onko tähän kenelläkään järkevää selitystä?

        Aika lievä ilmaisu tämä yli puolet. Todellisuudessa näin toimii 95 % pyöräilijöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika lievä ilmaisu tämä yli puolet. Todellisuudessa näin toimii 95 % pyöräilijöistä.

        Oikea lukema on kylläkin 436%


    • Anonyymi

      Minäkin muutama päivä sitten päätin osoittaa kohteliaisuutta ja huomaavaisuutta liikenteessä. Yksi sukkahousupyöräilijä yritti ajaa eteeni suojatielle ja pakottaa minut lainvastaisesti pysähtymään ja häiritsemään muuta liikennettä. Minä en tähän suostunut ja pyörän eturengasta hipoen painoin kaasua. Tästä aiheutui tuttu reaktio. Pyöräilijä heilutteli keskisormeaan ja huuteli jotakin sekavaa perääni. Minä odotin pyöräilijän kiittävän tästä osoittamastani huomaavaisesta opetuksesta. Jos hän ei vieläkään tajunnut toimivansa vaarallisesti ja lainvastaisesti, saattaa seuraava auto ajaa hänen päälleen.. Vieläkin harmittaa, kun yrittää olla kohtelias ja kiitoksena näytetään keskisormea.

    • Anonyymi

      Aika harvoin on pyöräilijöitä, jotka törttöilevät tällä suunnalla. Toki on vähän pienempi kaupunki kyseessä (alle 30 000 asukasta). Jonkun kanssa-autoilijan sen sijaan näkee törttöilevän jollain tapaa lähes joka päivä.

      • Anonyymi

        Aika selvää, koska pyöräilijöitä on näin talvisaikaan liikkeellä varsin vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika selvää, koska pyöräilijöitä on näin talvisaikaan liikkeellä varsin vähän.

        Tuossa ei mainita vuodenaikaa millään tavalla. Siinä lukee selvästi, että "sillä suunnalla" on harvoin törttöileviä pyöräilijöitä. Ei lue, että talvisin on sillä suunalla, vaan sillä suunnalla. Luetun ymmärtäminen on aika olennainen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ei mainita vuodenaikaa millään tavalla. Siinä lukee selvästi, että "sillä suunnalla" on harvoin törttöileviä pyöräilijöitä. Ei lue, että talvisin on sillä suunalla, vaan sillä suunnalla. Luetun ymmärtäminen on aika olennainen asia.

        Eiköhän tämä tarkoittanut, että talvella pyöräilijöitä on vähemmän kuin kesällä. Minä olen viime päivinä nauttinut liikkumisesta, kun sukkahousuihin pukeutuneita miehiä jopoineen ei ole liikenteessä näkynyt. Lumen ja liukkauden kanssa pärjää hyvin, mutta toinen on tilanne jos kusipäinen pyöräilijä yrittää sääntöjen vastaisesti ajaa auton eteen. Saisi tämä kunnon talvi jatkua wappuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämä tarkoittanut, että talvella pyöräilijöitä on vähemmän kuin kesällä. Minä olen viime päivinä nauttinut liikkumisesta, kun sukkahousuihin pukeutuneita miehiä jopoineen ei ole liikenteessä näkynyt. Lumen ja liukkauden kanssa pärjää hyvin, mutta toinen on tilanne jos kusipäinen pyöräilijä yrittää sääntöjen vastaisesti ajaa auton eteen. Saisi tämä kunnon talvi jatkua wappuun asti.

        Jos ajattelet jotain muutakin edes hetken kuin miesten sukkahousujen sisältöä, niin pystyt keskittymään ajamiseen paremmin eikä kaikki ole niin hankalaa. Yritä kokeilla joskus.


    • Anonyymi

      On pirun rasittavaa pyöräillä ylikohteliaiden autoilijoiden takia. Lyövät jarrut pohjaan heti, jos pyöräilijä on mahdollisesti risteämässä heidän ajolinjansa.

      Kotini lähellä joudun ylittämään kolmion takaa isomman kadun, ja monesti tällä isommalla kadulla lyödään jarrut pohjaan, jos olen odottamassa pyörän kanssa. Jos liikun autolla, samaa ei tapahdu koskaan, vaikka liikennesääntöjen osalta tilanne on aivan sama.

      Selvyyden vuoksi mainittakoon, että tuolla sivukadulla ei ole kevyen liikenteen väylää ja isollakin kadulla pelkästään vastakkaisella puolella.

    • Anonyymi

      Mikäli autoileva haluaa välttää onnettomuuksia, on pakko varoa ja väistää jokaista pyöräilijää sekä sähköpotkulautailijaa , sillä joskus tuntuu, että he säntäilevät eteen vähän joka suunnasta jopa yllättäen.
      Vaarallisimmat tilanteet syntyvät, kun pyörien , sähköpotkulautojen. jne. nopeus ylittää autojen nopeudet ja kevyet ajoneuvot ohittavat (vaikka pyöräteitäkin ) oikealta risteysalueilla ollessaan autonkuljettajan näkökentän ulkopuolella ("nk. kuolleessa kulmassa" ) ja sujahtavat auton eteen joko kääntyessään vasemmalle tai ohittaessaan risteyksessä oikealta auton , joka odottaa risteyksessä oikealle kääntyessään jalankulkijoiden kadun ylitystä jolloin kevyt liikenne jää autonkuljettajan näkökentän ulkopuolelle "nk. kuolleeseen kulmaan".
      Lisäksi sääolosuhteet aiheuttavat kevyen liikenteen havaitsemisongelmia. Varokaa ja ennakoikaa tulevia tilanteita ; turvallista matkaa kaikille.

      • Anonyymi

        Aika moni autoilija tosiaan jättää katsomatta oikealle kääntyessään, että tuleeko takaviistosta ketään, jota hänen tulisi väistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni autoilija tosiaan jättää katsomatta oikealle kääntyessään, että tuleeko takaviistosta ketään, jota hänen tulisi väistää.

        Moni pyöräilijä tosiaan ajaa tien tai kadun yli kummallekaan sivulle katsomatta. Kaikki heistä eivät edes tiedä, että muuta liikennettä pitäisi väistää. Osa tietää, mutta luottaa että kuningas-pyöräilijää väistetään säännöistä riippumatta. Sitten kun paikalle osuu se autoilija, joka luottaa kaikkien noudattavan sääntöjä, alkaakin se ikivanha itku "autoilija ajoi päälle suojatiellä...".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni pyöräilijä tosiaan ajaa tien tai kadun yli kummallekaan sivulle katsomatta. Kaikki heistä eivät edes tiedä, että muuta liikennettä pitäisi väistää. Osa tietää, mutta luottaa että kuningas-pyöräilijää väistetään säännöistä riippumatta. Sitten kun paikalle osuu se autoilija, joka luottaa kaikkien noudattavan sääntöjä, alkaakin se ikivanha itku "autoilija ajoi päälle suojatiellä...".

        Missä tuo on tutkittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tuo on tutkittu?

        Tutkimuksessa joka on jäänyt sinulta lukematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimuksessa joka on jäänyt sinulta lukematta.

        Niin kuin kaikilta muiltakin. Jostain syystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1453
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1269
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      25
      1248
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1134
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1076
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1002
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      999
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      939
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      905
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    Aihe