Onnibussin vanhat romubussit

Anonyymi

Miksi Onnibus ajaa vain vanhoilla romubusseilla?
Miksi sinne ei osteta ollenkaan uusia busseja?
Koska onnibussille on esimerkiksi tullut uusia busseja viimeksi? Ei vuosikausiin.
Irvokkainta on se, että OnnibusFlexille ei ole tullut ikinä ainuttakaan uutta autoa, siellä ajetaan vain muiden hylkäämillä vanhoilla romuilla.

70

3167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mitenpä ostat uusia autoja, kun viime tilikausi toi 5 miljoonan euron tappiot ja huomenna päättyvä tilikausi tuonee vähintään saman verran jos ei enemmän.

    • Anonyymi

      Onnibussin kalusto on ensiluokkaista ja uudehkoa

      • Anonyymi

        No eipä nuo flexit järin uusia ole. Ihan mukavia kylläkin matkustaa.


      • Anonyymi

        Onnibussin kalusto on kaukana uudehkosta ja ensiluokkaisesta.
        Vanhoja huonokuntoisia romuja kaikki. Matkustaminen niissä on yhtä kidutusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä nuo flexit järin uusia ole. Ihan mukavia kylläkin matkustaa.

        Kaksikerrosautotkin ovat pian 10-vuotiaita ja suuri osa niistä on teknisesti lähes loppuja. Tässä vaiheessa alkavat näkyä ne säästöt, joita tehtiin huoltoja laiminlyöden jotta saataisiin tilinpäätös näyttämään hieman paremmalta. Tilanne on vaikea, kalustoa pitäisi uudistaa mutta rahaa ei ole eikä ole näköpiirissäkään. flex-autot ovat hieman mukavampia matkustaa, mutta niistäkin lähes kaikki ovat iältään 15...25 -vuotiaita. Ehkä uusi omistaja tuo pelastuksen tähän ahdinkoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksikerrosautotkin ovat pian 10-vuotiaita ja suuri osa niistä on teknisesti lähes loppuja. Tässä vaiheessa alkavat näkyä ne säästöt, joita tehtiin huoltoja laiminlyöden jotta saataisiin tilinpäätös näyttämään hieman paremmalta. Tilanne on vaikea, kalustoa pitäisi uudistaa mutta rahaa ei ole eikä ole näköpiirissäkään. flex-autot ovat hieman mukavampia matkustaa, mutta niistäkin lähes kaikki ovat iältään 15...25 -vuotiaita. Ehkä uusi omistaja tuo pelastuksen tähän ahdinkoon?

        Tässä hieno esimerkki kuin ajanmukaista Onnibus-kalusto onkaan. 23 vuotta vanha auto vetää pitkää pikavuoroa. Oi sitä onnea. Ja luontokin kiittää, onhan se oikein Euro I -luokan auto. Oujee. https://arktiset.kuvat.fi/kuvat/2019/08/48.jpg?img=img2048


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hieno esimerkki kuin ajanmukaista Onnibus-kalusto onkaan. 23 vuotta vanha auto vetää pitkää pikavuoroa. Oi sitä onnea. Ja luontokin kiittää, onhan se oikein Euro I -luokan auto. Oujee. https://arktiset.kuvat.fi/kuvat/2019/08/48.jpg?img=img2048

        Todella siisti auto ja huippumoderni verrattuna Salmelan raatoihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hieno esimerkki kuin ajanmukaista Onnibus-kalusto onkaan. 23 vuotta vanha auto vetää pitkää pikavuoroa. Oi sitä onnea. Ja luontokin kiittää, onhan se oikein Euro I -luokan auto. Oujee. https://arktiset.kuvat.fi/kuvat/2019/08/48.jpg?img=img2048

        Pian Koiviston paikkurikalusto alkaa sähköistyä vauhdilla. Pysyvätköhän "vanhan liiton" toimijat perässä? Tuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian Koiviston paikkurikalusto alkaa sähköistyä vauhdilla. Pysyvätköhän "vanhan liiton" toimijat perässä? Tuskin.

        Koivisto, mikäli vielä on hengissä, hankkii sähköbusseja sopimustensa mukaisesti.
        Myös muut liikennöitsijät toimivat samoin.
        Suunnilleen ainoa joka ostaa sähköautoja isommassa mittakaavassa muuten kuin sopimusten velvoittamana on Pohjolan Liikenne, ja kaikkihan me tiedämme kenen taskusta nuo huvit rahoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian Koiviston paikkurikalusto alkaa sähköistyä vauhdilla. Pysyvätköhän "vanhan liiton" toimijat perässä? Tuskin.

        Paikallisliikenteessä tilaaja nykyään määrittelee minkälaista kalustoa halutaan. Liikennöitsijä sitten hankkii sellaista riippumatta onko se Koivisto vai joku muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hieno esimerkki kuin ajanmukaista Onnibus-kalusto onkaan. 23 vuotta vanha auto vetää pitkää pikavuoroa. Oi sitä onnea. Ja luontokin kiittää, onhan se oikein Euro I -luokan auto. Oujee. https://arktiset.kuvat.fi/kuvat/2019/08/48.jpg?img=img2048

        Oikein siistissä kunnossa oleva vanha sotaratsu. Näillä autoilla tehtäisiin tulosta ja matkustajat olisivat tyytyväisiä tasaiseen kyytiin ja miellyttävään lämpötilaan.
        Myös "saastepäästöt" ovat varsin pienet kokonaisuutta ajatellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella siisti auto ja huippumoderni verrattuna Salmelan raatoihin!

        Salmela on jo menneisyyttä ja toisekseen, heidän kalustonsa oli TODELLA siistiä ennen viimeisiä synkkiä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein siistissä kunnossa oleva vanha sotaratsu. Näillä autoilla tehtäisiin tulosta ja matkustajat olisivat tyytyväisiä tasaiseen kyytiin ja miellyttävään lämpötilaan.
        Myös "saastepäästöt" ovat varsin pienet kokonaisuutta ajatellen.

        On totta, että näillä vanhemmilla autoilla on monia etuja verrattuna uusiin. Päästöistä vouhkataan aivan liian paljon. Vanhempi, pitkään käytössä bussi on hiilijalanjäljeltään useasti uutta parempi. Koiviston tapauksessa koko kalusto alkaa olemaan keski-iältään aivan liian vanhaa ja tekninen järkevä käyttöikä tulee vääjäämättä hyvin pan vastaan. Tämäkin linkittyy epäonnistuneeseen Onnibus-kauppaan siten, että tällä rahalla olisi voitu ostaa huomattava määrä uusia tai uudempia autoja. Onnibus-kaupan myötä konserniin tuli kymmeniä autoja, jotka olivat iältään vielä siedettäviä, mutta teknisesti huonokuntoisia. Monet näistä autoista tarvitsivat heti alkuun kustannuksiltaan kymmeniin tuhansiin nousseen peruskorjauksen aikaisemmin laiminlyötyjen korjausten vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hieno esimerkki kuin ajanmukaista Onnibus-kalusto onkaan. 23 vuotta vanha auto vetää pitkää pikavuoroa. Oi sitä onnea. Ja luontokin kiittää, onhan se oikein Euro I -luokan auto. Oujee. https://arktiset.kuvat.fi/kuvat/2019/08/48.jpg?img=img2048

        "Tässä hieno esimerkki kuin ajanmukaista Onnibus-kalusto onkaan"
        Tuo auto lienee Koskilinjat Oy:n, ei Onnibus.com Oy:n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibussin kalusto on kaukana uudehkosta ja ensiluokkaisesta.
        Vanhoja huonokuntoisia romuja kaikki. Matkustaminen niissä on yhtä kidutusta

        no entiiä missä bussissa olet ollut, itse kirjoitan tätä juuri onnibussin penkiltä eikä tässä mitään vikaa ole. jos on normikokoinen


    • Anonyymi

      Kyllä VanHool Astromega on autojen auto ja kestää isältä pojalle. Mitä niitä suotta uusimaan.

      • Anonyymi

        Ne ovatkin hyviä eikä niitä ole mitään tarvetta uusia vielä pitkään aikaan. Flex-puolella kyllä kohta tarvitaan uutta kalustoa mutta ei sielläkään mitään akuuttia tarvetta ole tämänhetkisillä liikennemäärillä.


      • Anonyymi

        Hyväkin auto tarvitsee säännöllistä huoltoa ja joskus korjauksiakin. Tämä "unohdettiin" silloin, kun Onnibus oli vielä itsenäinen. Tästäkin on kertynyt Koivistolle muhkea lisälasku.


      • Anonyymi

        Kutter 9 on ainoa ja oikea. Sääli, että typerykset kauppasi ne Itä-Eurooppaan. Luotettavaa perusvarmaa kalustoa, jolla ajaisi vieläkin mielellään hiljaisempia reittejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutter 9 on ainoa ja oikea. Sääli, että typerykset kauppasi ne Itä-Eurooppaan. Luotettavaa perusvarmaa kalustoa, jolla ajaisi vieläkin mielellään hiljaisempia reittejä.

        "Kutter 9 on ainoa ja oikea. Sääli, että typerykset kauppasi ne Itä-Eurooppaan. Luotettavaa perusvarmaa kalustoa, jolla ajaisi vieläkin mielellään hiljaisempia reittejä."

        Eikös nuorimmatkin ysit ole jo 36-vuotiaita?


    • Anonyymi

      Jos ei kyyti kelpaa. Voi sitten mennä kävellen.

    • Anonyymi

      Tänäänkin lähti joku ihan ikäloppu romu hinaamaan F22sta Tampereelta kohti Raumaa.
      Aivan karmea katiska näytti olevan, mutta siitä ei tainnut kärsiä kuin kuski, koska ainuttakaan matkustajaa kyytiin ei noussut

      • Anonyymi

        No nyt ei mene lujaa! Että hinurikin oli ikäloppu romu ja sen perässä vielä karmeampi katiska.
        On kyllä erikoista linjaliikennettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt ei mene lujaa! Että hinurikin oli ikäloppu romu ja sen perässä vielä karmeampi katiska.
        On kyllä erikoista linjaliikennettä!

        Älä muuta sano. tällainen paska on mahdollista vain onnibussin toimesta.


    • Anonyymi

      Tänään taas kerran yksi vanhool hinurin perässä Tampereella. Tämä on jo niin tuttu näky, että ei enää säpsäytä mitenkään. Keskusta-alueella, lähellä linja-autoasemaa. Ei siis ollut startista kovin pitkälle päässyt!

      • Anonyymi

        Pääsiäisenä kysyntä on kovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsiäisenä kysyntä on kovaa.

        Hinausautoille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinausautoille?

        Ihmiset haluavat jo elää normaalisti ja kysyntä Onnibussin vuoroille kasvaa kohisten. Pääsiäisenä on paljon autoja liikenteessä, kaikki eivät ymmärrettävästi kestä.

        Osansa on myös Onnibussin uudella kanta-asiakasohjelmalla, jonka ansiosta matkustaminen tulee aiempaakin halvemmaksi. Onnibussin suosio on nyt uudessa nousussa.

        Onnibussin etuohjelman OnniEtu-kertymä karttuu myös Onnibussin yhteistyökumppanien lipuista. Kunhan ne on ostettu Onnibussin verkkokaupasta. Niinpä minäkin ostan jatkossa lippuni Valkeakosken Liikenteen vuoroille aina Onnibussin verkkokaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset haluavat jo elää normaalisti ja kysyntä Onnibussin vuoroille kasvaa kohisten. Pääsiäisenä on paljon autoja liikenteessä, kaikki eivät ymmärrettävästi kestä.

        Osansa on myös Onnibussin uudella kanta-asiakasohjelmalla, jonka ansiosta matkustaminen tulee aiempaakin halvemmaksi. Onnibussin suosio on nyt uudessa nousussa.

        Onnibussin etuohjelman OnniEtu-kertymä karttuu myös Onnibussin yhteistyökumppanien lipuista. Kunhan ne on ostettu Onnibussin verkkokaupasta. Niinpä minäkin ostan jatkossa lippuni Valkeakosken Liikenteen vuoroille aina Onnibussin verkkokaupasta.

        Siis mitä? Joutuuko Kimmo ostamaan lipunkin että pääsee kuljettamaan tyhjiä penkkejä? Tämä olikin pääsiäisen paras juttu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsiäisenä kysyntä on kovaa.

        Niinhän se piti olla kova kysyntä viimevuoden pääsiäisenäkin, mutta siitä muodostuikin häpeällinen mahalasku. Pääsiäisen tappiot olivat niin suuret, että heti seuraavalla viikolla vedettiin hätäkahvasta ja liikenne supistettiin pieneen osaan entisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se piti olla kova kysyntä viimevuoden pääsiäisenäkin, mutta siitä muodostuikin häpeällinen mahalasku. Pääsiäisen tappiot olivat niin suuret, että heti seuraavalla viikolla vedettiin hätäkahvasta ja liikenne supistettiin pieneen osaan entisestä.

        Tietääkö kukaan montako bussia Onnibusilla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö kukaan montako bussia Onnibusilla on?

        Tuolla olevan listan mukaan 80:
        https://bussikirjasto.fi/esb/yrityslista.php?O=OnniBus


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...joista kaikki ovat homeisia, ruosteisia, savuttavia romuja, joiden paikka olisi autopurkaamolla, ei tien päällä

        Eiköhän ne Salmelan autot olekin jo romutettu?

        Länsilinjat on sitten taas Tampereen seudulla se joka on tunnettu vanhahkosta kalustosta vaikka ihan viime vuosina tilanne onkin selkeästi parantunut koska sopimusliikenteeseen ei yksinkertaisesti kelpaisi sellaiset romukatiskat joilla Länsilinjat pääosin vielä monopoliaikanaan Tampereen seudulla liikennöi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne Salmelan autot olekin jo romutettu?

        Länsilinjat on sitten taas Tampereen seudulla se joka on tunnettu vanhahkosta kalustosta vaikka ihan viime vuosina tilanne onkin selkeästi parantunut koska sopimusliikenteeseen ei yksinkertaisesti kelpaisi sellaiset romukatiskat joilla Länsilinjat pääosin vielä monopoliaikanaan Tampereen seudulla liikennöi.

        Hetkinen. Miten Länsilinjat liittyy siihen, että onnibus ajaa vanhalla, täysin kelvottomalla ja paskalla kalustolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen. Miten Länsilinjat liittyy siihen, että onnibus ajaa vanhalla, täysin kelvottomalla ja paskalla kalustolla?

        No siten, että markkinointipäällikkö on kateudesta katkera yhtiöille, jotka eivät hassaa itseään konkurssin partaalle tyhjiä penkkejä ajamalla. Sitten se juovuspäiten purkaa täällä pahaa oloaan, kun on ensin päivän ajellut tyhiä busseja 3-tietä myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen. Miten Länsilinjat liittyy siihen, että onnibus ajaa vanhalla, täysin kelvottomalla ja paskalla kalustolla?

        "Hetkinen. Miten Länsilinjat liittyy siihen, että onnibus ajaa vanhalla, täysin kelvottomalla ja paskalla kalustolla?"

        Jos joku kirjoittaa, että Onnibus ajaa vanhalla, kelvottomalla kalustolla, kirjoitetaan tähän sitten, että Paunu ja Länsilinjat ajavat markkinaehtoista liikennettä ikälopuilla autonraadoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hetkinen. Miten Länsilinjat liittyy siihen, että onnibus ajaa vanhalla, täysin kelvottomalla ja paskalla kalustolla?"

        Jos joku kirjoittaa, että Onnibus ajaa vanhalla, kelvottomalla kalustolla, kirjoitetaan tähän sitten, että Paunu ja Länsilinjat ajavat markkinaehtoista liikennettä ikälopuilla autonraadoilla.

        Paunun kaukoliikenne taitaa kaikki olla markkinaehtoista, mutta sitä ei ajeta suinkaan romukalustolla. Lähes kaikki autot täyttävät euro 6 -standardin.


    • Anonyymi

      Pääasia, että bussi kulkee. Ei aina uutta se on vihreetä ajattelua.

    • Anonyymi

      Niin pä. Mitä sillä on merkitystä ja kuka ajaa ja millaisella voitolla tai tappiolla ?

    • Anonyymi

      Vaikka ketju on pari vuotta vanha, niin tässä huomaa miten pihalla porukka on. Koivari osti Onnin ja siirsi kaikki pitkänmatkan autot Onnibus-brändin alle. Miks hitossa joku firma hommais uutta kalustoa pelkästään nimenvaihdon takia? Ne Jyväskylän Liikenteen ja Kuopionliikenteen vanhat ajetaan luonnollisesti loppuun ja Paunun autot palvelee jatkossa Flexin väreissä vielä vuosia! CapMan hoitaa homman!

      • Anonyymi

        Mitenpä tuon homman hoitamisen kanssa nyt onkaan? Alkaa taas nuo Tamponin vuorojen perumiset ja alihankkijoiden rukoileminen apuun olla taas vanhaa tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenpä tuon homman hoitamisen kanssa nyt onkaan? Alkaa taas nuo Tamponin vuorojen perumiset ja alihankkijoiden rukoileminen apuun olla taas vanhaa tasoa.

        Nyt ei enää ainakaan Paunua anella apuun :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei enää ainakaan Paunua anella apuun :D

        Mutta VL on valmiina auttamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei enää ainakaan Paunua anella apuun :D

        Eikö mitä? ob-kuljettajat ovat kertoneet, että Paunun kalusto on sen verran hyväkuntoista, että ne ovat pelastaneet monta vuoroa ajamatta jäämiseltä. Ob joutui nöyrtymään ja ostamaan Paunun kalustoa kovalla hinnalla, koska näin se sai hyvää kalustoa katastrofaalisen kalustotilanteensa korjaamiseen ja samalla ostamalla Paunun kaukoliikenteen ob välttyi uudelta kilpailijalta erityisesti 3-tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mitä? ob-kuljettajat ovat kertoneet, että Paunun kalusto on sen verran hyväkuntoista, että ne ovat pelastaneet monta vuoroa ajamatta jäämiseltä. Ob joutui nöyrtymään ja ostamaan Paunun kalustoa kovalla hinnalla, koska näin se sai hyvää kalustoa katastrofaalisen kalustotilanteensa korjaamiseen ja samalla ostamalla Paunun kaukoliikenteen ob välttyi uudelta kilpailijalta erityisesti 3-tiellä.

        Paunun romut saatiin polkuhinnalla. Ne täytyykin nyt ehostaa Onnibussin korkeat laatukriteerit täyttäviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mitä? ob-kuljettajat ovat kertoneet, että Paunun kalusto on sen verran hyväkuntoista, että ne ovat pelastaneet monta vuoroa ajamatta jäämiseltä. Ob joutui nöyrtymään ja ostamaan Paunun kalustoa kovalla hinnalla, koska näin se sai hyvää kalustoa katastrofaalisen kalustotilanteensa korjaamiseen ja samalla ostamalla Paunun kaukoliikenteen ob välttyi uudelta kilpailijalta erityisesti 3-tiellä.

        Paunulta tulevat autot homeisia ja huoltamatta. H.Ukkosellakin niitä kaupan romumetallin hintaan mutta eivät siltikään mene kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunulta tulevat autot homeisia ja huoltamatta. H.Ukkosellakin niitä kaupan romumetallin hintaan mutta eivät siltikään mene kaupaksi.

        Hyväksyn tämän kommentin.


    • Anonyymi

      Kansan huvittaminen jatkuu tänäänkin, nimittäin lukuisia muita kuin onnibus-autoja taas linjalla. Huomion arvoista on, että nykyään korvaavia kuljetuksia hoitavat yleensä hyvämaineiset yritykset, kuten Wasa Bus, Oravainen, Åberg jne. Aikaisemmat Vuolteet ja ML_Charterit on hyllytetty. Tähänkin on selitys löytynyt. Eräs ob:n konttorilla työskennellyt henkilö kertoi, että näillä b-tason yrityksillä on niin paljon epäselvyyksiä mm. palkanmaksussa, että tilaajavastuun ja mainehaitan eliminoimisen vuoksi käytetään hyvämaineisia yrityksiä, vaikka hintalappu olisikin hieman korkeampi.

      • Anonyymi

        Paunulta saivat muutaman hyvin huolletun auton, mutta sen vaikutus on aika pieni kun suuri osa kalustosta alkaa olla romutuskunnossa.


      • Anonyymi

        Niitä laina autoja ajaa kyllä ihan OB kuljettajat että palkanmaksusta ei ole kyse Johan tässä yksi mainitsemistasi yrityksistä joutui toteamaan että ei ole autoa mitä antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä laina autoja ajaa kyllä ihan OB kuljettajat että palkanmaksusta ei ole kyse Johan tässä yksi mainitsemistasi yrityksistä joutui toteamaan että ei ole autoa mitä antaa.

        Auton vuokraaminenkin on liiketoimi ja liiketoimi toisen kanssa edellyttää tilaajavastuulain mukaan että asiat ovat kunnossa myös vuokraavassa firmassa. Näissä mainituista yrityksistä löytyy romurivistä varmuudella auto joka päivä, jos tarvetta niille olisi. Kyse on mainehaitan ennalta ehkäisemisestä ja siitä on kerrankin annettava ob:lle pisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton vuokraaminenkin on liiketoimi ja liiketoimi toisen kanssa edellyttää tilaajavastuulain mukaan että asiat ovat kunnossa myös vuokraavassa firmassa. Näissä mainituista yrityksistä löytyy romurivistä varmuudella auto joka päivä, jos tarvetta niille olisi. Kyse on mainehaitan ennalta ehkäisemisestä ja siitä on kerrankin annettava ob:lle pisteet.

        Atro Vuolle auttaa aina kun pystyy. Atro oli varsinkin Onnibussin alkuaikoina tärkeä tukijalka maailman myrskyissä. Herrasmies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Atro Vuolle auttaa aina kun pystyy. Atro oli varsinkin Onnibussin alkuaikoina tärkeä tukijalka maailman myrskyissä. Herrasmies.

        Kyseinen hämäräfirma on ollut lukuisia kertoja raastuvan vieraana palkkaepäselvyyksien vuoksi ja aina on tullut tuomio, ellei ole kerinnyt maksamaan juuri ennen oikeudenkäyntiä. Yhtiön maine näkyy myös siinä, että sen on hyvin vaikea löytää kuljettajia. Ob tietää tämän, ja käyttää Vuolteen "palveluita" vain silloin kun muualta vapaita autoja ei löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Atro Vuolle auttaa aina kun pystyy. Atro oli varsinkin Onnibussin alkuaikoina tärkeä tukijalka maailman myrskyissä. Herrasmies.

        Muistuu mieleen, kuinka ob yllytti Vuolletta aloittamaan oman linja Helsinkiin koronan hieman helpottaessa. Oli kuuleman mukaan luvattu kuinka Vuolle pääsisi kultaa vuolemaan. Totuus oli täysin toinen ja linja loppui lyhyeen, aiheuttaen kuitenkin suuret tappiot. Tämä oli ainakin hetkeksi aiheuttanut särön ob:n ja Vuolteen suhteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistuu mieleen, kuinka ob yllytti Vuolletta aloittamaan oman linja Helsinkiin koronan hieman helpottaessa. Oli kuuleman mukaan luvattu kuinka Vuolle pääsisi kultaa vuolemaan. Totuus oli täysin toinen ja linja loppui lyhyeen, aiheuttaen kuitenkin suuret tappiot. Tämä oli ainakin hetkeksi aiheuttanut särön ob:n ja Vuolteen suhteisiin.

        Aika monta vuotta Vuolle niitä kyllä ajoi, kuten myös Tampere-Pori, Tampere-Kouvola ja Tampere-Kotka linjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistuu mieleen, kuinka ob yllytti Vuolletta aloittamaan oman linja Helsinkiin koronan hieman helpottaessa. Oli kuuleman mukaan luvattu kuinka Vuolle pääsisi kultaa vuolemaan. Totuus oli täysin toinen ja linja loppui lyhyeen, aiheuttaen kuitenkin suuret tappiot. Tämä oli ainakin hetkeksi aiheuttanut särön ob:n ja Vuolteen suhteisiin.

        Atro nauttii suurta arvostusta alalla. Sitä Atron omaa vuoroparia liikennöi nyt SL ylellisellä OB FLEX kalustollaan. Atrolle tuli muita kiireitä kalustolle ja hän luovutti slottinsa SL:lle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Atro nauttii suurta arvostusta alalla. Sitä Atron omaa vuoroparia liikennöi nyt SL ylellisellä OB FLEX kalustollaan. Atrolle tuli muita kiireitä kalustolle ja hän luovutti slottinsa SL:lle.

        Et taida itsekään oikeasti uskoa kirjoittamaasi...?


    • Anonyymi

      Jokohan Cap Manin salkkuherrat ovat sisäistäneet, että Onnibus-kaupassa tuli ostettua hatullinen p***aa? Muutaman vuoden saavat tehdä töitä, että saavat edes osan sijoituksistaan takaisin. Tuotoista sijoituksille on turha haaveilla.

      • Anonyymi

        Varmasti ovat huomanneet, mutta mitkä ovat vaihtoehdot? Ei auta kuin purra hammasta ja yrittää minimoida tappiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti ovat huomanneet, mutta mitkä ovat vaihtoehdot? Ei auta kuin purra hammasta ja yrittää minimoida tappiot.

        En hyväksy tätä kommenttia.


    • Anonyymi

      siellä takapenkeillä tuoksuu

      ihan kissan pissa

      en osta lippua enää näiltä

      VR on parempi vaihtoehto

      • Anonyymi

        Hyvää matkaa. Kannattaa paljon lukemista ja syömistä mukaan kun ei tiedä koska junalla pääsee perillä ja pääseekö ollenkaan. Bussillahan ne suurimmaksi osaksi kuitenkin kuljetaan kun VR:ää ei huvita hoitaa hommiaan.


    • Anonyymi

      Onnibussin korjaamolta kuultua että Paunulta halvalla ostettujen romujen ehostus Onnibussin korkeat laatukriteerit täyttäviksi on erikallista puuhaa. Mutta romut saatiin niin halvalla että niitä on kuulemma onneksi varaa kunnostaakin. Osaan on jouduttu uusimaan moottoritkin jottei savunmuodostus olisi niin sankkaa että Kampin terminaalin palohälyttimet laukeaisivat.

      • Anonyymi

        Onnibussin korjaamolta vai 😂😂😂. Onko niillä muka sellainen 😂😂. Ei voi olla, kun katsoo missä kunnossa ne niiden rytöläjät on. Jos korjaamo sattuisikin olemaan niin ne varmaan ryyppää päivät pitkät- ei ainutkaan vakavasti otettava korjaamo antaisi sellaisten paskakasojen liikkua maantiellä kun mitä noi onnibussit on. Niin flexit kuin megat


      • Anonyymi

        Täällä taas toiveajattelu rehottaa kuin rikkakasvimaa. Tänään viimeksi yksi ob-kuljettaja sanoi, että saatiin autoja joissa kaikki toimii eikä ole kojelauta vikavaloja täynnä. Omissa kuulemma on tilanne tällainen. Paunun autoja on kuitenkin niin pieni määrä, että ne eivät vaikuta paljoakaan konsernin katastrofaaliseen kalustotilanteeseen. Uusiin ei ole varaa ja tällä hetkellä hyviä käytettyjä ei löydy Suomesta eikä maailmalta. Tulevaisuus näyttää erittäin huolestuttavalta. Tänäkin viikonloppuna on taas suuri määrä alihankkijoita hoitamassa linjoja, vaikka pakkaskausikin on jo ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä taas toiveajattelu rehottaa kuin rikkakasvimaa. Tänään viimeksi yksi ob-kuljettaja sanoi, että saatiin autoja joissa kaikki toimii eikä ole kojelauta vikavaloja täynnä. Omissa kuulemma on tilanne tällainen. Paunun autoja on kuitenkin niin pieni määrä, että ne eivät vaikuta paljoakaan konsernin katastrofaaliseen kalustotilanteeseen. Uusiin ei ole varaa ja tällä hetkellä hyviä käytettyjä ei löydy Suomesta eikä maailmalta. Tulevaisuus näyttää erittäin huolestuttavalta. Tänäkin viikonloppuna on taas suuri määrä alihankkijoita hoitamassa linjoja, vaikka pakkaskausikin on jo ohi.

        Romurivit ovat taas menneelläkin viikolla kasvaneet konsernin varikoilla. Joissakin paikoissa näyttää jo siltä, että korjaamohenkilökunta olisi heittänyt hanskat tiskiin.

        Näistä Paunun entisistä autoista huomion arvoista on se, että jopa vanhin aktiivikäytössä ollut auto on ollut linjalla päivittäin kaupan jälkeen. Näyttää siis siltä, että ei ne autot kovin huono hankinta olleet. Kuten edellinen kirjoittajakin totesi, määrä on kuitenkin niin pieni, että se ei kalustotilannetta juurikaan helpota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä taas toiveajattelu rehottaa kuin rikkakasvimaa. Tänään viimeksi yksi ob-kuljettaja sanoi, että saatiin autoja joissa kaikki toimii eikä ole kojelauta vikavaloja täynnä. Omissa kuulemma on tilanne tällainen. Paunun autoja on kuitenkin niin pieni määrä, että ne eivät vaikuta paljoakaan konsernin katastrofaaliseen kalustotilanteeseen. Uusiin ei ole varaa ja tällä hetkellä hyviä käytettyjä ei löydy Suomesta eikä maailmalta. Tulevaisuus näyttää erittäin huolestuttavalta. Tänäkin viikonloppuna on taas suuri määrä alihankkijoita hoitamassa linjoja, vaikka pakkaskausikin on jo ohi.

        Tamponikuskithan soittelevat päivystäjille, että paunulaiset on kaikki romuna, kun kojetaulussa ei pala yhtään keltaista eikä punaista valoa, eikä summeri soi ja uskaltaako tällä lähteä linjalle.
        Eikä vessan ovessa ole Epäkunnossa-lappua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tamponikuskithan soittelevat päivystäjille, että paunulaiset on kaikki romuna, kun kojetaulussa ei pala yhtään keltaista eikä punaista valoa, eikä summeri soi ja uskaltaako tällä lähteä linjalle.
        Eikä vessan ovessa ole Epäkunnossa-lappua.

        Ilo ei ole pitkäaikainen. Kun puoli vuotta ajetaan ilman huoltoja, niin jokainen ex-paunulainen on aivan yhtä huonossa kunnossa kuin muutkin ob-autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilo ei ole pitkäaikainen. Kun puoli vuotta ajetaan ilman huoltoja, niin jokainen ex-paunulainen on aivan yhtä huonossa kunnossa kuin muutkin ob-autot.

        Huollot on kalliita


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe