Millaisilla ja kuinka pitkäkestoisilla oireilla pääsee tk-eläkkeelle?
Missä vaiheessa työkyvyttömyyseläkeelle?
28
760
Vastaukset
- Anonyymi
Periaatteessa vaikka heti, jos on työkyvytön, eli ei mene oireiden mukaan. Kätännössä tietenkin kuntoutetaan, jne.
- Anonyymi
Sairausloma on ensisijainen tuki (300pv),sitten tulee vasta harkintaan tk-eläke...Ikääkin saisi olla se 60v.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairausloma on ensisijainen tuki (300pv),sitten tulee vasta harkintaan tk-eläke...Ikääkin saisi olla se 60v.
70 v
- Anonyymi
Siihen menee monesti vuosia että eläkkelle pääsee. Diagnoosi pitää olla joku vakavampi tyyliin kaksisuuntainen ynnä muuta tai useita diagnooseja.
- Anonyymi
Ei muuten tarvitse,aikoja sitten.
- Anonyymi
Käykö kolmesuuntainen ,ei sellaiset mitään eläkettä saa.
- Anonyymi
Tästähän se kymenlaakson rollaaminen alkaa taas.
- Anonyymi
Vaikka siinävaiheessa ,kun paska ei pysy normaalisti sisällä.
- Anonyymi
Siinäpä koitatte päästä , taitaa tulla jokseenkin karvas pettymys pääsystä elkkeelle , vain tosi sairaat nykyisin pääsevät , melkein kuolemansairas saa olla.
- Anonyymi
Nykyisin voi olla niin
- Anonyymi
Koko maapallo pullolaan kuolemansairaita nykyisin,jopa lekurit ja hoitajat ym,
- Anonyymi
Mene lekuriin kysy sieltä,vai onko tarkoitus saada haukkuma palstaa aikaiseksi?
- Anonyymi
Hoitoaln työntejiät pääsevät helposti ,kun pää ei kaikilla kestä!
- Anonyymi
Mt-syistä on nykyisin todella vaikeaa päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Muutama kymmenen vuotta sitten oli aivan eri tilanne.- Anonyymi
Tuskin monet hoitsut on mielent,takia eläkkeellä tosi tietoa.Miten muka vuosia sitten olis ollut helpompaa.
- Anonyymi
OLiko oikein tilanne hahahaaa sika
- Anonyymi
Kokemusta on vai
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemusta on vai
Muutoma 10v sitten kokemusta on
- Anonyymi
Mistä tiedät että muutoma10v sitten oli helpompi päästä eläkkeelle.
- Anonyymi
Kannattaa myös miettiä, että onko se eläkkeelle pääsemistä, vai eläkkeelle joutumista.
Valitettavan monesti törmää ihmisisiin, joille tulee yllätyksenä, se ettei eläkkeeltä tahdo päästä terapioihin, kuntoutuksista puhumattakaan.- Anonyymi
Eläkkeelle päästyä saa tulla toimeen eläkkeellään. Kuntoutuksista ja terapioista on turha enää haaveillakaan. Ne on tarkoitettu sellaisille, joista yritetään vielä tehdä työkykyistä.
- Anonyymi
Se, että nuoremmalla iällä jää eläkkeelle, on oikeastaan kustannuskysymys.
Muutama kymmenen vuotta sitten ei ehkä niin paljon ajateltu kustannuksia verrattuna nykypäivään.
Hyvä kysymys oli tuo pääseekö, vai joutuuko eläkkeelle.
On pitkälti kiinni ihmisen elämäntilanteesta, mahdollisen sairauden laadusta, työkyvystä ym.
Kovin ristiriitaista on sekin, kun on ihmisiä, jotka eivät oikeasti enää kykene tekemään töitä, ja silti roikotetaan esim. työttömänä, vaikka on tiedossa, ettei kykene töihin, eikä kukaan edes palkkaisi.
Nykyisin on kaikenlaisia määräaikaisia kuntoutustukia, kenties jotain määräaikaisia eläkkeitäkin.
Työkyvyttömyyseläkkeelle jäätiin muutama kymmenen vuottakin sitten ensin olemalla jonkin aikaa määräaikaisella, vasta sitten tuli vakituinen, jos tuli.- Anonyymi
Mä pääsin kuntoutustuen jälkeen pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle.Olin silloin 35 vuotias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä pääsin kuntoutustuen jälkeen pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle.Olin silloin 35 vuotias.
Niin, mutta aikajanaa et paljasta. Oliko 25v. sairauksia takana vai miten meni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta aikajanaa et paljasta. Oliko 25v. sairauksia takana vai miten meni?
masennus ja ahdistuneisuushäiriö.Mulla ei ole työhistoriaa ja varmaan katsottiin etten pysty aloittamaan työelämää 35 vuotiaana.
- Anonyymi
Samalla tavalla sen hoitsunpää sekoaa kun potilaankin kun saa tarpeeksi paskaa niskaan.
- Anonyymi
Minulla on yksi psykoosisairaus ja eräs toinenkin diagnoosi. Pääsin viiden vuoden prosessin jälkeen eläkkeelle. Olen reilu 30 v mies. Psykiatrian poliklinikan hoitaja sanoi ettei haeta pysyvää eläkettä kun en pääse eläkkelle. Hoito vaihtui kunnalliselle puolelle ja siellä hoitaja itse ehdotti eläkkeen hakemista ja meni kerralla läpi. Olin sitä ennen kuntoutustuella monta vuotta.
Minulle eläkkeelle pääsy oli helpotus. Se oli nimenomaan pääsy ei joutuminen- Anonyymi
Itsekin käytän sanaa pääsin eikä joutuminen.Ihmiset voivottelee kun niin nuorena joutunut eläkkeelle.Ihan kuin tietäisivät mitä mun elämässä on tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394523Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5643429Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732171Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121734- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351558TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611261OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301108- 2241041
- 70976