Onko siinä mitään perää, että atoopikon kannattaisi välttää vehnäjauhoja, hiivaa ja sokeria? Itse luin netistä, että ruokavalio helpottaa lähinnä lapsia eikä aikuisia.
atooppinen ihottuma ja ruokavalio
5
554
Vastaukset
- atoopikko
Atoopikon ei tarvitse välttää vehnäjauhoja, ei hiivaa, ei sokeria. Atoopikon tulee syödä normaalia terveellistä perusruokaa, josta on karsittu pois NE ruoka-aineet, jotka aiheuttavat hänelle allergisia oireita. Mikään huuhaa- ruokavalio ei paranna atooppista ihottumaa.
- jr
Itselleni lääkärisetä sanoi viime kerralla ettei ruokavaliolla ole merkitystä atopian kannalta. Ainakin näin itselläni, ei ole lisäaineilla tai esim suklaalla merkitystä. Ei ole kuulemma käytännön hyötyä yleensä peruslääkkeistäkään zyrtek, atarax, kortisoni sisäisesti.
On tosin olemassa lääke, joka parantaa, tai pitää atopian poissa. Lääke on tarkoitettu elimensiirtopotilaille immuunivasteen hoitoon. Sivuvaikutuksista merkittävin on hoidon jatkuessa kehittyvä syöpä. Itse olisin halunnut tämän lääkityksen, mutta en sitä saa. - atoopikko
jr kirjoitti:
Itselleni lääkärisetä sanoi viime kerralla ettei ruokavaliolla ole merkitystä atopian kannalta. Ainakin näin itselläni, ei ole lisäaineilla tai esim suklaalla merkitystä. Ei ole kuulemma käytännön hyötyä yleensä peruslääkkeistäkään zyrtek, atarax, kortisoni sisäisesti.
On tosin olemassa lääke, joka parantaa, tai pitää atopian poissa. Lääke on tarkoitettu elimensiirtopotilaille immuunivasteen hoitoon. Sivuvaikutuksista merkittävin on hoidon jatkuessa kehittyvä syöpä. Itse olisin halunnut tämän lääkityksen, mutta en sitä saa.Tarkoitat varmaan pian markkinoille tulevaa takrolimusvoidetta. Suun kautta otettuna siitä voikin kenties kehittyä syöpä (tai sitten juopa) ELINSIIRTOpotilaille, ei atoopikolle. Atoopikko käyttää sitä vain kuureissa. Lääkkeen nimi on muuten Sandimmun. Sitä määrätäänkin vain tosi vaikeille tapauksille eli melkeinpä viimeisenä keinona kun mikään muu ei auta.
Tätä takrolimusta käytetään siis iholle eikä se syöpää aiheuta ainakaan nykytiedon mukaan. On muuten pirun kallista; 100 g tuubi maksaa jotain 300-400 mk kuulemma. En ole itse kokeillut. - jr
atoopikko kirjoitti:
Tarkoitat varmaan pian markkinoille tulevaa takrolimusvoidetta. Suun kautta otettuna siitä voikin kenties kehittyä syöpä (tai sitten juopa) ELINSIIRTOpotilaille, ei atoopikolle. Atoopikko käyttää sitä vain kuureissa. Lääkkeen nimi on muuten Sandimmun. Sitä määrätäänkin vain tosi vaikeille tapauksille eli melkeinpä viimeisenä keinona kun mikään muu ei auta.
Tätä takrolimusta käytetään siis iholle eikä se syöpää aiheuta ainakaan nykytiedon mukaan. On muuten pirun kallista; 100 g tuubi maksaa jotain 300-400 mk kuulemma. En ole itse kokeillut.Tiedän mainitsemasi pian markkinoille tulevan voiteen sekä testivaiheessa arviolta 5 vuoden päästä tulevan toisen ulkoisesti käytettävän tuotteen.
Tehokkain on todellakin jo pitkään markkinoilla ollut elinsiirtopotilaille tarkoitettu sisäisesti nautittu lääke, jonka mainitsitkin, jota siis käytetään immuunivasteen estolääkityksenä.
Käytetään kuureissa, koska johtaa syövän kehittymiseen myös atoopikoilla. Koska tuotteen sivuoireet eivät muilta osin ole järin suuria, voitaisiin sitä käyttää atopian jatkuvaan hoitoon.
Kaikenkaikkiaan hoito tehokkaammalla lääkkeellä vähentäisi oleellisesti atopianhoidon kustannuksia. Syitä käyttää kyseistä tuotetta siis olisi.
Itse en pidä muuten 3-400mk/100g tuubia järin kalliina. Sekoitettuna esim perusvoiteeseen se taitaa riittää viikoksi.
Vaikken itse kärsi kovin pahasta atopiasta, mieluummin olisin kärsimättä ollenkaan.
Jos siis tämä auttaisi vaivaani, sen maksaisin. Nykyisellään masennuslääkkeiden muiden kanssa hoitoon kuluu noin 500 euroo kuussa.
Toki maksukatto tulee vastaan alkuvuodesta, mutta kaikki eivät ole kelan korvattavia lääkkeitä.
Kuten ei muuten tuleva takrolimusvoide ehkä tulekaan korvattavien piiriin.
- kokemusta löytyy
...mitään noista! Vältä suklaata,kananmunaa,mansikkaa,appelsiinia,kaikkia sitrushedelmiä ja pähkinöitä.Nää on pääpirut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013