atooppinen ihottuma ja ruokavalio

Minna

Onko siinä mitään perää, että atoopikon kannattaisi välttää vehnäjauhoja, hiivaa ja sokeria? Itse luin netistä, että ruokavalio helpottaa lähinnä lapsia eikä aikuisia.

5

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atoopikko

Atoopikon ei tarvitse välttää vehnäjauhoja, ei hiivaa, ei sokeria. Atoopikon tulee syödä normaalia terveellistä perusruokaa, josta on karsittu pois NE ruoka-aineet, jotka aiheuttavat hänelle allergisia oireita. Mikään huuhaa- ruokavalio ei paranna atooppista ihottumaa.

• jr

Itselleni lääkärisetä sanoi viime kerralla ettei ruokavaliolla ole merkitystä atopian kannalta. Ainakin näin itselläni, ei ole lisäaineilla tai esim suklaalla merkitystä. Ei ole kuulemma käytännön hyötyä yleensä peruslääkkeistäkään zyrtek, atarax, kortisoni sisäisesti.

On tosin olemassa lääke, joka parantaa, tai pitää atopian poissa. Lääke on tarkoitettu elimensiirtopotilaille immuunivasteen hoitoon. Sivuvaikutuksista merkittävin on hoidon jatkuessa kehittyvä syöpä. Itse olisin halunnut tämän lääkityksen, mutta en sitä saa.

• atoopikko
        jr kirjoitti:

Itselleni lääkärisetä sanoi viime kerralla ettei ruokavaliolla ole merkitystä atopian kannalta. Ainakin näin itselläni, ei ole lisäaineilla tai esim suklaalla merkitystä. Ei ole kuulemma käytännön hyötyä yleensä peruslääkkeistäkään zyrtek, atarax, kortisoni sisäisesti.

On tosin olemassa lääke, joka parantaa, tai pitää atopian poissa. Lääke on tarkoitettu elimensiirtopotilaille immuunivasteen hoitoon. Sivuvaikutuksista merkittävin on hoidon jatkuessa kehittyvä syöpä. Itse olisin halunnut tämän lääkityksen, mutta en sitä saa.

Tarkoitat varmaan pian markkinoille tulevaa takrolimusvoidetta. Suun kautta otettuna siitä voikin kenties kehittyä syöpä (tai sitten juopa) ELINSIIRTOpotilaille, ei atoopikolle. Atoopikko käyttää sitä vain kuureissa. Lääkkeen nimi on muuten Sandimmun. Sitä määrätäänkin vain tosi vaikeille tapauksille eli melkeinpä viimeisenä keinona kun mikään muu ei auta.

Tätä takrolimusta käytetään siis iholle eikä se syöpää aiheuta ainakaan nykytiedon mukaan. On muuten pirun kallista; 100 g tuubi maksaa jotain 300-400 mk kuulemma. En ole itse kokeillut.

• jr
        atoopikko kirjoitti:

Tarkoitat varmaan pian markkinoille tulevaa takrolimusvoidetta. Suun kautta otettuna siitä voikin kenties kehittyä syöpä (tai sitten juopa) ELINSIIRTOpotilaille, ei atoopikolle. Atoopikko käyttää sitä vain kuureissa. Lääkkeen nimi on muuten Sandimmun. Sitä määrätäänkin vain tosi vaikeille tapauksille eli melkeinpä viimeisenä keinona kun mikään muu ei auta.

Tätä takrolimusta käytetään siis iholle eikä se syöpää aiheuta ainakaan nykytiedon mukaan. On muuten pirun kallista; 100 g tuubi maksaa jotain 300-400 mk kuulemma. En ole itse kokeillut.

Tiedän mainitsemasi pian markkinoille tulevan voiteen sekä testivaiheessa arviolta 5 vuoden päästä tulevan toisen ulkoisesti käytettävän tuotteen.
        Tehokkain on todellakin jo pitkään markkinoilla ollut elinsiirtopotilaille tarkoitettu sisäisesti nautittu lääke, jonka mainitsitkin, jota siis käytetään immuunivasteen estolääkityksenä.
        Käytetään kuureissa, koska johtaa syövän kehittymiseen myös atoopikoilla. Koska tuotteen sivuoireet eivät muilta osin ole järin suuria, voitaisiin sitä käyttää atopian jatkuvaan hoitoon.
        Kaikenkaikkiaan hoito tehokkaammalla lääkkeellä vähentäisi oleellisesti atopianhoidon kustannuksia. Syitä käyttää kyseistä tuotetta siis olisi.

Itse en pidä muuten 3-400mk/100g tuubia järin kalliina. Sekoitettuna esim perusvoiteeseen se taitaa riittää viikoksi.
        Vaikken itse kärsi kovin pahasta atopiasta, mieluummin olisin kärsimättä ollenkaan.
        Jos siis tämä auttaisi vaivaani, sen maksaisin. Nykyisellään masennuslääkkeiden muiden kanssa hoitoon kuluu noin 500 euroo kuussa.
        Toki maksukatto tulee vastaan alkuvuodesta, mutta kaikki eivät ole kelan korvattavia lääkkeitä.
        Kuten ei muuten tuleva takrolimusvoide ehkä tulekaan korvattavien piiriin.

• kokemusta löytyy

...mitään noista! Vältä suklaata,kananmunaa,mansikkaa,appelsiinia,kaikkia sitrushedelmiä ja pähkinöitä.Nää on pääpirut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8018
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3842
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1290
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1123
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      30
      1057
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      840
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      752
    Aihe