Yksinäisyys raastaa

Anonyymi

Olen Ylä-aste ikäinen poika ja todella yksinäinen. Kavereita sinänsä on mutta joskus jättää hauskoista jutuista pois, tuntuu siltä kun olis vaa kavereita kun menee hyvin. Yksinäisyys on tosi vittumaista varsinkin kun kukaan ei tajua että oot yksinäinen. En viitsi edes vanhemille sanoa ku ei ne varmaan tajuis. Enkä haluu näyttää heikolta, pitäis löytää kavereita mut omalla asuinalueella on sellasia muita jotka istuu vaan kotona.

10

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisäys: Koulussa on kavereita mut ei vapaa-ajalla.

    • Anonyymi

      Mitä ikinä teetkin, niin muista, että yksinäisyyden, tai edes heikkouden tunnustaminen ei ole heikkoutta. Kuulostaa tässä vaiheeessa klisheeltä, niin kuin sekin, että parinkymmenen vuoden päästä ymmärrät sen mitä minä tarkoitan.

      Mitäs tapahtus jos lähtisit jollekkin toiselle paikkakunnalle opiskeleen?

      • Anonyymi

        Millä rahalla yläasteikäinen maksaa asumisen,kun asumistukea ei saa jos ei ole säännöllisiä tuloja ja lapsilisää ei katsota tuloksi?


      • Anonyymi

        milläs helvetillä yläaste ikänen muuttelee opiskelemaan? ois varmaan muutenkin aika rankka paikka muuttaa jos vanhemmat ja sisarukset jää taakse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        milläs helvetillä yläaste ikänen muuttelee opiskelemaan? ois varmaan muutenkin aika rankka paikka muuttaa jos vanhemmat ja sisarukset jää taakse!

        Yläaste-ikäinen on alaikäinen, eli harvemmin onnistuu edes muuttamaan pois kotoaan.

        Ehkä tuo aiempi ehdotus paikkakunnan vaihdosta opiskelemaan oli tarkoitettu esim. vasta ammattiin opiskelua tai muita kouluja ajatellen.

        Ap kertoo, että koulussa on kavereita, mutta vapaa-ajalla ei.
        Oletkohan kysellyt kavereilta, josko olisi mahdollista tavata kouluajan ulkopuolellakin ?
        Jos aina jää odottamaan, että muut ehdottavat tai kysyvät jotain, voi joutua odottelemaan ikuisesti.

        Vanhemmillekin voi yrittää puhua asiasta, eihän muuten selviä, tajuavatko he vai eivät.
        Ap pohtii, tajuaisiko ne ollenkaan. Ota selvää.

        Tulevaisuudestakaan ei ikinä tiedä etukäteen, voihan olla niinkin, kun aika menee eteenpäin, niin kavereita saattaa olla vaikka kuinka paljon.

        Itse jo iäkkäämpänä olen usein miettinyt omaa lapsuuttani ja nuoruuttani. Silloin ei ollut tietokoneita, eikä muitakaan laitteita, joiden kimpussa olisi oltu jatkuvasti.
        Tavallaan se oli kulta-aikaa, kavereita riitti ja yhdessä touhuttiin jatkuvasti jotakin.
        Maailma muuttuu, ihmisetkin muuttuvat, tai sanotaan että ihmisten tavat elää muuttuvat.

        Eihän yksinäisyys ole mukavaa, jos sitä ei itse halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        milläs helvetillä yläaste ikänen muuttelee opiskelemaan? ois varmaan muutenkin aika rankka paikka muuttaa jos vanhemmat ja sisarukset jää taakse!

        Eiks teilläkään ole muuta tekemistä kun haastaa riitaa MT-foorumilla?


    • Anonyymi

      tuota...eikös sinulla olekin 55v avioliittoa jo takana ja vielä hyvässä kondiksessa oleva vaimokin kotona sinua passaamassa. monille tuo jo riittäisi!

      • Anonyymi

        taas menee aiheesta ohi…


    • Anonyymi

      Entä joku uusi harrastus?
      Valokuvakerho, partiolaiset, hiihtokerho, musiikkiryhmä, katso kansalaisopiston ohjelmaa.
      Tai järjestä joku oma.
      Juttele vaan vanhempiesi kanssa avoimesti.

    • Anonyymi

      Hei sinä yläaste ikäinen poika, Olen nähnyt samaa tytöissä joille ei löydy kavereita ja ovat koronan vuoksi vielä kurjistuneen tilanteen menettäneet harrastus mahdollisuudet . Tuntuu ettei moni nuori uskalla olla aktiivinen ja kysyä toiselta että voisko löytyä jotain yhteistä tekemistä päiviin. Tämä maailma on todella surullinen täällä suomen onnellisten kansan maailmassa, Itse nyt jo vähän vanhempi yksinäinen käytän aikaani ulkoillessa ja lukien talvella, kesällä käyn pyöräilemässä ja uimassa siinä ainakin näkee ihmisiä jopiden kanssa voi päästä joskus juttusille. Toivon sudämestäni sinulle löytyvän kavereita ja yhteistä tervehenkistä tekemistä.
      TSEMMPIÄ vuoteen 2022

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe