Olen Ylä-aste ikäinen poika ja todella yksinäinen. Kavereita sinänsä on mutta joskus jättää hauskoista jutuista pois, tuntuu siltä kun olis vaa kavereita kun menee hyvin. Yksinäisyys on tosi vittumaista varsinkin kun kukaan ei tajua että oot yksinäinen. En viitsi edes vanhemille sanoa ku ei ne varmaan tajuis. Enkä haluu näyttää heikolta, pitäis löytää kavereita mut omalla asuinalueella on sellasia muita jotka istuu vaan kotona.
Yksinäisyys raastaa
10
805
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäys: Koulussa on kavereita mut ei vapaa-ajalla.
- Anonyymi
Mitä ikinä teetkin, niin muista, että yksinäisyyden, tai edes heikkouden tunnustaminen ei ole heikkoutta. Kuulostaa tässä vaiheeessa klisheeltä, niin kuin sekin, että parinkymmenen vuoden päästä ymmärrät sen mitä minä tarkoitan.
Mitäs tapahtus jos lähtisit jollekkin toiselle paikkakunnalle opiskeleen?- Anonyymi
Millä rahalla yläasteikäinen maksaa asumisen,kun asumistukea ei saa jos ei ole säännöllisiä tuloja ja lapsilisää ei katsota tuloksi?
- Anonyymi
milläs helvetillä yläaste ikänen muuttelee opiskelemaan? ois varmaan muutenkin aika rankka paikka muuttaa jos vanhemmat ja sisarukset jää taakse!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
milläs helvetillä yläaste ikänen muuttelee opiskelemaan? ois varmaan muutenkin aika rankka paikka muuttaa jos vanhemmat ja sisarukset jää taakse!
Yläaste-ikäinen on alaikäinen, eli harvemmin onnistuu edes muuttamaan pois kotoaan.
Ehkä tuo aiempi ehdotus paikkakunnan vaihdosta opiskelemaan oli tarkoitettu esim. vasta ammattiin opiskelua tai muita kouluja ajatellen.
Ap kertoo, että koulussa on kavereita, mutta vapaa-ajalla ei.
Oletkohan kysellyt kavereilta, josko olisi mahdollista tavata kouluajan ulkopuolellakin ?
Jos aina jää odottamaan, että muut ehdottavat tai kysyvät jotain, voi joutua odottelemaan ikuisesti.
Vanhemmillekin voi yrittää puhua asiasta, eihän muuten selviä, tajuavatko he vai eivät.
Ap pohtii, tajuaisiko ne ollenkaan. Ota selvää.
Tulevaisuudestakaan ei ikinä tiedä etukäteen, voihan olla niinkin, kun aika menee eteenpäin, niin kavereita saattaa olla vaikka kuinka paljon.
Itse jo iäkkäämpänä olen usein miettinyt omaa lapsuuttani ja nuoruuttani. Silloin ei ollut tietokoneita, eikä muitakaan laitteita, joiden kimpussa olisi oltu jatkuvasti.
Tavallaan se oli kulta-aikaa, kavereita riitti ja yhdessä touhuttiin jatkuvasti jotakin.
Maailma muuttuu, ihmisetkin muuttuvat, tai sanotaan että ihmisten tavat elää muuttuvat.
Eihän yksinäisyys ole mukavaa, jos sitä ei itse halua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiks teilläkään ole muuta tekemistä kun haastaa riitaa MT-foorumilla?
- Anonyymi
tuota...eikös sinulla olekin 55v avioliittoa jo takana ja vielä hyvässä kondiksessa oleva vaimokin kotona sinua passaamassa. monille tuo jo riittäisi!
- Anonyymi
taas menee aiheesta ohi…
- Anonyymi
Entä joku uusi harrastus?
Valokuvakerho, partiolaiset, hiihtokerho, musiikkiryhmä, katso kansalaisopiston ohjelmaa.
Tai järjestä joku oma.
Juttele vaan vanhempiesi kanssa avoimesti. - Anonyymi
Hei sinä yläaste ikäinen poika, Olen nähnyt samaa tytöissä joille ei löydy kavereita ja ovat koronan vuoksi vielä kurjistuneen tilanteen menettäneet harrastus mahdollisuudet . Tuntuu ettei moni nuori uskalla olla aktiivinen ja kysyä toiselta että voisko löytyä jotain yhteistä tekemistä päiviin. Tämä maailma on todella surullinen täällä suomen onnellisten kansan maailmassa, Itse nyt jo vähän vanhempi yksinäinen käytän aikaani ulkoillessa ja lukien talvella, kesällä käyn pyöräilemässä ja uimassa siinä ainakin näkee ihmisiä jopiden kanssa voi päästä joskus juttusille. Toivon sudämestäni sinulle löytyvän kavereita ja yhteistä tervehenkistä tekemistä.
TSEMMPIÄ vuoteen 2022
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303841Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401432Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1621138Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ78971Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251948- 62939
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲102904Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754