Yksinäisyys raastaa

Anonyymi

Olen Ylä-aste ikäinen poika ja todella yksinäinen. Kavereita sinänsä on mutta joskus jättää hauskoista jutuista pois, tuntuu siltä kun olis vaa kavereita kun menee hyvin. Yksinäisyys on tosi vittumaista varsinkin kun kukaan ei tajua että oot yksinäinen. En viitsi edes vanhemille sanoa ku ei ne varmaan tajuis. Enkä haluu näyttää heikolta, pitäis löytää kavereita mut omalla asuinalueella on sellasia muita jotka istuu vaan kotona.

10

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisäys: Koulussa on kavereita mut ei vapaa-ajalla.

• Anonyymi

Mitä ikinä teetkin, niin muista, että yksinäisyyden, tai edes heikkouden tunnustaminen ei ole heikkoutta. Kuulostaa tässä vaiheeessa klisheeltä, niin kuin sekin, että parinkymmenen vuoden päästä ymmärrät sen mitä minä tarkoitan.

Mitäs tapahtus jos lähtisit jollekkin toiselle paikkakunnalle opiskeleen?

• Anonyymi

Millä rahalla yläasteikäinen maksaa asumisen,kun asumistukea ei saa jos ei ole säännöllisiä tuloja ja lapsilisää ei katsota tuloksi?

• Anonyymi

milläs helvetillä yläaste ikänen muuttelee opiskelemaan? ois varmaan muutenkin aika rankka paikka muuttaa jos vanhemmat ja sisarukset jää taakse!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

milläs helvetillä yläaste ikänen muuttelee opiskelemaan? ois varmaan muutenkin aika rankka paikka muuttaa jos vanhemmat ja sisarukset jää taakse!

Yläaste-ikäinen on alaikäinen, eli harvemmin onnistuu edes muuttamaan pois kotoaan.

Ehkä tuo aiempi ehdotus paikkakunnan vaihdosta opiskelemaan oli tarkoitettu esim. vasta ammattiin opiskelua tai muita kouluja ajatellen.

Ap kertoo, että koulussa on kavereita, mutta vapaa-ajalla ei.
        Oletkohan kysellyt kavereilta, josko olisi mahdollista tavata kouluajan ulkopuolellakin ?
        Jos aina jää odottamaan, että muut ehdottavat tai kysyvät jotain, voi joutua odottelemaan ikuisesti.

Vanhemmillekin voi yrittää puhua asiasta, eihän muuten selviä, tajuavatko he vai eivät.
        Ap pohtii, tajuaisiko ne ollenkaan. Ota selvää.

Tulevaisuudestakaan ei ikinä tiedä etukäteen, voihan olla niinkin, kun aika menee eteenpäin, niin kavereita saattaa olla vaikka kuinka paljon.

Itse jo iäkkäämpänä olen usein miettinyt omaa lapsuuttani ja nuoruuttani. Silloin ei ollut tietokoneita, eikä muitakaan laitteita, joiden kimpussa olisi oltu jatkuvasti.
        Tavallaan se oli kulta-aikaa, kavereita riitti ja yhdessä touhuttiin jatkuvasti jotakin.
        Maailma muuttuu, ihmisetkin muuttuvat, tai sanotaan että ihmisten tavat elää muuttuvat.

Eihän yksinäisyys ole mukavaa, jos sitä ei itse halua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiks teilläkään ole muuta tekemistä kun haastaa riitaa MT-foorumilla?

• Anonyymi

tuota...eikös sinulla olekin 55v avioliittoa jo takana ja vielä hyvässä kondiksessa oleva vaimokin kotona sinua passaamassa. monille tuo jo riittäisi!

• Anonyymi

taas menee aiheesta ohi…

• Anonyymi

Entä joku uusi harrastus?
      Valokuvakerho, partiolaiset, hiihtokerho, musiikkiryhmä, katso kansalaisopiston ohjelmaa.
      Tai järjestä joku oma.
      Juttele vaan vanhempiesi kanssa avoimesti.

• Anonyymi

Hei sinä yläaste ikäinen poika, Olen nähnyt samaa tytöissä joille ei löydy kavereita ja ovat koronan vuoksi vielä kurjistuneen tilanteen menettäneet harrastus mahdollisuudet . Tuntuu ettei moni nuori uskalla olla aktiivinen ja kysyä toiselta että voisko löytyä jotain yhteistä tekemistä päiviin. Tämä maailma on todella surullinen täällä suomen onnellisten kansan maailmassa, Itse nyt jo vähän vanhempi yksinäinen käytän aikaani ulkoillessa ja lukien talvella, kesällä käyn pyöräilemässä ja uimassa siinä ainakin näkee ihmisiä jopiden kanssa voi päästä joskus juttusille. Toivon sudämestäni sinulle löytyvän kavereita ja yhteistä tervehenkistä tekemistä.
      TSEMMPIÄ vuoteen 2022

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3841
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1513
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1432
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1138
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      78
      971
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      251
      948
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      939
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      933
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      102
      904
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      754
    Aihe